Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3890 Ackermann Balázs 2010-11-14 18:53:54  Előzmény:Kiss Krisztián: 64820

Köszönöm mindenkinek az elismerõ szavakat!

Az autó '80-as. Aranyos története van, egy nénié volt, akit Icának hívtak, sajnos Õ 10 évvel ezelõtt hagyta itt az élõk sorát és szeretett kis Lincikéjét, akit senkinek nem adott a kezébe, még családtagjainak sem. Tényleg nagyon vigyázott rá, ez látszik, hiába pár apró sérülés, amit bizony nem sikerült teljesen eltûntetnem.

A hetvesen évek végén nyert Ica néni 4-est a lottón, rögvest be is fizetett erre az autóra, aztán pár év múlva végre meglett. A családjuk tõsgyökeres Trabantos volt, egy '64-es limuzin és egy '75-ös kombi révén. Sajnos mára egyik sincs meg én a kombit ismertem, de nagyon lepukkant állapotba került az évek során...

Magam úgy kerültem kapcsolatba az autóval, hogy 2001-ben (11 évesen!) Trabit kerestünk szüleimmel, egyrészt nekem versenyezni, másrész Anyukámnak bevásárolni. Megnéztük ismerõsünknél ezt a kocsit, de végül nem vettük meg, lejárt mûszakija és amiatt, hogy 6V-os - Apukámnak ez volt a fõ baja vele. Aztán vettünk egy másik Trabit, amivel máig járok, közben szép lassan kifejlõdött a veterános vénám. ;)

Kiderült az autó azóta is érintetlenül állt a garázsban, hát megnéztük és megsajnáltam. Pedig egyáltalán nem vágytam ilyen évjáratra, egyszerûen a legenda ami körüllengte, mint egy kidobott kutya, amit be kell fogadj, nincs mese.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101114/Lincike_2009.05.02._003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Tíz év után pöccre indult egy benzincsap pucolást követõen. Elhatároztam ehhez nem nyúlok hozzá, marad teljesen eredeti, persze itt álltak a peremes felnik és még pár apróság... Valahogy nem olyan '80-as évekbeli autó ez, inkább a '70-es éveket idézi nekem, olyan a járása, 6V-os stb. Szóval pár dologhoz hozzányúltam - de kihangsúlyozom mindent eltettem a visszaalakításhoz.:)

Mik a terveim? Szeretném majd OT-ztetni, amihez természetesen visszakerülnek az eredeti dolgai. Ezt viszont majd akkor, ha meglesz a vágyott régi Trabi, fehérkormánnyal a '60-as évekbõl. A gond az, hogy itt-ott javított Lincike fényezése, szerintem nem tudnák értékelni az OT vizsgán azt, hogy ez így eredeti és nem fújtam újra pár lepattanás miatt, inkább ecset és polír. Szóval nem tökéletes, inkább egy hangulat idézõ kocsi. Sajnálnám, ha teljes felújításnak vetném alá, elveszne az a gyári fíling. Nem csak egy Trabi, valami egész más - Lincike.:)

3889 Kiss Krisztián 2010-11-14 13:54:14  Előzmény:Ackermann Balázs: 64816

Na ez az,nekem ez a kép bennem A TRABI-rol!Ne törödj azzal(kivéve az épitö jellegü hsz-t)ki mit mond,szép!!!

3888 Lizák Péter 2010-11-14 12:59:04  Előzmény:Ackermann Balázs: 64816

Nagyon penge kis cucc Balu!

3887 Huszta Tibor 2010-11-14 11:24:27  Előzmény:Ackermann Balázs: 64816

Balu, ez 80-as?

Ránézésre 1972-es.

Dísztárcsám van, beszéljünk róla.

T.

3886 Pap János Szilveszter 2010-11-14 09:45:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 64816

Hát gratulálok a gépedhez szép darab!Sok munka és idõ van benne ahogy olvastam de ahogy látom megérte!Mi a terved a továbbiakban vele?OT vizsga esetleg tárolás garázsban vagy mi?

3885 Ackermann Balázs 2010-11-14 08:32:46  Előzmény: Spityu: 64815

Túlértékelés, azt hiszi rászakadt az OTP, ahogy egyik olvtársunk fogalmazná. :)

Megmutatom nektek, ezt a Trabit - Lincikét hivatalosan 10 ezer Ft-ért vettem. Igaz, hogy még rengeteg alkatrészt kaptam hozzá és közel 2 évig elnézték nekem, hogy ne hozzam el, mert nem volt meg a garázs hozzá - így mondjuk számoljunk 40 ezerrel.

Az is igaz, hogy ismerõstõl van, de ha nem veszem meg megy a bontóba. A néni meghalt akié volt, 10 éve állt és a mostani tulajdonos felismerte, hogy használati értéke nincs, nem akart senkin meggazdagodni - pedig nincs jó anyagi helyzetben. Mégsem egy 30 éves kiszolgált tárgyban látta a pénzt. Hát megvettem, sokat dolgoztam rajta Szerelmemmel együtt, rengeteg idõnk ráment és fáradságunk. De megérte, megvannak az eredeti dokumentumai, a CASCO kötvénytõl a csekkekig minden.

Ugyan hozzányúltam itt-ott, mert nekem a régebbi évjáratok tetszenek, nézzétek hát el. Minden megvan amit leszedtem, szépen, bedobozolva, eltéve a padlásra. Pár óra munkával minden ismét olyan lehet, mint 1980. augusztus 12-én, amikor átadták a debreceni Merkúr telepen. :)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101114/Lincike_film_2010.07.30_090_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101114/Lincike_film_2010.07.30_050_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101114/Lincike_film_2010.07.30_094_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ja, és keresnék hozzá illõ '70-es évekbeli dísztárcsákat, nekem a bili tetszik jobban, de az utolsó fajta - koncentrikus körös is stimmelne.

Tudom, veterános szemmel ez csak egy retrosított autó, de szívesen fogadom a véleményeteket!:D
[i](Módosította ABalu 2010.11.14. 09:36-kor)[/i]

3884  Spityu 2010-11-13 23:28:36  Előzmény:Ackermann Balázs: 64814

Az egyik véglet, amit Heggla ír le pár hozzászólással lejjebb. Sajnos a te eseted a túlértékelésé. (Vagy ha nem is túlértékelés, de valami hasonló). :(

3883 Ackermann Balázs 2010-11-13 21:35:42

Sajnos a '64-es Trabi ügyében nem sok jó hírem van. Beszéltem tulajjal ma, vasárnapra terveztük volna a szemlét. Próbáltam rávilágítani, hogy 200 ezerért sok és figyelembe kell vennie az eredeti motor hiányát.

Merev elzárkózást tapasztaltam, sõt, 200 ezerért se... [i]"mer majd jönnek úgyis az osztrákok oszt' viszik is el, me' keresik ám nagyon"[/i]

Igazán sajnálom, hogy ennyire megnehezedett egy vágyott veterán megszerzése ma Magyarországon. Meg kell jegyeznem, hogy ez szerintem nagyban köszönhetõ a legfõbb használtautó piaci honlapoknak. Amíg találhat a sötét muksója 2 millióért is veterán Trabantot, addig ne is számítsunk arra, hogy valamit a valós értékén szerezzünk meg. :mad:

Szinte kilátástalannak tartom, hogy valaha is reális összegért sikerüljön megvalósítanom az álmomat. Úgy érzem nem én akarok 'sza*é-hugyé' csodaszekeret venni, de nem normális irány felé halad a piac... Értelemszerû, hogy emelkedik a Trabant értéke, de ezt nem nekünk kell szorgalmazni, mert csak azzal tolunk ki aki még nem valósította meg azt amire vágyik. Sajnálom.

3882 Oláh Olivér 2010-11-13 19:38:37

[url]http://veteranapro.hu/alkatresz/6957-trabant-500-600-601[/url]
[url]http://veteranapro.hu/muszerfal/6956-trabant-601[/url]

3881 Ék Roland 2010-11-13 18:38:42  Előzmény:Ackermann Balázs: 64800

hy
1964 es trabi
meg kell venni vagy tud valaki jobbat...

3880  Spityu 2010-11-13 15:24:22  Előzmény:Támba Csaba: 64805

Ámen... :D

[imgw]http://www.kephost.com/images3/080h6gtjcb2yg9nuhw08.jpg[/imgw]

3879 Hack Csaba 2010-11-13 09:45:16  Előzmény:Kiss Krisztián: 64809

Tényleg jó állapotban van. Örülök,hogy sikerült megmenteni.

3878 Kiss Krisztián 2010-11-12 23:08:41

Ma segitettem egy trabit"megmenteni",bár kicsit késön érkeztem,és igy már csak konstatáltam,hogy valaki jól járt!
Megláttam a trabit bent a méhtelepen,és leparkoltam megnézni.De épp akkor kezdték kitolni az udvarbol(itt segitettem!).Beszélgettem a tulajjal,már bevitték,de a telep területén talált uj gazdára.82-es,egy gazdás,minimális sérülés(két lámpakarika,elsö lökös)szép belsö,30 000km.2005 ota lejárt müszakival garázsban állt!(elötte is garázsos volt)Tökéletes kaszni,hegesztve nem volt,és nem is kell.Az ár is megdöbbentö:amennyiért bevették volna a méhben,annyiért odaadták(10-15ft/kg=10000ft)
Kérdésemre miért nem hirdették meg?A válasz:nem vagyok én kereskedö...no komment..[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101113/telo_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101113/telo_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101113/telo_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3877 Hack Csaba 2010-11-12 22:18:18

Hali. Ma feltettek egy alkatrésznek való P70-est az Index "Velünk pusztuló történelem" fórumába. Olcsón eladnák az alkatrészeit. Ha valaki foglalkozik P70-el,akkor szerintem érdemes rákérdezni.
[i](Módosította Csekker 2010.11.12. 23:20-kor)[/i]

3876 Reining Ádám 2010-11-12 20:27:58  Előzmény:Ackermann Balázs: 64806

Most ugyanott állsz ahol én álltam 2 és fél éve amikor tiptop 4 ütemût akartam venni! Sikerült is rátalálni egyre és 180 ezerért megvettem, ja és 280 km messzirõl, amikor a használtautó tele volt 80-100 ezres szutykokkal itt a közelben, de engem azok hidegen hagytak! Elsõ a lakatolásmentes bódé volt meg hát persze a bilikék szín :) meg hogy limuzin legyen! Minden stimmelt úgyhogy megvettem! Nagyon örülök hogy akkor így döntöttem! Szóval szerintem ha beleszerettél a Trabiba vedd meg ha van rá keret aztán max ráérsz majd idõvel többezreket költeni rá a lényeg hogy a tied legyen! Persze ha valamennyit sikerül faragjál az árból, olyan 150 ezerrel kostold be az bácsit!
[i](Módosította Adam 2010.11.12. 21:29-kor)[/i]

3875 Ackermann Balázs 2010-11-12 13:55:03  Előzmény:Sipos Tamás: 64803

Egyértelmû, meg kell nézni mit vesz az ember és mennyiért.

Szerencsére az Amazon nem nyelt el még 2 millát, én úgy számolom durván egy százast, mire a 20 év után újra használt fékrendszer hibáit kiküszöböltük, olajat cseréltünk és mûködtek az apróságok. Ott az idõzített bomba a sokat állt technika volt. Mára remélem teljesen megszûnt ez a faktor.

Lazán belenyomhattunk volna 3-400 ezret, de eltökélten küzdöttem azért, hogy mindent én csinálok és csak azt veszünk svédbõl, amit nagyon muszáj. Lehetett volna 40 ezerért venni eredeti éteres vízhõmérõt, nem lett volna rá keret és az eredeti alkatrészek "magyaros" gányolása nélkül (gyárit megközelítõ) minõségben beleokoskodtam egy Lada mûszert. Lehet húzni a szájat, de ha lesz eredeti cserélem, ja és senki nem mondta meg eddig az Amazon szakik közül mi nem stimmel ott. :) Csak épp annyi, hogy elektromos és nem éteres, mást nem látsz... És nincs furka-turka a mûszerfalon, sem mögötte.

Szóval kizártnak tartom, hogy 7-800 ezret megegyen egy ilyen autó, legalábbis ezért keresek járóképeset, hogy NE apróra bontással kezdõdjön a felújítás. Mert az igazi meglepik a sokat állt technikában vannak. Így persze marad a sok henkölés az elõzõ tulajoktól. Ami szintén nagy nagy szopi lehet...

Kimaradna viszont a legértelmetlenebb plusz kiadás, a forgalomba visszahelyezés feladata. A kasznit nézem elsõsorban, az legyen jó kondiban, nem tudok hegeszteni és fényezni. Arra nem tudok most költeni és sok veterán projekt ott bukik meg mert elfogy a pénz, évekig ül a "mester" a bódén. Motort cserélni tudok, autókozmetika megy, apróságokat rendbehozok. Csak engedjen az árból.

Mert a bácsi nem a veterán értéket nézi, nem ért hozzá úgy érzem, egyszerûen csak szépnek tartja az autót, ami többé-kevésbé igaz is. Dehát nem egy rákókányolt új fényezés érdekel, hanem ami alatta van.

3874 Támba Csaba 2010-11-12 12:42:51  Előzmény: Spityu: 64804

"Az ember fél az idõtõl, az idõ fél a piramisoktól és Spityu padlólemezétõl."
/egyiptomi közmondás/
[i](Módosította Tsaby 2010.11.12. 13:48-kor)[/i]

3873  Spityu 2010-11-12 09:44:19

Végre van látszata a munkámnak. :P

- 3dl(+edzõ +higító) festék kenve a kényes vagy nehezen hozzáférhetõ helyekre,
- maradék 7dl fújva,
- következõ 1l-bõl 4dl bekeverve még, de elég lett volna 2dl is

Szóval egy alvázra 1.2l Body 989 elég. 2 helyen megfolyt, majd azért becsiszolom az alvázvédõ elõtt.

[imgw]http://www.kephost.com/images3/qx65alnxje718u9obu7n.jpg[/imgw]

3872 Sipos Tamás 2010-11-12 04:25:59  Előzmény:Ackermann Balázs: 64800

[justify]A kaszni nem rossz. Ilyet hirdetésekben lehet olvasni, aztán megveszi a madár, elkezdi lebontani a burkolatot és kiderül, hogy ez így nem szép, az úgy nem jó és kezdi nyelni a pénzt. Ráadásul az autó napi használatban van.
Ha a motor már nem eredeti, és 12 V-os, akkor ott más idõzített bombák is lehetnek (pl váltó).
Nem ritka az olyan, hogy mire egy olcsón megvett öreg jármû teljesen tip-top lesz, addigra vételár húszszorosát(!) ráköltik. Van persze olyan is, amikor csak a vételárnak megfelelõ összeget. Nem tudom az Amazon mennyit nyelt el vásárlás óta, de az a gyanúm, hogy a második kategóriába tartozik. Emlékeim szerint ezekre mondják, hogy jó vétel.
Ha megveszed az említett gépet, akkor így látatlanban számolva el fog nyelni 7-800 ezret (kasznimunka, fényezés, motorgenerál, váltó, futómû, fék, elektromos rendszer, belsõ tér stb) és akkor még szerény voltam.
Tehát ha gazdaságossági oldalról nézzük, akkor szerintem ez az összeg, ebben a leírt állapotban kicsit sok érte. De azért ne felejtsük el, hogy egy 64-es géprõl van szó, ami ki tudja mikor bukkan fel ismét. Meg hát, ha valakinek van egy álma...[/justify]

3871 Biacsics Gábor 2010-11-11 19:26:35  Előzmény:Ackermann Balázs: 64800

Nekem van felesbe egy nagyon korai 601-es blokkom,ha esetleg érdekel megnézem a számát hogy hányas.
[i](De ha esetleg megvan a szürke forgalmi,és tudod az eredeti motorszámot akkor kis leleményességgel bármilyen korai 601-600 blokk jó lehet.)[/i]

Közben megtaláltam felírva a számát 67-es.Szerintem a más évjáratú számot egybõl kiszúrják veteránvizsgán.A másik módszert amit írtam,ha jó minõségben meg van csinálva szerintem nem.Persze olyant nem csinál senki,én is csak elvi síkon vetettem fel.....javascript:SetSmiley(';)')
[i](Módosította biacs 2010.11.11. 20:37-kor)[/i]

3870  Spityu 2010-11-11 14:18:28  Előzmény:Ackermann Balázs: 64800

200 szerintem sok érte, persze ez csak az én véleményem. Ha jó állapotú, akkor esetleg. Fel kell szépen mérni, hogy mik azok, amiket be kell szerezni, mi az, ami hiányzik és hogy mindez mennyibe kerülne még plusszban. Mondjuk tény, hogy '64-est nem találni minden bokorban!

3869 Ackermann Balázs 2010-11-11 13:52:31

Ismerõsöm kínál egy aránylag jó állapotú, itt-ott hiányos '64-es 601-est. Engem érdekelne ezért nem hírdeti még, csak van 1-2 bökkenõ...

Röviden: A kaszni nem rossz, bár átesett már lakatoláson, törve nem volt, újra lett fújva. Apró hiányok vannak fõleg. A kocsi máig napi használatban van egy bácsinál, sajnos ennek köszönhetõen felütötte fejét a 12V és az eredeti motor helyén is újabb feszít, valamint hiányoznak az eredeti felnik.

A bácsinak nincs konrét elképzelése még a kocsi áráról, olyan 200e körül gondolta eladásra, ami nekem sajnos nagyon sok most. Pláne, hogy OT lenne a cél és sok a henki-penki a kocsin. Élén a késõbbi motorral...

Fotóval még nem szolgálhatok, de szemre nem rossz, csak látszik hogy használják. Mit gondoltok a motor hiányának ismeretében érdemes lehet nekifogni? Mit érne meg durván az autó? Lehet, hogy lenne bele egy '62-es 600-as blokkom, aminek száma 60-al kezdõdik, tehát típusa stimmel. Olyannal lenne esélye egy veteránvizsgának?

Mit gondolnak a szakértõ Urak?
[i]"Egy '64-es drága kincs, jó ha van - vagy jobb ha nincs???"[/i]:D
[i](Módosította ABalu 2010.11.11. 14:53-kor)[/i]
[i](Módosította ABalu 2010.11.11. 14:56-kor)[/i]

3868  Spityu 2010-11-10 15:23:11

[url=http://cgi.ebay.de/IFA-AWZ-P70-DDR-Scheunenfund-Originalzustand-Trabant-/140476330375?pt=Automobile&hash=item20b50ab187]
IFA AWZ P70 DDR Scheunenfund "Originalzustand" Trabant[/url]

3867  Spityu 2010-11-09 22:03:22

Szabi küldi a linket:
[url=http://www.zsibvasar.hu/?op=art&aid=3274405
]FRAMO TGK.ÜZEMI UTASITÁSA ÉS ALKATRÉSZKATALOGUSA[/url]


[url]http://www.zsibvasar.hu/?op=art&aid=3274405[/url]



(Bocs a módszerért, de másképp nem mûködik a link!)

[i](Módosította mr120bpm 2010.11.10. 18:51-kor)[/i]

3866  Spityu 2010-11-09 09:54:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 64795

Jaj! Tényleg! Egyébként ezt egyszer már benéztem. Lehet, hogy ugyanezt a példányt.

3865 Támba Csaba 2010-11-09 09:50:57  Előzmény:Huszta Tibor: 64793

Valamelyik tradicionális olasz tervezõiroda rajzolhatta a terveit :)

Pininfarina...esetleg Zagato?

(Amúgy ZUK/NYSA alapokon épült.)

3864 Csády Szabolcs 2010-11-09 09:40:34  Előzmény: Spityu: 64794

Szerintem inkább zsuk:

[imgw]http://hasznaltauto.medija.hu/59/2658682_2.jpg[/imgw]

3863  Spityu 2010-11-09 09:27:51  Előzmény:Huszta Tibor: 64793

Te jó ég. Az elsõ kerekek... nem tudok mihez viszonyítani. Púpos??? A balos diagonál mintha Wartburg mintás lenne. Esetleg Wartburg kerekek ezek?

3862 Huszta Tibor 2010-11-09 08:30:18

ehhehheee...

[url]http://www.vatera.hu/item/view/?cod=186084174[/url]

3861  Spityu 2010-11-07 19:50:05

[url=http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/pneumant_trabanthoz]Pneumant 5.20, 10-ért[/url]

3860 Kiss Krisztián 2010-11-07 18:02:00

Igen,végül is nekem is csak az kell.Kis lemezmunka,kalapálás,és már jó is lesz:)))

3859 Sövényházi József 2010-11-07 17:33:15  Előzmény:Kiss Krisztián: 64788

szép, még a köténylemez is viszonylag jó állapotúnak tûnik :)

3858 Kiss Krisztián 2010-11-07 16:48:47

Mármint a lökháritó:)

3857 Kiss Krisztián 2010-11-07 16:48:00

Méh-es lelet,péntekröl:[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101107/DSCF6302_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3856 Pap János Szilveszter 2010-11-05 17:14:20  Előzmény:Reining Ádám: 64785

Rozsdás igen még!csak az a baj hogy félek ha megdolgozom a felületet akkor lyuk is keletkezik rajta aminek nem nagyon örülnék!Akkor viszont marad a bontós téma!Valaki azt mondta ismerõseim közül hogy kenjem át azzal a csodaszerrel amit úgy neveznek hogy Hammerite!Állítólag csodákra képes!Vagy maradjak a sima rozsdamaró-drótkefe-rozsdamaró kombinációnál?Szerencsémre még csak a küszöb mellett látok lyukat de ott még nem látok le az aszfaltra!Küszöbhöz lyukadt ki!

3855 Kiss Krisztián 2010-11-05 17:12:52  Előzmény: Spityu: 64774

"szép munka"és kitartó,de ezek szerint a gyári alvázvédö sem volt kutya,ha alatta igy megmaradt a fém.Hiába,ha Günthernek jó napja volt,akkor ráfujta azt a mennyiséget..:)

3854 Reining Ádám 2010-11-05 16:57:08  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64780

Ahogy az õszi talin néztem a padlólemezed mintha csak rozsdás lett volna nem? Vagy lyukas is? Ha csak rozsdás én letolnám amennyire lehet fémtisztára azt kit érdekel hogy kicsit kráteres marad a rozsdától! De amúgy én kifogtam egy olyan bódét bontóból amin egy rozsdapötty nincsen a taposón és szinte az egész autón! Mutogatni lehetne azt a bódét hogy na ilyen egy autó ha tényleg esõt havat nem lát, azóta itthon ácsorog eltéve az utókornak az is. Szóval ki tudsz fogni bontóban még klassz autót amibõl ki tudod vágni ha tényleg cserélni kell a taposót!

3853 Pap János Szilveszter 2010-11-05 12:33:20  Előzmény: Spityu: 64783

Már semmit megvan a válasz a régebbi írásodban!

3852  Spityu 2010-11-05 11:57:11  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64782

Azon is van egy kis doboz a lengõkar felfogatási pontoknak.

Mit nem fogsz tudni megoldani?

3851 Pap János Szilveszter 2010-11-05 11:01:36  Előzmény: Spityu: 64781

Az nem fog menni mert nekem 89-es a gépem és már spirál rugós!Azt viszont még nem tudom hogy fogom megoldani!tanács?

3850  Spityu 2010-11-05 10:45:46  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64780

Pedig lehet, hogy az lesz a megoldás. Illetve, ha a padlólemeznek csak olyan része sérült, tipikusan a küszöbök mentén, ahol egyenesen fut, akkor bármilyen lemezbõl pótolható. Ügyes karosszériás be tudja toldani úgy, hogy ne látszódjon semmi sem. Ha cserés a küszöböd, akkor valóban nem problémás a homokszórás. Csak a laprugó dobozát kell majd letömítened. Be kell dugózni ronggyal, aztán kész. 5-10 furat.
Szépen, a ponthegesztéseket le kell fúrni és a küszöböt is tudod úgy cserélni, hogy ne látszódjon meg, hogy nem gyári.

3849 Pap János Szilveszter 2010-11-05 10:41:30  Előzmény: Spityu: 64779

Nálam úgy lesz majd ha minden igaz hogy csupaszra leszedem a kasznit,küszöb kivágva a fenébe homokfúvás új küszöb föl ,felületkezelés alapozás és utánna festés!Mivel leszedem a rossz küszöböt így szerintem nem lesz majd olyan hely a kasznin ahol meg tudna szorulni a homok!Nagy munka lesz a biztos de nem akarok egy hangyafasznyi felületet sem hagyni a rozsdának!Csak az a kérdés hogy ha a padlólemez menthetetlen honnan szerzek majd utángyártottat!Mert nem hiszem hogy ha veszek egy bontás trabit abban jó lenne!Habár lehet az embernek szerencséje!

3848  Spityu 2010-11-05 10:22:55  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64778

Azt hiszem a homok viszi szépen az alvázvédõt is, mivel puha. Jobbat is el lehet, ugyanis a kvarcszemek oda is bemennek, ahova a drótszál nem: a rozsdafoltok krátereinek aljára, résekbe, sarkokba, stb.
Sajnos az üregekbe is, ha nem dugózza le az ember. Pont Csucsunova kasztnija volt ilyen, ha jól emlékszem, szórva jutott hozzá. Mesélte, hogy mennyit kellett fújkodni belõle. A problémás a hattyúnyak meg a keresztmerevítõ, a küszöbbõl szerintem jól ki lehet fújni (tipp).

A tetejét szóratni tervezem, elõtte maszkolok, dugózok, stb.

Az alapozás átfedéssel történik természetesen, nem lesz határfelület az alváz és a bódé között. :)

A mélyrozsdát (pl. küszöbkifolyók) lamelláskorong, tányérkorong, tömény foszforsav trióval kezeltem le, utóbbi kettõt párszor ismételve. Végeredményként pár pötty maradt a helyükön, ami már nem játszik. Van ahonnan teljesen eltûnt és csak a szép szürke fém maradt - kráteresen. Lásd: hattyúnyak jobb oldala a képeken.
A biztonság kedvéért az ilyen felületeket azért lekentem Korant átalakítóval. Lakatolni nem lett volna érdemes, a fenti módszerrel szerintem sok évre megállt a rákosodás.

Önmagában az átalakítók nem jók semmire, a fémet nem növesztik vissza, de megfelelõlen elõkészített felületen meggátolják a további korrodálódást, mivel egy rugalmas vízzáró réteget létesítenek.

A homok hátránya, hogy aktív fémfelület lesz utána, ami akár a párától is elkezd barnulni, érdemes mihamarabb alapozni.

[i](Módosította Spityu 2010.11.05. 11:27-kor)[/i]

3847 Pap János Szilveszter 2010-11-05 10:04:51  Előzmény: Spityu: 64777

Hát nem kis munka!De ha homokszórással csinálja valaki akkor is tud ilyen eredményt elérni?A mélyebb rozsdát is sikerült eltávolítani?

3846  Spityu 2010-11-05 09:57:22  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64776

Válaszként:

[imgw]http://www.kephost.com/images3/8if3zli2j67pb53irx0d.jpg[/imgw]

- pörzsölõ + spakli,
- 1-1 tányér és fazékkorong (sodrott) kuka,
- 1-1 félig elkoptatva,
- lamellás korong a mélyebb rozsdához, utána foszforsav
- 1 használt flex kuka (lefogazott az áttétel mert kevés zsír volt benne),
- 1 fúrógépbe fogható elõre mutató drótkorong a sarkokhoz,
- P80-as papír,
- 3dl 75%-os foszforsav,
- 2l nitróhigító,
- rongyok, ecset

Miután eltüntettem az alapozót meg a kátrányt házi páclével kezeltem:
- nitró: azért, hogy feloldja a filmrétegben elterülõ maradék kátrányt (nem látszódott, de ott volt),
- ablakmosó folyadék: felületaktív tulajdonságai miatt: jobban terül a felületen a páclé (ez volt kéznél),
- foszforsav: passziváláshoz.

Ezután drótkoronggal még egyszer végigszaladtam rajta (kb. 1-2 óra), a csapadék eltávolítás miatt, ami az ecsetelésbõl adódó megfolyások miatt alakult ki. Majd ismét lekentem higított foszforsavval, utána pár perc után nitróval.
Kb. 3.5 hét alatt, de gyorsabban is meg lehet, mert volt, hogy két napig semmit sem tudtam csinálni, ill. a futómûvel is foglalkoztam kicsit.
[i](Módosította Spityu 2010.11.05. 10:59-kor)[/i]

3845 Pap János Szilveszter 2010-11-05 09:37:41  Előzmény: Spityu: 64774

Nekem csak annyi lenne a kérdésem hogy a padlólemezt újonan vetted vagy fel lett újítva?Hogy sikerült ennyire fémtisztára a kaszni?

3844 Zwick Gábor 2010-11-05 09:33:11  Előzmény: Spityu: 64774

Uhh nem semmi! Hans Jürgen megirigyelné aki a 200 tonnás prés melett állt ahol csinálták a padlólemezeket. Olyan mintha most készûlt volna el. Gratula

3843  Spityu 2010-11-05 09:01:10

Bódé passziválva:

[imgw]http://www.kephost.com/images3/i93gql1o9ndptpzhc1dk.jpg[/imgw]

3842 Tomacsek Tamás 2010-11-03 18:46:14

Nekem 601 combiba kellene.

3841 Huszta Tibor 2010-11-03 18:34:13

Én tudok egy P50-es bordó hátsó ülést is...