Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4990  Spityu 2012-07-19 18:18:16  Előzmény:Kárász Endre: 65919

A horganyba valószínûleg jobban belekap, de a krómot is oldja (pl. csapteleprõl :D).

"a duró és a doblemez között a ragasztó elszigeteli a szegecset is, a túlsó vége pedig majd kap alvázvédõt."

Én is így gondolkodtam, és így is van, lesz nálam. Kívülrõl meg nem tud megállni a víz, no meg nálam veteránba lesz, szóval sólét nem igen fog látni. :)

4989 Kárász Endre 2012-07-19 17:05:48

Fölmerült bennem, hogy az elõzõ tulaj által a tetõre gyógyított antenna helyét befoltoznám. A kb. 6-7mm lyukat Epokittel betömném, kintrõl kapna javítófényezést, de bent tanácstalan vagyok. Ezt a fehér, kicsit mindig "taknyos" tetõborítást lehet valahogy foltozni? Arra gondoltam, hogy vágok egy minél pontosabb darabot, felragasztom, és némi nitrohigítós oldással egybedologzom a széleket. Ha oldja egyáltalán... Ráadásul ezt a rusztikus mintázatot nehéz lesz reprodukálni, ami az anyagban van.

4988 Kárász Endre 2012-07-19 17:00:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 65917

Valahol itt tartok én is... Pontosabban már megvettem a szegecseket egy cipészkellékesnél. Természetesen csak 11-es fejût találni, viszont én horganyzottat választottam, ami vas alapú (most néztem meg mágnessel). Abból indultam ki, hogy a horganyzott fejet jobban lehet festeni: én mindenre wash primert használok alapozásnál, ez tuti megoldás horganyra is. Valószínûleg nikkelre is jó lenne, de érzésem szerint az alapozóban lévõ foszforsav jobban belekap a cinkbe, mint a nikkelbe, így biztosabb a tapadás. A többi részen pedig azért nem tartok a korróziótól, mert a duró és a doblemez között a ragasztó elszigeteli a szegecset is, a túlsó vége pedig majd kap alvázvédõt.

4987  Spityu 2012-07-19 09:53:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 65917

Az antikolt szerintem (sárga)réz bevonattal ellátott vas, így ha nem sérül, akkor korrózióállónak mondható. Persze, a réz is korrodál (patina), de szerintem elhanyagolható.

Egyébként nem is vagyok benne biztos, hogy nem full réz, lehet, hogy alapból az, a fényes (nikkelezett) pedig ugyanaz, csak tömeggalvanizálva van (mosógépdob + nikkel ion fürdõ). Az a baj, hogy elfogytak, így nem tudom megvizsgálni. Ez alapján gondolom: [url]http://epitkezes-otthon.vatera.hu/lakastextil_rovidaru_meteraru/rovidaru/cipzar/csoszegecs_nikkelezett_borszegecs_1609104617.html[/url]

A létezik olyant úgy értettem, hogy sehol nem találtam ilyen szegecseket, gondoltam, ez már kiment a divatból*, aztán valaki adta a tippet, miszerint cipészkellék szaküzletben, bõrdíszmûvesnél biztosan találok. Fogót pedig kölcsönbe kaptam.

Amúgy tökéletesen összenyomható fogóval, semmiféle nem kívánt torzulás nem megy végbe rajta. A kalapácsos-ellentartós célszerszámos megoldást is ismerem, sejtésem szerint kevésbé precízen adagolható, így ott már inkább lehetnek problémák. Egyedül a sárcsapó guminál leszek gondban, de ott majd a középsõvel kezdem, akkor talán sikerül fogóval is.

* ahogy kiment a divatból a durók tetejéhez és aljához való MÍNUSZOS fejû süllyesztett és lencsefejû csavarok. Vagy a hûtõrácshoz való csavar. Stb. stb. Pécsett egyetlen csavarboltban sem találtam egyiket sem. Vagy csak hosszabbat/rövidebbet vaskosabbat/vékonyabbat. Már nem gyártják õket. Ezeket bontóból szereztem be ill. újragalvanizáltattam vagy 200db-ot. Egy élmény volt mindegyiket 2-3 lépcsõben fémtisztára mosni, felkötözni rézdrótra. :D

4986 Csády Szabolcs 2012-07-19 08:43:48  Előzmény: Spityu: 65916

Nem veteránba lesz, de törekszem az eredetiségre, s az antikolt is vas alapú, ami elõbb-utóbb elkezd rohadni, fõleg mivel ez olyan fajta szegecs, hogy nem nyomogatni kell, hanem kalapáccsal kell tartós együttlétre bíztatni a két felet,amiközben a bevonat biztosan megsérül valamilyen mértékben.

Ezt az "létezik "olyan" szegecs ill. fogó" dolgot nem igazán értem.

4985  Spityu 2012-07-19 07:08:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 65915

Ja, azt hittem, veteránba lesz. Akkor szerintem a popszegecs maradt + kittelni a lyukat. :) Én ezt gondoltam megoldásnak, amíg fel nem világosítottak, hogy létezik "olyan" szegecs ill. fogó.

4984 Csády Szabolcs 2012-07-19 04:33:41  Előzmény: Spityu: 65914

Az anyagában nem réz szegecseket inkább hanyagolnám, mivel az vas alapú. Az antikolttal én is találkoztam már. Sajnos réz szegecsbõl csak kisebb fejût tudtam beszerezni :S

4983  Spityu 2012-07-18 21:15:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 65913

Idézet egy korábbi hozzászólásomból:

[i]"Én nyáron szegecseltem. Volt gyárim, de nem lett volna mindenhová elég, így én is inkább vettem cipészkellék szaküzletben. Van antikolt vagymi (sárgás, mint a gyári, de nem anyagában), kb. 10 Ft/pár. A gyáriakat inkább meghagytam olyan helyre, ahol nem kerül fényezésre és szem elõtt van. Ill. ahol szembetûnõ a kissé eltérõ fej, ami máshogyan ívelt. A különbség inkább csak egymás mellé téve látható.
Késõbb, az augusztusi siófoki börzén találtam gyáriakat, meg is vettem mind, de még így is "csak" 34 pár van. Nagyon ritka.

...

A gyári durószegecs fõbb méretei:
- fej átmérõ: 12mm,
- fej szár átmérõ: 4.5-5mm,
- ellendarab szár átmérõ: 4-5mm,
- ellendarab talp átmérõ: 11mm,
- ellendarab magasság: 12mm."[/i]

4982 Csády Szabolcs 2012-07-18 21:03:09  Előzmény:Ackermann Balázs: 65912

Akkor lehet, hogy találtam egyet :)
Duro rögzìtéséhez 12-es fejû réz szegecs fellelési helyet nem ismer valaki? Sürgõs lenne!

4981 Ackermann Balázs 2012-07-18 18:02:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 65910

Hogy a viharba ne, magasabban is ülsz és bevered a fejed folyamatosan a plafonba. :D Ja és vagy 20 kiló egy olyan ülés... A '66-osomban is olyan van.

4980 Gyapjas Gergely 2012-07-18 11:35:25  Előzmény:Csády Szabolcs: 65910

Igen létezett!

4979 Csády Szabolcs 2012-07-18 07:34:38

601-es Trabant hátsó ülésbõl létezett a púposokéhoz hasonló fakeretes epedás fajta? Alul a helyére becsúszó kis rögzítõlemez is masszívabb darab.

4978 Huszta Tibor 2012-07-18 06:51:08

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500-5988334]Trabant 500-as:[/url]

4977 Bajáki Péter 2012-07-10 10:05:00

[b]Szárnyas emblámás homlokfal eladó a racing bazáron:[/b]

[url=http://racing-bazar.hu/alkatresz/kasztni/trabant_homolkfalak][img]http://kepfeltoltes.hu/120710/Sz_rnyas_embl_m_s_homlokfalak_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította BajakiPeter 2012.07.10. 12:06-kor)[/i]

4976 Ackermann Balázs 2012-07-05 21:02:11  Előzmény:Pátkai Antal: 65906

Köszönöm mindhármótoknak az ötleteket.

A megfelelõ szakember én leszek, költséghatékony és tanulási célzatból. Már fújtam sok mindent és szépen fejlõdnek a munkák úgy látom. :)

A 2K-sal nekem annyi a bajom, hogy hiába lett elõkészítve megfelelõen a feketére fújt fehér kormányom, hiába mûanyag alapozóztam, akkor is leugrik a 2K-s róla gyakorlatilag értelmetlen helyeken, ahol nem is éri hatás. Ki tudja, talán egy óvatlan zsírpöttyre fújtam épp ott...

A procolornál ajánlották nekem, hogy bátran csináljam 1K-sal, csak megfelelõ rétegvastagságban és megfelelõ elõkészítéssel. A száradási idõt is érdemes bõven kivárni. Elvileg egy jobb fajtával nem lehet gond, vettem RAL kód alapján megfelelõt, így olcsóbb is mint kevertetve, ami ugyanúgy nem feltétlenül ugyanaz a szín lenne.

Szerintem megpróbálom így aztán írok majd a tapasztalatokról, végülis nem napi használatú autó lesz, ha 1-2 évet kibír közben még találhatok gyári szürke kormányt is, ezt meg leoldószerezhetem.

4975 Pátkai Antal 2012-07-05 08:29:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 65903

Helló!
Az 1K- festéket én sem ajánlanám már póbálkoztam vele és szépen le tapogattam az idõ múlásával( nem kellett hozzá egy év sem). Aztán sikerült szereznem egy szép állapotú fehér kormányt ami nekem is tele volt hajszálrepedésekkel. A megoldás nekem az volt, hogy nitrós skótkendõvel át lett dörgölve az egész kormány aztán autófestékboltban vettem sprays töltõt vagy "füllert" majd abból kapott öt réteget a kormány majd vizesen be lett csiszolva. A festéshez szintén autófestékboltban vettem fekete bázis festéket (jelzem nem olcsó) és a bázisra egy sprays ipari lakkot ezekkel le lett fújva a kormány és nagyon pöpecül nézki. Lakkból is ráment vagy négy réteg de remélem így kevésbé fog kopni. Ha színben illõ kormány szeretnél csináltatni szerintem ha viszel mintát simán kikeverik azt az árnyalatot amire neked szükséged van. Ha meg a kerületét mégis félted, hogy levered vagy letapogatod egy pasas nagyon szép pepita kormányvédõket készít max vehetsz rá olyat.
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.: Tóni

4974 Tóth Balázs 2012-07-05 08:06:38  Előzmény:Ackermann Balázs: 65903

a 2K-t javasolom, megfelelõ szakember, jó alapozás és nagyon tartós lesz!
fõleg, ha szólsz a fényezõnek, hogy nagyobb igénybevételnek lesz kitéve és több réteget hordjon rá...

4973  Spityu 2012-07-04 08:07:54  Előzmény:Ackermann Balázs: 65903

Szegecses farmer, füstölõ dohánytermék és gyûrû veterán autóba nem való. :D

Normális 1K festékkel talán nem lesz gond, annyi, hogy lógasd egy hónapot a padláson, vagy valami melegebb, száraz helyen. :)
Sajnos, a 2K-sak valóban hajlamosak a lepattogásra, de ha nem válik be az 1K-s, akkor egy próbát azért megér.
Festés elõtt esetleg végezhetnél egy próbát, hogy a nitrót, kromofágot hogyan tolerálja a kormány anyaga, így egy esetleges maratásnál el tudod döntetni, hogy melyiket használhatod. A kromofág (Polifág) jóval gyorsabb szerintem, mint a nitró.

4972 Ackermann Balázs 2012-07-03 21:34:01

Egy kérdés azokhoz akik szoktak festeni 1 és 2 komponensû festékkel is:

Most készül a szürke mûszerfal a '66-os Trabimba, megfigyeltem, hogy a mattra fényezett mûszerfal kicsit vajasabb szürke árnyalat, míg a kemény mûanyagok szinte világosszürkék gyárilag. A puhább mûanyagok, mint váltókar borítás, index - azok szintén kicsit vajasabbak.

A gondom ott van, hogy van egy 600-asba való fehér kormányom, ami sajnos tele van mikrorepedéssel, így festésre szorulna ha szépet akarok és nem is illik egy szürke belû 601-esbe. Mit gondoltok, megfelelõ elõkészítés után 1K-s festékkel lehet viszonylag tartós réteget fújni egy kormányra, amit azért sokat fogdos az ember?

Csináltam már 2K-sal, tudom, hogy keményebb, de az is leverõdik ha gyûrûs újjal megfogjuk. A 1K-sat meg azért le lehetne szedni talán késõbb, ha szükséges. Elvégre ez egy fehér kormány és én szürkét akarok csinálni belõle, ami elég eretnek dolog, de úgy visszacsinálható lenne alapos higítózással... Így sajnos eléggé üti a szürkés mûszerfal színét.

Mit gondoltok?

4971 Bajáki Péter 2012-07-03 15:01:13

Gyári német belpiacos üléshuzat a vaterán.

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/utaster_csomagter/uleshuzat/trabant_601_ritka_belpiacos_gyari_uleskarpit_1604818907.html[/url]

Egyébként a kocsit még áprilisban hirdették az expresszen, vagy az apródon, 27 ezer kilométerrel Baján felejtették '90-ben a keletnémetek. Az eladó elmondása szerint eddig fészerben állt és õ munkadíj fejében kapta, de csak útban volt neki, és meghirdette. Egy nyíregyházi fickó vette meg.

4970 Bencze Robi 2012-07-02 20:53:32  Előzmény: Spityu: 65900

Nekem barna van rajta, '85 év eleji gyártmány, a kérdés meg nagyon jó :DDDD

4969  Spityu 2012-07-01 21:25:38

Izé... meg tudná mondani valaki, hogy 601-nél 1984 körül milyen színû mûanyag fólia volt felhasználva az ablaktörlõ motor takarására? Piros? Barna? Szürke? Nyilván variálták az évek során... ez össze-vissza történt, vagy volt benne valamilyen rendszer? Köszi. :D

4968 Ék Roland 2012-06-24 10:45:06

hy
trabant 500 as váltójába milyen olajat ajánlatok?

4967 Zwick Gábor 2012-06-22 18:42:39  Előzmény:Bencze Robi: 65897

Konkrétan kellett az önkormányzatnak a hely ahól állt eddig garázsban. Aztán 1 év csillaggarázs után hozzámkerûlt, plusz utánfutó meg kismotorfecskendõk stb. Lassan fedél készítésbe kell kezdjek hogy ne ázzon szegény.

4966 Bencze Robi 2012-06-21 20:25:34  Előzmény:Zwick Gábor: 65896

ááá de fain gratulálok :DDD
nagyfateromnak volt Zukja, folyton a menetlevelet írtam kiskoromban :)
ráadásul a Tied szerkocsi... leselejtezték pár éve és most találtad meg?

4965 Zwick Gábor 2012-06-17 11:35:21

Igaz nem Trabant és nem NDK de ez a legújabb szerzemény a flottában:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120617/DSCN9063_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

:D

4964 Holnapy Gergely dr. 2012-06-16 18:53:54

Szerintetek melyik váltótartó konzol való a '63-as Trabiba, a jobb, vagy a bal oldali?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120616/P1050447_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Gergõ

4963 Ackermann Balázs 2012-06-15 18:56:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 65893

Az én '80-asom elvileg Perlweiss, de nagyon úgy tûnik ez azonos/közelítõ a Pastellweissal és Marmorweissal. A RAL 7035 nagyon olyannak tûnik! Azzal javítottam mindenhol elég jól közelíti.

4962 Csády Szabolcs 2012-06-15 13:43:54

Nem tudja valaki a '64-'76 közt használt Trabant festékek színkódjait? Tudom, hogy ekkor még nem használtak ilyet, de hátha. Elsõsorban a '64-'69 közt használt "Marmorweiß" és a '69-'76 közt használt "Polarweiß" érdekelne.
Elõre is köszönöm a segítséget!

4961 Pátkai Antal 2012-06-15 12:52:20

Üdvözlet az Uraknak!
Olyan kérdésem lenne hogy a 74 elötti váltóban ugye más a 4.fokozat fogaskerekeinek áttétele mint az utánna gyártott váltóké. Mennyiben befolyásolja ez a végsebességet? Miért álltak át a rövidebb áttételezésre?
Válaszokat elõre is köszönöm.
Üdv.: Tóni

4960 Holnapy Gergely dr. 2012-06-13 18:57:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 65890

privát üzenet ment.
Üdv:
G

4959 Csády Szabolcs 2012-06-12 13:10:11

Valaki nem tudja véletlenül az OT 17-67-es rendszámú 601-es Trabant tulajdonosának az elérhetõségét? Ez a kocsi volt a Veterán magazin 2012/2-es számában.
Elõre is köszönöm!

4958 Csády Szabolcs 2012-06-09 19:57:17

[urls=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/auto/trabant_600_as_veteran_1963_alkatresznek_1601498861.html?bk_medium=selfpromo&bk_source=gravity_vatera&bk_campaign=gravity&bk_content=listings_big3&bk_referral=http%3A%2F%2Fhasznalt-konyv.vatera.hu%2Fkonyvcsomag%2F55_db_os_konyvcsomag_1601804135.html&bk_term=trabant%20600-as,veteran%2019 63%20alkatresznek.]600-as Trabant[/urls]

A kommentekbõl úgy tûnik, hogy hajlik a bontás felé az eladó.

4957 Bajáki Péter 2012-06-05 16:07:10

Pontosan így van. Ezt igazolja az alábbi 1970-es prospektus is, melyen egy 601 de Luxe Hycomat látható. (A képen a jobb alsó sarokban.)

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/120605/601_Hycomat_de_Luxe_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/120605/601_Hycomat_de_Luxe_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

4956 Ackermann Balázs 2012-06-04 20:58:24  Előzmény:Pátkai Antal: 65885

Félreértés ne essék: a Hycomat [u]NEM[/u] rokkantkocsi, volt egy speciális kivitel is kézi fékezéssel és gázadagolással, de eredetileg ez egy vezetéskönnyítõ extra ami a kéziváltós autózás "nehézségét", a kuplungolást hivatott kiváltani. A technika messze felülmúlta korát (1965-ös bemutatású) és csak az utóbbi években kezdték verni a mellüket különbözõ neves autógyártók hasonló termékkel.

Õszintén szólva én szíves örömest átépíteném az autómat, csak egyszerüen nincs energiám mostanság belefogni és kéne egy komplett normális állapotú Hyco rendszer. :)

És persze egy másik hátrányt tudnék ellene hozni, hogy az oly praktikus egyszerûségét rombolja a Trabantnak. :S

4955 Bajáki Péter 2012-06-04 19:09:32  Előzmény:Pátkai Antal: 65885

Egy kis kedvcsináló:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=7vF4O0NvEEA[/url]

(Saját felvétel, hiánypótló a Youtube-on.) :-)

4954 Pátkai Antal 2012-06-04 18:06:03  Előzmény:Bajáki Péter: 65884

Én inkább maradok a hagyományos megoldásnál. Amíg van két jó lábam addig nem lesz Hycomatos az autóm:D

4953 Bajáki Péter 2012-06-04 17:19:13  Előzmény:Pátkai Antal: 65878

Az is megoldás, ha átépíted Hycomatra. Két embert is tudok, akinek van hycomat váltója. Az egyik szabadban van, kertben, fóliával letakarva, ha jól emlékszem, a másik, egy 46 ezer kilométert futott donor autóban, de ennek a motorja nincs meg, és Hycomat rendszer többi részérõl nincs infóm. Ezek 1 évvel ezelõtti infók, nem tudom, hogy meg vannak-e még. Az ablakba való piros matricát is lehet kapni.

Amúgy jó dolog Hyco-t vezetni, volt szerencsém hozzá.

4952 Bajáki Péter 2012-06-04 17:09:44

6 voltos Trabantba milyen márkájú akkumlátort ajánlotok?
AKKSI, Tornádó, Lesti Akku, Banner, Varta, stb?
[i](Az elsõ kettõ, az gyakorlatilag ugyanaz, különbséget nem látok.) Nem tudom, hogy a Banner és a Varta gyárt-e még... )[/i]

És hol szoktátok megvenni? (Budapesten vagy Szegeden belül.)

Melyik a praktukusabb: a jobb+ vagy a bal+

forrás:

[url]http://www.akksi.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=25&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26[/url]
[url]http://www.akksi.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=26&category_id=2&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Item id=26[/url]

[url]http://bolthely.hu/akkumulator/id/00381_LESTI_AKKU_Akkumulator_6V_77Ah_TRABANT_Bal_[/url]

4951  Spityu 2012-06-04 15:43:42  Előzmény:jocking .: 65880

Õszintén szólva még sosem olvastam végig a Hycomat rendszer leírását, sejtésem szerint a nyelestengely üreges és azon keresztül megy át a hajtás a szivattyúnak.

4950 Kárász Endre 2012-06-04 14:38:14  Előzmény:jocking .: 65880

Az, hogy az olajszivattyút közvetlenül a fõtengely hajtja. Gondolj bele: olyan helyrõl kell hajtani, hogy az olajnyomás álló jármû és oldott kuplung esetén is biztosított legyen. Ellenkezõ esetben (azaz ha a váltó nyelestengelyérõl szeded a hajtást) nem lehetne elindulni, mert álló kocsi és egyesbe tett váltó esetén a sebváltó mindne alkatrésze áll.

4949 jocking . 2012-06-04 13:56:39  Előzmény: Spityu: 65879

Egyáltalán miért van külön olyan, hogy "Hycomat fõtengely"? Mi köze van a hycomat rendszernek a fõtengelyhez? Tudtommal a váltóra van építve az olajszivattyú, és a félautomatizált kuplungnál is csak a kiemelõvilla karja más. Akkor mi plusz dolga van a fõtengelynek egy hycomatban?

4948  Spityu 2012-06-04 12:30:25  Előzmény:Pátkai Antal: 65878

Nem gond, simán összeszerelhetõ. A nyelestengely nem ér el odáig.

kerbor: az a kis rozsda lényegtelen helyen van, a csapágyak legyenek hibátlanok, az számít. Elég száraznak tûnik, ha van valami silány olajad, lekenhetnéd vele + 2 réteg szatyor.

4947 Pátkai Antal 2012-06-04 12:04:22  Előzmény: Spityu: 65872

Nem nem húztam túl csak kiváncsi voltam hogy esetleg kézzel ki tudom-e húzni éppen hogy csak bele kapattam a csavart és egy könnyed csuklómozdulattal kihúztam belõle. Igazából nem Hycomatos autóba lenne beépítve szóval most a fõtengely végében van egy nagyobbacska "üreg". Na már most egy sima fõtengely végében nincs ekkora furat. Gondolom a nyeles tengely abba a furatba ülbele? Most ha ezt így összerakom akkor nem lesz semmi promléma? Eddig mindig sima fõtengelyekel szereltem a motrokat de ez most újdonság számomra.

4946  Spityu 2012-06-03 20:59:34  Előzmény:Bajáki Péter: 65876

E1sõ!

4945 Bajáki Péter 2012-06-03 20:53:27

Sziasztok!

Púpos Wartburghoz való ködlámpák a vaterán.
[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/villamossagi_alkatresz_elektronika/3_db_veteran_retro_auto_lampa_1599300863.html[/url]

4944 Kerekes Gábor 2012-06-03 12:32:47  Előzmény: Spityu: 65874

Értem mire gondolsz, köszi. Van pár kis rozsdának tûnõ folt, néhány helyen, amiatt kell agódnom? Fõleg a 11580.jpg képen látszik.

4943  Spityu 2012-06-03 11:08:00  Előzmény:Kerekes Gábor: 65873

Két lehetõség van:
- be kell esztergáltatni a középcsapágyakon lévõ rögzítõgyûrûk hornyát a blokkfelekbe,
- le kell venni a középcsapágyakról ezeket a gyûrûket és a pozicionálást a kis stift fogja ellátni (ha jól látom, hiányzik). Ehhez kell egy-egy megfelelõ méretû lyukat fúrni a blokk felsõ felébe.

4942 Kerekes Gábor 2012-06-03 08:26:49  Előzmény: Spityu: 65871

Köszi az infókat, ha egyszer be lesz építve akkor 87-es trabiba lesz. Leírásod alapján akkor abba is jó lesz. Köszi.

4941  Spityu 2012-06-02 21:41:09  Előzmény:Pátkai Antal: 65869

Izé... a csavart tökig behajtottad, utána pedig túlhúztad? Vagyis "lehúzóként" funkcionált? Elképzelhetõ, hogy kitolja így. Õszintén szólva, nagyon nem ismerem a Hycomat rendszert. Szóval fogalmam sincs, hogy mekkora erõt kell kibírnia elforgás ellen. Szerintem az ott normál zsugorkötés.