Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Zsákmányoltam 2db vékony támlás ülést, ami korábban egy ´64-es Trabantban volt. Sajnos még nem készítettem képet az ülésekrõl, de pont ugyanez a kárpit van rajtuk:
Az elsõ képen lévõvel megegyezõ szövetet tud valaki? Szemezgetek ezzel a szövettel is, amit úgy tudok, hogy csak púposokban volt (cáfoljatok, ha nem így van!), de mivel nem OT-s gépbe kerül, ezért megbocsátható lenne. Egyik nagy elõnye, hogy beszerezhetõ.
Ahogy nézem, még 500-at sem gyártottak belõle... Pedig ez még a "sima" púposnál is szebb. Egyszer régen próbáltam ilyenbõl egy 1:18-as fém modellt szerezni, de az is olyan baromi ritka, hogy égen-földön nem lehetett találni.
Véget ért az aukció, 39.550 ojrónál állt meg. Ezek szerint akárki is vette meg, az jó boltot csinált. Kár, hogy nem nyertem még sose a lottón, egy ilyenre biztos beruháznék... (Sokat javítana a nyerési esélyeimen ha egyáltalán vennék lottót. :D )
Közben sikerült képet is "lopni" a videóból (miután nagy nehezen megtaláltam a videót is:D ): [imgw]http://static.kepfeltolto.com/big/2014/05/27/7ac9518b7246ae582faeca198a7bb965.jpg[/imgw]
Mondjuk úgy, elõszéria. A nyár második felére gyártok le mennyiséget, és addigra remélhetõleg a rögzítõ bolhákra is találok normális áron forrást, mert most majdhogynem többe kerül a 600-ashoz szükséges 46db rugó, mint a hozzá való alu léc :mad:
Az a helyzet, hogy ez most 35 ezer Euronál áll, és a leütésnél még sokkal több lesz! Hallottam hogy 70 ezerért is ment el. Korrekt a kép az okádék futómû festésrõl, alvázról, a lakótelepi padlószõnyeg kárpitozásról. Látszik hogy egy teljes felújítást igénylõ, vastagon fehérre festett, mozgó alkatrészraktárról van szó. De el fog menni horror áron. Mert horror ritka.
Lenne egy kérdésem. Ugyebár a Magyarországra érkezett Trabantok nagy része 601S volt. Nemrég láttam egy bemutató videót egy jelenleg német tulajdonú eredeti trabiról, ami úgyszintén 601S volt. A videó egyik snittjében látható volt a tûzfal benzintank alatti (benzincsaptól jobbra esõ) része, ahol látni lehetett egy krumplinyomdával vetekedõ minõségû, pecsételt "Sonderwunsch" feliratot. A 601S-eket tényleg jelölték így a tûzfalon, vagy ez csak valami ultraspéci ritka cucc volt?
Nekem ne mondd, ismerõs a dolog:) Én kismotor alkatrészt gyártok, illetve gyártatok, de nehéz megmagyarázni a nagykernek is, hogy különösen CNC technológiánál csak bizonyos darabszám felett lehet "jóárasítani" a vasat:)
Ez így ebben a formában nem igaz. Rendelj bármit Kínából 50.000-es példányszámban, és megkapod egész jó áron :-) Ja, hogy csak 5 darab kell valamibõl, ami a világon nincs? Tessék megfizetni.
Felesleges legyártani, amit elfogadható áron is kapni. Csak pl. nem feltétlen a Trabantwelttõl kell rendelni mindent: [url]http://www.otto-schinke.de/shop/article_60130410/Gummipuffer-f%C3%BCr-T%C3%BCrfangschalen-Gr%C3%B6%C3%9Fe-1.html?sessid=3IKlyoEVVcGoREvk5hV8Iea1avBvE5oJlrKh0wwkoKku9uLpaUZzT0XkCPcRjMuB&shop_param=cid%3D1%26aid%3D60130410%26[/url]
Csak ha semmi másra nincs innen szükséged, akkor hiába 1.000Ft, többe kerül a végén postával, mintha mégis a Trabantwelttõl rendeled más cuccokkal együtt.
Akinek meg sok az 1-2e forint, az faragja ki magának egy gumitömbbõl.
E heti mûhelyképek: [img]http://galleryplus.ebayimg.com/ws/web/301191909726_1_0_1/1000x1000.jpg[/img]
Én anno lefotoztam a cikket,a képröl amit ide is feltettem az látszik a leirásban,hogy a különbözö paragrafusok amire hivatkoznak,az 75,és 77.Tehát a cikk az újságban ennél késöbbi számban volt...(sajnos nem jegyeztem meg.) [imgw]http://kepfeltoltes.hu/130425/DSCF6321_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]http://kepfeltoltes.hu/130425/DSCF6322_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]http://kepfeltoltes.hu/130425/DSCF6323_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Nem tudom, hogy évkönyvek is vannak-e fent, de úgy rémlik, hogy abban volt valami évenkénti kivonat/tartalomjegyzék, ami alapján meg lehetne találni az adott témát. [url]http://oldradio.tesla.hu/em.htm[/url]
Sziasztok! Egy régi ezermester újságban volt egy cikk, amiben leírta hogyan lehet Trabiból utánfutót készíteni. Esetleg valaki meg tudná mondani, melyik évfolyamban volt ez? Ha csak az évfolyam megvan, már jelentõsen szûkült a kör..Köszi elõre is!
Legyártják, de akár egy darabért is el kell hozzá készíteni a gyártószerszámot, azaz a "sütõformát" amit ki is kell fizetni. Súlyos pénzekbe kerül így a gyártás.
Üdvözlet! Van egy 1.3-as wartburgom, mikor nyomom a gázt csak nehezen gyorsul, szaggat, sziszeg, szóval minden baja van. Nem tudja estleg valaki, hogy miért szaggathat, gyújtókábelt, elosztót, rotort cseréltem már.
A múltkor szó volt a kormányvédõkrõl. Vaterán van egy eladó, elmondása szerint több darab retro kormányvédõje is van. 1500-ért árulja, és a leírással ellentétben nem Ladára, hanem Trabanatra (is) jó. 375mm-es. Íme: [url]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/utaster_csomagter/egyeb/lada_kormanyvedo_1875425426.html[/url]
Hali! Tervezel rendelni alkatrészt?Jelezd légy szíves felém,mert szeretnék én is pár dolgot.Beszállnék a listába,ha lehetséges.Sajnos pár dolgot itthon nem nagyon lehet beszerezni.
Mi lehet ennek a neve itthon?Az ifa és barkas ajtóba is ilyen kell,de hogy keressek rá?Amit gondoltam már kipróbáltam,de semmi...(ajtózár gumi ütközö stb ..) 500trabiba kellene,kihagynám a trabant weltes rendelésböl 3000ért.Gondolom itthon max 500pénz.. :)
Kérdezném,hogy duroplaszt elemeket lehet valami módon formálni?Sajnos a púpos elemei nem valami csodásak,vannak deformálódások,horpadások.Nem szeretnék 20kg kittet rákenni.Fõleg az ajtóélek kritikusak.Kissé begörbültek és így nem lehet szép oldal élet csinálni.Ha kinyitom az ajtót akkor meg látszik,ha 1cm kitt van a lemez vastagsága helyett.
A tipikus öregedési nyom... sokszor valamilyen mûanyag tárgy kigõzölgése okozza. Az én gyárim ugyanígy nézett ki, csak majdnem a teljes felületén, + szét is repedt pár helyen. Az újszerûként vásárolt példányokon is volt egy-egy kisebb folt, sokmindent kipróbáltam, hogy eltávolítsam. Elõször mindig kémiailag semleges dolgokat használtam, pl. erõs mosószert, a sokat emlegetettt Würth BMF-et, ezekkel mérsékelt sikereket értem el. A végén nitróval megnedvesített ronggyal mostam le. Ezzel nagyon óvatosan kell bánni: a rongy épp, hogy csak nedves legyen a hígítótól, és csak nagyon finom mozdulatokkal szabad dörgölni. Vagy inkább simítani. A kárpit anyagát hosszú távon oldja a nitró, és egy idõ után bizony ragacsossá válik a felülete, emiatt célszerû egy-egy próbálkozás között néhány perc szünetet tartani, amíg elpárolog az oldószer. Ezzel már elég szép eredményeket értem el, ha nem is tökéleteset. Mechanikai tisztítás eszembe sem jutott, de egy próbát megér, sõt, ma már a nitró elé tenném sorrendben. VIM mellett polírpaszta is szóba jöhet. A nitrónál a ragacsosságon túl arra is ügyelni kell, hogy a kárpit mintázata ne tûnjön el. De ez csak elméleti veszély, ugyanis ha eltûnne, akkor ott már nagy mértékû oldódásról beszélnénk, a felület olyan lenne, mint valami mocsár. :)
Van egy szürke kalaptartóm egy nem túl esztétikus barna folttal. Oké, hogy rá tudom fogni a bólogatós kutyára a dolgot, de azért ha egy mód van rá, akkor eltüntetném. Valakinek valami ötlet? Cifet már próbáltam.
Hali! Akkor ha eredeti rajt a karbi valószínûleg a rudazattal lesz probléma ami a szivatónál van! Elérhetõségem: monyak22@vipmail.hu vagy írhatsz üzenetet ide a profilomba is Tel. számot privátba írok!
Kétütemû Trabantomon kisebb javítási teendõk lennének - karburátor gond(ok) 1, alapjárat, 2, hideg indításnál iszonyú fordulaton pörög a motor, ha kicsit visszatolom a szívató, már leáll. Tehát nem tudok vele "játszani", hogy kicsit rajt hagyom, míg melegszik. 3, kormánycsere.
Zalaegerszegi és/vagy nagykanizsai - esetleg keszthelyi - autószerelõt, klubtársat keresnék, aki ezeket orvosolni tudná nekem.
Csak megerõsíteni tudom az elõttem hozzászólókat. Pont most volt szó róla Balázs fb-ján. [i](Remélem nem kövez meg érte, szigorúan tapasztalatcsere céljából rakom be ide.)[/i]
... szóval [url=http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh]a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet[/url]olvasd el, nyomtasd ki, és élj a lehetõséggel. :-)
Kösz az ötletet.Erre nem is gondoltam.Egyszerû megoldás,és nem is kell durván átalakítani semmit.Valószínû inkább nem teszek bele,de majd meglátszik,ha már használatban lesz a kocsim.
Nem rakhatsz bele, mert engedély nélküli átalakításnak minõsül. Ha szeretnél akkor meg kell terveztetni. Van egy srác akinek konkrétan kivetették az övet az autóból amikor vizsgáztatta. De ha mindenképp rakaszkodsz hozzá akkor egy 601-esbõl átrakod a lemezeket vagy veszel a versenyautókhoz való meneteslemezt és azt rakod fel. Én csak valami régi stílusú medence övet raknék mert stílusos meg korban hozzáillõ. [i](Módosította strabi 2014.04.20. 21:46-kor)[/i]
Tudom,nem jelentene nekem sem problémát,de többet ártasz azzal,ha egy nem oda tervezett pontra,házilag bármit oda fúrsz faragsz.Nem beszélve az engedély nélküli átalakitásnak minösül.Amugy amig megvolt az elözö trabim(500as)müszakin kb mindenki csak jött csodálni,az övet kb sose nézték.De tényleg.. :) Érdekesebb inkább az a rendör volt,aki megállitott,majd a szokásos "nincs becsatolva a bizt.öv" mondat után amikor elmondtam hogy azért mert nincs,nem vágta hogy ez egy 500as trabi,kb 5 percembe telt elmagyaráznom neki a forgalmi segitségével hogy mi a különbség.Mert hogy végig azt hajtogatta:A többi trabantba van....
Ha nem kötnek bele,akkor nem érdekel.Amúgy ha szükséges lenne akkor megcsinálnám a helyét.Nekem nem jelent gondot a kasznis munka.Meg tudnám építeni,úgy hogy szinte nem is látszana,de erõsebb lenne,mint a késõbbi 601-es kialakítása.Mondjuk,hogy az sem volt egy életbiztosítás,ahogy néhány lemezkével odapontoztak egy furatos anyafélét. Igaz szinte sosem kapcsolok övet amúgy sem.Csak érdekelt a dolog.
Ha nincs gyárilag kialakitott rögzitési pontja,TE NEM RAKHATOD BELE! Vagy hogy gondoltad Szabi?Kifurod az oszlopot vagy mi? :) Nem kell bele,ha gyárilag nincs.Mint látod(nincs benne)eddig sem kötelezték az eddigi tulajokat sem... Az élet veszélyes e nélkül is :D :D
Kérdeznék egyet biztonsági övvel kapcsolatban.600-as trabim gyárilag nem szerelt övvel.Mivel forgalomban van ,és csak mûszakira kell vinnem,kellhet bele öv?Nem OT a cél,hanem használós lesz.Azért nem ártana bele öv.Van valakinek tapasztalata ilyen téren?
A tünet hogy a Cetek kimondott 6v-os akksitöltõ (ez a mkroprocesszoros), már nem tudja lábra állítani valami 2,3 v-ot mérek rajta terheletlenül, ezálltal el sem kezd tölteni. Nyár vége óta állt a picike sajna elfelejtten rátenni a töltõt amikor letettem az autót, és most ez van. Az utobbi idõben amikor még használtam gyengén indulgatott, azaz nem úgy mint újkorában. (Természetesen csatlakozók kábelek minden ok.)
Én egyszer ezt megcsináltam,már jó rég,de utána hivták fel a figyelmem hogy fel is robbanhattam volna :) Öööö, egyébként jó lett.Tök üresre kimostam esö vizzel,majd sós vizzel(még a Tsz ben hallottam)áztattam,majd kb 4-5ször kiöblitettem,majd bekevert akksi savval amit készen kapni feltöltöttem,és kapott egy defibrilátort egy normál akksi töltö személyében,és láss csodát utána még nagyon sokáig használtam...
Mi a tünet? Kezd gyengébb lenni, vagy cellazárlatos? Utóbbira nincs megoldás, elõbbire esetleg lehet még...
Nekem is van egy félhalott 12V-os akksim, azon akarom kikísérletezni a módszert. A lényege, hogy a szulfátréteget kell eltávolítani a lemezekrõl. Nátrium-hidroxid meghatározott töménységû oldatával, vízzel, megfelelõ polaritással, akksisavval. Persze nem egyszerre. :D Néhány száz forint és egy hétvége szükséges hozzá, ennyit rászánok, mielõtt elvinném az átvevõbe. Lehet, hogy sikerül.
Én is keresnék ilyen akksit, mert sajna nekem is mostanra adta meg magát, a páréve gyártó cég már nem foglalkozik vele eladta a szerszámokat is :S Kokain áron találtam csak külföldön :(