Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7687  Spityu 2020-03-28 20:46:56  Előzmény:jocking .: 81666

Nekem egész jó lett. Hidegben a rakodópolc filce nyiszog a tűzfalon. A gázpedál fülében ugrál a dió alapjáraton, emiatt nyomtam egy kicsit összébb a pedálon. Így már csak néha jön elő. A hátsó ablakok viszont egyáltalán nem zörögnek. Kínkeservesen feszegettük be Szabival a helyére őket, de megérte. (PU-s kihúzás a gumiban.) A lökhárító felfogató csavarjain húzni kéne egy kicsit, mert nyiszog néha az is, leginkább hidegben. Kb. ennyi nálam a zaj. Na meg a kardános féltengely okozta vibráció 70 fölött az esetek jelentős részében. :( Idén kap majd 0-ás zsírt.

7686  Spityu 2020-03-28 20:43:37  Előzmény:Piret Endre: 81664

A fordulatarányos sírásra egyébként pont akartam írni, nem lehet, hogy a fűtésed fütyül, ahogy jocking írja? Nálam is jelentkezik az egyébként néha. De akkor kicsit húzok rajta ki, majd jól benyomom és általában elhallgat.

7685 jocking . 2020-03-28 20:33:26

Három évig dőlt a kocsiba a zseton, ma végre visszahozott belőle egy kicsit. :D
A szép időre való tekintettel mentem pár kört a géppel itt a közvetlen környéken. Szomszéd meghallotta, hogy jövök, kalimpálva megállított azzal, hogy garázst takarított, talált Trabantos cuccokat, neki nem kell, vigyem, ezzel a kezembe nyomta ezt:
A másik dolog egy kis szürke műanyag tégely, amiben az volt, amit a felirata is mutatott - szabadonfutó, még az ékes fajta. :)

7684 Piret Endre 2020-03-28 15:02:58  Előzmény:jocking .: 81666

A 156e km nagyobb része a fülem hallatára került ebben az autóba, így ezekkel tisztában vagyok :-) Ehhez képest írtam azt, amit. Majd még vizsgálódom (ékszíj nélkül stb).

7683 jocking . 2020-03-28 14:50:50  Előzmény:Piret Endre: 81664

Wertheim széf érzés "hangilag" ebben sosem lesz, akárhogy is van felújítva. :D Nekem is vannak zajok, csak még vagy nem jöttem rá, hogy orvosoljam őket, vagy nem zavar annyira, hogy orvosoljam. :) Pl. a hamutartóban zörög a rács. A műszerfalon zörög a karton. A motorban zörög a dugattyúpalást, de ezt már korábban átbeszéltük, ezzel pont semmit nem tudok kezdeni, dugattyút/hengert még nem cserélnék. :3 A legújabb hang amit észrevettem, az az, hogyha a fűtésnél minden kar be van tolva tökig (tehát csak hideg levegő jön csak a szélvédőre), akkor fütyül, mintha turbós lenne. Ha kicsit kihúzom a meleg levegő karját, akkor abbahagyja.

7682 Piret Endre 2020-03-27 22:19:35  Előzmény: Spityu: 81659

Ez most gyári, vagy ahhoz nagyon hasonló. Az, hogy kifújt, most semmit sem jelent, mert elég durván meg voltak lazulva a csavarok. Ami persze szintén a tömítésnek köszönhető alighanem, mert az zömülhetett ennyit. Még jó, hogy időben észrevettem.
Ma mentem egy 40 km-t, még kihasználva a lehetőséget. Alapvetően jól viselkedett, bár hazaútban lett valami halk, fordulatarányos sírás, de nem mindig. Majd holnap utánajárok, Aztán az is lehet, hogy mivel nem zörömpöl már összevissza, mint felújítás előtt, olyat is meghallok, amig eddig nem.

7681  Spityu 2020-03-27 17:37:11  Előzmény:Piret Endre: 81656

Ez melyik fajta tömítés? Én legutoljára a készletesből tettem fel. Eddig - kopp-kopp - bevált, úgy tűnik. Legalábbis nem fúj ki, de nem néztem alá mostanában a motornak. Az a pasztell zöldes-kékes.
A gyári sajnos túl kemény, nem tud hosszú távon tömíteni, úgy vettem észre. Pedig már egysíkúak a karimák.

7680 Piret Endre 2020-03-23 21:26:35  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81655

Ez jó ötlet. Viszont a mostani lelazulás szerintem az új tömítés összelapulása miatt volt, az ellen nem véd az önzáró anya. Majd figyelem, és ha megint meg akarna lazulni, akkor cserélem, mert akkor már feltételezhető, hogy a rázkódás és a hőtágulás miatt van. De nem hiszem.

7679 Kacsándi Szabolcs 2020-03-23 20:15:46  Előzmény:Piret Endre: 81654

Ha nem vagy biztos benne,akkor tegyél önzáró anyát a kipufogócsonkhoz.Van műanyag betét nélküli,az nem olvad és nem is lazul le.Ebben az esetben biztos nem ragaszkodnék az eredetiséghez.Amúgy sem látszik és inkább üzembiztos legyen minthogy útközben szétessen vagy nagyobb kárt okozzon.Filléres alkatrész.

7678 Piret Endre 2020-03-23 15:21:48

Újra itt némi technikai malőr után (köszi, Marci :-)).
Nem teljesen ez volt a terv, de azért úgy 80 km-t sikerült megtenni az első indítás óta. Viszont pár gyanús csepp okán leszedtem a motorburkolatot ellenőrzés céljából. És nem hiába: a leömlő csavarjai egészen lazák voltak, kezdett is kifújni mindkét hengernél. Saját kezűleg téptem meg őket összerakáskor, tehát a tanulság az, hogy van olyan tömítés, ami hamar és sokat esik össze az első néhány felmelegítéstől.
A hengerfejcsavarokon is tudtam utánahúzni majdnem mindegyiken, eléggé különböző mértékben. Ez sem baj, hogy hamar megtörtént, eredetileg későbbre terveztem ez a kört.

7677  Spityu 2020-03-12 20:59:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81652

A nyomokból ítélve köszörülve esetleg utána még hónolva van. Kb. úgy készülhet, mint a munkahengerek. Amit szintén nem tudom, hogyan. Nekem igazából az a rejtélyes, hogy kb. 15-20 centi mélyre benyúlva hogyan tudják olyan pontosan kialakítani a furatot. Az is lehet, hogy sima hengerfúró + hónolás, akár a hengereknél. Szerintem annyira nem kellene felmunkálni, hogy a gyári méretű tömítés ne lenne jó. Talán egy 2 tizedet átmérőben, annyit meg simán elbír a tömítés, emlékeim szerint legalább 3-4 mm-rel nagyobb az átmérője az ajkának. De dugattyúból biztosan kellene új. Ja egyébként a TWZ-s főfékhenger nagyon jó képről, meg már hallottam jó tapasztalatot is vele kapcsolatban. Mondjuk a magyar utángyártottak is jók, csak azok rondák.

7676 Kacsándi Szabolcs 2020-03-12 20:10:23  Előzmény: Spityu: 81651

Ha érdemes lenne vele foglalkozni mert nagyon ritka akkor talán.De mivel elég jók az utángyártottak és gyári felújítottak,ezért tartogassa a fene.Kidobom és veszek újat.Amúgy ha ritkaság lenne,akkor felköszörültetném vagy fúratnám.Nem tudom mi az eljárás,de csinálják.Esztergáltatnék rozsdamentes dugattyúkat,tömítést meg lehetne készíttetni biztosan túlméretesben.Manapság már minden lehetséges.Ja lehet a dörzsárazás még jó megoldás lenne a felület feljavításához.

7675  Spityu 2020-03-12 13:04:18  Előzmény:Piret Endre: 81650

Hát, a főféket akartam mondani példának, de belegondolva az is a pedál felől rohadt el nekem kráteresre. Ami miatt a hátsó kör dugattyúja bizony nem is lett jó, ezért cserélnem kellett az egészet. Nem is tudom, fel lehetne-e újítani. Talán vonalba lehetne fúrni? Vagy milyen berendezés kell ehhez? Tudom, akkor két új dugattyút is kell gyártani. Jó volna megmenteni majd egyszer...

7674 Piret Endre 2020-03-12 11:48:56  Előzmény: Spityu: 81649

Nem értek egyet. Szerintem egyértelműen kívülről rohad befelé. Ebben a dugattyú körüli hézagba bejutó és onnan soha többet nem távozó nedvesség ludas lehet. Márpedig oda a gumidugattyú résén keresztül szabad bejárás van a fékpofa orra mentén, amit viszont alakja okán nehéz letömíteni. Ahol a dugattyú nyúlik ki, ott egy forgástesten kell zárnia a porvédő kisebbik átmérőjének, és általában ezt meg is teszi.
Lásd pl kispók. Fél évig jártam szar karmantyúval, a porvédőn belül gyűlt a fékfolyadék, de mivel nem jutott ki, a víz meg be, sehol semmi korrózió nem volt.

7673  Spityu 2020-03-11 22:32:16  Előzmény:Piret Endre: 81648

Szerintem az már részletkérdés. Ha lenne egy horony a fmh-h, amibe passzol a gumi és jól van méretezve minden, akkor egy kicsit szorulhat is a pofa felőli kialakítása a "harangnak", ami egy kevéske nagy hőállóságú zsírral esetleg sziloval kiegészítve elég jó védelmet adna. De nagyon fontos, hogy a fékfolyadék is száraz legyen. Azon is elgondolkodnék egyébként, hogy szilikagélt tegyek a tartály kupakjába vagy kupakjára úgy, hogy levegőzzön azért.

7672 Piret Endre 2020-03-11 21:35:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81647

Ezen a vonalon már párszor elkezdtünk mi is ötletelni. Addig rendben is lenne, amit te is írsz. A fékpofa orra körüli tömítésre kellene még ötlet. Mert itt ugye az nyúlik be a hengerbe, és nem a dugattyú nyúlványa ki, mint másutt.

7671 Kacsándi Szabolcs 2020-03-11 20:55:36  Előzmény:Piret Endre: 81646

Idézőjeles a porvédő,de valami olyasminek szánták.Kicsit tovább lehetne gondolni a konstrukciót.Talán lehetne egy kis hornyot marni a fékhenger peremére,arra meg keresni egy megfelelő méretű gumikupakot egy másik jármű fékhengeréről.Már sok fajta megfordult nálam,de csak most jött az ötlet hogy esetleg valami ilyesmit meg lehetne próbálni.

7670 Piret Endre 2020-03-11 16:38:53  Előzmény: Spityu: 81645

Ja, jó esetben egy kicsit szorul itt is meg ott is. Egy rendes konstrukció meg vízmentesen zár.

7669  Spityu 2020-03-11 10:52:32  Előzmény:Piret Endre: 81644

Végeredményben a gumidugók porvédőként funkcionálnak. Jó esetben a munkahengerben és a pofavason is kissé szorulnak. Mondjuk közel sem olyan jó kialakítású, mint mondjuk a Wartburgé.

7668 Piret Endre 2020-03-11 09:07:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81643

Kösz a jótanácsokat.
Porvédő... Hiszen ha lenne olyan ebben a remek konstrukcióban. De nincs. Pedig amiben van, ott remekül teszi a dolgát. Itt marad az, hogy valami víztaszító anyaggal kitölteni a karmantyú külső oldalán a hengerfal és a dugattyú közötti rést, amibe szabad bejárása van a víznek. A rézpaszta jó ötlet, a szilikonzsír nem vált be (pedig az legalább gumibarát).
Végülis kijött a fékkel kinyomva. Régen is úgy csináltam mindig, csak valahogy kijöttem a gyakorlatból.

7667 Kacsándi Szabolcs 2020-03-10 21:03:47  Előzmény:Piret Endre: 81637

Sokat szedtem már szét,de a legjobb megoldás mindig a helyén való kinyomás pedállal.Úgy szoktam megoldani hogy egy oldalon egyenként haladok.Leszedem a fékdobot,és pofákat,majd ráteszek az egyik hengerre egy szorítót.Kinyomom amíg nem ütközik,ha addig eljutsz többnyire már kijön.Azután a másikat is,úgy hogy átteszed a szorítót.Esetleg kombinálhatod egy távtartóval,hogy a dugó ha megindul,ne csússzon ki,csak épp a tömítés széléig,utána ezt már meg lehet fogni.Egy oldalon rendbe teszed,visszanyomod,és mész a másikra.Annyi nyomás marad,hogy kinyomja a túloldalt.ha nem akkor itt légtelenítesz és úgy át a túloldalra.Ez szinte mindig beválik.Ha nem akkor már olyan a fékhenger,hogy nem biztos ,érdemes foglalkozni vele.Ha ez sem megy,akkor még lehet kiütővel próbálkozni.Nagyon vékony acél dórni jó lehet,de mivel a csőfurat nagyon a szélén van elképzelhető hogy nem tudod kiütni,csak felsérted a henger falát.Volt már hogy sikerült,de ilyenkor már előfordul,hogy kráteres a fal,és az új tömítés sem tömít,szivárogni fog.Rozsdamaró nem fog igazán bejutni a beszorult dugó és fal közé.Kifelé ki szoktam pucolni a dugó előtt,kis rézkefe vagy csiszolópapír,és oda rozsdaoldó spray.Utána kifelé szabad az út elötte,akkor lehet kinyomatni.Most is van kidobva egy kisebb vödörnyi,azokat sajnos már nem tudtam megmenteni,semmilyen módon.Sokat állt szárazon és beállt,semmi sem oldotta ki,majd az olvasztó.
Amúgy nekem már 3 éve bent vannak az újak,és nincs vele gond.Rézpasztát használok a dugattyúk elé s abba nyomom a porvédőt.Nekem az bevált.Nem sokat megyek én sem vele.Talán pár száz km van benne azóta,de nincs vele gondom.Műszakin is gond nélkül ment át ,semmit nem csináltam rajta.Fékpedált is azóta nyomkodom néha 2-3 hetente vagy több mióta száraz ,de hideg garázsban áll a kocsi.
Viszont,ha rozsdás a belseje ,akkor válassz másik fékolajat,mert akkor ez nem a legjobb annak a típusú munkahengernek.Könnyen veszi fel a nedvességet.

7666  Spityu 2020-03-06 17:18:10  Előzmény:Piret Endre: 81641

Annyi, hogy ha galvanizált a dugattyú, lekapja a horganyréteget. Illetve jól el kell mosni, majd megszárítani foszforsavval való érintkezés után az alkatrészeket.

7665 Piret Endre 2020-03-06 14:43:34  Előzmény: Spityu: 81640

Na a rozsdamaró jó ötlet, az nem jutott eszembe. Egyelőre WD40-ben ázik.

7664  Spityu 2020-03-06 14:18:45  Előzmény:Piret Endre: 81639

Akkor folyadékkal. Ami ugyebár összenyomhatatlan. Pl. magasnyomású mosóval, ha valahogy rá lehet csatlakoztatni. Csak ne állj a dugattyú elé. :D Nyomd be tökig, és töltsd fel a pofa felől rozsdamaróval. Utána azért illene már megindulnia.

7663 Piret Endre 2020-03-06 13:32:12

Á, ezeken a rutinműveleteken már túlvagyok :-( Ráadásul éppen kapni sem lehet.

7662  Spityu 2020-03-06 13:21:35  Előzmény:Piret Endre: 81637

Fékcső bontás nélkül szerintem ki tudod pumpálni pedállal. Vagy már eleve kiszedted a munkahengert? Akkor meg fújasd ki kompresszorral vagy az összekötő fékcső felől egy megfelelő átmérőjű szeggel pl.

7661 Piret Endre 2020-03-06 12:17:24  Előzmény: Spityu: 81636

Szabad időmben most azon agyalok, hogy hogy szedjem ki a kiváló duplex munkahengerben túszul esett dugattyút. Aki kitalálta ezt a porvédó nélküli konstrukciót, az biztos nem először csuklik most. Olyan nincs, hogy két éven belül nem áll be valamelyik :-(

7660  Spityu 2020-03-05 22:22:50  Előzmény:Piret Endre: 81635

Na igen, amikor a szabadidő autó azt jelenti, hogy a szabad idődben szereled, nem a legjobb. :) Szerintem csak a vízre figyelj, a pocsolyákra. Hogy ne kend össze. A sótól már nem kell tartanod, szerintem már több hete nem szórtak ki (preventíven, fekete jég ellen). De ha szárazság van, tapasztalatom szerint nem okoz gondot az sem. Mármint a sós bevonat. Télen gyakran megyek egy kört az ütős-vágós kocsimmal, hogy felmérjem a terepet.

7659 Piret Endre 2020-03-05 20:50:50  Előzmény: Spityu: 81634

Általában polírozás a vége, pártíz éve van rá célszerszám is. Ettől még nem szeretem csinálni, főleg nem próbaút helyett. Ma alkalmas lett volna az időjárás egy kicsit nagyobb körre is.

7658  Spityu 2020-03-05 19:57:17  Előzmény:Piret Endre: 81633

Lehet, hogy elég, ha óvatosan kinyomatod a dugattyút, majd az utánállítóval együtt visszanyomod alaphelyzetig a pofákat és a dugattyút párszor. Persze, az is lehet, hogy kissé rozsdás a munkahenger, akkor jöhet a vizespapír...

7657 Piret Endre 2020-03-05 14:55:20  Előzmény:Piret Endre: 81632

Egyelőre minden szép, indul, megy, szép a hangja.
Csak az egyik féket szedhetem szét, mert sikál, melegszik :-( Ősszel semmi baja sem volt. Így aztán nem jutottam messzire, mondjuk nem is akartam.

7656 Piret Endre 2020-03-04 23:04:42  Előzmény: Spityu: 81631

Jó kérdés, hogy vastag szín vagy valami valaha fehéres szinter volt-e rajta. Az egyszerűség kedvéért lefújtam színre.
Igyekszem majd minél finomabb lenni...

7655  Spityu 2020-03-04 22:59:51  Előzmény:Piret Endre: 81630

Na végre! Csak finoman. A kombinál az akksileszorító is színrefújt, nemcsak a kitámasztó?

7654 Piret Endre 2020-03-04 17:40:17

Azóta már teljesen össze is rakódott. Talán holnap hozzájutok, hogy végre beindítsam az "új" motort.

7653 Tippmix Gábor 2020-02-27 23:33:45  Előzmény: Spityu: 81624

Spityu szombat délelőttig vagyok Pécsen. Ha írsz a tippmixkiller kukac freemail.hura akkor megbeszéljük a többit. Szabolcs előre is kösz! :)

7652 Kacsándi Szabolcs 2020-02-27 22:46:16  Előzmény:Tippmix Gábor: 81623

Ha kell tudok segíteni,pár dologban.Nagyjából mindenben csak a papírmunkában nem.Spityu majd megszakérti,hogy milyen állapotban van egy ilyen tervhez.

7651  Spityu 2020-02-27 19:49:57  Előzmény:Tippmix Gábor: 81623

Hétvégén megfelel? Igazából bármikor jó, meg most már viszonylag sokáig világos van.

7650 Tippmix Gábor 2020-02-27 19:42:18  Előzmény: Spityu: 81621

Spityu azt megköszönöm ha ránézel! Bugyikék és nem hírdettem. Én nem Pécsen lakom, de az autó a Tűzoltóságtól nem messze van.

7649  Spityu 2020-02-27 17:20:38  Előzmény:Tippmix Gábor: 81620

Pécsi vagyok. Annyiban tudok segíteni, hogy szívesen megnézem, miket kellene rajta csinálni ahhoz, hogy átmenjen. A letakarításon kívül. De van egy-két műhely, ahova elviheted és jó eséllyel szépen megcsinálják a dolgokat. Merre laksz a városon belül nagyjából?
Illetve nem volt kb. pont 10 éve hirdetve használtautón? Rémlik egy 34 ezres, szintén pécsi és szintén '89-es. Csontszínű volt és limo.

7648 Tippmix Gábor 2020-02-27 15:45:20

Sziasztok! Van egy 89-es évjáratú 601 jó állapotú trabim a garázsban tartva. 10 éve vontam ki a forgalomból az autoklubnál, hogy majd ha 30 éves lesz megcsinálom rá az OT rendszámot. De se időm se szakértelmem nem lett azóta. Keresek Pécs környékén olyan szerelőt aki felkészítené az OT vizsgára. 34 ezer km van benne és tudtommal eredeti alktrészek vannak benne. kb. 5 éve volt utoljára volt utoljára használva. Tud valaki nekem ajánlani valakit?

7647 Pajer Thomas 2020-02-07 16:14:36  Előzmény: Spityu: 81583

Rendben. Köszi. Àtmentem... ;)

7646  Spityu 2020-02-07 15:20:11  Előzmény:Pajer Thomas: 81581

Hááát... szétszedheted. Valószínűleg már amúgy is állítani kell rajta. Ennyi év távlatában az O-gyűrűk is elöregszenek (cserélni kell őket), ill. a motor is kopik, változik, ami más karburátorbeállítást igényel. Tudomásom szerint 2 dolog lehet ledugózva (de le is fényképezhetnéd, hogy mikre gondolsz). Az egyik a CO-csavar. Ha szemből vagy a motorral, akkor jobb kéz felől, a pillangószelep tengelye mellett. A másik pedig a szívócsonk felől van, ahol a motorra csatlakozik. Az csak egy gumi dugó, ami mögött van egy zárócsavar, az nem szabályoz semmit, meg kell húzni úgy, ahogy van.
De a többi kérdést inkább a Barkács szakkör topikban tedd fel, oda való ez a téma.

7645 Pajer Thomas 2020-02-07 14:03:01

Jó napot az Uraknak! A 28 H 1 -1 karburátor takarításnál, ugye a gyárilag ledugózott dolgokat ne szedjem szét!? Kettöt is találtam. Vagy azt is ki lehetne takarítani, úgy hogy nem teszem tönkre? Előre is köszönöm! T.

7644  Spityu 2020-01-28 16:06:02  Előzmény:Piret Endre: 81575

Ha nem repedezett rommá, akkor végül is benzinálló. :D Az O-gyűrűket szoktam letesztelni áztatással. Nagyon kicsit a benzinálló is megdagadhat tőle, de amelyik nem fogja bírni a kiképzést, az teljesen szétesik, szétmorzsolódik. Valami passzívabb anyagot kellene keresned.
Egyébként a - jellemzően - hőtől megkeményedett gumi alkatrészeket állítólag szépen lehet regenerálni fékfolyadékban való áztatással. A baj csak az, hogy utána könnyezni fogja a glikolt egy darabig. Azt hiszem, ez az: https://www.youtube.com/watch?v=EnGsllKvheQ

7643 Piret Endre 2020-01-28 16:00:54  Előzmény:Piret Endre: 81562

Kinnhagytam egy napig a szabad levegőn, erre visszanyerte eredeti méreteit. Döbbenet :-)

7642  Spityu 2020-01-26 19:22:51  Előzmény:jocking .: 81569

Nem lehet, hogy a tanknyílás tömítő felülete horpadt valahol vagy ilyesmi?

7641 jocking . 2020-01-26 19:12:19  Előzmény:Piret Endre: 81565

Hasonlóképp jártam én is. A tömítés kicsit vastagabb, mint a gyári, nem lehetett rákapatni a tanksapkát.
A megoldás: a tanknyíláson kicsit feljebb hajlítottam a peremnek azt a részét, ahol alákap a tanksapka két füle. Csak a legelső fél centin hajtottam, hogy könnyebben alákapjon, a többi részhez nem nyúltam. Így könnyen rámegy és jól rá is szorul.
Mondjuk ettől függetlenül pár kör után benzines a tank teteje a betöltőnyílás körül, de hogy honnan jön, arra nincs ötletem. Még azt is előbb elhiszem, hogy a szuszogón keresztül jön ki, mert ez a tömítés most tényleg jó.

7640 Piret Endre 2020-01-26 15:10:45  Előzmény: Spityu: 81564

Na az ablakgumikat ne is emlegesd, amit én azokkal szívtam... Mondjuk pont a szélvédővel nem. Abból csak a gyári új repedt végig hosszában még az első beépítési kísérlet előtt.

7639 Piret Endre 2020-01-26 15:04:04  Előzmény: Spityu: 81564

Ebben pont az a szép, hogy ami kikerült belőle, az vagy a sajátja volt még, vagy huszonharminc éves. És az utóbbi pár évig semmi baja sem volt. Az persze jó kérdés, hogy amit most betettem, az miféle, találtam az egyik doboz alján.
Szóval gyanús nekem ez az üzemanyag. Maga a tanksapkatömítés nem annyira nagy probléma, szerintem egy sniccerrel negyedóra alatt legyártom bármiből :-) Amúgyis kellene valami jobbféle gumihelyettesítő lemezanyagot beszereznem (szilikonkaucsuk, fluorkaucsuk stb).
A benzincsap pohártömítés sem kifogástalan...

7638  Spityu 2020-01-26 14:23:42  Előzmény:Piret Endre: 81562

Nem mondom biztosra, de szerintem a benzin is dagaszt, nemcsak az etanol. Ettől függetlenül valszeg nem annyira benzinálló az alapanyag. Pont tegnap fogdostam meg a trabantweltes tömítést Szabinál, eléggé jónak tűnik. Persze a puding próbája az evés. Az ilyesmi dolgokat (O gyűrű pl.) érdemes beépítés előtt beáztatni néhány napra, hogy időben kiderüljön, ha mégsem állja a próbát.
Elvileg a gumilapból is létezik olyan, ami viton (fluorkaucsuk), akár ki is lehetne vágni. Némi türelem ugyan kell hozzá.
Nem tudom, hogy amit beépítettél, milyen, de sajnos ilyen téren sok hulladékot árulnak a boltokban. Pl. a karburátorhoz való tömítőgyűrű készlet gyalázatos anyagból van. Sima kartonpapírnak tűnik leginkább, ami gyakorlatilag bármilyen nedvességtől szétázik és rétegenként szétesik. Ugyanígy el bírom képzelni, hogy a tanksapka tömítést is valami sima gumiból vágják ki itthon. Vagy ott van például a szélvédőgumi, ami bár jól kezelhető állítólag, sajnálatos módon 2-3 év után a sarkoknál összeugrik és kirepedezik. Pedig csak az anyagot nem kellene kispórolni...
Amúgy azt javaslom, keress valami apróhirdetésben, börzén gyári tanksapkát, amiben jó állapotú a tömítés, és vedd ki abból. Lehet, hogy én vagyok a szerencsés, de eddig még nem is találkoztam szétrepedezett példánnyal. Mondjuk a szívócsövem is tökéletes állapotú és az is sokaknál össze-vissza szét van repedezve, tehát nagy szórás lehet gyári és gyári között is, ami az anyagminőséget illeti.