Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
ebben a számok külön ablakocskában vannak ráadásul. Ez is csak terv maradt, de legalábbis hozzánk ilyen modell nem érkezett. Ráadásul amikor bejött a külön átfolyásmérõ, akkor a hazai (DDR) modelleknél a P601LX változatban, beintegrálták inkább oda az üzemanyagszint-, vagyis inkább csak tartalékjelzõ visszajelzõjét. Annó vettem ott kint nem LX modellt is, amiben ez benne volt, meg sok egyéb DeLuxe extra, kivétel a billenõ ablak, és a króm lökõs. De ez is belpiaci modell volt, honunkban ûrlényként kezelték. Emiatt ugrottak is rá a piacon, mikor kivittem eladni.:-))))
A prospektus is kiválóan jellemzi a tervgazdasági idõket. Kiadták utasításba elõre a prospektus legyártását, lefordítását a többi baráti ország nyelvére. Majd pedig a hazai külkeresekkel gyakorlatilag mindíg az alapmodellekben állapodtak meg, lévén hogy örüljünk hogy ilyen sokat kapunk belõle, legyen elég a fapad modell. Aztán nagy néha ha az ember hozzájutott egy ilyen prospektushoz, "csorgatta a nyálát". Az Autó-Motorban pedig nyugtatgatták az újságírók a polgárokat, hogy "a Merkur a közeljövõben nem tervezi az ilyen és olyan extrafelszereléssel ellátott modellek forgalmazását" ennyi. Szóval akkoriban megláttunk egy "új" visszajelzõ lámpát, és az rögtön sziklaként zuhant a sivár modellpaletta állóvizében. Aztán jött a fenti közlemény....és kisimult a víztükör megint egy idõre.
Sziasztok! Az volna a kérdésem, hogy ez (http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04:05:06:07:08:09:10:11:12:13:14:15:16&dir=data/pro/P601-1986-16s/&pos=3) a ködlámpa csak sárga búrával minek volt a gyári ködlámpája? Üdv
Ezt az említett Spezial Variante prospektusban láttam, jobb felsõ kép. Ezexerint lehetett valami az átfolyásmérõs, '84 elõtti gépekben is. [imgw]http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04&dir=data/pro/letak1981hycomat/&pos=3[/imgw]
"ami a hátralévõ x liter benzinre utalt." Ezt a LED-es átfolyásmérõkben oldották meg az NDK-sok. Nekem van olyan -DeLuxéból (P601LX) való átfolyámérõm, ahol a fényérzékelõ (fehér LED kinézetû valami:-) )mellett volt egy piros, ú.n. tartalékjelzõ LED. Ehhez volt persze tank úszó, ami úszója nem folyamatos szintre adott jelet, hanem akkor amikor kb 5-6 liter alá csökkent az üza szint.
A narancs lámpa gyakorlatilag minden autó mindíg világít, ebben igazad van. Nekem is ez volt a tapasztalatom. Azonban a bilin lévõ kis karhoz vezetõ vezeték pont a lámpához vezet. Nézd meg.
Esetleg lehet, hogy olyan szériába rakták mint a "Hycomat - Spezial Variante", volt ilyen, spéci elsõ ülésekkel, meg jobbos kulcslyukkal, kézi-fékkel stb. Na és abban volt külön visszajelzõ az órában, ami a hátralévõ x liter benzinre utalt.
Más kérdés:
Az összes Trabi, amivel dolgom volt és volt benne fényszóró magasság állítás, akkor világított a visszajelzõ, ha magas állásban volt a lámpa, tehát hivatalosan 2 utassal. Nekem mióta világ a világ világít, onnan tudom ha nappal megyek országúton, hogy ég egyáltalán, mert a háttérfény elég gyenge.
az a narancssárga lámpa nem konkrétan "viágítás visszajelzõ"!
Azokhoz a modellekhez járt ilyen óra, ahol már a lámpaállító karocskát is tartalmazó bili került beépítésre. Most pontosan nem tudom megmondani hogy ez melyik év, melyik hónapjától indult. Ott volt a kábelkötegben a lámpáknál egy külön kábel, ami saruval kapcsolódott a kis kar fémalapjához, melyet pl 4 személy terhelésnél át kellett állítani, hogy a foncsor lejjebb vetítsen. Akkor égett valójában a narancs színû lámpa. A kutya sem tudta-, illetve használta ezt az opciót. A kelet-németek tartották magukat a 83-84 körül életbe lépett EGB Eu direktívákhoz (na jó próbálták) és akkor jött a "vastagoszlop" pl, az öv miatt, illetve a lényeg, hogy lámpa visszajelzõk is eszerint a megegyezés szerinti színezésûek lehettek. A reflektor kék, a tompított és helyzetjelzõ lámpa csak zöld (vagy semmilyen)lehetett. A narancs "egyéb jellegû" infók színe lehet, pl hátsó ablak fûtés, egyéb biztonsági berendezések(kieg ködlámpa,ABS,izzítás, motorelektronika kontroll,ami a Trabinál bizarr lett volna) de ilyen volt a lámpa magasság állás visszajelzése. A napi számláló hiánya valóban kérdést vet fel, mivel az a kivitel a NEM S modellben volt akkor amikor teljesen piros volt a mutató már. Korábban ugyanis piros/fehér szegélyes volt a mutató, amikor nem volt 601S modell. De igazából nem akarok belebonyolódni mint bohóc a biciklibe, léteztek olyan terv szerint utángyártott pótalkatrészek, melyek abban a fomájukban nem voltak alapesetben beépítve. A fene tudja, talán a régi gyáriak sem tudják, akkora kavar volt ott.
1990-ben az akkor nem úgy ment hogy alapmodell meg deluxe... Java részt 1990. szeptember-december közt kerültek átadásra, vagy más elõfizetés átírásával, vagy befizetés után rövid átvételi határidõvel. Limo 4T 165.000. Ft volt, az elsõ széria szélesebb Pneumant gumikkal (nem 145-ös, talán 165-ös de ez nem biztos), ezek is 2T tükörrel. Kombi 4T 172.000. Ft, elsõ széria csak bal tükörrel. Pl motortér világítást egyikbe tettek, másikba nem. Lehet hogy így volt a kalaptartóval is a kombikban... (akkor Bp. Wesselényi utcai Trabant boltben 1300 Ft volt a kombi kalaptartó, a sínekkel, kizárólag barna színben) G
ps. az elsõ teletank benzin (23 liter) 782 Ft volt, mai napon ugyanezt 9880 Ft-ért sikerült megtennem. Na ez is több mint elgondolkodtató. [i](Módosította hogeri 2012.02.01. 22:54-kor)[/i]
Gyárilag mindegyiken biztosan nem volt kalaptartó. 1990. augusztus 31-én vettük át szegény megboldogult blokkolásgátlós kombinkat (ABS-216) a csepeli Merkur telepen. Én szereltem bele a kalaptartót, mert az nem volt benne. Ugyanígy, az elsõ szériás kombikon nem volt jobb oldali tükör, és a bal oldali is a hagyományos 2T tükör volt, továbbá a belsõ tükre is a 2T-jé volt, a fekete oldalon a raktári számok sárgával ráragasztva (ennyi megmaradt belõle). Szólj ha a 28e Km-t futott kombi nagyon visszataszító a kalaptartó nélkül, ha csak ennyi baja van, duzzogva de átveszem... G
Azt hittem, hogy nekem is ilyenem van, csak a világítás visszajelzõje van a 60-as másik felén, de nem egészen: a régimen az index visszajelzõje citromsárga, a világításé a 60-as jobb oldalán van, s piros. Az új szerzeményen az index visszajelzõje zöld, a világításé a bal oldalon van, s citromsárga.
Mindegyik Trabi?
Ui.:A '69-es kezelési útmutatóban zöld az index visszajelzõje.
Értem.Csak azért kérdem mert hétvégén voltam megnézni egy 1.1-es kombit: 28000km,elsõ tulaj öreg bácsi,aki végig nagyon vigyázott az autóra.Hibátlan kaszni,dupla szõnyeg,dupla üléshuzat télre kiszerelt aksi.Miután eljöttem akkor jutott eszembe a kalaptartó esetleges hiánya,az ugyanis nem volt.Kicsit furcsa h azt+ pont elkeverte volna,de az is lehet h csak máshol tárolta,majd rákérdezek.Egyébként lefoglalóztam az autót,ha elhozom majd rakok fel képeket.
Szerintem az összes, egyik kolléganõ kombijának a fedelét kértem el mintának, ami alapján gyártottam az enyémbe. (És õ tuti alapmodellt venne...) Emlékeim szerint az enyémben is volt (eredetileg), de majd megnézem, van-e nyoma a gyárinak.
Olyan kérdésem lenne, hogy 601-esnél mûanyag babás lökhárítónál van-e valamilyen távtartó/alátét a lökhárító konzol és a karosszéria (hátfal) között. Ha jól emlékszem, amikor lebontottam, a felsõ csavaroknál volt, alul viszont nem. Legalábbis úgy rémlik. Ha volt, akkor milyen anyagból? Szintén kíváncsi lennék, hogy az ajtóhatárolónál lévõ "akrámi" bõrbõl vagy gumiból van?
Köszi a választ elõre is! [i](Módosította Spityu 2012.01.28. 21:36-kor)[/i]
Itt elérhetõ az összes szín, amit trabira fújtak: [url]http://www.trabant.cz/barvy/p601[/url] A '80-as évek színeit nézve szerintem a tiéd az akváriumkék, a "hétköznapibb" vajlingkék pedig a gleccserkék.
Van valakinek valami infoja színkódokról vagy színpalettája? :) Érdekelne melyik színt mettõl meddig gyártották, mert az enyém például élénkebb kék mint az az általános "jégkék". (1980-as)
Ja,köszi.Már várom.Bár akkor lett volna ilyenem amikor még balatonoztunk réges régen.Mondjuk akkor lehet hamar elkopott volna..már a fekhely része biztos:)))))
Vettem egy lakokocsit(1986),NDK gyátmány.Telis tele,trabi diszléccel,a rögzitö láb trabi emelöböl,melkus hátsólámpa,és ami nagyon tetszett,az elösátor rögzitõ csavarjai:trabi homlokfal csavar.:)Belsö világitás wartburg,és még rengeteg minden,hosszú lenne leirni.Viszont elsö gazdás volt,már át is irattam,mindenben utánfutó besorolás alá esik(biztositás 1070ft egy évre Genertel)Várjuk a nyarat:)) [imgw]http://kepfeltoltes.hu/120126/M_solat_-_p_nz_023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]http://kepfeltoltes.hu/120126/M_solat_-_p_nz_024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]http://kepfeltoltes.hu/120126/M_solat_-_p_nz_025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]http://kepfeltoltes.hu/120126/M_solat_-_p_nz_026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[ /imgw]
Azért ez nem gyenge, 1930(???): [url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/egyeb/veteran_mobiloil_felsokenoolaj_adalek_bontatlan_1539204551.html[/url]
A km óra bizony peremezett, ABalu leírta a leszerelésének módját.
Gondolom meg is akarod tisztítani az egyes alkatrészeket, nem lesz nehéz, de egyre ügyelj: a számlap fekete színe nagyon könnyen lejön. Úgy értem, az alkohol oldja! Kizárólag vízzel tisztítsd, vagy vizes és száraz pamutronggyal. Ezektõl nem kell félteni. Az üveglapot ecettel, hígítóval célszerû tisztítani.
A napi számlálós változatnál, abban az esetben, ha korrodált lenne a gomb és a miniatûr hernyócsavart sem sikerül kihajtani belõle, az óra belsejében található, a nullázó tengelyét rögzítõ zégergyûrû eltávolítását követõen kihúzhatóvá válik a gomb a tengellyel és a hernyócsavarral együtt, egyben. Ezt követõen zsíroldás, majd rozsdamarás. A végén öblítés, szárazra törlés. Aztán csak ki kell húzni a kis nyilacskát fekete festékkel. Én mattfekete festék + fültisztítóval csináltam, száradást követõen nitrós ronggyal letöröltem a gomb tetejét, így csak a nyíl maradt fekete.
Óvatosan körbefeszegeted csavarhúzóval kb 3/4-ed hosszon körbe, a maradék negyedet kibújtatod. Ha türelmes vagy szép lesz. Én is szedtem már szét, az Isten nem mondja meg, hogy valaha szétszedték. ;)
Ja a lényeg, hogy oldalról dugd a csavarhúzót be, érintõ irányban, ne a spirál tengelyével párhuzamosan. Így kicsiket fordítva a szerszámon felhajtogathatod egyenletesen. [i](Módosította ABalu 2012.01.21. 23:57-kor)[/i]
601-es Trabi napi számláló nélküli kilóméteróra üvegét lehet valahogy cserélni? Régebben próbálkoztam egy rozogább példányon csavarhúzóval, de nem lett túl szívderítõ az eredmény...
Korai 601-es váltót keresnék, amiben a 4. sebesség még hosszabb.Ha minden igaz, akkor ez arról felismerhetõ, hogy a féltengely kihajtásnál a szimmeringház még csavarozott, vagy érdekel csak külön a 4. szabadonfutó 30/31 fogszámú fogaskerékpár is. Ha esetleg van valakinek ilyen otthon elfekvõbe, ne tartsa magába...
Azt hiszem ilyent vettem a 600-as Trabi hátsó fékmunkahengerébe.Tökéletesen passzol és eredeti Renak alkatrész.Hátha valakinek segítségére lesz,én akkoriban sokat nyomoztam hogy mivel lehetne felújítani. [url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/egyeb/mz_oldalkocsi_uj_fekmunkahenger_karmantyu_ddr_1533117317.html[/url]
Nekem a barnának van forgalmi szerinti régi rendszáma, de nem az eredeti. Én is rendszámozok minden találkozón, de szerintem a "cseszegetések" elkerülése miatt jobb ha Csak a rendes érvényes forgalmi engedély szerinti hatósági jelzéssel közlekedsz! Láttam már ilyen "dupla rendszámos" megoldást, de nem tudom mit szólnának hozzá a szervek! Csomiban nagyobb biztonsággal van, amúgy is 2 perc 4 csavar az egész mûvelet! :) [i](Módosította trabiman1990 2012.01.09. 21:15-kor)[/i]
És mi van akkor, ha legyártom a régi rendszámot (vagy megvan az eredeti stb.) és az új alá felteszem a kocsimra. Ergo nem a régit használom, de megvan és a rendõr is láthatja alkalom adtán. Követek én ezzel el bármilyen szabálysértést, hogy már nem használatos rendszám van a birtokomban, esetleg az új fajta alatt hordom a kocsimon fotózás/találkozók/stb. céljára?