Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nem tudja valaki, hogy lehet-e valahol kapni a motortakaró patentjei alá való piros mûanyag karikát? 7db-ra volna szükségem, mert egyet sem találok. :(
Ez alá: [img]http://www.baro-ker.hu/images/tr%20motorkabatpatent.JPG[/img]
épp errõl beszélek én is...Illetve ha szakemberre bízza(mert ugye ilyet csak szakemberre szabad bízni), akkor ez a manõver hány munkaórába kerül? És az mennyibe? sztem evvel jelentõsen elmegy a kedve az egésztõl...node valóban neki kell eldöntenie,mennyit szán rá...
Szerintem Bagor csak figyelmeztetni szeretné, nem a kedvét elvenni. Nehogy egy széthullott motortól menjen el a kedve az új kollégának.
Egyébként szerintem is lutri. Vagy beállt, vagy nem. Ha jól le volt dugózva, jó eséllyel max. a gyûrûk ragadtak meg egy nagyon kicsit a hengeren, esetleg a hengeren itt-ott keletkezhettek rozsdafoltok, de az sem biztos.
Azonban ha szakszerûtlenül volt tárolva, és nem voltak ledugózva a nyílások (szívócsonk, kipufogó, gyertya), szinte garantálható a korrózió. Ha ronggyal volt bedugva, akár akkor is. Ilyen esetekre szerintem a beletömködött nylon szatyor + dobozragasztó kombó a legjobb. Ill. a végén az egészet körbetekerni 1 tekercs legolcsóbb (120Ft) folpakkal. Meg persze a jó öreg olajjal való feltöltés is játszhat.
Ha nem lesz szétszedve, akkor szigorúan kézzel kell megforgatni, és figyelni, hogy mi történik. Ha egy esetleges megragadástól eltörne egy gyûrû, észre lehet venni, és meg lehet állni, mielõtt szétkaristolná a hengerfalat.
Én csak abban az esetben nem szedném szét - egy felújítás során - ha valóban gyári ÉS hibátlan, zajtalan mûködésû. Minden egyéb esetben szétkapnám. Egyszerûen sírva fakadok, amikor meglátok egy tip-top veterán autót vagy motort (legyen az gyári vagy felújított), amelynek motorterébõl az indítókulcs elfordítását követõen csörgõkígyóra, kereplõre emlékeztetõ hangok jönnek ki.
Nem okoskodásból hanem tapasztalatból mondom hogy nem feltétlen szükséges a blokkot atomjaira szedni. Természetesen ha a beindítás után valaki nyélgázon akar közlekedni akkor erõsen ajánlott, de szerintem itt nem ez a cél. Az én 2t-m ugyan nem állt 28-évet csak 16-ot de nem kellett szétszedni és azóta is mûködik pedig mentem vele már kb 4000 km-t. Ja és biztos hogy a 16 év alatt egyszer sem lett átfordítva. Miért kell egy lelkes amatõrnek már az elején elvenni a kedvét kedves kolléga.
Gondolod, hogy leállítás elõtt eltávolították a fõtengelyrõl az összes Arol 2T-kokszot, és vastagon bekenték zsírral, majd összerakták??? Adott egy minden valószínûség szerint alapméretes, gyári dugattyúkkal futott, nem szétkopott blokk. Én ezt nem tenném kockára 28 évet állt csapágyakkal. De bízzuk rá a döntést. Ha fel akarja támasztani azt a kocsit, akkor szerintem férjen bele, hogy szétszedi a blokkot. Max majd utólag lesz okosabb.
azért ez így ebben a formában neeeeeeeeeeeem fedi a valóságot...Elsõsorban az a kérdés, hogy volt leállítva, és az állás közben esetleg volt-e átforgatva a motor, stb...sztem felesleges darabokra szedni, amíg neg nem bizonyosodsz a valóbani szükségességérõl...
28 év állás után felesleges bárminemû indítással foglalkozni. Még ha át is fordul a motor, és sikerülne is beindítani (ezt megelõzõen: tank, benzincsövek, szûrõ, karburátor teljes átmosása/tisztítása, gyertyák cseréje, stb.), az elsõ országúti tartós 80-nál 5 perc után beáll majd mint a szög, és jó eséllyel még több kárt is okozol, pl. végigkened a megolvadt hajtókarperselyt a hengerfalakon. Egyszóval: motor kiszerel és szétszed. Hengerfalak és dugattyúk ellenõrzése után, amennyiben kifogástalanok és még stimmel az illetsztés is, a dugattyúkat elrakod, raksz rá új gyûrûket. A fõtengelyt egy szakmûhelyben felújíttatod. Ezt követõen lehet összerakni a motort. Ha nincsenek szerszámaid, akkor az egész motort egyben viszed egy felújítóhoz, és megkéred, hogy lehetõleg mentse meg a blokk/dugattyú párost, ha még elfogadhatók.
Nem tudok róla, hogy lenne km korlátozás. Vannak korlátozások, de csak pl. qrvarégi karbidlámpás szutykokra, de ott is napszakbéli korlátozás van csak (nem közlekedhet éjszaka, ha a világítóberendezések nem teljesítenek egy elvárt minimumot/nincs belõlük elég stb.).
Valaki szerint sok elõnye van az OT rendszámnak. Igen ez jól hangzik, hogy 5 év vizsga, nem kell eredetvizsga, még kedvezõbb biztosítás és teljesítmény adó mentessé, de én akkor se vinném, ha ráköltés nélkül is OT képes lenne. Miért? Azért adás-vételnél vannak buktatók, km korlátozás, sokat szeretném használni :)
Mint írtam, elég rugalmasan lehet intézni a dolgokat, szerencsére. Szürke forgalmi párti vagyok én is, de nem baj ha csak késõbb találom meg :) a kulcs már annál jobban jönne. Biztosítást már megkérdeztem, de köszi neked is a leírtakat!
Én 225-ös Isolator gyertyát használok, fékolajból DOT 3 és a 30-as keveréket használok (3liter benzin 1 deci olaj) Sprint 2T olajból. A fék nem lesz egyszerû de megoldható csak türelem kérdése.:) Ha ezen a részen elakadnál írj. Ha már folyamatban van a projekt írd meg mi kell megnézem hogy van-e fölös.
Lentebb írtam, hogy múzeális minõsítésû jármûnek nem kell eredetvizsga.
Megkerestem a jogszabályt: [url=http://jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=143421.580816]326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet[/url]
[i]52. § (8) A muzeális jellegû jármûvekkel kapcsolatos közlekedési igazgatási eljáráshoz, továbbá a négykerekû segédmotoros kerékpárok elsõ magyarországi forgalomba helyezésére irányuló közlekedési igazgatási eljáráshoz az elõzetes eredetiségvizsgálatot nem kell elvégezni.[/i]
Ebben a jogszabályban van meghatározva pl. hogy nézzen ki a rendszám, stb-stb. Érdekes olvasmány. De! Félreértés ne essék: nem szeretek jogszabályt olvasni, mert nagy részüket nehéz értelmezni, megérteni. Apró betûvel írják, nagyon sok, és nagyon hosszúak. [i](Módosította BajakiPeter 2014.07.09. 01:41-kor)[/i]
Ha megvan a régi, szürke forgalmi, s újra forgalomba helyezteted a jármûvet, akkor a régi forgalmit "beszippantja" a rendszer. A régi forgalmi bekerül a KEKKH központi irattárába, s onnan csak akkor kerül ki, amikor múzeális minõsítést szerez a jármû, de akkor is csak külön kérelemre! Szóval, ha szürkeforgalmi mániás vagy - mint én - akkor, mindenképpen elõadod, hogy "a régi forgalmi sajnos nincs meg, mi a teendõ?" c. történetet.
Elképzelhetõnek tartok olyan megoldást, hogy "elhagytam a régi forgalmit, de van nálam egy közjegyzõ által hitelesített másolat, az ugye megteszi?" - s hogy elfogadják-e így, azt nem tudom. - Ez a módszer saját ötlet, nincs tesztelve.
S végül: egy kalappal az autóhoz, meg a bürokráciához!
A biztosítás után is érdeklõdj, mert ha forgalomba kerül az autó, s nincs rajta kötelezõ bizti, akkor ketyeg a [url=http://www.mabisz.hu/hu/ugyfelszolgalat/fedezetlensegi-dij.html]mabisz díj.[/url]
Ha egybõl [u]OT vizsgára[/u] viszed a gépet,ami egyben mûszaki vizsga is 5 évre, akkor [b]nem kell[/b] eredetiségvizsgát csinálnod. Nem tudom mi a cél, de ha hangyányi esélye van, hogy pozitív minõsítést kapna a múzeális minõsítésen, akkor mindenképp így csinálnám. Addig meg papíron pihenné csipkerózsika álmát, a valóságban meg készülgetne.
A forgalomba helyezéssel kapcsolatban találtam egy leírást a könyvjelzõim között elmentve: [url]http://www.budapest13.hu/ugyintezes/okmanyiroda/forgalomba-helyezes-veglegesen-kivont-jarmu[/url]
Itt egy gyakorlati példa: [url]http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103493448&t=9000196[/url] A srác a Balatonakalis találkozókon ott szokott lenni - és ezt a fórumot is szokta olvasni.
Nálad nem aktuális, de mi van, ha nics meg a törzskönyv?
Az alábbi linken egy okmányait vesztett, nem a bejegyzett tulajdonosától vásárolt veterán motorkerékpár forgalomba helyezésével kapcsolatos tapasztalatait írja le a szerzõ több cikken keresztül. Baromira hosszú sztori, de érdemes egyszer rászánni az idõt.
Húú, köszi a rengeteg infót, jó volt olvasni. Már holnap mennék életet lehelni bele, ha tudnék. Na majd eljön az is :) Megfogadom amit írtál, ezt végigjátszom. Fék lesz még egy kemény mûvelet, mert gondolom be van állva mint a szög. Naná, hogy látok. Sose vettem volna, de ez egy családi örökség és egy próbát mindenképp megérdemel! Hûtõt meg lehet majd elfogadnám, meg bármit amit tudsz nélkülözni és te csak kidobnád ;) Milyen gyertyát szeret a Waresz? Fékolaj dot2? Hogy keverjem az üzemanyagot? Egyelõre ennyi kérdésem van :)
Nos ma hívtak az okmányirodából, szóval elsõ körben meglévõ papírokkal vagy meghatalmazással bemenni, ott adnak egy rendszámot /8500 ft/, valami hatósági bizonítványt /2500 ft/ és egy útvonalengedélyt /3500 ft/. Nyilván ezt már egy mûszaki képes autónál kell elindítni. utána irány a vizsga, eredetvizsga, azután a papírokkal, forgalmival ha megvan, vissza az okmányba és mehet az átírás. Tulajdonképpen egy abszolút járható út.
Indítás elõtt mindenképpen vedd ki a gyertyákat, a gyertyafuratokon keresztül önts bele hengerenként némi 2T olajat, de ne túl sokat mert majd nem gyõzöd gyertyapucolással! :) Ha ez megvan kézzel forgasd át párszor a motort mondjuk a vízpumpatengelynél vagy ahol szimpatikus! Ja a gyertya még mindíg ne legyen bent! Vedd le a karbit, pucold át tiszta benzinben a fúvókákat meg az úszóházat is, tûszelepet ellenõrizd le hogy elzár-e és könnyen kell hogy járjon. Ajánlatos lenne a karburátor tömítéseit is kicserélni. A tankban ha van üzemanyag az már biztos hogy döglött, úgyhogy azt le kéne engedni, ezt a fantáziádra bízom hogy hogyan, de a tank alján lévõ leeresztõ csavart NEHOGY megpróbáld kihajtani mert a nyakával együtt fog letekeredni ha elõtte nem sikerült már lesarkítani a hatlapolást! Tapasztalat. Tipp vedd le a tankot, nem egy nagy munka. Ha csak megindítani akarod akkor mondjuk egyenlõre a tankos tökölés helyett szívathatod vele az anyagot egy kannából is, bár én ennek nem vagyok a híve. Na ha mindez megvan, a karbi a helyén, gyertyák a helyükön, ü.a.-ot kap (valahonnan), Tételezzük fel van szikra is, akkor én személy szerint szoktam a karbi torkába löttyenteni kb. fél deci benzint majd szivató rá, és ha minden ok hamarosan már hallhatod is a semmivel össze nem hasonlítható 3 hengeres hangot!:) Bocs ha egy kicsit hosszú voltam de örömet okoz hogy rajtam kívül vannak akik még látnak fantáziát a Wareszokban !
Légy szíves, írd meg mindenképpen ide, hogy mi az, mik azok a járható utak! Viszonylag kevés bejegyzés van ezzel kapcsolatosan, és sokaknak jól jönne némi infó. Köszi elõre is!
Köszi! Amint sikerül kivarázsolni a garázsból, rendesen átnézzük. Szerinted mielõtt megpróbálnék ráindítani, mit nézzek meg mindenképp? Vannak persze ötletek, no de ha már pár ilyen csodát újjáélesztettél biztos vannak jó tanácsaid. Elsõ körben gumikat keresek, mert még a gyáriak vannak rajta, aztán hûtõ megy nyoásvizsgára és stb. stb :)
Bezony, 28 :) Ma beszéltem az okmányirodával és csodálkozva fogadták a történetet. Érdekes módon nagyon segítõkészek voltak. Mivel tudjuk a régi rendszámot utána is nézett és megnyugtatott, hogy bõven van járható út a forgalombahelyezéshez. Holnap hívnak, hogy mire jutottak.
Gratulálok a géphez! Én éppen most vagyok bent egy 1978-as felújításában, ami még színre is olyan mint a Tiéd! :) Ha a felújítással valahol elakadnál írj, szívesen segítek! Van még egypár plusszos alkatrészem hozzá! Én már túl vagyok jópár Waresz újjáélesztésén! Üdv!
28 év? Az igen... szerintem simán vissza lehet helyezni forgalomba, ha van valami papírod, ha nincs. Legrosszabb esetben egy messzirõl jól látható összeggel elmész az okmányirodába, és valahogy megoldást adnak a visszahelyezésre. Tudtommal csak a pár éve behozott alvázszámkivágóselbontós rendszerben kivont autókat nem lehet visszahelyezni. Kitartást [s]a bürokrácia útvesztõiben[/s] az egyablakos ügyintézés során!
Sziasztok! Újként írnék nektek és ezúton mutatnám be az új szerzeményt, melyet az alábbi képeken láthattok. Nos õ egy 1972-es 353 DeLuxe, 95000 km-el. Mint kiderült családunk régi tagja, mely 28 évet töltött egy porszáraz garázsban, ezzel megvédve õt az idõ vasfogától. 1973-ban lett forgalomba helyezve és 13 évig rótta az utakat. Sajnos végleg ki lett vonva a forgalomból és 3 betû 3 szám típusú rendszáma sosem volt. Mindenképp a talpraállítás a cél, de ahhoz még idõ kell mire innen sikerül kivrázsolni.
Elsõ lépésként nézz szét ezen a honlapon. 1-1,5 óra alatt képbe kerülsz mindennel, ami az Oldtimer Vizsgát illeti.
[url]http://mavamsz.hu/muzealis_minosites[/url]
Abban, hogy mit kell javítani, cserélni, felújítani csak úgy tudunk segíteni, ha látjuk is az autót élõben, vagy képen. Linkelj galériát, és / vagy látogass ki a Velodrom Millenárisra július 19-én, s biztos akad aki segít a témában.
Sziasztok . van egy 72 es 6 voltos aránylag elég eredeti ,601 es trabim . Szeretném le OT NI . Mint írtam is pár dolog kivételével ,eredeti . (ajtó kilincsek , fûtés , ûlések ûlés sínek , kéder gumik, porlasztó ,tud e valaki segíteni hol tudom ezeket az alkatrészeket beszerezni ill van e valakinek ilyen évjáratu , o t gépe , mit is kéne csinálnom rajta hogy sikerüljön a vizsga . Vagy vállalná e valaki a javítást stb . Biatorbágyon lakom . elõre is köszi . sziasztok .
A véleményünk akkor egyezik! Most már csak meg kell vegyem a 2 pontos övet meg egy hosszabb csavart a rugóköteghez mert nekem kb 3 menet van kint az meg kevés.
Hivatalosan ez úgy ahogy van, tilos. Ahol nincs gyári biztonsági öv, vagy elõkészített rögzítesi pont, oda utólagy nem szabad övet beszerelni. Mondjuk az szerintem is alap, hogy a gyerek ne ficeregjen ide-oda hátul, ill. legyen jól rögzítve a gyermekulesben. Én is olyan ulesben nõttem fel mint amit Trabantman kolléga belinkelt, de az a mai forgalmi viszonyok közt -igazi forgalomban, nem kempingben meg udvarban- nem biztonságos. Egy hátul jól rögzített gyermekules, és benne jól rögzített gyerek, a Trabantban is talán max olyan 50km/h sebességû utkozesig -a direkt sérülést kivéve- javarészt védett, legalábbis a kirepules ellen. Ennél nagyobb sebességû ütközést meg ne is vizionaljunk a veteránjainkkal. Az anyuka fogja metódus meg nem jó, mert baleset esetén a gyerek repül, anyu meg rá is zuhan. A rendõr itt meg másodlagos. Nem hiszem, hogy egy makulátlan veterant igazoltatva a gyerekules rogzitesi pontjait fogja keresgetni. Te tudd hogy mihez rogzitetted a gyerekulest es ha nem facsavarral az üléskarpitba, akkor az szerintem baj esetén csak a gyerkoc javára válik. Soha ne kelljen ezt tesztelnunk!
Ohh, köszi a gyors és sok választ, jogi háttérrõl is tudna valaki valami használható infót? Teszem azt azért érdekel, mert ha esetleg elmegyünk fagyizni vagy csak 1-2 karikát teszünk az utcában és nincs gyerekülésbe csak anyuka fogja (mint régen minket) és még is közúti ellenõrzést kapnék hogy akkor mi van? Természetesen nem akarok ebbõl rendszert csinálni. De tegnap pl kocsi mosás után tettünk így néhány kört az utcában.
Nekem is elsõdleges a biztonság így hát megfogom csinálni az utólagos és roncsolás mentes elõkészítést a gyerkõc miatt.
Vagy egy ilyen gyerekülés amit a hátsó ülés támlára lehet akasztani. [url]http://www.antikregiseg.hu/kep.php?nev=egyeb_regiseg_retro_mubor_gyerekules_24975&id=_1[/url]
Szia Csucsu! Két verzió van úgy, hogy ne kelljen a kasztnit furkalni és mégis biztonságos legyen. Alaphelyzet hogy a gyerkoc már menetirány szerint, de még saját ovvel rendelkezõ gyermekulesben ül. 1/ a gyerekulest a 600-asban a hátsó ülésen kozepen helyezed el, az ülést kétpontos övvel rögzíted. A kétpontos öv két vége a hátso laprugo középsõ felfüggeztési pontjaihoz rögzítheto belülrõl, mivel az alulról behajtott csavarok a csomagtartó felé bõven túlérnek. Övet pedig az ulolap és a tamla közt elõrevezeted. 2/ a kétpontos öv rögzítesenek egyik pontja a sárga szalag (jobb v. bal oldalon) rögzítesi pontja, másik pedig a már említett rúgó csavarok. Limoban egyébként könnyebben manipulálhatsz a keresztmerevitovel is.
Kérdés az lenne hogy adott a kis Púpos Trabim, amiben ugyen gyárilag nincs öv, továbbá adott a kicsi Fiam ( 9 hónapos Olivér). Hogyan párosítható a két szépség? Szóval meg kellene oldani a metematikai egyenletet. Megoldásokat várom.
Jó, hogy betetted ezt a képet a csat mûanyagjáról, én pont egy ilyet keresek, mert az egyikbõl egy kis darab ki van törve. Nem azt mondom, hogy menthetetlen, de egyszerûbb lenne az életem. Szóval ha van valakinek elfekvõben, az kérem ne tartsa vissza! :)
Konkrétan nem próbáltam. Különféle besárgult, eredetileg szürke gumikat fehérítettem hypoval. Az elv nagyjából ugyanaz: oxigén szabadul fel, ami - ki hinné :D - eloxidálja a színezékeket vagy az elszínezõdésekért felelõs anyagokat.
Oxidációs elvû fehérítõket javasolnám. HA! valóban a fehérebb változat volt a tiéd. Tapasztalatom alapján két színárnyalattal készült a világosabb része: a '84-esemen a vajasabb színû volt, ill. van egy gyári új pár, az is ugyanolyan (egymás mellé téve is). Aztán van egy hibátlan párom egy '82-es Trabiból, az sokkal világosabb, nincs benne vaj árnyalat, világos szürkének nevezném. A gyári új párról keresek fotót, aztán teszek fel.
Valami ilyesmi a gyári újam: [imgw]http://pf31.pappenforum.de/index.php/Attachment/28238-P1000878-JPG/[/imgw] [i](Módosította Spityu 2014.06.22. 19:53-kor)[/i]
Valakinek van esetleg valamilyen bevált módszere, amivel a szürke ajtókárpit alsó (most) sárga részét újra fehér közeli állapotba lehetne hozni? Súrolóport, cif-et, ultra derm-et próbáltam, eredmény: 0.
Azt hiszem, talán én is feltettem anno ezt a kérdést ugyanazon videó kapcsán. Peti akkor (és ahogy látom, most is) elég jól megválaszolta, talán ugyanezen kocsival illusztrálva.
Tegnap éjszaka már nem volt kedvem nekiállni még egy terjedelmes hozzászólásnak.
Szóval a [i]Sonderwunsch[/i] pecsét. Azt nem tudom, hogy minden 601 [b]S[/b] tûzfalára nyomtak-e ilyet, de annyi biztos, hogy a 2011. tavaszi TWK találkozón részt vevõ '79-esen van ilyen. Le is fotóztam.
Az autót Nagy Zoli rakta rendbe, s mondta a tulajnak, hogy milyen ritka, és milyen szerencsés, hogy ennyi idõre is megmaradt ez a pecsét.
A felirat a tank alatt a tûzfalra van nyomva - itt speciel fejjel lefelé sikerült.
[center]A "Sonderwunsch" jelentése "külön kívánság"; az angol prospektusban, kezelési útmutatóban: "Special Request". Talán innen jön a magyar "601 Special", melynek - valljuk be - elegánsabb hangzása van, mint a "zundervunsnak" :-)[/center]
[center]Ez a szín, ez az évjárat nagyon bejön. - Az autó meg példamutatóan szép és tiszta.[/center]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140606/2011-04-09_-_Tavaszi_TWK_tal_lkoz__109_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [center][i]Teleki István, az autó gazdája feszít benne.[/i][/center]
Az autó átmeneti széria a '70-es és '80-as évek Trabantjai között. Még íves lökhárítós, de már új prizmás, mûanyag felnikupakos. Már fekete az öv, új a csat fogókája - és vele együtt az öv beállítása - viszont még szürke kédergumi fut körbe az ajtónál.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140606/2011-04-09_-_Tavaszi_TWK_tal_lkoz__042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [center][i]Ennél az évjáratnál tudtommal már oldalt jött ki a kipufogó hazánkban is.[/i][/center]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140606/2012-12-08_-_T_li_TWK_Tal_lkoz__79_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [center]Új a csat, de nem teljesen egyezik meg a késõbbi évjáratokéval: rajta van a "meósegyes", meg a TGL szám.[/center]
A slusszpoén az egészben, hogy errõl a Sonderwunsch pecsétrõl beszéltünk korábban is: 2012 decemberében. Ismerõs volt a kép. :-) Katt [url=http://www.wartburgklub.hu/twk/modules.php?name=forum&file=olvas&id=4a64d0c624985&kezdo=5178]ide![/url]