Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7787  Spityu 2020-05-25 15:55:18  Előzmény:Piret Endre: 81814

Azt hiszem, említettem, hogy volt olyan, hogy elosztós motornál a központi kábelt kihúzva és oda tartva járt a motor, beledugva leállt. Valami ilyesmi volt a magyarázat: a távolsággal megnőtt a feszültség. És emiatt a gyertyákon is keletkezett szikra. Lehetséges talán, hogy a megszakítás (legyen bütykös vagy Hall-os) pillanatát követően ettől nem mindegy, mennyi idő telik el, milyen könnyen szikrázik a szekunder tekercs? És mivel nagyobb közt kell átütnie, később, nagyobb feszültségértéknél következik be a szikra? Fogalmam sincs, ez az, amihez nem értek (többek között...). A 0.6 vs. 0.7 szerintem sem befolyásolja érdemben pl. a trafó működését, terhelését. Igen, a könyvben is szereplő 6-7 mm-es szikraátütés vizsgálat 10x-ese ennek. Azt azért hozzá kell gondolni, hogy az égéstérben lévő nyomás valamilyen mértékben befolyásolja a dolgokat. Lehet, hogy az a +0.1 mm mégis nagy terhet ró a trafóra nyomás alatt? És ahogy a készülékem mutatja, inkább a kb. 1 centi távolságú szikracsúcsok között sül ki az ív (!). Továbbá ez a 6-7 mm-es szikrateszt nem üzemszerű, lehet, hogy két nap alatt kinyírná a trafót. Passz. :)

7786 Piret Endre 2020-05-25 13:26:44  Előzmény: Spityu: 81813

A hosszabb ív hosszabban érintkezik talán a gázkeverékkel, de ki tudja, tényleg sok itt a homály.
A nagyobb szikraköz egyértelműen nagyobb feszültségen üt át. Ha valami más szigetelés már gyengélkedik akár a trafóban, akár egy kábel körül, akkor elképzelhető, hogy az előbb üt át, mint egy megnövelt hézag. De ebben illene jóval nagyobb tartaléknak szerintem, mint az, hogy 0.6 vagy 0.7 a hézag.
Na és akkor ott van még a régi "szikraugratós" vizsgálati módszer, jópár mm plusz szikraközzel. Vagy az én szakadt ellenállású pipáim, amik mégis működtek valahogy.

7785  Spityu 2020-05-25 00:13:36  Előzmény:Piret Endre: 81812

Hát, én a hosszabb és a rövidebb szikrára is hallottam azt, hogy erősebb lesz maga az ív. Nem tudom... Van egy piezo-s gázgyújtóm, azzal sokat variáltam, hogy mi az optimális szikrahossz a gáz meggyújtásához, mintha a hosszabb jobban működne. Csak ott már nem mindig sül ki nyomkodás hatására. Más kérdés, hogy amiért vettem (sütő), nem elég sehogy sem. Egyszerűen túl dús a gáz ahhoz, hogy meggyulladjon tőle, akárhogy is próbálkozom. Na de vissza a gyertyákhoz. Azt is hallottam, a szikra hosszának változtatása, talán növelése károsan hat a trafóra. Ez sem tudom, mennyire igaz a gyakorlatban, ahogy azt sem, hogy mi az a mérték, ami még elmegy vagy sem. De a gyertyakábel és a pipa ellenállása sem mindegy, ugye. De arról sincs semmiféle konkrét vagy általános tudásom, melyik trafónak mi kell. Mindössze annyi van meg homályosan, hogy nagyon nem mindegy mit mivel használunk.

7784 Piret Endre 2020-05-24 22:10:48  Előzmény: Spityu: 81811

Oké, igazad van :-)
Érdekes, hogy neked nem ment nagyobb hézaggal. Nálam most ugyan a problémák miatt pontosan 0.6 van beállítva, hogy ezen biztosan ne múljon, de élete nagy részében ez az autó jóval nagyobb hézaggal üzemelt. Soha semmilyen gondot nem okozott, cserébe kicsit jobban és szebb hanggal ment. Fogalmam sincs, miért, talán a hosszabb szikra gyorsabb égést okozott, passz.

7783  Spityu 2020-05-24 10:24:23  Előzmény:Piret Endre: 81810

Na jó, de egy ilyen műszerrel hamar ki lehetett volna tesztelni az alkatrészeket. :D

7782 Piret Endre 2020-05-23 19:57:06  Előzmény: Spityu: 81809

Nem tudom hol lekopogni, de a trafóim egyelőre köszönik jól vannak :-) Pedig azért megküzdöttek a 4 MOohm-os pipákkal is közben :-)
A kondi messze nem csak szikraoltó, hanem a trafó primerjével rezgőkört alkot az aksin keresztül. Zárlatos kondi esetén a megszakítón soha nem folyik áram, ellenben a trafó primerjén viszont folyamatosan, amit melegedéssel honorál. Ezeket a vastagfajta Trabi trafókat elég nehéz megsütni, de nem mindegyik típus ilyen szerencsés ebből a szempontból.

7781  Spityu 2020-05-23 18:17:31  Előzmény:Piret Endre: 81808

Hát, szerintem ezt gondold át újra. :D Pl. a trafóidat rá lehetne kötni, és 10-20 perc stresszteszt után kiderülne, mennyire működnek jól melegen. De a kondikat is fel lehet mérni. Én például egészen idáig abban a tudatban voltam, hogy azoknak kizárólag szikraoltó szerepük van (egyébként még mindig nem értek az elektronikához). Valójában nélkülük egyáltalán nem keletkezik gyújtószikra. Rövidzárlat estén nem tudom, mi van. Elvileg akkor is nagyobb igénybevételnek vannak kitéve a megszakító érintkezői.

7780 Piret Endre 2020-05-23 17:53:06  Előzmény: Spityu: 81807

Ez is kicsit olyan, mint általában a veteránautózás: gyönyörű eszköz, kordokumentum, műszaki érdekesség. Viszont ennek a haszna még a maga idejében is kétes volt :-) Örülök, hogy sikerült megmenteni.

7779  Spityu 2020-05-22 23:10:14

No, elkészült a Motorelektro P4 típusú mérőműszer. Kopp-kopp, tökéletesen működik mindene. Tesztelgettem is vele néhány gyertyát. Az összesnél azt figyeltem meg, hogy 0 baron éppen csak pislákolt a szikra. 4 baron már elég erős volt, 8 baron szintén, de akkor némelyik gyújtása kihagyott (ekkor a készülék belsejében található szikracsúcsok között "sült ki" a trafó). Isolatorból DDR 225 új és használt, 240-es nem Special használt, 260-as új és használt. Újraegyesítés utániból 225-ös új és 260-as használt. Kínaiból 260-as új. 3000-et futott NGK B8HS. Szóval az összesnél halvány, nagyobb nyomáson erősebb tónusú villanások a kémlelőn. A használt 225-ös DDR Isolator és az NGK kb. 20%-ban kihagyott. Előbbi szépen le volt pucolva, 0.6-os hézaggal. Utóbbi kicsit maszatos volt, és nem is ellenőriztem a hézagját. Elmostam és műanyag sörtéjű kefével amennyire lehetett letisztítottam közben. Majd megszárítottam. Ezután ugyanúgy kihagyott 8 baron. Ekkor ellenőriztem a hézagot, 0.7 mm volt. Összeütöttem 0.6-ig, és láss csodát, tökéletesen működött. Felmerül a kérdés, hogy ebből mire lehet következtetni. Őszintén szólva fogalmam sincs. Mármint simán lehet, hogy a Trabantnak semmi baja nem volt ezzel az NGK-val. És persze lehet ez fordítva is. A lényeg, hogy sokat tud számítani, ha picit nagyobb a hézag az előírtnál. Azt azért hozzátenném, hogy egy lekoszlott 12V-os akksival hajtottam a cuccost, amiben ekkor kb. 8-10 V tombolhatott. Igen ám, de a beépített trafója a készüléknek 6 V-os, szóval igazából túl volt hajtva.
Korábbi felvételek, amiken tesztelem a külső / belső kondenzátort (előbbi hiányát), ami erősebben szikrázó megszakító érintkezőkben nyilvánul meg. Illetve lehúzott gyertyapipával, akkor pedig a belső szikracsúcsok dolgoznak. :D https://photos.app.goo.gl/DT5H7FxZWcyJvpBS7

7778 jocking . 2020-05-16 19:33:16  Előzmény:Piret Endre: 81803

Ha leveszed a maszkot, akkor a hengerekhez alulról is hozzáférni a hűtőbordák aljáig, ha a hengerben zörög valami, ott már hallani. A hengerfejet is lehet hallgatni, a gyertya mellett a burkolaton van akkora luk, hogy odaférjen a csavarhúzó. ;)

7777 jocking . 2020-05-16 19:31:20

Kis ápdét az autónyereményes kék trabi / szerszámkészlet ügyében.
Sajnos mint sok más autóban, a készlet ebben is "elkopott". Darabokat találtam belőle, mint pl. a nagyobbik piros nyelű műanyag csavarhúzó, de sok kulcs és maga a tok is hiányzik.
Egyébként a gép épp most transzformálódik pajtaleletté. Vastagon fedi a por, már egy éve nem ment, mert a tulaj öreg és járni is alig tud, nem hogy vezetni (plusz a jogosítványa is lejárt már 1 hónapja). :/ De legalább fűtött garázsban áll.

7776  Spityu 2020-05-15 15:02:59  Előzmény:Piret Endre: 81803

Pont akartam írni, hogy a többkarburátoros motorokat szokták úgy (is) szinkronizálni, hogy bele hallgatóznak a torokba egy gumicsővel. :)

7775 Piret Endre 2020-05-15 14:36:32  Előzmény:jocking .: 81802

Ez jól hangzik, csak egy gyújtáskihagyás alaposan fültövön tud vágni :-)
Egyébként a gumicsővel hallgatózás bevett módszer (volt a diagnosztikai laptop előtti korban).
Nálam az a baj, hogy hidegen egyáltalán nem jelentkezik, így meg útban van a burkolat.
Egyelőre nem tudok jobbat, mint hogy mászkálok vele, rosszabb legalább nem lett.

7774 jocking . 2020-05-14 22:31:33  Előzmény:Piret Endre: 81801

Nem emlékszem, hogy itt írtam-e már, vagy máshol, de nekem egy jó hallgatózós módszerem az, hogy egy jó hosszú csavarhúzó "hegyét" a járó motor különböző részeire rakom, a másik végét meg a fül előtti csonthoz, a fül és a halánték közé. Mint egy sztetoszkóp, tök jól hallani mindent, én is ezzel a módszerrel bizonyosodtam meg, hogy a kattogó hang 100%-osan a dugattyúszoknyától jön és nem a forgattyúsházból.

7773 Piret Endre 2020-05-11 07:06:55  Előzmény: Spityu: 81800

Ékszíj lekapása után sem múlik el, szóval ventilátor és dinamó kizárt. A burkolatot próbáltam lefogni, húzni - nyomni, nem igazán reagált. Mást nem nagyon tudok csinálni, hiszen melegen (és fordulaton) szól csak, mire meghámoznám a motort, kihűlne :-)

7772  Spityu 2020-05-10 22:30:18  Előzmény:Piret Endre: 81799

Hát, nyári éjszakákon vízparton szoktam ilyen békakuruttyolást hallani. De ezt kizárnám. :D Valami főtengely hang ez is szerintem. A fordulatszámmal arányos a gyorsasága, viszont nem folyamatos hang. Ezért első körben nem nyugvó, hanem hajtókarcsapágyra gondolnék. Vagy akörüli dologra, ami a alternáló mozgást végző alkatrészekhez közel van. Ventilátor, dinamó, mozgó lemezalkatrészek kizárva?

7771 Piret Endre 2020-05-10 21:59:54

Na és ezt meghallgatnátok? Csak akkor adja ezt a hangot, ha jól átmelegedett, ahogy visszahűl, abbahagyja.
https://drive.google.com/file/d/1kk6hzvzl_zh_J3bM4A3ncfgemaxMQmLu/view?usp=drivesdk

7770 Kacsándi Szabolcs 2020-05-10 21:33:30  Előzmény:Szijj Péter: 81793

Ilyen hangot akkor szokott kiadni,ha nem jó a hajtókar derékszögelése,és egyik irányba feszíti a hajtókar csapágyat.Ilyennel már találkoztam,ettől függetlenül lehet csapágyillesztés is.Milyen minőségű volt a főtengelyed?Lehet már a felújításnál nem sikerült valami.De lehet felső tűgörgő is.

7769 Piret Endre 2020-05-10 11:04:15  Előzmény:Piret Endre: 81792

Átnéztem (újra) az itthon található nem kevés Isolator gyertyát, hát nem egyszerű.
A porcelán lehet Spezial felirattal vagy anélkül, az utóbbin kevesebb a borda.
A fémtest lehet sárga vagy kék horgany.
A hőérték lehet 260 (ez akkor a Simson/MZ eredetileg), 225 (ez a Trabi), vagy 175 (ez talán a Wartburg?).
És ezek az összes kombinációban léteznek (bár 260-ast csak egyet találtam itthon, az sokbordás, Spezial).

7768  Spityu 2020-05-09 19:23:20

Szerintem labirintgyűrű vagy főtengely nyugvócsapágy okozza. Tedd be 1-esbe és kinyomott kuplung mellett is rugdosd meg a gázt, figyelve, hogy úgyis előjön-e. Ha igen, akkor a váltó is kizárva. De annak nem ilyen hangja van amúgy sem. Ha egyből ilyen hangja volt, és kézzel megpörgetve nem érezted darabosnak a nyugvócsapágyakat, akkor szerintem inkább labirint tömítés lesz. Lehet, hogy elmúlik, lehet, hogy nem. Tudni, hogy milyen gyártmányú volt? Magyar vagy gyári? Fénykép esetleg róla? Ha nem súlyosbodik a hang, akkor szerintem nyugodtan közlekedhetsz vele. Ezt leszámítva szerintem szép hangja van a motornak, nem hallok hajtókarcsapágyra utaló kerepelést, ami felújított főtengely esetében azért néha már egyből előjön gyengébb felújítás esetén.

7767 Szijj Péter 2020-05-09 18:20:20

Sziasztok! Teljes motor felújításon vagyok túl. Új főtengelycsapágy, új vezérlőtárcsa, fúrt hengerek, új Mahle dugattyúk, tűgörgők, minden. Kérdésem az lenne, hogy mi lehet ez a vonyítós hang? Talán azért van, mert túl új még és idővel elmúlik, vagy valami más? Generátor és ventilátor kizárva, mert szíj nélkül is ilyen a hangja.
Válaszokat előre is köszönöm.
https://youtu.be/xt3reWkdE0U

7766 Piret Endre 2020-05-09 14:43:03  Előzmény: Spityu: 81791

Én is így értelmezem. Azaz bizony a 601-esbe 260-as gyertya való, vagy 225-ös Isolator Special.

7765  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Piret Endre: 81790

Köszi! Apró, de mindenképpen fontos információk ezek. Értelmezésem szerint az alábbi gyertyák léteztek Isolatorból 601-esben:
- feketített testű, bordák nélküli szigetelővel, M18 x 260,
- feketített testű, bordák nélküli szigetelővel, M14 x 260,
- sárga horgany, bordázott, széles tartományú, M14 x 225,

Börzéken szokott akadni sárga horgany, bordázott, M14 x 260, de akkor az valószínűleg gyárilag nem került alkalmazásra. Továbbá szoktam látni ebay-en sárga horganyzott, bordás M14 x 260-ast, ami full olyan, mint ami bent van az enyémben, csak éppen Isolator felirat szerepel a porcelánon, nem pedig Isolator Spezial. Nem tudom, mi lehet a különbség... Sajnos utóbbiból alig találni, mert a Simsonnak és az MZ-nek is az a gyári gyertyája, és azt mindenki tudja, hogy egy valamire való Simson ülése alatt legalább két marék, kicsit használt (amúgy tökéletes) gyertya szokott lapulni. :) Szerintem ezeknél a motoroknál a hozzánemértés miatt a gyertya csereperiódusa kb. 500 km körül mozog. :D

Itt van egy kis össszefoglaló:
https://wiki.w311.info/index.php?title=Isolator-Z%C3%BCndkerzen

7764 Piret Endre 2020-05-08 07:12:43  Előzmény: Spityu: 81789

Na ezt sem néztem meg soha eddig: 73 augusztusi a kezelésije. M14-es, 260-as gyertyát ír, semmi vagy-vagy, ezt az egyet.
A 78-as Hogyan tovább? említi az újfajta gyertyákat, amiből a 225-öst ajánlja. A közölt táblázatban viszont a hagyományosból csak a P50-hez ír ilyen hőértéket, P60-hoz már 240-et, P63-hoz bizony 260-at. Menettől függetlenül.
Szóval nem véletlenül volt jó oda az N9Y évtizedekig.

7763  Spityu 2020-05-08 00:14:10  Előzmény:Piret Endre: 81788

Hmmm... ez nagyon érdekes. Úgy tudtam, 260-as csak az M18-as menet esetében volt. De ahogy nézem, 1972-ben már megtörtént az M14-esre való átállás. Tényleg, a kezelésid említi a menetátmérőt? Illetve mikori szerkesztési zárlatú?

7762 Piret Endre 2020-05-07 23:26:46  Előzmény: Spityu: 81787

A saját, 74-es kezelésije simán 260-as gyertyát ír még. 75-ben jött az újfajta, változó / széles hőértéktartományú Isolator, amiből a 225-ös van említve. Annak idején ez a motor igencsak csörgött velük, így élete nagy részében Pal N9Y volt benne, ami bizony 260 körüli. Azt szerette. Kellene abból is lenni még valahol, de nem találom.

7761  Spityu 2020-05-07 21:38:28  Előzmény:Piret Endre: 81784

Vigyázz, a gyári 225-ösök eléggé hajlamosak a slusszolásra. Annak ellenére, hogy az az előírt hőérték, a 260-as jobban bevált. Nem rég csavartam be kettőt belőlük, mert már van 7 db-om. :)
Az ékszíjat én úgy állítottam be, hogy kissé laza volt először. Meg-megnyikkant néha. És ezután egy kicsit spanoltam rajta. A lényeg, hogy a csapágyat ne terhelje agyon.

7760 Piret Endre 2020-05-03 11:12:59  Előzmény: Spityu: 81783

Betettem két szinte új, eredeti Isokator 225-ös gyertyát. Csak párszor indítottam azóta, igazán meleg sem volt (30 km majdnem síkvidék), de egyelőre jónak tűnik. De nem akarom elkiabálni.
Melegen továbbra is megvan a fordulatarányos, kicsit síró-daráló hang, amit ahogy visszahűl kicsit abbahagyja. Majd rákészülök és megpróbálom ékszíj nélkül. Ezt leszámítva jól megy, persze csak öregurasan próbálgatom.

7759  Spityu 2020-05-03 11:06:39  Előzmény:Piret Endre: 81782

Király. A gyújtással történt valami azóta?

7758 Piret Endre 2020-05-03 11:02:28

Megvan az 500 km, már keverem az 1:33-as üzemanyagot :-)

7757 Piret Endre 2020-04-28 21:36:17  Előzmény: Spityu: 81780

Meg nem áll, legfeljebb néha alapjáraton, de az más, már alakul. Ha melegen megáll(ítom), akkor van újrainduláskor baj, de nem mindig. Amúgy megy szépen és jól, és hidegen is jól indul.
Gyertya, trafó a leginkább gyanús jelenleg.

A kompressziót melegen mértük, úgy 40 km után kb negyed órát állhatott, mire megkerült a műszer, ember.

7756  Spityu 2020-04-28 21:20:51  Előzmény:Piret Endre: 81779

Szerintem ne keresettet tegyél bele, hanem újat. NGK B8HS. Esetleg B7HS, síkvidéken. A kondi elvileg kizárható, az inkább csak a megszakítón jelentkező szikra csökkentéséért felelős. Szóval trafó, tápfesz, gyertya, gyertyakábel (tetszőleges sorrendben). Amikor hülyül, akkor üzem közben megáll, vagy nem tudod elindítani? Esetleg mérj üzemmelegen is egy-egy kompressziót. Vagy úgy mérted?

7755 Piret Endre 2020-04-28 21:16:54  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81776

Na igen, a megszakítós gyújtást mindenki szidta, én meg évtizedekig nem értettem, hogy miért. Mert nekem igazából nem volt vele komolyabb bajom. Eddig. Bár még most sem biztos, hogy gyújtás.
Majd cserélgetek dolgokat szépen sorban és kiderül. Kezdetnek kerestem két gyertyát.

7754  Spityu 2020-04-28 21:09:07  Előzmény:Piret Endre: 81775

Most utánanéztem, nekem is az 500-as elosztója ugrott be, amúgy. És igen, most eszembe jutott, hogy a (valamelyik) kispók 2x gyújt. Meg hogy szinkronban futnak a dugattyúk. :D Nem tudom, létezik-e olyan, de ha ugyanúgy 1 bütyök van és 2 megszakító, akkor elvileg lehetne a megszakítóhézaggal játszani. De mivel 4T-ről van szó, nem valószínű, hogy így pazarolnának, hiszen az üres ütemben van ideje a tekercsnek a feltöltődésre 2 henger esetében. Főleg, hogy még a Zsigulit is kiszolgálja az egyetlen trafó. Sőt, még V8-asoknál is.
Szerintem a Trabantnál, Wartburgnál talán azért választották a hengerenkénti trafót, mert egyszerűbb volt megtervezni és üzembiztosabb is, mint ha ott lenne egy rotor. Egyszerűen Jürgen berajzolt még egyet mindenből, aztán cisszentett egy sört.

7753  Spityu 2020-04-28 21:00:23  Előzmény:jocking .: 81774

Vagy 350-es Jawa VAPE-t, nem? :D

7752 Kacsándi Szabolcs 2020-04-28 20:59:01  Előzmény:jocking .: 81774

Megszakítós gyújtásnál vannak ilyen megmagyarázhatatlan dolgok.6v rendszernél rendszeresen szenvedtem vele.De volt 12v-os megszakítós verzió is.Azzal kevesebb volt a gond,de azért volt.Amikor lehetőségem lett váltani az új gyújtásra,ezek a gondok megszűntek.
Esetleg meg kell próbálni az új elektronikus alaplapot,ami a megszakítós lapot váltja ki.És nem kell átalakítani az egészet 12v-osra.Ennyi kis csalás belefér,cserébe hogy talán üzembiztos is lesz.

7751 Piret Endre 2020-04-28 20:58:30  Előzmény: Spityu: 81773

Ez itt nagyon off, de álljon meg a hegyimenet. Akár elosztós, akár nem, ha egynél több bütyke van az egy szem megszakítóra, akkor ugye nem tudod függetlenül tologatni a gyújtást. Ahogy a klasszikus négyhengeres négyüteműnél sem.
Az ettől független, hogy a póknak eleinte volt (kétágú) elosztója, ami aztán elmaradt, és lett helyette a kétszekunderes ikertrafó meg ezáltal a parazita szikra azon a felső holtponton is, amelyiken nem kéne.

7750 jocking . 2020-04-28 20:02:20

Dobjatok be egy ESE-2H-t és megszűnnek a bajok. :D :D

(Nekem úgy tűnik, van a fityóban elosztó, bár lehet, hogy a polszki más.
https://c8.alamy.com/comp/H49N7K/car-fiat-500-old-timer-detail-rear-engine-H49N7K.jpg )

7749  Spityu 2020-04-28 18:49:50  Előzmény:Piret Endre: 81772

A kispók elosztó nélküli? Nem is tudtam. Mondjuk nem is ismerem a típust... Akkor ott max. a megszakítóhézaggal lehet tologatni egy kicsit az előgyuszit.

7748 Piret Endre 2020-04-28 18:02:32  Előzmény: Spityu: 81771

Igen, ezért háromnegyed óra alsó hangon egy nézzünk rá az előgyújtásra program :-) Lassan esedékes is, közeledik az 500 km összerakás óta.
Legalább itt a két henger előgyújtása állítható külön - külön és nem csak árukapcsolásban, mint a kispóknál.

7747  Spityu 2020-04-28 17:31:32  Előzmény:Piret Endre: 81770

Érdekes módon, nekem pont az átmérő az, ami precíz. De igen, most így eszembe jutott, hogy inkább ez jelenti a problémát. A megszakítóhézagot mindig utoljára kell csekkolni. Előre csak nagyjából lehet belőni. És a megadott 35-45 százados tartományon belül maradva lehet ténylegesen, nagyon pontosra belőni az előgyújtási szöget. Ami azonnal elmászik valamelyest, ha fellazítjuk az alaplapot. Hiába kottyanásmentes a röpsúlyom stb. De annyira nem vészes belőni, csak szeretek 5 századon belül maradni a kívánt előgyújtási értékhez képest is.

7746 Piret Endre 2020-04-28 15:44:26  Előzmény: Spityu: 81769

Az enyém egész precíz. Mármint a pöcök meg a fészke, az alaplap maga viszont elég nagyot tud kottyanni a házban.

7745  Spityu 2020-04-28 09:25:47  Előzmény:Piret Endre: 81768

Igen, gondoltam erre is. De a gyakorlatban akkorát kottyan a házban, hogy ez nem igazán teljesül. :D

7744 Piret Endre 2020-04-28 08:35:05  Előzmény: Spityu: 81767

Az a szerepe, hogy ha ki akarod venni az alaplapot pucolni, vagy a röpsúly környékét piszkálni, akkor csak a két csavart csvarod ki, a pucukát meg nem lazítod le. Így összerakáskor megúszod az újrabeállítást.

7743  Spityu 2020-04-27 23:10:00  Előzmény:jocking .: 81766

Pont ugyanezeket akartam írni. A 2 csavar szerintem is elég testet átvisz minden esetben. A harmadik, pozicionáló csavar is átvisz valamennyit, de az azért lényegesen kevesebbet, gondolom. Egyébként annak mi a bánat a szerepe, tudja valaki? :D

7742 jocking . 2020-04-27 22:04:54  Előzmény:Piret Endre: 81763

A gyújtásház (és alaplap) testelési hibát én kizárnám addig, amíg minden másról ki nem derült, hogy jó. Már csak azért is, mert a probléma csak meleg motornál jelentkezik. Hidegnél nem oxidált? Másrészt van ott elég felület, plusz a két csavar, elég kicsi az esélye, hogy egyszerre oxidál szigetelésig minden. :)
(csak nehogy koppanjak, amikor kiderül, hogy tényleg ez a gond. :D )

7741 Piret Endre 2020-04-27 21:22:41  Előzmény: Spityu: 81764

Igen, olyat is tud néha, hogy a kulcs elengedésére indul :-) De régen ez nem volt jellemző, főleg melegen.

7740  Spityu 2020-04-27 21:15:18  Előzmény:Piret Endre: 81763

Szerintem gyártsál egy fényszóróizzóból is próbalámpát. A feszültség megérkezhet egy minimális kontaktuson keresztül is, ami viszont jelentős áram átadására már nem lenne elég. A 6V-os gyújtás amúgy is olyan, hogy szeret akkor gyújtani, amikor elengeded a slusszkulcsot és nem fogyaszt tovább az önindító. :)

7739 Piret Endre 2020-04-27 21:09:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81762

Köszi a primer kör tippeket. A motor testjében eléggé biztos vagyok, én magam gyártottam oda új kábelt annak idején. Az akkufesz is megérkezik a trafókig, ezt a legelső műsornál már lelámpáztam. De persze nem árt újra ellenőrizni mindent. A ház és a blokk közti felületben nem vagyok teljesen biztos, hogy kellően fémtiszta. A legegyszerűbb talán álló motornál zárt megszakító mellett feszültségesést mérni a trafó megszakító felőli vége és a blokk közt, abban mindez benne van, és a statikus primer árammal terhelve. Aztán ha valami nem tetszik, lehet lépkedni, hogy hol tűnik el. Csak nem kell elfelejteni mostantól multimétert vinni mindenhova :-)

7738 Kacsándi Szabolcs 2020-04-27 20:46:34  Előzmény:jocking .: 81748

Esetleg nézd meg hogy jól testel az alaplap.A ház is szokott oxidálódni.Ha nem indul érdemes rámérni a gyújtáskapcsoló vezetékére.Ha ott tudsz feszültséget mérni,akkor legalább a gyújtáskapcsoló jó.Érdemes átnézni a motor testelését.Talán hiányzik az összekötő vezeték a bölcső és váltó közt.Vagy cserélj komplett alaplapot.