Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6649 jocking . 2018-04-05 22:10:35  Előzmény: Spityu: 80198

Oks, hétvégén megpróbálom megejteni a fotózást.

6648 Kacsándi Szabolcs 2018-04-05 21:10:51  Előzmény:jocking .: 80193

Jófogáson pár napja volt felújított kormánymű.Több is van talán az eladónak.7000ezret kért érte.Kicsit külalakra kell dolgozni rajta,de az jobb mint egy kopott.

6647  Spityu 2018-04-05 20:28:21  Előzmény:jocking .: 80199

Valahol megvannak a vázlataim. Ha csinálsz 4 képet, hamarabb meglesz, ha azokon berajzolom, hova mi kell. 1 kép szemből a motortérről. 1 a hátsó ablak felől bekukucskálva, úgy, hogy a képen látszódjon a szélvédő keret alja és a kézifékkar is. 1 kép az első szélvédő helyéről, látszódjon a kalaptartó vasa és a B oszlopok alja. 1 kép a csomagtérről, lehetőleg látszódjon a csomagtér padlólemez hátsó vége és a toronymerevítő is.

6646 jocking . 2018-04-05 20:19:35  Előzmény: Spityu: 80198

Pl. a hátsó dobok körüli első nagy doboz (hátsó futómű első bekötési pont), a tűzfal és a padlólemez találkozása, az első doblemez és a taréjlemez találkozása úgy néz ki, mintha fújták volna.

6645  Spityu 2018-04-05 20:02:09

Sorold fel tételesen, hogy mely helyekre gondoltál. Illetve mit értesz gyári tömítő alatt. Több féle volt alkalmazva, szinte mindegyinek megvan a mai megfelelője. Aztán leírom, hol mi volt gyárilag, ill. felújítás után nálam. 1 dolgot változtatnék csak, de ott is csak a mennyiségen.

6644 jocking . 2018-04-05 19:27:09

Kicsit újabb téma, varrattömítőzés.
A lemezek találkozásainál mindenképp fogok varrattömítőt használni (ahol gyárilag is volt valami trutyi, meg persze a javítások mentén), ezzel kapcsolatban szeretnék pár dolgot tisztázni.
Az első, hogy milyen anyagot érdemes használni? Az uretános cuccost mellőzném, mert az drága (meg tudtommal nem 'rendes' varrattömítő, inkább ragasztó, mert rohadt keményre szárad), így abból csak annyit veszek, amennyi a durók felrakásához kell. Így marad a "Mester" és a Sika-cuccok. Melyiket érdemesebb használni? Én úgy gondolom, hogy valami olyasmi kéne, ami nem köt betonkeményre, hogy tudja követni a kaszni mozgásait. A kemény cucc szerintem idővel kirepedezne.
A másik dolog maga a felhordás. Egyszerűbb eszközökkel és kézzel simán meg lehet oldani, hogy mindenhova jusson és ellássa a feladatát. Viszont ha valahogy megoldható, a "rendes" réteg fölé valahogy meg kéne oldani, hogy hasonlítson a gyári tömítőanyagra, ami levakaráskor úgy nézett ki, mintha fújva lett volna. Mi volt az az anyag, mivel lehetne pótolni, és hogy lehetne a gyárihoz hasonlító kinézetet előállítani?

6643  Spityu 2018-04-03 20:18:41  Előzmény:jocking .: 80195

Jófogáson nézz szét. Láttam nem egy gyári új kormányművet / felújító készletet. De ha csak a fogasléc kotyog a házban, ügyes esztergályos talán meg tudja perselyezni. Központosan kiesztergálja a szélét, majd illeszt bele egy bronzperselyt. Egy hirdetésben talán gyári gömbfejjel szerelt nyomtávrudat is láttam. Sajnos a két gömbfejet nem találtam meg, amit említettem. De hétvégén megyek börzére, lehet, találok ott is. 2-3e / db a reális értük szerintem. Írd meg, mennyiért jöjjön, ha látok. 15-én is megyek, ha jó idő lesz.

Ütköző alatt a bölcső és a hattyúnyak talpait értem. :D

6642 jocking . 2018-04-03 20:03:38  Előzmény: Spityu: 80194

"Ekkor a bölcső 6 csavarját is fellazítottam, hogy a kasztni "lecsússzon" a két ütközőn, mivel ugye az az üzemszerű."
Itt most elakadtam, mert nem igazán vágom, hogy milyen ütközőről van szó. :)

Cserélve lesz minden, szereztem komplett új nyomtávrudakat, így nem probléma a régi gömbfej idomulása. Csak kormányművem nincs még (meg ugye a fékbetét, amit írtam). Gömbfejből valóban csak utángyártottam van, eléggé illúzióromboló az önzáró anya a koronás+sasszeg helyett. Ha tudsz belőle gyárit, szívesen fogadom az infót. :)

6641  Spityu 2018-04-03 19:35:18  Előzmény:jocking .: 80193

Hát, ha van elég ember, aki segít ráemelni a kasztnit, és nem hivatkozik arra, hogy náthás a tengerimalaca / elvágta az ujját / temetésre megy stb., hajrá. Bár én még úgy sem vagyok a híve. Gyárilag is eléggé nehézkes, ha megnézed a videót. Az első dobot semmiképpen nem tenném fel házi körülmények között, a többi talán mehet. Még a kormányműben sem vagyok biztos. Én egyszerűen felcsavaroztam érintőre a bölcsőt a kasztnira, utána rugó (ezt meg lehet húzni, mert a magcsavar központosít), két lengőkar, két csonkállvány, kormánymű. Váltó, motor. A bakok csavarjainál és a féltengely száraknál védeni a bölcsőt. A motor mellett a doblemezt szintén. A szilenteket csak akkor húztam le, amikor már tele volt pakolva a kocsi és a földön volt, ezt nem is szabad máshogy (trapéz, rugóvilla). Ekkor a bölcső 6 csavarját is fellazítottam, hogy a kasztni "lecsússzon" a két ütközőn, mivel ugye az az üzemszerű. Pár tized, de számíthat. A nyomtávrudak mindkét vége maradjon laza, lődd be durván a 0-ás összetartást, és szintén a földön keresd meg, hol érzi legjobban magát minden, és úgy húzd meg a kúpokat. A belső, tuskós gömbfejek az évtizedek alatt valószínűleg már idomultak amúgy a pozícióhoz. A szélsőket, gondolom, cseréled és már rendes gömbfej van nálad. Nálam még nem. Ritkán, de néha találni gyárit. Ha érdekel, szólj, nemrég láttam valahol hirdetve.

6640 jocking . 2018-04-03 16:37:21

Ma végre bekerültek a csapágyak az első csonkállványba és a dörzsárazás is megvolt. Technikailag az egész első futóművet össze lehetne szerelni a bölcsőn, hogy aztán csak alá kelljen gurítani a kaszninak. Már csak egy jobb állapotú kormánymű és pár fékbetét kellene.

6639 jocking . 2018-04-03 08:43:34  Előzmény: Spityu: 80191

Persze, levettem a csapágyról a gyári porvédőt, és teleküldtem zsírral kívül-belül. Porvédő volt mindkét külső oldalon, 1-1 kerek lemez. A szerelési sorrend a szíjtárcsától kezdve: seeger - porvédő - csapágy - műanyag távtartó cső középen - csapágy - porvédő - seeger. A belső oldalakon nem volt porvédő.

6638  Spityu 2018-04-02 21:58:17  Előzmény:jocking .: 80190

Azt egyébként én sem értem, miért annyira durva ott a kötés. Lehet, kikezdené a motor, egy fordulaton belüli gyorsulása-lassulása, és szép lassan elforgatná a tengelyen a tárcsát, ha csak zsugorkötés lenne? Passz. Az illesztést lehetne nagyon kicsit lazábbra venni, azt gondolom. Az éket meghagynám. Mindegy már. Nálam szétszedés előtt és után is hangtalan volt. Igazából a piros lapátot cseréltem ki, ha már sikerült beszerezni egy másikat. És akkor már meg is csapágyaztam. Ha már volt 2 garnitúra gyári új csapágyam bele. Megzsíroztad rendesen, a csapágyakat és a közöttük lévő teret is, amennyire kell? Arra nem emlékszem, volt-e porvédő, de mintha az egyik oldalon lett volna, a másikon nem? Úgy rémlik, mintha a két külső oldalon meghagytam volna, belül pedig lefeszegettem volna. De az is lehet, hogy porvédő nélküliek, már nem emlékszem. Rémlik még valami műanyag közbetét is, meg talán 1-1 lapos fémtárcsa is.

6637 jocking . 2018-04-02 21:52:43

Na, véget ért a téli álom, kezdetnek összeraktam a korábban szétszedett ventilátort az új csapágyakkal. Hát mit ne mondjak, szép kis szívás volt, főleg miután elsőre fordítva sikerült feltenni a szíjtárcsát... -.- Még jó, hogy találtam egy másik ventit, amiről (aránylag) könnyen lejött. Érdekes módon új csapággyal sem mondanám halkabbnak, mint az eddigiek, ugyanúgy van egy ilyen alap surrogása. Az összerakás során jó sok keletnémet anyuka kaphatott csuklási rohamot. :D Egyszerűen nem értem, miért csinálták ilyenre ezt a sz@rt. A tárcsát úgy rászorították a tengelyre, mint a barom, egy olyan ékkel, ami még a főtengelyre is nagy lenne, nem hogy egy szutyok propellerre. Mintha arra számítottak volna, hogy a hirtelen (ékszíjon át...) rászabaduló nyomaték eltekeri a tárcsát... :D

A silt rögzítésére még megoldást kell találnom, vagy legalább egy céget, ahol ilyen autókárpit patent féleségeket lehet kapni.

6636  Spityu 2018-03-29 16:42:27  Előzmény:Piret Endre: 80188

Na, akkor vágj hozzá egy üveg pezsgőt. :D

6635 Piret Endre 2018-03-29 14:37:51  Előzmény:Piret Endre: 80178

Megvan a műszaki. Az ünnepek után valamikor megpróbálok eljutni az okmányirodába.
Persze addig is van dolog vele, mert messze nem tökéletes, de egyelőre semmi nagy dráma nincsen (kopp-kopp).

6634 Kacsándi Szabolcs 2018-03-22 21:06:06  Előzmény: Spityu: 80185

A gyakorlat igazolja magát.

6633  Spityu 2018-03-21 21:15:09  Előzmény:jocking .: 80181

http://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php?SelectedID=420
1987. 11-et írnak nullszériának.

6632 jocking . 2018-03-21 19:36:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80183

Én sem láttam még 86-ost spirálrugóval, bár az én merítésem azért kisebb. :D Én is csak az interneten leírtakra tudok hivatkozni.
"Minden, amit az interneten írnak, igaz." /Petőfi Sándor/
:D

6631 Kacsándi Szabolcs 2018-03-21 19:30:50  Előzmény:jocking .: 80181

Ha jól emlékszem 88-nál korábbi autónál nem találkoztam csavarrugóval.Vagy nem ért ide kis hazánkba,vagy én nem futottam bele.De 86-os évjáratú autót szinte minden hónapból javítottam és az 100 hogy egy sem volt ilyen.Nekem úgy rémlik hogy 88 elején talán 87 végén vezették be.Csak az tudja igazolni akinek tényleg van ilyen évjáratú kocsija.

6630 jocking . 2018-03-21 11:39:49  Előzmény: Spityu: 80180

Nem is kell, így is látom a lényeget, és az enyém egész biztosan nem ilyen. :) Valószínűleg ez is egyike az olyan alkatrészeknek, ahol nem lehet megmondani váltásra pontosan a hónapot, mert épp azt használták, amijük volt. Pl. több helyen is úgy olvastam, hogy 86-ban jött be a csavarrugós hátsó futómű. Nálam az októberi autón még laprugós.

6629  Spityu 2018-03-21 09:32:28  Előzmény:jocking .: 80179

Közelebbit nem találtam: http://www.kephost.com/images4/2013/7/25/a1_2013_7_25_w9nkeid7ck.jpg

6628 jocking . 2018-03-20 21:38:07

Ma megnéztem a 4T-ben az ajtótömítés lefogatót, és összehasonlítottam a 2T amortizáltjával. Tök egyforma a kettő. Van esetleg valami kép a "másik" verzióról, csak kíváncsiságképp? :)

6627 Piret Endre 2018-03-19 19:17:21  Előzmény:Piret Endre: 80177

Ja, és még gumit kell rendelni, aztán valamikor besorolni a gumishoz egy összerakásra.
A felnik készen vannak. Nem tudom, hogy a képen mennyire látszik, de tényleg kicsit csillogósabb és kevésbé szürke, mint a gyári. De azért ez így szerintem elmegy.

6626 Piret Endre 2018-03-19 19:12:30  Előzmény: Spityu: 80176

Nyilván eszem ágában sincs kivinni nemhogy sólében, de még lehetőleg langyos nyári esőben sem.
Mi van hátra? Ment már 13 km-t (természetesen nem közúton, hiszen nincs forgalomban). Ennek alapján egyelőre nagy baja nincs. A főfékhenger kicsit szivárog az utastér felé, azt még szét kell szedni. A szoknyalemezt (sajnos persze utángyártott, újfajta) már feltettem. Sárfogó gumik (szintén a most kapható fajta) valamelyik este felmennek. Fényszóró állítás. Díszléc gumicsík beszabása. A biztosítást már elkezdtem intézni Csillával. Vizsga, okmányiroda, közút.
Persze teljesen kész sosem lesz, van még egy jó hosszú másik lista. De azt majd üzemben.

6625  Spityu 2018-03-19 18:30:11  Előzmény:Piret Endre: 80175

Valószínűleg igen. De a szép csavarokon hamar korrodálódna a galvánréteg, sajnos. Egyébként szubjektíven / objektíven mi van még vissza, mi kell ahhoz, hogy közlekedtethető legyen? Nyilván ha összeáll, akkor még készre kell csiszolni, ezt-azt visszabontani, erre készülj is lelkiekben. :) Enélkül kérdem.

6624 Piret Endre 2018-03-19 18:15:24  Előzmény: Spityu: 80172

Mivel az a bejegyzés még a tavaszi szombatra vonatkozott, ezért volt is kint :-) Így, hogy tél lett, inkább hozzáfogtam a papírozáshoz.
Egyébként épp azt beszéltük itt, hogy jelen állapotában inkább sólé álló, mint eddig bármikor, illetve a használós, 12 évvel fiatalabb, de fellelt állapotú OFF autó...

6623 jocking . 2018-03-19 17:56:48  Előzmény: Spityu: 80173

Restaurálni nemigen lehet, mert az, ami bent volt, a szétszerelés áldozata lett. A csavarjaiban egyáltalán nem volt "slicc", csak fejlecsiszolós módszerrel lehetett őket kiszedni, és ezt a lefogató is megsínylette. Egyébként ha más nincs, átrakom a 4T-ből, mert abban is ugyanilyen van. Legalábbis amit a 2T-ből kiszedtem, az is csak alul fogta a gumit, nem kanyarodott felfelé a küszöbön.

6622  Spityu 2018-03-19 17:07:06  Előzmény:jocking .: 80171

1. Szerintem gyárilag semmilyen célországba nem szállították első sárcsapóval a Trabantokat. Az viszont biztos, hogy néha szoktak feltenni előre is, hasonlóan a hátsóhoz, csak szélesebb kivitelben. Német webáruházakban szoktam látni ilyet. Manapság a hátsóból is nagyon ritka a gyári, nemhogy elsőből. Ha egyáltalán volt elsőből gyári kivitel. Talán hasonló a sztori, mint a lökhárító gumiütközőinél, amik kaphatóak voltak külön és (tudomásom szerint) volt belőlük gyári és utángyártott is. Amúgy pár éve láttam dobbetétet is Trabanthoz. Nem tudom, milyen gyártmány volt, de az is eléggé rondán néz ki. :)
2. Abból ugyebár kétféle kivitel van, a tiédnél talán még az van, amelyiknél a két vége kissé hegyesen ki van vágva, hogy egy darabig kövesse felfelé a gumit. És alumínium. A másik, ami a 4T-mben volt (és emlékeim szerint a kései 2T-knél is), csak alul fogta le, szimplán egy lemezdarab egyik széle meg volt hajtva derékszögben (padlólemezre menő rész), a másik pedig ívesen (a gumira illeszkedő). Ez utóbbi tüzihorganyzott volt. Szerintem nézz szét a webáruházakban. Ha találsz, hurrá, ha nem, lehet restaurálni. :) Finoman ki kell koppogatni az esetleges horpadásokat, többször felpróbálni stb. Aztán a horzsolásokat finom csiszolópapírral eltüntetni. Ezután gumikesztyű + foszforsav + dörzsi szivacs, utána öblítővíz segítségével szépen homogén kinézetűre lehet hozni a felületüket.

6621  Spityu 2018-03-19 16:56:19  Előzmény:Piret Endre: 80170

Irány a sólé! :)

6620 jocking . 2018-03-19 14:38:39

Két kérdés, az első egy amatőr lesz:
1) '86-ban volt az első kerekeknél sárfogó gumi? Én hajlok rá, hogy nem, mert furat nem volt ott, és a perem is elég kicsi hozzá (lakatolás előtt is kicsi volt). Emellett milyen sárfogó való egyébként az autóra? Amit leszedtem róla, az egy jelölések nélküli sima, vékony gumilap volt.
2) A küszöbnél ami van alumínium profil, ami lefogja alul az ajtó tömítését, azt be lehet még szerezni valahonnan?

6619 Piret Endre 2018-03-16 08:58:44

Szombaton már nagyon jött volna kifelé :-)

6618 Pető József 2018-03-09 22:39:36  Előzmény: Spityu: 80167

Írtam többet is, de vmiért nem ment át

6617 Pető József 2018-03-09 22:38:17  Előzmény: Spityu: 80167

hotyityotyi@gmail.com

6616  Spityu 2018-03-09 22:33:17  Előzmény:Pető József: 80166

Ha írsz egy e-mail címet, tudok küldeni még némi infót. Illetve ha majd már meglesznek a példányok, megírnád tételesen, hogy mik voltak hozzájuk, ill. esetleg lehet-e tudni, milyen rendszámú vagy efh. dátumú kocsihoz tartoztak, ahogy a vaterásnál is van?

6615 Pető József 2018-03-09 22:27:20  Előzmény: Spityu: 80165

Szia. Hát ez igencsak kielégítő válasz, Trabikönyvből jeles

6614  Spityu 2018-03-09 21:16:24  Előzmény:Pető József: 80163

Á, még ez is megvan: https://www.jofogas.hu/bekes/Trabant_601_kezelesi_utasitas_75008399.htm
Úgy emlékszem, rákérdeztem, és 19-es. De azért kérdezd meg, illetve hogy milyen kiegészítők vannak hozzá. Ha ez komplett, akkor igen szép példány, szerintem simán megér ennyit.

6613  Spityu 2018-03-09 21:13:01  Előzmény:Pető József: 80163

Szia!

Gondolom, olvastad a korábbi hozzászólásokat. Ha nem, kb. fél évig menj vissza.
A továbbiak természetesen ugyanúgy a magyar nyelvű változatra vonatkoznak. (A német nyelvű máshogyan sorszámozódott pl.)
Szóval a 19. kiadás 1981. VI. 30. zárlatú, 6V-os tartalmú a könyv és a kapcsolási rajz is. A 20-as 1982. VI. 30. És szintén 6V-os a könyv és a kapcsolási rajz is. Az utólagos kiegészítő füzetkére most nem térnék ki, mivel az olyan módosításokat tartalmaz, amik a te kocsidnál nem értelmezhetőek. Én úgy tapasztaltam, hogy a kiegészítőkkel együttesen értelmezve a kapott anyag mindig fedte a kocsi verzióját. Önmagában a könyv ebben a pár évben talán sosem. :)

Szóval, a tiédhez nem kell kiegészítő füzetke, csak a könyv és a kapcsrajz. Ami biztos, tartalmilag a 19-es egyikünkéhez sem passzol, mivel 28HB3-1-es karbit ír, és mindkettőnkében 28HB4-1-es volt már. A 21-es a tiédhez biztosan túl új, mivel az már 12V-os. No meg a szerkesztési zárlat (1983. VI. 30.) is későbbi, mint a kocsid első forgalomba helyezési dátuma. Továbbá nem tartom valószínűnek azt sem, hogy valamikor is visszatért volna egy korábbi verzió (bár a tervgazdaságban megengedettek az efféle malőrök. :)) Emiatt én azt gondolom, a tiédhez 19. kiadású kezelésit (mert az enyémhez is azt adtak egy évvel később) adtak, kapcsolási rajzzal a Merkurnál. Más kérdés, hogy a 20. kiadás volna a leginkább passzoló. Az enyémhez meg a 21-es.

Kis érdekesség: a 21-es, annak ellenére, hogy 1983. VI. 30-as zárlatú, tartalmaz egy függeléket (rendesen a könyvben, nem melléklet vagy kiegészítő), amiben van egy fejezetcím: "1984 júniusától szériaszerű továbbfejlesztési intézkedések". Lehetséges, hogy ennyire előre tudták, mit akarnak fejleszteni? Esetleg amikor fordították a német változatot, ezt még hozzá csapták? Ki tudja... A könyv egyik mellékletén szerepel csak további dátum: 1985. június, de ezt talán írtam nem rég.

Szóval én 19-es és 20-as kezelésire is vadásznék, könyv + kapcsrajz. kombóban. Előbbit az eredetiség, utóbbit a helyesség miatt szerezném be. Amúgy a 18-as kiadás zárlata 1980. VII. 1. http://www.vatera.hu/trabant-uzemeltetesi-utasitas-2600838005.html

Pont ezt akartam mutatni, sztem vedd meg. Általában nem szeretem a firkálást, de most tök jó, hogy van hozzá egy kis történet is. http://www.vatera.hu/trabant-601-uzemeltetesi-utmutato-jotallas-1984-2595196712.html

6612 Pető József 2018-03-09 18:00:08  Előzmény: Spityu: 80112

Szia Spityu.Érdeklődni szeretnék. Van egy 83.04.01-es Trabantom és nem tudom eldönteni, hogy az Üzemeltetési utasítások közül a 19. vagy a 20. kiadás passzol hozzá. Tudnál ebben segíteni, mert nem tudom melyikre vadásszak. Köszönöm

6611 Nagy Ferenc 2018-03-05 05:58:02

Szia Spityu ! Köszi a gyors választ,Azthiszem sikerülni fog leküzdeni a problémát.

6610 Kacsándi Szabolcs 2018-03-04 20:55:33

http://www.origo.hu/auto/20180301-top-10-szocialista-autok-szama-magyarorszagon.html

6609  Spityu 2018-03-04 20:00:30  Előzmény:Nagy Ferenc: 80151

Szia! Szép kocsi, gratulálok hozzá.
A tűszelep engem is megszívatott. Illetve inkább az úszó maga. Ha kiürül az úszóházból a benzin, akkor ki tud akadni az úszó, és meg kell kocogtatni ilyenkor a házat, hogy újra feljöjjön. Próbáltam hajlítani, alátétezni, de nem lett jobb. Utángyártott úszó van benne, ami nem a legpontosabb. De nálad szerintem maga a tűszelep az, ami nem zár. Kösd le a benzincsövet, vedd le a ház fedelet, és hajtsd ki a tűszelepet. Szedd szét. Ehhez azt javaslom fogd satuba a tűszelep testet (tekerd rongyba), és csak tökéletesen passzoló csavarhúzóval csavard ki az alján található fúvókát. Ekkor ki tudod venni magát a tűt. Nézd meg, nincs-e berágódás a kúpon. Ha van, akkor fogd pl. fúrógépbe és finom csiszolópapírral húzd egyenesre. Ezután tömítenie kell. Tesztelés: még a művelet előtt fújj bele a benzincső felől úgy, hogy fejjel lefelé van az úszóház és az úszó a saját súlyával nyomja lefelé a tűt. Ha hallod, hogy sziszeg, biztosan rosszul tömít. A javítás után ennek meg kell szűnnie.
A benzincsapnál nálam a gyári tömítés teljesen összeszáradt, amíg ki volt szerelve. A parafás nem éppen a legjobb, de nekem is az van bent perpillanat. De kaptam bőrből készültet is, csak amikor azzal kísérleteztem, még nem tudtam, hogy be kell áztatni olajba, benzinbe, mielőtt beépítésre kerül, mert csak így lesz jó. Szóval a csap leszorítójával való játszással a parafást is be lehet úgy hangolni, hogy jól zárjon, de ha most kellene cserélnem, a bőrrel próbálnám meg.

6608 Nagy Ferenc 2018-03-04 18:47:10

Sziasztok Trabi kedvelök ! Közel két éve Van egy 1986-os 601 kombim .Nagyon jól megy és szép is,csakhogy !!!
Már vagy 3 tank benzine elfolyt mert sem a benzincsap sem a tüszelep nem nemhajlandó rendesen zárni.Többször probáltam már javítani ,de bizonytalan a siker.Már cseréltem parafatömitést a csapban,Beállittattam az úszóházban a tüszelepet,Most menne OT vizsgára,rohadt blamázs lenne ha ott is folyatna.Mitt lehet tenni,hogy megoldódjon ez a probléma?
A válaszokat elöre is köszönöm..Feri

6607 Piret Endre 2018-02-16 10:15:33  Előzmény: Spityu: 80134

Ezt szerfelett nem értem. Állítom, hogy a burkolat benyúló részének külső átmérője több milliméterrel nagyobb ennél.
Igaz, hogy csak egyet tudtam lemérni és azt is nehézkesen, lévén a helyén van az autóban.

6606  Spityu 2018-02-15 21:39:36  Előzmény:Piret Endre: 80133

Kizárt. Mindkettő ugyanúgy néz ki. A beépítettet nem mértem.

6605 Piret Endre 2018-02-15 20:44:30  Előzmény: Spityu: 80132

És az nem lehet, hogy a gyári is elhúzódott az eltelt pár év alatt?
Majd megpróbálom az óváros melegítést is. De reményeim szerint majd csak télen, addig marad rajta a sajátja úgy repedten, ahogy van.

6604  Spityu 2018-02-15 19:57:21  Előzmény:Piret Endre: 80130

Nem tudtam normálisan megmérni, de 40 és 45 mm az általam mért két érték. Vagyis a tiédben elvileg nagyobb hely van, mint egy gyáriban, így el kellene férnie a burkolatnak (legalább annyira, mint egy gyári kormánykerék esetében).

6603 Kacsándi Szabolcs 2018-02-15 18:53:05

Ha megmelegíted nem lehet kicsit alakítani rajta?Hàtha engedne annyit .

6602 Piret Endre 2018-02-15 14:44:05  Előzmény: Spityu: 80129

Úgy 49.5 és 40.5 mm a két belső átmérő. Az utóbbival az a bajom, hogy a kormányoszlop burkolat meg 44 körül van.

6601  Spityu 2018-02-15 10:58:50  Előzmény:Piret Endre: 80128

Nekem nem tűnik vészesnek. Mérd le a kicsi és a nagy belső átmérőt, lemérem én is a gyáriakon. Szemre szerintem stimmel.

6600 Piret Endre 2018-02-15 10:02:36  Előzmény: Spityu: 80126

Ha minden utángyártott cucc ilyen színvonalú lenne...
Csak az az ellipszis alakú nyak zavar, de az nagyon.