Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6123  Spityu 2015-09-14 13:03:41  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 67053

Köszi a válaszokat!

Az utolsó kérdés még nyitott. :) Azt is jó volna tudom, hogy hova kellene vinni a kocsit. Valamiért nekem az rémlik, hogy azt csak Bp-en csinálnak. Talán a nagyobb hozzáértés szükségessége miatt nincs annyi ember az országban? Aztán lehet, hogy tévedek...

6122 Holnapy Gergely dr. 2015-09-14 10:57:35  Előzmény: Spityu: 67052

-A sima muzeális minõsítést célszerûen 5 évente ismételni kell (és maga a minõsítés 60 napig használható fel mûszaki vizsgán 5 éves mûszaki érvényességhez)?
Igen, így van.

-A FIVA minõsítés pedig valóban 10 évig érvényes, vagyis két mûszaki vizsgára is elég?
Ez is igaz.

-Továbbá valóban igaz az, hogy csak FIVA minõsítéssel mûszakiztatott kocsival mehetek külföldre, muzeálissal nem?
Ez nem igaz. Ugyan úgy használhatod külföldön mindkettõt. Semmi korlátozás nincs a külföldi használatra. Tudtommal még a külföldi (EU) adásvételt (eladást) sem korlátozza egyik sem (sajnos).

-Az OT rendszám ugye nem kötelezõ? Lehet variálni a számokon?
Nem kötelezõ az OT rendszám kiváltása, de bizonyos kedvezmények igénybe vétele ha jól tudom nem a muzeális minõsítéshez kötött, hanem az OT rendszámhoz. Pl. gépjármûadó ("súlyadó") kedvezmény. (Tehát adott esetben praktikus lehet az OT rendszám kiváltása is)

-FIVA minõsítést csak Bp-en csinálnak, vagy az összes helyen, ahol muzeálist is?
No, erre nincs infóm.

G

6121  Spityu 2015-09-12 20:31:55

Üdv!
Az alábbi kérdésekre keresnék választ:

A sima muzeális minõsítést célszerûen 5 évente ismételni kell (és maga a minõsítés 60 napig használható fel mûszaki vizsgán 5 éves mûszaki érvényességhez)?
A FIVA minõsítés pedig valóban 10 évig érvényes, vagyis két mûszaki vizsgára is elég?
Továbbá valóban igaz az, hogy csak FIVA minõsítéssel mûszakiztatott kocsival mehetek külföldre, muzeálissal nem?
Az OT rendszám ugye nem kötelezõ? Lehet variálni a számokon?
FIVA minõsítést csak Bp-en csinálnak, vagy az összes helyen, ahol muzeálist is?

Köszi elõre is!

6120 Kacsándi Szabolcs 2015-09-11 20:36:01  Előzmény: Spityu: 67050

Nagyrészt meg van a hegesztés.Apró igazítások vannak még.Legyártattam a léceket az elemek alá.Ha sikerülne lealapozni a tél elõtt,akkor már elõrébb leszek.

6119  Spityu 2015-09-11 20:02:20  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67046

Szuper, látom, készen van a dobozolás a hátsó dobok mögött! Tetõperem is megvan? Lehet lécezni?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150911/DSC_0218_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150911/DSC_0229_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

6118 Bajáki Péter 2015-09-11 19:42:56

Gyertek az [url=https://www.facebook.com/TrabantWartburgKlub/photos/a.150408291813655.1073741828.150065221847962/431542410366907/?type=1&theater]Õszi Találkozóra[/url].
2015. szeptember 26.
Permier Outlet, Biatorbágy

6117 Bajáki Péter 2015-09-11 19:35:27  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67047

Szabi,

Szerkeszd a hozzászólást és vedd ki a linkbõl a thumb szót!

http://kepfeltoltes.hu/thumb/150911/DSC_0218_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

6116 Kacsándi Szabolcs 2015-09-11 19:31:04  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67046

Nem tudom miért lett ilyen kicsi a kép,már elfelejtettem,hogy kell feltölteni.Természetesen nem makett autót építek.

6115 Kacsándi Szabolcs 2015-09-11 19:24:51

Lassan õröl a malomkerék,de azért haladok a kocsimmal.Már rég nem raktam fel képet a jelenlegi állapotról.Sajnos még messze a vége.
[img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/150911/DSC_0218_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/150911/DSC_0229_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

6114 Kacsándi Szabolcs 2015-09-11 19:13:16  Előzmény: Spityu: 67043

Az én rugós készletem nem egészen ilyen.Sárga is van a doboz külsején,de a képes lista is eltérõ.Nem ez a sorrend,és van olyan elem,ami a tiédben más.Úgy látszik ebben is van különbség.Úgy emlékszem hogy nálam az üléssín feszítõ lapkája hiányzik.Meg a kárpitpatent,de az van külön új,úgyhogy pótolható.

6113  Spityu 2015-09-11 17:47:11

Vissza nem térõ alkalom: [url]http://www.jofogas.hu/baranya/Trabant_szerszamkeszlet_plusz_emelo_elado_34880910.htm?first=1[/url]

Kissé drága, de az portéka is tuti. :)

6112  Spityu 2015-09-10 17:36:57

Friss szerzemény, kis restaurálás után (áztatás, lapítás): rugókészlet! Végre ez is megvan. :) Kissé hiányos, pótolható, de szerintem így hagyom. :)
Hiányzik: 4db kárpitpatent, 2db röpsúlyrugó, 1db csomagtér zár rugó, 1db ablaktörlõ mechanika rugó (ami mintha megegyezne a gyertyapipában lévõ dróttal, de lehet, hogy az kisebb). Extra renakos vakdugó, talán elsõ fmh-hez - véletlenül bele keveredhetett.
A leírás magyar nyelven is rendelkezésre áll, '84-ben nyomtatták, ha jól látom. A dobozkán is olvasható, mi van benne. :)
Mellette az egyik ESKA-s dobozom, az hiánytalan, szintén full új ÁFOR-os jégkaparó és egy a Pécsi Porcelángyárban készült biztosítékkészlet Zsolnay logóval, mindennel. :)

[imgw]http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5636.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5637.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5639.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5638.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5640.jpg[/imgw]

[imgw] http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5641.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5642.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5643.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/09/10/HPIM5644.jpg[/imgw]

[i](Módosította Spityu 2015.09.10. 19:40-kor)[/i]

6111  Spityu 2015-09-06 20:29:01  Előzmény:Kiss Krisztián: 67041

Jöhetnek a fotók, nyugodtan. :D

Amúgy gondolatolvasó vagy, az elõbb néztem a naptárat, és pont ezen gondolkodtam, hogy megkérdezem tõled, jössz-e. Mit megkérdezlek, jönnöd [u]kell[/u] a PÚPOSSSAL! A jó idõ nálam is alapfeltétel, 2 hete lemostam a kocsit, idén utoljára.

Ma mentem vele még esõ elõtt, 4T-be benzinért... ezt a 18-20 fokot nagyon szereti a masina. Ekkor van a legszebb hangja a motornak. Szóval száraz idõben ezután is megyek vele párat.

6110 Kiss Krisztián 2015-09-06 19:38:41

Jól birta köszi.Volt ott egy német úr,egy cabrió trabival,2t,nagyon tetszett.Ex trabi gyáros múlt,pöpec trabi.Mikuni toloszelepes karbi,valami hig tech gyujtás,olyan szépen kettyeget hogy na...
Németböl pályán,100-110 es utazóval utánfutóval jött.1200km ert.....
Hát az enyém ha kibirná(ha!)tuti döglött kávédaráló hangja lenne...
Van még sok fotóm,de nem untatlak benneteket! :D
Spityu:Pécs szept.26??Ha nem esik jövök!

6109  Spityu 2015-09-05 18:43:58  Előzmény:Kiss Krisztián: 67038

Király. A nyáron gondolkodtam, hogy elmegyek erre, aztán el is felejtettem. :) Meg már egy hete szerelem az átkozott 4T-t... jön a rossz idõ.

A második képrõl az a kép ugrik be, amit kb. 20 éve készítettél az akkori púposoddal (piros-vaj?), szintén a Balatonon.
[i](Módosította Spityu 2015.09.05. 20:45-kor)[/i]

6108 Kacsándi Szabolcs 2015-09-05 18:26:11  Előzmény:Kiss Krisztián: 67038

Irigyellek.Jól bírta az utat a gép?

6107 Kiss Krisztián 2015-09-05 17:47:11

Volt egy kis balatoni kirándulás! .... .:)

[url]http://kepfeltoltes.hu/150905/aug_29_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/150905/aug.29_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/150905/aug.29_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/150905/aug.29_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

6106 Kacsándi Szabolcs 2015-08-25 19:53:18  Előzmény:Bajáki Péter: 67033

Az enyém is ez az évjárat,színe is passzol.Érdekes verzió,mert ezeknél már bõven díszlécesnek kellene lenni.Gyáriasnak tûnik,nem látszik nagyon,hogy festették volna.Az ajtókárpitok mintája és az ülés mintája, varrásai is másabbak.A belülrõl látszó sárvédõn sem látszik a lécek furata ,sem az hogy eljavították volna.Szóval elég érdekes példány.A motorburkolaton a kabát passzol,azokra is volt oldalt kivezetett csõvel,és úgy varrták,de elég ritka,sõt nem is láttam még élõben én sem.

6105 Csády Szabolcs 2015-08-25 05:22:26  Előzmény:Bajáki Péter: 67034

Szerintem [urls=http://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php]ITT[/urls] minden ilyen jellegû kérdésedre választ találsz, bár bevallom, nem kerestem utána.

6104  Spityu 2015-08-24 12:42:13  Előzmény:Bajáki Péter: 67034

Gyári változásjelentések?

6103 Bajáki Péter 2015-08-24 11:18:27

601 Kombi hátsóajtó kitámasztó téma:

Tudtommal háromféle volt:
1) pálca
2) saját magába visszacsúszó kitámasztó
3) gázrugós (olajrugós) 1983 szeptemberétõl

A kérdés: az 1-es és a 2-es verzió felszereltség vagy évjáratfüggõ? Vagy egyszerre mindkettõ?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/IFA_DDR_Trabant_601_Kombi_Universal_Heckst_tze__WERKSNEU____89_95_eur_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/IFA_DDR_Trabant_601_Kombi_Universal_Heckst_tze__WERKSNEU____89_95_eur_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Mert tök érdekes, hogy az 1965-ös prospektusban a saját magába visszacsúszós látható:

[img]http://www.trabant-universal.de/originaldokumente/prospekte/uni1966/seite4.jpg[/img]

De utána a kezelési kézikönyvekben a sima, pálcás kitámasztó van, majd 1976-77 környékétõl újra az összecsúszós.
Palásti Attila '75-ös, és Kalmár Dani '76-os 601 standardjában a pálcás látható, viszont láttam egyszer a MÉH telepen egy '78-'80-as standardot, melyben az összecsúszós volt. Ugyanakkor van valami emlékem, hogy mintha a Speciálokat összecsúszóssal szerelték volna, de ebben nem vagyok biztos.


[i](Módosította BajakiPeter 2015.08.24. 13:20-kor)[/i]

6102 Bajáki Péter 2015-08-23 23:45:53

A következõ hirdetés azt írja, hogy P60-as. Na már most nekem gyanús, hogy nincs rajta a kettõs díszléc, közte a díszcsíkkal, ill. hogy "kabátos" a motorja.
[url]http://www.ebay.de/itm/Echter-Scheunenfund-Trabant-P-600-originaler-Zustand-seit-1990-stillgelegt-/291543798508[/url]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/Echter_Scheunenfund_____Trabant_P_600__originaler_Zustand__seit_1990_stillgelegt___eBay_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__3__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__4__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__5__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__6__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__7__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__8__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__9__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__10__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150824/__57__11__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]



[i](Módosította BajakiPeter 2015.08.24. 01:51-kor)[/i]

6101 Bajáki Péter 2015-08-23 23:34:05

Sziasztok,

Eladó ez az 55.000 km-t futott P50/2
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500-9281714[/url]

Egy ismerõsöm polírozta ki tavaly, õ mondta, hogy a tulaj mondta, hogy tényleg ennyit ment a kocsi. Gyári fény, meg minden.

[img]http://kepfeltoltes.hu/150824/Elad__haszn_lt_TRABANT_500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]http://kepfeltoltes.hu/150824/9281714_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]http://kepfeltoltes.hu/150824/9281714_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]http://kepfeltoltes.hu/150824/9281714_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]< BR>
[img]http://kepfeltoltes.hu/150824/9281714_4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Kérdezték tõlem, hogy mennyit érhet, én olyan 1 és 2 m Ft közöttire saccoltam. De tekintve, hogy gyári fény, és szép és jó (képek alapján) felbecsülhetetlen.

6100 Bencze Robi 2015-08-12 18:35:11  Előzmény:Bajáki Péter: 67030

Köszönjük! :)

6099 Bajáki Péter 2015-08-12 14:51:43

Újra lehet írni a fórumba. Simson Marci megcsinálnta. :-)

6098  Spityu 2015-06-19 19:03:22  Előzmény:jocking .: 67028

Semmi esetre sem. :) Így 2 perc alatt eredetire alakítható a kocsi: gumi szõnyegek ki, lepedõk ki, kormányvédõ ki. További negyed óra: vonóhorog le, visszajelzõ lámpa ki (üres vakdugó be). Ja meg a fényszóró csipogót is el kell távolítani a biztosítéktábla környékérõl. :) Fúúú.. szét van tuningolva a verdám. :D

6097 jocking . 2015-06-19 18:28:07  Előzmény: Spityu: 67027

Valami komolyabb "eredetitvédõ" üléshuzat nincs tervben a véradóállomásos lepedõk helyett? :evil: :D ;)

6096  Spityu 2015-06-19 16:44:43

Kormányvédõ: [url]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/karosszeria/tukor_visszapillanto/trabant_kormanyvedo_2088771449.html[/url]

Ugyan a vézna markolat bájosabb, de régen ugyanilyen volt a miénken, így restauráláskor is kapott + egy tartalékot:

[imgw]http://kephost.com/images/2015/03/23/IMG_20150321_170248.jpg[/imgw]

[imgw]http://kephost.com/images/2015/03/23/IMG_20150321_164209.jpg[/imgw]

6095  Spityu 2015-06-18 20:12:50  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67024

Igen, emlékszem rá, hogy mutattad, csak arra nem, hogy innen való az is. Sõt, még én tettem be talán a fórumba. Így, hogy ismert az eredeti rendszám, mert még emlékeznek rá az õsök, mindenképpen szeretnék csináltatni egy garnitúrát. :)

6094 Kacsándi Szabolcs 2015-06-18 19:03:28  Előzmény:Kiss Krisztián: 67022

Nagyon jó a gép.Irigyellek.A kocka rendszámot nehéz volt elintézni?Nekem sima van,de azt nem lehet felszerelni,le kell majd cseréltetnem.

6093 Kacsándi Szabolcs 2015-06-18 19:01:57  Előzmény: Spityu: 67023

Én még anno az 500-ashoz,nála rendeltem a rendszámot.A névbõl ismertem fel.Szerintem mutattam is.Lehet megrendelem a 600-ashoz is.A csiszolás közepette,elõkerült az eredeti rendszámbeütés a jobb oldali oszlopból.

6092  Spityu 2015-06-16 10:10:24  Előzmény:Kiss Krisztián: 67022

Király a verda! Ha erre jársz, elõtte feltétlenül szóljál! :) Esetleg hétvégén nem indulsz valamerre útnak vele?

A rendszámtartó érdekelne méretek miatt. Amúgy ezt a rendszámgyártót néztem ki én is. Ahogy nézem, a jól ismert Plaket Kft. csinálja. Legalábbis a hozzászólásokban az van.
[i](Módosította Spityu 2015.06.16. 12:13-kor)[/i]

6091 Kiss Krisztián 2015-06-16 08:11:45

Friss müszakival immáron :)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150616/k_p_052_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

És megjött a kis rendszám már hátra! :)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150616/h_ts__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

6090 Kiss Krisztián 2015-06-16 08:02:19  Előzmény: Spityu: 67012

Tartófülek vannak nekem,se perc lemásolni majd csinálok neked sablont odaadom.
Rendszámot meg itt gyártanak:(kaposvár)
[url]http://veteranzsiguli.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=4&sid=8a3dbc43cdcd2a0f265c7f788c58cc23[/url]

6089 Csády Szabolcs 2015-06-15 10:48:12

Egy kis színes [urls=http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2015/06/12/ndk_anno#more7532856]NDK[/urls] a '70-es, '80-as évekbõl.
[i](Módosította trabiszabi 2015.06.15. 12:49-kor)[/i]

6088  Spityu 2015-06-11 06:21:25  Előzmény:jocking .: 67017

Szerintem okmányirodán keresztül ki lehet, de valószínûleg csak körülményesen, plusz pénzért. Valaki írta egyszer, hogy muzeális minõsítés + pénz segítségével a régi iratokat is ki lehet kérni.

Én szerencsére tudom, mi volt, mert elsõ tulajos a kocsi.

6087 Holnapy Gergely dr. 2015-06-10 23:39:37  Előzmény:jocking .: 67017

Topiknyitó Tiberius kollégát felszólítjuk, hogy az utóbbi két kérdésre adja meg a választ, mert õ errõl releváns ismeretekkel rendelkezik!
Ment priv. is.

6086 jocking . 2015-06-10 22:25:56  Előzmény: Spityu: 67014

Bájdövéj, arra van valami módszer, hogy kiderítsem, hogy egy kocsinak anno mi volt a rendszáma a formátumváltás elõtt?

6085  Spityu 2015-06-10 20:31:45  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 67015

Sajnos, errõl nem tudok semmit sem, de nem lepõdnék meg.

Itt egy jó topik a témáról, az egyik oldalon a hátra való rögzítõ méreteivel. Az elsõ teljesen más...

[url]http://veteranzsiguli.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=4&sid=6e6b223279f599792ca8640af0c7577b[/url]

Tudomásom szerint a betûtípus változott valamikor (vékony-vastag talán).

6084 Holnapy Gergely dr. 2015-06-10 17:46:18  Előzmény: Spityu: 67014

Kövezzetek meg, ha nem igaz, de tudtommal két betû-négy számos hátsó rendszám mérete egy alklommal csökkent. Valahol a '80-as évek elején. Tehát a '60-as években kiadott pl. C-s rendszámok hátsó táblája nagyobb volt, mint a '80-as években kiadott D-s rendszámok.

6083  Spityu 2015-06-10 08:25:26  Előzmény:jocking .: 67013

Köszi!

Már csak a felfogató lemezek méreteit kell kiderítenem.

6082 jocking . 2015-06-09 21:34:32  Előzmény: Spityu: 67012

"Méretei: elöl: 300 mm * 90 mm, személygépjármûveken hátul: 365 mm * 125 mm, tehergépjármûveken hátul, valamint pótkocsikon: 230 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 185 mm * 165 mm.

Formátum: fehér alapon fekete karakterek vagy fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latinbetûs írás; kódolás: AA-99-99, kétsoros: AA/99-99; sorozatszámok növekedési sorrendje: 65-43-21."

[url=http://plates.gaja.hu/h/old.html]Forrás[/url]
Jó kis oldal, érdemes körbenézni. ;)



[i](Módosította jocking 2015.06.09. 23:35-kor)[/i]

6081  Spityu 2015-06-09 20:31:52

Üdv!

Meg tudná írni valaki a régi rendszámtáblák méreteit? 2 betû 4 számosra gondolok.

Trabant 601, mûanyag sarkos lökhárító.

Szeretnék gyártatni 1 pár rendszámot ill. felfogató lemezeket. Esetleg képek is jöhetnének. :)

Köszi!

6080  Spityu 2015-06-08 19:42:27

[url]https://www.youtube.com/watch?v=yw0H2per7Mg[/url]

6079  Spityu 2015-06-01 10:08:29

[url]http://9gag.com/gag/aQ4GmBw[/url]

6078 jocking . 2015-05-30 22:40:23  Előzmény: Spityu: 67008

Kromofághoz még nem volt szerencsém, de a Ro-55 névre hallgató rozsdamaró is szép vízhólyagot csinál oda, ahova cseppen. :D

6077  Spityu 2015-05-30 21:43:24

Festékmarás 1 perc alatt: [url]https://www.youtube.com/watch?v=bq0wn1n2A5I[/url]

Gyakorlatilag a régi kromofág hatóanyaga 100%-os töménységben: diklórmetán.

Emberünk elég lazán adja elõ. Akinek már fröccsent a bõrére IGAZI kromofág, és nem mosta le egybõl, mondván, hogy csak csíp egy kicsit, majd 1-2 perc után már az ujjcsonjtait nyaldosta a finomság, tudja, mirõl beszélek. :)

A mai kromofágok semmire sem jók, ezzel szemben a hatóanyag kapható külön több helyen is, a jövõ héten veszek is belõle.

További elõnye a kromofágokkal szemben, hogy ez könnyen eltávolítható, nem marad utána semmi. Pl. az a gyantás trutyi, aminek az a célja, hogy ne párologjon el az a kevéske diklórmetán a felületrõl, ami a keverékben van. A mûködésének az a lényege, hogy felduzzasztja a festék anyagát, ami ettõl megpuhul, és lepörög az alapfémrõl. Minden.

6076  Spityu 2015-05-26 20:05:11  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67006

Mindenképpen valamilyen rugalmas, de nem képlékeny anyag kellene. Tehát a poliuretán ragasztó önmagában nem jó ilyen szobrászkodásra, a kittnél meg fennáll a repedés veszélye, ahogy az epoxy 2K ragasztónál is. Én a mûgyanta + szövet kombóra szavasznék az ilyen részekhez, szerintem az jó megoldás lehet.

A rossz furatokat lehet, hogy úgy kellene, hogy kipótolod teljesen az anyagot, majd egy új helyre fúrod fel a szerelés során. A lényeg, hogy repedt vagy átszakadt furatnál gazdagon legyen belülrõl a ragasztóból, hogy ne mozoghasson el egy esetleges oldalirányú nyomástól, és így ne törjön el a javított rész. De az is megoldás lehet (sõt, talán biztosabb is), hogy felfúrod új furatokkal a sárvédõkre, majd a törött szélû furatoknál síkba húzod poliuretánnal, majd becsiszolod. Az tuti, hogy nem reped el üzemszerû karosszéria csavarodástól vagy egy véletlen ütéstõl. Ladánál a 4 sárvédõ és a szélvédõ keretek találkozásánál lévõ hézagot is így dolgoztuk el, és teljesen jó lett.

Kérdés, hogy a sárvédõknél a begörbülés az minek az eredménye? Mert gyárilag, ahogy megfigyeltem, össze-vissza hullámos volt az összes elem felülrõl nézve. Mivel az évtizedek során ezt a formát felvette a duroplast, a legkevésbé sem törekedtem arra, hogy ezt kiegyenesítsem. Meg így hitelesebb. Ha például pillanatszorítóval odahúzattam volna a duroplastokat a lemezhez ragasztás során, miután megszilárdult volna a ragasztó, és levettem volna a szorítókat, feszültség került volna a kötésbe, ami az idõ múlásával egy hasadás formájában megszûnt volna elõbb-utóbb.
De ha a rossz tárolástól, pl. élére volt állítva, akkor talán préseléssel kellene megpróbálkozni. Csak kérdés, hogy ez mennyire idõigényes. Végsõ esetben üvegszálas kitt vagy mûgyanta.

6075 Kacsándi Szabolcs 2015-05-26 19:28:32

Érdeklõdnék,hogy a duroplaszt elemeket mivel érdemesebb javítani.Kétkomponensû ragasztóval vagy valamilyen üvegszálas megoldással.Sajnos minden eleme a 600-asnak javításra vagy pótlásra szorul,valamivel ki kellene javítanom,ami nem törik le,illetve a rossz furatokat is.
A másik kérdés,hogy az ajtó hézagainál a két elsõ sárvédõ begörbül és így nem lesz szép a kocsi vonala,azt mivel lehet kiegyenesíteni?Nem akarnám,hogy hullámos legyen,de a gitt nem igazán nyerõ.Már sok megoldáson gondolkodom,de aki már túl van ezen és foglalkozott vele,az megoszthatná a tapasztalatait.
Sajnos ezekbõl nem lehet újat venni,mint 601-nél.Vagy ha még is,azok is a rossz tárolás miatt hasonlóak.

6074 Kacsándi Szabolcs 2015-05-21 20:11:53  Előzmény:Kiss Krisztián: 67002

Nagyon szép lett a kocsid.Egyszer megnézem közelebbrõl is.