Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4657 Huszta Tibor 2011-11-05 22:01:08  Előzmény:Ék Roland: 65582

...Velorex light?

mennyiért mérték? több fotó nincs róla? érdekes kialakítás.

T.

4656 Holnapy Gergely dr. 2011-11-03 20:48:33

Gratula Tiberius komának a Veterán Autó és Motor c. újság hasábjain megjelent cikkéhez! (a "jobbra tarts"-ra való átállásról szól, Trabit kivételesen még nem említ benne) Nagyon igényes.
G

4655 Horváth Kristóf 2011-11-02 12:10:27  Előzmény:Horváth László: 65580

Szia!
Kormány engem is érdekelne, az enyém is végigrepedt kereszteben...

4654 Támba Csaba 2011-11-02 10:37:03  Előzmény:Biacsics Gábor: 65583

Nemrég beszéltünk errõl. A Wartburgok KONSTANT és STERN-COUPE rádiói nagyrészt egyeznek a BERLIN modellel. Nem vagyok rádiómûszerész, de emlékeim szerint egyforma a potméter bennük. Ha nem boldogulsz jelezd és a hétvégén túrok neked egyet a láda aljáról:)

4653  Spityu 2011-11-01 19:31:55

Üdv!

Visszatérõ kérdés a különféle mûanyag és gumi alkatrészek tisztítása, fehérítése. A bevált módszerek általában oxidatív kémiai reakción alapulnak, az alábbi is egy ilyen:

[url]http://www.retrocomputer.tux.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=20[/url]

4652 Biacsics Gábor 2011-11-01 15:35:25

Nem tudja valaki véletlenül hogy a Berlin rádiók hangerõszabályzó potmétere nem egyezik-e meg valamelyik késõbbi rádió potijával?Az enyém valószínûleg szét van kopva,ha befújom pár napig mûködik,majd utána megint semmi.Esetleg cserén kívül lehet valamit csinálni vele?

[i](Módosította biacs 2011.11.01. 16:36-kor)[/i]

4651 Ék Roland 2011-10-31 10:06:17

hy
brno 2011 ez mi játék....?
[imgw]http://www.carstyling.hu/cs_image.php?pic=00/00/96/05/9605_1320055367.jpg&t=2[/imgw]
[imgw]http://www.carstyling.hu/cs_image.php?pic=00/00/96/05/9605_1320055381.jpg&t=2[/imgw]
[imgw]http://www.carstyling.hu/cs_image.php?pic=00/00/96/05/9605_1320055390.jpg&t=2[/imgw]
[i](Módosította kezdo 2011.10.31. 11:08-kor)[/i]

4650  Spityu 2011-10-29 20:52:36  Előzmény:Horváth László: 65580

Szerintem sokunkat érdekelne a dolog. A jogi részére (mûbizonylat) csak annyit tudnék mondani, hogy ezer meg egy helyen lehet kapni 3 küllõs sportkormányokat (pl. "Type-R", "Typer" sportkormány), amit tonnaszámra vesznek és építenek be mindenféle bizonylat nélkül. Pl. versenyautókba. Nem mondom, hogy helyesen, de azért túl van ez misztifikálva.
Szóval elméletileg erre is kellene. Gyakorlatban úgy néz ki, hogy nincs vizsgabiztos, aki bebizonyítaná, hogy az a kormány nem a Trabant gyárban készült, ha ugyanolyan - mi meg bízunk abban, hogy jól meg van varrva az a kormánykerékváz. :)
Egy elõzetes kalkuláció kellene szerintem az árra vontakozóan, aztán lehet gyártani. Persze ez nem ilyen egyszerû, de kívánom, hogy sikerüljön. ;)
[i](Módosította Spityu 2011.10.29. 22:55-kor)[/i]

4649 Horváth László 2011-10-29 20:27:07

Üdv!
Néhány hónappal ezelõtti bejegyzéseket olvasgattam minap, és már elõtte is terveztem, hogy neki kellene állnom gyári kétütemû Trabant kormány mintájára újakat gyártanom. Úgy szeretném megcsinálni, hogy kivitelezésre teljesen megegyezzen az eredetivel, viszont strapabíró mûgyanta anyagból készülne üvegszál erõsítéssel. Nekem van itthon egy, ami teljesen szétporladt, de a vasanyaghoz tökéletes mintául szolgálna. Már csak egy szép állapotú gyárit kellene keresnem, amit lesablonozhatnék.
Érdekelne valakit ilyen kormány? Arra gondoltam még, hogy németekkel is lehetne tárgyalni ezügyben, lehet, hogy õk is vevõk lennének rá, mivel a gyári, ha nap éri, tényleg hamar szétreped.
Én meg mégiscsak szívesebben csinálnék Trabi kormányt, mint bármi más üvegszálas elemet. :)

4648  Spityu 2011-10-26 18:24:51  Előzmény:Támba Csaba: 65578

Meglehet, de úgy nem olyan, mint az eredeti. ;D

4647 Támba Csaba 2011-10-26 15:23:39  Előzmény: Spityu: 65576

Izé...ha 2 réteg között pár perc szünetet tartasz nem repedezik meg :)

4646 Zwick Gábor 2011-10-26 10:05:51  Előzmény: Spityu: 65576

Köszi szépen és a képeket várom. Mondjuk nekem az sem lenne nagy probléma ha nem repedezne meg, de gondolom higítás kérdése az egész.

4645  Spityu 2011-10-24 20:48:40  Előzmény:Zwick Gábor: 65575

Az ötlet az én fejemben is megszületett, de nem kellett feltalálnom a spanyol viaszt. A konkrét kivitelezést Tsaby mester írta le.

Body 999-et (szigorúan lemezdobozos kiszerelésût) folyékonyra kell hígítani Nitroval, majd rücsipisztollyal, a kívánt szórási képpel (dûzniállítással hangolható) gyönyörûen fel lehet hordani egy a gyárihoz nagyon hasonló réteget.

Képet igyekszem majd készíteni, talán a héten még lesz belõle valami. A fújás elõtt azért érdemes kitömíteni rendesen, mivel - mint mondtam - olyan jellegû lesz, mint a gyári: repedezett. :)

Ha jól ki van alatta húzva, akkor hiába szivárog be egy kis (kondenz)víz, nem tud hozzáférni sem az alapozóréteghez, sem a fémhez. Az meg, hogy a gumiban mit csinál a víz, különösebben nem érdekel. :)

A repedezés a száradásból adódik, ugyanis ahogy elpárolog a hígító, jelentõs térfogatcsökkenés következik be, amitõl "szép" repedések keletkeznek.

Az egész kocsira 1kg-t vettem, éppen, hogy kiadta, de csak oda fújtam, ahol gyárilag is volt. Meg ugye a padlólemezt nem kellett fújni, mivel nem kombi kivitelrõl van szó (bár azt hiszem ott is csak hátul volt, de lehet, hogy tévedek). Ma már lehet, hogy 2kg-t fújnék rá, de "dísznek" így is elég. Tény, hogy Jürgen néha azért jól odahúzta a ravaszt...

Amúgy elöl a doblemezekhez ment, a keverõdoboz dobozához, felsõ két saroktól a lenti két sarokig (tûzfal).
Belülrõl a tûzfal és az ablakkeret találkozásához, sarkoktól a padlólemezig, padlólemeznél egy kis szakasz hátrafelé, doblemez körbe.
Hátul a torony, a doblemez körüli dobogó alul, hátfal-padlólemez találkozása kapott.

4644 Zwick Gábor 2011-10-24 19:27:54  Előzmény: Spityu: 65573

Szia!

Megkérdezhetem, hogy mivel fújtad, vagy milyen tömítõt használtált hogy a motortérben oldalt (meg mindenütt) lévõ tömítõmasszát tudtad utánozni? Esetleg egy kép?

4643 Horváth Kristóf 2011-10-24 14:37:48

sziasztok!
ABalu: Igen csinos lett a második képre, biztos volt vele munka.
Az enyémnek a festése szerintem az átlagosnál jobb állapotú (Bár '79-es, de azóta szeptembertõl durván áprilisig garázsban áll minden évben), engem csak a lepattógzódások zavarnak, amiket pl ajtó rányitásával értek el, egyébként eszembe nem jutna újrafényezni. Ha tényleg ilyen szépen helyre lehet hozni kisebb javításokkal, és polírral, akkor mindenképpen ezt fogom tenni én is! A jövõ héten jutok autó közelbe, akkor elvileg tudok képeket csinálni.
A szállítási ötletekre is köszönöm a tippeket, még jól jöhetnek. :)

4642  Spityu 2011-10-23 19:52:33  Előzmény:Ackermann Balázs: 65572

Úgy bizony!

Lehet, hogy nem is olyan vészes és tényleg megéri inkább az eredeti közeli állapotban megtartani.

Lehet, hogy olyan állapotú a Trabid (a kérdezõé), amilyenre egyeseknek csak fáj a foga, hogy apróbb javítgatásokkal és rengeteg türelemmel közel eredeti állapotúra hozzák, mint Lincikét.
Ha végig is van karcolva valamelyik elem, akkor is érdemes körülnézni, hátha találni hozzá a bontókban épet a megfelelõ színben.

A most készülõ, teljes felújításon átesõ kocsim után én is egy 70-es évek beli krumplisütõs, eredeti állapotú példányt tudnék még elképzelni, akár kisebb javítgatásokkal is. A '84-esnek az a (számora) különlegessége, hogy mind a 83.000 kilométere ismert, mivel elsõ tulajdonosos. Azonban állapota miatt sajnos az egész vázat fémig kellett takarítani.
Ezért nem egy hasonló, hanem egy ellentétes kocsi dukálna hozzá: gyári fényezés, bontatlan fõdarabok, akár full ismeretlen elõélettel is...

Persze azért megpróbálom utánozni a felújítás során a gyári kivitelezést: a motortérben oldalt (meg mindenütt) lévõ tömítõmasszát ugyanolyan repedezettre fújtam (!), persze alatta azért van szigetelõ réteg is. :) Alvázvédõnek is a borzasztó kátrányalapút választottam, nem pedig valami modernet. És még ki tudja hány helyen figyeltem ilyesmikre... de egy felújított soha sem lesz EREDETI, szóval én is csak azt tudom javasolni, hogy mérlegelj ilyen szempontból is.

Az elõbb rosszul írtam: gyorsan / olcsón / jól - ebbõl általában csak 2-t választhatsz.
[i](Módosította Spityu 2011.10.23. 22:04-kor)[/i]

4641 Ackermann Balázs 2011-10-23 19:20:26  Előzmény:Horváth Kristóf: 65570

Szia! Szerintem érdemes lenne betenned 1-2 képet a kocsiról ide a fórumra, nem tudom mennyire vészes az a fényezés, de lehet, hogy megúszható néhány elem (lökös, lámpakarikák stb.) újrafújásával. Így maradna gyári festék a dologban, ami érték és szinte tökéletes eredmény létrehozható alapos javítgatással és polírozással. Az anyagi költsége töredéke, a minõsége pedig a Te türelmedtõl, idõdtõl, kedvedtõl függ.

Én az összes eddig rendbehozott Trabimat így szépítettem, maradt némi patina, de elmondhatom, hogy majdnem mindenütt gyári a festék és csak az szól rá aki a kákán is csomót keres...

Ebbõl lett...
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101114/Lincike_2009.05.02._003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

...ez
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101114/Lincike_film_2010.07.30_090_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Száz helyen le volt verve, durván horpis volt a gömbölyû lökös stb. Nem tökéletes, hanem meghatóan patinás és eredeti. A teljes újrafújást csak akkor javaslom, ha repedtek/elálnak már a durók és tényleg durván megviselt az autó. Szerintem érdemes számba vetni ezt a lehetõséget, igazán szép legalább 90%-os OT képes autót tudsz így csinálni. És még arcoskodhatsz is, hogy gyári a festése... :D

4640  Spityu 2011-10-23 18:47:44  Előzmény:Horváth Kristóf: 65570

1. Trélerrel, 4-10ezer alapdíj + 50-150Ft/km
2. Kutya nevezetû vontatási segédeszközzel a félig-meddig üres karosszériát elvontatni.
3. Simán kocsival. Hátsó lámpák teljesen mûködjenek + rendszám (nem tudom, mennyire szabályos pl. üvegek nélkül vontatni.)
4. Ha van lehetõség, akkor a fontosabb dolgokat csak a helyszínen kivenni.
5. Jó nagy utánfutó (pl. 2 tengelyes) segítségével. Általában pont belefér egy Trabi :)

Hirtelen ezek jutnak eszembe.

Ha rám hallgatsz és nem sürgõs, akkor várd meg a tavaszt és szépen tegyél félre pl. trélerre vagy jó minõségû fényezésre. Ill. díszléceket stb. hidegben is le lehet szerelni.
[i](Módosította Spityu 2011.10.23. 20:48-kor)[/i]

4639 Horváth Kristóf 2011-10-23 18:32:05

Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat, valami hasonlóra számítottam én is. Télnél korábban nem fog beindulni a projekt, bár lehet, hogy csak tavasz lesz belõle, akkor az idõjárás miatt is kényelmesebb lenne... Hogy oldható meg az, hogy leszedem a díszléceket, lámpabúrát, minden olyan dolgot, amit nem kell fényezni, aztán elviszem a fényezõmûhelybe? Gondolom eléggé furcsán nézne ki egy félig lecsupaszított Trabant az utakon, pláne ha Pesten kívülre vinném. :)

4638 Csády Szabolcs 2011-10-23 17:11:05

[urls=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/utaster_csomagter/egyeb/trabant_belso_ajtonyito_bal_szurke_gyari_uj_1495749731.html]Szürke ajtónyitó 601-be[/urls]

4637  Spityu 2011-10-23 16:41:23  Előzmény:Horváth Kristóf: 65566

Bár az ár volt a kérdés, azért írnék másról is. Elõször is...
0. lépés: legyen valamilyen fedett hely, ahol szét tudod dönteni: legalább a belsejét, üvegeket, kárpitokat, díszléceket. "Komolyan gondolás" mértékétõl függõen: motortér stb.
1. lépés: döntsd szét, persze ésszel.
további lépések: így vidd a fényezõhöz a karosszériát és az egyéb fényezendõ alkatrészeket.

Kevésbé igényes szaki így már nem fog mindent telibelocsolni,
Igényes szaki: tegyük fel azt mondta, hogy 100ezerért megcsinálja. Ekkor fejben átváltódik nyersanyag + munkaidõre a fenti összeg. Ha sokat kell szívnia a szétszereléssel stb., akkor:
- az elõkészítésen fog spórolni (idõben) -> hányás végeredmény vagy
- a felhasználandó anyagok minõségén, tehát árán -> következõ tavasszal "rügyfakadás" vagy
- kétszer annyi idõ alatt fog elkészülni, miközben megcsinál egy-egy sárvédõjavítást más autókon és csak a holtidõkben foglakozik a tiéddel.

Gyorsan / olcsón / jól: ebbõl mindig csak egyet választhatsz.

Árak: 10ezer (elkõszítve, CSAK fújás, mindenféle lelkiismeretesség nélkül), 40-60ezer (egész jó), 100-120ezer(igényes, teljesen korrekt fényezés). Fedõfesték nélkül.
2K: 4000-12000/l, kb. 2-3 kell,
1K: jóval olcsóbb, de nem éppen idõtálló, nem ajánlom.

A 2K mondjuk túl szép, de az 1K-s csak 1-2 évig hasonlít jobban a gyárira, mivel jobban terül és nem is olyan csillivilli cukormázas, de utána nagyon meg tud öregedni.
[i](Módosította Spityu 2011.10.23. 18:53-kor)[/i]

4636 Holnapy Gergely dr. 2011-10-23 14:20:05  Előzmény:Horváth Kristóf: 65566

Szia!
Természetesen a felhasznált festéktõl jelentõsen függ az ár. Ha teheted ne Budapesten dolgoztass, mert a munkadíj a rezsi miatt mindíg sokkal több. Szerintem 2k-s festékkel, rendesen aládolgozva, jó minõségben 100eFt alatt ne is reméld az átfényezést (munka+festék). A díszléceket, kédereket, lámpákat stb. pedig szedjed le mert utólag sokkal nehezebb levakarni a festéket.
Ha priviben megkeresel, tudok több fényezõt is ajánlani, akikkel elégedett voltam.
Amúgy Tiberius komának itt a forumon van egy összegyûjtött "mesterlistája", az ha jól hiszem publikus. Ott van fényezõ is.

Üdv
Gergõ

4635 Horváth Kristóf 2011-10-21 08:55:26

Sziasztok!
Új vagyok még itt, mint fórumhasználó, bár olvasóként jelen vagyok egy ideje az oldalon.
Egybõl a lényegre térnék, talán inkább ide illik, mint a barkács topikba.
Van otthon a garázsban egy 1979-es Trabant 601-em, nagymamám vette még újonnan, azóta õ használta, tavasztól õszig, utána garázsban áll. A belseje nagyon szép állapotban van, a külseje viszont hagy némi kívánnivalót maga után, fõleg, ha veteránvizsgát szeretnék rá. A néha elõforduló Pest belvárosában való parkolás megtette a hatását, sokszor rányitották az ajtót, nekitolattak a lökhárítójának stb... A kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy tud-e valaki a Klubon belül (esteleg régi ismerõs, jó barát) autófényezõt, akit bátran mer ajánlani, viszont nem méregdrágán dolgozik. Általában mennyibe kerül egy Trabi újrafényezése (szerintem kívülrõl elég, nem szedném darabokra az autót, tényleg jó állapotú)?
Elõre is köszönöm a segítséget!
Üdv, Krstóf

4634 Támba Csaba 2011-10-20 15:48:49  Előzmény:Ék Roland: 65564

Te is kiszúrtad? :)

4633 Ék Roland 2011-10-20 14:30:06

hy
nini.....
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/tudor/skoda_tudor_1102-5174348

4632 Muczán Gábor 2011-10-19 06:19:55

Sziasztok,

a találkozós képeim topicban nagyon tetszett a Lancelot által felrakott Vépi Találkozó. Ez jó kis veterán buli lehetett. Olyan "nyugat-Magyarországi" verziója a nyíregyházi KGST Találkozónak. Sok rokonom lakik Vas megyében, asszem jövõre összekötjük rokonlátogatással a dolgot, és elmegyünk oda.

MG

4631  Spityu 2011-10-17 21:41:59  Előzmény:Támba Csaba: 65560

Jaja... persze...

A nátrium-hidroxid végülis mindenféle zsíros cuccra jó. Alumíniumra valóban különösen jó, mivel ugye oldja az alu-t is, tehát még könnyebben ledobja a koszt is... azonban óvatosan kell vele bánni, mert eléggé el lehet vele rondítani. Pl. ha túl magas a vízhõmérséklet vagy túl tömény az oldat, akkor bizony feketére "égetheti". Továbbá az alu összetételétõl is sokminden függ. Na meg utána általában többször át kell öblíteni, mert az így kezelt alkatrész hajlamos lehet a korrózióra, ami elég ronda ill. karburátornál mûszakilag sem kívánatos.
Iparban ugye eloxálásnál használják (vagy alumíniumgyártásnál?), de én egy háztartási boltban szoktam venni, ~1000Ft/kg áron (lemezkés). A jól ismert lefolyócsõ tisztító néven. Aluforgácsot is tartalmaz, ami ugyebár gázt fejleszt, elõsegítve a szifonban lerakódott trutyi fellazítását (2NaOH + 2Al -> 2Al2OH + H2 [+2NaOH] nagyjából valahogy így :D), esetünkben érdektelen.
Nagyon sokáig csak ezt használtam, aztán találtam itthon trisót. Kipróbáltam és azt hiszem legközelebb azt fogok venni. Forró vízben oldva ez is gyönyörûen lazítja az olajsarat és abszolút nem bántja az alut.
Amúgy van itt egy vegyszerbolt is, ahol 1200-ért vettem 0.5l 99.5%-os glicerint legutóbb, a 75%-os foszforsav egy ezres, a NaOH pedig kb. ugyanannyi mint a háztartási boltos.
Egyébként a hidegzsíroldó néven árult flakonos, mézszerû anyag töményen feloldott nátrium-hidroxid meg talán kálium-hidroxid. Kényelmes, de drágábbra jön ki, mint a pasztillás/lemezkés.
[i](Módosította Spityu 2011.10.17. 23:46-kor)[/i]

4630 Támba Csaba 2011-10-17 21:13:50  Előzmény: Spityu: 65559

A nátrium hidroxid az alumíniumra jó.
Te honnan szerzed?

4629 Támba Csaba 2011-10-17 21:12:30  Előzmény: Spityu: 65559

Öööö...izééé...én a videokártyámról írtam...hááát...szóval...annyira baromira fotoshoppoltam, hogy füstölt osztán beléje égett a korom...
Mer' ez még régi kártya...izé...dugattyús...

4628  Spityu 2011-10-17 20:29:48  Előzmény:Támba Csaba: 65558

Á... köszi! Úgysem hiszi el senki, de egyszer (kb. 2 hónapja) már eszembe jutott a kátrányoldó spré, csak amilyen az én memóriám, el is felejtettem. :D
A tisztításhoz csak a gyökérkefe sörtéjéhez hasonló kb. 0.8-1mm-es szálakból gyártott ecsetet használok. Nagyon jó, egy éve vettem és hibátlan. És nem utolsó sorban mivel ugyebár nem szaru (vagy mibõl van a haj/szõr), nem puhítja a nátrium-hidroxid.
Nem is tudom, mihez használhatják ezt eredendõen... talán az ecsetelhetõ tömítõ elhúzásához? A gyári mintázatok ilyesmi szerszámra emlékeztetnek.

Jah, lebuktál... ezek szerint szétszedted, és az ott nem is photoshopolmány. :)
[i](Módosította Spityu 2011.10.17. 22:31-kor)[/i]

4627 Támba Csaba 2011-10-17 20:08:36  Előzmény: Spityu: 65557

A szárazjég jó megoldás, csak nem éppen elterjedt:)

Ezzel a blokkal is ez volt a helyzet.

A megoldás kátrányoldó spray. Elsõ rétegben szó szerint felszívja a korom 1-2 óra alatt, mintha nem is csináltál volna semmit.
Másodszorra már érezhetõen lazul a réteg.
Akkor jön a magasnyomású mosó szennymaró fejjel. Oszt' kész:)

Meg van még a barkácsáruházakban kapható fogkefe méretû és formájú drót- és mûanyagkefe készlet. Kombinálva az elõzõ megoldással a legapróbb sarkokból is kijön a mocsok.

A karterbõl meg egyszerûen kifújtam homokszóróval. 31 év mocska elég makacs jószág:)

4626  Spityu 2011-10-17 19:40:53  Előzmény:Támba Csaba: 65556

Azt is akartam írni. :D Pont tegnap csináltam "virtuális tuningot": egy kétütemû hengert "hegesztettem" össze, úgy hogy oldalról a felömlõk 10mm-rel szélesebbek lettek, a henger szembõl nézve pedig 4mm-rel, így simán elbírja a 82-es furatos hüvelyt... na de ez már off-topic. :)

Szintén tegnap szétkaptunk egy 2103-as Lada blokkot. (ez még offabb) Az olajsár és hasonlók már eltûntek, de a ráégett olajjal nem sok mindent tudunk kezdeni. Mivel ez gyakorlatilag szén, nem nagyon lehet mivel oldani. Csak (szárazjég)szórással lehet eltávolítani vagy van rá oldószer? Mivel a forgattyúsház belsejérõl van szó, a homokszórás nem igazán jöhet szóba.
[i](Módosította Spityu 2011.10.17. 21:43-kor)[/i]

4625 Támba Csaba 2011-10-17 19:25:54  Előzmény: Spityu: 65555

Áááá...csak photoshop az egész:)

4624  Spityu 2011-10-17 18:34:56  Előzmény:Támba Csaba: 65554

Khmm... az egyes alkatrészek külön-külön lettek fényezve, vagy maszkolásos technikát alkalmaztál? :D
Belül is ilyen étvágygerjesztõ a látvány? Közbensõ kép? A lendkerék remélem ennyire új, nem pedig EÜ-kályhaezüstös. :))))

4623 Támba Csaba 2011-10-17 18:13:59

Barkas szívmûtét

Elõtte
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111017/P9120276_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Utána
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111017/PA010292_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4622 Csády Szabolcs 2011-10-15 20:02:15

Olyan kérdésem lenne, hogy mitõl lehet az, hogy ha a hûtõmaszkra ránéz az ember, akkor pár helyen sötét foltokat lát, de ha rá merõlegesen szemléli, akkor nem látni a foltokat? Lehet, hogy meg van azokon a helyeken nyomva rács?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111015/DSC01117F_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4621  Spityu 2011-10-14 19:23:48  Előzmény:Támba Csaba: 65551

Hát... nem voltam benne biztos, de gyanakodtam ilyesmire is. Én hasonlóan állítottam egyszer be egy Zsigulin a dupla Weber négy torkának szinkronját.

4620 Támba Csaba 2011-10-14 17:14:01  Előzmény: Spityu: 65550

Bontás nélkül történik a mérés.

A mûszer a gyújtási sorrendnek megfelelõen sorban ki-, majd bekapcsolja a hengereket és a fordulatszámeséseket %-os skálán jeleníti meg.

Pontosabb, mint a kompressziómérés, mert üzemelõ motornál, közepes fordulatszámon történik.

Piezo...nem értek a lovakhoz...:)

4619  Spityu 2011-10-14 17:03:37  Előzmény:Támba Csaba: 65549

Meghívó ment.

És mi alapján méri a hengerteljesítmény különbséget? A gyertya helyére kell valamit becsavarni, mint mondjuk a Colortest-et? :D
A sima kompressziómérõ nem jó?

Apropó kavitáció! Ultrahangos tisztítóhoz lehet valahol kapni hazánkban nagyteljesítményû piezot? E-bay-en nézegettem, 20-40$-ért már vannak, kb. 5-10 darab kellene. Szeretnék egy akkorát építeni, amibe belefér egy váltóház-fél vagy motorblokk-fél. Gyárilag az ekkora berendezések elég sokba kerülnek...

4618 Támba Csaba 2011-10-14 16:41:25  Előzmény: Spityu: 65548

Bármilyen furcsa is, de egy hengerteljesítmény különbség mérõ berendezés hengerteljesítmény különbség mérésre való:)

Van egy S320-asom is, ami kombinált mûszer és tudja ezt a funkciót is, ill. most épp semmit sem tud, ezért szervizben van.

A 103-ast meg még nem is használtam, gépkönyv meg nincs hozzá.

Lényeg, hogy készen van a BARKAS motorja (TOYOTA 4K) és szeretném beépítés után kifaggatni. Különösen a hengerteljesítmények érdekelnek, mert csak gyûrûzve lett nem fúrva és az 1-es henger felsõ részén volt némi kavitációs anyagfogyás (beszivárgó hûtõfolyadék - hibás hengerfejtömítés).
Meg lett hónolva, de érdekel mennyi a %-os különbsége a többiekhez képest.

A meghívó meg gyühet:)

4617  Spityu 2011-10-14 16:28:40  Előzmény:Támba Csaba: 65547

Konkrétan ehhez a típushoz nem találtam leírást (vagy szervízdoksi kell?), de ha gondolod, küldök egy meghívót Mûszaki Torrent Tanyára. Elektrotanyán is van pár doksi, de más típusokhoz. Az nyílt oldal.

Amúgy ez mire való? :)

4616 Támba Csaba 2011-10-14 14:52:53

Izé...

HITEKA ELKON S103-as hengerteljesítmény különbség mérõ mûszerhez keresek gépkönyvet. Ha tud valaki egyet visítson!

4615 Hack Csaba 2011-10-14 12:24:13  Előzmény:Támba Csaba: 65545

Ez nagyon jó! Sokat segítettél vele. Köszönöm! üdv.

4614 Támba Csaba 2011-10-14 06:35:01

Berlin kapcsolási rajz, stb.:

[urls=http://www.radiomuseum.org/r/stern_berl_a_100_a10.html]Rádiómúzeum[/urls]

4613 Támba Csaba 2011-10-14 06:19:51  Előzmény:Hack Csaba: 65543

Szia!

Rajzot és egyéb infókat találsz itt:

[urls=http://www.ddr-autoradio.de/]DDR autórádiók[/urls]

Egyébként gyakrabban találsz KONSTANT, STERN-COUPE, stb. késõbbi változatokat amelyek elektronikája nagy részben egyezik a BERLIN belsejével. A tokozat is ugyanaz.

4612 Hack Csaba 2011-10-13 14:26:26

Hello,sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy nem tud valaki olyan szakembert,aki meg tudna javítani egy Berlin rádiót? Én is megjavítanám,csak nincs hozzá semmi alkatrészem. Rákötötték a 12 Volt-ot 6-os állásban és elég sok vezeték szabályosan elégett benne. Ezeket még ki tudnám cserélni,de a végfok is teljesen zárlatos lett és fogalmam sincs a tranzisztorok tipusáról. Szerezni sem tudok ilyesmit. Esetleg egy alkatrésznek szánt rádióból össze lehet hozni,de az sincs a láthatáron. Ha valaki tud ilyet,akkor annak is örülnék. Úgy történt ez a "baleset",hogy 12 Voltos akksival próbáltak indítani egy 6 Volt-os Púpos Wareszt és közben kipróbálták a rádiót is... :( Amúgy ez a rádió nagyon szép állapotban van és mindene megvan. Köszönöm elõre is a válaszotokat! üdv.
[i](Módosította Csekker 2011.10.13. 16:30-kor)[/i]

4611 Támba Csaba 2011-10-12 18:22:36  Előzmény: Spityu: 65540

Hmmm...

Szerintetek ha ajánlok 290-et eladja?

4610 jocking . 2011-10-11 20:06:33  Előzmény: Spityu: 65540

Errõl a lottóreklám jut eszembe: Mennyiiiii???:D

4609  Spityu 2011-10-11 19:39:49

[url]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi/trabant/trabant_601_special_1480946382.html[/url]

:)

4608 Kiss Krisztián 2011-10-11 18:31:20

Pár kép ismerös lehet:
[url]http://www.formfreu.de/2011/10/02/saisonausklang-central-garage-bad-homburg/[/url]