Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4690 Ék Roland 2011-11-19 10:45:05  Előzmény:Huszta Tibor: 65619

hy
Tibi te tudatlan ez 501 es!

4689  Spityu 2011-11-19 09:14:47  Előzmény:Huszta Tibor: 65619

Nahát! Nem is értem, miért nem írták oda, hogy kanadai piacra szánt, ritka példányról van szó. A hátsó szélvédõ fotosoppolás sem piskóta.

4688 Huszta Tibor 2011-11-19 08:53:47

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/600/trabant_600_1969-5282183]Egy szép 600-ast[/url], valaki?

:)

4687 Ackermann Balázs 2011-11-16 22:18:55  Előzmény:jocking .: 65614

Az is fasza még, mikor odafagy a Katalyt kályha a szõnyeghez.:) Azt szoktam télen használni, be a lábaim alá és lehet tojást fõzni. Amúgy semmit sem ér, de csak azért mert keresztül fúj a szél az egészen. A jó fûtés alapja a rendes szigetelés: ajtó kéder és szõnyegek megléte. :)

A kis Lincike 15-20 perc alatt csinált 25 fokot tavaly -9bõl. Nem hittem a szememnek... Pulcsiban röhögtem a többieken, hogy sapkában fáznak a mûanyag rakétákban. :D Mondjuk ehhez folyamatos haladás kell, de kivitelezhetõ!

4686  Spityu 2011-11-16 20:24:21  Előzmény:Kozma Bence: 65615

Szóval kb. 30km rövid táv, és 50km hosszú. Ez így teljesen jó a kipufogó szempontjából, 40-es keveréket használnék. Ilyen használatnál nem éremes játszani az arányokkal, szerintem.

4685  Spityu 2011-11-16 20:21:13  Előzmény:jocking .: 65614

Az se rossz. Viszont a 4T még ennél is jobb! Egy téli éjszaka hódara esett, reggel pedig indultam melóba, természetesen bepárásodott szélvédõvel, mivel kissé beázik szegény. Ilyenkor amint kiállok a parkolóból, egybõl tolom rá a levegõt, mivel a párát a hideg is lefújja... na ekkor volt HÓESÉS A KOCSIBAN! 10perccel késõbb is még fagyott állapotban volt a kabátomon meg a hajamon. :D
Persze a páralefúvást követõen (kb. fél perc) lekapcsolom, és csak kb. 2km után szoktam felkapcsolni, de csak egyesre.

4684 Kozma Bence 2011-11-16 20:05:47  Előzmény:jocking .: 65613

Hétvégente 40-50 km-t szoktam vele menni városon kívül. :)

4683 jocking . 2011-11-16 19:49:55  Előzmény: Spityu: 65608

Hát igen, én is kurvára élveztem, amikor belül kellett jégkaparózni az üveget... :D Nálam olyan is volt, hogy a tetõkárpitnak csúfolt linóleumszerû sz@r is bederesedett, aztán amikor beindult a fûtés, elkezdett esni az esõ, bent a kocsiban. :D :D :D

4682 jocking . 2011-11-16 19:47:55  Előzmény:Kozma Bence: 65607

A 2T-nél a rövid távokon történõ használat egy problémával azért járhat. Ettõl ugyanis elég jól lerakódik az olajsár a kipufogóban. Ha tényleg csak rövid távokon használod, érdemes lehet hetente-kéthetente menni vele egy hosszabb (10 km már talán elég) utat, ahol jól ki lehet huzatni és így "kikormolni".

4681 Kozma Bence 2011-11-16 19:04:48  Előzmény: Spityu: 65611

Az szép. :)

Nekünk is Trabink volt, egy kék kombi. Kb 8 éve vitték el ingyen mert 2 évig csak állt az udvaron mozdulatlanul. Nagyon sajnáltam. Akkor azt mondtam, hogy nekem az elsõ autóm Trabant lesz. így is lett. :) Csak egyet bánok, hogy nem kombi. De sebaj, lesz majd még azis. :)

És bocsánat az off-ért. :)

4680  Spityu 2011-11-16 18:48:48  Előzmény:Kozma Bence: 65610

Amennyiben a Trabizást rendszeres vezetésként, karbantartásként, szerelésként értelmezzük, akkor 5.5 éve, utóbbi majd 2 évben 4 ütemûvel (mivel a 2T ugyebár szét van döntve).

Tágabb értelemben születésemtõl fogva (igen, majdnem a szó legszorosabb értelmében is :D), ugyanis a 2T idõsebb nálam.

4679 Kozma Bence 2011-11-16 18:20:48  Előzmény: Spityu: 65608

Hát igen a légszûrõház. :) Múltkor már átfordítottam, csak aztán visszafordítottam, mert még nem volt olyan hideg. :) Aztán most meg szépen elfejeltettem.

Köszi a tanácsokat, tapasztalatokat. Megkérdezhetem, hogy hány éve Trabizol? :) Hihetetlen mennyit tudsz ezekrõl a járgányokról. :)

4678 Támba Csaba 2011-11-16 17:47:00  Előzmény:Kozma Bence: 65604

Ha nem teszel rá frissen fúrt hengereket, akkor elforog még pár ezer kilométert a fõtengely. Viszont a bikaerõs új hengerek "szétrúgnák" egykettõre:)

4677  Spityu 2011-11-16 17:42:40  Előzmény:Kozma Bence: 65607

Különösebben nem árt a motornak a hidegüzem, ez egy nagy elõnye a 2T-nek. Inkább csak a fogyasztásnak nem tesz jót, de még mindig jobb, mintha egy helyben melegítenéd. :) Mondjuk úgy, hogy az elsõ 100m-en 2x annyi benzint használ fel, mint az utolsó 100-on (kb. fagypont alatt) és érezhetõen gyengébb is a gép.

Apropó. A videót újra megnéztem, ezennel leb@szásban részesítelek. Mit is ír a kezelési útmutató a légszûrõházról, a kinti hõmérsékletrõl és a tüzelõanyag fogyasztásról? :)

Amúgy a ventilátor kartonpapírral történõ takarásával is lehet csökkenteni a bemelegedési idõt, a fûtés hatékonyságát pedig növelni. A motor és a homloklemez közé kell behelyezni egy kartonlapot, úgy, hogy a végét meghajlítva kissé eltakarja a ventilátort. Nem kell túlzásba esni, csak annyira, hogy ne kapjon annyi friss levegõt. Ügyelni kell arra is, nehogy lecsússzon, a vibrációtól vagy bekapja a turbina. A megfelelõ pozíciót, rögzítést ki kell kísérletezni, szánj rá egy délutánt.

Ha letakarod, akkor ügyelj arra, ha hosszabb útra mész, nehogy túlmelegedjen. Ilyen esetben lehet, hogy vissza kell bontani.
Én 5km-re jártam a 2T-vel dolgozni, amibõl 2km lejtmenet volt. -15fokban a párát épp, hogy le tudtam fújni vele. Ó azok a régi szép idõk... jégkaparás belülrõl... :D De említhetném azt is, amikor egy pillanatra hozzáfagytam az ajtózárhoz (forrólevegõ befúvás...), mondjuk ez már az én hülyeségemnek tudható be. Mondjuk egybõl ki is nyílt a zár. Más kérdés, hogy a befújt párától újra befagyott. Öngyújtót, maroknyi jégoldósprayt felejtsd el. A megelõzõ jellegû megoldás a kulcs szilikonolajba történõ mártása, majd a zárba helyezése, többszöri elfordítása, felesleg letörlése. Ismételve 5x. Szezononként egy alkalommal.
A szilikon olaj második felhasználhatósága egy autónál (a kettõbõl) a kédergumik vékonyan történõ bekenése a befagyás ellen.
[i](Módosította Spityu 2011.11.16. 18:47-kor)[/i]

4676 Kozma Bence 2011-11-16 17:12:33

Köszi!
Hát remélem ez is kibírja még egy jó darabig. 80-nál többel úgysem megyek vele, remélem ezt díjazza azzal, hogy még egy évig nem lesz baja. :D

Az egyébként rosszat tesz neki ha szinte csak hideg motorral megyek vele? 3km-re lakok a sulitól és addig nemigen melegszik fel. Járjak inkább busszal? :D

4675  Spityu 2011-11-16 16:46:58  Előzmény:Kozma Bence: 65604

Jocking leírta már elõttem, nem sok újat tudok mondani. A kocsi futásteljesítményébõl - amit elhihetünk - következtetve valószínûleg még gyári bontatlan blokk van a kocsiban (max szimmeringezésre lett szétszedve). Bár a kocsi nem sokat futott, a motor azért ebben a "korban" néha már betegeskedik. Egy gyári, nem hétfõi vagy pénteki mûszakban készült motor olyan 60ezret bír ki, de hihetõ forrásból hallottam már több, mint 90ezret futott motorról, ami még bontatlan volt.
Az én 2T-m gyári motorja kb. 55-65ezret ment csak, már nem emlékszem pontosan. Az egyik hajtókar megszorult, majd széttört, szerencsére nem lett semmi baja a többi alkatrésznek. Persze elõzõleg nekiállt kerepelni... majd 1év múlva egy téli délutánon megállt. A másik hajtókar teljesen jó volt, valószínûleg a gyújtás csinálta ki a másikat. Emlékszem, az egyik emelkedõt mindig csörögve teljesítette, de akkor én még csak hátulról figyeltem az eseményeket. :D
A hengerfalakon már nem látszódik a hónolás, válla is van a hüvelynek, szóval mindenképpen fúrni kell. Talán kiadja a 72.25-ös lépcsõt, ha nem, akkor eladó lesz két ilyen dugó, és megy bele a következõ páros. :D

A videón tökéletesen hallani a fõtengely kopását, nem mondom biztosra, de mintha már a dugattyúkét is lehetne hallani. Remélhetõleg azért még elmehetsz vele párezer km-t mire generálozni kell, addig is gyûjtsd az alkatrészeket vagy a pénzt rájuk. A helyedben egybõl 72.50-es dugattyúkat vennék és akkor tuti jó lesz. Persze csak gyárit keress, utángyártottat bármikor találsz. Megjegyzés: a te évjáratodba "kör" dugó kell, a könnyített kivitel késõbb jött be. Természetesen ez is beépíthetõ, de úgy nem eredeti. :)
Fõtengelybõl találni jó minõségû felújítottat, annyit azért javasolnék, hogy gyanúsan olcsót ne vegyél, egy igazán megbízható 25-30ezer HUF körül van.

Még valami. Otthon az ablakom egy viszonylag forgalmas, de nem fõutcára néz és van egy Trabi, ami (nem akarok túlozni, de) kb. 5 éve kerepelõ fõtengellyel gyorsít ki a nem messze lévõ keresztezõdéstõl. Már messzirõl hallani, amikor jön. Mindig kinézek és látom, hogy ugyanaz az autó, ugyanaz a fõtengely. :) Jah és napi használatú, valószínûleg melóbajárós autóról van szó.
[i](Módosította Spityu 2011.11.16. 17:53-kor)[/i]

4674 jocking . 2011-11-16 14:35:28  Előzmény:Kozma Bence: 65604

Hát, van egy kis hangja a fõtengelynek, de én ezt még nem nevezném vészesnek. Volt már olyan motorom, aminek szarabb hangja volt és még évekig ment generál nélkül.

4673 Kozma Bence 2011-11-16 14:25:28

[url]http://youtu.be/ykwQKG1M-Ss[/url]

A múltkor mondtátok, hogy van egy kis fura hangja a motornak, csak elég rossz volt a felvétel, ezért csináltam egy jobb minõségû videót. Kiváncsi vagyok a véleményetekre.

4672 Kozma Bence 2011-11-14 13:09:17  Előzmény: Spityu: 65602

Hát a tegnapi napig. :)
Nem nyúltam hozzá semmihez. Az idõjárásra utaltam igazából, mert tegnap már minuszok röpködtek...

De a jó hír, hogy ma reggel még hidegebb volt és szépen indult. :)

4671  Spityu 2011-11-13 21:40:28  Előzmény:Kozma Bence: 65601

[i]"Eddig"[/i]

Meddig? :) Történt valami beavatkozás vagy az idõjárásra utalsz? Esetleg egyik napról a másikra?

4670 Kozma Bence 2011-11-13 20:36:21  Előzmény: Spityu: 65600

Hát csak annyit mondott, hogy szivatóval állítsam le, meg hogy teljesen kihúzott szivatóval indítsam. Eddig nemis volt ezzel probléma, indult szépen. Reggel kiváncsi leszek rá.

jocking: Remélem azért karbi cserére nemlesz szükség, ha holnap nem indul, elõször megpróbálkozok egy gyertyacserével...

4669  Spityu 2011-11-13 17:13:18  Előzmény:Kozma Bence: 65598

Ha jól emlékszem, akkor az elõzõ tulajdonos megmutatta, hogyan is kell elindítani elsõre. Ill. azt is elmondta, hogyan kell leállítani. Csak elfelejtetted. Szerintem hívd fel és kérdezd meg. Nincs két egyforma motor, lehet, hogy ennek is van valamilyen trükkje. Gyertyának az NGK-t preferálják a legtöbben, ha jól tudom, pontos típusát nem ismerem.

4668 jocking . 2011-11-13 14:13:47  Előzmény:Kozma Bence: 65596

Leírom én is a tapasztalatomat, bár nekem 12V-os van. Nálad valszeg nem ez a gond, de végsõ lehetõségnek ez is benne van.
Elég hosszú ideig nekem is indítási gondjaim voltak annak ellenére, hogy minden tökéletesen be volt állítva. Igaz, nekem nyáron és télen is, az napi elsõ szívatós indítás mindig egy 20 másodperces indítózással indult, mire nagy nehezen elkapta. Aztán annyi történt, hogy sikerült hozzájutnom egy jobb állapotú porlasztóhoz. Azt feltettük, utána már pöcc röff volt bárhol, bármikor. Vagyis ha már nagyon szarrá van kopva a porlasztó, az se tesz jót az indításnak.

4667 Kozma Bence 2011-11-13 11:20:01  Előzmény: Spityu: 65597

Szivatóval, gáz nélkül próbáltam.
Hát gyertyák õszintén szólva fogalmam nincs, hogy mióta vannak benne, szerintem elég régiek.
Milyet vegyek bele?

4666  Spityu 2011-11-13 11:13:02  Előzmény:Kozma Bence: 65596

A reggeli indításnál a szívató ugye ki volt húzva és gázt semennyit sem nyomtál?

Milyen típusú és mennyit futott gyertyák vannak benne? Gyújtáskábeleket, gyújtási idõpontot megéri átnézni, ha még nem volt.
[i](Módosította Spityu 2011.11.13. 12:15-kor)[/i]

4665 Kozma Bence 2011-11-13 11:01:01

6V-os Trabihoz nincs valakinek bevált hidegindítási módszere?
Reggel sehogyse akart indulni vadiúj akksival bárhogy köszörültem a torkát. Pedig tegnap este szivatóval állítottam le.
11-kor megpróbáltam újra, egybõl pöccre elindult.

4664 Zsikla István 2011-11-12 07:32:52  Előzmény:Biacsics Gábor: 65583

Ha van érzéked az apró dolgokhoz, akkor érdemes lehet kiforrasztani, szétbontani, a leszedõkart az ellenálláspálya nem használt részére irányítani, vigyázva az elõfeszítés értékének megtartására. Ezenkívûl a csúszógyûrû rugóját kell egy kicsit megspanolni, utána összerakni, visszaforrasztani és örülni. Van olyan potméter, ami csak roncsolással bontható, vagy teljesen szétkopott, ott értelemszerûen nem mûködik a módszer.
A tartósságról még nem tudok nyilatkozni, mert az én blupunktomban idén csináltam meg, de még bírja 8)

4663 Támba Csaba 2011-11-11 09:47:02  Előzmény:Huszta Tibor: 65593

Ezért a pénzért necces :)

4662 Huszta Tibor 2011-11-11 06:56:35

...ejj! ki ez a "Crocuta crocuta"?

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500-5261556[/url]

4661 Huszta Tibor 2011-11-07 08:59:26  Előzmény:Sipos Tamás: 65591

Tehát akkor, uraim, szabad a vásár!

T.

4660 Sipos Tamás 2011-11-06 09:36:35  Előzmény:Huszta Tibor: 65590

[justify]Az a valaki annak idején én voltam (már aki a könyveket adta). Ez azzal a céllal volt, hogy valaki ígérte, hogy elviszi tõled szintén kormány felújítási kísérletekhez. Az illetõ úgy látszik nem jelentkezett.
Ezekkel a könyvekkel nem tudok mit kezdeni, mert a mûanyagos témához nem értek, és várhatóan nem is szeretnék mélyebben elmélyülni bene. Tehát szabad felhasználást engedek a könyvek sorsát illetõen.[/justify]

4659 Huszta Tibor 2011-11-05 22:06:14

A mûanyag és a kormánykészítés témához:

Valaki egy találkozón hozzám vágott 5-6 mûanyagipari szakkönyvet vagy 3-4 éve. Akkoriban ez szintén téma volt, valakinek megígértem, hogy elhozom neki a cuccot, azóta viszont nem jelentkezett.

Ha kellenek valakinek ezek a könyvek, szívesen átadom, nálam a garázsban csak a helyet foglalja.

T.

4658 Huszta Tibor 2011-11-05 22:03:13  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 65587

Köszönöm!

Bár elég sokat levágtak az eredeti cikkbõl (úgy vagy 8-10 oldal lett volna a lapban), ez is szép eredmény. :)

T.

4657 Huszta Tibor 2011-11-05 22:01:08  Előzmény:Ék Roland: 65582

...Velorex light?

mennyiért mérték? több fotó nincs róla? érdekes kialakítás.

T.

4656 Holnapy Gergely dr. 2011-11-03 20:48:33

Gratula Tiberius komának a Veterán Autó és Motor c. újság hasábjain megjelent cikkéhez! (a "jobbra tarts"-ra való átállásról szól, Trabit kivételesen még nem említ benne) Nagyon igényes.
G

4655 Horváth Kristóf 2011-11-02 12:10:27  Előzmény:Horváth László: 65580

Szia!
Kormány engem is érdekelne, az enyém is végigrepedt kereszteben...

4654 Támba Csaba 2011-11-02 10:37:03  Előzmény:Biacsics Gábor: 65583

Nemrég beszéltünk errõl. A Wartburgok KONSTANT és STERN-COUPE rádiói nagyrészt egyeznek a BERLIN modellel. Nem vagyok rádiómûszerész, de emlékeim szerint egyforma a potméter bennük. Ha nem boldogulsz jelezd és a hétvégén túrok neked egyet a láda aljáról:)

4653  Spityu 2011-11-01 19:31:55

Üdv!

Visszatérõ kérdés a különféle mûanyag és gumi alkatrészek tisztítása, fehérítése. A bevált módszerek általában oxidatív kémiai reakción alapulnak, az alábbi is egy ilyen:

[url]http://www.retrocomputer.tux.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=20[/url]

4652 Biacsics Gábor 2011-11-01 15:35:25

Nem tudja valaki véletlenül hogy a Berlin rádiók hangerõszabályzó potmétere nem egyezik-e meg valamelyik késõbbi rádió potijával?Az enyém valószínûleg szét van kopva,ha befújom pár napig mûködik,majd utána megint semmi.Esetleg cserén kívül lehet valamit csinálni vele?

[i](Módosította biacs 2011.11.01. 16:36-kor)[/i]

4651 Ék Roland 2011-10-31 10:06:17

hy
brno 2011 ez mi játék....?
[imgw]http://www.carstyling.hu/cs_image.php?pic=00/00/96/05/9605_1320055367.jpg&t=2[/imgw]
[imgw]http://www.carstyling.hu/cs_image.php?pic=00/00/96/05/9605_1320055381.jpg&t=2[/imgw]
[imgw]http://www.carstyling.hu/cs_image.php?pic=00/00/96/05/9605_1320055390.jpg&t=2[/imgw]
[i](Módosította kezdo 2011.10.31. 11:08-kor)[/i]

4650  Spityu 2011-10-29 20:52:36  Előzmény:Horváth László: 65580

Szerintem sokunkat érdekelne a dolog. A jogi részére (mûbizonylat) csak annyit tudnék mondani, hogy ezer meg egy helyen lehet kapni 3 küllõs sportkormányokat (pl. "Type-R", "Typer" sportkormány), amit tonnaszámra vesznek és építenek be mindenféle bizonylat nélkül. Pl. versenyautókba. Nem mondom, hogy helyesen, de azért túl van ez misztifikálva.
Szóval elméletileg erre is kellene. Gyakorlatban úgy néz ki, hogy nincs vizsgabiztos, aki bebizonyítaná, hogy az a kormány nem a Trabant gyárban készült, ha ugyanolyan - mi meg bízunk abban, hogy jól meg van varrva az a kormánykerékváz. :)
Egy elõzetes kalkuláció kellene szerintem az árra vontakozóan, aztán lehet gyártani. Persze ez nem ilyen egyszerû, de kívánom, hogy sikerüljön. ;)
[i](Módosította Spityu 2011.10.29. 22:55-kor)[/i]

4649 Horváth László 2011-10-29 20:27:07

Üdv!
Néhány hónappal ezelõtti bejegyzéseket olvasgattam minap, és már elõtte is terveztem, hogy neki kellene állnom gyári kétütemû Trabant kormány mintájára újakat gyártanom. Úgy szeretném megcsinálni, hogy kivitelezésre teljesen megegyezzen az eredetivel, viszont strapabíró mûgyanta anyagból készülne üvegszál erõsítéssel. Nekem van itthon egy, ami teljesen szétporladt, de a vasanyaghoz tökéletes mintául szolgálna. Már csak egy szép állapotú gyárit kellene keresnem, amit lesablonozhatnék.
Érdekelne valakit ilyen kormány? Arra gondoltam még, hogy németekkel is lehetne tárgyalni ezügyben, lehet, hogy õk is vevõk lennének rá, mivel a gyári, ha nap éri, tényleg hamar szétreped.
Én meg mégiscsak szívesebben csinálnék Trabi kormányt, mint bármi más üvegszálas elemet. :)

4648  Spityu 2011-10-26 18:24:51  Előzmény:Támba Csaba: 65578

Meglehet, de úgy nem olyan, mint az eredeti. ;D

4647 Támba Csaba 2011-10-26 15:23:39  Előzmény: Spityu: 65576

Izé...ha 2 réteg között pár perc szünetet tartasz nem repedezik meg :)

4646 Zwick Gábor 2011-10-26 10:05:51  Előzmény: Spityu: 65576

Köszi szépen és a képeket várom. Mondjuk nekem az sem lenne nagy probléma ha nem repedezne meg, de gondolom higítás kérdése az egész.

4645  Spityu 2011-10-24 20:48:40  Előzmény:Zwick Gábor: 65575

Az ötlet az én fejemben is megszületett, de nem kellett feltalálnom a spanyol viaszt. A konkrét kivitelezést Tsaby mester írta le.

Body 999-et (szigorúan lemezdobozos kiszerelésût) folyékonyra kell hígítani Nitroval, majd rücsipisztollyal, a kívánt szórási képpel (dûzniállítással hangolható) gyönyörûen fel lehet hordani egy a gyárihoz nagyon hasonló réteget.

Képet igyekszem majd készíteni, talán a héten még lesz belõle valami. A fújás elõtt azért érdemes kitömíteni rendesen, mivel - mint mondtam - olyan jellegû lesz, mint a gyári: repedezett. :)

Ha jól ki van alatta húzva, akkor hiába szivárog be egy kis (kondenz)víz, nem tud hozzáférni sem az alapozóréteghez, sem a fémhez. Az meg, hogy a gumiban mit csinál a víz, különösebben nem érdekel. :)

A repedezés a száradásból adódik, ugyanis ahogy elpárolog a hígító, jelentõs térfogatcsökkenés következik be, amitõl "szép" repedések keletkeznek.

Az egész kocsira 1kg-t vettem, éppen, hogy kiadta, de csak oda fújtam, ahol gyárilag is volt. Meg ugye a padlólemezt nem kellett fújni, mivel nem kombi kivitelrõl van szó (bár azt hiszem ott is csak hátul volt, de lehet, hogy tévedek). Ma már lehet, hogy 2kg-t fújnék rá, de "dísznek" így is elég. Tény, hogy Jürgen néha azért jól odahúzta a ravaszt...

Amúgy elöl a doblemezekhez ment, a keverõdoboz dobozához, felsõ két saroktól a lenti két sarokig (tûzfal).
Belülrõl a tûzfal és az ablakkeret találkozásához, sarkoktól a padlólemezig, padlólemeznél egy kis szakasz hátrafelé, doblemez körbe.
Hátul a torony, a doblemez körüli dobogó alul, hátfal-padlólemez találkozása kapott.

4644 Zwick Gábor 2011-10-24 19:27:54  Előzmény: Spityu: 65573

Szia!

Megkérdezhetem, hogy mivel fújtad, vagy milyen tömítõt használtált hogy a motortérben oldalt (meg mindenütt) lévõ tömítõmasszát tudtad utánozni? Esetleg egy kép?

4643 Horváth Kristóf 2011-10-24 14:37:48

sziasztok!
ABalu: Igen csinos lett a második képre, biztos volt vele munka.
Az enyémnek a festése szerintem az átlagosnál jobb állapotú (Bár '79-es, de azóta szeptembertõl durván áprilisig garázsban áll minden évben), engem csak a lepattógzódások zavarnak, amiket pl ajtó rányitásával értek el, egyébként eszembe nem jutna újrafényezni. Ha tényleg ilyen szépen helyre lehet hozni kisebb javításokkal, és polírral, akkor mindenképpen ezt fogom tenni én is! A jövõ héten jutok autó közelbe, akkor elvileg tudok képeket csinálni.
A szállítási ötletekre is köszönöm a tippeket, még jól jöhetnek. :)

4642  Spityu 2011-10-23 19:52:33  Előzmény:Ackermann Balázs: 65572

Úgy bizony!

Lehet, hogy nem is olyan vészes és tényleg megéri inkább az eredeti közeli állapotban megtartani.

Lehet, hogy olyan állapotú a Trabid (a kérdezõé), amilyenre egyeseknek csak fáj a foga, hogy apróbb javítgatásokkal és rengeteg türelemmel közel eredeti állapotúra hozzák, mint Lincikét.
Ha végig is van karcolva valamelyik elem, akkor is érdemes körülnézni, hátha találni hozzá a bontókban épet a megfelelõ színben.

A most készülõ, teljes felújításon átesõ kocsim után én is egy 70-es évek beli krumplisütõs, eredeti állapotú példányt tudnék még elképzelni, akár kisebb javítgatásokkal is. A '84-esnek az a (számora) különlegessége, hogy mind a 83.000 kilométere ismert, mivel elsõ tulajdonosos. Azonban állapota miatt sajnos az egész vázat fémig kellett takarítani.
Ezért nem egy hasonló, hanem egy ellentétes kocsi dukálna hozzá: gyári fényezés, bontatlan fõdarabok, akár full ismeretlen elõélettel is...

Persze azért megpróbálom utánozni a felújítás során a gyári kivitelezést: a motortérben oldalt (meg mindenütt) lévõ tömítõmasszát ugyanolyan repedezettre fújtam (!), persze alatta azért van szigetelõ réteg is. :) Alvázvédõnek is a borzasztó kátrányalapút választottam, nem pedig valami modernet. És még ki tudja hány helyen figyeltem ilyesmikre... de egy felújított soha sem lesz EREDETI, szóval én is csak azt tudom javasolni, hogy mérlegelj ilyen szempontból is.

Az elõbb rosszul írtam: gyorsan / olcsón / jól - ebbõl általában csak 2-t választhatsz.
[i](Módosította Spityu 2011.10.23. 22:04-kor)[/i]

4641 Ackermann Balázs 2011-10-23 19:20:26  Előzmény:Horváth Kristóf: 65570

Szia! Szerintem érdemes lenne betenned 1-2 képet a kocsiról ide a fórumra, nem tudom mennyire vészes az a fényezés, de lehet, hogy megúszható néhány elem (lökös, lámpakarikák stb.) újrafújásával. Így maradna gyári festék a dologban, ami érték és szinte tökéletes eredmény létrehozható alapos javítgatással és polírozással. Az anyagi költsége töredéke, a minõsége pedig a Te türelmedtõl, idõdtõl, kedvedtõl függ.

Én az összes eddig rendbehozott Trabimat így szépítettem, maradt némi patina, de elmondhatom, hogy majdnem mindenütt gyári a festék és csak az szól rá aki a kákán is csomót keres...

Ebbõl lett...
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101114/Lincike_2009.05.02._003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

...ez
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101114/Lincike_film_2010.07.30_090_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Száz helyen le volt verve, durván horpis volt a gömbölyû lökös stb. Nem tökéletes, hanem meghatóan patinás és eredeti. A teljes újrafújást csak akkor javaslom, ha repedtek/elálnak már a durók és tényleg durván megviselt az autó. Szerintem érdemes számba vetni ezt a lehetõséget, igazán szép legalább 90%-os OT képes autót tudsz így csinálni. És még arcoskodhatsz is, hogy gyári a festése... :D