Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nincs valakinek 600-as kárpitdrabja? Kéne mintának kárpitozáshoz. tudom lehet kapni németbe eredetit, de nincs kedvem folyóméteréért 14000Ft-ot fizetni, amibõl amúgy is kéne egy pár méter. Tud valaki Trabant betûtípust küldeni nekem? Ha tud valaki Budapesten, akkor csörögjön rám a kárpit darabbal, mert még holnap Pesten leszek, a betûtípust meg mailben elküldheti az olvik84@gmail.comra. a mobil számom: 30/372-41-24.
Múltkor a FB-kos twk-n kitárgyaltuk. Írtam mellé,hogy egy ismerõsöm árulta a púposát(müszakis meg minden)de 400nál többet nem igértek neki érte.Ez kb 2hete volt. Erre a héten hallom hogy odaadta. Nem értem.Jó állapotú,új rendszám,törzskönyv,egy év vizsga,400e ftért. Mindenki meghülyült körülöttem?????????
Szia Endre! Pedig Én nem találtam sehol a városban. De sebaj, van a neten. Rendelek is egy marékkal, csak addig nem mertem mert nem voltam biztos a számokba. Köszönöm a megerõsítést!
Sziasztok! Azt hiszem találtam neten. Vélemény? [url=https://www.olcsobbat.hu/termek/barthelme_kontroll_izzo_6_v_200_ma_1_2_w_ba7s-50a3ccbd8e16d580420011ec/]Egyik.[/url] vagy [url=https://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=725705]Másik.[/url]
Szia Péter! Sajna Zalaegerszegen nem találtam sehol, sõt még rendelni sem tudnak már ilyent azt mondták az üzletben. Amúgy igen, a 0.6 Wattos égõrõl van szó. Esetleg ha fel tudnám venni a kapcsolatot Kiskunfélegyházával, akkor lehetne rendelni....
Tudtommal ugyanolyan való bele, mint a kerek kilométerórába - az a kis picike égõ. A foglalat nevét / kódját / szabványát nem tudom így kapásból. Az égõk 0,6 Wattosak vagy 1,2 Wattosak szoktak lenni. - Kiskufélegyházán a "Kis mûszakiban" lehet kapni 1,2 wattosat 140 Ft/db áron. (Nem Tungsram, hanem valami kínai.) --> gondolom Zalaegerszegen is lehet kapni, nézz szét, ha nem lesz, kitalálunk valamit.
Szia Tiberius! Szia Bajáki Péter! Szia Mindenki! Trabiba keresek a trapéz kilométerórába égõt. Sajna 47 év után már kettõ is megadta magát. Valaki tud segíteni?
Pontosan a GC-00-01-tõl változtak keskenyebbre a betûk. A GB-s sorozat még a vastagabb betûs, illetve vastagabb lemebõl volt. Aztán valamiért vékonyra váltottak, mikor végleg elkoptak a présformák. Azt hogy miért, azt nem tudom.[b][/b] De azt tudja csak gyártani a Plakett. Ez maradt meg nekik.
valaki írta hogy van neki 601-H felirata. Kellene egy napra kölcsön egy ilyen, mert bevektorizáljuk, és elkészítjük a lézerkivágáshoz a programját. Az összes feliratot újra fogjuk gyártani rozsdamentes acélból, illetve ha elég megrendelés jön, akkor "eredeti" aluból is.
Szóljon akinek van.
500-600 már lesz, de a Hycomat ritka, nincs mintánk.
A legpontosabb rendszámot [url=https://plaket.hu/?old=0&alo=0]ÕK[/url] készítik. Anno pár levelet váltottam velük. Az õ állításuk szerint méretpontos. Egy srác aki anno csináltatott náluk ezt írta nekem: "A külsõ méretek természetesen pontosak, milliméterre, de a karakterkészlet kicsit vékonyabb, mint eredeti, emiatt a közök valamivel nagyobbak." Én személyesen nem láttam, kezembe nem fogtam, így konkrét véleményem nincs róla. A srác e-mail címe aki csináltatott náluk már táblát nálam megvan, ha kell valakinek a személyes kontakt miatt.
Van egy cég, aki készít 2-betû 4-számos rendszámot, ha jól emlékszem, akkor olyan 10eFt/pár árban. De: olyan sablonjuk van, ami a mi veteránjainkhoz illõnél vékonyabb karaktereket présel, és más méretû az elsõ rendszám is, mint amit a veteránjaink igényelnének. Tiberius koma megmondja a tutit, de valahol 1984-86 között változtak a karakterek és a rendszám méretek is egy kicsit, és e cég ezen késõbbi típusokat gyártja. Amúgy a cég az Oldtimer-expón és hasonló rendezvényeken képviselteti magát. [i](Módosította hogeri 2013.04.08. 23:09-kor)[/i]
Régi rendszámot szeretnék csináltatni. A legfontosabb, hogy a betütípus, méret egyezzen és domború legyen. Az anyag másodlagos. A felfogató lemezek sima aluból vannak? Van valakinek tippje? Árak?
Szia! Szerintem az biztos nem kalapácslakk. Farost lemez, és valóban festve van de sima szürkére. Amiket én láttam gyáriakat -de persze használtakat- azok nem kalapácslakkosak voltak. (szerintem a kalapácslakk túl "jó" lenne ilyen felületre) A kombi üléstámlák hátsó fém felülete volt kalapácslakk (ill vki írta hogy szerinte fekete is volt)
Múltkor volt téma a púpos kombi csomagtér, meg kárpit és hasonló dolgok. A lenti linken látható új hátsóajtón látszik hogy a kárpit kalapácslakkal van kezelve.
[url=https://auto-motor.vatera.hu/motor_robogo_quad_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motor/trabant_motor_karburatorral_1735631405.html]1976-os Trabant motor vaterán[/url] gyújtással, karbival, mindennel. Fix 12.000 Ft.
(Az a baj az ilyennel, hogy ki tudja, hogy mennyire széthajtott, szétkopott motorról van szó.)
Talán valahol megmaradt,tényleg gyári "Újj"csak a gyújtásoldalról leesett a csapágy külsö az évek alatt,(és szétgurultak a görgök)a lendkerék oldalit meg levette valaki.Ezért kellett rá az újjjj.Miért kell mindig egyböl a rosszra gondolni:)
Jó, ezt én sem tudnám elképzelni, de vélhetõen azok a furatok ezt a célt szolgálják, mégha csak nagyjából is sikerül. Tehát a dinamikus kiegyensúlyozatlanság ellen történtek lépések, de az alkatrészek (pl. a belsõ sonkákra szegecselt, láthatóan nagyolva gyártott ellensúlyok) tûrésébõl fakadó teljes hatást nem kompenzálták. Egyébként a lendkeréken, a fõtengely és a genrátor ékszíjtárcsáján is jól láthatók a kiegyensúlyozást szolgáló furatok. Na azok tényleg pontosan be lettek állítva!
Igen, de azok a furatok fix méretûek az összes fõtengelyen. Egy kétütemû fõtengelyt eleve költséges volna kiegyensúlyozni: teljesen össze kellene préselni hajtókarok nélkül, centrírozni (egytengelyûsíteni is) súly szempontjából, szétpréselni, összerakni rendesen... na, ilyen tutira nem volt Trabantéknál.
Az eladó konkrétan azt mondta, hogy a hajtókarok és a görgõk gyári újak. Az alsó csapágyazás osztott, tehát kétsoros görgõkkel volt, így az valóban gyárinak tûnik. Nekem még felsõ tûgörgõs koszorúkkal küldte, azok szintén gyáriak voltak. A hajtókarok terén nincs nagy tapasztalatom, de számok biztosan voltak a szemeknél. A két külsõ sonka eltérõ volt (régi és új). Szerintem meg alkalmaztak kiegyensúlyozást. A belsõ sonkák hajtókar felõli oldalán ott figyelnek a furatok. [i](Módosította Endre 2013.03.30. 13:11-kor)[/i]
A belsõ sonkák hajtókar felõli oldalán? Azokat 2db szegecs fogja oda, valóban ellensúly. A külsõ sonkákon is van, de az úgy van öntve. Korábban az is különálló volt és az is szegecselve vagy csavarozva volt (már nem emlékszem). Konkrétan a nagyon korai (talán 1965 elõtti) fõtengelyeknél, ott legalábbis biztosan. Egy olyanból volt gyári újam, az még alul 47mm-es hajtókarral készült. Ezerszer precízebben nézett ki, mint a késõbbiek, persze, attól még jobbak az újak... Nem alkalmaztak kiegyensúlyozást. Talán a Wartburgnál igen, vagy még ott sem, nem tudom.
Felújításkor az említett fémszeletet le kell fúrni, hogy cserélni lehessen a vezérlõtárcsa menesztõ stiftjeit. Nekem egyszer hanyagul szegecselték vissza, mozgott mint az állat... vissza is küldtem, minden további nélkül megcsinálták, de buktam egy postát. Az ismert mûhelyben, amivel kapcsolatosan vegyesek a tapasztalataim.
Igen, ezt már nem akartam írni, de én hiszek neked. Amúgy szerintem jó minõségû lehet. A hajtókarokról elbírom képzelni, hogy gyári újak. A külön árult hajtókarok homogén színûek voltak, továbbá ha egy gyári használtat megtisztogatnak, akkor az nem így néz ki. Összességében én csak a gyújtásoldali csapágyat kifogásolom (így látatlanban), meg az inkorrektséget.
Sõt, ez már járt nálam is: kb. két hete kaptam postán, de vissza is küldtem. Szerencsém volt, nem nyúlt le az eladó. A képeken nem látszik, de a gyújtás felõli oldalon GOLYÓScsapágy van!!! Egyébként nekem eddig fel sem tûnt, hogy a DAEWOO-MGM gyártmányú 014010 csapágyban 13, míg azeredeti DKF csapágyban csak 9 golyó van.
Szeretném felhívni a márkatársak figyelmét, hogy a neten több helyen is árulnak egy Trabant fõtengelyt borsos áron. Ezzel nincsen gond, viszont DDR újként van meghirdetve. A legnagyobb jóindulattal is csak magyar felújított. Nem néz ki rossznak (nincs agyonperselyezve), de semmiképpen sem új. A lendkerék felõli csapágy DAEWOO-MGM...
[url]https://aprod.hu/hirdetes/ujj-ddr-gyartmanyu-trabant-601-es-fotengely-elado-IDXH09.html#9a6037a3b7;r:;s[/url] Vaterán is fent van / volt.
Találtam otthon egy 66/1 es gyártású még 3 pólusú kapcsolót,pici hibája,hogy nem ugrik vissza indítás funkcióból, gyújtásig,hanem kézzel kell visszahúzni. Valszeg egy szétszedés tisztítás stb(vagy valamilyen rúgó?van benne ami kiakadt.még nem szedtem szét ilyet) [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130328/rakt_r_121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130328/rakt_r_122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130328/rakt_r_123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Ezt a tényt,én is alátámaszthatom.Anyámék elsö trabija 78as volt,nagy örömmel huzgáltam ki a szürke diszlécgumikat,és tettem be a feketét,illetve amikor teljes lett a "tuning" mert sikerült egy donorról szerezni müanyag kilincseket,és kocka lökösöket,hát az földön tuli boldogság volt :)Ma meg jól jönne amit akkor kidobáltam,na mindegy...
Régen divat volt fiatalítani a kocsikat, mivel ugye hiánygazdaság volt, s a pár éves kocsit is kb új áron lehetett eladni. Mondhatjuk úgy is, hogy ez volt a kor optikai tuningirányzata :) Néha látni még gömbölyû/csúcsos lököst feketére mázolt sarkokkal, ami a kocka lökösre szeretne hajazni.
Az a tény, hogy a szellõzõrács elég furcsán van (utólagosan) felfúrva, arra enged következtetni, hogy a szóban forgó kombi 1969. július 1-je elõtt gördült le a futószalagról.
Az újabb merevítés: [img]https://www.trabant-original.de/otdb/images/76813000_1333981087.jpg[/img]
A régebbi merevítés: [img]https://www.trabant-original.de/otdb/images/76669400_1333981087.jpg[/img]
De azt nem tudom megmondani neked, hogy korábban készült-e, mint 1967 novembere. (forrás: [url]https://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php?SelectedID=51[/url])
Még régebbi, merevítés nélküli: [img]https://www.trabant-original.de/otdb/images/46669800_1333966109.jpg[/img]
Szóval, nem mindennapi madár látható a képen. Viszon elég sokszínû. :D
A leírás azt mondja: Elsõ szériás [b]601-es[/b]. Szerintem biztos, hogy nem kasztnicserés, mert ha az lett volna, akkor ez szerintem típusmódosításnak számít, ami nem hiszem, hogy megengedett lett volna. A másik dolog meg, hogy azt írja, hogy 601-es. Ha elsõ szériás, akkor 1963-nál, de még inkább 1964-nél korábbi egyszerûen nem lehet, mivel az elõtt még nem is gyártották... Ráadásul a kombit 1965-tõl kezdték gyártani, úgyhogy még 1 mínusz pont...
Szerintem inkább az utóbbi eset valósul meg, vagyis hogy a kedves eladó béna.:D
(Egyébként az apróságok alapján ez a kocsi nem lehet 1976-osnál régebbi, és ha a lökhárítót is eredetinek tekintjük, akkor legalább 1979-es. Bár a C oszlop szellõzõje elég fura helyen van...)
Igen, jocking, az a kasztni '60-as évekbeli. Pl. '65-'67 ('68). Vagy egy fél éve látom a hirdetést konstans 150 ezer Ft-ért. Az sem lehetetlen, hogy azért írja '62-esnek, mert Trabant 500 kasztnicserével, majd motorcserével. Vagy csak béna. Régi kasztni ide, régi kasztni oda, ennyiért szerintem drága. De csak egy ember kell, akinek fétise legyen ez a típus, az megveszi.
Köszi a képet. Háááát, gyakorlott szemmel azt mondom, hogy látszik a különbség az újkori és a régi gyújtáskapcsoló között. Ennek fényében pedig a feketére méginkább azt mondom, hogy gyári. Tibit is kérdeztem a múltkor, szerinte simán gyári.
Helló, még egy infó, ami segíthet az eligazodásban: a szóban forgó gyújtáskapcsoló egy kb. 10 éve bezárt autósbolt megmaradt készletébõl való. Üdv: Dénes
HOPPÁ, ez a téma kísértetiesen hasonlít egy dilemmámra! Tavaly nyáron vettem a Vaterán egy világításkapcsolót. Gyári újnak hirdették, olcsó is volt. Amikor megjött, alaposan átnéztem. Az volt a gyanús benne, hogy a fémház galvanizálása nagyon szép fényes, színes volt. Pont olyan, mint a sárga horgany: élénkebb, csillogóbb, mint a kissé mindig fakó kadmium bevonat. Ahogy a hátoldalát néztem, feltûnt, hogy nem szerepel rajta a DDR-Pirna felirat, illetve a szokásos hó/év formátumban feltûntetett gyártási idõpont, de még a TGL szám sem. Mindössze annyi cégjel volt rajta, hogy "FEP". Ez a Fahrzeugelektrik Pirna rövidítése. Ekkor kezdtem gyanút fogni, hogy ez esetleg már az újraegyesülés után készülhetett. És láss csodát, a [url=https://www.fepz.de/]gyár[/url] azóta is mûködik! Ha jól látom, nálad is ugyanez a helyzet a feliratokkal. Több érv is amellett szól, hogy ez egy relatíve újkori , de még eredeti helyen gyártott cucc: -Ha a kínaiak lekoppintják, akkor már semmibe sem került volna rátenni az említett feliratokat (lásd az általad készített képen a Zsombis változatot). -A TGL szám azért hiányozhat, mert valamikor az egyesítés környékén megszûnhetett a kelet-német szabványok érvényessége, és egységesen a DIN szabványok kerültek alkalmazásra. -Az egyesüléssel ugyanígy a "DDR-Pirna" felirat is érvényességét vesztette.
A dátumjelölés elmaradására nem tudok érdemi magyarázattal szolgálni. Talán akkor már le*arták ezt a nem túl fontos infót. Hejj, a tervgazdálkodás bukása...:)
Az aránylag finom kidolgozás nem jelent semmit se. A hátsó lámpabúra is egész szép, mégse gyári. Az alábbi képeken egy gyári és egy elég silány minõségû utángyártott látható, amilyet egyébként a zsombi is árul. Nehogy már rajtam múljon, hogy látsz-e ilyet az életben :)