Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4897  Spityu 2012-04-30 18:37:16  Előzmény:Biacsics Gábor: 65827

Azta! Nagyon szép.

Nézd végig, mi az, amit ki szeretnél cserélni (esztétikailag) rajta. Megnézem, hogy az én kombimban ép-e... Aztán ha adsz helyette egy valamilyet (harmadik kocsiból, mivel a te kocsid eredetijét illik megtartani!), elcserélhetjük az enyémbõl származóra. Ez kb. 80-90ezret futott, munkásautó, de pár dolog nagyon jó állapotú rajta a többi 4T-hez képest. Viszont nincsenek veterán terveim vele. Ahhoz túlságosan sok helyen kasztnizva van. :D
A fényképezés szögébõl gondolva a tiéden is már málik a szivacs. :D Arra kéne valamit találni, és überzsírkirály lesz. :)

4896 Biacsics Gábor 2012-04-30 17:10:15

Bõvült a géppark:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120430/P3060001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120430/P3060006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120430/P3060010_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120430/P3060003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i mgw]http://kepfeltoltes.hu/120430/P3060011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Mindössze 28500 kilométert futott 22év alatt,egy valamikori akksi túltöltés okozta károktól eltekintve hibátlan.Szeptemberig mûszaki,utána 8 év pihi,száraz helyen letakarva.
[i](Módosította biacs 2012.04.30. 19:11-kor)[/i]

4895 Kozma Bence 2012-04-27 21:18:11  Előzmény: Spityu: 65825

'80as :) Gondolkodom egyébként gömbölyû lökhárítón is.. :D De az korhû is lenne mert ha minden igaz még '80-ban is szerelték olyannal. De '79-ben biztos vagyok. Mondjuk másrészrõl meg valamiért nem szívesen cserélném le a gyáriakat... Csak a gömbölyû jobban tetszik. :)

4894  Spityu 2012-04-27 21:00:38  Előzmény:Kozma Bence: 65824

De van, hegesztess a sima felnire peremet. Vagy felhegeszted a dísztárcsát. :D

Amúgy... meg ne lássam a '82-eseden a dísztárcsákat! :D
[i](Módosította Spityu 2012.04.27. 23:00-kor)[/i]

4893 Kozma Bence 2012-04-27 20:48:35  Előzmény:Petró Dávid: 65823

Valami ilyesmi?
[url]http://racing-bazar.hu/ShowImage.ashx?imgID=1005208952&imgX=400&imgY=0[/url]
Mert ilyen sajnos nincs az enyémen. :S Nincs rá valami megoldás, amivel fel lehetne tenni "sima" felnire?

4892 Petró Dávid 2012-04-27 20:24:03  Előzmény:Kozma Bence: 65822

Üdv!

Ezeket olyan régi fajta felnikre tudod feltenni, amiken van egy körbefutó lemez perem, arra kell rápattintani. Vagy elvileg felmegy a bütykös Wartburg felnire is.

4891 Kozma Bence 2012-04-27 19:10:53

Sziasztok!
Találtam ma a garázsba 3 dísztárcsát. (remélem meglesz a 4. is)
Így néz ki:
[url]http://n1.vatera.hu/photos/ab/06/7dd5_1_big.jpg[/url]
Hogyan tudnám ezeket felrakni? Nincs rajta semmi felfogatási pont vagy ilyesmi. Pattintani kéne valahogy?

4890 Babecz Tamás 2012-04-23 19:37:02

Sziasztok!

601-es kasztni felújításba kezdek, tapasztalataitok alapján honnan tudok
Jó mínõségû javító elemekre szert tenni?

Köszönöm.

4889 Csády Szabolcs 2012-04-19 19:07:33

Ezennel szeretnék mindenkit meghívni a frissen alakult Mosonmagyaróvári Veterán Egyesület által szervezett I. mosonmagyaróvári veterán találkozóra és alkatrészbörzére, mely május 5-én (szombat) kerül megrendezésre a mûvelõdési ház (Flesch Károly Kulturális Központ) parkolójában.

Program:
-9-10 óra körül szépségverseny
-11 óra magasságában felvonulás rendõri felvezetéssel
-12 óra: a veterán jármûvel érkezõk ebédre egy tál ételben részesülnek
(a hangulat függvényében ügyességi játékok is kilátásban vannak)

További információért Molnár Kálmánt lehet felkeresni a 20/971-5978-as telefonszámon.

[imgw]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/562991_286998581378627_100002054628798_620959_1880207556_n.jpg[/imgw]

Ui.: Elnézést a moderátoroktól, ha ez nem fér bele a topic kereteibe, ez esetben legyenek szívesek a programajánlóba beírni a rendezvényt.

4888 Mucsi Zoltán 2012-04-05 09:31:57

Trabantok amerikában:

[url=http://trabantusa.art.officelive.com/Member76.aspx]1[/url]
[url=http://trabantusa.art.officelive.com/Member49.aspx]2[/url]
[url=http://trabantusa.art.officelive.com/Member48.aspx]3[/url]








[i](Módosította mr120bpm 2012.04.07. 11:07-kor)[/i]

4887  Spityu 2012-04-05 09:19:26

Jah és még frisslevegõ-szûrõ sincs. Kivitte a kukoricatorzsa bél... :D

4886 Támba Csaba 2012-04-05 05:59:08  Előzmény: Spityu: 65811

Vááááuhhh! Duplasoros szögesdrót, zártszelvény oszlopokkal! Nem semmi!

4885  Spityu 2012-04-04 17:39:46

Jah, színhûséget (papyrusweiß), illesztéseket nem szabad (még) nézni. :D

4884 jocking . 2012-04-04 16:20:54  Előzmény: Spityu: 65811

Szép piros hullámlemez mûhely. :D

4883 Bencze Robi 2012-04-04 12:56:47  Előzmény: Spityu: 65811

Alakul... :DD faintos :)

4882 Ék Roland 2012-04-03 18:30:33

[url=http://auto.bazos.cz/inzerat/14832913/Trabant-600.php]Eladó Trabant 600-as.[/url]


[i](Módosította mr120bpm 2012.04.04. 15:56-kor)[/i]

4881 Ék Roland 2012-04-03 18:23:43

szép autó de meg van húzva az oldala sajnos...:D

4880  Spityu 2012-04-03 18:12:32

Most jut eszembe, már több mint két éve megvan a 4T kombim, és még nem tettem fel róla képet a fórumba. Íme:

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2012/4/3/n559ynkfsrw58rgd4hb4.jpg[/imgw]

4879 Csády Szabolcs 2012-03-27 20:02:09

[urls=http://aprod.hu/hirdetes/trabant-600-kombi-1962-IDpjT.html]600-as kombi[/urls]

4878 Kiss Krisztián 2012-03-26 17:53:18

[url=http://www.ddr-modelle.com/%C3%9Cbersicht_12.html]Mégtöbb modell.[/url]



[i](Módosította mr120bpm 2012.04.03. 01:08-kor)[/i]

4877 Kiss Krisztián 2012-03-26 17:51:08

Nézzétek mik vannak![url=http://www.ddr-modelle.com/PKW-Anh%C3%A4nger_32.html]Modellek,müanyagból[/url],k..a jó!!



[i](Módosította mr120bpm 2012.04.03. 01:07-kor)[/i]

4876  Spityu 2012-03-25 22:51:08

Hogy ne legyen olyan egyszerû: telibeszövetes háttámlából is volt varrásos és varrás nélküli is. Állítólag elõbbi a gyakoribb... érdekes, nekem volt 4 varrás nélküli, azokból készült a hátsó könyöklõm is. (1-1-bõl) :)

4875  Spityu 2012-03-25 21:58:37  Előzmény:Gyapjas Gergely: 65804

Anyagot szerintem nem fogsz találni. Régebbi, a 74(?)-76-os bordó elõtti szürkébõl van egy német webáruház oldalain, talán kétfajta. De bordóból ill. az azutáni szürkébõl, sárgából sehol sem találtam. Ez utóbbiak mintázata megyegyezik (a szürke és a sárga tutira, de emlékeim szerint a bordó is), csak a második szín tér el...
Próbáltam keresni céget is, ahol SZÖVETNI szerettem volna anyagot, de nem találtam. Mindenütt meglévõ textíliából dolgoztak volna. Persze, valahol ezek is készülnek, lehet, hogy más több szerencsével járna.
Szerintem keressetek szürkekárpitot, akár csak kölcsönbe, a vizsga erejéig, ugyanis 1976-ban volt a váltás. Sajnos sok féle szürke létezik. Ugyebár: mûbõrös/telibeszövetes háttámlák, 5 varrásos és varrás nélküli ülõ rész.
Könyöklõbõl pedig nem tudom, mi volt a bordó ülésekhez. Úgy rémlik, hogy nem bordó volt hanem fehéres/vajas mûbõr.
Nem vagyok benne biztos, de a 76-os váltásnál a szürke háttámlák telibeszövetesek, az ülõrészek pedig varrás nélküliek voltak. A 84-esemben tutira mûbõrös és varrásos. De az is lehet, hogy a Hycomatba került az elõzõ változat.
Továbbá, ha jól tudom, a vékony ülés bordó kárpitja megint más volt. De ehhez már tényleg nem értek. :)

4874 Holnapy Gergely dr. 2012-03-25 21:20:34

Meglehetõsen [url=http://vateraauto.hu/hirdetes/-ID8rtj.html]egyedi darab[/url], mûszakival.
de recesszió elõtti áron...


G


[i](Módosította mr120bpm 2012.04.03. 01:10-kor)[/i]

4873 Gyapjas Gergely 2012-03-22 09:49:35

Egyik ismerõsömnek keresek 1976-os 601-es bordó belsõs kárpitanyagot az ülésekre. Van ötlete valakinek hogy merre találok ilyen anyagot. Vagy felejtsük el az újat és kezdjünk el jó állapotú szürke belsõre vadászni? Sürgõs, mert márciusban már menne OT-re.

4872 Mucsi Zoltán 2012-03-22 08:15:08

Sziasztok!

Köszönöm az infót,meg a képeket nagyon örülök neki! Ezek szerint ez olyasmi,mint ahogy pl.a kispolski is két gyárban készült anno.és lehetett mondani, hogy az egyik ezért jobb, vagy rosszabb.Persze mindig az volt a jobb amilyen éppen volt az adott embernek :) A kombit hanyagabbul tették össze? Azon a rizikófaktoron túl,hogy esetleg péntek esti mûszakból kikerült bármely keleti blokkban készült autó ma már biztosan nem fut az utakon sehol. Van több kérdésem is,de egyszerre nem zúdítom,csak párat. A kombiban régen nem volt kalaptartó? Mindenki belátott a csomagtartóba? Bár tudom régen nem volt az embereknek takargatni valója Meg itt van ez a legendás "trapéz" km.óra azt már tudom,hogy létezik fekete, ahol a mûszerfal is fekete volt, meg szürke kerettel szürke mûszerfal. Viszont ahogy látom az óra mutatója is eltér! (itt most ha rájönnék hogyan kell képet csatolni megtenném, de nem vagyok egy billentyûvirtuóz, talán rájövök egyszer) Tud errõl valaki valamit?Miért van kétféle mutatóval? A fekete, és szürke lehet más mutatóval? Vagy évjárat? Én úgy vettem észre, hogy van az olyasmi, mint az újabb trabikon, és van egy ami piros mutató ezüst szegéllyel és nincs az a fém kör a mutató tengelyénél.



[i](Módosította jocking 2012.03.22. 11:27-kor)[/i]

4871 Holnapy Gergely dr. 2012-03-21 18:03:19  Előzmény:Mucsi Zoltán: 65800

Szia!

Kombi Trabik (500,600, és korai 601-esek)"A" oszlopának alján, jobb oldalon az alábbi logó volt felragasztva (dacára annak, hogy két lyuk is van rajtuk):
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120321/P1020166_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Hogy ez pontosan melyik évjáratig volt, azt magam sem tudom. Késõbb jött állítólag a "K" betû, amit brtrabi linkelt be. Azután ez is lemaradt a késõbbiekben.

Valóban a Zwickauhoz közeli Meerane-ban rakták össze a kombi kasztnikat, és onnan fényezett állapotban szállították át Zwickauba hogy belerakják a motort-váltót stb. Feltételezhetõen innen ered az is, hogy a kombik motortér kitámasztója színrefújt, míg a limóké fekete volt.

A meeranei összeszerelést a korai Trabikon jelzi a jobb oldali "A" oszlop hátsó felére ragasztott (tehát az ajtó kinyitása után láthatóvá váló) mûanyag, gravírozott tábla is:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120321/P1020174b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Üdv:
Gergõ
[i](Módosította hogeri 2012.03.21. 19:07-kor)[/i]

4870 Bencze Robi 2012-03-21 15:20:14  Előzmény:Mucsi Zoltán: 65800

Alu embléma, azt sajnos nem tudom meddig tették a kombikra (a képen'71-es van).
Meerane-ban gyártották a kombi karosszériákat, meg a Trampokat, és ha jól tudom akkor az IFA fülkéket is, tehát az ottani gyár emblémája

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/120321/71_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


Aztán ha valami még van róla majd kiegészítenek :)

4869 Mucsi Zoltán 2012-03-21 14:48:27

Sziasztok!

Én még ugyan nem vagyok 601 tulajdonos,csak szimpatizáns.Egészen addig,ameddig nem találok egy 66-67 környékit megfizethetõ áron.Ezért is vagyok itt,ill. addig megpróbálom bõvíteni az ismereteimet a témáról
Azt tudja valaki,hogy a 601-es alvázszámában van e megkülönböztetõ jelzés a kombira vonatkozóan,fõleg korábbi darabokban?
ill. a régi fotókon a jobb elsõ sárvédõ ajtó felöli alsó sarkában látok valamit,talán matrica,vagy embléma egy "K" szerû jelet.De sajnos nem találtam olyan képet ahol közelrõl is látszana.Van valakinek esetleg errõl valami infója?


4868 Kiss Krisztián 2012-03-16 22:06:54  Előzmény: Spityu: 65798

Hosszabbodnak a nappalok,és rövidülnek a szoknyák...

4867  Spityu 2012-03-16 19:45:44  Előzmény:Huszta Tibor: 65797

A tavasz egyik csalhatatlan jele. :D

4866 Huszta Tibor 2012-03-16 19:34:56

[imgw]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/419182_10150675528839508_780234507_8818065_1769688207_n.jpg[/imgw]

4865  Spityu 2012-03-15 21:01:08  Előzmény:Támba Csaba: 65795

Jajj, tényleg, errõl meg is feledkeztem. A préselési lépésekrõl.

4864 Támba Csaba 2012-03-15 20:11:29  Előzmény: Spityu: 65794

Nagy téma, röviden próbálom leírni.

A korrózióálló acéloknak sok fajtája van. Általánosságban elmondható róluk, hogy kevés kivétellel (pl. az ausztenites korrózióálló acél) rideg, képlékenyen nehezen alakítható anyagok. Ridegségük a képlékeny alakítás során tovább növekszik. Különösen ha viszonylag kis felületen nagy, összetett hajlítások, húzások, mélyítések, élek vannak kicsi átmeneti hajlítási sugárral. Különösen vékony lemezeknél gyakori a mikrorepedések kialakulása a képlékeny alakítással megmunkált részeken.
A karosszériák pedig igen bonyolult lemezalakítási módszerekkel készített elemekbõl állnak eleve vékony lemezbõl.
Egy autónál a karosszéria ráadásul használat közben folyamatosan izeg-mozog, teketedik, nyúlik, stb. Korrózióálló acélnál ilyen igénybevételnél fokozott a repedések, törések spontán kialakulásának esélye.

4863  Spityu 2012-03-15 19:27:27  Előzmény:Támba Csaba: 65793

Miért nem jó a saválló? Az oké, hogy csavarnak gyér (kivéve biztonsági öv... :D), de karosszéria elemként sem állná meg a helyét?

4862 Támba Csaba 2012-03-15 19:10:08  Előzmény: Spityu: 65791

"De kár, hogy nem savállóból gyártották anno. :)"

Örültek szerencsétlenek, ha normál acéllemezt tudtak megfelelõ mennyiségben szerezmi a gyártáshoz:)

Egyébként még ha olcsó és könnyen beszerezhetõ lett volna akkor sem biztos, hogy saválló anyagból készítik a Trabantokat. Ennek az acélfajtának a mechanikai és vegyi tulajdonságai nem igazán karosszéria építésre valók. És hegeszteni sem egyszerû.
Persze a Delorean esetében megoldották a problémát, de nem is lett egy nagyszériás autótípus, pláne nem egy kategória a Trabanttal:)

4861 jocking . 2012-03-15 17:39:01  Előzmény: Spityu: 65791

Egyszerû, csak olyan kocsinál érdemes ezt megcsinálni, ami épp átesett egy hattyúnyak/küszöbcserén. Annak még nincsenek tele az üregei piszokkal. :D

4860  Spityu 2012-03-15 00:44:46  Előzmény:jocking .: 65790

Az is igaz.

Ezzel kapcsolatosan eszembe jutott mégegy apró buktató. Vajon a küszöbökbe, hattyúnyakba, hátsó dobogóba beszivárgott olvadt cink mit mûvelne? Valószínûleg a kocsi már kapott üregvédelmet, ami olajmaradékot, viaszt, port, sarat jelent. Nyilván egy részét elszenesítené a horgany, de ugyanez a szénréteg akadályozná a tapadást. Persze... nagyjából el lehet távolítani, de közel sem tökéletesen az ott felgyülemlett piszkokat. Szóval lehet, hogy a koszrétegen vékonyan megszilárduló cinkréteg többet ártana, mint használna a szellõzés hiánya miatt.

De kár, hogy nem savállóból gyártották anno. :)

4859 jocking . 2012-03-14 19:31:30  Előzmény: Spityu: 65789

Szerintem ha probléma a súly, a festésre elõkészítés és a tetõ levétele, arra is van megoldás. Pl. az is elég lehet, ha csak a B oszlop aljáig merítik meg, és akkor a padlólemez már védve is van, a többi rész meg annyira nem hajlamos a rozsdára. :)

4858  Spityu 2012-03-14 10:41:25  Előzmény:Őry Gábor: 65788

Ez tûzihorgany, írtam is, meg az elsõ képen látszik, amint az olvadékból emelik ki. Na, ott nem ajánlatos megcsúszni. :)

A fõ különbséget is írtam, galvanikus horganyzásnál teljesen egyenletes lesz a rétegvastagság.
Továbbá a tûzihorgany tárgyak idõtállóbbak, mivel vastagabb réteg védi a vasat. A tipikusan galvanizált ereszcsatorna tartók a cinkréteg és a kromátozás ellenére 5 éven belül már elkezdhetnek rozsdásodni, míg a csatornák, amik tûzihorganyzással készülnek, 10-20 évet is kibírhatnak és épp, hogy csak bemattulnak. Aztán jön a fehérrozsda, majd eltûnik a cink és jön a barna rozsda. :)

Apropó, az öreg rókákat kérdezném, hogy tudja-e valaki, mi volt a Fobizán autósampon "hatóanyaga"? Már ha egyáltalán volt benne valami... :D

4857 Őry Gábor 2012-03-14 08:28:43  Előzmény: Spityu: 65782

Ez melyik módszer? És mi a különbség a végeredményt illetõen?

4856 Zwick Gábor 2012-03-14 06:41:17  Előzmény: Spityu: 65782

Ez nagyon kemény! Viszont láttam már nem egy olyan tüzihorganyt aminek a felülete teljesen jó. Megfelelõ alapozás után, vastag szórógitt vagy töltõalapozó, szín és kész.

Az a plusz 30-40 kg az meg nem vészes. és így tényleg örök élet és egy nap a kasztni.

4855  Spityu 2012-03-12 22:00:17  Előzmény:Kiss Krisztián: 65785

Pontosan, egyrészt pikkelyes másrészt "szemetes" lesz a felület. Nagyon nagy meló becsiszolni, hiszen fémrõl van szó. Kíváncsi lennék, miként folytatódott ez a projekt, de csak ezt a két képet találtam a kocsiról.

4854 Kiss Krisztián 2012-03-12 21:54:59

És ha már láttál ilyen felületet közelröl...Nagyon,nagyon sok idö,abból olyat kicsiszolni amire már lehet szépet fényezni.Még szerencse,hogy ami látszik,az elég kevés hely.Amugy dunaújvárosban van olyan kád amibe belefér.6éve komplett erkély szerkezeteket gyártott a cég ahol melóztam,és ott horganyozták.Kb 1hétig csiszoltuk utána hogy a festeni lehessen,de ez már egy másik story..

4853  Spityu 2012-03-12 20:37:52  Előzmény:jocking .: 65783

Kb. 150-200Ft/kg. A Trabant váz emlékeim szerint 270kg (videóban mondják). A szállítás drágította volna meg igazán, bár így sem olcsó. Viszont megfelelõen kilakatolt, tökéletesen homok-/szemcseszórt felület esetén tüzihorganyzással nagyon-nagyon hosszú idõre el lehet felejteni a rozsdát. Egy tüzihorganyzott tárgy élettartama 2K epoxi alapozóval és 2K fedõfénnyel festve gyakorlatilag örök meg egy nap.

Komplikációt jelenthet az, hogy a galvanikus horganyzáshoz képest sokkal vastagabb réteg kerül(het) felhordásra, ami nem mindig jó.
Komolyabb problémát jelenthet a váz esetleges deformálódása a hõtõl. Igaz, ezt csak én találtam ki, de a 450 fokos olvadék okozhat meglepetéseket.
Továbbá el kell távolítani a tetõt, nálam ez volt az az egyetlen alkatrész az egész vázon, ami a helyén maradt. Az a bizonyos peremezés azért nem olyan egyszerû dolog, fõleg, hogy utána jó is legyen.
Visszatérve a rétegvastagsághoz. Ha 1mm-es vaslemezbõl és 270kg-ból indulunk ki, akkor +0.2mm vastagság (oldalanként 0.1mm) cinkbõl jópár kilogrammot jelent. Vasból ugye 270kg*0.2 lenne. A cink sûrûsége 7.1kg/dm3, a vasé 7.8kg/dm3, szóval el kell még osztani 7.8/7.1-gyel (~1.1). Így a váz tömege 270*0.2/1.1 = 49 kilogrammal nõne.
Továbbá speciális alapozó szükséges a (tûzi)horgany felületekhez, pl. 2K epoxi.

4852 jocking . 2012-03-12 20:00:30  Előzmény: Spityu: 65782

Hát ez nagyon kemény. :D De mik a komplikációk, és mennyi lett volna az a nem vészes összeg?:)

4851  Spityu 2012-03-12 19:37:07

Húúú... erre én is gondoltam, de sajnos adóthatnak komplikációk a tüzihorganyzásból, ill. messzire kellett volna szállítani (megfelelõ kádméret). Amúgy nem lett volna vészes összeg. Újabb fél évszázad:

[img]http://www.trabantforum.de/titelbilder/bilder/107.jpg[/img]
[img]http://www.trabantforum.de/titelbilder/bilder/89.jpg[/img]

4850 Kiss Krisztián 2012-03-11 18:49:23

[url]http://www.jofogas.hu/pest/Trabant_500_as_1961_motor_nelkul_3902625.htm[/url]

4849 Katona Zoltán 2012-03-10 08:51:54  Előzmény: Spityu: 65779

[i]Itt érdemes szétnézni, szépen, sorban: http://trabantserie.de/html/serienanderungen.html[/i]

pont ilyet keresek több éve, csak Wartburgban, nagyon jó oldal!

4848  Spityu 2012-03-09 23:09:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 65776

Tudtommal az 500-as telibesonkás (a két külsõ), akár a régebbi Wartburg fõtengely. Csak késõbb lett gomba alakú, mint a 601-é. Nem tudom pontosan, hogy a 600-as is ilyen-e, szerintem az már csak gomba alakúval volt szerelve. Sõt, az is lehet, hogy a körsonkát már az 500-asnál elhagyták.

Továbbá a 47mm-es hajtókar sem garantálja, hogy 600-asról van szó, rövid ideig a 601-es is ilyennel készült.

Érdekesség, hogy a korai 601-esekig a külsõ sonkákon lévõ ellensúly úgy volt utólag csavarozva vagy szegecselve, pont, ahogy a belsõ sonkákon lévõ (az összes típuson).

Ill. úgy rémlik, hogy az 500-as hajtókarok rövidebbek (nem löketrõl beszélek), de ez nem biztos.

Sõt! Ha minden igaz, akkor a 47mm-es külsõ átmérõjû hajtókarok készültek kosárral vezett görgõkkel és telibegörgõsen is!

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/motor/trabant_500_eredeti_fotengely_ritka_1558418351.html[/url]

Itt érdemes szétnézni, szépen, sorban: [url]http://trabantserie.de/html/serienanderungen.html[/url]