Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5037 Kárász Endre 2012-08-07 15:25:28  Előzmény: Spityu: 65966

Gázbovdennél is volt ilyen szürke-fekete váltás?

5036  Spityu 2012-08-06 07:52:30

[url]http://hasznalt-konyv.vatera.hu/szakkonyv_kezikonyv/autos_motoros_konyvek/wartburg_353_w_javitas_technologia_1_afit_1626625601.html[/url]

5035  Spityu 2012-08-04 23:58:47  Előzmény: : 65965

Neeeeee... fekete ablakspricnik?! Elhiszem én, de furcsa... az én '84-es S Limo-mon garantáltan szürke volt. A többi OK.

5034   2012-08-04 17:39:49  Előzmény:Bajáki Péter: 65962

'81-es kombi: fekete ablaktörlõk, tükrök és ablakspricni. Szürke elsõ/hátsó lámpa alátét, és a kilincsek alatt is.

5033 Bajáki Péter 2012-08-03 13:08:29  Előzmény: Spityu: 65963

A '81-esen még szürke ablakspricni van, szürke csomagtérzár-alátétgumival. A tükrök és az ablaktörlõk, valamint a díszlécgumi már fekete.

5032  Spityu 2012-08-03 12:40:45  Előzmény:Bajáki Péter: 65962

Elég sokáig, talán '89-ig kb. Sokáig azt hittem, hogy összefügg a csomagtérzáréval, de nem. Utóbbiból az enyémen már fekete volt '84-ben, de ha jól emlékszem, akkor a '80-ason szürke van.
Azt hiszem, de ez sem biztos, akkor lett fekete, amikor az ablakspricni is.

5031 Bajáki Péter 2012-08-03 12:01:36  Előzmény: Spityu: 65960

Kérdés: meddig volt szürke fényszóró alátét gumi?

5030 Bajáki Péter 2012-08-03 11:57:46  Előzmény: Spityu: 65953

Index: a gyári, új, dobozban lévõ '82-es indexemen vajszínû szelepgumi szerû tömítés fut körbe, és alul bekanyarodik középen és belóg 3-4 mm-re felfelé. A '89-es indexemen meg lapos fekete tömítés van, a csavarok csillagcsavarhúzósak, míg a '82-esen laposcsavarhúzósak, ami szebb. Egyébként nem tudom, hogy melyik tömít jobban.

5029  Spityu 2012-08-03 11:54:18

Azt hiszem, megfejtettem a keleti kérdést nyugaton. A fényszóró gumijának a vájatos felével kell elõre néznie, vagyis a kivágásnak elöl kell lennie magasság állítós kivitelnél.
Eszembe jutott, hogy az ilyen gumi asszimmetrikus, a fényszóróguminak ugyebár van egy csúcsa (12 óránál), a kivágás pedig nem 6 órához hanem kb. 5 vagy 7 órához esik (attól függ, honnan nézzük).
A lámpaüstön viszont balra esik az állító kar, vagyis a kivágásnak 7 óránál kell lennie, így a koncentrikus vájatok elõre néznek. :)

A perem jobbra esõ részén lévõ furat van 12 óránál:
[imgw]http://www.zsombishop.hu/images/2009_04080105.JPG[/imgw]

A képen bal-felülre esik (kb. 11 órához) a gumi csúcsa (12 óra):
[imgw]http://www.zsombishop.hu/images/2008_07030020.JPG[/imgw]

Az indexhez meg szerintem veszek szelepgumit, mert ez a lapos nagyon ocsmány. :D Pedig gyári minden, FER-es dobozból - úgy látszik, kétféle kivitel volt.

5028  Spityu 2012-08-03 06:38:26  Előzmény:jocking .: 65958

Igen, én is így gondolkodtam, amikor a kivágásos gumit vettem alapul. Mindjárt megnézem a 4T-m lámpáit pontosabban.

5027 jocking . 2012-08-02 22:46:12  Előzmény: Spityu: 65957

Szerintem a képen pont fordítva van, mert a csipánál pont azért nem síkban van a kivágás, hogy a karnak legyen helye mozogni a gumi bizergálása nélkül.:D

5026  Spityu 2012-08-02 22:13:46  Előzmény:Kárász Endre: 65956

Köszi a választ. Többiek? Tipp? Szerintem gyárilag elqrták a 4T-men és Endre (és még sok más tulajdonos) kocsiján is. :)

5025 Kárász Endre 2012-08-02 22:04:32

Gyorsan telefonnal lefotóztam a kezemet, éppen benne volt egy Trabant fényszóró...
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120803/K_p0054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Azt is el tudom képzelni, hogy a kimélyítésnél lévõ vékony rész szándékosan elõre felé van, így jobban rásimul a kis karra.

[i](Módosította Endre 2012.08.03. 00:05-kor)[/i]

5024 Kárász Endre 2012-08-02 21:35:41  Előzmény: Spityu: 65954

"Azonban a 2T-m az még sima, így nem tudom, hogy a kar az a gumi elõtt vagy mögött megy. Gondolom, ez megválaszolná az elõzõ kérdésem egyik felét. :)"

vagy nem... :)

Az én 1990-es 2T Trabimon a bordázott/vájatos felület néz HÁTRA, a sima elõre. A kis kar az a gumi elõtt van. A gumin valóban van egy kisebb kivágás, feltehetõen a karnak. Na igen, de a fentebb vázolt elhelyezésnél pont hátrafelé néz ez a kimélyítés, így ez alapján azt gondolnám, hogy nálam is fordítva van. Viszont nekem nagyon erõs a gyanúm, hogy ezt még nem bontotta meg senki sem a kocsimon... Mindenesetre a kiméályítés a vájatos felületetn van.

Index: lapos tömítés

5023  Spityu 2012-08-02 21:29:14

Jah, azt elfelejtettem írni, hogy a fényszóró magasság állítóval ellátott lámpákhoz másik gumi volt, amelyeknél ki volt vágva egy kis rész a karnál. Azonban a 2T-m az még sima, így nem tudom, hogy a kar az a gumi elõtt vagy mögött megy. Gondolom, ez megválaszolná az elõzõ kérdésem egyik felét. :)

5022  Spityu 2012-08-02 21:14:46

Sziasztok!

Szõrszálhasogató kérdésem lenne Trabant elsõ lámpákhoz...

1. fényszóró: a gumialátét melyik irányba néz? Az egyik oldala "lapos", a másikon a szegély alul szépen eltûnik (srégen) ill. koncentrikus körökben "vájatos" a felülete. A 4T-men a lapos fele néz elõre, de szerintem ez így nem jó. Vagy mégis?

2. indexnél: kétfajta gyárival találkoztam eddig, az egyiknél lapos tömítés volt a bura és a foncsor között, a másiknál pedig szelepgumi szerû volt behajtogatva a foncsor peremébe. Tudni errõl valamit, hogy ez mennyire függött az évjárattól?

Ha valaki nem biztos, megírhatná azt is, hogy nála hogyan van (évszámmal). Köszi elõre is! :)

5021 Csády Szabolcs 2012-08-01 11:06:58

[imgw]http://pf31.pappenforum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=36867&h=1db167c6180132c434cf803c269826d966644102[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2012.08.01. 13:08-kor)[/i]

5020 Bajáki Péter 2012-07-31 14:13:12  Előzmény:Bajáki Péter: 65950

[b]Trabant 500 Kombi[/b]

[url=http://kepfeltoltes.hu/120731/Trabant_500_kombi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/120731/Trabant_500_kombi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/auto/trabant_600_veteran_1962_csere_is_1624170608.html[/url]


[i](Módosította BajakiPeter 2012.07.31. 16:17-kor)[/i]

5019 Bajáki Péter 2012-07-30 23:29:48  Előzmény:jocking .: 65949

... de akkor ráírná a százezret, vagy még többet.
Ennek megvan a hátulja, ráadásul Kombi:
[url]http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9166659[/url]
[i](Módosította BajakiPeter 2012.07.31. 01:30-kor)[/i]

5018 jocking . 2012-07-29 21:55:35  Előzmény:Bajáki Péter: 65948

Hát, ha lenne hátulja, meg valamennyi belseje, akkor talán érne ennyit...

5017 Bajáki Péter 2012-07-29 21:28:57  Előzmény:Huszta Tibor: 65938

Ha már így felbukkantak a 600-asok, itt egy újabb példány, szürke forgalmis, 45-50 ezer forintért. Nem tudja hová tenni, és a családja már nem tûri tovább.

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/egyeb/trabant_trabi_600_p60_p_60_1622933885.html[/url]

[img] http://kepfeltoltes.hu/120729/Trabant_600_vatera_800x600_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[i](Módosította BajakiPeter 2012.07.29. 23:37-kor)[/i]

5016 Ék Roland 2012-07-29 16:08:14  Előzmény:Biacsics Gábor: 65946

hy
a mosonmagyaróvári veteránjármû egyesületé közös munkával szeretnénk rendbe hozni.

egy eredeti hengerfej kellene rája elöször is....

5015 Biacsics Gábor 2012-07-29 10:12:12  Előzmény:Ék Roland: 65945

Elég patkányos.... Mi a terv vele?Van néhány új cuccom Barkashoz ha érdekel csörögj rám.

5014 Ék Roland 2012-07-28 17:44:01

hy
mai lelet,alk. dokumentációt várok hozzá
[url]http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=501804833178897&set=a.377011158991599.107384.100000481531055&type=1&theater[/url]

5013  Spityu 2012-07-27 21:29:10  Előzmény:jocking .: 65943

Megfordult a fejemben... mármint, hogy elírta. :)

OFF: bekötöttük a fordulatszámmérõt egy "valamilyen" diódával és egy "akármilyen" tranzisztorral (elsõre eltaláltam a két megfelelõ lábat és az irányt! :D). Köszönjük a nemtudoménmilyen lemezjátszógyár 1979-ben ott dolgozó munkatársainak. A Graetz-hídból egy diódát sikerült kimenteni, a többi elhalálozott ki-/beforrasztás közben. Elég rövidre vették a lábakat.
Holnap, holnapután versenyen minden kiderül, kézzel tekergetve a jeladót, mûködött.

ON:

5012 jocking . 2012-07-27 18:33:08  Előzmény: Spityu: 65942

Fel kéne hívni a hirdetõt, hogy elb@szta a hirdetést, mert egy nullával többet írt az összeg végére.:D

5011  Spityu 2012-07-27 09:05:05

Na igen, az a hatszáz még a "van az a pénz, amennyiért eladó" esetében is sok. :) Azért.

5010 jocking . 2012-07-27 08:41:25  Előzmény:Huszta Tibor: 65938

600 ezer?:eek: Valaki elmondaná, hogy hol élnek ezek az iq fighterek, akik trabanttal akarnak meggazdagodni? Röhej... Tök f@sz@, ha 3 év múlva kész lesz az OT-s 2T-m, és megszorulok, csak annyit mondok, hogy 6 millió, és jackpot!:D:evil:

5009 Ackermann Balázs 2012-07-27 07:15:17  Előzmény: Spityu: 65939

Ne hidd, csapnivaló szegényke. Láttam életben, porhanyós a padlólemeze is, küszöbjei is. Az egész egyben le van nyalva vajszínûre és valósággal szétrohadtak az ülései. Még anno 200 volt, azt is sokalltam érte. Persze mindent meg lehet menteni, végülis nem rossz alap, csak nem nekem való. Inkább az ütikopi, de életszagú '66-osom! :)

5008  Spityu 2012-07-27 06:29:03  Előzmény:Huszta Tibor: 65938

A 250-es egész jó. :)

5007 Huszta Tibor 2012-07-27 06:08:15

Még két újabb lehetõség:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/p_60/trabant_p_60_csere_erdekel-6019094[/url]
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/600/trabant_600-6019267[/url]

T.

5006 Ék Roland 2012-07-26 16:25:40

A Mosonmagyaróvári Veteránjármû Egyesület Családi Napot tart 2012 szeptember 15-16-án.
Sok szeretettel Meghívunk családoddal, barátaiddal együtt.

Tisztelt Veteránosok!

A Mosonmagyaróvári Veteránjármû Egyesület Családi Napot tart 2012 szeptember 15-16-án.
Sok szeretettel Meghívunk családoddal, barátaiddal együtt.

KÉRJÜK SZÓLJ ISMERÕSEIDNEK, BARÁTAIDNAK ERRÕL A LEHETÕSÉGRÕL, EZZEL ELÕSEGÍTVE EGYESÜLETÜNK NÉPSZERÛSÍTÉSÉT, MEGISMERÉSÉT !

Célunk, hogy egy kötetlen hétvégét töltsünk azokkal kiknek szívügyük a veterán autók,- motorok óvása, védelme.
Nem kötelezõ veterán jármûvel megjelenni, de legalább egy fényképet hozz magaddal róla.
Terveink szerint lesznek programok, amiken tetszés szerint részt lehet venni, kinek - kinek habitusa szerint.

SZOMBAT:
A gyülekezés reggel 8 órától kezdõdik a helyszínen. Utazás egyénileg.
Cím: Aranykárász Camping
Rajka
Mosoni Duna part
A közös program 12 órakor ebéddel kezdõdik.
Utána kirándulást teszünk Dunaszegre Papp Zoltán stabil motor múzeumába.
Akik maradnak tetszõlegesen választhatnak a Camping nyújtotta lehetõségekbõl. / kenuzás, sétahajózás, labdajátékok, fürdés /
Este koncert Zoltán és Szilvi fellépésével. Tánc, jókedv ki meddig bírja.
VASÁRNAP:
Ébredés, reggeli.
10-11 óra Elõadás Veres László: Gyújtó berendezések története
Szabad program folyamatos

12 órakor ebéd
a délután folyamán MOTOR indítási próba, egy több éve üzemen kívül lévõ 250-es JAWA újraélesztési próbája
A Családi Nap 16 óráig tart.

Nem tudjuk ki milyen korosztályú gyermekkel érkezik, de aki úgy érzi és szívesen elvállalja, számukra lehet mese olvasást beiktatni magyar népmesékbõl.
Lehet szervezni akinek van hozzá érzéke pl. számháborút, hogy ne csak a motorokról szóljon minden. Apa játsszon is a gyerekekkel.

Tehát sok szeretettel várjuk a jelentkezéseket a tervezhetõség miatt, amit - lehetõség szerint - emailban tegyetek meg.



5005 Csády Szabolcs 2012-07-24 07:27:16

Ezt a lerabolt vázat egy németre tuti nem tukmálod rá. Meg mit is kezdene vele, vagy bárki egy alvázszám nélküli, eredeti motorjától és minden beszerezhetetlen kuriózumától megfosztott Trabival? Nézz fel a mobile.de-re, olyan hamvas megmaradt öreg Trabantok vannak fent, hogy minden másodiknál magadhoz nyúlsz!
Nem azt mondom, hogy nem kár érte, de ez már csak DJ pultnak, illetve alkatrésznek jó.
Valakinek meg kell halnia, hogy más élhessen. Kemény az élet még Trabantéknál is...

5004 Bajáki Péter 2012-07-23 19:52:30  Előzmény: Spityu: 65934

Köszönöm a véleményed, a választ. Valóban milliomosnak vagy elborult elméjûnek kell ahhoz, hogy felkarolja az ember. Sem milliomos nem vagyok, sem elborult elméjû (eléggé). Félbe vágott Trabi ötlete nem rossz, de valahogy nekem egészben jobban tetszene. Félbe vágni egy fiatalbbat is lehet. Mindegy, nem ez a lényeg.

Szóba jöhetne egy olyan dolog, hogy a kasztnit exportálni egy hasonlóan "bolond" németnek. (Alapból ellenzem a Trabi-exportot, de inkább ez, mint a nagyflex.) --> De nincs kapcsolatom kifelé, nem tudom leszervezni, és nem beszélek németül. Felmerült bennem, hogy oké, megveszem "dísznek" otthonra. De otthon ez be van tiltva, illetve önerõbõl jelenleg nem menne - szülõi-IMF finanszírozás kicsukva. Így ezért támadt az elõbbi utópisztikus gondolatom, hogy maga az egyesület vásárolná meg, és utána az elõbb felsorolt mentõötletek valamelyike talán megvalósulhatna. (Ha 20 ember pl. 3 ezer Ft-tal támogatná a kezdeményezést, már mûködhetne az elhozás. Következõ kérdés a tárolás, a hogyan tovább, mi legyen vele lenne.)

Lehet, hogy kevés fogalmam van még egy autó gondozásáról, de nem lehetetlen dolgokról beszélek szerintem. Csak költséges dolgokról.

5003  Spityu 2012-07-23 19:15:47  Előzmény:Bajáki Péter: 65933

[i]"vagy túl utópisztikusak a gondolataim, a megoldási javaslataim?"[/i] Igen, sajnos.

A mai világban még papíros Trabantnál is kétszer meggondolja az ember, hogy nekiálljon-e. Ha egyszerûbb felújítást csinál, akkor sem valószínû, hogy késõbb nullával ki tud szállni belõle (ha úgy hozza az élet). Tisztességes restaurálásnál pedig tutira nem. A második esetben valamicskét ugyan nõ a kocsi végértéke (adott évjáratot, típust feltételezve), azonban a költségek négyzetesen emelkednek.
A papír néha fontosabb, mint a tárgy, tudom, ez egy ritka darab, de mégsem valószínû, hogy valaki felkarolná így, hogy az alvázszám helyén egy ablak vagy két furat van.
Hasonló a helyzete - egy árnyalatnyival jobb - a kasztnicserés és az AF-es kocsiknak.
Szobor így meg úgy, valahol tárolni kell, költeni szintén kell rá stb. stb. Milliomosnak vagy nagyon elborult elméjûnek kellene lennie az embernek ahhoz, hogy egy olyanba pénzt öljön, amibõl késõbb egy fillért sem tud kivenni. Mondjuk, én ilyen vagyok, csak épp a sajátommal. Nem akarom leírni, hogy mennyi lesz a vége, úgysem hinné el senki, de annyit elárulhatok, hogy soha nem fog eladó sorba kerülni. :) Vagyis: egy fillért sem fogok látni belõle.
Abban nagyon egyetértek, hogy múzeumban a helye. De én úgy tudnám elképzelni, hogy félbevágva. Röntgen Trabantként. Lásd lent. Mondjuk a bal fele maradna meg, jobbról be lehetne látni, motor, váltó stb. szintén röntgen üzemmódban. Így nem számít, ha szét van barbárkodva az alvázszám környéke és nincsen papírja. Mindezt körbejárhatóan, hogy az általad említett külsõ jegyek is láthatóak legyenek. Valahogy így:

[imgw]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Trabant_vehicles_-_cut2.jpg[/imgw]

5002 Bajáki Péter 2012-07-23 18:41:54  Előzmény:Bencze Robi: 65932

ad 1. Nem Méh-telep, hanem autóbontó. Ha Méh-telep lenne, már be lenne bálázva.
ad 2. Senki sem állította, hogy a tulaj adta bontóba, amikor még 2009-ben sehogysem akart megválni tõle. Gondolom a bácsi elhunyt, az örökös meg semmire se nézte a Trabit.
Spityu: igen, ez az a Trabi, ami a cikkben szerepel - ABalu mondta.

Itt a topikban mindenki siratja, hogy kár érte. ... de még nincs összenyomva, összepréselve, vagy szétvágva! Rendben, közúti használati értéke nulla, kuriózum cuccokat nemigen tartalmaz. De csak úgy, szobornak, kiállítási tárgynak tökéletes. Turistáknak, zárt pályán, '60-as évekbeli élményautózásra tökéletes, mint pl. Kõváry Barna '79-es rallye autója. Mint múzeális érték, még szóba jöhet. Most kellene egyesületi szinten lépni: megvenni kiállítási darabnak. Rendbehozni, kipofozni. Mûszerfalról, kormányról, annyit, hogy beszerezhetõ, lökhárító hamisítható egyberészesbõl. Felújítva szépen mutatna mondjuk a Közlekedési Múzeumban. Vagy nem felújítva, csak lemosva egy garázsos diorámában, az állandó kiállítás részeként. .... vagy túl utópisztikusak a gondolataim, a megoldási javaslataim? Igen, szomorú, hogy oda jutott a kisautó, de korántsem menthetetlen. Hol talál bárki csupasz "C" oszlopot? Hol talál bárki kis háromszög nélküli "B" oszlopot? Sehol! Ez benne az eszmei érték. Ezt az autót többre nézem, mint bármelyik kertben pusztuló, rozsdás P50-t, vagy 600-ast.

5001 Bencze Robi 2012-07-23 15:15:49  Előzmény: Spityu: 65931

mondjuk ha a tulaj tudta, hogy milyen kocsival szaladgál, azért lehet, hogy nem a méhtelepen kellett volna kikötnie :( na ez a pazarlás... kár érte

5000  Spityu 2012-07-23 13:20:45  Előzmény:Bajáki Péter: 65930

Nemár, ez az a kocsi? Anno én is olvastam ezt a cikket. Nem tudom, ki mutatta.

4999 Bajáki Péter 2012-07-23 13:14:22  Előzmény:Bencze Robi: 65929

Hát azért minden '64-est nem akarok a házhoz hozni. De ez az autó jobb sorsot érdemelt volna, és még kábé menthetõ. Autóként már nem jöhet szóba, max. zárt pályán, udvaron belül. Viszont kenyeret nem kér.

Három éve még cikkeztek is róla:
[url]http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/45_eves_bugyi_antal_feher_papirjaguarja/2105754/[/url]

4998 Bencze Robi 2012-07-23 12:49:08  Előzmény:Bajáki Péter: 65927

hát igen ezek a mondatok már nálunk is elhangzottak párszor :DDD

[url]http://www.youtube.com/watch?v=60j4WouEVCU[/url]

"itt nem látsz rá, itt nem zavar" :DDD

4997 Bajáki Péter 2012-07-23 12:23:54

Német nyelvû Wartburg 311-es alkatrészkatalógus a vaterán.

[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/egyeb/pupos_wartburg_gyari_alkatresz_katalogus_1620837209.html[/url]

valamint, szintén dísz:

DJ pult Wartburg 311 elejébõl :-)
[url]http://elektronika.vatera.hu/studio_dj_es_discotechnika/diszkofeny_lezer/dj_pult_wartburgbol_1620821822.html[/url]

4996 Bajáki Péter 2012-07-23 12:17:17  Előzmény: Spityu: 65926

Csak a Racing bazáron hirdette. Ostoba. Mindegy, szerintem az a lényeg, hogy egyben van. Még. Mint dísz, még jó lenne. Itthon felvetettem a kérdést, a válasz természetesen merev elutasítás; és a "Fiam, te nem vagy nyomas!" kezdetû mondatokkal folytatódott.

4995  Spityu 2012-07-23 11:45:43  Előzmény:Bajáki Péter: 65925

Kár érte. Én nem emlékszem rá, hogy hirdették volna (ez persze semmit sem jelent).

4994 Bajáki Péter 2012-07-23 10:55:48  Előzmény:Huszta Tibor: 65924

Felhívtam az autóbontót, ahol ez a ’64-es Trabi áll. Eredetileg hirdették rendszámosan is, de nem kelt el. Most már ki van vonva a forgalomból, alvázszáma nincs, kuriózum cuccokat elvitték róla (háromrészes lökhárító, mûszerfal, kormány, stb.); a motorja már nem ’64-es, hanem újabb. Az autó gyakorlatilag szobornak, kiállítási darabnak jó. Jó volna megmenteni, mégiscsak egy korai autóról van szó. Van közöttünk olyan, aki lát benne fantáziát?

4993 Huszta Tibor 2012-07-21 22:12:28

Egy 64-es 601-est valaki?

[url]http://racing-bazar.hu/alkatresz/bontott/trabant_2_utemu_48_eves_alkatreszei_eladok[/url]

4992 Kiss Krisztián 2012-07-21 12:47:33

[url]http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Trabant_veteran_5416656.htm[/url]

4991  Spityu 2012-07-19 18:21:28  Előzmény:Kárász Endre: 65920

Nekem is pontosan ez az ötletem erre a problémára. A mintázattal ne törõdj. Ha úgy vágod ki, akkor nagyjából stimmelni fog a "rácsozat". Biztosan kell vele szórakozni, de szerintem a végeredmény megfelelõ lesz. A nitróval óvatosan, nehogy kifakítsa lokálisan, fõleg, ha dohányzó volt a kocsi (meg úgy amúgy is barnul).

4990  Spityu 2012-07-19 18:18:16  Előzmény:Kárász Endre: 65919

A horganyba valószínûleg jobban belekap, de a krómot is oldja (pl. csapteleprõl :D).

"a duró és a doblemez között a ragasztó elszigeteli a szegecset is, a túlsó vége pedig majd kap alvázvédõt."

Én is így gondolkodtam, és így is van, lesz nálam. Kívülrõl meg nem tud megállni a víz, no meg nálam veteránba lesz, szóval sólét nem igen fog látni. :)

4989 Kárász Endre 2012-07-19 17:05:48

Fölmerült bennem, hogy az elõzõ tulaj által a tetõre gyógyított antenna helyét befoltoznám. A kb. 6-7mm lyukat Epokittel betömném, kintrõl kapna javítófényezést, de bent tanácstalan vagyok. Ezt a fehér, kicsit mindig "taknyos" tetõborítást lehet valahogy foltozni? Arra gondoltam, hogy vágok egy minél pontosabb darabot, felragasztom, és némi nitrohigítós oldással egybedologzom a széleket. Ha oldja egyáltalán... Ráadásul ezt a rusztikus mintázatot nehéz lesz reprodukálni, ami az anyagban van.

4988 Kárász Endre 2012-07-19 17:00:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 65917

Valahol itt tartok én is... Pontosabban már megvettem a szegecseket egy cipészkellékesnél. Természetesen csak 11-es fejût találni, viszont én horganyzottat választottam, ami vas alapú (most néztem meg mágnessel). Abból indultam ki, hogy a horganyzott fejet jobban lehet festeni: én mindenre wash primert használok alapozásnál, ez tuti megoldás horganyra is. Valószínûleg nikkelre is jó lenne, de érzésem szerint az alapozóban lévõ foszforsav jobban belekap a cinkbe, mint a nikkelbe, így biztosabb a tapadás. A többi részen pedig azért nem tartok a korróziótól, mert a duró és a doblemez között a ragasztó elszigeteli a szegecset is, a túlsó vége pedig majd kap alvázvédõt.