Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6087 Holnapy Gergely dr. 2015-06-10 23:39:37  Előzmény:jocking .: 67017

Topiknyitó Tiberius kollégát felszólítjuk, hogy az utóbbi két kérdésre adja meg a választ, mert õ errõl releváns ismeretekkel rendelkezik!
Ment priv. is.

6086 jocking . 2015-06-10 22:25:56  Előzmény: Spityu: 67014

Bájdövéj, arra van valami módszer, hogy kiderítsem, hogy egy kocsinak anno mi volt a rendszáma a formátumváltás elõtt?

6085  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 67015

Sajnos, errõl nem tudok semmit sem, de nem lepõdnék meg.

Itt egy jó topik a témáról, az egyik oldalon a hátra való rögzítõ méreteivel. Az elsõ teljesen más...

[url]https://veteranzsiguli.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=4&sid=6e6b223279f599792ca8640af0c7577b[/url]

Tudomásom szerint a betûtípus változott valamikor (vékony-vastag talán).

6084 Holnapy Gergely dr. 2015-06-10 17:46:18  Előzmény: Spityu: 67014

Kövezzetek meg, ha nem igaz, de tudtommal két betû-négy számos hátsó rendszám mérete egy alklommal csökkent. Valahol a '80-as évek elején. Tehát a '60-as években kiadott pl. C-s rendszámok hátsó táblája nagyobb volt, mint a '80-as években kiadott D-s rendszámok.

6083  Spityu 2015-06-10 08:25:26  Előzmény:jocking .: 67013

Köszi!

Már csak a felfogató lemezek méreteit kell kiderítenem.

6082 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 67012

"Méretei: elöl: 300 mm * 90 mm, személygépjármûveken hátul: 365 mm * 125 mm, tehergépjármûveken hátul, valamint pótkocsikon: 230 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 185 mm * 165 mm.

Formátum: fehér alapon fekete karakterek vagy fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latinbetûs írás; kódolás: AA-99-99, kétsoros: AA/99-99; sorozatszámok növekedési sorrendje: 65-43-21."

[url=https://plates.gaja.hu/h/old.html]Forrás[/url]
Jó kis oldal, érdemes körbenézni. ;)



[i](Módosította jocking 2015.06.09. 23:35-kor)[/i]

6081  Spityu 2015-06-09 20:31:52

Üdv!

Meg tudná írni valaki a régi rendszámtáblák méreteit? 2 betû 4 számosra gondolok.

Trabant 601, mûanyag sarkos lökhárító.

Szeretnék gyártatni 1 pár rendszámot ill. felfogató lemezeket. Esetleg képek is jöhetnének. :)

Köszi!

6080  Spityu 2015-06-08 19:42:27

[url]https://www.youtube.com/watch?v=yw0H2per7Mg[/url]

6079  Spityu 2023-05-22 08:40:11

[url]https://9gag.com/gag/aQ4GmBw[/url]

6078 jocking . 2015-05-30 22:40:23  Előzmény: Spityu: 67008

Kromofághoz még nem volt szerencsém, de a Ro-55 névre hallgató rozsdamaró is szép vízhólyagot csinál oda, ahova cseppen. :D

6077  Spityu 2015-05-30 21:43:24

Festékmarás 1 perc alatt: [url]https://www.youtube.com/watch?v=bq0wn1n2A5I[/url]

Gyakorlatilag a régi kromofág hatóanyaga 100%-os töménységben: diklórmetán.

Emberünk elég lazán adja elõ. Akinek már fröccsent a bõrére IGAZI kromofág, és nem mosta le egybõl, mondván, hogy csak csíp egy kicsit, majd 1-2 perc után már az ujjcsonjtait nyaldosta a finomság, tudja, mirõl beszélek. :)

A mai kromofágok semmire sem jók, ezzel szemben a hatóanyag kapható külön több helyen is, a jövõ héten veszek is belõle.

További elõnye a kromofágokkal szemben, hogy ez könnyen eltávolítható, nem marad utána semmi. Pl. az a gyantás trutyi, aminek az a célja, hogy ne párologjon el az a kevéske diklórmetán a felületrõl, ami a keverékben van. A mûködésének az a lényege, hogy felduzzasztja a festék anyagát, ami ettõl megpuhul, és lepörög az alapfémrõl. Minden.

6076  Spityu 2015-05-26 20:05:11  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67006

Mindenképpen valamilyen rugalmas, de nem képlékeny anyag kellene. Tehát a poliuretán ragasztó önmagában nem jó ilyen szobrászkodásra, a kittnél meg fennáll a repedés veszélye, ahogy az epoxy 2K ragasztónál is. Én a mûgyanta + szövet kombóra szavasznék az ilyen részekhez, szerintem az jó megoldás lehet.

A rossz furatokat lehet, hogy úgy kellene, hogy kipótolod teljesen az anyagot, majd egy új helyre fúrod fel a szerelés során. A lényeg, hogy repedt vagy átszakadt furatnál gazdagon legyen belülrõl a ragasztóból, hogy ne mozoghasson el egy esetleges oldalirányú nyomástól, és így ne törjön el a javított rész. De az is megoldás lehet (sõt, talán biztosabb is), hogy felfúrod új furatokkal a sárvédõkre, majd a törött szélû furatoknál síkba húzod poliuretánnal, majd becsiszolod. Az tuti, hogy nem reped el üzemszerû karosszéria csavarodástól vagy egy véletlen ütéstõl. Ladánál a 4 sárvédõ és a szélvédõ keretek találkozásánál lévõ hézagot is így dolgoztuk el, és teljesen jó lett.

Kérdés, hogy a sárvédõknél a begörbülés az minek az eredménye? Mert gyárilag, ahogy megfigyeltem, össze-vissza hullámos volt az összes elem felülrõl nézve. Mivel az évtizedek során ezt a formát felvette a duroplast, a legkevésbé sem törekedtem arra, hogy ezt kiegyenesítsem. Meg így hitelesebb. Ha például pillanatszorítóval odahúzattam volna a duroplastokat a lemezhez ragasztás során, miután megszilárdult volna a ragasztó, és levettem volna a szorítókat, feszültség került volna a kötésbe, ami az idõ múlásával egy hasadás formájában megszûnt volna elõbb-utóbb.
De ha a rossz tárolástól, pl. élére volt állítva, akkor talán préseléssel kellene megpróbálkozni. Csak kérdés, hogy ez mennyire idõigényes. Végsõ esetben üvegszálas kitt vagy mûgyanta.

6075 Kacsándi Szabolcs 2015-05-26 19:28:32

Érdeklõdnék,hogy a duroplaszt elemeket mivel érdemesebb javítani.Kétkomponensû ragasztóval vagy valamilyen üvegszálas megoldással.Sajnos minden eleme a 600-asnak javításra vagy pótlásra szorul,valamivel ki kellene javítanom,ami nem törik le,illetve a rossz furatokat is.
A másik kérdés,hogy az ajtó hézagainál a két elsõ sárvédõ begörbül és így nem lesz szép a kocsi vonala,azt mivel lehet kiegyenesíteni?Nem akarnám,hogy hullámos legyen,de a gitt nem igazán nyerõ.Már sok megoldáson gondolkodom,de aki már túl van ezen és foglalkozott vele,az megoszthatná a tapasztalatait.
Sajnos ezekbõl nem lehet újat venni,mint 601-nél.Vagy ha még is,azok is a rossz tárolás miatt hasonlóak.

6074 Kacsándi Szabolcs 2015-05-21 20:11:53  Előzmény:Kiss Krisztián: 67002

Nagyon szép lett a kocsid.Egyszer megnézem közelebbrõl is.

6073  Spityu 2015-05-21 06:28:17  Előzmény:Kiss Krisztián: 67003

Király! Valamikor összefuthatnánk egy csoportkép erejéig a környéken! Csucsunovával is már 3 éve találkozunk, emiatt (is) idén fel kellene menni Alsóörsre.

6072 Kiss Krisztián 2015-05-21 06:17:44

Ez még húsvétkor készült,azóta felkerültek rá a képen még hiányzó apróságok,tükör,pillangó ablak stb,csak fotózás nem volt még,meg müszaki vizsga. Június 01-ig kivonva,utána megindul a trabizás! :)

6071 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/150521/H_sv_t_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/150521/H_sv_t_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította heggla 2015.05.21. 08:15-kor)[/i]

6070 Kacsándi Szabolcs 2015-05-20 19:20:41  Előzmény:Kiss Krisztián: 67000

Kösz! Tényleg írja,csak nem vettem észre.Akkor ezek elég korai ventillátorok.

Képet tehetnél fel a kocsidról!Biztos többen kíváncsiak rá.

6069 Kiss Krisztián 2015-05-19 06:02:24  Előzmény:Kiss Krisztián: 66999

Illetve 71év05hó nál egyértelmübb leirást ir,aluventilátor müanyagra váltás...

6068 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

[url]https://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php[/url]

6067 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Szóval a forrás link lemaradt az elözö hsznél,a kivánt évszámot ki kell választani,nem tudom linkelni,mert mindig csak a kezdö oldalt dobja ki,szoval sztem 1968.11,és 1969.02.
[urlhttps://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php][/url]

6066 Kiss Krisztián 2015-05-19 05:43:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66996

2 helyen is emlitik,mivel német tudásom sajnos nem sok,igy forditóval olvastam,68év11hónál emlitik a ventiátor és dinamó áttétel varilását,illetve 69év 02 hó nál tesz ismét emlitést ventilátor áttétel változásról.Forrás:


[i](Módosította heggla 2015.05.19. 07:45-kor)[/i]

6065 Kacsándi Szabolcs 2015-05-17 18:03:18

Érdeklõdnék,hogy meddig szerelték az alu ventillátort?És mikor váltott a keskeny ékszíjra?Nem találtam a típustörténetbe,de lehet csak elsiklottam felette.
Van itthon mindkét szíjtárcsa verzióval,csak kérdés,hogy eredeti vagy átszerelt a szíjtárcsája.

6064  Spityu 2015-05-09 21:26:00  Előzmény:Zwick Gábor: 66994

Szia!

Hengergörgõs fõtengelybõl volt ékes, majd stiftes. Golyóscsapágyas fõtengelybõl csak stiftes. Tudtommal az ék szélessége és a stift átmérõje megegyezik, de javítson ki valaki, ha tévedek. De amiben biztos vagyok, az az, hogy a sitftes hengergörgõshöz és a (stiftes) golyóscsapágyashoz gyártott lendkerék kompatibilis, csak az egyikhez szimemringház, a másikhoz pedig labirintház kell.

Szóval szerintem a felfogatást tekintve nem nagyon volt variálás, csak a fogaskoszorú szélességénél és a szimmering-labirint kialakításnál. Meg talán magánál a lendítõ tömegnél.

6063 Zwick Gábor 2015-05-09 19:04:51

Sziasztok! Érdeklõdöm hogy létezett-e olyan szimeringesre lendkerék ami nem ékes, hanem stiftes? Mert ilyet kellene beszerezzek.

6062  Spityu 2015-05-03 07:27:27  Előzmény:jocking .: 66992

Igen, az az a kotla. Én azért lõttem pár dolgot. 2db gyári új szélvédõ kédert (lehet, hogy láttad is, milyen ocsmány, ami benne van), 24db szürke motorháztetõ gumit, meg még pár apróságot.

1. Nos, amikor a gyári trutymót vakartam le, a szürkés alapozó (amibe mártották) és az alvázvédõ (legkülsõ) réteg között egy csomó helyen találtam olyan színt, ami nem az alapozó volt. Ellenben a kocsi színére (igaz, a kátránytól volt egy sárgásbarnás árnyalata) nagyon hasonlított. Lehet, hogy csak a szórókitt volt az. Lehet, hogy a kocsi színe is. De az is lehet, hogy tényleg csak az alapozó volt az, csak barnás árnyalata lett a kátránytól. Ahol az elridegült kátrány 1:1-ben letöredezett a padlólemezrõl ott viszont szép szürke volt az alvázvédõ. Szóval én ebbõl arra következtettem, hogy a kátrány utólag volt felhordva. Majd megkérdezem fatert, emlékszik-e rá. De tökmindegy, mert le fogom fújni színre a dobokat és a küszöböket is, nem tetszik így. Még akkor sem, ha ezt épp így csinálták. Való igaz, hogy eredeti állapotukban megmaradt kocsiknál kivétel nélkül látszik, hogy utólag volt fényezve. Szóval jellemzõen úgy készültek. De van 1-2 gyári videó (sajnos, fekete-fehér), ahol a csilli-villi karosszéria megy kátrányozásra. A fene sem tudja. De mondom, nem érdekel, le fogom fújni, mert sokkal jobban kiemeli a diagonál gumit.

2. Az ablaktörlõ úgy gyári - nálam legalábbis -, ahogy láttad. Selyemfekete szárak végig (eredetiek lemaratva, fújva) és gyári új lapátok. A selymesség megegyezik.

Bónusz: idén március 26-án volt még csak 31 éves, tavaly szeptemberben, amikor vittem mûszakira még nem lehetett volna elvinni OT-re, majd legközelebb a hosszú érvényesség miatt. OT rendszám akkor sem lesz rajta, nem érdekel a dolog különösebben. Max. az eredeti két betû négy számos rendszámra cserélném le a mostanit, de az meg nem lehetséges. :)

6061 jocking . 2015-05-02 19:53:22  Előzmény: Spityu: 66991

Na, meg is volt a börze, tényleg nem volt rossz. Bár az egyetlen dolog, amit "lõttem", az egy régi szovjet "matchbox" volt.

Jól sejtem, hogy az a 2T volt a tied, amiben a véradóállomásos lepedõkkel voltak letakarva az ülések? Ha igen, akkor grat, állat lett. :D :cool:
Viszont lenne 2 kérdésem a színezéssel kapcsolatban.
1 - Hogyhogy a kerékjárati ívek is le voltak rücsizve? Gyárilag nem csak az alját fújták? Vagy azért az is bejátszik, hogy védjen is az alvázvédõ? ;)
2 - Az ablaktörlõ karnak az a része, ahol elvékonyodik és belemegy a lapát csatlakozója, nem ilyen fém/alu színû gyárilag?

Bónusz: Mé' nem volt rajta OT rendszám? :D ;)

6060  Spityu 2015-04-27 19:10:51  Előzmény:jocking .: 66990

[url=https://www.google.hu/maps/dir/46.8930855,18.056924//@46.8934993,18.0569826,18z]Itt.[/url] A parkoló elsõ 3 sora veteránjármûvekkel (végre én is + remélem, Heggla a púpossal... UGYE, HEGGLA?!), a maradék pedig árusokkal szokott tele lenni. + a parkoló sorai között a felezõ vonalon is sok helyen, gyakorlatilag tömve szokott lenni végig. Egy-két helyen hiperpigmentáltak is szoktak edénykészletet szolingen(R) késsel meg pamutzoknival árulni eddig, de idéntõl már - talán - nem.

Egész napos rendezvény, több büfé is üzemel korrekt áron. Érdemes minél hamarabb érkezni a ritkaságok miatt. :) Május 1. "Evész-ivász, jók a pogramok."


[i](Módosította Spityu 2015.04.27. 21:15-kor)[/i]

6059 jocking . 2015-04-27 16:23:37  Előzmény: Spityu: 66989

Helyszín hol lesz? És idõpontilag egy kicsit pontosabban (egész napos, vagy csak délelõtt)?:)

6058  Spityu 2015-04-27 14:13:56

Siófoki veteránbörzére jön valaki 1-jén?

6057 Gyapjas Gergely 2015-04-20 19:29:35

Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy Fiva minõsítéshez szükséges a magyar minõsítés és az OT rendszám illetve ha van minõsítés akkor más eu-s országba költözéskor azt elfogadják?

6056 Tóth Balázs 2015-04-20 18:12:53

Sziasztok,89-es 601-es akkumulátor testkábelėn gyárilag van textilbevonat?

6055 Biacsics Gábor 2015-04-19 05:18:47  Előzmény:Bajáki Péter: 66984

Ez Wartburg tükör volt,de egyes vélemények szerint a 64-es 600-as kombikat is ezzel szerelték.Ebbõl kiindulva,és fõképp hogy a másikat nem sikerült beszerezni,nekem is ez van most a púposon.

6054 Kacsándi Szabolcs 2015-04-16 18:49:51  Előzmény:Bajáki Péter: 66984

Lehet inkább wartburgé,bár azt nem tudom,hogy ott milyen volt pontosan.Az biztos,hogy nem 500-as,mert az az alsó vastagkeretes.Nekem 600-asban is olyan van gyárilag.Lehetett átmenet késõi 600-as és a korai 601 idején.Vagy pedig más ddr gyártmányé,amit kevésbé ismerünk.

6053 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

Az ebay szerint ez egy Trabant 500-as vagy 600-as tükör. Valóban így van?

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/150414/Trabant_500_Innenspiegel_Spiegel_P50_P60_600_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


Mert ez tuti Trabant 600-as tükör, és 1964-es 601-es is:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/150414/Wartburg_900_311_312_313_Trabant_500_600_Innenspiegel_P50_P60_Spiegel_DDR_Ifa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

6052 Bencze Robi 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok

Elkezdtem a polírt a gépen...érdemes megmenteni ami gyári ;)

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/150403/2015-04-03_09.38.02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/150403/2015-04-03_10.56.46_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/150403/2015-04-03_18.34.52_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

és még nincs vége. Kijavítgatom a fényezésen a most elõkerült további hibákat, és szerintem egész vállalható lesz

6051  Spityu 2015-03-19 23:21:21  Előzmény:Bajáki Péter: 66981

Hidd el, szándékos. Mármint nem öntési hiba, de funkciója nincs szerintem. Ahhoz túl szabályos, hogy véletlen legyen. Ill. több példánynál is ugyanúgy néz ki.

Én eddig kellemesen csalódtam a szõrös Pneumantokban. Az eredeti felnik mindegyikén az van, de csak a pótkerék van a helyén. Valóban nehéz döntés elé állítana egy defekt, már én is agyaltam rajta. :) Úgy vagyok vele, hogy van 6db 99%-os, meg most már 7db szõrös, ami elég sokáig elég lesz, éppen emiatt ezt követõen csak újakat fogok venni. De a használatban lévõ újszerûek közül az egyik kissé repedezett, ki tudja, továbbfajul-e. Nem árt tartalékolni.

6050 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 66980

Jaaa, hogy aaaz. Na, azt észre sem vettem. Köszi. Hát, szerintem valami hiba lehet, nem szándékos.

[img]https://kepfeltoltes.hu/150319/63956191_2_1000x700_pneumant-gumi-520-13-toltson-fel-fenykepeket_rev002_cropped_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Úgy vagyok a szõrös Pneumant gumival, hogy szép, szép, de valójában semmire sem jó. Felrakni sajnálom, ellenben pótkerékként marhajól mutat, mindenki elélvez a látványára, símogatja, stb. ("Szõrös Pneumant, gecc! :-) ") De ha defektet kapsz, inkább hazaviszed a kocsit a két karodban, mintsem felrakd a szõrös diagonálokat. :-)

6049  Spityu 2015-03-15 06:41:26  Előzmény:Bajáki Péter: 66978

Ne már... a jobb oldali guminál nézd a cikkcakkok belsõ sarkát. Egy kis perem található kb. 1mm mélyen. Emlékeim szerint 1mm kopás múlva véget is ér. De mindjárt megnézem, ha nem esik az esõ, és útnak indulok a veteránnal.

6048 Bencze Robi 2015-03-15 06:02:13  Előzmény:Bajáki Péter: 66978

köszi :)

igen :D kis is akartuk tolni, csak már nem bírtunk várni

a monsungelb színe meg külön öröm volt amikor megtaláltam az autót :)
rakok képet a polírozás, kijavítgatás után is ha kész

6047 Bajáki Péter 2015-03-14 21:56:22  Előzmény:Bencze Robi: 66967

Robi!

Tök jók a képek, és szép a hangja. Tetszik az autó színe. :-)
2-3 porszívó gégecsõ megoldja a garázs füstproblémáját.

6046 Bajáki Péter 2015-03-14 21:53:07  Előzmény: Spityu: 66975

Nem látom a különbséget. - Bármelyik Trabanton kiszúrom a nem gyári dolgokat elsõ ránézésre, de itt nem látom. És rohadtul idegesít. :D

6045 Bencze Robi 2015-03-14 12:32:20  Előzmény: Spityu: 66975

lehet nem ugyanúgy sikerültek a kokillák a Pneumant-nál :)

6044  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Kis alkudozást követõen ma vettem két diagonált. Egyszer beszéltem arról, hogy kétféle mintával készültek. Akkor nem tudtam fotókat prezentálni, most a hirdetésbõl mutatnám. A középsõ cikkcakkos sávot kell figyelni. Amúgy szerintem semmi jelentõsége nincsen. :)
[imgw]https://img10.olx.hu/images_aprodhu/63956191_2_1000x700_pneumant-gumi-520-13-toltson-fel-fenykepeket_rev002.jpg[/imgw]

6043  Spityu 2015-03-13 18:54:56  Előzmény:Bencze Robi: 66973

Jahogy úgy! Ebben az esetben iktasd a feketedobozt a megfelelõ helyre úgy, ahogy van. ;)

6042 Bencze Robi 2015-03-13 17:26:00  Előzmény: Spityu: 66972

jobb lesz úgy ez igaz, viszont az elektronikus nem az eredetije, gyárilag megszakítós volt rajta :)

6041  Spityu 2015-03-13 12:01:01  Előzmény:Bencze Robi: 66971

Szerintem inkább tedd vissza a gyári gyújtást, aztán legyen a csomagtartóban tartalékként a megszakítós alaplap.

6040 Bencze Robi 2015-03-12 15:17:19  Előzmény: Spityu: 66970

köszi :)

6039  Spityu 2015-03-12 14:30:38  Előzmény:Bencze Robi: 66969

DOXA!

6038 Bencze Robi 2015-03-12 14:12:14  Előzmény: Spityu: 66968

itt van az is :)

[url]https://www.youtube.com/watch?v=2_fvfvZwHIE&feature=youtu.be[/url]

a hangminõség nem a legjobb, de a lényeg átjön remélem :D

ja meg még a két gyári trafót rakom majd fel, meg az elektronikus gyújtás lesz rendberakva, mert a fekete doboz feladta a harcot...aztán most a megszakítós van rajta, de most gondolkodtam rajta, hogy lehet nem piszkálom, hagyom a gyárit, az elektronikus meg ott lesz tartaléknak ha a megszakítóssal sok bibi lesz. De nem hinném amúgy, hogy kímélõ hétvégi használatnál állandóan gond lesz vele.
[i](Módosította brtrabi 2015.03.12. 15:17-kor)[/i]