Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4727 Támba Csaba 2011-12-23 18:53:02  Előzmény:Zwick Gábor: 65656

Elõször is gratulálok a szép témaválasztáshoz!

A kérdésedre pedig a válaszom az, hogy konkrétan erre a feladatra max. a gyárban és az egykori gyári szakszervizekben volt anno célgép.

A megoldások végül is az adott szaki fantáziáján és gépparkján múlik.
Szóba jöhet megfelelõ átmérõjû homlokmaró szerszám ami foroghat egyetemes marógép vertikális fejében, vagy sugárfúróban. Lényeg, hogy a motortömb függõleges helyzetben stabilan rögzíthetõ legyen a fõorsó vonalában.

Ügyes esztergályos ugyanezzel a szerszámmal akár egy nagyobb esztergán is megoldja:)

Maró helyett lehet spec. módon köszörült körkés is.

Lényeg, hogy ilyenkor a kettényitott motortömb fedeleket "rázárják" a szerszámra.

A pár éve az égi mûhelybe költözött Géza bácsi ismerõsöm(eszméletlen fazon volt) egy, a csapágyfuratokban megvezetett és megtámasztott saját maga fabrikált KÉZI szerszámmal szabályozta, mintha szelepmarást csinált volna.
Végül is az anyagleválasztás minimális és puha fémmel megy a munka, simán ment a "tekerõs" cuccal is.

Tehát ahogy írtam minden a rendelkezésre álló eszközökön és a szaki agyafúrtságán múlik.

Ha tud valaki más módszereket említeni, akkor én is szívesen olvasnám a további leírásokat.

A kész szakdogát meg remélem közkinccsé teszed!

Majd "elõlektoráljuk" az itteni bagázzsal:)))

4726 Muczán Gábor 2011-12-23 15:16:49

Kedves Klubtagjaink!

Békés Karácsonyi ünnepet, és Boldog Új Esztendõt kívánok minden Tagunknak, Topiklakónak, családtagjaiknak, mindenkinek!

Reméljük kellemesen, és jó társaságban töltöttetek el egy újabb évet közöttünk.

Akár itt a honlapon, akár a Találkozóinkon.

Mindenkit szeretettel várunk December 31.-én 10.00 órától a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtti szokott gyülekezõhelyünkön. 11.00 óra felé elindulunk szokásos Szilveszteri Felvonulásunkra. Mindenkit szeretettel vár a TWK.

Ne feledjétek el, jövõre "nagykorú" lesz a Klubunk:-), belép a 18. életévébe.
Felnõtté váltunk, de azért karikában 18-as:-)) filmet ne futtassunk a honlapon
:evil: :evil: :evil:

Muczán Gábor

4725 Zwick Gábor 2011-12-22 15:14:07

[b]Tsaby[/b]kollegához irányulna a kérdésem mert tudtommal gépész végzettségû, d ha bárki tudja akkor várom a válaszokat mástól is.
Szóval Épp trabant motor felújításból írom a szakdogámat, és megakadtam egy kicsit. A vezérlõtárcsa pálya felszabályozását hogyan csinálják. milyen feltételei vannak (milyen gépigén, szerszám, beállítások stb.), szükséges technológia.

Lehet hogy a barkácsban lenne a helye, de 65-ös motorról van szó ezért gondoltam ide is elfér

4724  Spityu 2011-12-22 14:09:50  Előzmény:Zwick Gábor: 65654

Akkor jól sejtettem, hogy gyári jellegû izzók... majd megnézem milyen típusúak vannak, megpróbálok mindent összeírni. Remélem nem 10.000db IFA légtartálybeltérmegvilágító izzóról van szó.
Viszünk Szabival katalógust (csavarok miatt), dinamóbelet, zseblámpát, fényképezõt. Aztán majd beszámolok.

4723 Zwick Gábor 2011-12-22 13:23:10  Előzmény: Spityu: 65653

Persze hogy mond a márka valamit is! NARVA ilyen izzókkal szerelték gyárilag a trabikat, és ilyen izzókészlet is járt hozzájuk. nekem speciál van is egy ilyen izzókészletem trabanthoz leltárral együtt. ESKA csavarra meg nagy szükség van mindenkinek szóval ha találsz benne jó méreteket akkor vevõ lennék 1-2 vödörrel

4722  Spityu 2011-12-21 23:08:01  Előzmény:Huszta Tibor: 65652

Sosem tudhassa az ember... :D

Más: Navra vagy Navro vagy mi a bánat márkájú izzók mondanak valakinek valamit? Tegnap beugrottam egy raktárba, ahol fõként NDK-s teherautó alkatrészeket árulnak, de volt pár Trabi cucc is.
Az egyik sarokban több doboz (jó nagyok) zsugorba rendezett ilyen márkájú izzó volt, DDR felirattal. Annyira nem néztem meg, mert siettem, meg kicsit sötét is volt.
Nem mondom, hogy nagyon szükséges alkatrészeket találtam, de mindenképpen ritkák. Pl. küszöbdugó, ajtózár és ellendarab, csomagtérzár galvános részei, csomagtérzár alá mûanyag, kilincs alá mûanyag, kilincsek, valószínûleg dinamó forgórészek zsírpapírban, tanklefogató karom, trafóleszorító, homlokfalcsavar gumi, biztonsági öv akasztó :), fekete ajtónyitó, tûzfal átvezetõgumi stb. Volt még 6V ablaktörlõmotor jónéhány, többféle 12V, 24V, aluburkolatos fesszab, km órák (szerintem Trabi nem), mûszerek, labirint (gyûrûk nélkül). Nagyjából ezek maradtak meg bennem.
Ja meg - állítólag - 400 tonna ESKA csavar. :) Szerintem csak 40, de annyi tuti van. Rossz hír hogy kb. 39 tonna >M14. De talán lesz Trabiba való is.

[i](Módosította Spityu 2011.12.22. 00:16-kor)[/i]

4721 Huszta Tibor 2011-12-21 22:49:04  Előzmény: Spityu: 65651

Miért, szerinted az enyém tuningolt?
:)

4720  Spityu 2011-12-21 22:30:30  Előzmény:Huszta Tibor: 65650

Azt hittem katalógusként, csak úgy. "XY - ilyenolyanszínû limo" pl.

Régóta meg akarom kérdezni, most újra eszembejutott a képekrõl: a régi 601-esek rendszámtábla világítás tényleg olyan volt, mint a tiéden?

4719 Huszta Tibor 2011-12-21 22:07:21  Előzmény: Spityu: 65646

gyûjtöm, de inkább fizikailag, mint fotón.

a felnik díszgyûrûsek.

T.

4718 Huszta Tibor 2011-12-21 22:06:12  Előzmény:Gyapjas Gergely: 65643

[url=http://totalcar.hu/tesztek/trabant60166/]Itt[/url] akad egy pár.
:)

4717  Spityu 2011-12-21 21:39:17

Én is erre tippelek, de kicsit olyan mélyen fekvõnek tûnt elsõre.

4716 Holnapy Gergely dr. 2011-12-21 21:11:47  Előzmény: Spityu: 65646

Szerintem az csak egy díszgyûrû lehet a dísztárcsa alá, és nem a felni a sûrûlyukas. Szerintem. De majd Tib megmondja.
G

4715  Spityu 2011-12-21 19:55:28

Tib, [url=http://gyujtemeny.vatera.hu/kepeslap_fenykep/fenykep/1969_heviz_helikon_szallo_trabant_foto_1524790106.html]egy rendszám, ha még gyûjtöd.[/url]

Amúgy miféle felnik lehetnek ezek?

4714 Gyapjas Gergely 2011-12-20 21:42:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 65644

Nem rossz de én tipikusan trabantosat keresek.
Egy link, ha már volt akkor bocs:
[url]https://picasaweb.google.com/115317761491728262752/AWZP70Felujitasa[/url]

4713 Csády Szabolcs 2011-12-20 19:56:02  Előzmény:Gyapjas Gergely: 65643

Talán ez segít:

[url]http://www.origo.hu/auto/veteran/20100813-nosztalgiatuning-korabeli-autoextrak.html[/url]

4712 Gyapjas Gergely 2011-12-20 19:27:26

üdv!

Olyan kiegészítõkrõl keresek fényképet amik tuningnak számítottak a 70-es,80-as években. Pl: utólagos fejtámla, nelásskirács, többszólamú kürt, Rothams-os matrica a szélvédõn ...stb. Kinek mi jut még eszébe?

4711 Ackermann Balázs 2011-12-06 22:56:18  Előzmény:jocking .: 65640

Én meg szoktam kevergetni idõnként a pálcával a benyát benne, száraz idõben érdemes menni is egy kört bemelegedésig legalább. Szerintem csak több éves állás után lesz fika a benzincsapban ettõl, ha már kipárolgott a benya is...

Amúgy a Trabi jól bírja az ilyen pihenõket, még a tank sem rohad nagyon az olajnak köszönhetõen. Az is jót tesz neki ha legalább az elejét felbakolod ha hosszabb idõre áll.

4710 Gyapjas Gergely 2011-12-06 21:15:03  Előzmény:jocking .: 65640

Bár az én autóm nem veterán, de nem szoktam használni novembertõl márciusig. Általában teletankolom, és kéthetente a garázsba megpumpálom a fékpedált.Azóta, hogy télen nem használom, kivéve amikor száraz hideg idõ van akkor megyek vele két kört vagy azzal megyek el vásárolni. Utána megint teletankolom és kész. Eddig nem volt vele gondom, de a tavaszra berohadó fék az visszatérõ hiba.
[i](Módosította strabi 2011.12.06. 22:16-kor)[/i]

4709 jocking . 2011-12-06 20:35:28

Kérdeznék valamit, talán ebbe a topicba illik a legjobban, mivel a veterán kocsik elég ritkán vannak használva.
A kérdésem az lenne az autót ritkán használóktól (itt a ritkán akár hónapokat is jelenthet, gondolom, nem visztek ki egy minõsített veteránt a sós latyakba) hogy mivel akadályozzátok meg, hogy a keverékbõl az olaj leüljön a tank aljára és eldugítsa a benzincsapot és a porlasztót?

4708  Spityu 2011-12-06 20:26:41

[url=http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/trabant_kerek_regi]Krumplisütõs felni, szõrös Pneumant (Trabantra)[/url]

4707 Kozma Bence 2011-12-03 17:33:13  Előzmény: Spityu: 65637

Értem, köszi! Azt hittem már, hogy az enyém nem is Trabiba való.

4706  Spityu 2011-12-03 17:01:38  Előzmény:Kozma Bence: 65636

Szerintem a 31-es kapocs hiányzik róla, ami a test. Gondolom a hátlapon keresztül kapja.

4705 Kozma Bence 2011-12-03 16:49:04  Előzmény: Spityu: 65635

Köszi szépen!

Egyébként ami van a Zsombinál azon miért csak 3 kábelcsatlakozás van?

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=2099[/url]

4704  Spityu 2011-12-03 16:38:30  Előzmény:Kozma Bence: 65634

Szia, a gyárit nemrég már leírta valaki. Alu burkolatos, pánttal rögzítve. Küldtem egy e-mail-t, a csatolt képeken láthatsz olyat.

4703 Kozma Bence 2011-12-03 16:10:36

Szerintetek eredeti lehet ez a feszültségszabályzó? Sehol nem találtam ilyet.

[url]http://bence.szunyi.com/fesz.JPG[/url]

Ha ez egyáltalán az. :rolleyes:

4702 Holnapy Gergely dr. 2011-12-01 21:49:19  Előzmény: Spityu: 65631

Hogy én mit gondolok?
Szerintem, amíg a benzinkutat nem vetted meg, a ruhát se vedd fel. -persze csak az irígység mondatja velem...

Ez meg mintha nem jó kezekbe került volna...:
http://www.vatera.hu/auto_motor_alkatresz/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/kilincs_diszlec/trabant_600_p60_motor_valto_papirok_1515934817.html
(vagy esetleg most?)
G

4701 Támba Csaba 2011-12-01 17:52:32  Előzmény: Spityu: 65631

Királyság! :)

4700  Spityu 2011-12-01 11:57:02

Mit gondoltok? Szerintem ugyanolyan. :)

[url]http://divat-ruha.vatera.hu/munkaruhazat_es_vedofelszereles/kabat_dzseki_melleny/3db_mellesnadrag_1_dzseki_sapka_munkaruhazat_1512161573.html[/url]

[url]https://picasaweb.google.com/nmlevel/ARGiFORKTBalassagyarmaton#[/url]

4699 Huszta Tibor 2011-11-30 21:56:24  Előzmény: Spityu: 65628

Nekem van hasonló, kicsit eltérõ beltartalommal...
:)

T.

4698  Spityu 2011-11-28 20:14:36

Erre kíváncsi leszek...
[url]http://hasznalt-konyv.vatera.hu/szakkonyv_kezikonyv/autos_motoros_konyvek/nagyon_ritka_mogurt_album_ikarus_csepel_raba_1513035263.html[/url]

4697  Spityu 2011-11-21 21:04:50

Jóféle. :)

[url]http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1507603343[/url]

4696 Csády Szabolcs 2011-11-21 20:33:02

[urls=http://www.jofogas.hu/pest/Veteran_tarbant_600_as_elado_2754663.htm]Trabant 600[/urls]

4695  Spityu 2011-11-21 09:06:39  Előzmény:Huszta Tibor: 65625

OK. Frissíts. :)

4694 Huszta Tibor 2011-11-20 23:10:25  Előzmény: Spityu: 65623

Javaslok egy játékot. Ki tud hülyébbet kérdezni az eladótól? :)
Ki van benne?

T.

4693 Támba Csaba 2011-11-20 15:35:36  Előzmény: Spityu: 65623

Sokat állt a szabadban mozdulatlanul. Ez a karosszériák halála. Mindig ugyanott folyik le a víz, a jég belefagy-kiolvad, nincs menetszél ami kiszellõztetné az üregeket, stb.

És ha '88-ban új kasznit is kapott még egy régebbivel talán jobban járt volna. A '87-es évjárattól ugyanis drasztikusan romlott a gyári korrózióvédelme a Trabantoknak.

A saját FIAT motorosom is eredetileg '75-ös, de egy '90-es direkt cseredarabnak gyártott alkatrész alvázszámú új karosszériát kapott. Úgy porrá volt rohadva mikor megvettem, hogy egynémely kertalján fellelt 500-as is különb. Szinte a teljes alját ki kellett vágni. Pedig ez napi használatban volt, 1,5 év mûszaki volt rajta.

4692  Spityu 2011-11-20 15:19:04

Ahhoz képest, hogy '88-ban új karosszériát kapott, elég jól elbánt szegénnyel az idõ vasfoga. Gondolom nem zsír újat kapott akkor. :)

[url]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi/trabant/trabant_601_es_aukcion_veteran_1504758053.html[/url]

"több [i]apró[/i] helyen is berozsdállott." Háttõõõ... :)
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 16:19-kor)[/i]

4691 Támba Csaba 2011-11-19 11:20:38  Előzmény:Huszta Tibor: 65619

Az autó:

Rokonságban, vagy a szomszéd bácsi hátsó udvarán fellelt lejárt mûszakis példány.


Hozzájutás:

Ingyen, vagy hulladékvas áron. Esetlegesen pénzt kért a mostani "eladó" a korábbi tulajtól amiért volt olyan szíves elvinni az udvaráról.


Az eladó:

Húúúúmostanaztánszakítokegyvalagpénzt "mûkedvelõ lomizós" típus aki arra sem képes, hogy utánanézzen mit rak ki a netre...

4690 Ék Roland 2011-11-19 10:45:05  Előzmény:Huszta Tibor: 65619

hy
Tibi te tudatlan ez 501 es!

4689  Spityu 2011-11-19 09:14:47  Előzmény:Huszta Tibor: 65619

Nahát! Nem is értem, miért nem írták oda, hogy kanadai piacra szánt, ritka példányról van szó. A hátsó szélvédõ fotosoppolás sem piskóta.

4688 Huszta Tibor 2011-11-19 08:53:47

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/600/trabant_600_1969-5282183]Egy szép 600-ast[/url], valaki?

:)

4687 Ackermann Balázs 2011-11-16 22:18:55  Előzmény:jocking .: 65614

Az is fasza még, mikor odafagy a Katalyt kályha a szõnyeghez.:) Azt szoktam télen használni, be a lábaim alá és lehet tojást fõzni. Amúgy semmit sem ér, de csak azért mert keresztül fúj a szél az egészen. A jó fûtés alapja a rendes szigetelés: ajtó kéder és szõnyegek megléte. :)

A kis Lincike 15-20 perc alatt csinált 25 fokot tavaly -9bõl. Nem hittem a szememnek... Pulcsiban röhögtem a többieken, hogy sapkában fáznak a mûanyag rakétákban. :D Mondjuk ehhez folyamatos haladás kell, de kivitelezhetõ!

4686  Spityu 2011-11-16 20:24:21  Előzmény:Kozma Bence: 65615

Szóval kb. 30km rövid táv, és 50km hosszú. Ez így teljesen jó a kipufogó szempontjából, 40-es keveréket használnék. Ilyen használatnál nem éremes játszani az arányokkal, szerintem.

4685  Spityu 2011-11-16 20:21:13  Előzmény:jocking .: 65614

Az se rossz. Viszont a 4T még ennél is jobb! Egy téli éjszaka hódara esett, reggel pedig indultam melóba, természetesen bepárásodott szélvédõvel, mivel kissé beázik szegény. Ilyenkor amint kiállok a parkolóból, egybõl tolom rá a levegõt, mivel a párát a hideg is lefújja... na ekkor volt HÓESÉS A KOCSIBAN! 10perccel késõbb is még fagyott állapotban volt a kabátomon meg a hajamon. :D
Persze a páralefúvást követõen (kb. fél perc) lekapcsolom, és csak kb. 2km után szoktam felkapcsolni, de csak egyesre.

4684 Kozma Bence 2011-11-16 20:05:47  Előzmény:jocking .: 65613

Hétvégente 40-50 km-t szoktam vele menni városon kívül. :)

4683 jocking . 2011-11-16 19:49:55  Előzmény: Spityu: 65608

Hát igen, én is kurvára élveztem, amikor belül kellett jégkaparózni az üveget... :D Nálam olyan is volt, hogy a tetõkárpitnak csúfolt linóleumszerû sz@r is bederesedett, aztán amikor beindult a fûtés, elkezdett esni az esõ, bent a kocsiban. :D :D :D

4682 jocking . 2011-11-16 19:47:55  Előzmény:Kozma Bence: 65607

A 2T-nél a rövid távokon történõ használat egy problémával azért járhat. Ettõl ugyanis elég jól lerakódik az olajsár a kipufogóban. Ha tényleg csak rövid távokon használod, érdemes lehet hetente-kéthetente menni vele egy hosszabb (10 km már talán elég) utat, ahol jól ki lehet huzatni és így "kikormolni".

4681 Kozma Bence 2011-11-16 19:04:48  Előzmény: Spityu: 65611

Az szép. :)

Nekünk is Trabink volt, egy kék kombi. Kb 8 éve vitték el ingyen mert 2 évig csak állt az udvaron mozdulatlanul. Nagyon sajnáltam. Akkor azt mondtam, hogy nekem az elsõ autóm Trabant lesz. így is lett. :) Csak egyet bánok, hogy nem kombi. De sebaj, lesz majd még azis. :)

És bocsánat az off-ért. :)

4680  Spityu 2011-11-16 18:48:48  Előzmény:Kozma Bence: 65610

Amennyiben a Trabizást rendszeres vezetésként, karbantartásként, szerelésként értelmezzük, akkor 5.5 éve, utóbbi majd 2 évben 4 ütemûvel (mivel a 2T ugyebár szét van döntve).

Tágabb értelemben születésemtõl fogva (igen, majdnem a szó legszorosabb értelmében is :D), ugyanis a 2T idõsebb nálam.

4679 Kozma Bence 2011-11-16 18:20:48  Előzmény: Spityu: 65608

Hát igen a légszûrõház. :) Múltkor már átfordítottam, csak aztán visszafordítottam, mert még nem volt olyan hideg. :) Aztán most meg szépen elfejeltettem.

Köszi a tanácsokat, tapasztalatokat. Megkérdezhetem, hogy hány éve Trabizol? :) Hihetetlen mennyit tudsz ezekrõl a járgányokról. :)

4678 Támba Csaba 2011-11-16 17:47:00  Előzmény:Kozma Bence: 65604

Ha nem teszel rá frissen fúrt hengereket, akkor elforog még pár ezer kilométert a fõtengely. Viszont a bikaerõs új hengerek "szétrúgnák" egykettõre:)