Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4768  Spityu 2012-01-24 12:19:56

Azért ez nem gyenge, 1930(???):
[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/egyeb/veteran_mobiloil_felsokenoolaj_adalek_bontatlan_1539204551.html[/url]

4767 Csády Szabolcs 2012-01-22 10:16:34

Köszönöm a segítséget!

4766  Spityu 2012-01-21 23:33:40

A km óra bizony peremezett, ABalu leírta a leszerelésének módját.

Gondolom meg is akarod tisztítani az egyes alkatrészeket, nem lesz nehéz, de egyre ügyelj: a számlap fekete színe nagyon könnyen lejön. Úgy értem, az alkohol oldja! Kizárólag vízzel tisztítsd, vagy vizes és száraz pamutronggyal. Ezektõl nem kell félteni.
Az üveglapot ecettel, hígítóval célszerû tisztítani.

A napi számlálós változatnál, abban az esetben, ha korrodált lenne a gomb és a miniatûr hernyócsavart sem sikerül kihajtani belõle, az óra belsejében található, a nullázó tengelyét rögzítõ zégergyûrû eltávolítását követõen kihúzhatóvá válik a gomb a tengellyel és a hernyócsavarral együtt, egyben. Ezt követõen zsíroldás, majd rozsdamarás. A végén öblítés, szárazra törlés. Aztán csak ki kell húzni a kis nyilacskát fekete festékkel. Én mattfekete festék + fültisztítóval csináltam, száradást követõen nitrós ronggyal letöröltem a gomb tetejét, így csak a nyíl maradt fekete.

4765 Ackermann Balázs 2012-01-21 22:56:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 65695

Óvatosan körbefeszegeted csavarhúzóval kb 3/4-ed hosszon körbe, a maradék negyedet kibújtatod. Ha türelmes vagy szép lesz. Én is szedtem már szét, az Isten nem mondja meg, hogy valaha szétszedték. ;)

Ja a lényeg, hogy oldalról dugd a csavarhúzót be, érintõ irányban, ne a spirál tengelyével párhuzamosan. Így kicsiket fordítva a szerszámon felhajtogathatod egyenletesen.
[i](Módosította ABalu 2012.01.21. 23:57-kor)[/i]

4764 Csády Szabolcs 2012-01-21 22:29:32

601-es Trabi napi számláló nélküli kilóméteróra üvegét lehet valahogy cserélni? Régebben próbálkoztam egy rozogább példányon csavarhúzóval, de nem lett túl szívderítõ az eredmény...

4763 Petró Dávid 2012-01-21 17:48:04

Sziasztok!


Korai 601-es váltót keresnék, amiben a 4. sebesség még hosszabb.Ha minden igaz, akkor ez arról felismerhetõ, hogy a féltengely kihajtásnál a szimmeringház még csavarozott, vagy érdekel csak külön a 4. szabadonfutó 30/31 fogszámú fogaskerékpár is.
Ha esetleg van valakinek ilyen otthon elfekvõbe, ne tartsa magába...

4762  Spityu 2012-01-17 18:26:14  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 65692

Én úgy értelmezem, hogy gyári kárpittal felújított. :)

4761 Garamvölgyi Viktor 2012-01-17 18:19:27  Előzmény: Spityu: 65691

Most akkor ujra kárpitozott vagy nem restaurált????:confused:

4760  Spityu 2012-01-15 12:42:50

Nem értek hozzá, de:

[url]http://www.jofogas.hu/budapest/Wartburg311_pupos_ulesek_3033247.htm[/url]

4759  Spityu 2012-01-11 11:34:00

[url]http://racing-bazar.hu/alkatresz/kasztni/trabant_uj_elso_doblemezek[/url]

(Mondjuk a címben szereplõ doblemezeket sehol sem látom...)

4758 Biacsics Gábor 2012-01-10 20:51:58

Azt hiszem ilyent vettem a 600-as Trabi hátsó fékmunkahengerébe.Tökéletesen passzol és eredeti Renak alkatrész.Hátha valakinek segítségére lesz,én akkoriban sokat nyomoztam hogy mivel lehetne felújítani.
[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/egyeb/mz_oldalkocsi_uj_fekmunkahenger_karmantyu_ddr_1533117317.html[/url]

4757 Tóth Ádám 2012-01-09 20:14:14  Előzmény:Ackermann Balázs: 65687

Nekem a barnának van forgalmi szerinti régi rendszáma, de nem az eredeti. Én is rendszámozok minden találkozón, de szerintem a "cseszegetések" elkerülése miatt jobb ha Csak a rendes érvényes forgalmi engedély szerinti hatósági jelzéssel közlekedsz! Láttam már ilyen "dupla rendszámos" megoldást, de nem tudom mit szólnának hozzá a szervek! Csomiban nagyobb biztonsággal van, amúgy is 2 perc 4 csavar az egész mûvelet! :)
[i](Módosította trabiman1990 2012.01.09. 21:15-kor)[/i]

4756 Ackermann Balázs 2012-01-09 09:45:40  Előzmény:Huszta Tibor: 65681

Tib! Igen korrekt munka! :D

És mi van akkor, ha legyártom a régi rendszámot (vagy megvan az eredeti stb.) és az új alá felteszem a kocsimra. Ergo nem a régit használom, de megvan és a rendõr is láthatja alkalom adtán. Követek én ezzel el bármilyen szabálysértést, hogy már nem használatos rendszám van a birtokomban, esetleg az új fajta alatt hordom a kocsimon fotózás/találkozók/stb. céljára?

Csak mert gondolkozom ilyen megvalósításán.

4755 Kozma Bence 2012-01-08 22:16:47  Előzmény:Huszta Tibor: 65681

Köszi, tehát akkor reménytelen a dolog, hogy meglenne neki? Mert természetesen még most is forgalomban van.
Minden esetre írtam neki egy e-mailt.

4754 Huszta Tibor 2012-01-08 21:57:04

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_kombi-5412008[/url]

4753 Huszta Tibor 2012-01-08 21:50:06  Előzmény: Spityu: 65683

izé... valamit kihagytam?

4752  Spityu 2012-01-08 21:47:07

Ez így most nekem "stack overflow". :D

[img]http://4.bp.blogspot.com/-0HliE5U-pNQ/TcpkjxQw_dI/AAAAAAAAAU8/F_pezXYUz50/s1600/it1vntjmob.gif[/img]
[i](Módosította Spityu 2012.01.08. 22:48-kor)[/i]

4751 Huszta Tibor 2012-01-08 21:42:16  Előzmény: Spityu: 65678

"Az új mintájú vezetõi engedélyeket és forgalmi engedélyeket az 5/1981. (XII. 12.) BM rendelet vezette be (két lapos forgalmi engedély). ... ... A rendelet hatályba lépése elõtt kiadott okmányok érvényben maradtak, azokat cserélni nem kellett. ... ... Az okmány sorszámozása a szürke forgalmi engedélyhez képest folytatólagosan, D, E, F, G, H, I és J kezdõbetûvel történt, kiadására 1982. január 1. és 1998. december 31. között volt lehetõség."

:)

T.


[i](Módosította Tiberius 2012.01.08. 22:49-kor)[/i]

4750 Huszta Tibor 2012-01-08 21:37:45  Előzmény:Kozma Bence: 65677

Hmm, most itt kérdezhetném azt, hogy melyik régi rendszámra gondolsz? :) A mostani elõtt ugyanis 8 különféle rendszert alkalmaztak.

De ha a két betû - négy számos rendszerõl van szó, akkor sem egyszerû a kérdés. Hadd álljon itt - eléggé szerénytelen módon - egy saját idézet:

"A régi rendszámtáblák használhatóságát a közúti közlekedés rendõrhatósági igazgatásáról szóló 20/1990. (VIII. 6.) BM rendelet 1995. december 31-i határidõben állapította meg, valamint elõírta, hogy a rendelet hatálybalépését követõen forgalomba helyezett új gépjármûre már az új rendszámtáblát kell felszerelni. A régi rendszámtáblát a gépjármû elsõ idõszakos mûszaki megvizsgálása során új rendszámtáblára kellett kicserélni, ennek határideje motorkerékpároknál, tehergépkocsiknál, autóbuszoknál, vontatóknál, mezõgazdasági vontatóknál és pótkocsiknál 1993. december 31, személygépkocsiknál 1992. július 1-tõl 1995. december 31 volt."

és még egy:

"A közúti közlekedés rendõrhatósági igazgatásáról szóló 48/1997. (VIII. 26.) BM rendelet hatályba léptetõ rendelkezései szerint a közúti közlekedési szolgáltatást végzõ autóbuszok átrendszámozás nélkül 2000. december 31-ig vehettek részt a forgalomban, a rendelet hatálybalépéséig forgalomba helyezett jármûveket kérelemre vagy rendõrhatósági ügyintézés alkalmával kellett törzskönyvvel és érvényesítõ címkével ellátni, amelyek nélkül a jármûvek eredetileg 2000. december 31-ig vehettek részt a forgalomban. A Magyar Honvédség személyszállító jármûveit 1999. január 1-ig, egyéb jármûveit pedig 2000. január 1-ig kellett átrendszámozni, ez a határidõ lassú jármûvek tekintetében 1998. december 31-ben lett meghatározva. 2004. május 1-jével, az Uniós csatlakozás dátumával egyes rendszám-típusoknál bevezetésre kerültek a ma is használatos, az Európai Unió jelképével ellátott rendszámtáblák..."

Hangsúlyozom, ez csak a folyamatosan vizsgáztatott és forgalomban levõ jármûvekre vonatkozott. Ha viszont a jármûvet még a bontásra kötelezés elõtt vonták ki a forgalomból, és nem kapott 3 betû - 3 számos rendszámot, nos, akkor akár még most is meglehet neki.

T.

4749 Kozma Bence 2012-01-08 16:11:52

Köszi! Elméletileg az elsõ tulajtól vettem a verdát, megpróbálom megszerezni ezeket, ha anno nem kellett leadnia az öregnek... :)

4748 jocking . 2012-01-08 12:38:37  Előzmény:Kozma Bence: 65677

Persze, 1980-ban még bõven a 2 betû - 4 számos széria ment. Az új, 3 betû - 3 számos rendszámot 1990-ben vezették be.

4747  Spityu 2012-01-08 12:37:52  Előzmény:Kozma Bence: 65677

Természetesen volt régi rendszáma. A szürke forgalmit nem tudom. Emlékeim szerint az én '84-esemnek csak zöld volt már.

Majd Tiberius megírja a tutit. ;)

4746 Kozma Bence 2012-01-08 12:25:14

Valaki megtudná nekem mondani, hogy meddig voltak forgalomba a régi fajta rendszámok? 1980-as Trabinak volt még régi rendszáma, illetve szürke forgalmija?

4745 jocking . 2012-01-05 08:33:56  Előzmény:Őry Gábor: 65675

Spityu vicces kedvében van. :D

4744 Őry Gábor 2012-01-05 06:54:12  Előzmény: Spityu: 65674

???

4743  Spityu 2012-01-04 20:46:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 65673

Kár, hogy csak 1db van meg. Párban 25ezret is megérne. Amúgy P69-rõl származik, amit a fröccsöntõgép és a kétütemû motor feltalálása elõtti idõkben, 1864 és 1870 között gyártottak.
Ja és cuki crocs & dog. :D
[i](Módosította Spityu 2012.01.04. 21:48-kor)[/i]

4742 Csády Szabolcs 2012-01-04 19:59:00

Gyerekek, nincs mese, ezt az [urls=http://aprod.hu/hirdetes/trabant-sar-fogo-valamely-elso-tipusrol-ID3urZ.html]"õrületesen" jó vételt[/urls] nem lehet kihagyni...
[i](Módosította trabiszabi 2012.01.04. 21:00-kor)[/i]

4741 Katona Zoltán 2012-01-03 16:00:38

meg tud valaki abban erõsíteni, hogy a Wartburg 1962-bõl, motorszáma 8 vagy 10mm magas?!

4740 Támba Csaba 2012-01-01 13:04:21

Boldog újévet minden rozsdás vasakat újjáépítõ veteránosnak!

4739 Ék Roland 2012-01-01 10:44:05


BÜÉK
[url]http://auto.bazos.sk/inzerat/11501518/Predam-trabant-601-S-Lim.php[/url]

4738 Ackermann Balázs 2011-12-24 11:59:20

Egyébként utána felszabályoztattam vele a vezérlõtárcsa pályákat. Korrekt munkát végzett!!!

Annyit megtudtam, hogy 0,1mm-t szedett le az öntvénybõl és 1mm a maximum amit levehet belõle, ergo ha nincs tropára kopva akkor 10x kb felszabályozható!

4737 Ackermann Balázs 2011-12-24 11:56:25  Előzmény:jocking .: 65666

Hát igen, de gondold végig, õ csinál fõtengelyt 30 éve, én 21 éves vagyok, hiába tudok összerakni egy motort jól, attól még nem 30 éve teszem. És akkor kinek lehet nagyobb arca? Hát nem nekem... Mihályfinak mondjuk 3 óra korrektül összeraknia a mocit, nekem fél nap, ettõl még nem biztos, hogy szar a munkám, csak én 20x átnézem mit csinálok, mert nincs akkora gyakorlatom és szeretek biztosra menni.

Amúgy nem akarom én szidni, csak azthiszem elvárható a legjobbnak kikiáltott magyar mûhelytõl, hogy közel 30 ezerért korrekt munkát végezzen. Madogerynek sikerült kifognia jó fõtengõt, az övé csendes és jó is!

Én hobbiból szerelem az autómat, meg mert olcsóbb így. De ha hivatásos lennék ingyen kéne szétszedtem és újra összeraknom a motort, mert valaki gányolt elõttem. Én pedig nem verhetném le a megrendelõmön, hogy a Mihályfi (vagy bárki más) nem volt elég körültekintõ... Konklúzió: 2x dolgoztam, 2x jártam utána, 2x annyi idõmbe kerül - mégis 1x fizetnek a munkámért és a gépmûhelyes az én fa***mmal veri a csalánt, nomeg az én megrendelõmével... Már ha van neki! :D

4736 Támba Csaba 2011-12-24 11:01:38  Előzmény: Spityu: 65660

Én arra a megoldásra gondoltam, mikor a marószerszám forog a tokmányban a motortömb pedig a szánszerkezetre van rögzítve.

A vezérlõtárcsa pedig igenis le tud ugrani egy bizonyos túlszabályozási mélység után, de ilyennel még nem találkoztam.
Papírvékonyra kopott tárcsákkal viszont igen amikkel még üzemelt a motor.


A különbözõ mesteremberek szidása, vagy dícsérete pedig igencsak szubjektív dolog.
Van amikor tényleg a leggondosabb munkát is tönkreteheti a tulaj helytelen bejáratással, beüzemeléssel és persze van amikor a legrondább gányolást is megmagyarázza a "mester".

4735 jocking . 2011-12-24 09:49:13  Előzmény:Ackermann Balázs: 65664

Azért az már régen beb@szna, ha a rossz gyújtás el tudná tekerni a fõtengelyt... Ezt õ se gondolhatta komolyan.

4734 Ackermann Balázs 2011-12-24 00:06:29  Előzmény:Zwick Gábor: 65654

Egy pillanatra emlékezzünk meg a NARVA gyár fejlesztõirõl, 1981-ben mutattak be egy olyan izzót ami 100 évig képes folyamatosan üzemelni. Elvitték Hannoverbe egy nemzetközi kiállításra, ahol kiröhögte õket a nyugat, hogy ebben semmi üzlet nincs, ha valami szinte örök életû.

4733 Ackermann Balázs 2011-12-24 00:00:56  Előzmény:Zwick Gábor: 65661

Mihályfiról csak annyit, hogy a verseny célra gyártott SKF csapágyas fõtengelye az elsõ próbaúton eltekeredett és egyszerre jártak a dugók...

De a legszebb, hogy még én tehettem róla, mert - szerinte - nem állítottam gyújtást! (amúgy állítottam, 3,5mm elõgyuszit EBZA rendszerrel) :D

Mindegy végülis kicserélte, viszont azóta is olyan a hangja mintha egy marék csavar lenne benne, 3 szétszerelés után is. Legalább megtanultam motort szerelni egész jól! :D

4732 Zwick Gábor 2011-12-23 23:19:40  Előzmény: Spityu: 65662

Hát ezt én sem értettem hogy miért nem hajlandó elmondani legalább. Nem fogok százezrekért, milliókért gépet venni hogy elvegyem a munkáját. Mondjuk ha lenne gépparkom akkor legalább lelkiismeretesen megcsinálnám és nem úgy mint a 85%-uk hogy jó lesz ez mert úgyis csak egy Trabant. És hiába magyaráztam bármelyiknek is hogy lenne igény normális munkára és a pénzt se sajnálná pár fanatikus õrült mint pl én is hogy legyen egy használható motor vagy bármi más. Lesza*ják, nem érdemes vele foglakozni. Rendszerint ezek a válaszok jönnek. :S :(

4731  Spityu 2011-12-23 22:23:43  Előzmény:Zwick Gábor: 65661

Azt hittem csak a fõtengely felújításánál zárkózott ennyire el. Ha nem is mutatja meg a vez.tárcsát, legalább eláruhlatta volna a technológiát... Amúgy nem értem, szerintem egyik sem nagy ördöngõsség.
Mégis olyan, mintha egy Audi csúcs-motor befecskendezési térképét szeretnénk kicsikarni a fejlesztõ brigádból.

4730 Zwick Gábor 2011-12-23 22:12:44  Előzmény: Spityu: 65660

Elõször is köszi a válaszokat!

Mihályfi: õ csinálta a vezérlõtárcsa pálya szabályozását, de nem volt hajlandó elárulni semmit hiába könyörögtem neki személyesen. Kb15-20 gépmûhellyel beszéltem mire 1 azt mondta hogy ok gyere nézd végig a folyamatot, fotózz, jegyzetelj, hogyan is kell felújítani egy fõtengelyt fúrni hónolni stb.
Siralmas hogy ilyen országban élünk!

A szakdogám meg hogy mennyire lesz profi azt nem tudom inkább profibbra szeretném csinálni, de sajnos idõm nem engedi, mert olyan sok melónk van a cégnél hogy nem látszódunk ki a melóból és kb 0 szabadidõm van. DE amennyire idõm és tudásom engedi megpróbálok valami értékelhetõt alkotni. Majd egyszer csinálok egy update-elt változatot magamnak.

4729  Spityu 2011-12-23 20:34:52  Előzmény:Támba Csaba: 65658

Ezen párszor már gondolkodtam én is. Elõször esztergára gondoltam. Lassan megforgatva a blokkot, úgy ahogy te is írtad, rázárva a blokkfeleket spéci késsel meg lehetne munkálni.
De a marógép szerintem valószínûbb.

Csucsunova! Szerintem hívd fel Mihályfit... talán nem titok...

Jocking! Ez a vezérlõtárcsás megoldás szerintem nem mûködik. :D Szép egyenes lesz, de kúpos, a tengelyhez közelítve jobban kopik a kilométerek során a blokk.

Tsaby vagy bárki! Találkoztál már olyannal, hogy felszabályzott blokknál leugrott a vezérlõtárcsa a menesztõkrõl? Tartok tõle egy kicsit. Sajnos a könyv nem ad meg minimális vezérlõtárcsa-pálya távolságot a fékdobbal ellentétben.
Párszor már hallottam olyanról, hogy leugrott a vezérlõtárcsa a helyérõl, arról már nincsen tudomásom, hogy voltak-e szabályozva azok a blokkok. Mindenesetre nem túl örvendetes esemény. :)

A szakdoga nagyon profi lesz szerintem. Egy ideje már készül. Az adott évjáratú - motor - modell minden jellegzetessége megtalálható lesz benne, illetve a rajta végezhetõ (javító) munkálatok is.
[i](Módosította Spityu 2011.12.23. 21:39-kor)[/i]

4728 jocking . 2011-12-23 20:26:25  Előzmény:Támba Csaba: 65658

Kreatív pillanat:
Fogsz egy használt vezérlõtárcsát, és a tömítõfelületére nagyon finom csiszolóvásznat ragasztasz. Aztán fõtengely be ezzel a tárcsával, kézzel körbejáratni párszázszor, megfelelõ olajozás mellett. Tehát az a módszer, mint amit polírozásnál is használnak. Vagy nagyon hülyeség? :D

4727 Támba Csaba 2011-12-23 18:53:02  Előzmény:Zwick Gábor: 65656

Elõször is gratulálok a szép témaválasztáshoz!

A kérdésedre pedig a válaszom az, hogy konkrétan erre a feladatra max. a gyárban és az egykori gyári szakszervizekben volt anno célgép.

A megoldások végül is az adott szaki fantáziáján és gépparkján múlik.
Szóba jöhet megfelelõ átmérõjû homlokmaró szerszám ami foroghat egyetemes marógép vertikális fejében, vagy sugárfúróban. Lényeg, hogy a motortömb függõleges helyzetben stabilan rögzíthetõ legyen a fõorsó vonalában.

Ügyes esztergályos ugyanezzel a szerszámmal akár egy nagyobb esztergán is megoldja:)

Maró helyett lehet spec. módon köszörült körkés is.

Lényeg, hogy ilyenkor a kettényitott motortömb fedeleket "rázárják" a szerszámra.

A pár éve az égi mûhelybe költözött Géza bácsi ismerõsöm(eszméletlen fazon volt) egy, a csapágyfuratokban megvezetett és megtámasztott saját maga fabrikált KÉZI szerszámmal szabályozta, mintha szelepmarást csinált volna.
Végül is az anyagleválasztás minimális és puha fémmel megy a munka, simán ment a "tekerõs" cuccal is.

Tehát ahogy írtam minden a rendelkezésre álló eszközökön és a szaki agyafúrtságán múlik.

Ha tud valaki más módszereket említeni, akkor én is szívesen olvasnám a további leírásokat.

A kész szakdogát meg remélem közkinccsé teszed!

Majd "elõlektoráljuk" az itteni bagázzsal:)))

4726 Muczán Gábor 2011-12-23 15:16:49

Kedves Klubtagjaink!

Békés Karácsonyi ünnepet, és Boldog Új Esztendõt kívánok minden Tagunknak, Topiklakónak, családtagjaiknak, mindenkinek!

Reméljük kellemesen, és jó társaságban töltöttetek el egy újabb évet közöttünk.

Akár itt a honlapon, akár a Találkozóinkon.

Mindenkit szeretettel várunk December 31.-én 10.00 órától a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtti szokott gyülekezõhelyünkön. 11.00 óra felé elindulunk szokásos Szilveszteri Felvonulásunkra. Mindenkit szeretettel vár a TWK.

Ne feledjétek el, jövõre "nagykorú" lesz a Klubunk:-), belép a 18. életévébe.
Felnõtté váltunk, de azért karikában 18-as:-)) filmet ne futtassunk a honlapon
:evil: :evil: :evil:

Muczán Gábor

4725 Zwick Gábor 2011-12-22 15:14:07

[b]Tsaby[/b]kollegához irányulna a kérdésem mert tudtommal gépész végzettségû, d ha bárki tudja akkor várom a válaszokat mástól is.
Szóval Épp trabant motor felújításból írom a szakdogámat, és megakadtam egy kicsit. A vezérlõtárcsa pálya felszabályozását hogyan csinálják. milyen feltételei vannak (milyen gépigén, szerszám, beállítások stb.), szükséges technológia.

Lehet hogy a barkácsban lenne a helye, de 65-ös motorról van szó ezért gondoltam ide is elfér

4724  Spityu 2011-12-22 14:09:50  Előzmény:Zwick Gábor: 65654

Akkor jól sejtettem, hogy gyári jellegû izzók... majd megnézem milyen típusúak vannak, megpróbálok mindent összeírni. Remélem nem 10.000db IFA légtartálybeltérmegvilágító izzóról van szó.
Viszünk Szabival katalógust (csavarok miatt), dinamóbelet, zseblámpát, fényképezõt. Aztán majd beszámolok.

4723 Zwick Gábor 2011-12-22 13:23:10  Előzmény: Spityu: 65653

Persze hogy mond a márka valamit is! NARVA ilyen izzókkal szerelték gyárilag a trabikat, és ilyen izzókészlet is járt hozzájuk. nekem speciál van is egy ilyen izzókészletem trabanthoz leltárral együtt. ESKA csavarra meg nagy szükség van mindenkinek szóval ha találsz benne jó méreteket akkor vevõ lennék 1-2 vödörrel

4722  Spityu 2011-12-21 23:08:01  Előzmény:Huszta Tibor: 65652

Sosem tudhassa az ember... :D

Más: Navra vagy Navro vagy mi a bánat márkájú izzók mondanak valakinek valamit? Tegnap beugrottam egy raktárba, ahol fõként NDK-s teherautó alkatrészeket árulnak, de volt pár Trabi cucc is.
Az egyik sarokban több doboz (jó nagyok) zsugorba rendezett ilyen márkájú izzó volt, DDR felirattal. Annyira nem néztem meg, mert siettem, meg kicsit sötét is volt.
Nem mondom, hogy nagyon szükséges alkatrészeket találtam, de mindenképpen ritkák. Pl. küszöbdugó, ajtózár és ellendarab, csomagtérzár galvános részei, csomagtérzár alá mûanyag, kilincs alá mûanyag, kilincsek, valószínûleg dinamó forgórészek zsírpapírban, tanklefogató karom, trafóleszorító, homlokfalcsavar gumi, biztonsági öv akasztó :), fekete ajtónyitó, tûzfal átvezetõgumi stb. Volt még 6V ablaktörlõmotor jónéhány, többféle 12V, 24V, aluburkolatos fesszab, km órák (szerintem Trabi nem), mûszerek, labirint (gyûrûk nélkül). Nagyjából ezek maradtak meg bennem.
Ja meg - állítólag - 400 tonna ESKA csavar. :) Szerintem csak 40, de annyi tuti van. Rossz hír hogy kb. 39 tonna >M14. De talán lesz Trabiba való is.

[i](Módosította Spityu 2011.12.22. 00:16-kor)[/i]

4721 Huszta Tibor 2011-12-21 22:49:04  Előzmény: Spityu: 65651

Miért, szerinted az enyém tuningolt?
:)

4720  Spityu 2011-12-21 22:30:30  Előzmény:Huszta Tibor: 65650

Azt hittem katalógusként, csak úgy. "XY - ilyenolyanszínû limo" pl.

Régóta meg akarom kérdezni, most újra eszembejutott a képekrõl: a régi 601-esek rendszámtábla világítás tényleg olyan volt, mint a tiéden?

4719 Huszta Tibor 2011-12-21 22:07:21  Előzmény: Spityu: 65646

gyûjtöm, de inkább fizikailag, mint fotón.

a felnik díszgyûrûsek.

T.