Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5007 Huszta Tibor 2012-07-27 06:08:15

Még két újabb lehetõség:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/p_60/trabant_p_60_csere_erdekel-6019094[/url]
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/600/trabant_600-6019267[/url]

T.

5006 Ék Roland 2012-07-26 16:25:40

A Mosonmagyaróvári Veteránjármû Egyesület Családi Napot tart 2012 szeptember 15-16-án.
Sok szeretettel Meghívunk családoddal, barátaiddal együtt.

Tisztelt Veteránosok!

A Mosonmagyaróvári Veteránjármû Egyesület Családi Napot tart 2012 szeptember 15-16-án.
Sok szeretettel Meghívunk családoddal, barátaiddal együtt.

KÉRJÜK SZÓLJ ISMERÕSEIDNEK, BARÁTAIDNAK ERRÕL A LEHETÕSÉGRÕL, EZZEL ELÕSEGÍTVE EGYESÜLETÜNK NÉPSZERÛSÍTÉSÉT, MEGISMERÉSÉT !

Célunk, hogy egy kötetlen hétvégét töltsünk azokkal kiknek szívügyük a veterán autók,- motorok óvása, védelme.
Nem kötelezõ veterán jármûvel megjelenni, de legalább egy fényképet hozz magaddal róla.
Terveink szerint lesznek programok, amiken tetszés szerint részt lehet venni, kinek - kinek habitusa szerint.

SZOMBAT:
A gyülekezés reggel 8 órától kezdõdik a helyszínen. Utazás egyénileg.
Cím: Aranykárász Camping
Rajka
Mosoni Duna part
A közös program 12 órakor ebéddel kezdõdik.
Utána kirándulást teszünk Dunaszegre Papp Zoltán stabil motor múzeumába.
Akik maradnak tetszõlegesen választhatnak a Camping nyújtotta lehetõségekbõl. / kenuzás, sétahajózás, labdajátékok, fürdés /
Este koncert Zoltán és Szilvi fellépésével. Tánc, jókedv ki meddig bírja.
VASÁRNAP:
Ébredés, reggeli.
10-11 óra Elõadás Veres László: Gyújtó berendezések története
Szabad program folyamatos

12 órakor ebéd
a délután folyamán MOTOR indítási próba, egy több éve üzemen kívül lévõ 250-es JAWA újraélesztési próbája
A Családi Nap 16 óráig tart.

Nem tudjuk ki milyen korosztályú gyermekkel érkezik, de aki úgy érzi és szívesen elvállalja, számukra lehet mese olvasást beiktatni magyar népmesékbõl.
Lehet szervezni akinek van hozzá érzéke pl. számháborút, hogy ne csak a motorokról szóljon minden. Apa játsszon is a gyerekekkel.

Tehát sok szeretettel várjuk a jelentkezéseket a tervezhetõség miatt, amit - lehetõség szerint - emailban tegyetek meg.



5005 Csády Szabolcs 2012-07-24 07:27:16

Ezt a lerabolt vázat egy németre tuti nem tukmálod rá. Meg mit is kezdene vele, vagy bárki egy alvázszám nélküli, eredeti motorjától és minden beszerezhetetlen kuriózumától megfosztott Trabival? Nézz fel a mobile.de-re, olyan hamvas megmaradt öreg Trabantok vannak fent, hogy minden másodiknál magadhoz nyúlsz!
Nem azt mondom, hogy nem kár érte, de ez már csak DJ pultnak, illetve alkatrésznek jó.
Valakinek meg kell halnia, hogy más élhessen. Kemény az élet még Trabantéknál is...

5004 Bajáki Péter 2012-07-23 19:52:30  Előzmény: Spityu: 65934

Köszönöm a véleményed, a választ. Valóban milliomosnak vagy elborult elméjûnek kell ahhoz, hogy felkarolja az ember. Sem milliomos nem vagyok, sem elborult elméjû (eléggé). Félbe vágott Trabi ötlete nem rossz, de valahogy nekem egészben jobban tetszene. Félbe vágni egy fiatalbbat is lehet. Mindegy, nem ez a lényeg.

Szóba jöhetne egy olyan dolog, hogy a kasztnit exportálni egy hasonlóan "bolond" németnek. (Alapból ellenzem a Trabi-exportot, de inkább ez, mint a nagyflex.) --> De nincs kapcsolatom kifelé, nem tudom leszervezni, és nem beszélek németül. Felmerült bennem, hogy oké, megveszem "dísznek" otthonra. De otthon ez be van tiltva, illetve önerõbõl jelenleg nem menne - szülõi-IMF finanszírozás kicsukva. Így ezért támadt az elõbbi utópisztikus gondolatom, hogy maga az egyesület vásárolná meg, és utána az elõbb felsorolt mentõötletek valamelyike talán megvalósulhatna. (Ha 20 ember pl. 3 ezer Ft-tal támogatná a kezdeményezést, már mûködhetne az elhozás. Következõ kérdés a tárolás, a hogyan tovább, mi legyen vele lenne.)

Lehet, hogy kevés fogalmam van még egy autó gondozásáról, de nem lehetetlen dolgokról beszélek szerintem. Csak költséges dolgokról.

5003  Spityu 2012-07-23 19:15:47  Előzmény:Bajáki Péter: 65933

[i]"vagy túl utópisztikusak a gondolataim, a megoldási javaslataim?"[/i] Igen, sajnos.

A mai világban még papíros Trabantnál is kétszer meggondolja az ember, hogy nekiálljon-e. Ha egyszerûbb felújítást csinál, akkor sem valószínû, hogy késõbb nullával ki tud szállni belõle (ha úgy hozza az élet). Tisztességes restaurálásnál pedig tutira nem. A második esetben valamicskét ugyan nõ a kocsi végértéke (adott évjáratot, típust feltételezve), azonban a költségek négyzetesen emelkednek.
A papír néha fontosabb, mint a tárgy, tudom, ez egy ritka darab, de mégsem valószínû, hogy valaki felkarolná így, hogy az alvázszám helyén egy ablak vagy két furat van.
Hasonló a helyzete - egy árnyalatnyival jobb - a kasztnicserés és az AF-es kocsiknak.
Szobor így meg úgy, valahol tárolni kell, költeni szintén kell rá stb. stb. Milliomosnak vagy nagyon elborult elméjûnek kellene lennie az embernek ahhoz, hogy egy olyanba pénzt öljön, amibõl késõbb egy fillért sem tud kivenni. Mondjuk, én ilyen vagyok, csak épp a sajátommal. Nem akarom leírni, hogy mennyi lesz a vége, úgysem hinné el senki, de annyit elárulhatok, hogy soha nem fog eladó sorba kerülni. :) Vagyis: egy fillért sem fogok látni belõle.
Abban nagyon egyetértek, hogy múzeumban a helye. De én úgy tudnám elképzelni, hogy félbevágva. Röntgen Trabantként. Lásd lent. Mondjuk a bal fele maradna meg, jobbról be lehetne látni, motor, váltó stb. szintén röntgen üzemmódban. Így nem számít, ha szét van barbárkodva az alvázszám környéke és nincsen papírja. Mindezt körbejárhatóan, hogy az általad említett külsõ jegyek is láthatóak legyenek. Valahogy így:

[imgw]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Trabant_vehicles_-_cut2.jpg[/imgw]

5002 Bajáki Péter 2012-07-23 18:41:54  Előzmény:Bencze Robi: 65932

ad 1. Nem Méh-telep, hanem autóbontó. Ha Méh-telep lenne, már be lenne bálázva.
ad 2. Senki sem állította, hogy a tulaj adta bontóba, amikor még 2009-ben sehogysem akart megválni tõle. Gondolom a bácsi elhunyt, az örökös meg semmire se nézte a Trabit.
Spityu: igen, ez az a Trabi, ami a cikkben szerepel - ABalu mondta.

Itt a topikban mindenki siratja, hogy kár érte. ... de még nincs összenyomva, összepréselve, vagy szétvágva! Rendben, közúti használati értéke nulla, kuriózum cuccokat nemigen tartalmaz. De csak úgy, szobornak, kiállítási tárgynak tökéletes. Turistáknak, zárt pályán, '60-as évekbeli élményautózásra tökéletes, mint pl. Kõváry Barna '79-es rallye autója. Mint múzeális érték, még szóba jöhet. Most kellene egyesületi szinten lépni: megvenni kiállítási darabnak. Rendbehozni, kipofozni. Mûszerfalról, kormányról, annyit, hogy beszerezhetõ, lökhárító hamisítható egyberészesbõl. Felújítva szépen mutatna mondjuk a Közlekedési Múzeumban. Vagy nem felújítva, csak lemosva egy garázsos diorámában, az állandó kiállítás részeként. .... vagy túl utópisztikusak a gondolataim, a megoldási javaslataim? Igen, szomorú, hogy oda jutott a kisautó, de korántsem menthetetlen. Hol talál bárki csupasz "C" oszlopot? Hol talál bárki kis háromszög nélküli "B" oszlopot? Sehol! Ez benne az eszmei érték. Ezt az autót többre nézem, mint bármelyik kertben pusztuló, rozsdás P50-t, vagy 600-ast.

5001 Bencze Robi 2012-07-23 15:15:49  Előzmény: Spityu: 65931

mondjuk ha a tulaj tudta, hogy milyen kocsival szaladgál, azért lehet, hogy nem a méhtelepen kellett volna kikötnie :( na ez a pazarlás... kár érte

5000  Spityu 2012-07-23 13:20:45  Előzmény:Bajáki Péter: 65930

Nemár, ez az a kocsi? Anno én is olvastam ezt a cikket. Nem tudom, ki mutatta.

4999 Bajáki Péter 2012-07-23 13:14:22  Előzmény:Bencze Robi: 65929

Hát azért minden '64-est nem akarok a házhoz hozni. De ez az autó jobb sorsot érdemelt volna, és még kábé menthetõ. Autóként már nem jöhet szóba, max. zárt pályán, udvaron belül. Viszont kenyeret nem kér.

Három éve még cikkeztek is róla:
[url]http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/45_eves_bugyi_antal_feher_papirjaguarja/2105754/[/url]

4998 Bencze Robi 2012-07-23 12:49:08  Előzmény:Bajáki Péter: 65927

hát igen ezek a mondatok már nálunk is elhangzottak párszor :DDD

[url]http://www.youtube.com/watch?v=60j4WouEVCU[/url]

"itt nem látsz rá, itt nem zavar" :DDD

4997 Bajáki Péter 2012-07-23 12:23:54

Német nyelvû Wartburg 311-es alkatrészkatalógus a vaterán.

[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/egyeb/pupos_wartburg_gyari_alkatresz_katalogus_1620837209.html[/url]

valamint, szintén dísz:

DJ pult Wartburg 311 elejébõl :-)
[url]http://elektronika.vatera.hu/studio_dj_es_discotechnika/diszkofeny_lezer/dj_pult_wartburgbol_1620821822.html[/url]

4996 Bajáki Péter 2012-07-23 12:17:17  Előzmény: Spityu: 65926

Csak a Racing bazáron hirdette. Ostoba. Mindegy, szerintem az a lényeg, hogy egyben van. Még. Mint dísz, még jó lenne. Itthon felvetettem a kérdést, a válasz természetesen merev elutasítás; és a "Fiam, te nem vagy nyomas!" kezdetû mondatokkal folytatódott.

4995  Spityu 2012-07-23 11:45:43  Előzmény:Bajáki Péter: 65925

Kár érte. Én nem emlékszem rá, hogy hirdették volna (ez persze semmit sem jelent).

4994 Bajáki Péter 2012-07-23 10:55:48  Előzmény:Huszta Tibor: 65924

Felhívtam az autóbontót, ahol ez a ’64-es Trabi áll. Eredetileg hirdették rendszámosan is, de nem kelt el. Most már ki van vonva a forgalomból, alvázszáma nincs, kuriózum cuccokat elvitték róla (háromrészes lökhárító, mûszerfal, kormány, stb.); a motorja már nem ’64-es, hanem újabb. Az autó gyakorlatilag szobornak, kiállítási darabnak jó. Jó volna megmenteni, mégiscsak egy korai autóról van szó. Van közöttünk olyan, aki lát benne fantáziát?

4993 Huszta Tibor 2012-07-21 22:12:28

Egy 64-es 601-est valaki?

[url]http://racing-bazar.hu/alkatresz/bontott/trabant_2_utemu_48_eves_alkatreszei_eladok[/url]

4992 Kiss Krisztián 2012-07-21 12:47:33

[url]http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Trabant_veteran_5416656.htm[/url]

4991  Spityu 2012-07-19 18:21:28  Előzmény:Kárász Endre: 65920

Nekem is pontosan ez az ötletem erre a problémára. A mintázattal ne törõdj. Ha úgy vágod ki, akkor nagyjából stimmelni fog a "rácsozat". Biztosan kell vele szórakozni, de szerintem a végeredmény megfelelõ lesz. A nitróval óvatosan, nehogy kifakítsa lokálisan, fõleg, ha dohányzó volt a kocsi (meg úgy amúgy is barnul).

4990  Spityu 2012-07-19 18:18:16  Előzmény:Kárász Endre: 65919

A horganyba valószínûleg jobban belekap, de a krómot is oldja (pl. csapteleprõl :D).

"a duró és a doblemez között a ragasztó elszigeteli a szegecset is, a túlsó vége pedig majd kap alvázvédõt."

Én is így gondolkodtam, és így is van, lesz nálam. Kívülrõl meg nem tud megállni a víz, no meg nálam veteránba lesz, szóval sólét nem igen fog látni. :)

4989 Kárász Endre 2012-07-19 17:05:48

Fölmerült bennem, hogy az elõzõ tulaj által a tetõre gyógyított antenna helyét befoltoznám. A kb. 6-7mm lyukat Epokittel betömném, kintrõl kapna javítófényezést, de bent tanácstalan vagyok. Ezt a fehér, kicsit mindig "taknyos" tetõborítást lehet valahogy foltozni? Arra gondoltam, hogy vágok egy minél pontosabb darabot, felragasztom, és némi nitrohigítós oldással egybedologzom a széleket. Ha oldja egyáltalán... Ráadásul ezt a rusztikus mintázatot nehéz lesz reprodukálni, ami az anyagban van.

4988 Kárász Endre 2012-07-19 17:00:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 65917

Valahol itt tartok én is... Pontosabban már megvettem a szegecseket egy cipészkellékesnél. Természetesen csak 11-es fejût találni, viszont én horganyzottat választottam, ami vas alapú (most néztem meg mágnessel). Abból indultam ki, hogy a horganyzott fejet jobban lehet festeni: én mindenre wash primert használok alapozásnál, ez tuti megoldás horganyra is. Valószínûleg nikkelre is jó lenne, de érzésem szerint az alapozóban lévõ foszforsav jobban belekap a cinkbe, mint a nikkelbe, így biztosabb a tapadás. A többi részen pedig azért nem tartok a korróziótól, mert a duró és a doblemez között a ragasztó elszigeteli a szegecset is, a túlsó vége pedig majd kap alvázvédõt.

4987  Spityu 2012-07-19 09:53:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 65917

Az antikolt szerintem (sárga)réz bevonattal ellátott vas, így ha nem sérül, akkor korrózióállónak mondható. Persze, a réz is korrodál (patina), de szerintem elhanyagolható.

Egyébként nem is vagyok benne biztos, hogy nem full réz, lehet, hogy alapból az, a fényes (nikkelezett) pedig ugyanaz, csak tömeggalvanizálva van (mosógépdob + nikkel ion fürdõ). Az a baj, hogy elfogytak, így nem tudom megvizsgálni. Ez alapján gondolom: [url]http://epitkezes-otthon.vatera.hu/lakastextil_rovidaru_meteraru/rovidaru/cipzar/csoszegecs_nikkelezett_borszegecs_1609104617.html[/url]

A létezik olyant úgy értettem, hogy sehol nem találtam ilyen szegecseket, gondoltam, ez már kiment a divatból*, aztán valaki adta a tippet, miszerint cipészkellék szaküzletben, bõrdíszmûvesnél biztosan találok. Fogót pedig kölcsönbe kaptam.

Amúgy tökéletesen összenyomható fogóval, semmiféle nem kívánt torzulás nem megy végbe rajta. A kalapácsos-ellentartós célszerszámos megoldást is ismerem, sejtésem szerint kevésbé precízen adagolható, így ott már inkább lehetnek problémák. Egyedül a sárcsapó guminál leszek gondban, de ott majd a középsõvel kezdem, akkor talán sikerül fogóval is.

* ahogy kiment a divatból a durók tetejéhez és aljához való MÍNUSZOS fejû süllyesztett és lencsefejû csavarok. Vagy a hûtõrácshoz való csavar. Stb. stb. Pécsett egyetlen csavarboltban sem találtam egyiket sem. Vagy csak hosszabbat/rövidebbet vaskosabbat/vékonyabbat. Már nem gyártják õket. Ezeket bontóból szereztem be ill. újragalvanizáltattam vagy 200db-ot. Egy élmény volt mindegyiket 2-3 lépcsõben fémtisztára mosni, felkötözni rézdrótra. :D

4986 Csády Szabolcs 2012-07-19 08:43:48  Előzmény: Spityu: 65916

Nem veteránba lesz, de törekszem az eredetiségre, s az antikolt is vas alapú, ami elõbb-utóbb elkezd rohadni, fõleg mivel ez olyan fajta szegecs, hogy nem nyomogatni kell, hanem kalapáccsal kell tartós együttlétre bíztatni a két felet,amiközben a bevonat biztosan megsérül valamilyen mértékben.

Ezt az "létezik "olyan" szegecs ill. fogó" dolgot nem igazán értem.

4985  Spityu 2012-07-19 07:08:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 65915

Ja, azt hittem, veteránba lesz. Akkor szerintem a popszegecs maradt + kittelni a lyukat. :) Én ezt gondoltam megoldásnak, amíg fel nem világosítottak, hogy létezik "olyan" szegecs ill. fogó.

4984 Csády Szabolcs 2012-07-19 04:33:41  Előzmény: Spityu: 65914

Az anyagában nem réz szegecseket inkább hanyagolnám, mivel az vas alapú. Az antikolttal én is találkoztam már. Sajnos réz szegecsbõl csak kisebb fejût tudtam beszerezni :S

4983  Spityu 2012-07-18 21:15:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 65913

Idézet egy korábbi hozzászólásomból:

[i]"Én nyáron szegecseltem. Volt gyárim, de nem lett volna mindenhová elég, így én is inkább vettem cipészkellék szaküzletben. Van antikolt vagymi (sárgás, mint a gyári, de nem anyagában), kb. 10 Ft/pár. A gyáriakat inkább meghagytam olyan helyre, ahol nem kerül fényezésre és szem elõtt van. Ill. ahol szembetûnõ a kissé eltérõ fej, ami máshogyan ívelt. A különbség inkább csak egymás mellé téve látható.
Késõbb, az augusztusi siófoki börzén találtam gyáriakat, meg is vettem mind, de még így is "csak" 34 pár van. Nagyon ritka.

...

A gyári durószegecs fõbb méretei:
- fej átmérõ: 12mm,
- fej szár átmérõ: 4.5-5mm,
- ellendarab szár átmérõ: 4-5mm,
- ellendarab talp átmérõ: 11mm,
- ellendarab magasság: 12mm."[/i]

4982 Csády Szabolcs 2012-07-18 21:03:09  Előzmény:Ackermann Balázs: 65912

Akkor lehet, hogy találtam egyet :)
Duro rögzìtéséhez 12-es fejû réz szegecs fellelési helyet nem ismer valaki? Sürgõs lenne!

4981 Ackermann Balázs 2012-07-18 18:02:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 65910

Hogy a viharba ne, magasabban is ülsz és bevered a fejed folyamatosan a plafonba. :D Ja és vagy 20 kiló egy olyan ülés... A '66-osomban is olyan van.

4980 Gyapjas Gergely 2012-07-18 11:35:25  Előzmény:Csády Szabolcs: 65910

Igen létezett!

4979 Csády Szabolcs 2012-07-18 07:34:38

601-es Trabant hátsó ülésbõl létezett a púposokéhoz hasonló fakeretes epedás fajta? Alul a helyére becsúszó kis rögzítõlemez is masszívabb darab.

4978 Huszta Tibor 2012-07-18 06:51:08

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500-5988334]Trabant 500-as:[/url]

4977 Bajáki Péter 2012-07-10 10:05:00

[b]Szárnyas emblámás homlokfal eladó a racing bazáron:[/b]

[url=http://racing-bazar.hu/alkatresz/kasztni/trabant_homolkfalak][img]http://kepfeltoltes.hu/120710/Sz_rnyas_embl_m_s_homlokfalak_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította BajakiPeter 2012.07.10. 12:06-kor)[/i]

4976 Ackermann Balázs 2012-07-05 21:02:11  Előzmény:Pátkai Antal: 65906

Köszönöm mindhármótoknak az ötleteket.

A megfelelõ szakember én leszek, költséghatékony és tanulási célzatból. Már fújtam sok mindent és szépen fejlõdnek a munkák úgy látom. :)

A 2K-sal nekem annyi a bajom, hogy hiába lett elõkészítve megfelelõen a feketére fújt fehér kormányom, hiába mûanyag alapozóztam, akkor is leugrik a 2K-s róla gyakorlatilag értelmetlen helyeken, ahol nem is éri hatás. Ki tudja, talán egy óvatlan zsírpöttyre fújtam épp ott...

A procolornál ajánlották nekem, hogy bátran csináljam 1K-sal, csak megfelelõ rétegvastagságban és megfelelõ elõkészítéssel. A száradási idõt is érdemes bõven kivárni. Elvileg egy jobb fajtával nem lehet gond, vettem RAL kód alapján megfelelõt, így olcsóbb is mint kevertetve, ami ugyanúgy nem feltétlenül ugyanaz a szín lenne.

Szerintem megpróbálom így aztán írok majd a tapasztalatokról, végülis nem napi használatú autó lesz, ha 1-2 évet kibír közben még találhatok gyári szürke kormányt is, ezt meg leoldószerezhetem.

4975 Pátkai Antal 2012-07-05 08:29:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 65903

Helló!
Az 1K- festéket én sem ajánlanám már póbálkoztam vele és szépen le tapogattam az idõ múlásával( nem kellett hozzá egy év sem). Aztán sikerült szereznem egy szép állapotú fehér kormányt ami nekem is tele volt hajszálrepedésekkel. A megoldás nekem az volt, hogy nitrós skótkendõvel át lett dörgölve az egész kormány aztán autófestékboltban vettem sprays töltõt vagy "füllert" majd abból kapott öt réteget a kormány majd vizesen be lett csiszolva. A festéshez szintén autófestékboltban vettem fekete bázis festéket (jelzem nem olcsó) és a bázisra egy sprays ipari lakkot ezekkel le lett fújva a kormány és nagyon pöpecül nézki. Lakkból is ráment vagy négy réteg de remélem így kevésbé fog kopni. Ha színben illõ kormány szeretnél csináltatni szerintem ha viszel mintát simán kikeverik azt az árnyalatot amire neked szükséged van. Ha meg a kerületét mégis félted, hogy levered vagy letapogatod egy pasas nagyon szép pepita kormányvédõket készít max vehetsz rá olyat.
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.: Tóni

4974 Tóth Balázs 2012-07-05 08:06:38  Előzmény:Ackermann Balázs: 65903

a 2K-t javasolom, megfelelõ szakember, jó alapozás és nagyon tartós lesz!
fõleg, ha szólsz a fényezõnek, hogy nagyobb igénybevételnek lesz kitéve és több réteget hordjon rá...

4973  Spityu 2012-07-04 08:07:54  Előzmény:Ackermann Balázs: 65903

Szegecses farmer, füstölõ dohánytermék és gyûrû veterán autóba nem való. :D

Normális 1K festékkel talán nem lesz gond, annyi, hogy lógasd egy hónapot a padláson, vagy valami melegebb, száraz helyen. :)
Sajnos, a 2K-sak valóban hajlamosak a lepattogásra, de ha nem válik be az 1K-s, akkor egy próbát azért megér.
Festés elõtt esetleg végezhetnél egy próbát, hogy a nitrót, kromofágot hogyan tolerálja a kormány anyaga, így egy esetleges maratásnál el tudod döntetni, hogy melyiket használhatod. A kromofág (Polifág) jóval gyorsabb szerintem, mint a nitró.

4972 Ackermann Balázs 2012-07-03 21:34:01

Egy kérdés azokhoz akik szoktak festeni 1 és 2 komponensû festékkel is:

Most készül a szürke mûszerfal a '66-os Trabimba, megfigyeltem, hogy a mattra fényezett mûszerfal kicsit vajasabb szürke árnyalat, míg a kemény mûanyagok szinte világosszürkék gyárilag. A puhább mûanyagok, mint váltókar borítás, index - azok szintén kicsit vajasabbak.

A gondom ott van, hogy van egy 600-asba való fehér kormányom, ami sajnos tele van mikrorepedéssel, így festésre szorulna ha szépet akarok és nem is illik egy szürke belû 601-esbe. Mit gondoltok, megfelelõ elõkészítés után 1K-s festékkel lehet viszonylag tartós réteget fújni egy kormányra, amit azért sokat fogdos az ember?

Csináltam már 2K-sal, tudom, hogy keményebb, de az is leverõdik ha gyûrûs újjal megfogjuk. A 1K-sat meg azért le lehetne szedni talán késõbb, ha szükséges. Elvégre ez egy fehér kormány és én szürkét akarok csinálni belõle, ami elég eretnek dolog, de úgy visszacsinálható lenne alapos higítózással... Így sajnos eléggé üti a szürkés mûszerfal színét.

Mit gondoltok?

4971 Bajáki Péter 2012-07-03 15:01:13

Gyári német belpiacos üléshuzat a vaterán.

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/utaster_csomagter/uleshuzat/trabant_601_ritka_belpiacos_gyari_uleskarpit_1604818907.html[/url]

Egyébként a kocsit még áprilisban hirdették az expresszen, vagy az apródon, 27 ezer kilométerrel Baján felejtették '90-ben a keletnémetek. Az eladó elmondása szerint eddig fészerben állt és õ munkadíj fejében kapta, de csak útban volt neki, és meghirdette. Egy nyíregyházi fickó vette meg.

4970 Bencze Robi 2012-07-02 20:53:32  Előzmény: Spityu: 65900

Nekem barna van rajta, '85 év eleji gyártmány, a kérdés meg nagyon jó :DDDD

4969  Spityu 2012-07-01 21:25:38

Izé... meg tudná mondani valaki, hogy 601-nél 1984 körül milyen színû mûanyag fólia volt felhasználva az ablaktörlõ motor takarására? Piros? Barna? Szürke? Nyilván variálták az évek során... ez össze-vissza történt, vagy volt benne valamilyen rendszer? Köszi. :D

4968 Ék Roland 2012-06-24 10:45:06

hy
trabant 500 as váltójába milyen olajat ajánlatok?

4967 Zwick Gábor 2012-06-22 18:42:39  Előzmény:Bencze Robi: 65897

Konkrétan kellett az önkormányzatnak a hely ahól állt eddig garázsban. Aztán 1 év csillaggarázs után hozzámkerûlt, plusz utánfutó meg kismotorfecskendõk stb. Lassan fedél készítésbe kell kezdjek hogy ne ázzon szegény.

4966 Bencze Robi 2012-06-21 20:25:34  Előzmény:Zwick Gábor: 65896

ááá de fain gratulálok :DDD
nagyfateromnak volt Zukja, folyton a menetlevelet írtam kiskoromban :)
ráadásul a Tied szerkocsi... leselejtezték pár éve és most találtad meg?

4965 Zwick Gábor 2012-06-17 11:35:21

Igaz nem Trabant és nem NDK de ez a legújabb szerzemény a flottában:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120617/DSCN9063_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

:D

4964 Holnapy Gergely dr. 2012-06-16 18:53:54

Szerintetek melyik váltótartó konzol való a '63-as Trabiba, a jobb, vagy a bal oldali?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120616/P1050447_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Gergõ

4963 Ackermann Balázs 2012-06-15 18:56:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 65893

Az én '80-asom elvileg Perlweiss, de nagyon úgy tûnik ez azonos/közelítõ a Pastellweissal és Marmorweissal. A RAL 7035 nagyon olyannak tûnik! Azzal javítottam mindenhol elég jól közelíti.

4962 Csády Szabolcs 2012-06-15 13:43:54

Nem tudja valaki a '64-'76 közt használt Trabant festékek színkódjait? Tudom, hogy ekkor még nem használtak ilyet, de hátha. Elsõsorban a '64-'69 közt használt "Marmorweiß" és a '69-'76 közt használt "Polarweiß" érdekelne.
Elõre is köszönöm a segítséget!

4961 Pátkai Antal 2012-06-15 12:52:20

Üdvözlet az Uraknak!
Olyan kérdésem lenne hogy a 74 elötti váltóban ugye más a 4.fokozat fogaskerekeinek áttétele mint az utánna gyártott váltóké. Mennyiben befolyásolja ez a végsebességet? Miért álltak át a rövidebb áttételezésre?
Válaszokat elõre is köszönöm.
Üdv.: Tóni

4960 Holnapy Gergely dr. 2012-06-13 18:57:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 65890

privát üzenet ment.
Üdv:
G

4959 Csády Szabolcs 2012-06-12 13:10:11

Valaki nem tudja véletlenül az OT 17-67-es rendszámú 601-es Trabant tulajdonosának az elérhetõségét? Ez a kocsi volt a Veterán magazin 2012/2-es számában.
Elõre is köszönöm!

4958 Csády Szabolcs 2012-06-09 19:57:17

[urls=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/auto/trabant_600_as_veteran_1963_alkatresznek_1601498861.html?bk_medium=selfpromo&bk_source=gravity_vatera&bk_campaign=gravity&bk_content=listings_big3&bk_referral=http%3A%2F%2Fhasznalt-konyv.vatera.hu%2Fkonyvcsomag%2F55_db_os_konyvcsomag_1601804135.html&bk_term=trabant%20600-as,veteran%2019 63%20alkatresznek.]600-as Trabant[/urls]

A kommentekbõl úgy tûnik, hogy hajlik a bontás felé az eladó.