Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5349 Németh János 2013-01-26 11:41:44  Előzmény:Muczán Gábor: 66279

Erre a mûhelyre lehet érdeklõdni?
Hol található? ÉS mennyiben van a ragasztás a betétre? ÉS ezt a rögzítõ szegecset amit a kézifék pofához kell rakni azt is kapni?

Köszönöm elõre is.

5348 Muczán Gábor 2013-01-26 10:01:44  Előzmény:Ackermann Balázs: 66277

Én soha nem "veszek" fékpofát!?!

Csakis a egy mûhelyben felújíttatok/esztergáltatok fékdobot, és ragasztatok hozzá betétet. A betét vastagsága nagyban függ a dob méretétõl. Ezért egy kopott dobba betenni egy valamilyen vastagságú boltban vett fékpofát, az kockázatos. Én a Mechanikai Mûvekben található Friedrich Fékmûhelyben csináltatom ezt kb 18 éve.

MG
[i](Módosította TWK-001 2013.01.26. 11:02-kor)[/i]

5347 Léber Balázs 2013-01-25 22:07:04  Előzmény:Támba Csaba: 66275

Ha nem titok elárulhatnád priviben, mire gondoltál.
Akarom mondani valami közelebbit a módosításról, annak okáról.
Köszi!
[i](Módosította leberbali 2013.01.25. 23:08-kor)[/i]

5346 Ackermann Balázs 2013-01-25 22:02:59

És mi a véleményetek a kapható fékpofákról? SBR-t nem kaptam sajnos ezidáig sehol, pedig állítólag jó. Vettem viszont magyart, beraktam elõre a használós Trabimba (2T), hááát, beesik a pedál egyharmadig, cserébe alig fog, elõbb fog a hátulja ami még nem lett cserélve (de ez bekophat, már javul kicsit). De mit tehetnék azért, hogy igenis ott fogjon a pedál ahol kell max 2 centire a tetejétõl???

Utánállítók jók, szépen mozognak, teszik a dolgukat! Esetleg az utánállítók hosszúkás lyukai szarok? Kb fél mm-el szélesebbek a gyári vasénál, ennyit számítana?

Más, lámpabura:
Nekem van egy pár olyanom ami kiköpött mása a gyárinak, egybe öntött, DDR Ruhlás, de nem papír az elválasztás benne, hanem piros mûanyag az öntvénnyel egyben. Ez lenne a bulgár?

Mert, ha nem sértek meg senkit vele, kb 3x masszívabb mint a gyári, csak kicsit élénkebb piros már-már bordó a piros része. :) De így ránézésre lebontok bele egy betonfalat sérülés nélkül. :D

5345 Holnapy Gergely dr. 2013-01-25 20:07:08  Előzmény:Huszta Tibor: 66268

Tib.
szerinted erre az autóra elõre, így fényezés után melyik index foglalat dukál? :o

Nekem a 4T-be 1996 februárban került be a KOS fõfékhenger. Egy hete nyomja befelé feltartóztathatatlanul az utastérbe a fékolajat. Ez kis híján 17 év. Nekem csak ez az egy tapasztalatom van vele.

G

5344 Támba Csaba 2013-01-25 19:56:01  Előzmény:Muczán Gábor: 66270

Igen, vannak jó cuccok és sohasem látott bõségû a paletta, van mibõl szûrni, válogatni.

És saját vonalon pont a fent említettek okán idéntõl én is újraindítom a motorosmûhelyt.
De ez mán' reklám lenne, ha tovább fejtegetném a dolgot az meg nem ide való:)

De azt megemlíteném még, hogy egyelõre kísérleti gyártásban, saját célra nálam is elindult egy univerzális Simson alkatrész elõállítása, ami nem a gyári másolata, hanem egy idegesítõ típushiba kijavítását megcélzó agyszülemény.

Szóval akkor is gyárt az ember ha már az gyári alkatrésszel is tele a pöttyös rugdalózdója:)

5343 Németh János 2013-01-25 14:07:57  Előzmény:Kárász Endre: 66272

CSaó.

Így elolvasva ismét igazat adok, nem minden sz@r ami utángyártott. Sokszor azt hallom ami nem kínai ma már az hamisítvány. És miért???

Mert talán az emberek hozzá állása változott (mindenhol nem csak hungary) dolgozni nem akar senki sem, csak azt látom körülöttem minden sz@r meg mindenki... De amikor én is felteszem a kérdést, hogy akkor mi lenne jó [b]vagy mi a jÓ???[/b] Senki nem tud választ adni rá..

A kínaiak meg egy szem rízsért elhúznak rigsával 100 kiló métert.
Úgy ahogy az alkatrész legyártásai is vajon ott jön ki olcsóbban??
Szóval ha olcsóbb és még anyagot sem spórolják ki belõle akkor még jó is lehet??

Én még sok tapasztalatot nem tudok megosztani veletek, azért írom be kérdésbe sokszor, hogy hogyan tovább?? Mert én se tudom, és a szerelõk sem, sokszor meg az alkatrész árusok sem...

5342 Kenyér Zoltán 2013-01-25 13:29:43

Akkor én is hoznék egy jó példát a minõségi után gyártott alkatrészre. Wartburg után gyártott gömbfejekrõl eddig csak azt hallottam, h nem bírják sokáig, gyorsan elkopnak. De most találkoztam egy olyannal is, amit a lengõkarra nem tudtam felcsavarozni méretpontatlansága miatt. (Lengõkarral nem volt gond, több lengõkarral is rápróbáltam, egyiknél sem ment föl.) De ha ez még nem lenne elég, olyan komoly konstrukciót alkottak, hogy a gömbfejre raktak egy zsírzógombot, ami ha a felsõ lengõkarba építed be a gömbfejet, beleütközik a rugótányérba, és fizikálisan nem fér el a gömbfej. Ha valakit érdekel majd megnézem a márkáját.

5341 Kárász Endre 2013-01-25 11:48:08  Előzmény:jocking .: 66271

Tavaly, amikor még élt Kokos László, a KOS fõfékhengerek gyártója, akkor azt mondta nekem, hogy õt az NKH rendszeresen ellenõrzi. De ha már itt tartunk, akkor kikívánkozik belõlem: attól tartok, hogy sokan úgy gondolják, hogy az utángyártott dologkat becsmérelni egyenlõ a szakértelemmel. Jómagam mindig, minden egyes alkatrész esetében igyekszem konkrét infókat gyûjteni, olyan véleménykeet és tapasztalatokat, amiknek a forrása is ismert. Sajnos néhány alkatrész esetén már inkább városi legenda formájában terjed, hogy milyen rossz, silány, de már sokan nem tudják megmondani azt, hogy pontosan miért is. Mindezek mellett nem akarom egy nyilvános fórumon semelyik gyártó, kereskedõ renoméját sem rontani azzal, hogy pontatlan forrásokra hagyatkozva lehúzom a termékét.
Külön kell választani azokat a termékeket, amik legfeljebb esztétikailag vagy beépités szempontjából hagynak kívánni valót maguk után, és külön azokat, amik biztonságkritikus elemek. A lámpabúra, a kilincs vagy a kerékkupak hülyén néz ki, undorító, ennyi. A felsõ küszöb pontatlan, szenvedni kell vele, de NEM JELENT BIZTONSÁGI problémát! Azonban a fékalkatrészek esetén szerintem körültekintõbbnek kell lenni. Amikor arról van szó, hogy az utángyári az sz@r, akkor mindenki mondja el, hogy melyik gyártó terméke volt, stb. Ha emlékeztek, többször kédeztem, hogy kinek mi a tapasztalata a sárga-kék papíros soproni Schárfi-féle karmantyúkkal. Senki NEM írt rosszat, egy valaki pedig konkrétan azt mondta, hogy nála bevált! Kokos is tõle rendelt. Több kereskedõ is határozottan állította, hogy az országban elérhetõ legjobb utángyári termék! Vagy pl. fõfékhenger: a kocsimban 12(!) évig volt beépítve KOS fõfék, és semmi baja nem volt. Azért dobtam ki, mert nyáron teljesen szétborítottam a kocsit, és kb. mindent cseréltem, ami piszkos volt:) Mindemellett persze igyekeztem errõl is tapasztalatokat gyûjteni. Egy konkrét kritikával találkoztam: Zsombinál az eladó mondta, hogy jónéhány évvel ezelõtt volt egy gagyi szériája a 4T fõfékeknél, utána nem is rendelt tõle. De mivel a LÁNG már nem gyártja, kénytelen volt mégis innen beszerezni. De azóta NEM volt semmilyen probléma ezekkel.
Hasonló a helyzet az LPR munkahengerekkel. Szándékosan nem írom ki a nevét annak a budapesti boltnak, ahol a tulaj azt mondta, hogy, "áááá, azok vacak kínai hamisítványok, rosszabbak, mint a pirosdobozos LÁNG". Ettõl az embertõl már nem elõször hallottam üzletpolitikai célból elkövetett csúsztatásokat, ezért megint csak felmerült bennem a kétely. Nos, az LPR magyarországi forgalamzója látja el a kelemenmuveket is, tehát nem hamisítvány, ez biztos(Mo-i képviseletnél mondták). Hogy ténylegesen Kínában készül-e, azt nem tudom. Gábor, errõl neked mennyire konkrét az infód? Bár mindettõl függetlenül ma már nem biztos, hogy egy piacvezetõ világcég által Kínában gyártatott termék gagyi. Egy munkahenger nem a gépészet csúcsa, a szakócától az különbözteti meg, hogy több darabból van... Ugyanúgy, ahogy a taiwani Simo fõtengely is lehet jó. Apropó, tudtommal a taiwani ETZ fõtengelyek is jól muzsikálnak. Én még LPR-t nem építettem be, de fogtam már a kezemben. Õszintén szólva szebb, aprólékosabb a kidolgozása, mint a LÁNG-nak, vagy akár még a gyárinak is.
Mindez azért lett ilyen hosszú, mert szerintem nem jó, ha tévesen démonizálunk egy-egy alkatrészt. A DDR új munkahenger egyébként is nagy kincs, sokszor pedig csak rohadt, használhatatlna példányt lehet fellelni. Járkálos hobbiautóba viszont kell valami, és én pl. az LPR-ben látok perspektívát, ráadásul hazánkban ez a legolcsóbb. Tehát: valaki használ ilyet? Mik a tapasztalatok?

Jaj, most visszaolvasva kicsit hepciáskodóra sikerült a hsz:) Ne vegye senki magára az elõttem szólók közül, eszem ágában sincs ilyesmi! Csupán a mérnöki precizitás és szkepszis beszélt belõlem. Annak örülnék a legjobban, ha minden utángyári termékrõl szabatos, helytálló kép alakulhatna ki.

5340 jocking . 2013-01-25 11:02:37

Ha már szóbakerült az utángyári minõség, én is kérdeznék valamit. Nincs valami olyan szervezet, akinek pont az lenne a feladata, hogy figyelje a piacot, és amikor valaki sz@rt gyárt, azt úgy megbüntesse, hogy a füle is kettéálljon?
Azért az autók biztonságának egyik nagy feltétele, hogy megbízhatóan legyen összerakva megfelelõ minõségû alkatrészekbõl.
Hogy lehet egyáltalán szempont a "vidékre jó lesz" egy ilyen üzemben? Mi van akkor, ha valaki pl. egy utángyári sz@r fõfékhenger miatt szenved maradandó károkkal járó balesetet? Hogy bír egy ilyen gyártó egyáltalán nyugodtan aludni annak tudatában, hogy életveszélyes silány sz@rokat gyárt, amit mások autóba szerelnek?

5339 Muczán Gábor 2013-01-25 10:37:44  Előzmény:Támba Csaba: 66262

Köszi Tsaby,

Tudtam hogy kit kell bevívni a csatába, hogy tartsa a pallost....

a Népi Kohókról olvastam, szörnyû tanulsága volt.

A "kisipari utángyártás" az ilyeneknek köszönhette hogy pejoratív fogalommá vált.

Ez nagyjából az evolúció alkatrész ügyben nálunk a 80-as évektõl:
gyári: kincs-ami nincs, kisipari sz@r, olasz gagyi, majd kínai konténeres ûbergagyi. Mindegyikért minden fillér kár. Ide jutottunk. Mi lesz még ezután?


U.i. Egy nyugat-Német, /Ulm/ Simson klubos és kerskedõ minden évben ott van Alsóörsön a kempingben amikor mi is ott találkozózunk. Õ viszont dicsérte az egyik taiwani Simson fõtengyelyt. Azt mondta hogy õ csak ezt építi be, és elvan vele. Mer rá garit is vállalni. Évi 30 Simsont újít fel, többszázat javít, és ad-vesz. Mondom, õ mondta, én nem láttam:-)))

5338 Muczán Gábor 2013-01-25 10:27:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66267

Igen, sõt teli narancs, teli fehér és teli piros mutáció is létezik. Csak azokat ritkábban gyártják le, mert sokba kerül a színremosás az átálláskor.

Én sokat vittem belõle ki, még maradt is egy pár darab belõlük.

Az Olasz LPR cuccok valóban közelíthetik a KÍNAI minõséget.

Sõt, megtudtam hogy a Piaggio most már kínában gyártat robogókat, és a kikötõbõl kipakolás után látják el Piaggio-, -vagy épp Aprilia- matricával a motorjaikat. Semmivel nem rosszabbak mint ha egy olasz gyárban albán, román, vagy szomáliai vendégmunkásokkal rakatnák össze. A kínai melós nem jön szakszervezetis dumával, nem randalírozik esténként az olasz városok utcáján.
Sajna ez van mindenhol.


MG
[i](Módosította TWK-001 2013.01.25. 11:28-kor)[/i]

5337 Huszta Tibor 2013-01-25 09:04:23

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/p_50/trabant_p_50-6546395[/url]

5336 Gyapjas Gergely 2013-01-24 22:17:50  Előzmény:Muczán Gábor: 66260

A bulgár okádék az egybeöntött, a magyar kétrészes ruhla pedig készül fehér index részel is ugye?

Endre!

A kínai fékmunkahenger nem összekeverendõ az Lpr-es! Tudom kicsit rosszul fogalmaztam az elõzõ hosszászólásomban. Az lpr-es cuccok fekete lógozott dobozban vannak , a kínai egyszerû fehér dobozba azon belül egy fóilahegesztett zacsiba.

5335 Kunyi Tamás 2013-01-24 21:54:48

Nahát! Nem hittem volna, hogy az agyon fikázott, szar Trabantok alkatrészeit ennyire megéri még 2013-ban is utánf*sni :o :o
Mostantól még nagyobb figyelmet kell fordítanom az alkatrészekre!
Nem olyan régen árultak Vaterán új H4-es elsõ lámpákat Trabihoz, és én vettem is belõlük 2db-ot. Akkor azok is hamisak lehetnek?

5334 Csády Szabolcs 2013-01-24 21:40:23  Előzmény:Támba Csaba: 66264

Basszus, ezt el ne mondd nekik, mert kitalálják, hogy ez direkt ilyen ultra környezetkímélõ bio gumi, s 20%-ot még emelnek is rajta, csak hogy mindenki elhiggye, hogy "ez tényleg bio, nézd már milyen drága"...

5333 Támba Csaba 2013-01-24 20:59:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 66263

Az utángyártott pedálgumi?!
Az kérem a gumigyártás csodája.

Ahogy a mondás tartja lekvárból már nem lesz szilva. És elvileg a kivulkanizált gumi is egy irreverzibilis kémiai folyamat eredménye. Kivéve a gyevi bírót, meg ezt a pedálgumit :)

Nekem pár darab egymásra pakolva feküdt egy papírdobozban polcon. Pár hónap alatt olyat produkáltak, mint a Frutti a napon. Szépen megfolyósodtak és egymásba olvadtak. Visszamentek nyerskaucsukba:)

5332 Csády Szabolcs 2013-01-24 20:52:31  Előzmény:Muczán Gábor: 66260

Pár hónappal ezelõtt a Zsombinál elémtették ezt az említett utángyártott limó csomagtérzárat. Annyira silány volt mindene, beleértve a krómozást is , hogy hangosan felröhögtem, és ott is hagytam nekik...

Nem tudom, hogy az utángyártott pedálgumi kinek a bûne, de a kivitelezõnek kb sötétben mutatták meg, s úgy is csak egy pillanatra, mert éppen hogy csak annyira hasonlít az eredetire, hogy tudd, hogy mi szeretett volna lenni lánykorában...

5331 Támba Csaba 2013-01-24 20:51:11  Előzmény:Muczán Gábor: 66255

Ha nem is több száz, de legalább 100 tonnás masina kel hozzá.

Pont ezért volt régen is annyi silány utángyártott fém karosszériaelem (pl. a hírhedt "papír" Lada elsõ sárvédõ), mert a kisiparosok jellemzõen 5-20, esetleg 50 tonnás présekkel nyomultak , azokból is az excenterek voltak a legjellemzõbbek. Amik ugyebár eleve nem nagy felületû alkatrészek gyártására vannak kitalálva és természetesen csak a gyárinál vékonyabb lemezekkel bírtak el.

Trabant elsõ lengõkar. Nyíregyházán van egy cég ami régebben gyártotta ezt az alkatrészt sok minden más mellett. Pályakezdõ gépészként 2 hetet dolgoztam ott, aztán annyit mondtam a vezérnek, hogy nem tartozik egy fillérrel sem, de a harmadik hetet nem kezdem el nála. Valami hihetetlen "gyártási" és egyéb körülményeket kell elképzelni. Ha már Kínát emlegettük, akkor aki kicsit ismeri az ország történelmét akkor gondoljon a "Népi Kohók" idõszakára. Cirka ilyen milliõben nyomtam le azt a 2 hetet...rossz rá gondolnom...és egy másik telephelyen még ma is tolják az ipart.

Kínai gyártású Trabant elsõ indexbúra létezik. Ránézésre egész jó, de vékony és rideg. A csavarokat csak nagyon óvatosan illik meghúzni, mert reped, mint a Balaton jege a Hummer alatt:)
Színtartósságára jellemzõ, hogy egy nyár alatt pisisárgára fakul és lemattul.


Egyébként reneszánszukat élik az NDK-s kétkerekûek is. Simson, MZ alkatrészek olyan számban és kínálatban vannak a korai pedálos Simson SR1-tõl a 4T ETZ-ig, mint talán soha.
Gyártók Kína, Taiwan, India, Legyelország, Bulgária, MZA, stb. Ennek megfelelõen a minõség változik (az MZA a legjobb), de még mindig ezerszer jobb a helyzet mint anno a 90-es évek magyar utángyártott gagyi korszakában. Valami hihetetlen moslék cuccokat árultak, gyári meg szinte semmi nem volt csak elfekvõ darabok csilliárdos árakon.

Amit tuti ne vegyetek:
Kínai és Taiwan-i gyártótól származó SIMSON lendkereket, mert úgy repülnek szét fordulaton a középsõ agyrész szegecsei, mint kézigránát repeszei. Továbbá ELBA és EWR feliratú feszültségszabályozókat, gyújtótekercseket, gerjesztõtekercseket, MZ-ETZ tárcsafék fõfékhengert, stb.

5330 Németh János 2013-01-24 19:06:08  Előzmény:Kárász Endre: 66259

CSaó.

Igaz az LPR az olasz (elvileg) szomszédom dolgozott ott értékesítõként, onnan kaptam fain olasz kuplungot ami nem volt annyira fain mert a lamellák beleharaptak a tengelybe így eléggé bika volt a kinyomása.
De most 100% Trabi van benne egy donorból kaptam.

Ha kell infó így tudok kérdezni a szomszédtól ien alkatrészes dolgokról, pl a rotoromat is õ hozta amit már beszéltünk, hogy annyira silány minõségû volt a tartólemez....

De kérdezni tudok ha érdekel valakit, hátha tud segíteni. :)
[i](Módosította whiteuniversal 2013.01.24. 20:06-kor)[/i]

5329 Muczán Gábor 2013-01-24 18:02:23  Előzmény:Kárász Endre: 66256

Ami biztosan van kínai utángyártásban: ablakmosó tartály 1.1, csomagtérzár, kilincs, Lengéscsillapító elsõ-hátsó 601, 1.1 is. Fényváltó relé /sárga kék, Ruhla utánzatú, ótvar de eredetit imitáló nyomtatású dobozban!!!!!/
Levegõ gumicsõ /hideg, meleg, karbi /az összes ami nem extrudált, hanem oldalt hegesztett, vékony hányás/ "tekerõs" Lámpakapcsoló, és intervallumkapcsoló, a már említett Ruhla dobozokban, ablakgumi kéder /fekete/szürke/, ajtókéder, bársonyos gumi, 1.1-hez rengeteg motorikus cucc-vízpumpa stb, ajtóbehúzó müa szalag, belsõ kilincs.....

Figyelem:

1; a felsorolás nem teljes. Ennyi jött most hirtelen ki...

2;lehetnek ettõl függetlenül párhuzamosan Magyar utángyártású ilyen cuccok is, akár elfekvõbõl, vagy gyártásból

A Bulgárnak mondott hátsó lámpabúra valójában Magyar. A két részbõl ragasztott, anyagában szinezett, utánzat DDR Ruhla feliratos legalábbis. A Bulgár az okádék, és festett, hullámos a felülete, és asszem egyben van öntve. De erre nem esküdöznék térden állva...

Az elsõ villogó búra, amelyik E-jeles, az a néhai Vill-Tesz gyártószerszámát jogosan használó, kb. negyedik jogutód cég terméke. Tudom ki, de bonyolult cég, és ezres nagyságrend alatt ritkán gyártanak, csak ha épp valami nagyker rendel.

MG

5328 Kárász Endre 2013-01-24 11:27:01  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66258

Az LPR fékhengerekre gondolsz, amikor kínairól van szó? Ez érdekes. Biztos vagy benne, hogy kínai? Próbáltam egyszer utána járni, de emlékeim szerint ezek olasz gyártmányok. De nem tudom. Neked honnan van az infó? Illetve mi a különbség a kínai meg a hamisítvány között a te szóhasználatodban? Végre, infó dömping! :)

5327 Gyapjas Gergely 2013-01-24 10:29:34  Előzmény:Kárász Endre: 66256

- Az mz cuccok tudomásom szerint tájföldiek. De a minõségükrõl semmilyen infóval nem tudok szolgálni.
- A lámpabúrákat úgy tudom Bulgáriában másolják.
- A kínai cuccoknál meg van a hamkó meg a kínai utángyártás. Lásd a fékmunkahengereket. Én már ilyen kínai munkahengereket veszek ha bel lehet szerezni mert sokkal jobb mint a magyar. Amúgy meg az Lpr gyártja újra 2t-hez a fékmunkahengereket.
- Tavaly vettem ilyen lengõkart hátra és pont kifogtam ezek szerint a két legjobbat. Amúgy nem akarok rosszat de ha kint egy ilyen lengõkar hibájából baleset lesz akkor fõhet a feje a készítõjének.

A kompozit alaktrészek nálam egyett jelentenek a versenysportal, bár fogtam már a kezemben ilyen anyagból készült trabi nyomtávrudat. De ez egy másik fórumba való.

Az utángyártásról annyit hogy régen M.on bárki csinálhatott bármit majd bevezették az H azonosítót, meg a mûbizonylatot amit azóta se vizsgáltak felül. De ez már más lapra tartozik, de ez alaépján elvileg az összes felújítót meg gyártót meg lehetne találni.

5326 Bencze Robi 2013-01-24 09:39:20  Előzmény:Kárász Endre: 66256

indexbúrából tuti van ami hamkó de eredetifeliratos, nekem is van pár darab, a jelölések megegyeznek rajta, de a minõsége az...ööö...víkonyka :)
ami meg még létezik kínai és utángyártott például az tudomásom szerint a külsõ kilincs

5325 Kárász Endre 2013-01-24 09:34:08  Előzmény:Muczán Gábor: 66255

Nagyon jó, kezdenek elõbújni az infómorzsák:) Kicsit próbáljuk meg mindhármunk adatait rendbe tenni!
Tehát a hátsó lengõkar forrás a Wa-Ge Kft, innen szerzi a kelemenmuvek, tõlük pedig a Báró-Ker. Ez tiszta sor. Bárónál én is nézegettem ezeket, háááááát. Borzalom...

-Az elsõ lengõkart biztosan nem a strabi által sejtett Lenkei és tsa cég csinálta. Õk gyártják viszont a METAL-TEAM feliratos szilenteket.
-Monoron létezik (létezett?) egy "Giricz és fia" cég, akik a rugóvillát, függõcsapszeget és a használhatatlan zöld függõperselyeket gyártották. Gábor, Gergõ: nem rájuk gondoltatok?
-"Konténeres kínai sz@r szilentek". Eddig csak két új elsõ lengõkart láttam közelrõl, abban a már említett Lenkey szilentek voltak. Tuti, hogy létezik kínai szilent? Jó-jó, tudom, hogy manapság sok régi jármûhöz gyártatnak a csíkszemûekkel, de Trabinál még csak egy "kína-gyanús" dologgal találkoztam: egy H4-es DDR-Ruhla fényszóróval. Csak azért kérdezem, mert számomra pont a szilentek eredetének meghatározása az egyik legnehezebb feladat. Sajnos azt sem tudom, hogy hány gyártó létezhetett, egyáltalán össze lehet-e számolni õket. Emiatt aztán a gyári szilntet se nagyon ismerem fel...
-Ha már itt tartunk: ki milyen alkatrészekrõl tud, amit BIZTOSAN kínában, vagy a Távol-Keleten gyártanak? Érdekes, hogy az MZ motorokhoz temérdek ilyen cucc készül, tök nehéz kiszûrni, hogy mi az eredeti és mi nem az.
-Ki milyen utángyártott alkatrészekrõl tud, ami eredetinek van álcázva? Pl. Isolator gyertya, hátsólámpa búrája, stb.
-Apropó: indexbúrából létezik DDR-Ruhla feliratos hamisítvány?

5324 Muczán Gábor 2013-01-24 08:03:20  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66254

Igen, a lengõkarok is ettõl a cégtõl mennek "szét" a nagykerekbe. Mindenesetre senkinek nem javaslom hogy ilyet beépítsen. A bontott alapanyag egyre siralmasabb, és a legnagyobb jóindulattal sem tudják úgy felújítani, hogy az biztonságos legyen.
Magyarázta régebben a felújító hogy mit csinálnak vele. Pl. a pogácsák alatti revésre-lemezesre rohadt anyagot kipótolják egy elõre gyártott csészével. Illetve szükség esetén csapágyházat is cserélik talán. De alul, az úgynevezett "kis négyzet" régiójában, -ahol a kalapácspróbát is meg szoktuk ejteni-ha átrohad, illetve ha alul végig repedt-rohadt, szigorúan tilos lenne felújítani. Az ilyen alkatrészt roncsolással kéne megsemmisíteni -hivatalosan-. Szerintetek....?

Szóval ez a lengõkar kérdés megoldatlan. A használt, a felújított életveszélyt okozhat. Gyártásához olyan mértékû beruházásra van szükség, ami kifejezhetetlen összeg. A legnagyobb gondot például a szinte sohe el nem rohadó fékalaplap présszerszáma okozza. Tsaby talán meg tudná mondani mekkora préselõ erõ szükségeltetik hozzá, milyen drága szerszámmal, de több száz tonnáról beszélgetünk, és akár tízmilliós szerszámkészítési költségrõl..per oldal:-)

Én, ha a gazdasági környezet lehetõvé tenné egyszer -nem fogja- akkor szénszálas erõsítésû /Carbon/kompozit anyagból tudnám elképzekni ennek az alkatrésznek a feltámadását. errõl szokták mondani, hogy álmodik a nyomor....:-(
MG

MG


[i](Módosította TWK-001 2013.01.24. 09:12-kor)[/i]

5323 Gyapjas Gergely 2013-01-23 22:12:08  Előzmény:Muczán Gábor: 66253

Szia!

Ugyanezt mondta õ is hogy meghalt a monori bácsi, de valamelyik férfi családtagja viszi a tovább a boltot csak kiköltözött valahová külterületre. Õ már nem vásárol tõle mert nem postáz vidékre, a boltos bácsi meg már nem jár Pestre áruért.

A lengõkarokra is ugyanezt mindta csak a pontos céget nem tudta megmondani. De gyanítom hogy Kelemenéktõl meg a Báró-ker is ezek a lengõkarok vannak.

5322 Muczán Gábor 2013-01-23 11:15:30  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66252

Szia,

kerestem már régóta a monori felújítót. Nem tudja a bácsi hogy pontosan kik azok.
Mert a felújított lengõkar ügyben még ott tartok, hogy a Wa-Ge Kft lekötötte az összes bontóban elõre a hátsó lengõkarokat. Azokat megstáholják, lefestegetik, és azonnal viszik ki Németországba.

Az elsõ lengõkar gyártója meghalt tudtommal, de most újra indul majd a gyártás, és a jobbféle szilentekkel fogják szerelni, nem a konténeres kinai sz@rral.

MG

5321 Gyapjas Gergely 2013-01-22 23:39:45  Előzmény:Kárász Endre: 66224

Ma én is nyomoztam lengõkar ügyben. Voltam az öreg autósboltos bácsinál õ mondta, hogy Monoron csinálták a lengõkarokat sõt ott újítják fel a hátsókat amiket mostanában kapni. Õ is csinált régebben szilenteket is. Amúgy érdekes az alkatrész utángyártók köre is.
[i](Módosította strabi 2013.01.23. 00:40-kor)[/i]

5320 Támba Csaba 2013-01-22 21:42:58  Előzmény:Ackermann Balázs: 66246

És akkor még nem is említettük a következõket:

- Kormányról vezérelhetõ elsõ futómû,
- Mesterséges színezék mentes ablaküvegek,
- 5 szelepes technológia (pótkerékkel együtt),
- Körkörös ütközéselõkészítés,
- Stb., stb.
[i](Módosította Tsaby 2013.01.22. 22:45-kor)[/i]

5319 Csády Szabolcs 2013-01-22 18:46:09  Előzmény: Spityu: 66249

Kormányoszlop csere elõtt állok, s a donor kormányoszlop a hajdani kert végi "játszós" Trabié volt, aminek a hardyját valamelyik nagy mûszaki érzékkel megáldott családtagom széttrancsírozta anno, hogy a kölykök különösebb ellenállás nélkül tudják tekergetni a kormányt.

5318  Spityu 2013-01-22 18:16:19  Előzmény:Csády Szabolcs: 66248

Megnézem, lehet, hogy akad valahol. De minek kell? Azt ne mondd, hogy tönkrement. Ez sosem megy tönkre, de azért vettem 2db-ot tartalékba (négyzet), biztos, ami biztos. :D

Amúgy neked "jó", mert a tiéd csavaros rögzítésû, az enyém szegecselt. :(

5317 Csády Szabolcs 2013-01-22 18:00:55

Ilyen régi fajta kerek Trabant kormányoszlophoz való hardy tárcsát be lehet valahol szerezni?

[imgw]http://n2.vatera.hu/photos/30/7f/8056_1_big.jpg[/imgw]

5316  Spityu 2013-01-22 17:47:25  Előzmény:Ackermann Balázs: 66246

Sõt, a vezetõülésbõl szabályozható az összes állítható ablak magassága. :D
Hidraulikus, VALÓS üzemet jelzõ féklámpakapcsoló!

5315 Ackermann Balázs 2013-01-22 14:03:12  Előzmény:Támba Csaba: 66245

Belülrõl állítható külsõ tükör 1964 óta? :D
Kempingszékként is használható elsõ ülések '88-ig?
Könnyûfém motorblokk öntvény? :D
Levehetõ keménytetõ mindvégig? ;)
Csomagtérvilágítás '64-tõl?

Öregem ez tényleg luxuscucc! :D

5314 Támba Csaba 2013-01-21 22:58:21  Előzmény:jocking .: 66241

A Trabant gyár mindig is bõkezû gavallér volt az ingyenes extrák terén.

Pl. ugyan melyik más autót adták ALAPÁRON színre fújt lökhárítókkal már 1957 óta?! :)

5313 Csády Szabolcs 2013-01-21 22:40:16

[imgw]http://www.triumphexperience.com/pictures/70756/1964_Trabant_600_Universal_000.jpg[/imgw]

5312  Spityu 2013-01-21 20:54:03  Előzmény:Zwick Gábor: 66242

Köszi szépen, Szabi nevében is.

Amúgy most jobban utánanéztem, van róla infó!

[url]http://trabantserie.de/html/1964.html[/url]

05/64-tõl van elméletileg íves merevítõvel.

5311 Zwick Gábor 2013-01-21 19:51:01  Előzmény: Spityu: 66238

63-as lim és 62 õszi lim ezen mind a kettõn szögletes a merevítés.

5310 jocking . 2013-01-20 22:25:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 66240

A Rolls-Royce-okban a mai napig használnak fát, csak ott a mûszerfal meg egyéb belsõ részek díszítésére. Ennyire exkluzív autó volt a Trabant, hogy õk még olyan helyen is fát használtak, ahol nem is látszik. :D

5309 Csády Szabolcs 2013-01-20 21:53:11  Előzmény:Ackermann Balázs: 66239

Hát ezen megrökönyödtem...mondjuk én limókon szocializálódtam, de ez akkor is durva. Nem hittem volna, hogy a 60'-as évek után még valaki használ fát az autóiparban, maximum díszítésre...
Én meg jól megörültem, hogy valami értékes régi darab :)

5308 Ackermann Balázs 2013-01-20 20:22:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 66237

Bármilyen megdöbbentõ 1990-ig. :) Még a 4T kombié is ilyen, fa alja van és király kis epeda benne. Annyi változott a '60-as évek végétõl, hogy kicsit magasabb, puffosabb lett, talán a rugók is hosszabbak benne, elõtte egész vékonyka volt, de ez az újabbnak látszik. A régi 601 limuzionoké is ilyesmi, abból viszont mint tudjuk csináltak egy elég ergya szottyadt kivitelt, ami cserébe legalább könnyebb lett.

5307  Spityu 2013-01-20 19:31:37

Üdv! Ha már régi Trabant, kérdezném elsõ sorban a [b]púposok[/b] gazdáit, hogy náluk milyen a csomagtér lemez merevítés kialakítása? Adott egy '63-as 600-as kombi, azon szögletes a profil. Viszont van egy '64-es, azon íves. Hogyan volt ez, emlékszik rá / tudja valaki?

5306 Csády Szabolcs 2013-01-20 17:05:51

Van egy régi fajta kombi Trabi hátsó ülésvázam. Ez a fajta megoldás mettõl meddig volt? Azt tudom, hogy a púposokban is fa volt a keret, de nem tudom, hogy ezzel egyezik-e. Amúgy 601-esbõl származik.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC01332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC01333_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC01334_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC01335_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5305 Németh János 2013-01-19 08:24:43

Ien valakinek kell-e?

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/gumi_felni_disztarcsa/disztarcsa/retro_disztarcsa_1694172488.html

[imgw]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/gumi_felni_disztarcsa/disztarcsa/retro_disztarcsa_1694172488.html[/imgw]

remélem jól beszúrtam. :)

5304 Muczán Gábor 2013-01-18 07:57:59  Előzmény:Kiss Krisztián: 66233

Kedves heggla,


elvitathatatlan jogod hogy úgy érezd hogy Hogeri hsz-e "fikázó" volt. DE!

Szerintem bárki aki elolvassa az említett hozzászólást, sõt bárki aki ismeri hogerit látja hogy ez nem volt az. Én elhiszem hogy csak a jó szándék vezérelte, és általában ennek a topiknak a lakói igen messze állnak bármiféle fikázástól, rossz szándékú hozzászólásoktól. Ez itt -bátran állítom- nem jellemzõ. De ez a fajta válasz a vélt sérelmekre, amit te leírtál, az sem jellemzõ itt.

Mégegyszer hangsúlyozom, elvitathatatlan jogod hogy úgy érezz ahogy akarsz, illetve hogy ennek hangot is adjál. De kérlek hogy ezt a topikra jellemzõ stílusban tedd meg. Mert ennek a baráti hangulatnak a szinten tartása, megõrzése meg a többi lakó joga. Köszönöm.



MG

5303 Holnapy Gergely dr. 2013-01-17 22:31:14  Előzmény:Kiss Krisztián: 66233

Kedves Heggla!

Lehet hogy félreérthetõen fogalmaztam, vagy te értetted félre a hozzászólásomat, de eszem ágában nem volt sem okoskodni, sem pedig "fikázni"! Ez a fórum valóban nem az a hely- (és ne is legyen az), és ezen a fórumon társalgók jellemzõen nem is azok az emberek akik egymás kioktatására rendezkednének be.

A hozzászólásomat jószándék vezérelte, megosztván veletek a saját tapasztalataimat, amit néhány ilyen 600-as ajtó szerelésekor tapasztaltam. Sokan a fórum olvasói közül minden bizonnyal számtalanszor több ilyen használt 600-as ajtót javítottak mint én, de esetleg más nem is látott testközelbõl szétszedett 600-as ajtót. Olyan 500-600-as Trabi karosszéria elemeket amiket te birtokolsz új állapotban -megkockáztatom hogy a fórum használói közül- senki sem látott ill. fogott rajtad kívül (természetesen én sem). Azt azonban nyilván többen tapasztaltuk -és így te is-, hogy ez a vékony alu profil gyakorlatilag lemállik a duróról amikor azt 40-50 év után valamilyen okból leszedni kényszerülünk. Nyilván ebben benne van az akkor használt ragasztóanyagok minõsége, az eltelt évek során az ajtókat ért mindenféle hatás (mechanikai, hõ-, páratartalom változás), és az alumínium törékennyé válása az idõk során. Amint az tapasztalható, valószínûleg a durok préselésekor használt kötõanyag minõsége is változott a 600-as ill. 601-es Trabik közt. A 600-as durók belsõ felszíne sokkal szálagosabb, kevésbé homogén, mint akár a korai 601-esek duroplastjainak belsõ felszíne. Lehet hogy egy-egy ilyen lemezszerû préselt réteg leválása okozza ezen belebújtatott alu profiloknak a leválását a használat során. Feltételezem -persze a gyári új elemeken te látod jobban-, hogy egy ilyen utolsó préselt réteggel együtt kerülhetett fel a gyári alu profil, amit felszereléskor az ajtó acélváza felõl megcsavaroztak.

Amúgy az én általam "kreált" alu-profil nem csúcs szuper. Azért linkeltem be képet, hogy a profil felszerelt állapotban is látható legyen azok számára, akik ilyet nem láttak belülrõl. És pontosan azért emeltem ki, hogy az már nem gyári, hogy vastagabb stb. Azt mindenki maga döntse el, hogy szerinte én jól csináltam, vagy nem, õ így csinálná vagy nem. Az eredetiek pontosan a a fentebb részletezettek miatt nálam már menthetetlenek voltak, annak ellenére hogy az ajtók korábban nem voltak megbontva. Az persze megint megér egy "misét" (és nem kioktatást, összeveszést) hogy az eredeti vagy a ma használt -és így nyilván jobb minõségû- anyagok alkalmasabbak-e a restaurálásnál -gondolok itt alu profiltól a ragasztókon, festékeken át a patentokig mindenre.

Úgyhogy részemrõl béke. Kérlek te se ilyen hevesen reagálj...

Üdv:
Gergõ

5302 Kiss Krisztián 2013-01-17 19:41:50  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66232

Nagyon bírom amikor valaki úgy ír valamire választ,hogy nem nézi meg a képet amirõl szó van!!Lehet hogy az általad kreált csúcs-szuper gyáritól éltérõen vastagabb alu profil(most nem írom hogy szögvas) úgy van ragasztva,de amit én vásároltam ajtó boritót,(ami egyébként vadi ÚJ GYÁRI!)igenis bele van bujtatva(plusz gondolom ragasztva).Nem kérek a kioktató helyre igazításokból,és az elõzõ kommentelö fikázásából sem.
Részemröl nem reagálok többet semmire,mert nincsen kedvem bosszantó hsz.ra irogatni.

Két kép a "nem bujtatott"aluprofilról....
A témát befejeztem,jöhetnek az okoskodások.....
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130117/k_p_022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130117/k_p_026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
(kattintással nagyitható)
[i](Módosította heggla 2013.01.17. 20:43-kor)[/i]

5301 Holnapy Gergely dr. 2013-01-17 00:17:01  Előzmény:Kiss Krisztián: 66229

A 600-as ajtóborítás az ominózus "szögvasra" -ami alumínium- ragasztva van. Az alu profil csavarozva van az ajtó fémkeretére, süllyesztett fejû csavarokkal, majd erre ragasztva a duró. Belebujtatva nincs a duróba, attól teljesen külön áll. Mellékelve egy kép a restaurálás során: a bal ajtó durója belülrõl (a kilincs helyén kilátni). Az újra felcsavarozott aluprofil az eredetinél kicsit vastagabb.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130117/P1010282_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5300 Pátkai Antal 2013-01-16 21:23:17  Előzmény:Kunyi Tamás: 66230

Köszi a leginkább váltòkarra lenne szükségem.