Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Igen ilyen nekem is 2T-n van.Igazából nem is tudtam hogy a 4T-n is ott megy a fékcsõ de ez6ek szerint igen.Amúgy érdemes lecsapni rá ha valakinek éppen küszöb kell,minõségre mint a gyári,amíg csak ezt a fajtát láttam,és a mostanit nem,nem is értettem miért szidja mindenki az utángyárit.
Értem. Nekem egyedül a színe gyanús. Nem sokon láttam sem a kicsi lyukakat, sem a nagyot hátul. Illetve az emelõ csöve is normálisnak tûnik. Eleve csõ, nem pedig hajlított f0$...
Amúgy a spirálos 2T-ken is ugyanilyen az alsó küszöb, nem? Mármint fékcsõ rögzítõ füles.
Ez nem gyári,csak még a gyárihoz hasonlóan jó minõségû utángyártott.Nekem is ez van a kék trabimon kb 10 éve,ez még normális a anyagból volt nem mint a mostaniak.
Ezt hallottám már Jawa-val, Rigával, Verhovinával meg még sok szoci kis motorral, de Simsonnal még új nekem. :D Van egy Jawa Mustangom is, ahhoz képest azért tényleg drága kincs... :D
Van még egy szétszedve, ezt is lebontom aztán a kettõbõl lesz egy felújított. A legutóbb is összeraktam egy S51-est, de az el lett cserélve P70-re. Ha már a kocsikkal nem tudok egyelõre haladni csinálok magamnak egy szép "Seregélyt" ami már nem repül ki tõlem. Valamikor ilyen géppel kezdtem a motorozást egy RIGA-12 és egy SR-2 társaságában. Vagyis egyszerre 3 db "elsõ" motorom volt. Aztán a Star-ból lett szerelem:)
Énis szeretnék majd egy Start. :) 25-ért egész egyben van. Én még tavaly vettem egy Schwalbe-t 35-ért: [url]https://plus.google.com/photos/116596290284062077231/albums/5630063721862311137[/url]
[url=https://gyujtemeny.vatera.hu/egyeb_papirgyujtemeny/nosztalgia_plakat_es_reklam/wartburg_1000_kenesi_tablazat_reklam_1545054989.html]Wareszhoz kenési táblázatot valaki?[/url] Kicsit drága, de vitrinbe jó...
[url=https://hasznalt-konyv.vatera.hu/ujsag_folyoirat_magazin/auto_motor/afor_autos_magazin_1976_1542758849.html]Ezt[/url] meg Cserkuti miatt vettem meg. :)
ebben a számok külön ablakocskában vannak ráadásul. Ez is csak terv maradt, de legalábbis hozzánk ilyen modell nem érkezett. Ráadásul amikor bejött a külön átfolyásmérõ, akkor a hazai (DDR) modelleknél a P601LX változatban, beintegrálták inkább oda az üzemanyagszint-, vagyis inkább csak tartalékjelzõ visszajelzõjét. Annó vettem ott kint nem LX modellt is, amiben ez benne volt, meg sok egyéb DeLuxe extra, kivétel a billenõ ablak, és a króm lökõs. De ez is belpiaci modell volt, honunkban ûrlényként kezelték. Emiatt ugrottak is rá a piacon, mikor kivittem eladni.:-))))
A prospektus is kiválóan jellemzi a tervgazdasági idõket. Kiadták utasításba elõre a prospektus legyártását, lefordítását a többi baráti ország nyelvére. Majd pedig a hazai külkeresekkel gyakorlatilag mindíg az alapmodellekben állapodtak meg, lévén hogy örüljünk hogy ilyen sokat kapunk belõle, legyen elég a fapad modell. Aztán nagy néha ha az ember hozzájutott egy ilyen prospektushoz, "csorgatta a nyálát". Az Autó-Motorban pedig nyugtatgatták az újságírók a polgárokat, hogy "a Merkur a közeljövõben nem tervezi az ilyen és olyan extrafelszereléssel ellátott modellek forgalmazását" ennyi. Szóval akkoriban megláttunk egy "új" visszajelzõ lámpát, és az rögtön sziklaként zuhant a sivár modellpaletta állóvizében. Aztán jött a fenti közlemény....és kisimult a víztükör megint egy idõre.
Sziasztok! Az volna a kérdésem, hogy ez (https://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04:05:06:07:08:09:10:11:12:13:14:15:16&dir=data/pro/P601-1986-16s/&pos=3) a ködlámpa csak sárga búrával minek volt a gyári ködlámpája? Üdv
Ezt az említett Spezial Variante prospektusban láttam, jobb felsõ kép. Ezexerint lehetett valami az átfolyásmérõs, '84 elõtti gépekben is. [imgw]https://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04&dir=data/pro/letak1981hycomat/&pos=3[/imgw]
"ami a hátralévõ x liter benzinre utalt." Ezt a LED-es átfolyásmérõkben oldották meg az NDK-sok. Nekem van olyan -DeLuxéból (P601LX) való átfolyámérõm, ahol a fényérzékelõ (fehér LED kinézetû valami:-) )mellett volt egy piros, ú.n. tartalékjelzõ LED. Ehhez volt persze tank úszó, ami úszója nem folyamatos szintre adott jelet, hanem akkor amikor kb 5-6 liter alá csökkent az üza szint.
A narancs lámpa gyakorlatilag minden autó mindíg világít, ebben igazad van. Nekem is ez volt a tapasztalatom. Azonban a bilin lévõ kis karhoz vezetõ vezeték pont a lámpához vezet. Nézd meg.
Esetleg lehet, hogy olyan szériába rakták mint a "Hycomat - Spezial Variante", volt ilyen, spéci elsõ ülésekkel, meg jobbos kulcslyukkal, kézi-fékkel stb. Na és abban volt külön visszajelzõ az órában, ami a hátralévõ x liter benzinre utalt.
Más kérdés:
Az összes Trabi, amivel dolgom volt és volt benne fényszóró magasság állítás, akkor világított a visszajelzõ, ha magas állásban volt a lámpa, tehát hivatalosan 2 utassal. Nekem mióta világ a világ világít, onnan tudom ha nappal megyek országúton, hogy ég egyáltalán, mert a háttérfény elég gyenge.
az a narancssárga lámpa nem konkrétan "viágítás visszajelzõ"!
Azokhoz a modellekhez járt ilyen óra, ahol már a lámpaállító karocskát is tartalmazó bili került beépítésre. Most pontosan nem tudom megmondani hogy ez melyik év, melyik hónapjától indult. Ott volt a kábelkötegben a lámpáknál egy külön kábel, ami saruval kapcsolódott a kis kar fémalapjához, melyet pl 4 személy terhelésnél át kellett állítani, hogy a foncsor lejjebb vetítsen. Akkor égett valójában a narancs színû lámpa. A kutya sem tudta-, illetve használta ezt az opciót. A kelet-németek tartották magukat a 83-84 körül életbe lépett EGB Eu direktívákhoz (na jó próbálták) és akkor jött a "vastagoszlop" pl, az öv miatt, illetve a lényeg, hogy lámpa visszajelzõk is eszerint a megegyezés szerinti színezésûek lehettek. A reflektor kék, a tompított és helyzetjelzõ lámpa csak zöld (vagy semmilyen)lehetett. A narancs "egyéb jellegû" infók színe lehet, pl hátsó ablak fûtés, egyéb biztonsági berendezések(kieg ködlámpa,ABS,izzítás, motorelektronika kontroll,ami a Trabinál bizarr lett volna) de ilyen volt a lámpa magasság állás visszajelzése. A napi számláló hiánya valóban kérdést vet fel, mivel az a kivitel a NEM S modellben volt akkor amikor teljesen piros volt a mutató már. Korábban ugyanis piros/fehér szegélyes volt a mutató, amikor nem volt 601S modell. De igazából nem akarok belebonyolódni mint bohóc a biciklibe, léteztek olyan terv szerint utángyártott pótalkatrészek, melyek abban a fomájukban nem voltak alapesetben beépítve. A fene tudja, talán a régi gyáriak sem tudják, akkora kavar volt ott.
1990-ben az akkor nem úgy ment hogy alapmodell meg deluxe... Java részt 1990. szeptember-december közt kerültek átadásra, vagy más elõfizetés átírásával, vagy befizetés után rövid átvételi határidõvel. Limo 4T 165.000. Ft volt, az elsõ széria szélesebb Pneumant gumikkal (nem 145-ös, talán 165-ös de ez nem biztos), ezek is 2T tükörrel. Kombi 4T 172.000. Ft, elsõ széria csak bal tükörrel. Pl motortér világítást egyikbe tettek, másikba nem. Lehet hogy így volt a kalaptartóval is a kombikban... (akkor Bp. Wesselényi utcai Trabant boltben 1300 Ft volt a kombi kalaptartó, a sínekkel, kizárólag barna színben) G
ps. az elsõ teletank benzin (23 liter) 782 Ft volt, mai napon ugyanezt 9880 Ft-ért sikerült megtennem. Na ez is több mint elgondolkodtató. [i](Módosította hogeri 2012.02.01. 22:54-kor)[/i]
Gyárilag mindegyiken biztosan nem volt kalaptartó. 1990. augusztus 31-én vettük át szegény megboldogult blokkolásgátlós kombinkat (ABS-216) a csepeli Merkur telepen. Én szereltem bele a kalaptartót, mert az nem volt benne. Ugyanígy, az elsõ szériás kombikon nem volt jobb oldali tükör, és a bal oldali is a hagyományos 2T tükör volt, továbbá a belsõ tükre is a 2T-jé volt, a fekete oldalon a raktári számok sárgával ráragasztva (ennyi megmaradt belõle). Szólj ha a 28e Km-t futott kombi nagyon visszataszító a kalaptartó nélkül, ha csak ennyi baja van, duzzogva de átveszem... G