Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4717  Spityu 2011-12-21 21:39:17

Én is erre tippelek, de kicsit olyan mélyen fekvõnek tûnt elsõre.

4716 Holnapy Gergely dr. 2011-12-21 21:11:47  Előzmény: Spityu: 65646

Szerintem az csak egy díszgyûrû lehet a dísztárcsa alá, és nem a felni a sûrûlyukas. Szerintem. De majd Tib megmondja.
G

4715  Spityu 2011-12-21 19:55:28

Tib, [url=http://gyujtemeny.vatera.hu/kepeslap_fenykep/fenykep/1969_heviz_helikon_szallo_trabant_foto_1524790106.html]egy rendszám, ha még gyûjtöd.[/url]

Amúgy miféle felnik lehetnek ezek?

4714 Gyapjas Gergely 2011-12-20 21:42:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 65644

Nem rossz de én tipikusan trabantosat keresek.
Egy link, ha már volt akkor bocs:
[url]https://picasaweb.google.com/115317761491728262752/AWZP70Felujitasa[/url]

4713 Csády Szabolcs 2011-12-20 19:56:02  Előzmény:Gyapjas Gergely: 65643

Talán ez segít:

[url]http://www.origo.hu/auto/veteran/20100813-nosztalgiatuning-korabeli-autoextrak.html[/url]

4712 Gyapjas Gergely 2011-12-20 19:27:26

üdv!

Olyan kiegészítõkrõl keresek fényképet amik tuningnak számítottak a 70-es,80-as években. Pl: utólagos fejtámla, nelásskirács, többszólamú kürt, Rothams-os matrica a szélvédõn ...stb. Kinek mi jut még eszébe?

4711 Ackermann Balázs 2011-12-06 22:56:18  Előzmény:jocking .: 65640

Én meg szoktam kevergetni idõnként a pálcával a benyát benne, száraz idõben érdemes menni is egy kört bemelegedésig legalább. Szerintem csak több éves állás után lesz fika a benzincsapban ettõl, ha már kipárolgott a benya is...

Amúgy a Trabi jól bírja az ilyen pihenõket, még a tank sem rohad nagyon az olajnak köszönhetõen. Az is jót tesz neki ha legalább az elejét felbakolod ha hosszabb idõre áll.

4710 Gyapjas Gergely 2011-12-06 21:15:03  Előzmény:jocking .: 65640

Bár az én autóm nem veterán, de nem szoktam használni novembertõl márciusig. Általában teletankolom, és kéthetente a garázsba megpumpálom a fékpedált.Azóta, hogy télen nem használom, kivéve amikor száraz hideg idõ van akkor megyek vele két kört vagy azzal megyek el vásárolni. Utána megint teletankolom és kész. Eddig nem volt vele gondom, de a tavaszra berohadó fék az visszatérõ hiba.
[i](Módosította strabi 2011.12.06. 22:16-kor)[/i]

4709 jocking . 2011-12-06 20:35:28

Kérdeznék valamit, talán ebbe a topicba illik a legjobban, mivel a veterán kocsik elég ritkán vannak használva.
A kérdésem az lenne az autót ritkán használóktól (itt a ritkán akár hónapokat is jelenthet, gondolom, nem visztek ki egy minõsített veteránt a sós latyakba) hogy mivel akadályozzátok meg, hogy a keverékbõl az olaj leüljön a tank aljára és eldugítsa a benzincsapot és a porlasztót?

4708  Spityu 2011-12-06 20:26:41

[url=http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/trabant_kerek_regi]Krumplisütõs felni, szõrös Pneumant (Trabantra)[/url]

4707 Kozma Bence 2011-12-03 17:33:13  Előzmény: Spityu: 65637

Értem, köszi! Azt hittem már, hogy az enyém nem is Trabiba való.

4706  Spityu 2011-12-03 17:01:38  Előzmény:Kozma Bence: 65636

Szerintem a 31-es kapocs hiányzik róla, ami a test. Gondolom a hátlapon keresztül kapja.

4705 Kozma Bence 2011-12-03 16:49:04  Előzmény: Spityu: 65635

Köszi szépen!

Egyébként ami van a Zsombinál azon miért csak 3 kábelcsatlakozás van?

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=2099[/url]

4704  Spityu 2011-12-03 16:38:30  Előzmény:Kozma Bence: 65634

Szia, a gyárit nemrég már leírta valaki. Alu burkolatos, pánttal rögzítve. Küldtem egy e-mail-t, a csatolt képeken láthatsz olyat.

4703 Kozma Bence 2011-12-03 16:10:36

Szerintetek eredeti lehet ez a feszültségszabályzó? Sehol nem találtam ilyet.

[url]http://bence.szunyi.com/fesz.JPG[/url]

Ha ez egyáltalán az. :rolleyes:

4702 Holnapy Gergely dr. 2011-12-01 21:49:19  Előzmény: Spityu: 65631

Hogy én mit gondolok?
Szerintem, amíg a benzinkutat nem vetted meg, a ruhát se vedd fel. -persze csak az irígység mondatja velem...

Ez meg mintha nem jó kezekbe került volna...:
http://www.vatera.hu/auto_motor_alkatresz/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/kilincs_diszlec/trabant_600_p60_motor_valto_papirok_1515934817.html
(vagy esetleg most?)
G

4701 Támba Csaba 2011-12-01 17:52:32  Előzmény: Spityu: 65631

Királyság! :)

4700  Spityu 2011-12-01 11:57:02

Mit gondoltok? Szerintem ugyanolyan. :)

[url]http://divat-ruha.vatera.hu/munkaruhazat_es_vedofelszereles/kabat_dzseki_melleny/3db_mellesnadrag_1_dzseki_sapka_munkaruhazat_1512161573.html[/url]

[url]https://picasaweb.google.com/nmlevel/ARGiFORKTBalassagyarmaton#[/url]

4699 Huszta Tibor 2011-11-30 21:56:24  Előzmény: Spityu: 65628

Nekem van hasonló, kicsit eltérõ beltartalommal...
:)

T.

4698  Spityu 2011-11-28 20:14:36

Erre kíváncsi leszek...
[url]http://hasznalt-konyv.vatera.hu/szakkonyv_kezikonyv/autos_motoros_konyvek/nagyon_ritka_mogurt_album_ikarus_csepel_raba_1513035263.html[/url]

4697  Spityu 2011-11-21 21:04:50

Jóféle. :)

[url]http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1507603343[/url]

4696 Csády Szabolcs 2011-11-21 20:33:02

[urls=http://www.jofogas.hu/pest/Veteran_tarbant_600_as_elado_2754663.htm]Trabant 600[/urls]

4695  Spityu 2011-11-21 09:06:39  Előzmény:Huszta Tibor: 65625

OK. Frissíts. :)

4694 Huszta Tibor 2011-11-20 23:10:25  Előzmény: Spityu: 65623

Javaslok egy játékot. Ki tud hülyébbet kérdezni az eladótól? :)
Ki van benne?

T.

4693 Támba Csaba 2011-11-20 15:35:36  Előzmény: Spityu: 65623

Sokat állt a szabadban mozdulatlanul. Ez a karosszériák halála. Mindig ugyanott folyik le a víz, a jég belefagy-kiolvad, nincs menetszél ami kiszellõztetné az üregeket, stb.

És ha '88-ban új kasznit is kapott még egy régebbivel talán jobban járt volna. A '87-es évjárattól ugyanis drasztikusan romlott a gyári korrózióvédelme a Trabantoknak.

A saját FIAT motorosom is eredetileg '75-ös, de egy '90-es direkt cseredarabnak gyártott alkatrész alvázszámú új karosszériát kapott. Úgy porrá volt rohadva mikor megvettem, hogy egynémely kertalján fellelt 500-as is különb. Szinte a teljes alját ki kellett vágni. Pedig ez napi használatban volt, 1,5 év mûszaki volt rajta.

4692  Spityu 2011-11-20 15:19:04

Ahhoz képest, hogy '88-ban új karosszériát kapott, elég jól elbánt szegénnyel az idõ vasfoga. Gondolom nem zsír újat kapott akkor. :)

[url]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi/trabant/trabant_601_es_aukcion_veteran_1504758053.html[/url]

"több [i]apró[/i] helyen is berozsdállott." Háttõõõ... :)
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 16:19-kor)[/i]

4691 Támba Csaba 2011-11-19 11:20:38  Előzmény:Huszta Tibor: 65619

Az autó:

Rokonságban, vagy a szomszéd bácsi hátsó udvarán fellelt lejárt mûszakis példány.


Hozzájutás:

Ingyen, vagy hulladékvas áron. Esetlegesen pénzt kért a mostani "eladó" a korábbi tulajtól amiért volt olyan szíves elvinni az udvaráról.


Az eladó:

Húúúúmostanaztánszakítokegyvalagpénzt "mûkedvelõ lomizós" típus aki arra sem képes, hogy utánanézzen mit rak ki a netre...

4690 Ék Roland 2011-11-19 10:45:05  Előzmény:Huszta Tibor: 65619

hy
Tibi te tudatlan ez 501 es!

4689  Spityu 2011-11-19 09:14:47  Előzmény:Huszta Tibor: 65619

Nahát! Nem is értem, miért nem írták oda, hogy kanadai piacra szánt, ritka példányról van szó. A hátsó szélvédõ fotosoppolás sem piskóta.

4688 Huszta Tibor 2011-11-19 08:53:47

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/600/trabant_600_1969-5282183]Egy szép 600-ast[/url], valaki?

:)

4687 Ackermann Balázs 2011-11-16 22:18:55  Előzmény:jocking .: 65614

Az is fasza még, mikor odafagy a Katalyt kályha a szõnyeghez.:) Azt szoktam télen használni, be a lábaim alá és lehet tojást fõzni. Amúgy semmit sem ér, de csak azért mert keresztül fúj a szél az egészen. A jó fûtés alapja a rendes szigetelés: ajtó kéder és szõnyegek megléte. :)

A kis Lincike 15-20 perc alatt csinált 25 fokot tavaly -9bõl. Nem hittem a szememnek... Pulcsiban röhögtem a többieken, hogy sapkában fáznak a mûanyag rakétákban. :D Mondjuk ehhez folyamatos haladás kell, de kivitelezhetõ!

4686  Spityu 2011-11-16 20:24:21  Előzmény:Kozma Bence: 65615

Szóval kb. 30km rövid táv, és 50km hosszú. Ez így teljesen jó a kipufogó szempontjából, 40-es keveréket használnék. Ilyen használatnál nem éremes játszani az arányokkal, szerintem.

4685  Spityu 2011-11-16 20:21:13  Előzmény:jocking .: 65614

Az se rossz. Viszont a 4T még ennél is jobb! Egy téli éjszaka hódara esett, reggel pedig indultam melóba, természetesen bepárásodott szélvédõvel, mivel kissé beázik szegény. Ilyenkor amint kiállok a parkolóból, egybõl tolom rá a levegõt, mivel a párát a hideg is lefújja... na ekkor volt HÓESÉS A KOCSIBAN! 10perccel késõbb is még fagyott állapotban volt a kabátomon meg a hajamon. :D
Persze a páralefúvást követõen (kb. fél perc) lekapcsolom, és csak kb. 2km után szoktam felkapcsolni, de csak egyesre.

4684 Kozma Bence 2011-11-16 20:05:47  Előzmény:jocking .: 65613

Hétvégente 40-50 km-t szoktam vele menni városon kívül. :)

4683 jocking . 2011-11-16 19:49:55  Előzmény: Spityu: 65608

Hát igen, én is kurvára élveztem, amikor belül kellett jégkaparózni az üveget... :D Nálam olyan is volt, hogy a tetõkárpitnak csúfolt linóleumszerû sz@r is bederesedett, aztán amikor beindult a fûtés, elkezdett esni az esõ, bent a kocsiban. :D :D :D

4682 jocking . 2011-11-16 19:47:55  Előzmény:Kozma Bence: 65607

A 2T-nél a rövid távokon történõ használat egy problémával azért járhat. Ettõl ugyanis elég jól lerakódik az olajsár a kipufogóban. Ha tényleg csak rövid távokon használod, érdemes lehet hetente-kéthetente menni vele egy hosszabb (10 km már talán elég) utat, ahol jól ki lehet huzatni és így "kikormolni".

4681 Kozma Bence 2011-11-16 19:04:48  Előzmény: Spityu: 65611

Az szép. :)

Nekünk is Trabink volt, egy kék kombi. Kb 8 éve vitték el ingyen mert 2 évig csak állt az udvaron mozdulatlanul. Nagyon sajnáltam. Akkor azt mondtam, hogy nekem az elsõ autóm Trabant lesz. így is lett. :) Csak egyet bánok, hogy nem kombi. De sebaj, lesz majd még azis. :)

És bocsánat az off-ért. :)

4680  Spityu 2011-11-16 18:48:48  Előzmény:Kozma Bence: 65610

Amennyiben a Trabizást rendszeres vezetésként, karbantartásként, szerelésként értelmezzük, akkor 5.5 éve, utóbbi majd 2 évben 4 ütemûvel (mivel a 2T ugyebár szét van döntve).

Tágabb értelemben születésemtõl fogva (igen, majdnem a szó legszorosabb értelmében is :D), ugyanis a 2T idõsebb nálam.

4679 Kozma Bence 2011-11-16 18:20:48  Előzmény: Spityu: 65608

Hát igen a légszûrõház. :) Múltkor már átfordítottam, csak aztán visszafordítottam, mert még nem volt olyan hideg. :) Aztán most meg szépen elfejeltettem.

Köszi a tanácsokat, tapasztalatokat. Megkérdezhetem, hogy hány éve Trabizol? :) Hihetetlen mennyit tudsz ezekrõl a járgányokról. :)

4678 Támba Csaba 2011-11-16 17:47:00  Előzmény:Kozma Bence: 65604

Ha nem teszel rá frissen fúrt hengereket, akkor elforog még pár ezer kilométert a fõtengely. Viszont a bikaerõs új hengerek "szétrúgnák" egykettõre:)

4677  Spityu 2011-11-16 17:42:40  Előzmény:Kozma Bence: 65607

Különösebben nem árt a motornak a hidegüzem, ez egy nagy elõnye a 2T-nek. Inkább csak a fogyasztásnak nem tesz jót, de még mindig jobb, mintha egy helyben melegítenéd. :) Mondjuk úgy, hogy az elsõ 100m-en 2x annyi benzint használ fel, mint az utolsó 100-on (kb. fagypont alatt) és érezhetõen gyengébb is a gép.

Apropó. A videót újra megnéztem, ezennel leb@szásban részesítelek. Mit is ír a kezelési útmutató a légszûrõházról, a kinti hõmérsékletrõl és a tüzelõanyag fogyasztásról? :)

Amúgy a ventilátor kartonpapírral történõ takarásával is lehet csökkenteni a bemelegedési idõt, a fûtés hatékonyságát pedig növelni. A motor és a homloklemez közé kell behelyezni egy kartonlapot, úgy, hogy a végét meghajlítva kissé eltakarja a ventilátort. Nem kell túlzásba esni, csak annyira, hogy ne kapjon annyi friss levegõt. Ügyelni kell arra is, nehogy lecsússzon, a vibrációtól vagy bekapja a turbina. A megfelelõ pozíciót, rögzítést ki kell kísérletezni, szánj rá egy délutánt.

Ha letakarod, akkor ügyelj arra, ha hosszabb útra mész, nehogy túlmelegedjen. Ilyen esetben lehet, hogy vissza kell bontani.
Én 5km-re jártam a 2T-vel dolgozni, amibõl 2km lejtmenet volt. -15fokban a párát épp, hogy le tudtam fújni vele. Ó azok a régi szép idõk... jégkaparás belülrõl... :D De említhetném azt is, amikor egy pillanatra hozzáfagytam az ajtózárhoz (forrólevegõ befúvás...), mondjuk ez már az én hülyeségemnek tudható be. Mondjuk egybõl ki is nyílt a zár. Más kérdés, hogy a befújt párától újra befagyott. Öngyújtót, maroknyi jégoldósprayt felejtsd el. A megelõzõ jellegû megoldás a kulcs szilikonolajba történõ mártása, majd a zárba helyezése, többszöri elfordítása, felesleg letörlése. Ismételve 5x. Szezononként egy alkalommal.
A szilikon olaj második felhasználhatósága egy autónál (a kettõbõl) a kédergumik vékonyan történõ bekenése a befagyás ellen.
[i](Módosította Spityu 2011.11.16. 18:47-kor)[/i]

4676 Kozma Bence 2011-11-16 17:12:33

Köszi!
Hát remélem ez is kibírja még egy jó darabig. 80-nál többel úgysem megyek vele, remélem ezt díjazza azzal, hogy még egy évig nem lesz baja. :D

Az egyébként rosszat tesz neki ha szinte csak hideg motorral megyek vele? 3km-re lakok a sulitól és addig nemigen melegszik fel. Járjak inkább busszal? :D

4675  Spityu 2011-11-16 16:46:58  Előzmény:Kozma Bence: 65604

Jocking leírta már elõttem, nem sok újat tudok mondani. A kocsi futásteljesítményébõl - amit elhihetünk - következtetve valószínûleg még gyári bontatlan blokk van a kocsiban (max szimmeringezésre lett szétszedve). Bár a kocsi nem sokat futott, a motor azért ebben a "korban" néha már betegeskedik. Egy gyári, nem hétfõi vagy pénteki mûszakban készült motor olyan 60ezret bír ki, de hihetõ forrásból hallottam már több, mint 90ezret futott motorról, ami még bontatlan volt.
Az én 2T-m gyári motorja kb. 55-65ezret ment csak, már nem emlékszem pontosan. Az egyik hajtókar megszorult, majd széttört, szerencsére nem lett semmi baja a többi alkatrésznek. Persze elõzõleg nekiállt kerepelni... majd 1év múlva egy téli délutánon megállt. A másik hajtókar teljesen jó volt, valószínûleg a gyújtás csinálta ki a másikat. Emlékszem, az egyik emelkedõt mindig csörögve teljesítette, de akkor én még csak hátulról figyeltem az eseményeket. :D
A hengerfalakon már nem látszódik a hónolás, válla is van a hüvelynek, szóval mindenképpen fúrni kell. Talán kiadja a 72.25-ös lépcsõt, ha nem, akkor eladó lesz két ilyen dugó, és megy bele a következõ páros. :D

A videón tökéletesen hallani a fõtengely kopását, nem mondom biztosra, de mintha már a dugattyúkét is lehetne hallani. Remélhetõleg azért még elmehetsz vele párezer km-t mire generálozni kell, addig is gyûjtsd az alkatrészeket vagy a pénzt rájuk. A helyedben egybõl 72.50-es dugattyúkat vennék és akkor tuti jó lesz. Persze csak gyárit keress, utángyártottat bármikor találsz. Megjegyzés: a te évjáratodba "kör" dugó kell, a könnyített kivitel késõbb jött be. Természetesen ez is beépíthetõ, de úgy nem eredeti. :)
Fõtengelybõl találni jó minõségû felújítottat, annyit azért javasolnék, hogy gyanúsan olcsót ne vegyél, egy igazán megbízható 25-30ezer HUF körül van.

Még valami. Otthon az ablakom egy viszonylag forgalmas, de nem fõutcára néz és van egy Trabi, ami (nem akarok túlozni, de) kb. 5 éve kerepelõ fõtengellyel gyorsít ki a nem messze lévõ keresztezõdéstõl. Már messzirõl hallani, amikor jön. Mindig kinézek és látom, hogy ugyanaz az autó, ugyanaz a fõtengely. :) Jah és napi használatú, valószínûleg melóbajárós autóról van szó.
[i](Módosította Spityu 2011.11.16. 17:53-kor)[/i]

4674 jocking . 2011-11-16 14:35:28  Előzmény:Kozma Bence: 65604

Hát, van egy kis hangja a fõtengelynek, de én ezt még nem nevezném vészesnek. Volt már olyan motorom, aminek szarabb hangja volt és még évekig ment generál nélkül.

4673 Kozma Bence 2011-11-16 14:25:28

[url]http://youtu.be/ykwQKG1M-Ss[/url]

A múltkor mondtátok, hogy van egy kis fura hangja a motornak, csak elég rossz volt a felvétel, ezért csináltam egy jobb minõségû videót. Kiváncsi vagyok a véleményetekre.

4672 Kozma Bence 2011-11-14 13:09:17  Előzmény: Spityu: 65602

Hát a tegnapi napig. :)
Nem nyúltam hozzá semmihez. Az idõjárásra utaltam igazából, mert tegnap már minuszok röpködtek...

De a jó hír, hogy ma reggel még hidegebb volt és szépen indult. :)

4671  Spityu 2011-11-13 21:40:28  Előzmény:Kozma Bence: 65601

[i]"Eddig"[/i]

Meddig? :) Történt valami beavatkozás vagy az idõjárásra utalsz? Esetleg egyik napról a másikra?

4670 Kozma Bence 2011-11-13 20:36:21  Előzmény: Spityu: 65600

Hát csak annyit mondott, hogy szivatóval állítsam le, meg hogy teljesen kihúzott szivatóval indítsam. Eddig nemis volt ezzel probléma, indult szépen. Reggel kiváncsi leszek rá.

jocking: Remélem azért karbi cserére nemlesz szükség, ha holnap nem indul, elõször megpróbálkozok egy gyertyacserével...

4669  Spityu 2011-11-13 17:13:18  Előzmény:Kozma Bence: 65598

Ha jól emlékszem, akkor az elõzõ tulajdonos megmutatta, hogyan is kell elindítani elsõre. Ill. azt is elmondta, hogyan kell leállítani. Csak elfelejtetted. Szerintem hívd fel és kérdezd meg. Nincs két egyforma motor, lehet, hogy ennek is van valamilyen trükkje. Gyertyának az NGK-t preferálják a legtöbben, ha jól tudom, pontos típusát nem ismerem.

4668 jocking . 2011-11-13 14:13:47  Előzmény:Kozma Bence: 65596

Leírom én is a tapasztalatomat, bár nekem 12V-os van. Nálad valszeg nem ez a gond, de végsõ lehetõségnek ez is benne van.
Elég hosszú ideig nekem is indítási gondjaim voltak annak ellenére, hogy minden tökéletesen be volt állítva. Igaz, nekem nyáron és télen is, az napi elsõ szívatós indítás mindig egy 20 másodperces indítózással indult, mire nagy nehezen elkapta. Aztán annyi történt, hogy sikerült hozzájutnom egy jobb állapotú porlasztóhoz. Azt feltettük, utána már pöcc röff volt bárhol, bármikor. Vagyis ha már nagyon szarrá van kopva a porlasztó, az se tesz jót az indításnak.