Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3857 Kiss Krisztián 2010-11-07 16:48:00

Méh-es lelet,péntekröl:[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101107/DSCF6302_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3856 Pap János Szilveszter 2010-11-05 17:14:20  Előzmény:Reining Ádám: 64785

Rozsdás igen még!csak az a baj hogy félek ha megdolgozom a felületet akkor lyuk is keletkezik rajta aminek nem nagyon örülnék!Akkor viszont marad a bontós téma!Valaki azt mondta ismerõseim közül hogy kenjem át azzal a csodaszerrel amit úgy neveznek hogy Hammerite!Állítólag csodákra képes!Vagy maradjak a sima rozsdamaró-drótkefe-rozsdamaró kombinációnál?Szerencsémre még csak a küszöb mellett látok lyukat de ott még nem látok le az aszfaltra!Küszöbhöz lyukadt ki!

3855 Kiss Krisztián 2010-11-05 17:12:52  Előzmény: Spityu: 64774

"szép munka"és kitartó,de ezek szerint a gyári alvázvédö sem volt kutya,ha alatta igy megmaradt a fém.Hiába,ha Günthernek jó napja volt,akkor ráfujta azt a mennyiséget..:)

3854 Reining Ádám 2010-11-05 16:57:08  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64780

Ahogy az õszi talin néztem a padlólemezed mintha csak rozsdás lett volna nem? Vagy lyukas is? Ha csak rozsdás én letolnám amennyire lehet fémtisztára azt kit érdekel hogy kicsit kráteres marad a rozsdától! De amúgy én kifogtam egy olyan bódét bontóból amin egy rozsdapötty nincsen a taposón és szinte az egész autón! Mutogatni lehetne azt a bódét hogy na ilyen egy autó ha tényleg esõt havat nem lát, azóta itthon ácsorog eltéve az utókornak az is. Szóval ki tudsz fogni bontóban még klassz autót amibõl ki tudod vágni ha tényleg cserélni kell a taposót!

3853 Pap János Szilveszter 2010-11-05 12:33:20  Előzmény: Spityu: 64783

Már semmit megvan a válasz a régebbi írásodban!

3852  Spityu 2010-11-05 11:57:11  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64782

Azon is van egy kis doboz a lengõkar felfogatási pontoknak.

Mit nem fogsz tudni megoldani?

3851 Pap János Szilveszter 2010-11-05 11:01:36  Előzmény: Spityu: 64781

Az nem fog menni mert nekem 89-es a gépem és már spirál rugós!Azt viszont még nem tudom hogy fogom megoldani!tanács?

3850  Spityu 2010-11-05 10:45:46  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64780

Pedig lehet, hogy az lesz a megoldás. Illetve, ha a padlólemeznek csak olyan része sérült, tipikusan a küszöbök mentén, ahol egyenesen fut, akkor bármilyen lemezbõl pótolható. Ügyes karosszériás be tudja toldani úgy, hogy ne látszódjon semmi sem. Ha cserés a küszöböd, akkor valóban nem problémás a homokszórás. Csak a laprugó dobozát kell majd letömítened. Be kell dugózni ronggyal, aztán kész. 5-10 furat.
Szépen, a ponthegesztéseket le kell fúrni és a küszöböt is tudod úgy cserélni, hogy ne látszódjon meg, hogy nem gyári.

3849 Pap János Szilveszter 2010-11-05 10:41:30  Előzmény: Spityu: 64779

Nálam úgy lesz majd ha minden igaz hogy csupaszra leszedem a kasznit,küszöb kivágva a fenébe homokfúvás új küszöb föl ,felületkezelés alapozás és utánna festés!Mivel leszedem a rossz küszöböt így szerintem nem lesz majd olyan hely a kasznin ahol meg tudna szorulni a homok!Nagy munka lesz a biztos de nem akarok egy hangyafasznyi felületet sem hagyni a rozsdának!Csak az a kérdés hogy ha a padlólemez menthetetlen honnan szerzek majd utángyártottat!Mert nem hiszem hogy ha veszek egy bontás trabit abban jó lenne!Habár lehet az embernek szerencséje!

3848  Spityu 2010-11-05 10:22:55  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64778

Azt hiszem a homok viszi szépen az alvázvédõt is, mivel puha. Jobbat is el lehet, ugyanis a kvarcszemek oda is bemennek, ahova a drótszál nem: a rozsdafoltok krátereinek aljára, résekbe, sarkokba, stb.
Sajnos az üregekbe is, ha nem dugózza le az ember. Pont Csucsunova kasztnija volt ilyen, ha jól emlékszem, szórva jutott hozzá. Mesélte, hogy mennyit kellett fújkodni belõle. A problémás a hattyúnyak meg a keresztmerevítõ, a küszöbbõl szerintem jól ki lehet fújni (tipp).

A tetejét szóratni tervezem, elõtte maszkolok, dugózok, stb.

Az alapozás átfedéssel történik természetesen, nem lesz határfelület az alváz és a bódé között. :)

A mélyrozsdát (pl. küszöbkifolyók) lamelláskorong, tányérkorong, tömény foszforsav trióval kezeltem le, utóbbi kettõt párszor ismételve. Végeredményként pár pötty maradt a helyükön, ami már nem játszik. Van ahonnan teljesen eltûnt és csak a szép szürke fém maradt - kráteresen. Lásd: hattyúnyak jobb oldala a képeken.
A biztonság kedvéért az ilyen felületeket azért lekentem Korant átalakítóval. Lakatolni nem lett volna érdemes, a fenti módszerrel szerintem sok évre megállt a rákosodás.

Önmagában az átalakítók nem jók semmire, a fémet nem növesztik vissza, de megfelelõlen elõkészített felületen meggátolják a további korrodálódást, mivel egy rugalmas vízzáró réteget létesítenek.

A homok hátránya, hogy aktív fémfelület lesz utána, ami akár a párától is elkezd barnulni, érdemes mihamarabb alapozni.

[i](Módosította Spityu 2010.11.05. 11:27-kor)[/i]

3847 Pap János Szilveszter 2010-11-05 10:04:51  Előzmény: Spityu: 64777

Hát nem kis munka!De ha homokszórással csinálja valaki akkor is tud ilyen eredményt elérni?A mélyebb rozsdát is sikerült eltávolítani?

3846  Spityu 2010-11-05 09:57:22  Előzmény:Pap János Szilveszter: 64776

Válaszként:

[imgw]http://www.kephost.com/images3/8if3zli2j67pb53irx0d.jpg[/imgw]

- pörzsölõ + spakli,
- 1-1 tányér és fazékkorong (sodrott) kuka,
- 1-1 félig elkoptatva,
- lamellás korong a mélyebb rozsdához, utána foszforsav
- 1 használt flex kuka (lefogazott az áttétel mert kevés zsír volt benne),
- 1 fúrógépbe fogható elõre mutató drótkorong a sarkokhoz,
- P80-as papír,
- 3dl 75%-os foszforsav,
- 2l nitróhigító,
- rongyok, ecset

Miután eltüntettem az alapozót meg a kátrányt házi páclével kezeltem:
- nitró: azért, hogy feloldja a filmrétegben elterülõ maradék kátrányt (nem látszódott, de ott volt),
- ablakmosó folyadék: felületaktív tulajdonságai miatt: jobban terül a felületen a páclé (ez volt kéznél),
- foszforsav: passziváláshoz.

Ezután drótkoronggal még egyszer végigszaladtam rajta (kb. 1-2 óra), a csapadék eltávolítás miatt, ami az ecsetelésbõl adódó megfolyások miatt alakult ki. Majd ismét lekentem higított foszforsavval, utána pár perc után nitróval.
Kb. 3.5 hét alatt, de gyorsabban is meg lehet, mert volt, hogy két napig semmit sem tudtam csinálni, ill. a futómûvel is foglalkoztam kicsit.
[i](Módosította Spityu 2010.11.05. 10:59-kor)[/i]

3845 Pap János Szilveszter 2010-11-05 09:37:41  Előzmény: Spityu: 64774

Nekem csak annyi lenne a kérdésem hogy a padlólemezt újonan vetted vagy fel lett újítva?Hogy sikerült ennyire fémtisztára a kaszni?

3844 Zwick Gábor 2010-11-05 09:33:11  Előzmény: Spityu: 64774

Uhh nem semmi! Hans Jürgen megirigyelné aki a 200 tonnás prés melett állt ahol csinálták a padlólemezeket. Olyan mintha most készûlt volna el. Gratula

3843  Spityu 2010-11-05 09:01:10

Bódé passziválva:

[imgw]http://www.kephost.com/images3/i93gql1o9ndptpzhc1dk.jpg[/imgw]

3842 Tomacsek Tamás 2010-11-03 18:46:14

Nekem 601 combiba kellene.

3841 Huszta Tibor 2010-11-03 18:34:13

Én tudok egy P50-es bordó hátsó ülést is...

3840 Tomacsek Tamás 2010-11-03 18:25:33

(illetve én IS kerestem)

3839 Tomacsek Tamás 2010-11-03 18:24:27  Előzmény:Zwick Gábor: 64765

Én kerestem, illetve még keresek is, de ez tényleg horror, meg ehhez az oldalhoz én "nem vagyok ideológiailag eléggé képzett" :):)
De amúgy az újabb fajta ülés is jó, csak ilyen kárpittal, illetve a kárpit a lényeg, mert maga az ülés megvan, csak lefoszlott róla, és még véletlenül sincs még csak hasonló anyag sem hogy varratni lehessen.
Azért köszi hogy szóltál!

3838 Ék Roland 2010-11-03 17:30:31  Előzmény:Szalay Péter: 64753

hy
én láttam:)

3837 Horváth Dániel 2010-11-03 10:02:07  Előzmény: Spityu: 64767

Tényleg én kerestem!

Nagyon szép ez a 2 ülés de ez most sajnos nem fér bele a költségvetésembe :(

Egyébként szerintem a típus elírás...

3836  Spityu 2010-11-03 09:15:43  Előzmény:Zwick Gábor: 64765

"Legyenez" kolléga. A P70/P50 elírás a hirdetésben?

3835 Zwick Gábor 2010-11-03 09:10:22  Előzmény:Zwick Gábor: 64765

UHH!
Most figyelm csak az árát, hogy ez nem hozzánk van mérve :S

3834 Zwick Gábor 2010-11-03 09:09:10

Nem is tudom hirtelen, hogy ki keresett bordó kárpitozású ülést de találtam most egyet: [url]http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280582929916&rvr_id=162341121911&AID=306514&psid1=&psid2=&psid3=&psid4=&lid=tnb23&aid=306514&sid=[/url]

3833 Támba Csaba 2010-11-02 14:11:50  Előzmény:Katona Zoltán: 64762

Patinás darab.

Tiberius! Jössz megnézni?

3832 Oláh Olivér 2010-11-02 11:37:06

Nincs valakinek fényképe IFA fülkének a belsejérõl?
Leginkább a kesztyûtartó ajtaja érdekelne.

3831 Katona Zoltán 2010-11-02 07:06:33

p70 eladó:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/p_70/trabant_p_70-4262451[/url]

3830 Huszta Tibor 2010-10-31 11:39:49

Akkor azt hiszem, ezt a témát lezárhatjuk.

T.

3829 Katona Zoltán 2010-10-31 08:41:15  Előzmény:Szalay Péter: 64753

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101031/IMG_2459_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101031/IMG_2460_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3828 Huszta Tibor 2010-10-30 20:20:39  Előzmény:Szalay Péter: 64753

Én láttam. Tetszett is, meg nem is.

Ha én is így gondolkodnék, Kis Szürkén is lehetne alufelni meg satöbbi...

Én igazán csak akkor ítélném el a gazdáját, ha idejönne ebbe a topicba nyálat verni mint egyesek tették, hogy ez mennyire tuti dolog, esetleg meg akarná szerezni valamelyik elvakult veterános tag kocsiját, hogy cult eszközt faragjon belõle.

Van aki erre azt mondja, hogy etikátlan, van aki azt, hogy ízléstelen, van aki azt, hogy menõ dolog. Az igazság nézõpont és hozzáállás kérdése, és valahol a három között van. Vagy odaát.

Szerintem.

T.

3827 Sipos Tamás 2010-10-30 19:48:36  Előzmény:Szalay Péter: 64757

[justify]Akkor így már világos. Megkapta a minõsítést, aztán átalakította.
Hasonló módszert követek én is a csupapiros hátsólámpámmal: csak a vizsga idejére cserélem le.[/justify]

3826 Szalay Péter 2010-10-30 19:31:39  Előzmény: Spityu: 64755

Minõsítéskor közelebb volt a gyárihoz lényegesen.

3825 Oláh Olivér 2010-10-30 19:01:52  Előzmény:Zwick Gábor: 64743

Köszönöm a hasznos infókat mindenkinek!

3824  Spityu 2010-10-30 18:57:25  Előzmény:Szalay Péter: 64750

Egyébként minõsítés elõtt gyári (jellegû) állapotban volt, vagy jelen formájában kapta meg a muzeális besorolást?

3823 jocking . 2010-10-30 18:45:41  Előzmény:Szalay Péter: 64753

Én láttam, 2 éve alsóörsön. Nekem azért így, "nemtúleredeti" állapotban is instant get volt.:) Bár azt tényleg nem gondoltam volna hogy OT-s.

3822 Szalay Péter 2010-10-30 18:35:29  Előzmény:Sipos Tamás: 64752

Ezt jól megmondtad!:) Mondjuk a Mona Lisás hasonlat kicsit erõs azért...:) Az a baj hogy igazából fogalmad sincs:) De ne haragudj meg. Amúgy õszintén: Tegye fel a kezét aki látta élõbe, nem csak képekröl- hallomásból?

3821 Sipos Tamás 2010-10-30 18:06:41  Előzmény:Szalay Péter: 64750

[justify]Már bocsánat, hogy itt filozofálgatok, de ennek az embernek nem való a veteránozás.
Pontosabban szólva, a veteránozás nem neki való; nem az õ mûfaja. Aki fél a 6 V-os rendszertõl, meg az egykörös féktõl az nem veteránozni akar. Egy védett mûszaki emléket nem szabad meghamisítani eltérõ világítási és/vagy fékrendszerrel. Aki ezt nem tudja elfogadni, az ne fogjon bele, mert ez így nem etikus. Pontosabban fogjon bele nyugodtan, építse meg amit szeretne, tegye tönkre a mûszaki emléket ahogy akarja hiszen beleölte a pénzét, csak számítson arra, hogy muzeális minõsítést nem kaphat rá. Pontosabban nem szabadna, hogy megkapja rá a minõsítést, bár sajnos megkapta. Ha én lettem volna a bíráló bizottságban tuti nem megy át.
Mondom; ez megint filozofálgatás. Mert vajon ha én olajsejk vagyok és megveszem az eredeti Mona Lisa-t, és késsel felhasogatom mert az enyém, és kifizettem érte x milliárd dollárt, etikusan járok-e el?
Ja meg ha valaki kifizet 1 milkót a felújításra, és a normál biztosításra nem hajlandó havi 1-2 ezerrel többet áldozni, akkor az (szalonképes kifejezéssel élve) kicsinyes alak.
Uff.[/justify]

3820 Őry Gábor 2010-10-30 15:58:43  Előzmény:Szalay Péter: 64750

Szia!

Elkészült a 600-as?

3819 Szalay Péter 2010-10-30 12:36:08  Előzmény:Zwick Gábor: 64744

Persze, hozzá lehet állni így is, meg úgy is. De elvek ide vagy oda, ha már egyszer ezt meg lehett csinálni hogy minõsített legyen, akkor hülye lenne sokkal többet kifizetni úgy hogy csak sima mûszakis...Mert a postásnak sem azt mondod hogy bocs de nem tudok fizetni, mert elvbõl nem vittem el a kocsimat veteránvizsgára, így 3 szor többet fizetek utánna. Sajnos nem azt a világot éljük. Amiket meg irtál hogy 12 Volt, meg 2körös fékrendszer, stb, ezek sztem csak biztonsági kérdések, nekem ne pislákoljon a 1 millióért talpra állított autómban az izzó mert csak 6 volt, meg ne csússzak neadjisten árokba fékhiba vagy 40 éves gumi miatt, csak azért hogy elmondhassam, na b...me.. ez így gyári.
[i](Módosította snakepeti 2010.10.30. 14:37-kor)[/i]

3818 Huszta Tibor 2010-10-30 08:24:01  Előzmény:Zwick Gábor: 64744

Like...

Csucsu, mikor fogsz avatart változtatni? :)

3817 Lizák Péter 2010-10-29 21:14:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 64741

Okkersárga csíkózású volt belõle de az sem barna ugye...

3816 Csády Szabolcs 2010-10-29 19:42:14  Előzmény:Oláh Olivér: 64740

Trabis kollégámmal beszéltem: 500/600-asban nem volt biztonsági öv, 500-asban még az ablakmosó is extra volt, a 600-asnál ezt nem tudom. 66'-os Trabiban még tuti, hogy nem volt öv. A rendõr, kpm-es nem is kérheti, hogy beépítsd utólag az övet, mivel az gyengíti a karosszériát.

3815 Holnapy Gergely dr. 2010-10-29 19:41:38  Előzmény:Oláh Olivér: 64740

Ahol nincs gyárilag kialakítva biztonsági öv felrögzítésére szolgáló hely, oda tilos is utólag biztonsági övet felszerelni. Történetesen 500-600-as Trabikban soha nem volt bizti öv, korai 601-eseken sem a B oszlopon, csak alatta volt felszerelve, mert vékony a B oszlop. Kezdetben a trabiknál Magyarországon szerelték be az elsõ ülés öveit, ezért sok régi autóban AFIT-os öv, ill. Trabantban nem NDK-s gyártmányú öv van.
A te dilemmád az enyém is. Nekem minden autóban elsõ az öv becsatolása induláskor. A 600-asomban nekem sem lesz elöl, de tiltás ide-vagy oda, hátulra a gyerekeknek -veterán vizsga után- 2db 2pontos övet fogok felszerelni, méghozzá a laprugókat a kasztnihoz rögzítõ, csomagtérbe fellógó csavarjaira. Azt meglehetõsen fix pontnak gondolom.
G

3814 Kiss Krisztián 2010-10-29 18:25:26

Amikor nekem volt puposom,kpm vizsgán sem kérték az övet.Ha jol emlékszem 1967-töl gyártott autokban volt kötelezöen elöirva az öv.(ezt egy vizsgabiztos tuti tudja)
A rendörnek csak az évjáratra kellett felhivni a figyelmét.

3813 Zwick Gábor 2010-10-29 15:42:15  Előzmény:Csády Szabolcs: 64741

Jól emlékszel hogy nem volt barna csíkozású, de arany se;) Én nem akarom bántani senki munkáját mert ebben is rengeteg munka lehetett és látszik hogy van is. DE ha ilyen autó a cél, akkor elvbõl nem viszem el veteránminõsítésre egyrészt, másrészt meg a veterán gépjármûvezést (írott és íratlan szabályait) irtóra semmibe vevõ lehet a kedves kollega. És itt kérek elnézést, ha megsértettem az önérzetét, de nemek meg ez sérti. Azért hogy kedvezményeket kapjon.... (mind1 részemrõl ennyi). Annyi a meglátásom hogy ugyan ezt el lehetett volna követni hagyományos mûszaki stb.

3812 Zwick Gábor 2010-10-29 15:32:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 64741

Én igaz OT-tattam az autót és ott már a 2-es számú mellékleten beírták a felmentéseket (pl biztonsági öv nélkül szerelt, jóváhagyás jel nélküli hátsólámpa, féklámpa narancs...) Majd a KPM-es mûszakin ugyan ezeket beírták plusz a B típusú rendszám elõre hátra és ezeket ott már a mûszaki adatlapra írták rá, aztán az okmányiroda írta be ugyanezeket a forgalmiba.

A te esetbe mûszakin kell ezekért szólni hogy írják rá az adatlapra és akkor az ocsányirodában már úgy fogják csinálni a forgalmit.

3811  Spityu 2010-10-29 11:22:57  Előzmény:Oláh Olivér: 64740

Ne törõdj vele, nem te vagy az egyetlen, másoknak is sikerült, neked sem lesz másképp.

Ha valamelyik mûszakis/kpm-es/akárki megkérdõjelezi, akkor saját magáról állít ki hozzánemértési bizonyítványt. Ha mégis lenne ilyen, minden esetben lehet fellebbezni. Egyértelmû, hogy ilyen esetben neked lesz igazad.

A rendõr meg csak akkor büntethet meg, ha van öv, de nincs becsatolva. Ha nincs öv, akkor max. elküldhet kpm vizsgára (merthogy azt hiszi, hogy te lefalaztad a rögíztõcsavarok helyét is...), de szerintem kimagyarázható lenne tényleges vizsgázás nélkül abban az esetben, ha a rendõr nem értené meg, hogy gyárilag olyan.

Többen mondták, hogy az OT-sek mennyire ismerik a szoci autókat (kukacoskodóan), õk 100% hogy nem szólnak érte - nincs miért.

3810 Csády Szabolcs 2010-10-29 11:06:05  Előzmény:Katona Zoltán: 64738

Ok. Én azt elhiszem, hogy pár óra alatt visszabuherálja az egészet, de én úgy emlékszem, hogy nem volt barna csíkozású 600-as ( javítson ki valaki, ha tévednék ). A nem gyári szín pedig bukó ok OT vizsgán.

3809 Oláh Olivér 2010-10-29 11:00:21  Előzmény:jocking .: 64739

Az ok, de ezt a kpm-senek, mûszakisnak rendõrenek, hogy bizonyítom?
Most nem arról van szó, hogy nem hiszem el, én 100%-ban biztos vagyok abban, hogy nem volt, én csak a jogi dolgokkal kapcsolatban vagyok gondban, mert a fiatal rendõrnek, mûszakisnak lövése sincs róla, még talán az öregknek sem, hogy mi ilyenkor a helyzet.
[i](Módosította Oliver 2010.10.29. 13:03-kor)[/i]

3808 jocking . 2010-10-29 10:45:46  Előzmény:Oláh Olivér: 64737

500-600-as trabikba egyáltalán nem raktak gyárilag biztonsági övet. Egyikbe se. Sõt, még a 601-eseket is öv nélkül szerelték majdnem a '60-as évek végéig.