Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4971 Bajáki Péter 2012-07-03 15:01:13

Gyári német belpiacos üléshuzat a vaterán.

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/utaster_csomagter/uleshuzat/trabant_601_ritka_belpiacos_gyari_uleskarpit_1604818907.html[/url]

Egyébként a kocsit még áprilisban hirdették az expresszen, vagy az apródon, 27 ezer kilométerrel Baján felejtették '90-ben a keletnémetek. Az eladó elmondása szerint eddig fészerben állt és õ munkadíj fejében kapta, de csak útban volt neki, és meghirdette. Egy nyíregyházi fickó vette meg.

4970 Bencze Robi 2012-07-02 20:53:32  Előzmény: Spityu: 65900

Nekem barna van rajta, '85 év eleji gyártmány, a kérdés meg nagyon jó :DDDD

4969  Spityu 2012-07-01 21:25:38

Izé... meg tudná mondani valaki, hogy 601-nél 1984 körül milyen színû mûanyag fólia volt felhasználva az ablaktörlõ motor takarására? Piros? Barna? Szürke? Nyilván variálták az évek során... ez össze-vissza történt, vagy volt benne valamilyen rendszer? Köszi. :D

4968 Ék Roland 2012-06-24 10:45:06

hy
trabant 500 as váltójába milyen olajat ajánlatok?

4967 Zwick Gábor 2012-06-22 18:42:39  Előzmény:Bencze Robi: 65897

Konkrétan kellett az önkormányzatnak a hely ahól állt eddig garázsban. Aztán 1 év csillaggarázs után hozzámkerûlt, plusz utánfutó meg kismotorfecskendõk stb. Lassan fedél készítésbe kell kezdjek hogy ne ázzon szegény.

4966 Bencze Robi 2012-06-21 20:25:34  Előzmény:Zwick Gábor: 65896

ááá de fain gratulálok :DDD
nagyfateromnak volt Zukja, folyton a menetlevelet írtam kiskoromban :)
ráadásul a Tied szerkocsi... leselejtezték pár éve és most találtad meg?

4965 Zwick Gábor 2012-06-17 11:35:21

Igaz nem Trabant és nem NDK de ez a legújabb szerzemény a flottában:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120617/DSCN9063_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

:D

4964 Holnapy Gergely dr. 2012-06-16 18:53:54

Szerintetek melyik váltótartó konzol való a '63-as Trabiba, a jobb, vagy a bal oldali?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120616/P1050447_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Gergõ

4963 Ackermann Balázs 2012-06-15 18:56:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 65893

Az én '80-asom elvileg Perlweiss, de nagyon úgy tûnik ez azonos/közelítõ a Pastellweissal és Marmorweissal. A RAL 7035 nagyon olyannak tûnik! Azzal javítottam mindenhol elég jól közelíti.

4962 Csády Szabolcs 2012-06-15 13:43:54

Nem tudja valaki a '64-'76 közt használt Trabant festékek színkódjait? Tudom, hogy ekkor még nem használtak ilyet, de hátha. Elsõsorban a '64-'69 közt használt "Marmorweiß" és a '69-'76 közt használt "Polarweiß" érdekelne.
Elõre is köszönöm a segítséget!

4961 Pátkai Antal 2012-06-15 12:52:20

Üdvözlet az Uraknak!
Olyan kérdésem lenne hogy a 74 elötti váltóban ugye más a 4.fokozat fogaskerekeinek áttétele mint az utánna gyártott váltóké. Mennyiben befolyásolja ez a végsebességet? Miért álltak át a rövidebb áttételezésre?
Válaszokat elõre is köszönöm.
Üdv.: Tóni

4960 Holnapy Gergely dr. 2012-06-13 18:57:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 65890

privát üzenet ment.
Üdv:
G

4959 Csády Szabolcs 2012-06-12 13:10:11

Valaki nem tudja véletlenül az OT 17-67-es rendszámú 601-es Trabant tulajdonosának az elérhetõségét? Ez a kocsi volt a Veterán magazin 2012/2-es számában.
Elõre is köszönöm!

4958 Csády Szabolcs 2012-06-09 19:57:17

[urls=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/auto/trabant_600_as_veteran_1963_alkatresznek_1601498861.html?bk_medium=selfpromo&bk_source=gravity_vatera&bk_campaign=gravity&bk_content=listings_big3&bk_referral=http%3A%2F%2Fhasznalt-konyv.vatera.hu%2Fkonyvcsomag%2F55_db_os_konyvcsomag_1601804135.html&bk_term=trabant%20600-as,veteran%2019 63%20alkatresznek.]600-as Trabant[/urls]

A kommentekbõl úgy tûnik, hogy hajlik a bontás felé az eladó.

4957 Bajáki Péter 2012-06-05 16:07:10

Pontosan így van. Ezt igazolja az alábbi 1970-es prospektus is, melyen egy 601 de Luxe Hycomat látható. (A képen a jobb alsó sarokban.)

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/120605/601_Hycomat_de_Luxe_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/120605/601_Hycomat_de_Luxe_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

4956 Ackermann Balázs 2012-06-04 20:58:24  Előzmény:Pátkai Antal: 65885

Félreértés ne essék: a Hycomat [u]NEM[/u] rokkantkocsi, volt egy speciális kivitel is kézi fékezéssel és gázadagolással, de eredetileg ez egy vezetéskönnyítõ extra ami a kéziváltós autózás "nehézségét", a kuplungolást hivatott kiváltani. A technika messze felülmúlta korát (1965-ös bemutatású) és csak az utóbbi években kezdték verni a mellüket különbözõ neves autógyártók hasonló termékkel.

Õszintén szólva én szíves örömest átépíteném az autómat, csak egyszerüen nincs energiám mostanság belefogni és kéne egy komplett normális állapotú Hyco rendszer. :)

És persze egy másik hátrányt tudnék ellene hozni, hogy az oly praktikus egyszerûségét rombolja a Trabantnak. :S

4955 Bajáki Péter 2012-06-04 19:09:32  Előzmény:Pátkai Antal: 65885

Egy kis kedvcsináló:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=7vF4O0NvEEA[/url]

(Saját felvétel, hiánypótló a Youtube-on.) :-)

4954 Pátkai Antal 2012-06-04 18:06:03  Előzmény:Bajáki Péter: 65884

Én inkább maradok a hagyományos megoldásnál. Amíg van két jó lábam addig nem lesz Hycomatos az autóm:D

4953 Bajáki Péter 2012-06-04 17:19:13  Előzmény:Pátkai Antal: 65878

Az is megoldás, ha átépíted Hycomatra. Két embert is tudok, akinek van hycomat váltója. Az egyik szabadban van, kertben, fóliával letakarva, ha jól emlékszem, a másik, egy 46 ezer kilométert futott donor autóban, de ennek a motorja nincs meg, és Hycomat rendszer többi részérõl nincs infóm. Ezek 1 évvel ezelõtti infók, nem tudom, hogy meg vannak-e még. Az ablakba való piros matricát is lehet kapni.

Amúgy jó dolog Hyco-t vezetni, volt szerencsém hozzá.

4952 Bajáki Péter 2012-06-04 17:09:44

6 voltos Trabantba milyen márkájú akkumlátort ajánlotok?
AKKSI, Tornádó, Lesti Akku, Banner, Varta, stb?
[i](Az elsõ kettõ, az gyakorlatilag ugyanaz, különbséget nem látok.) Nem tudom, hogy a Banner és a Varta gyárt-e még... )[/i]

És hol szoktátok megvenni? (Budapesten vagy Szegeden belül.)

Melyik a praktukusabb: a jobb+ vagy a bal+

forrás:

[url]http://www.akksi.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=25&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26[/url]
[url]http://www.akksi.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=26&category_id=2&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Item id=26[/url]

[url]http://bolthely.hu/akkumulator/id/00381_LESTI_AKKU_Akkumulator_6V_77Ah_TRABANT_Bal_[/url]

4951  Spityu 2012-06-04 15:43:42  Előzmény:jocking .: 65880

Õszintén szólva még sosem olvastam végig a Hycomat rendszer leírását, sejtésem szerint a nyelestengely üreges és azon keresztül megy át a hajtás a szivattyúnak.

4950 Kárász Endre 2012-06-04 14:38:14  Előzmény:jocking .: 65880

Az, hogy az olajszivattyút közvetlenül a fõtengely hajtja. Gondolj bele: olyan helyrõl kell hajtani, hogy az olajnyomás álló jármû és oldott kuplung esetén is biztosított legyen. Ellenkezõ esetben (azaz ha a váltó nyelestengelyérõl szeded a hajtást) nem lehetne elindulni, mert álló kocsi és egyesbe tett váltó esetén a sebváltó mindne alkatrésze áll.

4949 jocking . 2012-06-04 13:56:39  Előzmény: Spityu: 65879

Egyáltalán miért van külön olyan, hogy "Hycomat fõtengely"? Mi köze van a hycomat rendszernek a fõtengelyhez? Tudtommal a váltóra van építve az olajszivattyú, és a félautomatizált kuplungnál is csak a kiemelõvilla karja más. Akkor mi plusz dolga van a fõtengelynek egy hycomatban?

4948  Spityu 2012-06-04 12:30:25  Előzmény:Pátkai Antal: 65878

Nem gond, simán összeszerelhetõ. A nyelestengely nem ér el odáig.

kerbor: az a kis rozsda lényegtelen helyen van, a csapágyak legyenek hibátlanok, az számít. Elég száraznak tûnik, ha van valami silány olajad, lekenhetnéd vele + 2 réteg szatyor.

4947 Pátkai Antal 2012-06-04 12:04:22  Előzmény: Spityu: 65872

Nem nem húztam túl csak kiváncsi voltam hogy esetleg kézzel ki tudom-e húzni éppen hogy csak bele kapattam a csavart és egy könnyed csuklómozdulattal kihúztam belõle. Igazából nem Hycomatos autóba lenne beépítve szóval most a fõtengely végében van egy nagyobbacska "üreg". Na már most egy sima fõtengely végében nincs ekkora furat. Gondolom a nyeles tengely abba a furatba ülbele? Most ha ezt így összerakom akkor nem lesz semmi promléma? Eddig mindig sima fõtengelyekel szereltem a motrokat de ez most újdonság számomra.

4946  Spityu 2012-06-03 20:59:34  Előzmény:Bajáki Péter: 65876

E1sõ!

4945 Bajáki Péter 2012-06-03 20:53:27

Sziasztok!

Púpos Wartburghoz való ködlámpák a vaterán.
[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/villamossagi_alkatresz_elektronika/3_db_veteran_retro_auto_lampa_1599300863.html[/url]

4944 Kerekes Gábor 2012-06-03 12:32:47  Előzmény: Spityu: 65874

Értem mire gondolsz, köszi. Van pár kis rozsdának tûnõ folt, néhány helyen, amiatt kell agódnom? Fõleg a 11580.jpg képen látszik.

4943  Spityu 2012-06-03 11:08:00  Előzmény:Kerekes Gábor: 65873

Két lehetõség van:
- be kell esztergáltatni a középcsapágyakon lévõ rögzítõgyûrûk hornyát a blokkfelekbe,
- le kell venni a középcsapágyakról ezeket a gyûrûket és a pozicionálást a kis stift fogja ellátni (ha jól látom, hiányzik). Ehhez kell egy-egy megfelelõ méretû lyukat fúrni a blokk felsõ felébe.

4942 Kerekes Gábor 2012-06-03 08:26:49  Előzmény: Spityu: 65871

Köszi az infókat, ha egyszer be lesz építve akkor 87-es trabiba lesz. Leírásod alapján akkor abba is jó lesz. Köszi.

4941  Spityu 2012-06-02 21:41:09  Előzmény:Pátkai Antal: 65869

Izé... a csavart tökig behajtottad, utána pedig túlhúztad? Vagyis "lehúzóként" funkcionált? Elképzelhetõ, hogy kitolja így. Õszintén szólva, nagyon nem ismerem a Hycomat rendszert. Szóval fogalmam sincs, hogy mekkora erõt kell kibírnia elforgás ellen. Szerintem az ott normál zsugorkötés.

4940  Spityu 2012-06-02 21:38:46  Előzmény:Kerekes Gábor: 65870

Nahát, micsoda fõtengely round-up. :D

Fõbb jellemzõk:
- gyári új,
- tûgörgõs felsõ csapágyak (igaz, hiányzik a tûgörgõ),
- görgõs, olajozófuratos nyugvócsapágyak (szimmeringes ékszíj oldal),
- zöld szimmering,
- ékes lendkerékpozicionálás,
- nem Hycomat.

Ezek alapján az 1974-75-ös Trabikat szerelték vele, 1974-tõl van tûgörgõ, viszont 1976-tól stiftes a lendkerék pozicionálása ill. fekete a szimmering.

Végülis bármely 49mm-es hajtókarhoz készült blokkba beépíthetõ, akár az 1984. május utániakba is. Utóbbiakba minimális átalakítással teljes biztonsággal, de akár anélkül is.
[i](Módosította Spityu 2012.06.02. 23:41-kor)[/i]

4939 Kerekes Gábor 2012-06-02 19:19:08

Én is kiszeretném kérni a véleményeteket errõl a fõtengelyrõl (mit lehet a képek alapján leszûrni róla)
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120602/SDC11574_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/120602/SDC11574_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/120602/SDC11578_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/120602/SDC11579_resize_www.kepfel toltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/120602/SDC11580_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/120602/SDC11581_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

Köszönöm.
[i](Módosította kerbor 2012.06.02. 21:28-kor)[/i]

4938 Pátkai Antal 2012-06-02 18:32:00  Előzmény: Spityu: 65868

Köszönöm szépen a gyors választ. Nem tudom hogy az a menetes rész milyen illesztéssel volt gyárilag szerelve de "sikerült" egy csavarral kiszednem belõle.
Szerinted ez probléma?

4937  Spityu 2012-06-02 14:01:16  Előzmény:Pátkai Antal: 65867

Tökéletesen kompatibilis, de kicsit "pazarlás", mivel nagyon-nagyon ritka a gyári új Hycomat fõtengely. Szóval lehet, hogy kis ráfizetéssel (nyilván nem a te részedrõl) el tudod cserélni simára. Persze csak akkor menj bele ilyenbe, ha biztosan fel tudod ismerni a gyári újat (amit mondjuk nem nehéz). ;)

4936 Pátkai Antal 2012-06-02 08:52:33  Előzmény: Spityu: 65866

Már egy ideje a tulajdonomban van már csak az lenne a kérdésem hogy nem Hycomatos autóba is be lehet építeni?? Az a menetes rész nincs utba a nyelestengely végének??

4935  Spityu 2012-06-01 22:40:36  Előzmény:Pátkai Antal: 65864

Ez egy gyári új Hycomat fõtengely (válaszolva mindkét kérdésedre).
Ha megvan, vigyázz rá, ha még nincsen, megveheted nyugodtan. ;)

4934 Csády Szabolcs 2012-06-01 21:17:45

[urls=http://gyujtemeny.vatera.hu/jelveny_kituntetes_jelkep/egyeb/kituzo_isolator_mz_tr_simson_wb_gyujtoknek_1596187961.html]Isolator kitûzõ[/urls]

4933 Pátkai Antal 2012-06-01 21:02:52

Ez a menet mire szolgál a lendítõkerék felõl?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/120601/F_nyk_p-0383_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4932 Pátkai Antal 2012-06-01 20:39:47

Üdv! Szerintetek ez gyári fõtengely vagy felújított?
[img]http://kepfeltoltes.hu/120601/F_nyk_p-0379_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/120601/F_nyk_p-0380_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/120601/F_nyk_p-0381_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/120601/F_nyk_p-0382_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]ht tp://kepfeltoltes.hu/120601/F_nyk_p-0383_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[i](Módosította Trabantman601 2012.06.01. 22:41-kor)[/i]

4931 Hudák Zoltán 2012-06-01 12:46:31  Előzmény:Ackermann Balázs: 65861

Gratula a kocsihoz :D :D

4930 Ackermann Balázs 2012-06-01 10:47:46  Előzmény: Spityu: 65858

Volt lyuk két oldalt 2-2, középen is 2db, kis konzollal volt felszerelve az öv. Az a gond, hogy mindenhol át lett szakítva a gyári menet és anyával volt a padlólemezhez szorítva. Igazából nem zavar az öv, sõt az fura ha nem vagyok bekötve -> minimális biztonság érzet. :) De ez a kocsi keveset fog futni és szeretném ha igazi régi autó lenne öv nélkül, elvileg '68-tól adtak övet hozzá talán az S-eknél, kb. akkortól létezik az a ráhajtható kis kapus-csatos öv is ami divatos volt akkoriban. Ergo a gyári lyukak le voltak dugózva eredetben mindenhol. Ami nekem is megfelelne, ha nem lenne gányolva a bal hátulja. Mindegy szerintem betömöm majd valami gitt félével, ennyi gyáritól való eltérés belefér. :) Így még visszaalakítható is marad szükség esetére.

Egyelõre mûszakilag teszem rendbe, a motor már kipucolva újra üzemképes, az elektromos dolgai a következõk, utána jönnek a fékek amikhez a betéteket sajnos fel kell újíttatnom. Így már csúnya lesz de üzemképes. Elmegy mûszakira aztán nekiállok esztétikailag, akkor majd ecsettel kijavítgatom és mindenhol konzerválom az alját is stb. Így szeretném használgatni 1-2 évig. Aztán teljes kasznifény és OT...

Õszintén szólva nem akarok szobrot csinálni belõle, Lincike is olyan, hogy nem merek szinte beleülni. Mindene tiszta, rendezett. A 66-os is tiszta már mindenhol, de legalább nem lesz egy ideig tükörfényû és kiélvezhetem kicsit. Az Amazonnal ugyanez a baj, állandóan törölgetni kell annyira fényes. Most marad kicsit kopott és eredeti. Szép Trabantom már van elég! :)

Amúgy így képrõl szép, de elég csúnyán meg van ám húzogatva a festése és kb minden duró törött rajta valahol, de cserével, fújással szép lesz majd.

4929 Ackermann Balázs 2012-06-01 10:25:36  Előzmény:Kalmár Csaba: 65857

Köszi szépen, de lehet inkább örülnék, ha visszacsinálható lenne (kiütöm a gittet belõle). Jobbszeretem a nem teljesen végleges megoldásokat. :)

4928 Ék Roland 2012-06-01 09:15:07  Előzmény:Ackermann Balázs: 65853

hy
szép kis autó lesz
öv ha volt benne akkor kell bele!és ha helye megvan akkor is!

4927  Spityu 2012-06-01 08:12:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 65852

Jól értem? gyárilag csak a hátsó üveg alatt volt két elõkészítés a biztonsági övnek? A padlólemeznél (középen és oldalt) pedig nem? Ha gyárilag mégis lettek volna ott is, de nem volt beszerelve öv, max. akkor tennék bele.
Minden egyéb esetben visszaalakítanám. A vizsga miatt ne aggódj, nem látszódik a fényképen, így NKH-n kívül mindenütt átmenne akkor, ha kellene bele, de nincsen. Amúgy én is úgy tudom, ha gyárilag nem volt, nem is kell.

A felújítást hogyan érted? Teljes felújítás, vagy részleges? Elég szép állapotban van, így képekrõl úgy tûnik, meg lehetne csinálni úgy mint Lincikét.

Ja és gratulálok. ;)

4926 Kalmár Csaba 2012-06-01 05:24:34  Előzmény:Ackermann Balázs: 65848

ABalu!

Ha elhozod Mogyoródra behegesztem neked a lukakat szívesen.Jobb megoldás , mint mindenféle pasztával teletömni...

4925 Petró Dávid 2012-05-31 22:06:43  Előzmény:Ackermann Balázs: 65855

Köszi! Ügyes megoldás:). Ráadásul jófajta magyar alkatrészbõl, mert ha jól látom ez a szívatókar Pannóniáé volt fénykorában.

4924 Ackermann Balázs 2012-05-31 21:41:32  Előzmény:Petró Dávid: 65854

Köszi! :)

Nem titok, a bácsi akié volt (Isten nyugasztalja, élete munkája volt ez az autó...) szóval csak régi cuccokból építkezett, ez is valami régi motor szivató lehet, plusz egy kis darab bowden. De nagyon precízen állítható és nem zavaró ha fékezni kell sem.

Itt még pucolatlanul, de látható:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120531/2012-03-24_-___66-os_Trabi_088_1600x1200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120531/2012-03-24_-___66-os_Trabi_089_1600x1200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A kis alukart fölfelé állítva emeled a furdulatot, jó hidegen is amíg bemelegszik az autó.

4923 Petró Dávid 2012-05-31 21:22:00  Előzmény:Ackermann Balázs: 65853

Szép darab, gratulálok hozzá! A "tempomat" megoldását közzé tennéd (esetleg képekkel illusztrálva)? De persze csak ha nem ipari titok:)))
Köszi

4922 Ackermann Balázs 2012-05-31 21:15:18

Szuper alap, kis gányolásokkal, de rozsdamentes és gyári bontatlan a motorja (most szedtem szét kipucolni, nem semmi cucc). Van benne utólagos "tempomat" (kézigáz), ami állati jópofa, volt motorhõmérõ, hûtéstakaró lamella bowdennel, állati kreatív tuningok. A tempomat marad mert odaba***. :)

Le lesz mûszakiztatva nyáron, egyelõre csúnyácska mûködõ lelet lesz, aztán pár év múlva OT.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120531/DSC04471_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120531/DSC04516_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120531/DSC04518_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120531/DSC04553_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Per sze itt már sokat dolgoztam rajta, hogy szebb és jobb legyen. Most ilyen, végre teljesült az 5-6 éves álom, megvan a '60-as évekbeli Trabi. :)