Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4047  Spityu 2010-12-03 14:12:15

[url=http://fortepan.hu/_photo/display/5527.jpg]Ennek meg törném el a lábát![/url] :D

[url=http://fortepan.hu/_photo/display/4343.jpg]Egy döluksz?[/url]

[url=http://fortepan.hu/_photo/display/4580.jpg]Nini[/url]
[i](Módosította Spityu 2010.12.03. 15:19-kor)[/i]

4046  Spityu 2010-12-03 13:51:55

[imgw]http://fortepan.hu/_photo/display/4562.jpg[/imgw]

4045 Horváth Dániel 2010-12-03 13:09:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 64970

Ha jól látom az alsó kép Sümeg felé menet készült (háttérben a Sümegi vár - Veszprém megye), a felette lévõ pedig a veszprémi várban.

Amúgy szép :)

4044 Csády Szabolcs 2010-12-03 09:56:05

[imgw]http://fortepan.hu/_photo/display/9846.jpg[/imgw]

4043 Huszta Tibor 2010-12-03 09:41:36

[imgw]http://fortepan.hu/_photo/display/5157.jpg[/imgw]

4042 Huszta Tibor 2010-12-03 08:34:14  Előzmény:Léber Balázs: 64972

Igen, meg régi rendszám, gyári állapotú 500-as és fekete-fehér film.
:D

T.

4041 Léber Balázs 2010-12-03 07:25:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 64970

A felsõ képet most már csak fõvesztés terhe mellett lehetne újra elkészíteni. Behajtási engedély, meg bla-bla...

4040 Holnapy Gergely dr. 2010-12-02 22:10:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 64970

Igen, igen!
Ez a fortepan.hu-ról van.
Van még benne érdekes Trabis kép bõven.

4039 Csády Szabolcs 2010-12-02 20:55:26

[imgw]http://fortepan.hu/_photo/display/4247.jpg[/imgw]

[imgw]http://fortepan.hu/_photo/display/5540.jpg[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2010.12.02. 21:58-kor)[/i]

4038 Muczán Gábor 2010-12-01 13:51:05

Sziasztok!

A 2011-es augusztusi találkozók idõpontja már meg is van!

Családi Veterános Hétvége Balatonakaliban: 2011 Augusztus 5-7-ig, péntek-szombat-vasárnap.

Nagy Nyári Találkozó, Alsóörs: 2011 Augusztus 11-14-ig, Csütörtöktõl-vasárnapig.

Az idõpontok megfelelnek az évtizedes hagyományainknak, a kempingvezetõnél már le is foglaltuk a rendezvényekre a helyszíneket. Aki tudja, már most intézheti a szabadságát! Az idõpont biztos, a részletes programokról a februárban tartandó elnökségi ülések, illetve a közgyûlés után tudunk beszámolni.

Addig is várjátok a Mikulást! A Boci vezette TWK mikuláskommandó idén is cukorkaesõvel támadja a gyanútlan lakosságot, gyermekeket és a mit sem sejtõ szende, naiv lányokat....;-))))

MG

4037 Szalay Péter 2010-11-30 16:25:01  Előzmény:Huszta Tibor: 64959

Holnap reggeli elsõ dolgom lesz. Peti

4036   2010-11-30 11:20:00  Előzmény: Spityu: 64964

A duromerek terén van még mit tanulnom. Nem a kedvenc területem a hõre keményedõ mûanyagok családja. Inkább a kompozitok és a hõre lágyulók állnak közel a szívemhez. :)

Az enyém alja a küszöbök kivételével teljesen makulátlan. Csere utánra erõsen gondolkodom egy hasonló megoldáson, mint a tiéd, de mindenki mást mond. Én csupán a rétegek összefüggõsége miatt szavaznék a lemezig letisztítás mellett.

4035  Spityu 2010-11-30 10:12:32  Előzmény:jocking .: 64965

Egy szimpla '84-es "drapposszürke" limó. Szóval 3.5évig még off-topic ráadásul! :D
Közel sem jelent akkora kihívást, mint Tsaby P70-esei, de Csucsunova púposához hasonló részletességgel szeretném kivitelezni a felújítást.

4034 jocking . 2010-11-30 09:54:55  Előzmény: Spityu: 64964

Különben milyen évjáratú a felújítás alatt álló trabicsek?:)

4033  Spityu 2010-11-30 08:41:33

Köszi az elismerést, remélem a kocsi többi részét is legalább ennyire precízen tudom majd felújítani. Amúgy nem akarok minden egyes M8-as csavar meghúzásáról beszámolni itt (arra egy külön lapot fogok létrehozni), csak tapasztalatokat szeretnék megosztani, hogy ne essen más is bele azokba a hibákba, amibe én. Bár többen vannak itt szerintem, akiket nem kell ettõl félteni.

Mr120bpm! Nem veszem kioktatásnak, ezek elterjedt szavak az iparban. Nem a "fénycsóvavisszahúzó üvegrugó" kategóriájába esnek. :) Az anyagösszetételre utalnak. Hasonlóan, mint a krómvanádium.
Konkrétabban: textilbakelitnél szövettel, papírbakelitnél (igen) papírral (cellulózzal) erõsítik a (hõre keményedõ) mûanyaglemezt. Elõbbit elõszeretettel alkalmazzák pl. villamos szerelvényeknél, pl. kapcsolótábláknál, mivel merev és kitûnõ elektromos szigetelõ. Papírbakelittel szintén az elektronikában találkozni leginkább, pl. az alkatrészeket ilyen lemezre _is_ szerelik (szerelték) egyes készülékekben. NYÁK lemez. Aminek nincs köze a gasztroenterológiához. :)
Sõt van még egy hasonló kinézetû anyag, úgy hívják: vulkánfíber. :)

4032   2010-11-30 08:07:07  Előzmény: Spityu: 64961

Papírbakelit. Ez jó! Mi is az pontosan? Ha esetleg van valami márka, gyártó ezzel kapcsolatban szívesen utána néznék.
A textilbakelit is érdekes fogalom, vagy félrefordítás. A duroplast alapanyaga ócska Szovjet gyapot volt. (Textilipari alapanyag.) Gondolom innen ered ez az érdekes elnevezés. A leírt tulajdonság alapján is erre tippelek (merev, törik), viszont mivel kemény elég jó kopásállóságú.
Bocsánat nem akartalak kioktatni, csak ezek az elnevezések mosolyt csaltak az arcomra.
Az eddigi képek alapján kiváló munka, gratulálok!

4031 Sipos Tamás 2010-11-29 20:48:05  Előzmény: Spityu: 64961

[justify]Kevesen vannak, akik ilyen lelkiismeretesen újítják fel a gépet. Szép munka, minden elismerésem!
Sajnos én sem tartozom ezen kevesek közé. A rugólapok hátul nekem csak zsírozva voltak, elöl meg úgy van, ahogy a gyárból kijött.[/justify]

4030  Spityu 2010-11-29 18:33:07  Előzmény:jocking .: 64960

A rugólapok használtak, azok, amikkel legurult a gyártósorról a kocsi. Szétbontás elõtt megjelöltem a jobb oldalát mindegyiknek, bár a kopási nyomokból látszódik az eredeti pozíció. Szétszedést követõen drótkorongozás, majd tömény foszforsav természetesen :) Aztán ismét drótkorongozás, teljesen esztétikus, így utólag már nem tenném fel a kérdést, hogy milyen színûre fújjam.
A betétek GAMBIT márkájú tömítõlapból lettek kivágva, kb. 1m x 43mm-es csíkokra (1mm vastag). 1m2 volt 5.000 forint (ennél jóval olcsóbban is lehet szerezni, csak nem Pécsett). Egy köteghez elég a negyede, ketten vettük. Hasonlít a gyárihoz, annál hajlékonyabb, nem törik el egybõl (ez egyfelõl elõny, másfelõl hátrány). Egyébként gyárilag nem textilbakelit van a közökben, ahogy a könyv írja, hanem papírbakelit. Érdekes, mert kifelé haladva, ahol jobban súrlódik, rojtosnak tûnik, de a magcsavarnál teljesen kemény, merev. De szerintem jó lesz ez is amit betettem, ha mégsem, akkor valahonnan kerítek papírbakelitet, mert azt nem tudtam.
Amúgy az alsó három lapot összefogó bilincset nem kell kihajtogatni, szépen okosan ki lehet csúsztatni belõle, az alsó kettõt, majd zsírzást követõen vissza. Tipp: az itt elhelyezkedõ betéteket csak összerakás után érdemes méretre vágni ill. a lyukat kifúrni, mert akkor garantáltan nem csúszik el. Én szívtam vele kicsit, mert nem így csináltam. :)
[i](Módosította Spityu 2010.11.29. 19:39-kor)[/i]

4029 jocking . 2010-11-29 18:19:12  Előzmény: Spityu: 64955

Aztaqrva... :eek::cool::)
Azok a rugólapok újak, vagy hasonló kezelésen estek át, mint a padlólemez? A lapok közötti "betét" az házi készítésû, vagy direkt lehet kapni ilyet?

4028 Huszta Tibor 2010-11-29 17:46:54  Előzmény:Szalay Péter: 64957

nekem már van ilyenem, tokkal vonóval kaptam az ebay-en vagy 5 éve.

de a karikákról várom a fotókat :)

T.

4027 Szalay Péter 2010-11-29 10:25:09  Előzmény:Támba Csaba: 64944

Üzentem neki iwiw-en;)

4026 Szalay Péter 2010-11-29 10:24:19  Előzmény:Huszta Tibor: 64945

Egy jó ajánlatot azért meghallgatok rá ;)

4025 Támba Csaba 2010-11-28 22:14:48  Előzmény: Spityu: 64955

Nem kicsit szép :)

4024  Spityu 2010-11-28 21:27:12

Nem volt valami produktív egy hét az utóbbi, de azért ennek is van egy kis látszata. :)

[url=http://www.kephost.com/images3/32258p73edgcwvey6g0c.jpg]Csavarok[/url]
[url=http://www.kephost.com/images3/zkiyugo12x2ty0rbw2ld.jpg]Csúszóbetétek[/url]
[url=http://www.kephost.com/images3/thka6oxbts0amwk2siyp.jpg]Összenézve[/url]
[url=http://www.kephost.com/images3/6c0danao0ivdte5gyf97.jpg]Rögzítve[/url]

(A zsírzást kihagytam, természetesen egy bontatlan, 5kg-os ÁFOR LZS-2 dobozból "merítettem" bõségesen. A felsõ két közben gyárilag sincsen betét.)
[i](Módosította Spityu 2010.11.28. 22:30-kor)[/i]

4023 Támba Csaba 2010-11-26 17:19:24  Előzmény:Huszta Tibor: 64952

[url]http://awzp70.blog.hu/[/url]

A design-t meg majd privátban kitárgyaljuk.



[i](Módosította Tsaby 2010.11.26. 18:21-kor)[/i]

4022 Támba Csaba 2010-11-26 16:56:58  Előzmény:Huszta Tibor: 64952

Háttammegmi??? :)

4021 Huszta Tibor 2010-11-26 16:29:06  Előzmény:Támba Csaba: 64950

Én maradnék inkább a [url=http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43fd86ecd0360]"fából vaspripa"[/url] szlogennél :)

4020 Támba Csaba 2010-11-26 15:59:37  Előzmény:Ék Roland: 64949

Két kis idõkapszula. Nagyon szépek!

4019 Támba Csaba 2010-11-26 15:58:34  Előzmény:Huszta Tibor: 64948

Megcsinálom. A cím, vagy az alcím valami ilyesmi lenne:

"Ebbõl se' lesz autó!"

Abcug szkeptikusok :o)

4018 Ék Roland 2010-11-26 15:54:29

hy
a mai találkozo képe.:D[img]http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/96/05/9605_1290786790.jpg[/img]

4017 Huszta Tibor 2010-11-26 15:35:19  Előzmény:Támba Csaba: 64947

megcsinálod? :)

vagy inkább a p70.hu-n kellene? :)

4016 Támba Csaba 2010-11-26 15:26:55  Előzmény:Huszta Tibor: 64946

Pedig de! :) Csak tandem kivitelben.

4015 Huszta Tibor 2010-11-26 13:59:42  Előzmény:Támba Csaba: 64944

cssk nem Te is ilyen blogra gondoltál, Tsaby koma? :)

4014 Huszta Tibor 2010-11-26 13:57:52  Előzmény:Szalay Péter: 64943

azért ez nem olcsó...

4013 Támba Csaba 2010-11-26 11:37:50  Előzmény:Szalay Péter: 64942

Hívd meg ide közénk!

4012 Szalay Péter 2010-11-26 10:04:28  Előzmény:Szalay Péter: 64941

Ez lenne az:

[url]http://www.vatera.hu/trabant_500_600_elakadasjelzo_188273189.html[/url]


[i](Módosította Tiberius 2010.11.26. 14:58-kor)[/i]

4011 Szalay Péter 2010-11-26 09:51:14  Előzmény:Támba Csaba: 64927

Hát ezen most ledöbbentem.....
kb ezer éve ismerem a srácot, de nem trabis téma kapcsán, erre tessék....:)
Meglepõdtem...

4010 Szalay Péter 2010-11-26 09:42:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 64934

Én szerintem a púpos trabikban volt csak, de javítsatok ki ha tévedek.
Az enyém még mindig megvan, és eladó is.

4009  Spityu 2010-11-26 09:12:53

[url=http://retronom.hu/node/26050]A padlólemez nem a legjobb, de kiváló restaurálási alap.[/url] :)
[i](Módosította Spityu 2010.11.26. 10:14-kor)[/i]

4008 Huszta Tibor 2010-11-25 07:31:42  Előzmény:Tomacsek Tamás: 64936

..ki is gyûjti a favázasokat?

:)

4007 Huszta Tibor 2010-11-25 07:31:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 64934

szerintem max. az 500-asokba tehették...

4006 Ék Roland 2010-11-25 06:42:43  Előzmény:Tomacsek Tamás: 64936

hy
ez romjaiban is szép.

4005 Tomacsek Tamás 2010-11-25 05:14:22

[url]http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/barkas/barkas_framo-4320069[/url]
[i](Módosította Tiberius 2010.11.25. 08:30-kor)[/i]

4004 Kiss Krisztián 2010-11-24 20:13:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 64934

Csak válaszként:Én nem tom. talán kigyopeti:
[imgw]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/eroatviteli_alkatresz/veteran_elakadas_jelzo_186277156.html[/imgw]

4003 Csády Szabolcs 2010-11-24 19:55:17

Csak érdeklõdésképp, hogy kicsit fellendítsem a fórumot:

Ez a fajta kisdobos elakadásjelzõ háromszög meddig volt a Trabikban?

[imgw]http://farm3.static.flickr.com/2576/4127932062_cceb872d38_o.jpg[/imgw]

4002 Huszta Tibor 2010-11-24 08:46:08

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500-4318261[/url]

4001 Sipos Tamás 2010-11-23 20:01:41  Előzmény: Spityu: 64925

[justify]Már megtörtént. Szeptember végétõl feszítõs (kitöltõs) kéder van benne, de közelrõl látszik, hogy nem mai gyerek. Elég nehéz volt betenni, mert ugye a gumi már elöregedett, és a spárga több helyen is elszakította a gumit (belül), de nagy nehezen sikerült. Különleges, soha meg nem száradó gumitömítõvel lett kikenve. Azóta egyszer voltam kiadós esõben és majdnem tökéletes volt. Egy kicsit még tömítetlen, de kap még egy kis fekete nyúlós kulimászt és aztán remélem jó lesz.
Vannak már krómos ablaktörlõim, de eddig csak az utasoldalit mertem feltenni, hátha nem töröl tökéletesen, és akkor valamit lássak is a saját oldalamon a régivel. Így felemásan viszont elég idétlenül néz ki, de a jobb ablaktörlõ felszerelése után még nem vezettem esõben, ezért még nem tudtam kipróbálni. Tehát még nincs meg a bátorságom, hogy befejezhessem a cserét.[/justify]

4000 Csády Szabolcs 2010-11-23 17:42:43  Előzmény:Huszta Tibor: 64916

Ennek a bizonyos Szekeres T. nevezetû szakinak meg tudná adni valaki az elérhetõségét?
Elõre is köszönöm!

3999 Támba Csaba 2010-11-23 15:48:07  Előzmény:Huszta Tibor: 64929

Ha igaz a fáma, akkor csak a P70 modelltõl számítva lett alumíniumból a hengerfej. Ráadásul ez egy nagyobb sûrítést bíztosító elem a korábbi öntöttvashoz képest, mert az égéstér kialakítása is változott. Így lett a 18 LE-s blokkból 22 LE-s "erõmû" :)

Viszont pont a megnövekedett sûrítés miatt álltak át a 12V-os elektromos rendszerre 6V-ról, mert a kisebb feszültségû rendszerrel már nem nagyon bírt beindulni.

Tehát valószínûleg P70 hengerfej csücsül a motor tetején. Gondolom inkább azért került rá, mert az eredeti tönkrement és nem volt más, nem pedig feltétlenül tuning célzattal :)

3998 Huszta Tibor 2010-11-23 09:17:58  Előzmény:Támba Csaba: 64927

Tsaby, ezen miért van alu hengerfej?