Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3640 Lizák Péter 2010-10-01 04:40:25  Előzmény:Muczán Gábor: 64570

Esetleg egy képet ide róla?

3639 Muczán Gábor 2010-09-30 19:09:12  Előzmény:jocking .: 64564

jocking

"A fõ kérdés: Létezhetett olyan 601 S, amiben PUR kormány, automata öv és fûthetõ hátsó üveg volt? (csak ez a 3 és semmi más extra?) "

Az NDK-S BELPIACI KIVITELBEN már 1984 óta PUR kormány volt. 1985 óta fejtámlás ülés, automata öv, szebb mogyoró árnyalató kárpitozás, és bélelt csomagtér volt. Sõt az elsõ szõnyegen a vezetõnél nem volt gumilapka a szõnyegen, de voltak patentok, amire rá lehetett pattintani a téli szõnyeg szettet (elsõ-hátsó+összekötõk)amin viszont volt taposó gumilap. Ezek mind 601 S-ek voltak. Onnan tudom, hogy behoztam annó vagy 30 kocsit onnan, és abból 25 volt ilyen, és 5 DeLuxe, azaz LX kivitel. Na ott is voltak érdekes mutánsok, errõl órákat tudnék mesélni. Maradt egy 90-es top deluxéból való mûszerfalam, amin minden billenõ kapcsoló világítós is volt (nálunk nem volt benne kis izzó) és bal oldalon volt még egy plusz kapcsoló, mert nem fért el a többi mellett. A kivágáson látszik hogy gyári, nem reszelt. Ha eszembe lesz azt is leviszem a talira, nagyon érdekes!

MG

3638 Kiss Krisztián 2010-09-29 18:38:32  Előzmény:Petró Dávid: 64568

Egy egyszerü,de használható 5let.(én is igy tettem)
Kösd le az öninditórol a kábeleket,majd tedd félre ugy hogy ne érhessen hozzá máshoz(testhez stb)
Töltsd fel a 6 voltos akksid(annyi áramot fog adni amennyi a gyujtáshoz kell)
Tedd gyujtásra,és kérj meg valakit hogy egy bikakébel segitségével bikázza meg 12voltal csak az öninditót!!!(amit már elözöleg lekötöttél!elbirja a 12 voltot,nekem évekig volt a 12esre átszerelt trabimon 6voltos öninditó)
Nem tom a varesznál az öninditón a kábeleket a csavar fogja-e össze,ha igen,akkor addig egy csavarral összehuzatod!Persze ha tudsz szerezni másik akkut az gyorsabb:)))))

3637 Petró Dávid 2010-09-29 14:57:50

Sziasztok!

A következõ problémában kérném a segítségeteket:
van egy púpos Wartburgom, ami egy garázsban pihen felbakolva. Fél évente-évente be szoktam indítani pár percre, hogy mégis járjon kicsit. Sajnos most az akkuja megadta magát és hát erre a kihasználtságra nem szívesen vennék másikat.
Kérdésem az lenne, hogy van-e valaki köztetek, aki mondjuk letét (otthagynék 5-10.000Ft-ot, amíg vissza nem viszem) és pár sör ellenében tudna nekem kölcsönadni pár napra egy mûködõ 6V-os akkut, hogy kicsit megpöfogtethessem a járgányt. Bp. vagy Szolnok környékérõl volna ideális.
Köszi elõre is.

3636  Spityu 2010-09-28 06:05:16

[url=http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/egyeb/trabant6v22372]Finomságok Trabihoz.[/url]

3635 Lizák Péter 2010-09-24 14:56:14  Előzmény:jocking .: 64564

Volt 601, valamint itthon létezett egy 601 Standard. Hogy a kettõ közt mi a diffi nem tom. Volt ugye a 601S (Sonderwunch vagy Special), valamint a Deluxe...

A 601S-ben volt rakodópolc a mûszerfal alatt, kormányzár ilyesmi. Két színû kárpitok voltak benne elvileg. Bár a fene se tudja, mert láttam már én is több felszereltségben mindenfajtát...

3634 Ackermann Balázs 2010-09-24 11:40:07  Előzmény:jocking .: 64564

Biztosan volt, csak nem Magyar exportra, kinn az NDK-ban pl a végére egyáltalán nem voltak pereckormányos Trabik. Vagyis biztos volt a Standard, de inkább S-ek készültek. Láttam olyat gyári állapotban, hogy fényezett lökös és más színû tetõ. Mindez S felszereltségben.

3633 jocking . 2010-09-24 06:36:20

Lenne egy kérdésem.
A 601-et ha jól tudom, 3 féle felszereltségi szinttel árulták:
- 601 -> alap-alap, semmi extra
- 601 S DeLuxe -> minden extra A-tól Z-ig
- 601 S

Namármost, engem az S változat érdekelne bõvebben. Az S elvileg magyarra fordítva különleges kívánságot jelent, vagyis feltételezem, hogy felárért cserébe az S-hez is választhatóak voltak a DeLuxe extrái. Jól gondolom?

A fõ kérdés: Létezhetett olyan 601 S, amiben PUR kormány, automata öv és fûthetõ hátsó üveg volt? (csak ez a 3 és semmi más extra?)

3632 Csády Szabolcs 2010-09-23 20:23:28

Ki mit ajánl a mûbõr ill. az ajtókárpit anyagának ápolására?

3631 Sipos Tamás 2010-09-21 19:13:21

Megint találtam egy kis leírást a [url=http://www.veteran-auto.hu/index.php?menu=7&cikk=69&title=Hogyan_ujitsuk_fel_a_repedezett,_szetnyilt_kormanykereket?]repedezett kormánykerék felújításáról.[/url]

3630 Muczán Gábor 2010-09-20 18:05:07  Előzmény:jocking .: 64559

jocking

Hát nagyjából így kéne lennie.
Mondjuk a MAVAMSZ nem arról híres hogy minden úgy van náluk ahogy az elején leírták, vagya igérték, de így kéne lennie...

MG

3629 Katona Zoltán 2010-09-20 11:31:27

A lentebb említett hûtõháló ára 50€ (14.000 Ft)

ha valakinek kell még jelezze!

3628 jocking . 2010-09-20 08:12:33  Előzmény:Muczán Gábor: 64558

Tehát akkor mégis az egyetlen járható út az a veterán elõminõsítés, és ezzel 6 évre forgalomból kivonás. Ez valóban úgy megy, ahogy a mavamsz.hu-n le van írva?

[i]"Kell készíteni 8-10 jó fotót az autóról (kívül-belül). Ezekkel és a forgalmi engedéllyel fel kell keresni a Szövetség irodáját, ahol elindítjuk az átmeneti forgalomból kivonást. Ez azt jelenti, hogy a jármû a tulajdonosnál marad és 30 teljes év letelte után muzeális jármûként forgalomba helyezhetõ. Az egész eljárás díja 9600 forint. A forgalomból való átmeneti kivonást meghatalmazott is intézheti.

A Muzeális Minõsítõ Bizottság elõminõsítõ igazolásával, a forgalmival és a rendszámokkal kell felkeresni a területileg illetékes okmányirodát, ahol a folyamat jogilag befejezõdik és hozzá lehet kezdeni a restauráláshoz. Az átmeneti kivonás idõtartama 10 év, és csak a 20 évnél idõsebb jármûvekre kezdeményezhetõ."[/i] (Forrás: mavamsz.hu)

3627 Muczán Gábor 2010-09-20 06:59:51  Előzmény:Huszta Tibor: 64556

Tiberius,


ilyen tanácsot most már viccbõl se adj senkinek, legfeljebb az ellenségednek.
Picit lejjebb Strabi kiválóan vázolta a helyzetet, ami január óta van.
Napi 230 Ft a Trabinál a késedelmi, ha nem köt újra dec 31-ig. Fejelve még azzal, hogy a biztosítók lejelentik az egészet a BM adatbázisak, aki az illetékes önkormányzat felé kiadja a kivonatási eljárásra az utasítást. Az autó ki lesz tiltva, és szó szerint bedöglik a papírja és ezzel együtt a kocsi is, és a biztosító meg követelni fogja a pénzt, akár behajtással is. Szóval kivonás az út, vagy fizetni a terheket.

MG

3626 Lizák Péter 2010-09-20 04:46:49  Előzmény:Huszta Tibor: 64556

Meg lassan nekem is lesz, most kezdek az A betûs biztosítónál. Bal oldalon kicsit lejjebb látható a logoja... :-)
[i](Módosította PEDROH 2010.09.20. 06:47-kor)[/i]

3625 Huszta Tibor 2010-09-19 23:11:06  Előzmény:jocking .: 64555

ha évvégén biztosítóváltás címén megszünteted és nem kötsz máshol, elvileg egy megoldás lehet.
De M.G.-nek van szakértelme biztosítás terén, fordulj hozzá a kérdéssel.

T.

3624 jocking . 2010-09-19 19:20:34  Előzmény:Gyapjas Gergely: 64554

Hát ez fantasztikus...:S És nincs valami lehetõség, hogy lemondjam a kötelezõt forgalomból kivonás nélkül?

3623 Gyapjas Gergely 2010-09-19 19:10:01  Előzmény:jocking .: 64553

Ez jó módszer volt régen csak ma már nem mûködik. Ugyanis az új kötelezõ törvény szerint minden nem fizetett napot ködbér terhel. Egy félév alatt ez kb 50000 rugó.
Szóval ha 2-3évig így tárolod a gépet az drága veteránosítás lesz.

3622 jocking . 2010-09-19 16:40:03

Újabb fejlemények 2T konzerválási/forgalombólkivonási ügyben.
A következõt találtuk ki: Nem lesz hivatalosan kivonva a forgalomból, a mûszaki már úgyis lejárt, hanem fizetve lesz utána az adó, ami úgysem egy nagy összeg, évente kb. 2e Ft. A biztosítást (csak kötelezõje van) meg egyszerûen nem kell fizetni, és 2 be nem fizetés után automatikusan megszûnik.
Ez így jó módszer, nem? Elvileg nem lehetne ezután gond, ha majd újra forgalomba akarom helyezni?

3621 Zwick Gábor 2010-09-19 14:44:02  Előzmény:Oláh Olivér: 64551

Ez attól függ hogy milyen váltóhoz, a régi aszinkronhoz vagy az újabb szinkronoshoz? Ha az újabb akkor a sima 2 bütykös jó hozzá, ha a régi váltó akkor a hardytárcsás való hozzá.

3620 Oláh Olivér 2010-09-19 10:42:52

Megtudná nekem mondani valaki, hogy az 500-as Trabiban a váltóhoz milyen féltengelyek valók? Sejtésem szerint a 600-as, a 601-es féltengelyek nem jók!?
Jól sejtem?
Ha így van, akkor van valakinek elfekvõben ilyen féltengelye?
Elõre is köszi!

3619 Szalay Péter 2010-09-17 11:11:13  Előzmény: Spityu: 64484

Hello!
Én egyszer megígértem valakinek hogy csinálok, de aztán elmaradt! Ha küldesz egy fotót egy eredetirõl, meg egy méretet, én gyártanék pár darabot....ugyanez vonatkozik a többi ilyen matricára is. Üdv:Peti
snakepeti kukac yahoo pont com

3618   2010-09-16 23:09:53

Tömören reagálva: nem tudom miért kell hasra esni az amerikai modellektõl... És majdnem 95%-uk nem is típus tiszta, de a kedves bizottságnak (a szocialista táborban való felnövekedés okán) ez nem tûnik fel, mivel sík hülyék hozzá. Én szeretem érteni és tudni amirõl beszélek. Elvárható lenne, hogy a bejelentett modellnek utána olvasnak. Ez a Gugli korában már nem probléma...

3617 Ackermann Balázs 2010-09-16 20:49:29  Előzmény:Sipos Tamás: 64545

Szépen rendbehozták! Bár nem tudom pár év múlva nem reped-e ez is ripityára. Amíg benne a régi anyag, addig az dolgozik és bomlik.

3616 Ackermann Balázs 2010-09-16 20:48:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 64537

Meg az se rossz, hogy pl OT-s izomautót meg bármilyen régi V8-at nézel, egyiken sem a gyári felnije van. Aztán ott a Hemi blokk... És akkor képzeljük el mit szólna mondjuk az OT bizottság egy Ninánusz dobos p50/1-hez. Há' korabeli tunying... :D

3615 Csády Szabolcs 2010-09-16 19:01:03  Előzmény:Muczán Gábor: 64540

a "ribancrendszám" szakszerû leírása kb 6:49-kor :D

[url]http://www.youtube.com/watch?v=i7vjRTryKzk&feature=related[/url]

3614 Sipos Tamás 2010-09-16 18:01:33  Előzmény:Ackermann Balázs: 64539

[justify]Valaki restaurált egy 1956-os DeSoto Firedome-ot és annak a kormánya is gyalázatos volt, de gyönyörû szép lett. Talán Trabant kormánynál is mûködhet a dolog.
[url=http://v8cars.hu/vehicle.php?vehicle=4798359fa6590]Itt a link, ha valaki megnézné a képeket.[/url][/justify]

3613 Zwick Gábor 2010-09-16 17:31:36

Megelõztek;)

3612 Zwick Gábor 2010-09-16 17:30:52  Előzmény:Muczán Gábor: 64540

Nekem nem kukacoskodtak OT vizsgán sõt még elõre vettek hiába volt mindenkinek idõpontja, és mindenki nagyon csodálkozva, és dicsérve nézte az autót. Egyébként a ribancrendszám az a nonfiguratív motívum ami egyes nõszemélyek derekán szokott virítani ezen a képem meg a csomagtartóra került. Szóval a B tip. rendszámaidat ne vedd le semmiképp!!!

3611 Busa Attila József 2010-09-16 17:23:35  Előzmény:Muczán Gábor: 64540

Szia!
Kérlek szépen a ribancrendszám annyit jelent, hogy vannak olyan hölgyek, akik a csípõjükre különbözõ tetszetõs nonfiguratív alakzatokat tetováltatnak. Ez a ribancrendszám. Véleményem szerint trabiszabi azért írta ezt, mert a képen látható kocsi hátulján is ilyen van, ha jobban megnézitek a csomagtartón.
Szerintem ez a megoldás.
Üdv: Atesz.

3610  Spityu 2010-09-16 16:47:38

Esetleg jön valaki innen a fórumról [url=http://www.veteranjarmupecs.hu/node/317]erre[/url]?

3609 Muczán Gábor 2010-09-16 13:39:15  Előzmény:Csády Szabolcs: 64537

trabiszabi,

Hát én is éreztem annó a Trabi OT-s vizsgájánál, meg egy 850-es Fiatnál a nem kis ellenszenvet. Aztán átment a Trabi 100%-al, és most épp a Veterán címlapján van. De az elején azért próbáltak kukackodni, mert nem Elvis freskós, rózsaszín Cadillac volt, hanem "csak egy Trabant"!

Az hogy "ribancrendszám" az mit jelent? Nekem a régi BMW motorkerékpáromon, meg a Trabant Trampon hátul, meg az egyik kocsin ilyen "B" tipusú van. Ez ribancbesorolást jelent? Mert akkor lecserélem, csak nem tudom hogy milyenre:-)

MG

3608 Ackermann Balázs 2010-09-16 13:20:30  Előzmény:Huszta Tibor: 64534

Ilyet láttam én is, Madogery '69-esében is gyárilag ott virít a fehér index kapcsoló.:) Elvileg Apukám egykori '66-osa is így nézett ki, fehér zongorakapcsolóval. Ezen az elven gondoltam, hátha lehetett fehér kormány is.

Csak mert könnyen lehet, hogy ez a specifikáció valósul meg a '80-asomban, csak félek undorítóan nézne ki a feka mûszerfallal. Dehát a perec ragad és hullik szétfele, a 4T kormány és a sportkormány meg randa egy kvázi veteránban... :S

3607 Csády Szabolcs 2010-09-16 10:55:45  Előzmény:Huszta Tibor: 64534

Itt a kép róla:

[imgw]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL3A2MDEtMTk2Ni0xMnMvMDcuaGlkZGVuLmpwZw==[/imgw]

3606 Csády Szabolcs 2010-09-16 10:34:08

[imgw]http://img8.indafoto.hu/1/9/79259_d46e3413f37e00f3938085138f5f7105/8490385_f88aea0af4281ec0086c6bf9c615a552_xl.jpg[/imgw]

A keleti kocsikat szét szivatják az OT vizsgán, ezeknek meg OT-s rendszámot adnak úgy, hogy "ribanc rendszám" van a seggükre pingálva...

3605 Katona Zoltán 2010-09-15 14:52:12

"púpos" Wartburghoz vízhûtõhálót gyártatok a jövõ héten. Ha valakinek még szüksége van új, rézbõl készült (gyári alapján) vízhûtõhálóra jelezzen. Árat hétfõn tudok mondani. Nekem igazából mindegy mennyit gyártatok le. Hollandiában készül, gyári minõségben.

A hálót egy hûtõjavító be tudja forrasztani a régi keretbe, így kapsz egy teljesen gyárinak kinézõ zsír új vízhûtõt.

mail.katozo@gmail.com

3604 jocking . 2010-09-15 12:45:42  Előzmény:Ackermann Balázs: 64532

Az is biztos, hogy nem ugyanarról a kocsiról készült benne az összes kép. Legalábbis a kicsi részletképek és a nagy egész autós képek tuti nem ugyanazok, mert az egész képen már az újabb mûszerfal van benne, a kis képeken meg látszik a vastag tetejû mûszerfal.

A tetõablak melyik évben jött be? Plusz az átfolyásmérõ helyén nem üzemanyagszint jelzõnek kellene lennie?

3603 Huszta Tibor 2010-09-15 10:08:12  Előzmény:Ackermann Balázs: 64532

Balu: a kormány és a mûszerfal mindig egyszínû volt, viszont fekete mûszerfallal és kormánnyal együtt adtak ki fehér kiegészítõket (indexkapcsoló, váltókar stb.)

T.

3602 Huszta Tibor 2010-09-15 10:06:23  Előzmény: Spityu: 64531

gondolom, a váltó is ennyi $... a hûtõ meg feleennyi...
ennyi pénzért jobb helyeken komplett autót kap az ember...
:eek:

T.

3601 Ackermann Balázs 2010-09-15 09:35:59  Előzmény:Lizák Péter: 64530

Az valami utólagos cucc nem? Olyan lyukacsos mint az Amazoné meg a Zsigáé... Amúgy furi de ebben a prosiban diagonálon áll a Deluxe, holott már rég radiállal szerelték õket. Sztem bizonyos határok között bármit teszünk bele lehet, hogy gyári specifikáció volt anno.

Én azon gondolkoztam minap, vajon jött-e úgy ki '66-os Trabi, hogy fekete mûszerfal fehér kormány, vagy fordítva. Nem hiszem, hogyha valamelyikbõl több lett volna készleten nem használják fel... Csakhát sose derül ez már ki. :)

3600  Spityu 2010-09-15 06:09:49

[url]http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/trabant_p_70[/url]

3599 Lizák Péter 2010-09-15 05:14:29  Előzmény:jocking .: 64529

Ezen a prospektusd képen az a gond, hogy pont nem látszik. Valahol biztos akad egy-két utastérbõl lõtt kép, ahol szerintem látszik hogy milyen belülrõl.
Viszont láttam (gondolom ti is) azt a világos színû tetõkárpitot, ami takarja az oszlopok tetejét is. tehát körbe takarja a kasztni peremét belül...

3598 jocking . 2010-09-14 22:08:13  Előzmény:Ackermann Balázs: 64528

Köszi. :)
Viszont lenne még valami ezzel kapcsolatban. A tetõkárpit milyen volt akkoriban? Az a dörzspapír szerû, mint az S-ben, vagy olyan szõnyegszerûség, mint ami a 4T-kben van?

3597 Ackermann Balázs 2010-09-14 21:47:58  Előzmény:jocking .: 64527

1985: [url]http://www.trabant.cz/prospekty/p601/trabant-601-limousine-1985-8-stran[/url]

3596 jocking . 2010-09-14 19:26:24

Lenne egy nagy volumenû kérésem. Akinek vannak számítógépen olyan Trabant katalógusai, amin nagyjából látszik, hogy a '80-as évek közepén (eészen pontosan 1986-ban) milyen felszereltségû volt a 601 S DeLuxe, az igazán feldobhatná ide. Megköszönném.:)

3595 Lizák Péter 2010-09-13 20:00:13

[url=http://www.vatera.hu/auto_motor/alkatresz_felszereles_szemelyauto/utaster/egyeb_utaster/trabant_egykaros_index_kapcsolo_veteran_retro_180942058.html]http://www.vatera.hu/auto_motor/alkatresz_felszereles_szemelyauto/utaster/egyeb_utaster/trabant_egykaros_index_kapcsolo_veteran_retro_180942058.html[/url]

3594 Holnapy Gergely dr. 2010-09-13 18:37:12  Előzmény:Ackermann Balázs: 64522

Nem ilyen kell neked?

http://www.vatera.hu/auto_motor/alkatresz_felszereles_szemelyauto/utaster/egyeb_utaster/trabant_egykaros_index_kapcsolo_veteran_retro_180942058.html

G

3593   2010-09-13 08:20:03  Előzmény:Lizák Péter: 64523

Hajdú-Bihar megyében.

3592 Lizák Péter 2010-09-13 05:15:43  Előzmény: : 64521

Elvielg itt Bács megyében is ez a verzió él.
Te melyik megyében élsz?

3591 Ackermann Balázs 2010-09-12 20:34:46

Nincs valakinek elfekvõben egy ilyen indexkapcsoló tartója? Csak a kis préselt fém lemezkére lenne szükségem, ami tartja a kapcsolót.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100912/DSCF1465_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Köszi elõre is. :)
[i](Módosította ABalu 2010.09.12. 22:44-kor)[/i]