Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5290  Spityu 2013-01-15 20:35:51  Előzmény:Bajáki Péter: 66214

Vettél már gyári függõcsapszeg perselyt, kerékcsapágyat, elsõ indexet (gyári krómosat), kuplungtárcsát? Na, ezekkel nem lehet leállni. :D Mondjuk ezek kopó alkatrészek.

5289  Spityu 2013-01-15 18:10:40  Előzmény:Ackermann Balázs: 66219

Váltóból azért akad még, szerintem nyugodtan beszerelheted.

De amúgy minden igaz, az különösen, hogy ugyanannyi helyet foglal a használt is és a gyári új is.
A kireszelésre én is gondoltam lehetséges megoldásként, ezért sem tenném fel a gyáriakat. Kizárólag egy "szobor" státuszú autóra, ami évente 500km-t megy maximum, és zárt helyen vagy szem elõtt van.
[i](Módosította Spityu 2013.01.15. 19:11-kor)[/i]

5288 Ackermann Balázs 2013-01-15 17:54:21  Előzmény: Spityu: 66218

Tök igazad van, nekem is van itthon egy pár zsír új osztatlan narancsbúra, el nem adnám, mert tetszik és van is '66-os Trabantom. Nade, akkor mi a tökömnek - persze azért nem teszem fel, mert nehogy letolassák, lelopja valaki, nekidõljek, megrepesszem...

Aztán egyszer csak megöregszem majd (remélem) :D, és akire átruházom a javaimat fogja és kidobja az egészet a p*csába, merthát minek az. Én meg leéltem az életemet egy 66-os Trabant mellett úgy, hogy kifaragtam inkább egy újabb búrából az osztásokat sokórás munkával és sosem gyönyörködtem abban amim van.

Hát, fura az ember, hát még a veterános! :)

Szóval a legszarabb alkatrészek a gyári újak, mert be ugye nem építjük õket elvbõl, cserébe pont annyi helyet foglalnak, mint egy használt, amit azért fel mernénk használni. Van új sebváltóm, új HB 2-7-es karbim, sose fognak autót látni. Egyedül Anyukám autójába lennék hajlandó berakni õket, mert magamhoz irigy vagyok, inkább szenvedek egy széthasznált, kikopott váltóval.
[i](Módosította ABalu 2013.01.15. 18:58-kor)[/i]

5287  Spityu 2013-01-15 17:10:14  Előzmény:Bajáki Péter: 66210

Hmm... ez Exx-t megfigyeltem én is, úgy értem, hogy összevissza láttam már. A kötõjel nélküli feliratot még nem. Amúgy mit takar az E szám változása? Mert az üveg ugyanolyannak tûnik. :)

A telisárga osztás nélküli bura tényleg gyönyörû. Az én nemrég eladott példányom osztásos volt, de nem volt benne papír (gyárilag sem). Sokkal szebb ez... fel nem tenném. Pontosabban ne hagynám magár a kocsit, elõbb utóbb tuti lelopná valaki 10mp alatt.

5286  Spityu 2013-01-15 17:07:51  Előzmény:Kiss Krisztián: 66215

ATYAÉG!

5285 Támba Csaba 2013-01-15 15:37:09  Előzmény:Kiss Krisztián: 66215

Üdv!

A gépháztetõ érdekelne.

5284 Kiss Krisztián 2013-01-15 11:36:26  Előzmény:Bajáki Péter: 66214

Igen,ebben van valami.
601 hez rengeteg holmim van(új)de nem adnám el,hacsak a szükség nem hozza.
Ezek a durók jól jöttek,(a motorház javitva volt az enyémen,és az ajtó bóritásból hiányzott egy darab a szélén)a poén hogy 2-2 db-ot vettem,mert igy jobban megalkodtunk.1-1 db megy a vaterára,hátha más is keres,és egy kicsi vissza is jön,mert nem nagyon volt olcsó.Mondjuk igaz,lassan 50 éve nem is gyártják....

5283 Bajáki Péter 2013-01-15 11:07:15

Hát kárpitost nem tudok megosztani, de ezt igen:

[url]http://www.flickriver.com/groups/1483698@N21/pool/[/url]
Olyan, mint a fortepan, csak német. :-)

[b][u]Heggla:[/u][/b] még jó, hogy a Jézuska hozta, így nem kellett költeni ilyenekre. :DDD Egyébként nagyon szépek, még így festés nélkül is jól néznek ki.

Errõl jut eszembe: ahogy öregszem, kezdem úgy érezni, hogy nincs beszerezhetetlen alkatrész, csak türelmetlen veterános. Ergó, miért adjak ki most egy kurrensnek vélt darabért ötször annyit, amikor (1) nagy szükségem nincs rá, csak a polcon ülne, (2) úúúúgyis jön valamikor egy szerencsés fogás, csak nyitott szemmel kell járni. :-) Ezt most nem a durókra értem, hanem úgy általában. pl. narancsbúra, vagy alu Sachsenring embléma, stb-stb.

Meg azt vettem észre, hogy mindig az nincs, ami kéne. Aztán beszerzem, pluszba jön még mellé 2-3, hogy legyen tartalékba, meg jó lesz az még valamire. Készletfelhalmozás történik, majd jön a felismerés: ez minek, ez minek, ez is minek, utána kövekezik a készlet leépítés.

[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.15. 12:18-kor)[/i]

5282 révai ákos 2013-01-15 09:31:34

Sziasztok !

Érdeklõdni szeretnék, hogy tudtok-e Budapesten vagy közvetlen környékén jó autókárpitost. Az autó mindennapi használatban van, szóval ehhez mérten szükséges, hogy strapabíró munkát végezzen a mester. Akinek van személyes tapasztalata ilyen téren ossza meg velem legyen kedves.
köszönettel Mykee

5281 Kiss Krisztián 2013-01-15 08:20:40

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130115/M_solat_-_k_p_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5280 Kiss Krisztián 2013-01-15 08:18:04

Nekem pedig ezt hozta a jézuska,kicsit megkésve:)))Mind zsir Új!!!!
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130115/M_solat_-_k_p_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130115/M_solat_-_k_p_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


[i](Módosította heggla 2013.01.15. 09:20-kor)[/i]

5279 Bajáki Péter 2013-01-15 00:34:14

@trabiszabi: aztakurva! ritka madár.

Azt vágjátok, hogy a '66-osba ilyen fényszóró való? Az még nem E15-ös, hanem E8-as. És [b]DDR - Ruhla[/b] helyett [b]DDR Ruhla[/b] van ráírva, a betûtípus is más.

[img]http://n1.vatera.hu/photos/ec/d1/4456_4_big.jpg[/img]

[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/trabant_601_ddr_gyari_uj_fenyszoro_izzo_1698962894.html]Trabant 601 DDR gyári új fényszóró + izzó[/url]

És az egybenarancs búráról beszúrok egy képet, mert nagyon szexi. :-)

[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/c8/60/f456_1_big.jpg[/imgw]

5278 Csády Szabolcs 2013-01-13 20:26:14

[urls=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/trabant_601_sarga_hatso_lampabura_ujszeru_1699677836.html?bk_medium=selfpromo&bk_source=gravity_vatera&bk_campaign=gravity&bk_content=listings_big3&bk_referral=http%3A%2F%2Fwww.vatera.hu%2Flistings%2Findex.php%3Fob%3D2%26amp%3Bp%3D 4%26amp%3Bpt%3D3%26amp%3Bq%3Dtrabant&bk_term=trabant%20601%20sarga%20hatso%20lampabura,%20ujszeru!!!]Gyári telinarancs Trabant lámpabúra[/urls]

5277  Spityu 2013-01-13 19:04:40  Előzmény:Támba Csaba: 66207

Erre vonatkozóan is találtam utalásokat. Talán valami német fórumon írták, hogy a ritka négyütemû Barkashoz volt jó. Szóval inkább csak vitrinbe, múzeumba jó, de oda elsõ osztályú. :)

5276 Támba Csaba 2013-01-13 17:16:08  Előzmény:Zwick Gábor: 66188

Így ránézésre a Moszkvics gyújtáselosztó NDK-s klónja. Még a jellegzetes zsírzógomb is rajta van.

Volt anno négyütemû BARKAS és Wartburg prototípus is, amelyek bár szériaérettek voltak, mégsem lett belõlük semmi,ahogy a cuculista tervgazdálkodás keretei között ez akkoriban "természetes volt.
Ezeket a járgányokat Moszkvics motorral tervezték és talán ezekhez kezdték gyártani ezeket az elosztókat.

5275 Csády Szabolcs 2013-01-12 20:23:17

[imgw]http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/555293_513325275355772_1913667513_n.jpg[/imgw]

5274 Pátkai Antal 2013-01-12 19:36:35

Valakinek donornak?
[url]http://aprod.hu/hirdetes/trabant-500-IDGShf.html#5ef29c55a5;r:;s:[/url]

5273 Pátkai Antal 2013-01-12 19:23:30

Üdv
Hátha valakinek pont ez hiányozna.
[url]http://www.jofogas.hu/bekes/Trabant_loklap_7623300.htm[/url]
Üdv.:Tóni

5272 Muczán Gábor 2013-01-12 12:55:04  Előzmény: Spityu: 66202

A feketelistáról még 1989 végén olvastam, az akkori sajtóban. GEC, meg KAK van? Valaki nézze meg a nyilvános rendszámkeresõn. Én úgy tudom hogy nem lehetnek. Itt is lett tiltólista, méghozzá akkor amikor már kicsit késõ volt. A nyóckerben az összes -barna-bõrfejû fuxos megvette az RRA-, RRB- rendszámokat, és pont olyan sötétkék, meg fekete kocsikra rakták mint a készenléti rendõrezredé volt. Volt egy fickó -láttam- akinek ilyen RRB-s Octaviája volt, az elsõ hûtõmaszk mögött /belül elrejtve persze hogy egyébként ne lássák/ kék villogó lámpákkal. Ha rendõr elõtt közeledettvillantott egy diszkrétet, és már tisztelegtek is neki.....amíg rá nem jöttek, hogy ez kamu, és a srác sem biztos hogy csak porcukrot szállít az árvagyerekek sütijéhez....

Most ezeket már nem lehet kérni.

hú ez off, át kell tennünk a kocsmába...

MG
[i](Módosította TWK-001 2013.01.12. 13:57-kor)[/i]

5271  Spityu 2013-01-12 11:07:18  Előzmény:Muczán Gábor: 66201

A BUD-ot kifelejtették, vagy az annyira nem gázos... Megtörtént eset, hogy utánaírtak egy I-betût. :D

De a fenti hárombetûs fekete lista tutira igaz? Nekem úgy rémlik, mintha már láttam volna GEC meg KAK kezdetût.

5270 Muczán Gábor 2013-01-12 09:16:29  Előzmény:jocking .: 66200

Szia,

ennek a kérdéskörnek a Klubban két ismert, és jeles szakértõje van, Tiberius, és a Bárány Andris. Õk majd úgy helyreigazítanak, hogy a sok infótól bedagad majd az agyi vinyód...:-)

De addig is: a két betû 2+2 számos rendszer olyan következetes volt, mint az egész akkori rendszer. Elõírt, tiltott, engedett, majd hirtelen megint tiltott, majd megomlott...

Az elején rögtön deklarálták hogy mit nem lehet kiadni a pógárnak. Ezért indult C-vel a sorozat, mert az A lett az állami-politikai szerveké, a B-sek a vállalatoké /Állami/ A CD, CK, CC, DT meg a külképvislet, és diplomata testületeké. Aztán jöttek a különféle egyéb foglalások, a mentõk M, a motorkerékpárok, N, L, O stb. A fuvarozó vállalatok S, meg vontatók V, meg honvédség H, aztán szép lassan a kivételezettek többen lettek mint a szerencsétlen ABC. Így 1989-ig sorrendben jöttek a C, I, U, Z, P, T, G, /A G-t elvették a BKV buszoktól, és BU-val futtaták tovább/ Aztán asszem J, /de nem JA-JB-JC, mert az a taxiké volt/aztán kétségbeesésükben jött még gyorsan az N /de nem NL-NM, mert az a kisebb civil utánfutóké volt/ -innen már végleg közröhej volt az egész teljesen /aztán hattyúdalként a duplabetûk, majd megváltásként jött az euroformat tábla, a 3betû 3 számmal.
Lehet hogy van némi hiba a felsorolásban, de ezt a választ nem a gúgliból copiztam, csak úgy felkelés után, idegi alapon szültem:...:-)

De egy biztos, az egész rendszámmizéria a háború után gyakorlatilag úgy mûködött, hogy egy minisztériumi apparátcsik -aki gondolom villamossal, meg trolival járt, aminek csak pályaszáma volt-szülte az idióta ötleteket, hogy fontosnak tûnjön. Aztán egy értekezleten a többi apparatcsikkal -rengeteg ci9gi elszívása közben- döntöttek valahogy. Meg igazán a hétvégi vadászatot beszélték meg, meg hogy mikor hozza már Mancika a kávét. Így aztán ha kiderült valami hiba, megint kávé, értekezlet. Sok dolguk nem volt, mert a C,I, U, Z stb, a nyolcvanas évekig ment, úgy hogy egy betût akár egy 5 évig is adtak, olyan kevés kocsit adtak át.


Itt jött az újabb röhej, mert a Magyar szavak között sok olyan 3 betûs szó volt ami itt sem irható le mindíg. Illetve kezdõdhet úgy, ami szintén utal valamire..../GEC, KAK, PIS, FAS,PIN, stb/ Így konkrétan a tudományos akadémiának kellett elkészíteni egy tiltólistát, hogy mi nem adható ki.

Na megyek tízóraizni....


MG

5269 jocking . 2013-01-11 23:10:01

Kérdeznék egyet a régi típusú rendszámokról, csak úgy kíváncsiságképp.
Ami érdekelne, az a következõ: Volt a családban réges-régen egy '78-as évjáratú trabi, aminek a 2 betû - 4 szám formátumú rendszáma P-vel kezdõdött. Jóval késõbb, 89-90 környékén, volt a családban egy lada, utána meg egy másik trabi, azoknak viszont már D-vel kezdõdött a rendszáma. Hogy a tökömbe lehetett ez? Nem úgy kellene lennie, hogyha már a 80-as években P-nél tartottak, akkor ezeknek már ilyen T, U, V-vel kezdõdõ rendszámuknak kellett volna lenniük? Vagy a régi rendszám kiosztása nem A-tól Z-ig ment, hanem Z-tõl A-ig?:confused:

5268 Huszta Tibor 2013-01-11 14:55:12  Előzmény:Bajáki Péter: 66186

igen, 66-os és február utáni, az enyém: 60-192421

T.

5267 Kárász Endre 2013-01-10 21:11:47  Előzmény:Zwick Gábor: 66197

Jó, azt hiszem, meggyõztetek. Egy fickó listájában találtam eredetinek írt mûanyag fedelet. Ma voltam ott, megnéztem. Az anyaga zöldes-barnás mûanyag, benne fémreszelékkel(!), és egészen rideg. Mondjuk az nekem is gyanús volt, hogy a leszorító huzal (nálam már az van az utolsó szériás 2T-n) valószínûleg összeroppantaná az egészet.

Ja, most látom, hogy a Csapi Bt-nél is van DDR-nek mondott mûanyag fedél... Na majd megnézem az övékét is!
[i](Módosította Endre 2013.01.10. 22:14-kor)[/i]

5266 Zwick Gábor 2013-01-10 17:07:37  Előzmény: Spityu: 66196

Illetve a gyujtásfedél mérete és formája is változott az idõk folyamán, én se tudok mûanyagról.

(a 4 hengeres gyújtáshoz meg köszönöm a válaszokat)

5265  Spityu 2013-01-10 16:39:23  Előzmény:Kárász Endre: 66194

Én nem tudok róla, hogy szerelték volna mûanyaggal is, ami semmit sem jelent. :D

Nekem a gyújtásházról mindössze annyi infóm van, hogy volt többféle felfogatás, továbbá a fedelét eleinte laposvas(lemez) késõbb huzalszerû alkatrész feszítette a helyére.

5264  Spityu 2013-01-10 16:37:53  Előzmény:jocking .: 66193

Én a cikkszám alapján kerestem rá, és egy külföldi oldalon a gyári(?) BOSCH mellett alternatívaként jelölték. A bogár tudtommal háború elõtt is létezett már, vagyis amikor még bõven egy Németország volt. Az is lehet, hogy eredetileg a késõbbi NDK területén gyártották a tornyot. Passzolom.

5263 Kárász Endre 2013-01-10 13:15:03  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66172

Köszi, sokat számít a biztos tudat, hogy létezett utángyári. Így már nem is értem, hogy miért 6-7 ezerért kínálgatják a neten...

Mitõl függ, hogy fém vagy mûanyag gyújtásház-fedéllel szereltek egy Trabit? Ugye jól tudom, hogy volt gyárilag mûanyag is?

5262 jocking . 2013-01-09 19:31:25  Előzmény: Spityu: 66189

Bogárhoz gyártottak alkatrészt az NDK-ban? :eek:

5261 Zwick Gábor 2013-01-09 19:25:46  Előzmény: Spityu: 66189

Nekem is ez volt a feltevésem, csak igen csak megzavart az ndk-s gyártás.

5260 Németh János 2013-01-09 19:23:24  Előzmény:Kunyi Tamás: 66173

CSaó.

Én is ien csendes figyelõ vagyok. De támogatom az ötletet, még a végén hátha én is tudok valami újat mondani vagy valami.

5259 Németh János 2013-01-09 19:22:02  Előzmény:Zwick Gábor: 66188

Hasonló mint a Trabié, de hány láb van az elosztófedélen?

5258  Spityu 2013-01-09 19:21:08  Előzmény:Zwick Gábor: 66188

A feliratok alapján - utánaolvasva - bogárhátúba való.

5257 Zwick Gábor 2013-01-09 19:01:21

Sziasztok rég jártam errefelé aktívan.

Segítség és egyben találóskérdés hogy minek is a gyújtása ez:

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/130109/DSCN9117_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5256  Spityu 2013-01-09 17:41:41  Előzmény:Ackermann Balázs: 66184

Meglehet, hogy kicsit könnyelmû volt a kijelentésem. Viszont nekem úgy rémlik, hogy amiket próbálgattam (igaz fiatalabbakat), azoknál jó volt.

5255 Bajáki Péter 2013-01-09 13:44:56

Ebéd után megint felmásztam a fb-re, ott megláttam egy hirdetett Skodát, és onnan valahogy ide keveredtem:

A lényeg, hogy '66-os motor:
[url]http://www.sbazar.cz/kocurk/detail/653040-motor-trabant-601[/url]
[img]http://img.sbazar.cz//big/201212/2616/b2/50db2137b2848e625ddd0100.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/130109/60-205843_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

És megtudtam: azokra még 28 HB 2-3-as karbi való gyárilag. :-)

5254 Bajáki Péter 2013-01-09 01:35:02  Előzmény:Ackermann Balázs: 66184

Mindkét verzió kivitelezhetõ és jó ötlet. Mutatok egy harmadikat - a veteránzsigulisok oldalán láttam. Célja, hogy a laikus érdeklõdõ számára is élvezetessé tegye böngészést. Nem azt mondom, hogy követendõ példa, de egy honlapon show-elemként nagyon jól mutat.

[url]http://veteranzsiguli.hu/wp/2012/07/28/tipusismertetok-megujult-tipustortenet-egyeb-ujdonsagok/[/url]

Szeretem megismerni más márka veteránosait, mert érdekes dolgokat tudhat meg tõlük az ember. Jellemzõ, hogy mindenki a saját márkája felé húz, és nem nyitott más márkák felé, pedig érdemes és jó. :-) Örülök, hogy pl.: a Balatonakalis találkozón látni Ladát, Skodát, vagy épp Ford Escortot is.

[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.09. 02:36-kor)[/i]

5253 Ackermann Balázs 2013-01-08 22:13:47  Előzmény: Spityu: 66183

Kiadja? Én úgy emlékszem mindegyiket fehérnek jelzi? Az én kék 66-osomat is, meg a sárga 85-öst is...

Jó az ötlet, bár nálam nincs jelen az ehhez szükséges informatikai háttér/tudás. Viszont mindenképpen azt javallom, úgy csináljuk, hogy lehessen nyomtatott variációt is kreálni, még ha nem is olyan jól használható. Sajnos az elektronikus dolgok elég veszendõek tudnak lenni, a kézzel fogható anyag eláll a kalaptartón 100 évig is. :)

Attól tartok amúgy, hogy sok mindent nem fogunk tudni pontosan megadni, hogy mikor és ezáltal elég kelekótya lesz, nameg van amihez rögtön 2-3 dátum is tartozik...

5252  Spityu 2013-01-08 21:59:24  Előzmény:Ackermann Balázs: 66181

Nekem meg egy olyan perverz gondolatom támadt, hogy a változásjelentéseket lebontani alkatrész szintre, szabályrendszert kreálni belõle, és ha valaki megadja egy ûrlapon a kocsijának gyártási idõpontját és/vagy alvázszámát, akkor kilökné a szoftver az akkor aktuális jellemzõket. :D
Amit nem értek: a cseh oldalon található szín dekódoló, ami az alvázszámból megmondja, hogy milyen színû volt eredetileg a kocsi... ezt honnan a bánatból tudják? Ez is le van valahol írva, és fent van a neten és ebbõl csináltak egy kalkulátort, vagy totál egyedileg férhettek hozzá ilyen részletes gyári adatokhoz, naplókhoz?

5251  Spityu 2013-01-08 21:54:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 66180

Ön nyert egy szóbeli csokit - írásban. :D

5250 Ackermann Balázs 2013-01-08 21:54:48

Az trabant-original.de lefordításán én is sokat gondolkodom, egy részét értem németül, bár nem mindent. Nagyon szuper lenne egy ilyen, de akár ha nem is honlapban, hanem egy egyszerû pdf-ben gondolkodnánk az is jó lehetne. Lenne 50-100 oldal oké, de akinek ez a fétise, pl nekem - az kinyomtathatná és jól jönne a kocsik mellé. Agyalok a kérdésen, amit fel tudok ajánlani az 5 különbözõ évjáratból származó autó részletfotói, amik nem tökéletesen gyáriak, de ha más nem egy-egy fotó kedvéért kikapom a Hyco váltókart, hogy stimmeljen. Az autók: 1966, 1980, 1985, 1988, 1989. Ebbõl a '66-os, a 85-ös és a 89-es szinte makulátlanul eredeti. A többi kicsit retrosabb, célszerûbb, használósabb, praktikusabb. :)

Megvalósítás tekintetében én nem bontanám kategóriákra, mivel sok minden több helyre is befér. Inkább évekre. És mindent képekkel illusztrálva! Úgy könnyebb keresni köztük! Itt feltehetnénk a kérdést, pl. kinek van '84-85 közötti sokledes átfolyásmérõje, fotózza be -> megy a pdf-be, adatbázisba. Mit gondoltok?

5249 Ackermann Balázs 2013-01-08 21:46:46  Előzmény: Spityu: 66179

Nem az megy a lengéscsillapítóba?

5248  Spityu 2013-01-08 21:24:33

No és azt tudja valaki, hogy mire jó a lökésgátló olaj? Utánaolvasás nélkül!

5247 Holnapy Gergely dr. 2013-01-08 20:37:06  Előzmény:jocking .: 66176

nem is lökhárítót árul a koma!
ez még eredeti "löklap" --ahogy írja...
:)

5246 Kárász Endre 2013-01-08 18:51:14  Előzmény:Bajáki Péter: 66168

Sokszor én is úgy vagyok vele, hogy csendben nyugtázok egy-egy hozzászólást, megpróbálom az emlékezetembe vésni az infókat belõle, de nem reagálok rá. A Vatera/hasznaltauto.hu/aprod/stb. figyelése szerintem nagyon jó ötlet, megérdemelne egy külön topicot. Mondom ezt úgy, hogy én minden nap(akár többször is) átfésülöm az összes efféle hirdetõ oldalt, tehát ezzel csak a konkurenciát csinálnám magamnak :D
A kipuf téma kapcsán (is) böngésztem a [url=http://trabantserie.de]trabantserie.de[/url] és a [url=http://trabitechnik.com]trabitechnik.com[/url] oldalakat. Mindkettõt melegen ajánlom azoknak, akik adnak a részletekre!! A trabantseie-n évenkénti bontásban vannak kigyûjtve a különbözõ módodítások, illetve az ehhez tartozó hivatkozások. Jórészt a zwickaui gyár által kiadott változásjelentések (ez az a bûvös "SRI") szerepelnek egy-egy módosítás eredeti dokumentumaiként. Ezek egy része ott le is tölthetõ. A trabitechnik-en is megvan egy rakás SRI, néha még olyanok is, amik a másik oldalon nincsenek. Itt viszont téma alapján vannak összeszedve.
Folyton azon töprengek, hogy ezt a rengeteg hasznos infót érdemes lenne lefordítani. Nekem a német nem igazán megy, így sokszor marad a gugli fordító, stb. Olyan jó lenne, ha ezt valahogy egybe lehetne szerkeszteni magyar nyelven. Lehetne hozzá fénykép, stb. Amolyan Trabis wikipédia lehetne. Van valaki, akinek jobban megy a német, mint nekem?
A trabitechniken van még rengeteg leírás a "TECHNIK" pontban. Itt gyakran felbukkan a cikkek között valami gyári prospektus, ábra, stb. Olyan infók, amire még álmomban sem gondoltam. Ki gondolná például, hogy létezik olyan [url=http://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=22&page_number=13#Trabant-Vergaser: Der Neue]diagram[/url], ahol a motor fordulatszám és CO emissziós görbéi szerepelnek a 28 H1-1 karbi alapjárati-, és keverékcsavar helyzetének függvényében?
Kikívánkozik belõlem az is, hogy a veterán témában a 30 éves korhatár a Trabant esetében nem igazán életszerû. Bár a most már veteránnak számító '82-es évjárat után volt még '85-ben egy szélesebb körû fejlesztés, de szerintem az 1983 és 1990 között készült 2T autók is már kvázi veteránnak mondhatók. Én inkább aszerint tematizálnék, hogy ki szánja napi használatra, és ki az, aki minden csavar eredetévelhetekig elbuzul(én :D ), és mindenbõl eredetit akar.

[i](Módosította Endre 2013.01.08. 19:59-kor)[/i]

5245 jocking . 2013-01-08 18:19:52  Előzmény:Kiss Krisztián: 66174

Érdekes a leírás... Nem hiszem, hogy lett volna külön kombi meg nem kombi lökhárító.

5244  Spityu 2013-01-08 17:20:39  Előzmény:Bajáki Péter: 66171

Kipufogó... jelen állás szerint az én 84-esemen ezüst elsõ dobnak és fekete festésû csõnek kellene lennie. A hátsó dobra nem találtam információt.

Továbbá: ezüst = alumínium plattír (feueraluminiert), fekete = valamilyen - gondolom - hõálló fekete, fényes.

Amim van:
- egy nagyon jó állapotú, teljesen passzoló (84. I. negyedév) elsõ dob fémig pucolva -> megy plattírozásra,
- plattírozott, de kopott összekötõ csõ -> lehet, hogy fényezem a fentiek miatt, de kellene fényes hõálló fekete (matt van),
- gy. ú. plattírozott hátsó dob -> marad így

Nehezíti a dolgot, hogy csak egy céget találtam, ahol foglalkoznak plattírozással, de legalább itt van 50km-re, Bonyhád mellett. Al és Al-Zn huzallal dolgoznak, azt hiszem.

5243 Kiss Krisztián 2013-01-08 17:01:18

[url]http://www.jofogas.hu/vi/7623300.htm?g=hbpac1dr-07i8yntdlun-1arp46a&gp=3[/url]

5242 Kunyi Tamás 2013-01-08 16:14:34  Előzmény: Spityu: 66164

Valóban jó ötlet lenne felrázni a Cikkek menüpontot. Jómagam egy szöveges dokumentumba másolgatom ki innen a fórumból a hasznos információkat.
Szóval az indítványt támogatom!

5241 Gyapjas Gergely 2013-01-08 08:31:37  Előzmény:Kárász Endre: 66166

Helló!

Igen létezett utángyártott elsõ lengõkar. Azt hiszem a Lenkey csinálta õket, aki a röpsúlyt meg a régi fajta féltengely csuklót is. Nekem ilyen van az autómon és onnan lehet megismerni hogy lehet rajta látni a préselés vagy gépi hajlítás nyomát. A gyárin belülrõl bele van ütve az embléma.

Az egyenes kipufogóhoz annyit tennék hozzá hogy a 76 és 77 évjáratúakon láttam eddig és azok gyáriak voltak. Anno sikerült ilyen dobból szereznem egy gyárit kölcsön utána kipufogóssal csináltattam belõle 2 db-ot. Az egyik egy 600-as akartuk felrakni és szörnyen állt rajta. Utána az indexes topicon láttam egy belinket gyári kipufogórendszert és annak az íve más volt. Szóval tutti létezett ilyen de szerintem 2 változatuk volt.
Az, hogy fekete vagy ezüst színûre voltak festve az érdekes kérdés, szerintem ebbõl is a beszállítástól függött vagy hogy milyen piacra készült. 90-es évjáratún láttam gyárilag feketét is meg ezüstöt is, de ezek nem egyszerû hõálló festékek szerintem. De amitõl telesen ledöbbentem az az a gyári hosszúcsõ volt ami horganyozva van.
[i](Módosította strabi 2013.01.08. 09:34-kor)[/i]