Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4390  Spityu 2011-03-01 18:43:09  Előzmény:Támba Csaba: 65320

Én is nézegettem. Szép darab, és ráadásul korabeli gyártmány.

4389 Támba Csaba 2011-03-01 18:33:42  Előzmény:Zwick Gábor: 65318

Nagyon komoly!

4388  Spityu 2011-03-01 18:31:04

A héten én is hozzájutottam valami ritkasághoz. Nem nagy szám, de az elmúlt öt évben egyszer sem találkoztam ilyennel:
[url]http://www.vatera.hu//trabant_ablakfilc_garnitura_2_db_eredeti_uj_1441598091.html[/url]

4387 Zwick Gábor 2011-03-01 18:01:41

Nekem meg a legújabb szerzeményem ez lenne: [url]http://www.vatera.hu/trabant_601_fali_oroknaptar_1443846917.html[/url]

4386 Támba Csaba 2011-03-01 17:46:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 65316

Donor lesz. Elsõsorban a teteje kell a 600-asomra.

4385 Csády Szabolcs 2011-03-01 17:36:13  Előzmény:Támba Csaba: 65315

Mi lesz a sorsa?

4384 Támba Csaba 2011-03-01 16:52:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 65312

Áááááá, ez már nem eladó, csak még nem tudtam érte menni :)

Pénteken jön haza!

4383 Sipos Tamás 2011-03-01 16:47:52

[justify]Ma délután elvarázsolt környéken jártam.
A Flórián tértõl kifelé menet kezdõdött, amikor egy lakótelepi parkolóban megláttam egy halványzöld 601-es kombit, nagyjából a 70-es évek környékérõl (messze volt). Azután a Bogdáni úti autóbusz végállomás melletti parkolóban állt egy 600-as kombi, aminek a bal hátulja erõsen sérült volt és mindenféle ragasztószalaggal volt megerõsítve; jó pár éve ott állhat.
A Bogdáni úton egy autósboltba kellet mennem egy csomagot leadni, és a bolt Barkas, Zsuk, Robur alkatrészeket árusított. A bolt melletti parkolóban két papíruszfehér 601-es állt egymás mellett.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2011.03.01. 17:48-kor)[/i]

4382 Csády Szabolcs 2011-03-01 12:03:21

[urls=http://auto-motor.teszvesz.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/gumi_felni_disztarcsa/regi_trabant_disztarcsas_felnik_1444615383.html]Peremes felnik diagonállal[/urls]

4381 Csády Szabolcs 2011-02-28 18:30:18

[url]http://racing-bazar.hu/utcai/bontasra-alkatresznek/trabant_500_kombi[/url]

4380 Kiss Krisztián 2011-02-26 20:02:49  Előzmény:Tóth Ádám: 65310

Végre valami érdekes!Képek az útról?Kérünk...

4379 Tóth Ádám 2011-02-26 19:09:50

Örömmel jelentem be, hogy a nemrégen bemutatott '74-es fehér Trabi ,,Dolly'' új gazdára talált! Ma hoztuk haza Debrecenbe. Az utat a lábán kisebb hibákkal egyéb gond nélkül teljesítette kb 5 év állás után!

4378   2011-02-25 20:08:51  Előzmény:Sipos Tamás: 65306

Az elkészítésnél csak a tervezése bonyolultabb. Valószínûleg azért van két darabból, mert a két szerszám volt az olcsóbb, ahogy mondtad. A kétszínû egybe fröccsöntéshez olyan berendezés kell, amiben eleve két beinjektáló (extrúder) egység van. Ez nem egy olcsó móka. A szociban valószínûleg ezek a gépek kokom listások voltak és a horror áruk miatt a kisipari termelõknek így duplán elérhetetlen. Én inkább ezzel magyaráznám a két darab okát. De ettõl eltekintve ez tökéletes így is.

4377 Huszta Tibor 2011-02-25 18:36:50

[url]http://antik.vatera.hu/jatek/barkas_lendkerekes_mento_regi_jatek_automodell_nma_1443940203.html[/url]

[url]http://gyujtemeny.vatera.hu/jelveny_kituntetes/egyeb/kozlekedesgepeszeti_szakkozepiskola_emlekplakett_1443802517.html[/url]

4376 jocking . 2011-02-25 17:35:20  Előzmény:Sipos Tamás: 65306

A magyar utángyártást ismerve az is opció, hogyha festve lenne, akkor hetek alatt lepattogna a fenébe. Veteránosoknak lehet, hogy jó lenne, de az nem mindenkinél szempont.:D

4375 Sipos Tamás 2011-02-25 17:22:47  Előzmény: Spityu: 65305

[justify]A fröccsöntõ szerszám elkészítése bonyolult és nagy pontosságot igénylõ munka. Meg kell tervezni, és olyan gépeken kell legyártani, ami nem terem minden bokorban. Az utángyártás során ezeket a feltételeket kevesen tudják teljesíteni, ezért kényszerülnek kompromisszumokra. Gondolom ilyen lehetett a két darabból gyártás, mert az igaz, hogy így két szerszámot kellett gyártani, ami elvileg dupla költség, de talán így egyszerûbb volt a szerszám. Biztos volt valamilyen paraméter, amit nem kellett olyan szigorúan figyelembe venni.
De az is lehet, hogy a festés lett volna túl macerás, ha egy darabból készül, és noha drágább volt két szerszám, mégsem kellett festéssel piszmogni. Így aztán a szivárvány minden színében lehet gyártani, külön a felsõ, külön az alsó felet.
Mindkét magyarázatot el tudom képzelni.
Lényeg, hogy örüljünk ennek ami van, mert más autóknál marad a mûgyantás egyedi gyártás vagy vadászat a börzéken, vaterán, ebay-en stb.[/justify]

4374  Spityu 2011-02-25 13:31:25  Előzmény: Spityu: 65304

Na közben le lettem ****, mivel ez nem a bolgár. Hanem a magyar. :P Mindegy.

Azon gondolkoztam, hogy két darab öntõformát egyszerûbb (olcsóbb) volt legyártani, mint egyet? Kétféle színû mûanyagból egyszerûbb kiönteni, majd szenvedni a gyártó részérõl az összeragasztással, a felhasználó részérõl az esetleges következményeivel? Nem lett volna egyszerûbb (és szebb) ragasztgatás helyett színtelenre önteni, majd a piac igényeinek megfelelõen, egy (telibenarancs, fehérindex) vagy két (gyári jellegû) lépésben színezni, ahogy a gyárit?

Nem akarok nem szakmabeliként okoskodni, csak nem értem.

4373  Spityu 2011-02-24 20:52:28  Előzmény:Sipos Tamás: 65303

[i]"Úgy vettem észre, hogy az eredeti, amellett, hogy egyetlen darabból készült, kicsit vastagabb falú."[/i]

Mindkettõ fontos tulajdonság. A színtartósságot már szóba sem hozom. :) Amúgy sokakat megtéveszt a DDR Ruhla felirat, sokszor az eladó sem tudja mit árul, így a legtöbb esetben jóhiszemûen árulják gyáriként, holott bolgár gyártmány.

Az eladó mentsége, hogy alapvetõen ladás :)
[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/trabant_hatso_lampa_bura_parban_ddr_ruhla_uj_1441738020.html[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.02.24. 21:54-kor)[/i]

4372 Sipos Tamás 2011-02-24 20:41:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 65302

[justify]Tipikus kereskedõ. Magyar utángyártott, abszolút ritkaság.
Nem is tudom, miért nem lehet megmondani az igazat. Mert akkor nem venné meg? Dehogynem! Kevesen vállalkoznak a piros festék eltávolítására a gyári burákról. Így csak egy rossz érzés marad a vásárlóban, amikor kiderül az igazság.
Igaz, felszerelt állapotban nem nagyon lehet megmondani a különbséget. Úgy vettem észre, hogy az eredeti, amellett, hogy egyetlen darabból készült, kicsit vastagabb falú.[/justify]

4371 Csády Szabolcs 2011-02-24 14:44:16

[urls=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=44&products_id=1286]Telinarancs hátsó búra[/urls]

4370 Huszta Tibor 2011-02-24 07:57:37  Előzmény: Spityu: 65299

szerintem is.
optikai tuning vagy kasztnicsere esete foroghat fenn...

4369 Huszta Tibor 2011-02-24 07:55:37  Előzmény:Gyapjas Gergely: 65297

szerintem nem nagyon. A kedv inkább akkor nõtt meg, miután elkezdték szériában gyártani a 12V-os Trabant cuccokat. De ez az én véleményem...

4368  Spityu 2011-02-23 13:37:19  Előzmény:Horváth Dániel: 65298

Kicsit összecsapott (díszléc, homlokfal), de az árát figyelembe véve jó kis használós kocsi lehetne.
Továbbá furcsa, hogy vastagoszlopos. Karosszéria- / alvázszámcserés. De az is lehet, hogy csak '71-es jellegûre szerették volna megépíteni és közben teljesen gyári/legál papíros, '86-os példány.

4367 Horváth Dániel 2011-02-23 13:06:10

Érdekes, bár sok évjárathelytelen megoldás van benne. De még így is szép:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601-4528278[/url]

4366 Gyapjas Gergely 2011-02-23 10:08:53

Lenne egy kérdésem? A 60-as 70-es években mennyire volt elterjedt átalakítási módszer a 6v-ról 12v-ra való átállás? A sárga angyal trabiknál tudom hogy átalakította az autóklub, de az egyszerû Trabant tulajdonos is alakította? A 80-as és 90-es években általánosabb volt a fiatalítás miatt.
[i](Módosította strabi 2011.02.23. 11:09-kor)[/i]

4365  Spityu 2011-02-21 20:56:44  Előzmény:Kiss Krisztián: 65295

Heggla, nem tudom! Hazánkban - a "válság" egyik vesztes országában - nagyon-nagyon-nagyon visszaesett a veterán piac, én legalábbis így érzékelem. A használtautó rogyadozott(-zik) az elmúlt egy-másfél évben a jobbnál jobb, olcsóbbnál olcsóbb topikba vágó típusoktól, a vateráról nem is beszélve. Korábban abszolút beszerezhetetlen alkatrészeket lehet megtalálni különféle hirdetési felületeken, gyakran nevetséges árakon és van, hogy még így sem könnyen cserélnek gazdit. A pár napja lejárt púpos kockatrafó ugyan kivétel, de a tendencia teljesen mást mutat. (valami 15ezerért kelt el a hiányos dobozka vaterán)

Persze nemcsak veteránosítási célokra lehetett volna megmenteni a lenti Barkast, akár háztáji munkára is lehetett volna fogni, a tulaj mégis inkább betolta, nem akart bíbelõdni az eladással. Lassan már kezdem megérteni õket, én alig bírtam eladni a '82-es klónomat 15-ért (bontásra, miután a szürke dolgokat, meg jópár finomságot kimentettem belõle). Azt hiszem versenyvas lett belõle, bár eléggé rojtos volt az alja.

Sajnos itt már nem az ostobaság az egyetlen és elsõdleges meghatározó elem. Vannak akiknek azonnal kell a 10-20ezer forint, mert éhes a gyerek vagy jeges az ablak, belülrõl. Nekem meg bizonytalan volt az albérlet így 1 hónap alatt muszáj volt eladnom. Ez van.

4364 Kiss Krisztián 2011-02-21 20:29:23

Nem akartam senkit megbántani.Csak az emberi ostobaság amit beakartam mutatni.Mert ha ezt meghirdette volna,valaki még örült volna neki,mondjuk 50000ft-ért.Nem??

4363  Spityu 2011-02-21 19:44:39  Előzmény:Kiss Krisztián: 65292

Hejj, a jókis poostásbarkasz. Mamám szomszédjában volt egy telepük, emlékszem, amikor még ez volt a flottajárgány. Azt hiszem öregszem. :P

Tsaby, mint gépészmérnök! :) Neked van valami tapasztalatod a Barkács szakkör 2-ben feltett kérdésem tárgyával kapcsolatosan?

4362 Támba Csaba 2011-02-21 19:09:18  Előzmény:Kiss Krisztián: 65292

Basszus heggla koma! Felnyomod a vérnyomásom és fájdítod a kicsi szívem...

4361 Kiss Krisztián 2011-02-21 17:46:49

Hamár barkas:Ezt ma hozzták be a méhbe pécsen.Megkérdeztem,konkrétan mennyit kapott érte aki behozta:kb 15000ft-ot.Ja,a lábon jött,és csak az akksit szedte ki a tulaj.
+ba bedobott még a konténerbe(nem volt pofám fotozni)egy motor válto öninditó kombot.Tartalékba volt.Aki ilyesmire hajt annak hajrá,120ft/kg körül lehet kihozni bármit.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110221/K_p_172_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110221/K_p_171_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4360 Támba Csaba 2011-02-21 15:22:22  Előzmény: Spityu: 65289

A kép alapján nem tûnik rossz vételnek.

4359 Huszta Tibor 2011-02-21 15:14:02  Előzmény: Spityu: 65289

nem tudom, egy kérdést megér.
talán a motor nem az eredeti vagy valami más nem stimmel.
fel kell hívni.

4358  Spityu 2011-02-21 12:55:21

Nem tudom mennyire reális ez az összeg... vagy ennyire lementek az árak?

[url]http://budapest.olx.hu/veteran-wartburg-elado-iid-67560533[/url]

A festék tarthatja össze? A tükörbõl kiindulva a motorháztetõ alatt ill. a beltér tele lehet típusidegen dolgokkal (a leírásban nem ez szerepel)? Vagy nincs papírja (a kép nem ezt sugallja)?

4357 Huszta Tibor 2011-02-21 09:34:02

[imgw]http://www.flickr.com/photos/35571666@N06/3409236804/in/photostream/[/imgw]

4356 Katona Zoltán 2011-02-21 09:08:14  Előzmény:Biacsics Gábor: 65285

B*zmeg! Mikor viszel egyet? :D

4355 Holnapy Gergely dr. 2011-02-20 20:52:34  Előzmény:Biacsics Gábor: 65285

Jó tudni, hogy neked már összeállt a gépezet!
Hajrá! Képeket is kérünk...
G

4354 Biacsics Gábor 2011-02-20 20:29:02

Üdv urak!Nagy nap számomra ez a mai.A kis 600-as megtette az elsõ komolyabb tesztkilométereket.Minden problémamentesen zajlott,(a benzin kifogyást leszámítva,de magára vessen aki nem tölti fel próbaút elõtt ;) ) mire hazaértem,és rámértem,a töltés is megjött.Valószínû csak az állórész volt lemagnetizálódva a hosszú üzemen kívüli idõszak miatt.Hát 92 nem tegnap volt mikor leállították...A váltó karakterisztikája furcsa számomra,1-2-3 érezhetõen rövidebb mint a 601-en,a 3-4 között viszont nagy a lyuk.Bár lehet azért is furcsa mert az elmúlt pár évben csak a Wartburg motorossal mentem,és azért az más mûfaj.
A lényeg hogy úgy néz ki szerkezetileg összeállt a gép,jöhetnek az apróbb részletek.

4353  Spityu 2011-02-20 19:51:35  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 65282

Nem emlékszem, hogy bordó lett volna a teteje, de könnyen meg lehet. Abban biztos vagyok, hogy "csak" felújított volt, de úgy rémlik, gyári jellegûre, tehát nem odaillõ borítások nem voltak benne. Lehet, hogy tévedek.

A tiéddel kapcsolatosan azt hiszem csak a dinamó és a fékcsövek maradtak, de ezt már megbeszéltük. Utóbbiak annyira nem zavarnának engem. Mondjuk amondó vagyok, hogy a karosszéria legyen kitûnõ, ha a többi alkatrész között marad nem egészen megfelelõ, az bármikor cserélhetõ. Illetve mégsem, mert beszerezhetetlen dolgokról beszélünk.
De különben is, mi van, ha marad valami nem egészen passzoló? Semmi. A laikusokat úgysem érdekli, a hozzáértõk pedig pontosan tudják milyen volt.

4352 Garamvölgyi Viktor 2011-02-20 19:50:27  Előzmény: Spityu: 65281

Tudtommal igen ez az egyetlen,az egyik vizsgabiztos hívott,hogy vigyem hozzájuk a nemzetközi minõsítésre a FIVA-ra mert azt is megugraná,de mivel vagy 400 euro az ára így elég nekem szerényen ez a kis elismerés a szakmától
:-)))

4351 Garamvölgyi Viktor 2011-02-20 19:37:32  Előzmény: Spityu: 65281

Szia
A bordó tetejû fehérre gondolsz?
az is szép bár közelrõl a belsõ rész kicsit izé...
beázás nyomai a hátsó ülésen a fémlemezeket bátran eltakaró mûbõrborítás mindenhol,meg a kéttorkú jikov de mondjuk az nem gáz legalább van egy kis készsége a gyorsulásra.
a gyertyapipa természetesen provizórikusan volt fenn pár nap múlva megkapta a zavarszûrõbetétes gyári fém pipákat
az ékszíj pedig meglepõen jó állapotban maradt meg a raktárban ahol vettem ezért is bátorkodtam felrakni,azóta sincs baja

4350  Spityu 2011-02-20 18:28:32  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 65280

És tényleg egyedül csak a tiéd OT-s? A minõsítésre gondolok, nem a rendszámra. Nem gondoltam volna, ez külön jó. 1-2 éve olvastam talán egy AM-ban, vagy Veteránban egy fehér Barkasról. Full gyárira volt megcsinálva, de a kora miatt (talán '88) még nem lehetett veterán. Már annál lehidaltam, annyira szép volt. De asszem a tiéd übereli... napok óta nézem a képeket, de nem találok kivetni valót, igaz részleteiben nem is ismerem annyira a típust. Egy könnyen orvosolható - esztétikai - hibát véltem felfedezni, az eltérõ gyertyapipákat. (Aztán lehet, hogy csak ideiglenesen volt így és már rég lecserélted.)

De látom, nem csak én fogok huszonharmincéves Pneumant ékszíjat használni. :D

4349 Garamvölgyi Viktor 2011-02-20 17:05:55  Előzmény:Sipos Tamás: 65278

Szia,Köszönöm
Nem kellett csapkodni feltûnt nekik is de hiába mondtam bármit is nem nagyon foglalkoztak a dologgal úgy csináltak mintha ez lett volna aznap a negyvenkettedik problémás eset unott képpel tették a dolgukat illetve nem tették.Ez sajnos Magyarországon így megy és így is ment mindíg is.az ocsmányirodában is volt egy kis idõpocsékolás de biztos olvastad a blogon.:-)
A lényeg az, hogy aki ért hozzá az úgy is látja hogy ez egy korai évjárat,
én sem láttam még itthon ilyet.Viszont volt egy fórumtárs az index-en akinek
papíron 69-es volt a barkasa és amikor megláttam....olyan 88-89-es lehet.
ennyit a magyar hivatalokról...

4348 Kiss Krisztián 2011-02-20 16:41:41

Még pénteki méhes lelet:egy szatyorban leltem rá,az egyik kékböl hiányzik egy darabka,de azért örülök neki.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110220/M_solat_-_K_p_152_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4347 Sipos Tamás 2011-02-20 16:40:38  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 65266

[justify]Szépen sikerült, gratulálok!
Nagyjából egy éve találtam rá a barkas.freeblog oldalra (persze azóta elköltöztél onnan), és elég sûrûn nézegettem hogy haladsz. Volt egy idõszak, amikor sokáig nem volt frissítés (amikor a kasznimunka nem haladt) és már azt hittem leáll a dolog, de szerencsére nem így történt. Ilyen öreg Barkas már szinte nincs is.
Nem csapkodtad az asztalt, az OT vizsgán, hogy nézzék már meg: ez 1974-es! Meghamisították a tényeket. Micsoda társság volt ott, nem értenek a munkájukhoz? De akkor nézzenek utána a neten![/justify]

4346 Pap János Szilveszter 2011-02-20 05:06:25  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 65276

Hát akkor szeretettel várunk Márc.19-én kecskemétre a mi kis talinkra!

4345 Garamvölgyi Viktor 2011-02-19 17:14:36  Előzmény:Kiss Krisztián: 65275

Köszönöm,a Camptourist természetesen az elsõ adandó tali amire megyünk akkor

4344 Kiss Krisztián 2011-02-19 11:08:07  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 65268

Ez nem semmi!Csak gratulálni tudok!
Ennyi idöt,fáradságot,munkát(nem nézve az anyagiakat) beleölni...
Szép lett megérte!!!Irigykedek..

4343 Karner Miklós 2011-02-19 09:39:18  Előzmény:Gyapjas Gergely: 65256

Szia,

én építem a rali Trabantot...nem RS, csak Gruppe 2-es, akkor még nem volt RS...1976-ban mentek egy ilyennel, és a Karácsinyi-Stiller páros autójáról van szó. Ez szürke volt, késõbb lett nekik fehér színû...
Ha tudok, szívesen segítek...

KaMi

4342 Huszta Tibor 2011-02-18 21:36:04

Szép a gép.
Camptourist mikor lesz beüzemelve? :)

T.

4341 Garamvölgyi Viktor 2011-02-18 19:33:55  Előzmény: Spityu: 65271

Köszönöm szépen mindenkinek az elismerõ szavakat!!!