Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7667 Kacsándi Szabolcs 2020-03-10 21:03:47  Előzmény:Piret Endre: 81637

Sokat szedtem már szét,de a legjobb megoldás mindig a helyén való kinyomás pedállal.Úgy szoktam megoldani hogy egy oldalon egyenként haladok.Leszedem a fékdobot,és pofákat,majd ráteszek az egyik hengerre egy szorítót.Kinyomom amíg nem ütközik,ha addig eljutsz többnyire már kijön.Azután a másikat is,úgy hogy átteszed a szorítót.Esetleg kombinálhatod egy távtartóval,hogy a dugó ha megindul,ne csússzon ki,csak épp a tömítés széléig,utána ezt már meg lehet fogni.Egy oldalon rendbe teszed,visszanyomod,és mész a másikra.Annyi nyomás marad,hogy kinyomja a túloldalt.ha nem akkor itt légtelenítesz és úgy át a túloldalra.Ez szinte mindig beválik.Ha nem akkor már olyan a fékhenger,hogy nem biztos ,érdemes foglalkozni vele.Ha ez sem megy,akkor még lehet kiütővel próbálkozni.Nagyon vékony acél dórni jó lehet,de mivel a csőfurat nagyon a szélén van elképzelhető hogy nem tudod kiütni,csak felsérted a henger falát.Volt már hogy sikerült,de ilyenkor már előfordul,hogy kráteres a fal,és az új tömítés sem tömít,szivárogni fog.Rozsdamaró nem fog igazán bejutni a beszorult dugó és fal közé.Kifelé ki szoktam pucolni a dugó előtt,kis rézkefe vagy csiszolópapír,és oda rozsdaoldó spray.Utána kifelé szabad az út elötte,akkor lehet kinyomatni.Most is van kidobva egy kisebb vödörnyi,azokat sajnos már nem tudtam megmenteni,semmilyen módon.Sokat állt szárazon és beállt,semmi sem oldotta ki,majd az olvasztó.
Amúgy nekem már 3 éve bent vannak az újak,és nincs vele gond.Rézpasztát használok a dugattyúk elé s abba nyomom a porvédőt.Nekem az bevált.Nem sokat megyek én sem vele.Talán pár száz km van benne azóta,de nincs vele gondom.Műszakin is gond nélkül ment át ,semmit nem csináltam rajta.Fékpedált is azóta nyomkodom néha 2-3 hetente vagy több mióta száraz ,de hideg garázsban áll a kocsi.
Viszont,ha rozsdás a belseje ,akkor válassz másik fékolajat,mert akkor ez nem a legjobb annak a típusú munkahengernek.Könnyen veszi fel a nedvességet.

7666  Spityu 2020-03-06 17:18:10  Előzmény:Piret Endre: 81641

Annyi, hogy ha galvanizált a dugattyú, lekapja a horganyréteget. Illetve jól el kell mosni, majd megszárítani foszforsavval való érintkezés után az alkatrészeket.

7665 Piret Endre 2020-03-06 14:43:34  Előzmény: Spityu: 81640

Na a rozsdamaró jó ötlet, az nem jutott eszembe. Egyelőre WD40-ben ázik.

7664  Spityu 2020-03-06 14:18:45  Előzmény:Piret Endre: 81639

Akkor folyadékkal. Ami ugyebár összenyomhatatlan. Pl. magasnyomású mosóval, ha valahogy rá lehet csatlakoztatni. Csak ne állj a dugattyú elé. :D Nyomd be tökig, és töltsd fel a pofa felől rozsdamaróval. Utána azért illene már megindulnia.

7663 Piret Endre 2020-03-06 13:32:12

Á, ezeken a rutinműveleteken már túlvagyok :-( Ráadásul éppen kapni sem lehet.

7662  Spityu 2020-03-06 13:21:35  Előzmény:Piret Endre: 81637

Fékcső bontás nélkül szerintem ki tudod pumpálni pedállal. Vagy már eleve kiszedted a munkahengert? Akkor meg fújasd ki kompresszorral vagy az összekötő fékcső felől egy megfelelő átmérőjű szeggel pl.

7661 Piret Endre 2020-03-06 12:17:24  Előzmény: Spityu: 81636

Szabad időmben most azon agyalok, hogy hogy szedjem ki a kiváló duplex munkahengerben túszul esett dugattyút. Aki kitalálta ezt a porvédó nélküli konstrukciót, az biztos nem először csuklik most. Olyan nincs, hogy két éven belül nem áll be valamelyik :-(

7660  Spityu 2020-03-05 22:22:50  Előzmény:Piret Endre: 81635

Na igen, amikor a szabadidő autó azt jelenti, hogy a szabad idődben szereled, nem a legjobb. :) Szerintem csak a vízre figyelj, a pocsolyákra. Hogy ne kend össze. A sótól már nem kell tartanod, szerintem már több hete nem szórtak ki (preventíven, fekete jég ellen). De ha szárazság van, tapasztalatom szerint nem okoz gondot az sem. Mármint a sós bevonat. Télen gyakran megyek egy kört az ütős-vágós kocsimmal, hogy felmérjem a terepet.

7659 Piret Endre 2020-03-05 20:50:50  Előzmény: Spityu: 81634

Általában polírozás a vége, pártíz éve van rá célszerszám is. Ettől még nem szeretem csinálni, főleg nem próbaút helyett. Ma alkalmas lett volna az időjárás egy kicsit nagyobb körre is.

7658  Spityu 2020-03-05 19:57:17  Előzmény:Piret Endre: 81633

Lehet, hogy elég, ha óvatosan kinyomatod a dugattyút, majd az utánállítóval együtt visszanyomod alaphelyzetig a pofákat és a dugattyút párszor. Persze, az is lehet, hogy kissé rozsdás a munkahenger, akkor jöhet a vizespapír...

7657 Piret Endre 2020-03-05 14:55:20  Előzmény:Piret Endre: 81632

Egyelőre minden szép, indul, megy, szép a hangja.
Csak az egyik féket szedhetem szét, mert sikál, melegszik :-( Ősszel semmi baja sem volt. Így aztán nem jutottam messzire, mondjuk nem is akartam.

7656 Piret Endre 2020-03-04 23:04:42  Előzmény: Spityu: 81631

Jó kérdés, hogy vastag szín vagy valami valaha fehéres szinter volt-e rajta. Az egyszerűség kedvéért lefújtam színre.
Igyekszem majd minél finomabb lenni...

7655  Spityu 2020-03-04 22:59:51  Előzmény:Piret Endre: 81630

Na végre! Csak finoman. A kombinál az akksileszorító is színrefújt, nemcsak a kitámasztó?

7654 Piret Endre 2020-03-04 17:40:17

Azóta már teljesen össze is rakódott. Talán holnap hozzájutok, hogy végre beindítsam az "új" motort.

7653 Tippmix Gábor 2020-02-27 23:33:45  Előzmény: Spityu: 81624

Spityu szombat délelőttig vagyok Pécsen. Ha írsz a tippmixkiller kukac freemail.hura akkor megbeszéljük a többit. Szabolcs előre is kösz! :)

7652 Kacsándi Szabolcs 2020-02-27 22:46:16  Előzmény:Tippmix Gábor: 81623

Ha kell tudok segíteni,pár dologban.Nagyjából mindenben csak a papírmunkában nem.Spityu majd megszakérti,hogy milyen állapotban van egy ilyen tervhez.

7651  Spityu 2020-02-27 19:49:57  Előzmény:Tippmix Gábor: 81623

Hétvégén megfelel? Igazából bármikor jó, meg most már viszonylag sokáig világos van.

7650 Tippmix Gábor 2020-02-27 19:42:18  Előzmény: Spityu: 81621

Spityu azt megköszönöm ha ránézel! Bugyikék és nem hírdettem. Én nem Pécsen lakom, de az autó a Tűzoltóságtól nem messze van.

7649  Spityu 2020-02-27 17:20:38  Előzmény:Tippmix Gábor: 81620

Pécsi vagyok. Annyiban tudok segíteni, hogy szívesen megnézem, miket kellene rajta csinálni ahhoz, hogy átmenjen. A letakarításon kívül. De van egy-két műhely, ahova elviheted és jó eséllyel szépen megcsinálják a dolgokat. Merre laksz a városon belül nagyjából?
Illetve nem volt kb. pont 10 éve hirdetve használtautón? Rémlik egy 34 ezres, szintén pécsi és szintén '89-es. Csontszínű volt és limo.

7648 Tippmix Gábor 2020-02-27 15:45:20

Sziasztok! Van egy 89-es évjáratú 601 jó állapotú trabim a garázsban tartva. 10 éve vontam ki a forgalomból az autoklubnál, hogy majd ha 30 éves lesz megcsinálom rá az OT rendszámot. De se időm se szakértelmem nem lett azóta. Keresek Pécs környékén olyan szerelőt aki felkészítené az OT vizsgára. 34 ezer km van benne és tudtommal eredeti alktrészek vannak benne. kb. 5 éve volt utoljára volt utoljára használva. Tud valaki nekem ajánlani valakit?

7647 Pajer Thomas 2020-02-07 16:14:36  Előzmény: Spityu: 81583

Rendben. Köszi. Àtmentem... ;)

7646  Spityu 2020-02-07 15:20:11  Előzmény:Pajer Thomas: 81581

Hááát... szétszedheted. Valószínűleg már amúgy is állítani kell rajta. Ennyi év távlatában az O-gyűrűk is elöregszenek (cserélni kell őket), ill. a motor is kopik, változik, ami más karburátorbeállítást igényel. Tudomásom szerint 2 dolog lehet ledugózva (de le is fényképezhetnéd, hogy mikre gondolsz). Az egyik a CO-csavar. Ha szemből vagy a motorral, akkor jobb kéz felől, a pillangószelep tengelye mellett. A másik pedig a szívócsonk felől van, ahol a motorra csatlakozik. Az csak egy gumi dugó, ami mögött van egy zárócsavar, az nem szabályoz semmit, meg kell húzni úgy, ahogy van.
De a többi kérdést inkább a Barkács szakkör topikban tedd fel, oda való ez a téma.

7645 Pajer Thomas 2020-02-07 14:03:01

Jó napot az Uraknak! A 28 H 1 -1 karburátor takarításnál, ugye a gyárilag ledugózott dolgokat ne szedjem szét!? Kettöt is találtam. Vagy azt is ki lehetne takarítani, úgy hogy nem teszem tönkre? Előre is köszönöm! T.

7644  Spityu 2020-01-28 16:06:02  Előzmény:Piret Endre: 81575

Ha nem repedezett rommá, akkor végül is benzinálló. :D Az O-gyűrűket szoktam letesztelni áztatással. Nagyon kicsit a benzinálló is megdagadhat tőle, de amelyik nem fogja bírni a kiképzést, az teljesen szétesik, szétmorzsolódik. Valami passzívabb anyagot kellene keresned.
Egyébként a - jellemzően - hőtől megkeményedett gumi alkatrészeket állítólag szépen lehet regenerálni fékfolyadékban való áztatással. A baj csak az, hogy utána könnyezni fogja a glikolt egy darabig. Azt hiszem, ez az: https://www.youtube.com/watch?v=EnGsllKvheQ

7643 Piret Endre 2020-01-28 16:00:54  Előzmény:Piret Endre: 81562

Kinnhagytam egy napig a szabad levegőn, erre visszanyerte eredeti méreteit. Döbbenet :-)

7642  Spityu 2020-01-26 19:22:51  Előzmény:jocking .: 81569

Nem lehet, hogy a tanknyílás tömítő felülete horpadt valahol vagy ilyesmi?

7641 jocking . 2020-01-26 19:12:19  Előzmény:Piret Endre: 81565

Hasonlóképp jártam én is. A tömítés kicsit vastagabb, mint a gyári, nem lehetett rákapatni a tanksapkát.
A megoldás: a tanknyíláson kicsit feljebb hajlítottam a peremnek azt a részét, ahol alákap a tanksapka két füle. Csak a legelső fél centin hajtottam, hogy könnyebben alákapjon, a többi részhez nem nyúltam. Így könnyen rámegy és jól rá is szorul.
Mondjuk ettől függetlenül pár kör után benzines a tank teteje a betöltőnyílás körül, de hogy honnan jön, arra nincs ötletem. Még azt is előbb elhiszem, hogy a szuszogón keresztül jön ki, mert ez a tömítés most tényleg jó.

7640 Piret Endre 2020-01-26 15:10:45  Előzmény: Spityu: 81564

Na az ablakgumikat ne is emlegesd, amit én azokkal szívtam... Mondjuk pont a szélvédővel nem. Abból csak a gyári új repedt végig hosszában még az első beépítési kísérlet előtt.

7639 Piret Endre 2020-01-26 15:04:04  Előzmény: Spityu: 81564

Ebben pont az a szép, hogy ami kikerült belőle, az vagy a sajátja volt még, vagy huszonharminc éves. És az utóbbi pár évig semmi baja sem volt. Az persze jó kérdés, hogy amit most betettem, az miféle, találtam az egyik doboz alján.
Szóval gyanús nekem ez az üzemanyag. Maga a tanksapkatömítés nem annyira nagy probléma, szerintem egy sniccerrel negyedóra alatt legyártom bármiből :-) Amúgyis kellene valami jobbféle gumihelyettesítő lemezanyagot beszereznem (szilikonkaucsuk, fluorkaucsuk stb).
A benzincsap pohártömítés sem kifogástalan...

7638  Spityu 2020-01-26 14:23:42  Előzmény:Piret Endre: 81562

Nem mondom biztosra, de szerintem a benzin is dagaszt, nemcsak az etanol. Ettől függetlenül valszeg nem annyira benzinálló az alapanyag. Pont tegnap fogdostam meg a trabantweltes tömítést Szabinál, eléggé jónak tűnik. Persze a puding próbája az evés. Az ilyesmi dolgokat (O gyűrű pl.) érdemes beépítés előtt beáztatni néhány napra, hogy időben kiderüljön, ha mégsem állja a próbát.
Elvileg a gumilapból is létezik olyan, ami viton (fluorkaucsuk), akár ki is lehetne vágni. Némi türelem ugyan kell hozzá.
Nem tudom, hogy amit beépítettél, milyen, de sajnos ilyen téren sok hulladékot árulnak a boltokban. Pl. a karburátorhoz való tömítőgyűrű készlet gyalázatos anyagból van. Sima kartonpapírnak tűnik leginkább, ami gyakorlatilag bármilyen nedvességtől szétázik és rétegenként szétesik. Ugyanígy el bírom képzelni, hogy a tanksapka tömítést is valami sima gumiból vágják ki itthon. Vagy ott van például a szélvédőgumi, ami bár jól kezelhető állítólag, sajnálatos módon 2-3 év után a sarkoknál összeugrik és kirepedezik. Pedig csak az anyagot nem kellene kispórolni...
Amúgy azt javaslom, keress valami apróhirdetésben, börzén gyári tanksapkát, amiben jó állapotú a tömítés, és vedd ki abból. Lehet, hogy én vagyok a szerencsés, de eddig még nem is találkoztam szétrepedezett példánnyal. Mondjuk a szívócsövem is tökéletes állapotú és az is sokaknál össze-vissza szét van repedezve, tehát nagy szórás lehet gyári és gyári között is, ami az anyagminőséget illeti.

7637 Piret Endre 2020-01-26 13:15:30

Benzin téma: december elején tettem új tanksapka tömítést, mert a régi gatya volt. Most meg alig tudom visszacsavarni, úgy megduzzadt. Pedig még E5 lötyög(ött) alatta...

7636 Pajer Thomas 2020-01-26 13:11:23  Előzmény:jocking .: 81559

Köszi! Maradunk az ablaknál! :)

7635 Piret Endre 2020-01-26 12:13:03  Előzmény:jocking .: 81559

Arról nem is beszélve, hogy az ablak letekerése mennyivel hatékonyabb nyáron, mint a 10 centis csőbe tákolt ventilátor.

7634 jocking . 2020-01-26 09:23:16  Előzmény:Pajer Thomas: 81558

Van "rejtetlen" is, IFA szellőzőventit szoktak beépíteni a levegő útjába (bár inkább a fűtéshez, de biztos jó a másik oldalra is). Mondjuk egy ilyen ventilátor nem sokat ér, ha kint is meleg van, ráadásul az ember és a forró műbőr közé nem tud levegőt fújni. :)

7633 Pajer Thomas 2020-01-26 08:29:59  Előzmény:jocking .: 81555

Köszi! ;)
Amúgy ugye van több lehetőség rejtett szellőzésre. Van valakinek tapasztalata ezzel a rejtett ventilátorral?

https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/image_22191_0.jpg
https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/kalt-luftschlauch-mit-elektroluefter-trabant-601-1.jpg

7632  Spityu 2020-01-24 22:44:00  Előzmény:jocking .: 81555

Annyira az még nem is gond szerintem. Inkább a szellőzés hiánya.

7631 jocking . 2020-01-24 22:34:37  Előzmény: Spityu: 81553

A "műbőrösöket" megnyugtatnám, hogy bár lehet, hogy ilyen időben hideg, de nyáron legalább tűzforró lesz. :D

7630 Pajer Thomas 2020-01-23 14:30:44  Előzmény: Spityu: 81553

Szia. Nem ez hátul még az eredeti. De elöl nagyon ronda, mert ki szívta a nap. De így v.mi "kleine" forint megoldást még ki kell találnom... Bontott újabb vagy kárpitos..

7629  Spityu 2020-01-23 14:27:33  Előzmény:Pajer Thomas: 81552

Szép, gyárias. Pontosabban illeszkedik a gyári színvilágba. Sajnos a műbőr már csak ilyen, rideg és hideg, télen nem árt alulra párna. Hátul a könyöklő burkolata is cserélve lett, vagy ennyire hasonlít színben az ülések világosabb része?

7628 Pajer Thomas 2020-01-23 14:20:31  Előzmény:jocking .: 81342

Sziasztok! Ez az ülés tuning 2.0 igaz nem olyan drága, meg nekem kellett összeraknom, de legalább Drezdában varrták. Igaz az esténkénti hideg miatt a műbőr még merev, de majd be simul a helyére. Szerintem jó lett. Vagy? ;)

7627 jocking . 2020-01-17 20:51:44  Előzmény:jocking .: 81534

Ezt a részt elcseszerintettem, helyesen:
"Ezután jött a 7/2002 (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet. Ebben voltak könnyítések annyiban, hogy a 2000 ppm-es értéket csak azon autóknak kell tudni teljesíteni, amik 2004. július 15-e UTÁN kerültek a mostani tulajdonosukhoz (mármint akkori, de ez most lényegtelen)."

7626 jocking . 2020-01-17 19:07:32  Előzmény: Spityu: 81530

Pont téma volt a múltkor egy másik felületen, ki is lettem okosítva ezzel kapcsolatban. :)
A helyzet a következő:
Először volt ugye egy rendelet, amiben megszabták a 2000 ppm-es CH értéket. Ez az érték csak katalizátorral teljesíthető elviekben, amiből mindenki azt vonta le, hogy kötelező a katalizátor, pedig a rendeletben magában ez nem szerepelt.

Ezután jött a 7/2002 (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet. Ebben voltak könnyítések annyiban, hogy a 2000 ppm-es értéket csak azon autóknak kell tudni teljesíteni, amig 2004. július 15-e előtt kerültek a mostani tulajdonosukhoz (mármint akkori, de ez most lényegtelen). A 2004. július 15-e előtti tulajokra és autóikra 2020. december 31-től kezdve vonatkozott volna ez a szigorított érték. Amennyire észreveszem, jelenleg ez a rendelet él a legerősebben a köztudatban, mindenhol ezt szajkózzák azok, akik tájékozottnak hiszik magukat. (Pl. ahová először vittem volna a trabit műszakira a felújítás után, ott is ezt a marhaságot szajkózta a szerelő...)

Aztán érkezett vala a 77/2009 (XII. 15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet, ami az előzőleg említett rendeletet 2010. január 1-ével hatályon kívül helyezte. Ebben az új rendeletben már egy szó sem szerepel a szigorított határértékekről, a 2004-es tulajdonosváltási és a 2020-as "kedvezményi" dátumokról, ezek a részek egy az egyben eltűntek belőle. Ha rákeresel a rendeletre, azon belül pedig a "kétütemű" szóra, összesen 5 helyen szerepel benne, és abból az 5 helyből ez az egy hely az, ami konkrétumot tartalmaz, de ez is annyira rébuszokban van, hogy bárhogy lehet értelmezni:
"A benzinmotoros járművek környezetvédelmi felülvizsgálatára alkalmazott gázelemző műszer konstrukciója feleljen meg a mérőműszerek forgalmazására vonatkozó tagállami jogszabályok harmonizálásáról szóló európai parlamenti és tanácsi irányelvnek és a méréstechnikai előírásoknak (OIML, ISO)
- kétütemű Otto-motoros járművek esetén: egy komponenses II. osztályú (csak CO mérő műszer 2020. december 31-ig, CO-CH mérő időhatár nélkül alkalmazható kétütemű Otto-motoros járművek felülvizsgálatára)"
Nincs benne se egy határérték szám, se egy vizsgálati mód, se egy hivatkozás egy külső helyre, ami összegezné ezeket. A mellékletek között is csak az elvárt CO értékek vannak megjelölve, a CH nincs. Így jelenleg az a "mondás", hogyha a gyújtás és a 'vezérlés' beállítása gyári, akkor a "mérés" sikeres.

Így áll a helyzet jelenleg. A fő gond az, hogy sajtó ezen az utolsó módosításon nem pörgött annyit, mint az előző kettőn.

7625 Piret Endre 2020-01-17 16:42:31

Közben kiderült a főtengelyem másik baja: a kettes hajtókarcsapágy kosara repedt, a főtengelycsapon a felületen van némi kipattogzás. Érdekes, mert a másik tökéletes, és alig érződött valami ennél is. Kép sajnos nem készült.
Tanulság: olyan nincs 45 év és 150e km után, hogy valamit nem szedsz szét mert biztos jó az.

7624  Spityu 2020-01-17 10:59:49  Előzmény:Piret Endre: 81531

Hát, akkor valami "jó" helyre vidd. A bejáratós keveréknél kiakadna a mérőműszer. :)

7623 Piret Endre 2020-01-17 09:56:01  Előzmény: Spityu: 81530

Márciusban elvileg kiderül. Esedékes akkor a vizsga, bejáratós motorral.

7622  Spityu 2020-01-16 22:17:30  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81529

Azt hiszem, úgy van jelen állás szerint, hogy:
- teljesítenie kell a kocsinak a szigorított CH határértéket, ami 2000 ppm (eddig nem mérték egy ideje, csak a CO-t),
- vagy muzeális minősítéssel kell rendelkeznie a kocsinak,
(- vagy csókos műszaki)

Azt hallottam, hogy jó minőségű, 50-be kevert olajjal ez hozható. De azért valószínűleg a kipufogó rendszernek is eléggé jó állapotúnak kell lennie. Őszintén szólva nincs kedvem bíbelődni, sem a rendszer csereberélésével, sem azzal, hogy egy gyűszűnyi olaj mehet-e még a benzinbe vagy sem a vizsga erejéig... A veterán minősítés meg elvből gatter nálam. Teljesen abszurd dolog, hogy egy szar OT rendszámra le kell cserélni a meglévőt ahhoz, hogy érvényesíthetők legyenek a kiváltságok. 2020-at írunk, ha a különféle rendszerekben ez alapján bírálják el a felmentesülésre való jogosultságot, akkor b*sszák meg a veterán minősítésüket.

7621 Kacsándi Szabolcs 2020-01-16 18:27:41  Előzmény: Spityu: 81528

Ebből a cikkből a legutolsó mondat a legérdekesebb.Megint kitaláltak valami szankciót a kétüteműek ellen?

7620  Spityu 2020-01-16 16:25:49

https://ripost.hu/politik/insider/ezert-szerezte-vissza-30-ev-utan-nagyapja-imadott-trabantjat-a-magyar-fiu-2242756/

7619 Piret Endre 2020-01-15 22:40:32

A napközbeni főállású tevékenység "jótékony" hatása a gondolkodásomra: estére már nem megy térben... Igazad van, holnap este megpróbálom.

7618  Spityu 2020-01-15 22:25:04  Előzmény:Piret Endre: 81525

Nem gond, ha alapméretes a próbahenger. Az egyik vége a másik fölé fog kerülni, és meglátod, mekkora az átfedés. Abból már lehet kalkulálni. Ne számolgasd, én már megtettem, lépcsőnként 0.78 mm-rel nő a gyűrűk (hengerfal) kerülete. Tehát ha egy alapméretes hengerben kb. fél mm-t fed át egy gyűrű, akkor az jó eséllyel első javítós. Ha 1.3 mm-rel, akkor második. És így tovább.
Leszerelt állapotban eléggé nehéz összehasonlítgatni a gyűrűket. Különböző méretűeket is mértem közel azonosnak és fordítva. Továbbá megfigyeltem azt is, hogy akármennyire is rugóacélról van szó, mintha lenne egy kis emlékezete, vagy pont hogy nem. Volt pár ugyanakkora gyűrűm, valamiért egy üres dugattyúra feltettem egyet belőlük. Miután levettem, a felhasznált darab "kinyílt" a többihez képest. Érdekes...