Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3537 Huszta Tibor 2010-08-10 04:49:25  Előzmény:jocking .: 64467

ebay-en van még eredeti üveg, de az egy vagyon.
esetleg egy fémnyomó segíthet...

3536 jocking . 2010-08-09 20:30:41

Nimrod kolléga üzenetét tolmácsolnám.
Arról lenne szó, hogy több autóban (fõleg retrokban) van a mûszerfalra erõsítve egy ilyen kis pohárka, amibe mûvirágot lehet tenni esztétikai célzattal.:)
Ilyesmirõl lenne szó:
[imgw]http://stipistop.com/blog/wp-content/uploads/2009/05/hrdp_0603_bus_09_z1962_vw_businterior.jpg[/imgw]
Naszóval, az a kérdés, hogy mibõl lehet ilyen kis pohárkát elõállítani, vagy hogy van e valakinek elfekvõben hasonló?

3535 Lizák Péter 2010-08-06 05:53:50  Előzmény:Léber Balázs: 64465

Csak nézd meg alaposan mit adnak a kezedbe

3534 Léber Balázs 2010-08-05 20:24:45  Előzmény:Lizák Péter: 64464

Köszönöm a kimerítõ választ!
A következõ lépés akkor az autósbolt...

3533 Lizák Péter 2010-08-05 17:22:40  Előzmény:Léber Balázs: 64463

Na szóval. Mivel a Trabant 500-600 ugyanazzal a bódéval élt, így azok padlólemeze megegyezik méreteit tekintve. Mint tudod a Trabant 601 eredetileg a Trabant 600 volt némileg úgy ruciban. Az elsõ kiadások teljes egészében a 600-as technikáját hordták. Biztos találkoztál már azzal a 601-essel képen amin a 600-as díszlécei vannak. Tehát a padlólemez itt is egyezik. Így a 4T padlója is méret azonos a púposéval. Így van az, hogy egy púpos kasztnit is rá lehet dobni egy 4T-re.

[imgw]http://www.bootsandsabers.com/images/uploads/Sachsenring_Trabant_601.jpg[/imgw]

Válasz a kérdésedre:
Elvileg igen gyakorlatilag meg nem tudom. Ha megnézed középen hosszanti irányban is fut egy merevítõ idom. Max ha egy ilyet felragasztasz még akkor elvielg jónak kéne lenni. Bár veteránvizsgán nem hinném, hogy elfogadják így...

[i](Módosította PEDROH 2010.08.05. 19:32-kor)[/i]

[i](Módosította jocking 2010.08.05. 20:01-kor)[/i]

3532 Léber Balázs 2010-08-05 16:45:54  Előzmény:Lizák Péter: 64462

Köszi!

Kár, már csak annyi lenne a kérdésem fel lehet-e rakni rá a "modern" hattyúnyakat?

3531 Lizák Péter 2010-08-05 15:02:24  Előzmény:Léber Balázs: 64461

nem egyformák.

[imgw]http://pedroh.uw.hu/twk/traegergruppen.gif[/imgw]

3530 Léber Balázs 2010-08-05 14:29:04

Sziasztok!

Tudom volt már korábban, de nem találom: 500-as Trabira rámegy a késõbbiek hattyúnyaka? Akarom mondani van különbség közöttük, vagy egyformák?

3529 Korpai Tamás 2010-08-04 21:53:20  Előzmény:jocking .: 64458

Utca házszámot nem tudok,de ha füred felõl jössz nem kell bemenni akaliba, még elõtte ki van táblázva hogy holiday kemping. Nem bonyolult odatalálni.

3528 Támba Csaba 2010-08-04 21:24:21  Előzmény: Spityu: 64456

Létezik ilyen szerszám. Voltaképpen egy egyenes pofájú patentfogó és a befogó pofákra illeszthetõ nyomófej-párok alkotják a készletet.
Én a BAUMAX-ban vettem. Valahol 5-6 ezer pénz körük volt az ára.

3527 jocking . 2010-08-04 21:02:50

Tudna valaki egy infót adni, hogy pontosan hol is lesz ez a veterános hétvége? Lehet, hogy leugrunk körbenézni, és kéne egy támpont, amit a "dzsípíesz"-el meg lehet kajáltatni.;)

3526   2010-08-04 15:46:47

Ha valaki tud színkódokat a Papyrusweiß és Kristallblau színekre az írja meg kérem! Jöhet pm-ben is, akkor tutira nem keveredik el! Köszi.

3525  Spityu 2010-08-04 07:27:29

No meg egy olyan kérdésem is lenne, hogy a gyári vízzáró szegecseket, a duroplastok aljánál, mivel lehet szépen összepréselni? Van rá valami menetes nyomó, vagy fogó? Olyan megoldás érdekelne, ami nem torzítja szét a fejét. :)

3524  Spityu 2010-08-03 19:35:32  Előzmény:Kiss Krisztián: 64454

Az jó ár, de ugyebár ott is lehet spórolni a mennyiségekkel. Persze nem feltétlenül jelenti az 1000/db azt, hogy vékony lesz a réteg, ill. a 9000/db(!) áron történõ porfestés sem garantál semmit.

A rugókat azért nem porszóratnám, mert szerintem lepattogna az alakváltozás miatt.

Amúgy a régi bringámon pont az ellenkezõjét tapasztaltam annak, amit Csucsunova leírt: ahol odavágódott valamihez a váz lejött, és ennyi. Évek után is. De nem vitatkozok vele, szakmabeli az apukája.

3523 Kiss Krisztián 2010-08-03 19:22:14  Előzmény: Spityu: 64452

Bonyhád mellett (hidasnál)1000ft a homokszorás,1000ft a porszorás(fehér szinnél) /db felni ügyben 13"nál(ez számlás ár,ha kell az elérhetöségük szolj).Ugyhogy a 3000ft/db árat sokallom,igy látatlanba is..Egyébként rugoköteget én sem porszoratnék .Az nem "odaillö".De hát kinek a papné.....

3522 Zwick Gábor 2010-08-02 20:18:51  Előzmény: Spityu: 64452

Csak annyiból gázabb az egész hogy ha sérül még is, mondjuk egy nagyobb kõfelverõdés vagy valahol vékonyabb a réteg és ott sérül akkor egy idõ után táblában fog lejönni akár spaklival le is lehet túrni az egészet.

3521  Spityu 2010-08-02 19:19:15

Üdv!
Szerintetek mennyire lenne szentségtörés a futómûvet és a bölcsõt (laprugókat nem) fekete szinterrel "kezeltetni"? Trabinál.
Illetve jól sejtem, hogy sokkal jobban ellenáll a korróziónak az ilyen felület, mint a "sima" fújt? Annó a régi montim szintereztetve lett, és elég jól bírta a strapát.
A költségek tudtommal nem annyira vészesek, bár azért drágább, mint ha fújnám. Egy felnit 3000-ért égetnek meg az egyik helyen.

3520 Kiss Krisztián 2010-07-27 16:50:00

Az autok miatt érdemes megnézni,retro filing..........[imgw]http://www.indavideo.hu/video/Autos_iskola_2/[/imgw]

3519 Lizák Péter 2010-07-20 16:25:21  Előzmény:Oláh Olivér: 64449

1. Nem tom nem de asszem jah...

2. Vagy igen vagy nem de az biztos...

3518 Oláh Olivér 2010-07-20 16:12:44  Előzmény:Lizák Péter: 64448

Már akkor is a Volkswagené volt a skoda:D
Biztos ott másolták titokban a Trabantot a Volkswagennenk:D
[i](Módosította Oliver 2010.07.20. 18:14-kor)[/i]

3517 Lizák Péter 2010-07-19 13:21:26

Félig meddig OFF, de mégsem.

Bizonyára sokan hallottatok a 760-as projectrõl a Trabant történelmébõl. Valószínûleg rémlik az is, hogy a Skoda is felbukkant benne.
De Mivel a Trabant 603-as indíthatta el a lavinát (lásd õs golf), ezért megosztanám veletek mit találtam:

Skoda 762
[imgw]http://fotos.skoda-oldtimer.at/albums/userpics/Skoda_762.JPG[/imgw]

Skoda 764 Combi
[imgw]http://fotos.skoda-oldtimer.at/albums/userpics/DSC00051.JPG[/imgw]
[imgw]http://fotos.skoda-oldtimer.at/albums/userpics/DSC00052.JPG[/imgw]

Erõsen a Golf I-re hajaz ez az autó nem?

Sõt 763-as Típuskód alatt látható a késõbbi 105-120-as széria õse...
[imgw]http://fotos.skoda-oldtimer.at/albums/adminupload/101MSDCF/DSC00435.JPG[/imgw]

[url=http://fotos.skoda-oldtimer.at/displayimage.php?album=46&pos=1]Bõvebben itt![/url]
[i](Módosította PEDROH 2010.07.19. 15:22-kor)[/i]

3516  Spityu 2010-07-18 18:57:14

[url]http://racing-bazar.hu/hasznaltauto/trabant/trabant_601_1978-as_gyari_megkimelt_elado[/url]

Ezt mintha már hirdették volna... legalábbis úgy emlékszem. Másnak is ismerõs? Esetleg megnézte valaki?

3515 Oláh Olivér 2010-07-15 14:51:09  Előzmény:Huszta Tibor: 64445

Köszi a segítséget!

3514 Huszta Tibor 2010-07-14 21:18:55  Előzmény:Oláh Olivér: 64444

oliver: igen, ez trabi futes, de a 2. szamu kepen levot csak a 601-esekben lattam, az oregebbekben kicsi szukito es hosszabb gegecso volt.

allo futesdobot en is keresek, esetleg van valakinek elfekvoben?

T.

3513 Oláh Olivér 2010-07-14 16:12:25  Előzmény:Horváth Dániel: 64439

Üdv!
Az elmúlt napok szerzeményei:)
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100714/P7132654_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100714/P7132656_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
Az egyik alkatrészrõl raktam fel külön képeket, ami azt hiszem talán a fûtés/hûtés zajcsillapítója, ha nem tévedek!?
Ez tényleg az-e, és tényleg a Trabantévolt-e, ill. ilyen volt a 600-asban és a korai 601-es típusokan is? Elõre is köszönöm a segítséget!

Továbbá ezt a KGST gépparkot sikerült fotóznom nemrég a Debreceni Klinikán:)

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100714/P6182562_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100714/696315464P6182564_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

3512 Muczán Gábor 2010-07-14 14:52:28

Sziasztok,

Ismét egy kérés. Olvassátok el, döntsetek, és hívjátok közvetlenül a szerkesztõket a TV-nél. (ne a klubnál jelentkezzetek, hanem a megadott számon. köszi)

"Kedves Trabantosok és Wartburgosok!



A 2010. július 19-i (hétfõi) Reggeliben nagyon szeretnénk egy retro napot tartani, sok Trabanttal és Wartburggal, amiket megmutathatunk, és amikrõl beszélgethetünk.

A megjelenés körülbelül másfél órás elfoglaltságot jelentene, 6.40-re kellene jönni hétfõ reggel, és legkésõbb 8.20-ig tartana.

A pontos címünk: 1224, Budapest, Nagytétényi út 45–47.



Ha bármilyen kérdés felmerülne, nyugodtan keressenek a következõ elérhetõségeken: Tóth Flóra, 06-30/417-2079, toth.flora@rtlklub.hu



Várom jelentkezésüket!



Köszönettel:

Tóth Flóra

Szerkesztõ – RTL Klub, Reggeli

3511 Támba Csaba 2010-07-11 20:47:09  Előzmény:Huszta Tibor: 64441

Szép fenyves :)

3510 Huszta Tibor 2010-07-11 19:09:38

Pozdrowienia z Zakopane!

:)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100711/DSCN0029_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Igen egy Robur.

[img]http://retronom.hu/files/images/1961_robur.preview.jpg[/img]

3508 Horváth Dániel 2010-07-09 20:32:59

gyerekek ez a háttérben egy Robur?

[url]http://www.youtube.com/watch?v=bikCVRw5wfE[/url]

3507 Támba Csaba 2010-07-01 20:28:10  Előzmény:Lizák Péter: 64436

Ööööö...igen...

Jellemzõen pont a karosszériát érintõ anomáliákat elemeztük :)

3506 Kiss Krisztián 2010-07-01 19:16:36

Ez a trabi 78-as,behozták a méhbe pécsett.Full gyári,az akksit,prizmákat,tükröt,fehér diszléc gumit,és még egy pár aproságot már megmentettem,de van még mit elhozni ha valaki errejár.Kár érte,még csak nem is rohad...[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100701/K_p_072_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw]

3505 Lizák Péter 2010-07-01 10:51:48  Előzmény:Támba Csaba: 64434

Meerane-ban csak a bodegát téglázták össze. Az erõátvitel már Zwickauban került beléjük.

3504   2010-07-01 10:07:49

Nekem esedékes lesz egy elsõ szélvédõ csere, mert összekarcolta a lapát. Mindegy, hogy milyen szélvédõt rakok bele? Nézik a minõsítéskor?

3503 Támba Csaba 2010-07-01 08:51:36  Előzmény:Reining Ádám: 64432

Az enyém októberi mûszer, de mivel a kombikat Meerane-ban rámolták össze, ott még gondolom kifuttatták a korábbi készleteket.

3502 Lizák Péter 2010-07-01 06:53:15  Előzmény:Reining Ádám: 64432

Látszik próbálkoztak egyedi autót gyártani. Nehogy véletlen elkészüljön két tök egyforma 601-es! :D

3501 Reining Ádám 2010-06-30 22:00:19  Előzmény:Sipos Tamás: 64429

Amivel rohangálok a hétköznapokban Trabim õ 86 áprilisi vagy májusi mindig elfelejtem de õneki még nem imbuszos hanem kicsúsztatható az ülés! Ha Tsabynak is meg neked is már imbuszos és a tied decemberi akkor ezek szerint 86 vége felé váltottak imbuszosra! De mindent variáltak a gyárban szóval tényleg nehéz ezek alapján eligazodni egy Trabin!

3500 Lizák Péter 2010-06-30 11:14:32  Előzmény:Támba Csaba: 64430

88-tól voltak spirálrugósak hátul nem?
Mert nekem 88 április kombim van, és az spirálos. De volt egy haveromnak 87 decemberi gyártású autója, és az laprugós volt.
Az ülések sínjei nekem is imbusz csavarosak, meg hátsó ablakfûtés ezen sincs.
Azt hogy pakolták ahogy a készlet adta, azt már párszor bebizonyítottuk itt akülönféle korokból merítve. Lásd lökhárítók, rács, stb...

3499 Támba Csaba 2010-06-30 06:58:18  Előzmény:Reining Ádám: 64425

Nehéz sokszor megítélni.
Nekem pl. '86-os kombim van és a sprirálrugós hátsó futómû bevezetése után gyártották pár héttel, még ez laprugós. Az üléssínek imbuszosak. Hátsó ablak fûtés nincs, de az elsõ szélvédõ biztonsági üveg. Stb, stb... Szóval pakolták össze õket ahogy a készlet adta :)

3498 Sipos Tamás 2010-06-29 20:02:02  Előzmény:Reining Ádám: 64425

[justify]A kombim 1986. decemberi gyártású, és az ülés sínjei imbuszcsavarral vannak rögzítve. Nehéz ezekben a kérdésekben tisztán látni.[/justify]

3497 Lizák Péter 2010-06-29 15:59:09  Előzmény:Reining Ádám: 64426

Köszi! jogos a pont!

3496 jocking . 2010-06-29 12:44:45  Előzmény:Reining Ádám: 64425

Igazából a forgalmit nem néztem, hogy mikori forgalomba helyezésû, bár az nem is lenne egy pontos infó. A motorszámot kellett volna megnéznem, aztán a trabant.cz kidobta volna a tutit.
Mindegy, ami biztos: az autót úgy nyerték és 1990-ben vették át Gyõrben (gondolom a Merkurnál). De hogy ott mennyit állt, vagy mikor került az országba, az nem tiszta. Viszont más autók számai alapján a gyártás és a forgalomba helyezés között nem telt el több, mint 5-6 hónap és ez már az extrém eset. Plusz, a tûzfalba tényleg 89 04 van ütve. Aztán meg már többször bebizonyosodott, hogy a trabiknál össze vissza vannak a típusjegyek évjárattól függetlenül. Én simán el tudom hinni, hogy '89-ben maradt pár régebbi alkatrész raktáron és abból dobtak össze pár tucat autót.

És ami érdekesség, de a képeken nem látszik:
Az üvegeket van ez a fehér felirat. Namármost, ezek általában mindig az üvek külsején vannak és mindig az adott oldalról nézve olvashatók, úgyhogy beszélhetünk jobbos és balos üvegekrõl. Ebben az autóban a 2 hátsó üveg balos (a jobb oldalon befelé néz a felirat tükrözve), a 2 elsõ pedig jobbos. És ez gyárilag volt így, nem volt soha piszkálva.

3495 Reining Ádám 2010-06-29 12:22:34  Előzmény:Lizák Péter: 64422

Egy kis apróságot dobjál hozzá a listához én már ezer éve figyelem!
A Limó hátsó ablak alatt a fûthetõrõl beszélek nem az oldalsókról van két oldalon ilyen kis vízkifolyóka! Na az pl 89 ben nem volt se elõtte mert volt szerencsém 89 es szekeret is hajtanom de az összes 90 es 2T Trabin ottvan már és a 4T ken is! Az ablakgumi alól éppen hogy csak a csücske látszódik ki! Ez is egyike a hatalmas változtatásoknak szóval nem maradhat ki! :)

3494 Reining Ádám 2010-06-29 12:12:41  Előzmény:Támba Csaba: 64424

Az kizárt hogy 86 vagy 87! De ahogy írták 90-es se lehet! 86-87-ben még a sínbõl kihúzhatós ülés volt és nem az imbuszcsavaros, hátsóablakfûtés se volt és még ezer dolog ami ebbe nem olyan! De 90 es se lehet a lámpagumik és egy két apróság miatt! De amúgy egyszerûség kedvéért akinek jó a szeme láthatja a motorteres képen kinagyítva hogy 89. 04. van beleütve a tank felett! (én legalábbis annak látom) De én 89 re tippeltem volna amúgyis mert a 88 asok szélvédõgumijában belülrõl nincs az a vájat belevágva végig hanem sima és haveréban gyárilag még nem biztonsági szélvédõ volt ebben pedig az van!

3493 Támba Csaba 2010-06-29 06:55:40  Előzmény:jocking .: 64417

Én inkább '86-'87-esnek tippelem.

3492   2010-06-29 06:45:54  Előzmény:jocking .: 64415

Váóó, tényleg nagyon jól néz ki:) De tök jó, hogy ennyire féltették, hogy esõt is csak egyszer látott. Ez a kocsi azok a Trabantok egyike, amit még óvnak a portól is, és jó látni ilyet is:)

3491 Lizák Péter 2010-06-29 05:59:27  Előzmény:jocking .: 64415

Nagyon szép darab, és nem halnék bele ha hozzám vágnának egy ilyen Trabantot. De ez nem utolsó szériás. Lámpagumik nem feketék. Nem fekete az ajtók kilincsein a gomb. Még a keskenyebb díszléc van rajta nem a széles mint a 4T-ken és az utolsó 601-eseken.

Idézek neked az oldalamról (az itt selsoroltak közül egyik se illik rá):
"1990-ben jelentek meg az utolsó sorozatokon a négyütemû trabik jellegzetességei. A karosszéria az autó hátuljától az A oszlopig fokozatosan alakult át, de a motorház teljesen más kialakítású, mint a 601-ben megszokott. Elõször csak apróbb részletek változtak, amelyek az utolsó három ('90-es évjárat) szérián már közösek:
- feketegombos kilincsek,
- fekete elsõ-hátsó lámpagumik,
- mûanyag, nem középpontos, de még kicsi vissza pillantó tükrök (’88-tól),
- új típusú (lehúzós) ablaktörlõkarok (hosszabb lapátokkal)
- fûthetõ hátsó ablaküveg.
1. széria: Még a régi a hátfal a jól megszokott típusfelirattal: Trabant, és ferdén
2. széria: Új hátfal, mert itt IFA logo-s a Trabant felirat, és vízszintesen áll
3. széria: Egyben az utolsó, a 601-es típus hattyúdala. A kocsi külseje megegyezik a második szériánál leírtakkal. DE! Belül a hátfalon, a lámpáknál téglalap alakú lemezkivágás található leragasztva az 1.1-es hátsólámpáinak központi csatlakozóihoz. A limousine-nál az utastérben, lyuggatott hátsó tetõmerevítés (hat lyuk a hátsó ablak felett).
Az Universal kivitelnél a közös jellemzõk egy kivétellel megegyeznek: e típust régebbóta is két külsõtükörrel szerelték fel. A szériák hasonlóan alakultak, mint a limousine esetében. A típusfelirat fekvése nem, de „tartalma” azonban változott: A Trabantból itt is IFA Trabant lett."

Egyébként hova valósi ez az autó? Csak mert ismerõsnek tûnik a rendszáma. Lehet hogy találkoztam vele valahol ne mtudom de a Trabikét rendszerint megjegyzem. :-)

3490 Lizák Péter 2010-06-29 05:52:29

[url=http://www.origo.hu/auto/veteran/20100626-multicar-tuzoltoauto.html]Mulitcar tûzoltóautó :-)[/url]

3489   2010-06-28 20:18:02  Előzmény:Zwick Gábor: 64418

Pedig nekem is egybõl az az autó ugrott be. Ha az is ilyen tipp topp annyiért ajándék. Elment megnézni azt valaki?

3488 jocking . 2010-06-28 19:10:09  Előzmény:Zwick Gábor: 64418

Nem, ez soha nem is volt, és valószínûleg nem is lesz eladó.