Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4557 Monostori Martin 2011-07-24 20:39:54  Előzmény: Spityu: 65487

Hát szuper, most vettem két diagonal gumit, felni nélkül 8000HUF/db áron... Mondjuk legalább kifogástalan állapotú mindkettõ, akárcsak a másik három amiket télen vettem 5000HUF/db áron.

4556  Spityu 2011-07-24 16:40:23

Ennyiért ajándék:
[url]http://racing-bazar.hu/alkatresz/vegyes/trabant_diagonal_kerek_lenges_csillapito[/url]

4555  Spityu 2011-07-22 12:21:28  Előzmény:Muczán Gábor: 65485

Tudom, azért mutatom. A doboz tényleg kritikán aluli. No meg ne vicceljenek?! Borda nélküli Isolatort már jó pár évtizede nem gyártanak... hol tárolták eddig õket, olajban, hogy semmiféle korrózió nem látható a fémtesten? :)

Csak úgy kíváncsiságképpen át is nyálaztam az 1983-ban kiadott 74 A4-es oldalas katalógusomat és 260 felett csak 300-as és 350-es hõértékû gyertyákat találtam benne. :)

Egyébként a Zs******r-os (nem akarok hitelrontó lenni) és egyéb helyeken árusított "fényesgalvános" Isolator is hamkó, de ezt nem rég kitárgyaltuk valakivel. Ennek ellenére nekem tökre bevált. :D

Ja, meg ami ledobta a szíjat... az az IFA embléma és az AKA Electric felirat. Pont az i-n, franciadrazsé a mûtejszín alapú habbal díszített tortán. Szerintem ilyen csomagolás nem létezett.
[i](Módosította Spityu 2011.07.22. 14:27-kor)[/i]

4554 Muczán Gábor 2011-07-21 13:47:20  Előzmény: Spityu: 65484

Spityu

ez egy igen gagyi kínai utánzat. Trabiba a hõértéke magas, sohasem tudná rendesen leégetni a kormot róla. De nem is számít, mert motorba is hulladék, használhatatlan egy ilyen.

Ha megnézed a fényes nyomású dobozát, meg a gagyi embléma kiképzést rajta, látszik hogy ez mi. Na kb olyan a benne lévõ cucc is.

MG

4553  Spityu 2011-07-20 19:22:28

Ezeket nézzétek! :)))))))))))))

[url]http://www.mofaker.hu/termek/Gyujtogyertya_14x280_AKA_Isolator_Simson__964210[/url]
[url]http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?cPath=63_127&products_id=3093&osCsid=3o8gi242nqut1tdlvp9ds9jo46[/url]

4552 Monostori Martin 2011-07-19 21:07:27

Hát, elég szomorúan olvasom soraitok. Itt találtam hibátlant: [url]http://www.ostmobile-shop.de/epages/61489198.sf/en_GB/?ViewObjectID=4020560[/url] ,de sajnos nem írja, hogy eredeti-e vagy valami utángyártott stabilabb anyagból. Nem kevés, de ha tartós akkor megérné. Hiba volt a gyáriak részérõl a fehér donomit kormány lecserélése. Egy véletlen során jártam most a Solt-révbérpusztáni találkozón és volt szerencsém megcsodálni egy 63-as évjáratú P60-at abban még most is az eredeti donomit kormány van tökéletes állapotban...
Amikor 2002-ben megvettem nagynénémtõl (elsõ tulaj) az autót akkor már siralmas állapotban volt a kormány, egy darabig huzattal használtam aztán szereztem rá PUR kormányt és 2004 év végéig azzal jártam, amikor végleg leállítottam a gépet. A régi kormány utána a szobámban volt, szobahõmérsékleten közvetlen fénytõl védve és bizony mostanára még rengeteget romlott az állapota, már több helyen kilátszik a vas is.
Mivel az OT vizsgát ugye 5évente megismétlik akkor ezzel a témával lesz még problémám késõbb is... Tehát a legjobban akkor járok, hogyha vizsgára és veterán rendezvényekre a pereckormánnyal viszem, a hétköznapokkal meg a PUR kormányt használom!? ;)
[i](Módosította martinov 2011.07.19. 23:15-kor)[/i]

4551 Csády Szabolcs 2011-07-19 20:10:58  Előzmény:Sipos Tamás: 65478

Veteran-auto.hu-n van az említett cikk:

[url]http://veteran-auto.hu/index.php?menu=7&cikk=69&title=Hogyan_ujitsuk_fel_a_repedezett,_szetnyilt_kormanykereket?[/url]

4550  Spityu 2011-07-19 19:15:01  Előzmény:Szedlák Tibor: 65480

Na igen. Van amelyik a hõingadozástól, van amelyik a nyúzástól megy szét talán? Egy biztos: nagyon elcseszett egy konstrukció.

4549 Szedlák Tibor 2011-07-19 19:04:31  Előzmény: Spityu: 65479

Hmmm Nálam olyan 30-32fok van a szobába, de még bírja a gyári új. Autót ha rajtam múlik nem fog látni egyhamar. :) Egyébként meg nem értem miért nem repedezett már szét, mivel évekig a padláson volt és ott télen mínuszok repkednek nyáron meg olyan ~40fok van.
[i](Módosította N1tr0 2011.07.19. 21:07-kor)[/i]

4548  Spityu 2011-07-19 18:37:55  Előzmény:Sipos Tamás: 65478

Mr120bpm írta, hogy megpróbálkozik a pereckormány utángyártásával, de tudjuk jól, hogy mire az elsõ darab elkészül, nagyságrendlileg mennyibe fog kerülni...
Másvalaki arról számolt be, hogy rugalmas fekete tömítõragasztóval (talán szélvédõragasztóval) húzta ki a repedéseket, majd kimaszkolva lelakkozta. (Nem pontos a leírásom, csak nagyjából emlékszem.)
Nekem a szekrényben áll kettõ tûrhetõ állapotú, mindkét darab kb. 20 évig szolgált, szóval nem az összes megy tönkre. A rosszabbat majd beépítem és meglátom, mi lesz. Ha elkezd öregedni, akkor a másik az tényleg marad a mostani helyén. Sajnos ez van.
Tárolási hõmérsékletnek 0-20 Celsius fokot ajánlanék, napfénytõl védett helyen. A kormányt páramentesen lezárva szerintem egy borospince ideális lehet.
Egyszer vaterán leütöttem egy hibátlannak tûnõ kormányt, tél volt. Megkértem az eladót, hogy készítsen még pár képet, ezért a kinti tárolóban tartott kormánykereket bevitte a fûtött elõszobába, ahol a pereckormány szépen felengedett és vagy fél tucat sebbõl kezdett folyni a fekete vér...
Valaki azt is írta, hogy valójában nem is nagyon ragadja meg semmi sem, mert olyan fajta mûanyagból készítették, hogy a ragasztók oldószere nem kapaszkodik bele. Ettõl függetlenül a fenti K+D-s ragasztás még jó lehet.

4547 Sipos Tamás 2011-07-19 18:18:44  Előzmény:Monostori Martin: 65477

[justify]El kell keserítselek; semmi remény. Van aki hibátlan kormányt tárol a szekrényben, állandó hõmérsékleten, van aki a padláson. Nekik talán megmarad épségben, de hallottam olyat is, hogy a szobahõmérsékleten tartott darabok is elkezdték ereszteni a ragadós fekete levet, aztán elérte azokat is a végzet.
Volt itt a fórumon egy polimer mérnök, aki hirtelen felindulásból elszánta magát, hogy kinyomozza mitõl mennek tönkre, és mit lehetne tenni ellene. Semmi sem lett belõle.
Egy amerikai autós oldalon (talán v8cars?) láttam egy kormány felújítást, ami szépen sikerült, de kérdés, hogy a Trabant kormányához is beválik-e a felújító anyag.
Egyszóval szélmalomharc.[/justify]

4546 Monostori Martin 2011-07-19 14:02:10

Sziasztok!

Van egy '82-es 601-esem amit most restaurálgatok. cél az OT vizsga Hosszas keresgélés és utánajárás után sikerült szereznem bele pereckormányt, mert a gyári teljesen szétmállott. Amit szereztem az sem tökéletes két helyen van repedése. Azt szeretném kérdezni, hogy lehetõleg Csongrád megyében (Szegedi vagyok) tud-e valaki olyan mûanyagos szakembert aki a két repedéssel tud mit kezdeni!? Létezik egyébként valamilyen csodaszer vagy tárolási módszer amivel legalább a mostani állapotot konzerválni lehet?
Elõre is köszönöm a segítségeteket!

4545  Spityu 2011-07-16 21:26:19

Régi 601 tulajdonosnak piknikeskosárba? Nem lenne életszerû, csak "korszerû". :D
[url]http://gyujtemeny.vatera.hu/szalveta/11_db_kozlekedes_autoverseny_afor_szalveta_1466441609.html[/url]

4544 Kiss Krisztián 2011-07-16 20:50:24

Bár nem trabi,de"veterán".
Csináltunk egy oldalt,bár még finomitgatjuk,de már van:))))))
Kéretik megosztani a közösségiken(akinek van kedve)had terjedjen az ige:)
Köszi:[url]http://pedaloskisauto.gportal.hu[/url]

4543 Támba Csaba 2011-07-11 07:24:37  Előzmény:Biacsics Gábor: 65473

Igen, P70-eshez kell.

Most már csak 3 db kell még :)

4542 Biacsics Gábor 2011-07-10 20:41:25  Előzmény:Támba Csaba: 65472

Tudsz valamit amit én,és még talán páran nem ....Megosztod velünk?Arra tippelek h P70,jól sejtem?

4541 Támba Csaba 2011-07-10 20:21:46  Előzmény:Huszta Tibor: 65471

Ez meg épp most járt le:)


[url]http://www.vatera.hu/veteran_tukor_1463014911.html[/url]

4540 Huszta Tibor 2011-07-10 09:23:47

[url]http://www.vatera.hu/item/view/?cod=1465984279[/url]

4539 Kalmár Dániel 2011-06-23 09:31:25  Előzmény:Huszta Tibor: 65469

Hehh, én egy ugyanilyet annak idején azt hiszem 1500-2000 Ft körül vettem :)
Igaz, az utángyári de ugyanígy néz ki, ha nem jobban :)

4538 Huszta Tibor 2011-06-23 04:54:34

Egy ilyet, valaki?

[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/ca/af/9275_1_big.jpg[/imgw]

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/kulso_autofelszereles/markajelzes_automatrica/ritka_trabant_wartburg_ifa_emblema_gyari_uj_1462368940.html[/url]

4537 Biacsics Gábor 2011-06-20 21:22:09  Előzmény:Huszta Tibor: 65467

Az a Pozsgai kollégáé,Móvárról.Tavaly õsszel vizsgázott ha jól emlékszek.Szaporodnak szépen :D,a szomszéd faluban is most vizsgázott egy ismerõsé.Én benn lennék egy ilyen taliban,csak sajnos még kb egy évig nincs olyan szárnyas emblémás autóm,ami veterán is,és legálisan részt is vehet a forgalomban..
[i](Módosította biacs 2011.06.20. 23:22-kor)[/i]

4536 Huszta Tibor 2011-06-19 21:20:49  Előzmény:Biacsics Gábor: 65461

És kié a mályva?

...mikor tartunk már egy veterán szárnyas emblémás találkozót valahol?
:)

T.

4535  Spityu 2011-06-19 18:06:39  Előzmény:Támba Csaba: 65465

Meg sem merem kérdezni, hogy milyen típus lesz az áldozat. O.O

4534 Támba Csaba 2011-06-19 17:52:11  Előzmény:Biacsics Gábor: 65461

Ohhhh, köszi! így vacsora elõtt meghozták ezek a képek az étvágyamat! :o)

4533 Biacsics Gábor 2011-06-19 17:04:58  Előzmény: Spityu: 65462

Igen a kombi az enyém.Még eléggé béta verziós,fõleg a belseje.Jövõ tavaszra tervezem az elkészültét.Csak már nem bírtam magammal és elgurultunk a börzére.Úgy volt hogy a megyébõl az összes púpos ott lesz,aztán az idõjárás miatt 3db hiányzott.

4532 Kiss Krisztián 2011-06-19 15:54:04  Előzmény:Biacsics Gábor: 65461

Szépek.
Egy kicsit mindig irigykedve nézem ha szép "pupost" látok.Föleg a piros-fehér kombináció emlékeztet az enyémre!De egyszer még csak lesz nekem is:)
.....vagy nem:(

4531  Spityu 2011-06-19 13:10:34  Előzmény:Biacsics Gábor: 65461

Jól sejtem, hogy a készülõfélben lévõ kombi a tiéd? Itt-ott még hiányos, ahogy nézem. Belseje hogy áll?

4530 Biacsics Gábor 2011-06-19 12:15:32

Soproni börze után rögtönzött veterán Trabant találkozó:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110619/P6080128r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110619/P6080131r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110619/P6080133r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4529 Támba Csaba 2011-06-19 07:04:59  Előzmény:Huszta Tibor: 65459

Kettõt is :o)

4528 Huszta Tibor 2011-06-18 22:48:54  Előzmény:Támba Csaba: 65453

szóval megvetted? :))

4527 Garamvölgyi Viktor 2011-06-18 10:19:58  Előzmény:Támba Csaba: 65457

Régi tipusú mûszerfal nem csereszabatos az új fajtával hacsak nem vágod ki az egészet
mert hegesztve van és csak a közepe kivehetõ ahol a két óra van.
ablaksín pedig a Romix kft III. Bogdáni úton ha nincs nekik õk be tudják szerezni utángyártott ugyan de viszonylag jó

4526 Támba Csaba 2011-06-18 07:12:55  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 65455

Pedig de :o)

Illetve még nem veteránkorú és minõsítést sem kaphat majd, mert Toyota motoros, de felújítjuk.
Neked nem kell magyarázzam, hogy atomjaira illik szedni valamit, ha rendesen meg akarja az ember csinálni.

Apropó! Nem tudsz valami beszerzési forrást régi típusú mûszerfalra és tömítésekhez a tolóablakokba?

4525 Biacsics Gábor 2011-06-17 21:32:27

Soproni börzére hétvégén jön valaki?Azon agyalok,ha valami módon a rendszámkérdést sikerül megoldani felvinném a gépet.Bár nincs kész,de már ki lehet menni vele a forgalomba,aztán jó lenne kanyarni egyet vele.

4524 Garamvölgyi Viktor 2011-06-17 19:51:01  Előzmény:Támba Csaba: 65453

Milyen patent állapotú alváz... kár érte
vagy esetleg restaurálásról van szó?

4523  Spityu 2011-06-16 08:29:53  Előzmény:Támba Csaba: 65453

Szép kék konténer!

4522 Támba Csaba 2011-06-16 08:00:20

Pillanatkép a cégünk udvaráról:


[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110616/P6140207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


[i](Módosította Tsaby 2011.06.16. 10:04-kor)[/i]

4521  Spityu 2011-06-13 21:57:55

[url]http://gyujtemeny.vatera.hu/kepeslap_fenykep/magyarorszag/1945_tol/gyor_ejjel_ikarus_busz_mavaut_kepeslap_1963_1461930924.html[/url]

4520  Spityu 2011-06-05 18:29:02

Üdv!

Az alábbi linken lévõ képeket megnézné egy P50 szakértõ? :) Furcsa dolgokat lehet látni. A kérdés az lenne, hogy ezek vajon csak a prototípusoknál lelhetõk fel vagy sorozatban gyártott jármûveknél is?
Messzirõl kiszúrható: dugattyúpalást, sonka. Valószínûleg így jobb volt a felsõ szem kenése, legalábbis ezt várták tõle.

[url]http://trabitechnik.com/index.php?page=67&lang=de&page_number=6[/url]
[url]http://trabitechnik.com/index.php?page=67&lang=de&page_number=7[/url]

[imgw]http://trabitechnik.com/images/hb_p50_p60/m3.jpg[/imgw]
[img]http://trabitechnik.com/images/hb_p50_p60/m9.jpg[/img]

[i](Módosította Spityu 2011.06.05. 20:48-kor)[/i]

4519 Huszta Tibor 2011-06-05 16:26:08  Előzmény:Kalmár Dániel: 65449

hát ugye amíg lábon elviszik Zalavalahonnan Nyírmeggyesre, az legalább 300 km... :)

4518 Kalmár Dániel 2011-06-02 19:44:11  Előzmény:Támba Csaba: 65446

Azt nem tudom hogy mennyire vagy öreg, de én még csak a 19. évemet töltöm, úgyhogy az én tájékozatlanságomból fakad a nemértés :D De mindig tanul az ember :)
Sejtettem hogy ilyesmirõl van szó, csak nem akartam hülyeséget írni :)
Egyébként Vmax 6 km/h-val nem hiszem hogy sok km-t tettek volna bele ;)

4517 Csády Szabolcs 2011-06-02 16:53:07

[urls=http://racing-bazar.hu/hasznaltauto/trabant/trabant_600]Trabant 600[/urls]

Az ára elég húzós, de szívesen meglesném...

4516  Spityu 2011-06-02 16:12:26  Előzmény:Támba Csaba: 65446

Alap.

Húúúú! Kéccáznegyven... úúúúú... :D

4515 Támba Csaba 2011-06-02 12:27:36  Előzmény:Kalmár Dániel: 65444

Aha, vagy te vagy nagyon fiatal, vagy én öregszem viharosan! :)

Szóval kölyökkorunkban, mikor még ritka madár volt a "nyugati" autó akkor ha láttunk egyet, rögtön körberecskáztuk és megnéztük mennyi a km-óra maximális számértéke, azaz mennyi van "beleírva" :)

4514 Bencze Robi 2011-06-02 07:52:28

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s-4809952[/url]

4513 Kalmár Dániel 2011-05-29 18:48:00  Előzmény:Támba Csaba: 65443

Mire gondolsz? :)

4512 Támba Csaba 2011-05-29 18:46:10  Előzmény:Kalmár Dániel: 65437

Mennyi van "beleírva"??? :)

4511 Támba Csaba 2011-05-29 18:44:02  Előzmény: Spityu: 65440

Az a piros dobozos pisztoly még a sima alvázvédõt sem lövi ki csak pisire higítva. Én csak Brigéciolt, meg vizet fújni szoktam vele. Nem véletlen, hogy a videón a koma gázlánggal melegíti a csövet (munka- és tûzvédelembõl 1-es), hogy kijöjjön a cucc.
Direkt rücsipisztoly kell, amire a rücsisflakont kell felcsavarni.
Én alvázvédõzni is azzal szoktam 5-6 bar nyomással gyönyörûen terít.
BODY-hoz elég 3-4 bar, hogy megfelelõen fedjen.

Más:
Lassan kész a "Malac", azaz az új kompresszorom. 4 henger, 300 literes tartály, vízhûtés, miegymás:) Ezzel már homokszórni is bõven lehet.

Asszem' P70-es alvázon fogom tesztelni:)

4510 Kalmár Dániel 2011-05-29 18:26:17  Előzmény: Spityu: 65436

Mozgás közben a nem semmi ahogy kb az 5. körbetekerésre megmoccan az eleje :)

4509  Spityu 2011-05-29 13:53:12  Előzmény:Támba Csaba: 65439

Pontosan erre a kombóra gondoltam! Mármint meghígított nemszilikonalapú tömítõ + rücsipisztoly.

Rücsipisztoly helyett jó lehet az a tipikus barkácskészletes piros dobozos olajszóró pisztoly? Csak mert jelenleg ez áll rendelkezésre. :)

[url=http://www.youtube.com/watch?v=hAYNcyKnhQM]Ez a fajta[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=qj-aJaZTnpU]Ez pedig az ötletadó[/url]

Én fellépõlétra nélküli IFÁ-ban ültem. :))))

4508 Támba Csaba 2011-05-29 09:01:42  Előzmény: Spityu: 65434

Idézlek:

"héten majd szórható tömítõvel akarok kísérletezni, valahogy reprodukálni szeretném a gyári mintázatot. Persze 20-30E forintos pisztoly megvásárlása nélkül. :)"


Én padlólemezen alul-felül a következõképpen jártam el:

BODY 999 folyékonyra higítva a B***ax-ban kapható sárga-piros fémdobozos Univerzális Nitrohigítóval (legjobb!!!). Mindez bele egy kiürült rücsis, vagy üregvédõs flakonba és egy 6.000,- Ft-os üregvédõ pisztollyal 3-4 bar nyomással gyönyörûen fed.

Idézlek:

"...mint E-516-osból a ballonkerekes IFÁ-ba aratáskor..."

Ohhh, mily' költõi hasonlat...könnyes lett a szemem...:)

Pláne, hogy E-514-essel már én csináltam is ilyet...