Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A 601-es Trabi km órájának a kerete eredetileg fényes, vagy selyemfényû feketével van lefújva? A kép alapján nem igazán tudom belõni. Mondjuk már lefújtam fényesre, de még korrigálható.
Egy kis kitekintés: a legszebb kocka Wartburg: a csíkmûszerórás 353-as. Érdekesség, hogy az 1967-es modellévben még Wartburg 1000 felirat szerepelt jobb hátsó lámpabúra fölött.
A hirdetés leírása szerint összesen mindössze három darab van belõle hazánkban, ami könnyen lehet, hogy azóta már csak kettõ, mivel egy barátom tavaly télen a csongrádi bontóban látott egy csíkórásat. Ilyen világot élünk...
A poliuretán (PUR) kormányokat 1982. novemberétõl kezdték szériában alkalmazni a de Luxe, illetve S de Luxe modellekben. Késõbb az S modelleket is ezzel szerelték szériában, de csak németben; magyarországra minden 601 S perec kormánnyal jött, S de Luxe-ot a Merkur nem rendelt, így az elvétve fordul elõ. Arról nincs infóm, hogy a Merkurnál lehetett-e a valóságban PUR kormányosat rendelni, illetve autósboltban lehetett-e hozzá PUR kormányt kapni.
A PUR kormány nullszéria: '82. október. Széria: F LS/LX 3184474L alvázszámtól F KS/KX 3747213U alvázszámtól.
Sõt, ha szétnézünk [url=http://www.vatera.hu/listings/index.php?obd=2&re=&c=&us=herrcarlos&tmpsb=Keres%E9s]az eladó további termékei[/url] között, akkor egész érdekes dolgokat találunk, például ilyen [b]Karosseriewerk Meerane emblémát:[/b]
[b]Apropó üléshuzat:[/b] egyszer nézelõdtem a mobile.de-n, hogy milyen Trabik vannak németben, és több autónál figyelmes lettem egy általam még nem látott és nem ismert üléshuzatra. Elõször azt hittem, hogy ez valami védõhuzat, de nem, gyári. Magyarországra ilyen nem került, csak németben volt. Íme:
Az üléshuzat érdekessége, hogy egy olyan '87-es autóból származik, amit [b]a rendszerváltáskor itt felejtettek a németek[/b] Baja mellett egy kis faluban. Egészen tavaszig egy fészerben pihent a maga [b]harmincvalahányezer kilométerével,[/b] majd egy illetõ megkapta munkadíj fejében. Neki nem kellett, így hamar túl akart adni rajta: idén tavasszal meg is hirdette a neten a [b]magyar forgalomba soha nem helyezett autót.[/b] Egy kicsit nekem is fájt rá a fogam, mégis egy keveset futott, ritka belterû Trabi, ráadásul 35 ezer forintért, de nem volt lehetõségem elhozni. Így az autó kb. két hét leforgása alatt hamar elkelt, Nyíregyházára került. Ezek után nem is nagyon lepett meg, hogy a huzatokat fent látom a vaterán.
Ez a minta legjobb tudomásom szerint '71-ben jött be az "új" ülésekkel együtt. A [url=https://picasaweb.google.com/112301966341597320164/HegyiFelfutoVisegrad2012?noredirect=1#5783915051491797730]'72-es Stiller-féle rallye replikában[/url] is ez a fajta ülés van, eredeti(!) kárpittal. Sõt, még '73-ban is ezt használták egy cseh újságcikk tanúsága szerint:
[center][url=http://www.trabant.cz/clanky/testy/trabant-601-de-luxe-test-sm-c-42-1973][img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_od7ita1qoz.jpg[/img][/url][/center] [center]Ugyanez az üléshuzat létezett pirosban is.[/center] [center]A cikkben szereplõ de Luxe érdekessége, hogy már az újfajta, szürke-fehér ajtókárpittal szerelték, de még nem a "kishuplis" mûszerfallal,[/center][center]valamint érdekes a Doblina öv, ilyet még nem láttam."[/center] [img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_u6pq939wmp.jpg[/img]
Egy hirdetés képe alapján '74 novemberi autóban már piros cikk-cakkos "újfajta" üléshuzat volt gyárilag, és az azt követõekben. Hallottam olyan véleményt, hogy az autó színétõl függött, hogy szürkét vagy pirosat raktak bele. Tudomásom szerint '76-ban kiment a divatból a piros, és maradt a szürke cikk-cakkos. Viszont a huzat varrással vagy anélküliségérõl nem tudok semmit.
Az epedás, vékony háttámlájú, 1971-ig gyártott üléseknek tudtommal [url=http://mobil.pappenforum.de/board117-technik-pflege/board120-pflege-konservierung/20895-sitzbezugsstoff-rot-trabant-kombi-ab-1965/]ez a fajta[/url] mintájuk és színük volt, de arról nem hallottam még, hogy az említett "rombuszmintásban" is lett volna... (kétlem.) ...most nézem, hogy volt [url=http://pf31.pappenforum.de/board117-technik-pflege/board11-technik-allgemein/22068-passen-diese-sitze-in-einen-p60/]régifajta bordó pufi de Luxe ülés is.[/url] Még nem is láttam ilyet... max. csak [url=http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04:05:06:07:08:09:10:11:12:13:14:15:16&dir=data/pro/letak7/&pos=4]prospektusban.[/url]
Egyébként szeretem az ilyen kérdéseket, mert finom részletekre derül fény, és ugye az ördög a részletekben rejtõzik. :)
Én találkoztam ilyen mintájú kárpittal de az egy 68-as évjártaú limuzinba volt, és részben fa vázas volt. Piros kárpittal aminek a mintája a szürkével egyezik olyannal egy ismerõsöm 76-osában már láttam.
Fú, láttam ma egy olyan 601-est a tecsó parkolóban... - szürke kéderek - szürke díszlécgumi - mûanyag embléma elöl, mûanyag feliratok hátul - vékony B oszlop, szürke biztonsági öv a hátsó ablak alatt rögzítve - gömbölyû lökösök - alukilincs - alukeretes hátsó prizma
Nem volt épp patika állapotú, de ilyen "fícsörökkel" nem látni gyakran trabit, tudtommal elég ritka, hogy a fenti dolgok 1 autón szerepeljenek.:)
Ott a probléma, hogy ez fekete, s a 601-esben csak az üléskàrpitok oldala volt fekete mûbõrbõl,de annak a hàtoldalàn fehér szövet van, ezen meg fekete. Vagy az pont ez az anyag, csak az enyém az idõk soràn valahogy befeketedett?
Hogy a 601esnél hogy van, nem tudom pontosan, de gondolom ugyan úgy mint a 600asnál. A világosabbik oldalkárpit anyagából van visszahajtva a mûszerfal szélvédõ felõli végén egy csík, úgy hogy egy kis átmérõjû gumicsõ köré van hajtva a kárpitanyag. Ez az egész van felszegecselve mûszerfalra. Most képem errõl nincs, de ha érdekel akkor a hétvégén fotózok... G
Ez a mintázat mikor volt? Egyrõl van tudomásom, az egy '72-es kombi, abban ilyenek voltak. Maga az alapanyag, persze a varrás-csíkok változhattak az idõk folyamán. Talán '76-ig volt ilyen a szürke kárpit? Utána az új fajta szürke csak éppen pirosban ('76-'78), aztán új fajta szürke, különféle varrásokkal, mûbõrrel vagy anélkül, és végül a barna, szintén különféle varrással, mûbõrrel. (Utóbbiak kiviteltõl és évjárattól függõen.) Valaki tudja ezt pontosan? :)
Azt tudom, hogy a 76-78-as piros elõtt is volt egy másik fajta piros (vagy nevezzük bordónak õket).
Szeretem az ilyen hülyéket, akik azt se tudják, hogy milyen autójuk van... Egyszer elmentem megnézni egy 600-ast, ami 601-es volt, s konkrétan ott virított a hátfalán a 601-es felirat...
Képet nem tud küldeni az eladó, elmondása szerint az autó 601-es, és 1962-es gyártású. A km-óra kerek, és kerek kapcsolós, nem zongora. Igazából semmilyen kérdésre nem tudott pontos választ adni. Azt állította, hogy a motor a forgalmi szerint még 500 ccm. Megjegyezve, hogy ez lehetetlen, azt mondta, hogy akkor lehet, hogy 600.
Rozsdakupac Magazin facebook oldala, 2012. 09. 11. 11:39
Keresünk a péntek délelõtti budapesti (Fogarasi út vége) RozsdaTV forgatásra lepukkant, de mûszakis, járóképes keleti vasat (kétütemû Trabant, Polski), valamint délutánra "nagyontuning" japán autót (mondjuk Civic). Jelentkezéseket várjuk fotó és telefonszám kíséretében az info@rozsdakupac.hu címre, a tárgy mezõbe írjátok be: FORGATÁS. Köszönjük!
Innen is fogják, egy hétig lesz látható, most be akarják járatni az Indá-t azzal, hogy filmeket töltenek fel néhány napra.
Valahogy sejtettem, hogy ki fogják rámolni, de a papír is ér valamit, no meg azért tényleg nem menthetetlen. Az biztos, hogy ennek a kocsinak a talpra állítása már bõven restaurálás kategória. 1-2 éve kb. 20ezer forintért kelt el egy szürke forgalmi. Nem értek hozzá, de szerintem nem csak vitrinbetétnek szánták. Gondolom, legyártották hozzá a számsort és...
Off: Pár hónapja ebbe a filmbe a Youtube-on néztem bele. Eredeti, nem digitálisan felújított változat volt. Most nem találom, gondololm valami gusztustalan "jogvédõ" szervezet leszedette. Az indavideón már a digitálisan felújított változat látható. (Örülök neki, hogy van jobb változat is, csak annak nem, hogy amonnan törölték. ) On. [i](Módosította BajakiPeter 2012.09.09. 01:07-kor)[/i]
[i]"Ma két erdélyi srác elvitte a tetõt, majdnem az összes sárvédõt, és az orrész összekötõjét, a motorháztetõt, és mellette lévõ lemez részt, de a többi hirdetett része megmaradt. Ha továbbra is érdekli így is a haverod, akkor vegye fel itt velem a kapcsolatot, akár rajtad keresztül. Természetesen a papírokat megtartom, meg a használható részeket is, vagy azokat külön meghirdetem, és csak a porrá rohadt részeket viszem ki a méhbe."[/i]
Nem jó hír, de ezek nélkül sem lehetetlen küldetés. Ránézésre mi minden van rajta elrohadva? pl. küszöbök elég szépen...
Köszönjük. Én egybõl továbbküldtem Tsabynak, mert a fórumot késõbb néztem, mint a Gmailt. Hátha nem kapkodott az emberünk azzal a flexszel és nem vagyunk elkésve. És bízom benne, hogy nem sok mindent vitt el belõle a kérdések között emlegetett erdélyi srác. (õ meg lehet, hogy összefüggésben van ezzel az épülõ 600-assal: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.261418247307097.58390.100003167704256&type=1)
Még jó, hogy ágyba ájulás elõtt benéztem a fórumba, így "hirtelen ötlettõl" vezérelve gyorsan meglestem az e-mailjeimet is... ;) Elméletileg mind a kettõtöknek elküldtem, biztos ami biztos alapon. Remélem idejében reagáltam még.
Rajta vagyok az elérhetõség megszerzésén: trabiszabi vett tõle alkatrészt, rajta keresztül hátha meg lesz az elérhetõsge. (Írtam szabinak e-mailt.) B-terv: vaterán üzenetet ír neki az ember, vagy leüt egy fix áras terméket pl. 1000 Ft-ért, és már meg is van az elérhetõség gyorsan-frissen.
Szerbusz, koma! Jó látni, hogy élsz! Endre mesélte az augusztusi siófoki börzén, hogy nem nagyon van idõd és kedved ezen hobbival foglalkozni. Õszintén szólva, amikor megláttam ezt a púpost, te ugrottál be, hogy ez neked való feladat. :D Ha sikerül az adás-vétel, kitartást hozzá!
Tessék a 49. perchez pörgetni, ott megfigyelhetõ a pár hónapja kérdezett keverékes tábla a kútfejen. :) [url]http://film.indavideo.hu/video/f_csak_semmi_panik[/url]
Ma megnéztem az autót. Hát azért a 300 eléggé erõs túlzás azért az autóért. Tényleg jó lehetne mint alap, de ennyiért valóban sok. A tulaj még 10e forintot sem enged az árból. Mondjuk nem is igazán próbálkoztam, mert amennyit nekem megérne, annyit nem engedne. :)
Nem tudom, hogy hány éves a tulaj, de ez tipikusan az a történet, hogy amíg él, és ott lakik, ez az autó ott fog rohadni télen-nyáron. Miután meghal, az örökösök eltolják szépen a kohóba. Szvsz ebbõl már nem lesz autó. Aztán ki tudja, lehet, hogy 20 év múlva kiássa valaki a földbõl (már most eléggé meg van rogyva), és három autóból összerak egyet, ahogy Tsaby is teszi a P70-esekkel. Addigra ez is P70-es szintû kuriózum lesz, bár már sem túl gyakori.
15 éve tuti ottvan, mert mi 12 éve jöttünk el Kõbányáról és már akkor ott állt ezer éve. Amúgy nekem megvan az tulaj telefonszáma. Amúgy menthetetlen szerintem mert szó szerint porrá van rohadva, én be is mentem. (Ja azt az emlegetett tükröt nem én hoztam el róla :D, ha már hoztam volna akkor sokkal nagyobb ereklyék vannak rajta mint egy univerzális tükör)
A forgalmi nélküli és a nem rendezett tulajdonosi háttérrel rendelkezõ gépjármûvektõl mindenki ódzkodik, fél. Fél belekezdeni a felújításba, mert ki tudja, hogy lesz-e értelme az egésznek, tudja-e majd használni. A következõkben belinkelek egy cikksorozatot, mely egy okmányait vesztett, nem a bejegyzett tulajdonosától vásárolt veterán motorkerékpár forgalomba helyezésével kapcsolatos tapasztalatokat jegyez le. A leírás precíz, és szakdolgozat igényességével íródott és a www.veteran.forum.hu oldalon olvasható. Akinek van egy szabad órája, szánja rá, olvassa el, jegyzetelje ki, mert jó és hasznos.
hy a használton van a zöld 500kombi infot valaki tud ? ja és szeptember 15-16 családi veterános nap Rajka. sok programmal [i](Módosította kezdo 2012.09.05. 13:13-kor)[/i]
Ritka madár: [url]http://aprod.hu/hirdetes/wartburg-1000-IDoIiC.html#bb3f8249;r:;s:[/url]
Össz-vissz egy darabot láttam életemben, azt is donorként és romhalmazként. (Illetve még egy barátom látott ilyet a csongrádi bontóban a kupac alján. :rolleyes: )
Az autó egy "bolond" fazoné, aki fél millióért, vagy valami nagy összegért adná el, mert régi. (Ezt mondta a szomszéd, aki csak kutyafuttában válaszolt.) A rendszáma alapján '68-as, de van szellõzõ a "C" oszlopon és a kilincsei is vékonyak. A jobb oldali ajtón fent van a zár pöcke. Sok munkával biztosan talpra lehetne állítani, de addig, amíg a tulaj hajthatalan, nincs mit tenni.) Plusz infó: pár éve a tükör valahogy eltûnt róla, és itt az apróhirdetések között bukkant fel de Luxe tükörként, pedig csak egy univerzális korabeli alu tükör volt.
Van egy csapat képem róla, ha érdekel, privátban átküldöm.