Végül is, nem baj, ha színkód alapján lett fújva. Ha mondjuk nem volt gyári minta, akkor főleg. Arra ne számíts, hogy ha bele kell javítani, és elmész valahova, bemondod a színkódot, ugyanazt a színt kapod. Max. talán ugyanannál a gyártónál, bevonatrendszer szállítónál. De korrigálni mindig kell, én azt vettem észre. Főleg kis mennyiségeknél. Van olyan hely, ahol az ifjú titán számítógéppel + mérleggel többé kevésbé elfogadható árnyalatot kever (én nem itt kevertettem), emiatt itt max. feketét vettem eddig. :) Aztán van olyan is, ahol full érzésre kever egy 50 körüli jóember, teljesen hibátlan végeredménnyel. A szín is és a kért mennyiség is. Na, ott volt egyszer, hogy (Standox) RAL színkóddal mentem, meg a tárggyal és a színkód alapján nekiállt kikeverni a kész anyagot, majd a végén összenézte a tárggyal és tökre elütött. Nem győzte korrigálni, hogy jó legyen (Mobihel). Szóval minimum azonos gyártó, azonos festékét kérd ezután. De ne legyen rá szükség. Meg van az előbb említett (gép + manuális).
A futómű nekem hátul volt fent a végleges. De le volt fóliázva. Bevonathatárok a karosszériánál tényleg nem voltak, legalábbis élesek. A futómű azonban biztosan nem volt leködölve. :) Denszesz ésszel jó rá szerintem. Így csinálnám: mikroszálas (normális, 5-800Ft-os, nem a 3 db 200-ért kategóriájú) kendőből vágnék darabokat, azzal portalanítanám, hogy a por ne karcoljon később, utána szintén mikroszálassal törölgetném denszesszel. A kendő önmagában csodákra képes - bizonyos esetekben. Én utólag fújtam a dobokat színre, akárhogy maszkoltam, a bal elejénél kapott egy kicsit a trapézkar. Tökjól lehozta. De mondom, először portalanítás, és akkor nem lesz karcos a fekete.
"A csavarok a sajátjai, jobb híján sárga horganyt kaptak" Jó az, szerintem 1974-ben már nem matt szürke (talán tűzihorgany) volt, hanem sárga. Csak annyi, hogy forgódobossal lehet a gyárihoz hasonló mattabb, fakóbb bevonatot elérni. Nekem sem sikerült, mert kötözve tudtam csak megoldani, mivel a forgódobos megoldáshoz több tíz kiló cucc kellett volna, azt mondták. A kadmium a mi szempontunkból semmivel nem jobb. Azt hallottam, csak a repülőiparban jön elő az előnye, ott még ma is a cink helyett kadmiumot használnak, mivel az termikusan stabilabb vagy valami ilyesmi. A lényeg, hogy korrózióállóság szempontjából nem jobb. A sárga kromát valamelyest korrózióállóbb, mint a kék (fehér). Kb. ennyi.
Amúgy a nyerő egyértelműen a tűzihorgany. https://www.trabantforum.de/ubb/Forum1/HTML/002003_3.html Egy ideig csiszolhatta utána az biztos. Na meg kb. + 20-50 kiló (!). De az életben nem rohad el. :D
"majd lemattul" Szokj hozzá, nem fog. :) De jól néz ki szerintem. 1. Jobb, mint rozsdásan. 2. Jobb, mint egy idegen alkatrészt felhasználni (új vagy más autóból származót).
A tőcsavarok nálam is jók voltak. De mindenképpen új anyákat tettem fel, ha már vannak, meg az eredetiek kissé elnyaltak voltak, és akkor úgy voltam vele, hogy legyenek a tőcsavarok is szép újak. Ezért kicseréltem őket. Na, most cáfolom a fentieket. :) A tőcsavarokat nem akartam galvanizálni a ridegedés veszélye miatt.
Azt hittem, a kombi is lyukas elöl. Vagy évjárat miatt lehet lyuk nélküli? Mindegy, ha nem volt, ne is legyen. :) Dugót szívesen adok hátra. Ilyet: https://youtu.be/Np4V0jafxVk?t=309 :)
A kormánymű jó móka. Az enyém feketére volt fényezve gyárilag, amin meglepődtünk. Egész addig, amíg ki nem mostam a zsírból, azt hittem, hogy csak a pótalkatrésznek szánt kormányművek házai voltak feketére festve.