Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nem volna rossz ötlet a cikkek bõvítése. És nem is html formában gondolnám elsõsorban, hanem pdf-ben, egységes stílussal (betûtípus, betûméret, fejléc). Egy egész cikksorozatot lehetne összeszedni a veteránfórumban szétszórt tudásból. Rendesen hivatkozással, akár könyvre, akár internetes forrásra hivatkozva, mint egy beadandó doga, vagy tdk doga. Rengeteg ilyen finomság van amirõl kevesen tudunk, de másokat is érdekel; vagy nem kerül szóba.
A fejemben megfordult, hogy érdemes volna nyitni Vatera topicot, vagy Vatera és használtauto.hu topicot, hogy ne a veterán fórumot offoljam szét ilyen posztokkal. De kérdés, hogy offnak veszitek-e vagy inkább örültök neki, hogy ilyenrõl szó van. Illetve nekem hiányzik a visszajelzés, azaz, hogy hasznos volt-e az a hozzászólás, magyarán mondva a tetszésnyilvánítás, facebookosan szólva a lájk. Persze ettõl függetlenül igyekszem csak normálisakat és jókat írni.
Ami még jó volna, hogy kéne egy veterán fórum találkozót tartani, élõben is megismerni egymást. Így is jó, nem arról van szó, de egy közös sörözés közelebb hozná a bandát. Persze nehéz úgy összehozni a bandát, hogy öten az ország ötféle pontján lakunk, nem mindenki pesti vagy pesten tanul/dolgozik. [i](Módosította BajakiPeter 2013.01.08. 00:25-kor)[/i]
Szerintem ugyanúgy le van kúpolva az egyik vége, mint az utángyárinak. A gyári jellegzetessége - szerintem - a gumi precíz elhelyezkedése és kialakítása. Nem lóg túl egyik "csövön" sem, ill. szerintem félgömb keresztmetszetû a vége (oldalról nézve) _________________ (_________________)
_________________ (_________________)
Valahogy így. Legalábbis ezek azok a szilenetek, amik a legszebb kialakításúak az eddigi példányaim közül.
A lengõkar jó kérdés. Anno helmiotto árult vaterán, végül nem vettem belõlük. Szerintem létezett u.gy.
A rugóvillánál nálam fehér ridegnek tûnõ mûanyag van, az alsõ függõcsapszegnél pedig barnás bakelitszerûség.
Szakértõk, hahó! Trabi 601 gyári szilenteket mirõl lehet felismerni? Nekem odáig terjed a tudásom, hogy a "METAL-TEAM" feliratos utángyárit kiszúrom:D Apropó, elsõ lengõkarból volt utángyártott? Ugyanis találkoztam olyan darabbal (új), amiben metalteam-es szilent volt, tehát full gyári nem lehetett. Azt nem hiszem, hogy egy újrafestett darab lenne, mert maga a trapéz tutira újnak tûnt. Szintén érdekelne, hogy a lengõkarnál és a rugóvillánál lévõ hézagolók milyenek voltak eredetileg. A "Hogyan tovább?" mindig azt emlegeti, hogy Miramid anyagúak, ami ugyebár nem más, mint poliamid, vagy magyar fantázianevén Danamid. Fehér, barna, vagy milyen színû a DDR gyártmányú?
Ha veszel ilyet, légyszi, kérj nekem is. :D Ilyen feliratú még nincs, csak egy trabantos, "1000000. Trabant 1973" felirattal meg persze emblémával, front nézeti rajzzal. Ehhez képest horror áron kelt el vaterán. :D
Apropó, poszt. Nem lehetne valahogy beizgatni az oldalon a cikkek menüpontot úgy, hogy ha nem is bárki, de írhasson bele cikket? Ez a hozzászólásod simán mehetne egynek. Vagy a nyaggatót kibõvíteni szerelési dolgokkal, aktualizálni stb.
Szép kis összefoglaló! :D Néztem is, miért olyan rohadt ismerõs a bal alsó és a jobb felsõ mûszerfal... Aztán rájöttem! :D Mindkettõ az enyém... :P
Amúgy az a '71-es mûszerfal se feltétlenül bizonyító értékû. Beül egy hosszabb lábú ember, beleveri a térdét, eltöri, beraksz egy partvist, simán eltöri. Szóval annyiféle sérülés érheti. De valószínû ezért készítették más anyagból, csak sajnos más öntöformában is. Merthát, igen, tényleg jampecebb a régi 601-esek mûszerfala! :D
[url=https://gyujtemeny.vatera.hu/cimke/egyeb/trabant_cimke_ndk_1695853943.html]Trabant címke[/url] Hogy ez söralátét, poháralátét, vagy csak egyszerûen dísz, nem tudom.
A felsõ sorban a régi árnyékoló, az alsóban az újabb. A régi ugyanúgy rücsis és festett, mint maga a mûszerfal, az újabbnak a felülete sima és nem festett. A régi eltörik, elreped, rideg és nehéz anyag, az új könnyû és hajlékony.
A váltás mikor történhetett nem tudom. Olyan '69-'70-'71 környékén. Egy '70-es prospektusban még a régi van, de egy eredeti állapotú '71-es kombiban már az új.
Egyébként rajtam kívül feltûnt-e valakinek, hogy a régi 601-esek mûszerfala karakteresebb, szögletesebb, trapézalakúbb?
[i]Off: E poszt megírása 16 percig tartott, a nagy kép szerkesztése 25-35 percig. Csak én tökölök ennyit ilyenekkel, vagy ez a szokásos tempó, ha igényeset akar az ember?[/i]
A zöldikének az eleje biztos sérült volt. A nagyítható képeken látszik, hogy valóban elég "hullámlovas" az összekötõ, és a mûanyag dugók is le vannak festve. Az elsõ durók is elállnak, fõleg jobb oldalon a fényszóró alatti lemeztõl. A bal fényszórómagasság állító más (szürke) színûnek tûnik. Továbbá a bal elsõ index magyar utángyári, mert annak fehér a búra alatti háza, és nem "króm" jellegû mint jobb oldalon. (volt utángyáriban is "króm" jellegû, de ez nem az.) Gyárilag csak króm jellegû, ill utolsó szériákon fekete volt az indexház pereme. Jobb elsõ ajtón a kilincs körül a "fényezés" javítva, megfolyt festékkel. Hátsó lökhárító "fregolicsigái" kicsit típusidegenek, és a mûanyag lökhárítósarokra is került a zöld festékbõl. Mindezek ellenére elég egybenlévõnek tûnik. Egyébként gyári pótalkatrészként régen lehetett ilyen szürkére (és nem ezüstre) festett felnit kapni. [i](Módosította hogeri 2013.01.06. 09:07-kor)[/i]
De! Szerintem ezt nem utánhugyozták sosem, ill. a fekete hirdetett teljesen ugyanilyen, ugyanott és ugyanolyan alakú sorják vannak rajta, mint ezen. Továbbá a belsejében van ennek is egy kis szám, ami a fröccsöntõ szerszámot azonosítja be. Ilyet nem igazán láttam egyetlen u.gy. terméken sem. Amúgy kb. 400 forintért vettem, bánom, hogy csak egyet. :(
Elkészültem a generátorom mûszaki és esztétikai felújításával. Most jöttem rá, hogy mi is volt az a kis fekete csõszerû mûanyag darab a feszültségszabályozó hosszabb tõcsavarján: az eredeti generátorsapka kitört darabkája... ami azért tört ki anno, mert van egy kis hézag a sapka felfekvõ felülete és az alsó anya között, így amikor a felsõ anyával rögzítésre kerül, feszültség keletkezik az anyagban, ami elõbb-utóbb töréshez vezet. Lényeg a lényeg: tud valaki beszerzési forrást fekete generátor sapkára (csak az eredetiség kedvéért)? Úgy rémlik, hogy amikor vettem ezt a fehéret kb. 2 éve, már akkor is ritkaságnak számított és nem is nagyon volt választék. Kint kb. 9000(!!!) forintnyi euróért vesztegetik. A képen látható teljesen új, ha esetleg lenne valakinek, elcserélném feketére. Más... tudja valaki, hogy milyen rögzítési mód volt itt eredetileg? Semmiféle alátétet nem találtam a két anya és a fedél között, ami furcsa... Bónusz kérdés: a spanoló csavarok túloldalán milyen kötés van gyárilag? Jelenleg egy nagy alátét és egy anya van a 10-es csavarnál illetve egy önzáró anya a 8-asnál. Szerintem így lehetett gyárilag: 10: nagy alátét, rugós alátét, anya. 8: hullámos alátét, rugós alátét, anya.
Szép, két kivetnivalót találok rajta, de lehet, hogy én vagyok a tájékozatlan vagy vak: - elsõ sárcsapó gumik: tudtommal sosem volt gyárilag, de az alvázvédõzést és a kocsi állapotát elnézve gondos tulaja lehetett, õ tehette fel. Végülis nem vészes. - elsõ összekötõlemez: kicsit hajlottnak tûnik mindkét végénél, és mintha (!) zöldre lenne fújva a dugó is -> sérülés - javítás? De mondom, ez nem biztos, nem látszik jól.
A többi része gyárinak tûnik, bár a hátsó lökösön lévõ két valami számomra idegen - és mintha színre fújt lenne. A felnik szintén újra fújtak, ami érthetõ, ennél jóval kevesebbet futottaké is át szokott rozsdásodni. Gyárilag is volt a szokásos ezüsttõl eltérõ, de szerintem az másmilyen színû volt, ill. korábbi évjáratnál volt. Továbbá a pótkerék a normál ezüst színnel van lefújva.
[b]Spityu és Jocking[/b] Igen, az 50 ezret én is sokallom, a 30 az nagyjából reális, de ahhoz is nyilván látni kell. Meg hát valamibõl alkudni kell. ...Ha jók az érzékelõim a jelenlévõk közül senki nem akar még egy plusz terhet a nyakába, nincs rá lehetõsége, nem mozdul rá a témára --> beposztolom a facebook Veterán jármûvek, alkatrészek csoportjába. Nem tudom miért, de úgy érzem, jobb sorsra érdemes, mint a rallye, vas, stb.
[b]Janner[/b] "Zöldike" a használtautóról: szép darab, szó se róla.
[b]heggla[/b] Angol nyelvû gyári reklámfilm - fú, nagyon állat, nekem ABalu mutatta pár hete, be is raktam a kedvencek közé.
[b]Tiberius[/b] Már nincs is fenn a hirdetés - valszeg kapós lett az az 500-as. (Délelõtt még fent volt, de nem mentettem le. Mindegy.)
Hmm... érdekes. A belsõ pirosalapozós gyönyörûségekhez képest túlzottan szép a külseje. Szerintem valamikor kapott egy kisfelújítást, amiben külsõ telifény is volt.
Klónnak, donornak jó lehet, lealkudva 30-ra, ennyit úgysem kapnának érte a vastelepen.
@legyenez: fogalmam sincs. Talán a háromszög alakú "meósegyes" régebbi megfelelõje.
Székesfehérváron van egy papír nélküli '80-as Trabant, delphingrau színben. [url]https://aprod.hu/hirdetes/2t-s-trabant-elado-ralizni-IDLaxP.html[/url]
[b]Azért a két db nagylyukas felni befigyel![/b] :-)
Fölhúzta az agyam, hogy rallizni való autónak hirdet valaki egy veteránt, így ráírtam. Kiderült, hogy az autó szlovák, a MÉH-telepre leadni vették, hogy legyen plusz zséjük, de meglátták, hogy korához képest milyen jó állapotban van, így megsajnálták. (Nõ a hirdetõ.) Idézem: [i]"Ha esetleg tudna segíteni nekünk, hogy jó helyre kerüljön annak nagyon örülnék! Nem túlzok, korához képest tényleg kitûnõ állapotban van."[/i] Klónnak, használósnak még simán jó lehet. Németbe elnepperkedni esetleg...
e-mail: szepivica kukac gmail pont com telefon a hirdetésben.
Abból a számból itélve ahányan eddig látták,ide még nem volt linkelve:)))) [url]https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=XrsQeDwiSDI[/url]
Gyári állapotú Trabant 1.1 Universal-ról tudna valaki nekem küldeni nagy felbontású részletes képeket? Kívülrõl, belülre egyaránt érdekelne. Szeretném egy kicsit kijavítani a karosszériát, mielõtt túladok rajta.
2012. december 31-én délelõtt kb. 10. 00 órától gyülekezünk a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtt. A szokásos Szilveszteri menetünket 11. 00 órakor indítjuk. Az útvonal pontosítása a helyszínen történik.
Ha nem lesz sehol már délelõtt is lezárás, akkor a Dózsa Gy. út, Kerepesi út, Rákóczi út, Erzsébet Híd, Attila u. Alagút, Andrássy út útvonalon fogunk lassan végighaladni.
Márkától függetlenül szeretettel várunk minden klubtagunkat, minden veterán, és hobbijármûvest, Szilveszter napjának elsõ-, és az év utolsó autós-motoros összejövetelére.
A BME Építõgépek, Anyagmozgatógépek és Üzemi Logisztika tanszék laborjának a pincéjében akadtam rá. Az egyik oktatóé volt. Anno a sérült lököséhez szerezte, de szerintem csak a többi részét használta a javításhoz, mert ez elég újszerû.
Üdv! Egy kicsit másabb téma, ez a jel szerintetek mennyire gyári?? Próbáltam elég sok képet készíteni róla. [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/121220/2012-12-20_13.16.49_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/121220/2012-12-20_13.17.14_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/121220/2012-12-20_13.19.10_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/121220/2012-12-20_1 3.23.07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/121220/2012-12-20_13.23.51_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/121220/2012-12-20_13.24.27_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Köszi, azt hiszem, ez az a videó végülis, amit láttam anno. :D Érdemes megkeresni a második részét, annak az elején jól látható egy csomó részlet. Amúgy nekem az jön le az egészbõl, hogy bizony szórózás után alvázvédõzték, azután pedig fényezték a karosszériákat. A második rész elsõ egy-két percében jól látszik, hogy a doblemezek itt-ott alvázvédõsek, ill. az is, hogy a fedõfény kerül fel utoljára. A videóban szereplõ kasztninál tehát: az alvázvédõ a szóró után került fel, és a doblemezekbe csak annyi ment, amennyi jutott (nem szándékosan), ez látszik a fekete foltok össze-visszaságán (vizes csiszolás résznél). Aztán fényezés után látszik, hogy a fedõfesték megködöli az alvázvédõt (amikor lóbálják a hevederen).
Nagyon tuti, '86. januári... néhány hónapja volt vaterán (többször is felbukkant) egy szintén régi (és szerintem rendszerváltás elõtti idõkbõl származó), de 12V-os, töltetlen állapotú akksi. Kb. 5-10ezer volt az ára, de nem vettem meg, vitrinbe drága, beépíteni pedig csak totál zárt akksit szeretnék, vagy minimum egy tálcát aládobni, biztos, ami biztos alapon. Valami autókeres vagy afitos maradékokat árul az ember, elég sok cucca van/volt. Lehet, hogy még most sem kelt el, csak nincs fent. (Az is lehet, hogy fent van a hirdetés, nem kerestem rá most.)
Elgondolkodtató a dolog, de ezekbõl kiindulva csinálták így is meg úgy is. Mint ahogy annyi minden mást a Trabikon. Én is csak azokból a Trabikból indultam ki amiket eddig láttam. (a gyári alvázvédõn rajta a gyári festékpermet ami ráment) De amit te mondasz az is egy változat, és még ki tudja hányféleképpen csinálták õket. :)