Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6537  Spityu 2017-12-20 00:27:02  Előzmény:jocking .: 80047

Voltam bódba' pénteken. Azt mondta az eladó, nincsen motortakaró kabát már. Megnézi a másik raktárban is. Hétfőn voltam nála, azt mondta egyet talált, ott hagytam, mert 3500-at kért érte. Ha kell ennyiért is, szerintem meglesz mire legközelebb eljutok oda. Gyári új, címkével ellátva.

6536 Piret Endre 2017-12-19 15:16:01

Hatlapfejű, eska, és mégsem kadmiumsárga, hanem (fehér) horganyzott.

6535 Piret Endre 2017-12-18 17:05:02

Kihasználtam a tegnapi napos időt, és körbefotóztam kicsit. Most majd megnézem lassabban fog haladni, mert hideg van és sötét :-(

6534 jocking . 2017-12-17 22:37:34  Előzmény: Spityu: 80046

Hát ez valami csudálatos. Mehet az iparművészeti múzeumba.
A készítője meg egy kambodzsai börtönbe, minél előbb.

6533  Spityu 2017-12-17 21:00:29

Minden bizonnyal a kisipari alkatrészgyártás legújabb gyöngyszeme a képen látható, ~2.14 mm átmérőjű tűgörgőkkel készített tűgörgőcsapágy. Vagyis inkább a kosár, a görgők valamilyen gyárinak (értsd: nagyszériás) tűnnek. Bár azok is jó sarkos kivitelűek, alkalmasak a 14 századra köszörült hajtókarszem, még edzettnek mondható felületének árkosra járására. Sebaj, a magyar utángyártott tűgörgők végei sincsenek lekerekítve. Szembetűnő a kosár kidolgozása. Mindenfelé karcolások, kenődések. Jó eséllyel vízvezetékcsőből készült. De ez sem gond, hiszen lehetne akár alumíniumból is, mindössze annyi a feladata, hogy a helyén tartsa a tűgörgőket és lehetőleg eltérő (gyengébb) anyagminőséggel rendelkezzen azoknál. Sajnos azonban a tűgörgők ablakai korántsem párhuzamosak a kosár forgástengelyével. A rutinos szem egyből kiszúrja azt a 2-3 fokot, ami miatt gyakorlatilag vagy a görgők vagy a kosár kényszerülne keresztbe állásra. Utóbbi csak akkor, ha van hely neki. Mondanom sem kell, nincsen. Persze akkor sem lenne hosszú életű. :)

6532  Spityu 2017-12-17 19:54:55  Előzmény:Piret Endre: 80043

Csak a képeket néztem, és épp akartam írni, hogy ebben még Honecker lehelete is benne van. :D

6531 jocking . 2017-12-17 19:48:13  Előzmény:Piret Endre: 80043

Hát ez meglehetősen...:D

6530 Piret Endre 2017-12-17 18:34:36

Ezt nem volt szívem kibontani. Inkább rendbetettem a sajátját némi új cső és az itthon található egyéb darabok segítségével.

6529 jocking . 2017-12-12 20:40:11  Előzmény: Spityu: 80041

Mindegyik él túllóg valamennyire a durók peremén, a kisipari már csak ilyen. Már magában az is nagy munka volt, hogy nagyjából ott legyen, ahol eredetileg volt. Ami túllóg befelé, az természetesen kezelésbe lesz véve. :) Egyébként képen többnek tűnik az "elállás", valszeg azért is, mert a bal hátsó duró törött, az helyett másikat kell majd feltenni.

6528  Spityu 2017-12-12 00:28:03  Előzmény:jocking .: 80037

A bal hátsó ív nincsen túlzottan bent? A fém ív. Figyelj rá felrakáskor, nehogy túlzottan be legyen húzatva, mert rondán fog állni az ív. Azt javaslom, először csavarozd fel felül, utána alul is csináld meg a 2 ill. 2+3 furatot, aztán utána, ahogy kiadja természetes állapotban a duro, az ívnél is jelöld fel a furatokat. Szükség esetén kalapáld kijjebb az ívet, esetleg vágj le belőle, ha túl hosszú befelé. Az nagyon ronda, amikor a fém túllóg a műanyagon.
Amit vehetsz bázisnak: a felső furatokat, hiszen azok gyáriak. Ezenkívül még a függőleges peremet figyeld, amikor az alsó csavarokat behajtod. Ezeket nem szabad túlzottan behajtani, mert akkor hordós lehet a két függőleges él. Ha felül rögzítve van (szárazon is akár, a felesleges tömítőt úgyis ki fogja nyomni), alul is ütközésig bent van a duroplast (a kaszniperem OLDALÁNAK ütköztetve értem), akkor tényleg csak azt figyeld, addig hajtsd be az alsó csavarokat, hogy ne dudorodjon a függőleges él. Ha ez megvan, csak utána nézd a kerékjárati ívet, de ne a duroplasztot húzasd a fémhez ha lehet. Vagy csak minimális mértékben. Ha az előbbiek szerint állítod be a bal hátsó durót és akkor is ennyire elkerülik egymást az ívek, az már soknak számít, mindenképpen kifelé kell nyomatni az íven, akár egy palackemelő segítségével.

A beton jó száraz, nem lesz gond. Ha mégis nedvesség menne be, azt javaslom, hogy szellőztess sokat. Nekem az egyik helyen néha befolyik a víz, télen hamar ki lehet fagyasztani. Este kinyitom fél órára az ajtót, hogy biztosan kicserélődjön a benti, éppen pozitív hőmérsékletű, valamennyi vizet tartalmazó levegő a kinti csontszáraz, negatív hőmérsékletű levegőre. Érdekes, de mondjuk nap közben lehet, hogy atom maszat, nyálkás egy udvar, és ha kiteszed a ht. kekeszet, megpuhul a víztől, de ahogy 0 fok alá esik a hőmérséklet, és minden deres lesz, úgy már a pozitív hőmérsékletű garázs levegője a rosszabb ilyen szempontból. Ezért szoktam esténként szellőztetni. Vagy hajnalban, de az nem én műfajom. :)

Pára ellen jó még a szilikagél is. Tavaly vettem a napihasználósba 4x250g-t, reggelente egyedül az én kocsim üvegein látni át az utcában. :) Mondjuk annál is azt csinálom, hogy jobb első és bal hátsó üveg 5cm-re leenged és fűtök, így amíg utazok, nem reked meg a pára. Csak hátul a raktérnél egy kicsit, épp ezért fűtöm a hátsó szélvédőt, hogy ne csapódjon ki. Amikor megállok valahol, kiszellőztettem az utasteret és nagyjából így hagyom az üvegeket. Mikor hazaérek szintén kiszellőztetem rendesen és teljesen feltekerem az ablakokat. A maradék párát előbb kiszedi a levegőből a szilikagél, minthogy ki tudjon fagyni / csapódni.
Amúgy vehetsz még mondjuk 10-20 kiló sót is, azt nagy alapterületű ládába beleöntheted, aztán valahova beteheted a garázsba. Az is gyönyörűen magába szívja a párát. Lehetőleg nagy szemcsés legyen, nehogy egy szélfuvallat beterítse a kasztnit vele. :) Amúgy mindkét anyag regenerálható, a szilikagél könnyebben, sütőben. A sónál már zúzni kellene, mert az összes is áll...

6527  Spityu 2017-12-12 00:08:50  Előzmény:jocking .: 80036

Szerintem itt biztosan foltozáshoz volt a pótszövet darabka. Kizártnak tartom, hogy akár a németeknél is lett volna a sarki méteráru boltban tekercsszámra mondjuk szürke kárpit. :)

6526 jocking . 2017-12-10 15:07:52

Téli álomra felkészítve. :) Alja lefújva, plusz visszaszereltem az ajtókat és 2-3 csavarral vissza "lógattam" a helyükre a durókat, hogy ne vetemedjenek el. Emellett felbakoltam, hogy tudjon alatta mozogni a levegő.

6525 jocking . 2017-12-10 13:32:37  Előzmény:Piret Endre: 80033

A darab szövet nem foltozóanyag szokott lenni, hanem minta, hogy el tudd vinni egy méteráruboltba megmutatni, hogy mit kérsz. :)
Ruháknál legalábbis így működik. Ma már persze esélytelen, mondjuk azt se tudom, hogy régen lehetett-e "trabant mintás" szövetet kapni minta után.

6524 Piret Endre 2017-12-09 20:12:53  Előzmény: Spityu: 80034

Igen, ebben mindkét oldalon van hamutartó. Azt hittem, hogy ez természetes.
Az ülések alatt nekem nem rémlik pótszövet. Persze lehet, hogy volt, csak még gyerekkoromban eltűnt onnan. Az ülésekkel még úgyis lesz dolog, gyakorlatilag a kicsit sem autentikus, ellenben igen jó üléshuzat tartja őket össze. A gyári szívet teljesen elporladt már alatta. Szóval ha majd már más dolgom nem lesz, akkor kellett találnom egy kárpitost.
De előbb négy dísztárcsa kéne például :-(

6523  Spityu 2017-12-09 19:00:37  Előzmény:Piret Endre: 80033

Jól látom, mindkét oldalt van hamutartó? Ez számomra újdonság. Nekem nem rémlik, hogy volt pótszövet. Az ülések alján viszont igen. Az elsőknél biztosan. MEO? Lehet. Mondjuk nálam az egyik ülés ülőlapja félresikerült és kijött a gyárból. Már nem emlékszem, hogy mit (talán a kárpitot magát vagy az alatta lévő hálós szövetet), de nem varrtak hozzá a fémvázhoz vagy a szivacshoz. Már nem tudom. :) De az is lehet, hogy a másik lett elrontva és hozzá varrták. :)

6522 Piret Endre 2017-12-09 17:44:39

Talán meo vagy ilyesmi jelzések a hátsó oldalkárpitok belsejében 1974-ből...
A ragasztófoltoknál üléskárpit darabok voltak beragasztva valószínűleg foltozási céllal. Ezeket már korábban megmentettem és biztos helyen őrzöm. Nap még nem látta őket az elmúlt 43 évben.

6521  Spityu 2017-12-07 14:13:08  Előzmény:Hack Csaba: 79785

Szimmetrikus műszerfal, ha még aktuális: https://auto.jofogas.hu/budapest/Trabant__500_muszerfal_es_kormany_73907045.htm

6520 Kacsándi Szabolcs 2017-12-01 18:49:24  Előzmény:Piret Endre: 80028

Sokat leszedtem én is,az újak többnyire szétjöttek.Azokkal nem volt gond.A régiek viszont kevésbé vagy a leírt módon,roncsolással.

6519 Kacsándi Szabolcs 2017-12-01 18:48:11  Előzmény:jocking .: 80027

Úgy rémlik,hogy lehet venni petentokat.Létezik rengeteg fajta különböző méretekben.Biztos van olyan ami nagyon hasonlít.Neten keress ilyen boltokat.Patentcentrum egy a sok közül,talán lesz hasonló a készletükben.Karosszéria dugókat kerestem különböző furatokhoz,és találtam sok fajtát más boltoknál is.Sőt még a lökhárító patentból is láttam szinte gyárit,csak darabra nem adnak el,kizárólag 1000db-os csomagban,ami valami 15 ezerbe került talán.Viszont sok helyen nem is rendelhető csak cégnévre,nincs kisker kiszolgálás.

6518 Piret Endre 2017-12-01 09:54:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80026

Akkor nekem óriási mákom volt, hogy anno lényegében simán szét tudtam szedni spéci lehúzó nélkül a sajátját.

6517 jocking . 2017-11-30 21:34:46  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80026

Ilyen problémám jelenleg nincs, mert találtam egyet, ami szétjött, csak sajnos van egy repedés a tőcsavar "zsákja" körüli részen, így azt muszáj lesz összerakás előtt megcsináltatni valahogy. A másik gondom meg, hogy szétszedéskor letört a műanyag dugók feje, amik a siltet rögzítik. Arra is ki kell találni majd valami pótlást.

6516 Kacsándi Szabolcs 2017-11-30 21:28:34

Múltkor nekiláttam szétszedni ventilátorokat.Kaptam kölcsönbe gyári lehúzót,de még azzal is nagyon nehézkes volt.Több szíjtárcsa elgörbült,és pár le sem jött.Hiába a melegítés vagy akármi,mintha összehegesztették volna a tárcsát a tengellyel.Maradt a vágás,ha a többi részt meg akartam menteni.Szíjtárcsa pótolható.Ha már hozzájutottam a lehúzóhoz. Amennyit tudtam lehúztam,hogy meg tudjam csapágyazni ,meg felújítani,ha szükséges.Nincs igazán jó recept.Max annyi,hogy ahány ventilátort lehet ,be kell gyűjteni.Abból csak lesz egy jó.

6515 Piret Endre 2017-11-30 15:53:16  Előzmény:jocking .: 80015

Feltúrtam a kupacot, de csak olyat találtam, ami átmenő csavaros tákolásra alkalmas. Vagy nincs benne már a tőcsavar menete, vagy csak arra elég, hogy látni lehessen, hogy valaha ott tényleg menet volt.

6514  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 80018

Kaptam egy tippet még az ékszíjtárcsa lehúzásához. A tárcsába 31mm-es osztókörön kell készíteni 2 darab, egy átmérőre illeszkedő M6-os menetet. Kell még egy valamilyen acélidom is, 2 db minél erősebb M6-os és egy M8-as csavar is. Az acélidomba egymástól 31mm-re kell készíteni 2 db furatot, amin átmegy a két kis csavar, középre pedig egy M8-as menetet. Cél-lehúzó.
Régen gyárilag is ilyen volt: https://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=67&page_number=9

Azonban már nem tudom, hogy ki, de mondta, hogy neki szépen kihúzta a meneteket a tárcsából, úgy rá volt szorulva. Szóval tuti megoldás nincs, ha nagyon elhagyott állapotú ventilátorról van szó. Viszont ebben és a többi esetben is ajánlom a tengelyvég előzetes felhevítését (többé-kevésbé, akár többször). Egy valamire kell ügyelni: a túloldalon ne olvadjon le a műanyag, de valószínűleg nem fog. Akár vízbe is lehet tenni az egészet, úgy, hogy a tengely és a tárcsa kilógjon. Aztán mehet a tengelyvégnek az enyhe vörös-izzás, disszu által. (Saját felelősségre, de nem hinném, hogy kárt okozna bármiben is.) Így a legmenthetetlenebbnek tűnő csavarkötések is jó eséllyel oldhatóvá válnak. Ritka, amikor nem.

6513 jocking . 2017-11-27 21:37:43  Előzmény: Spityu: 80018

Bizton állíthatom, hogy a műszerfal borítás "szegecsei" nem egyeznek a ventilátorban lévőkkel. :) Előbbi kemény, a feje rücskös felületű, a műszerfalba fogó része pedig egy 2 (vagy talán 3) lábból álló, villás-kampós "farok". Ami a ventibe megy, azok meg ilyen csőtestű, puhább anyagú, fényes műanyag dugószerűségek, inkább a lökhárító furataiba való dugókra hasonlít, csak hosszabb.

6512  Spityu 2017-11-27 21:10:34  Előzmény:jocking .: 80015

Igen, ez eltűnt, valóban. Ma került fel...
A ventinél ugye korábban a tőcsavar helyén egy pozicionáló pöcök állt ki a házból. Elvileg a te évjáratod szintén tőcsavaros már gyárilag. És igen, műanyag szegecses silt rögzítéssel. Nekem egyszer azt mondta valaki, hogy azok a szegecsek megegyeznek a műszerfal borítását a vázra rögzítő szegecsekkel. Annyira nem foglalkoztam a kérdéssel, mivel nekem - ahogy a mellékelt ábra mutatja - fém szegecsek vannak ott. :D
A tárcsát általában nehéz lehúzni. A gyári lehúzó sem biztos, hogy elbír vele, sima csapágylehúzóval meg szinte esélytelen. Mi úgy csináltuk, hogy feltámasztottuk a házat a prés alapzatán két hasábra, majd tüskével megnyomtuk a tengelyt. Ekkor kb. szintbe került a tárcsa homlokfelületével, tehát túlzottan sokat nem ment beljebb + maga a tárcsa is felütközött a házon. Óvatosan kell mindezt csinálni. Ezután visszanyomtuk a tengelyt a másik irányba. Így már be tudtuk akasztani a kétkarmos lehúzót (széles karmokkal rendelkező), és mivel már megindult a prés által a tárcsa, meg is birkózott vele a lehúzó.
Amúgy emlékeim szerint, kb. 5-7 tonnánál indult meg a tengelyen a tárcsa. :)

6511 Piret Endre 2017-11-27 21:05:06  Előzmény:jocking .: 80015

Szerencsére az enyém még pántos-pucukás rögzítésű, de ismerem a csavarost, volt vele szopás még az előző évezredben is.
Úgy 4-5 venti van itthon, emlékeim szerint mind szar valamiért, de ha nem felejtem el, csütörtökön megnézem őket ebből a szempontból.

6510 Piret Endre 2017-11-27 21:00:40  Előzmény: Spityu: 80012

Persze, nem adtam fel végleg, de egyelőre így marad, lévén fél óra alatt átcserélhető. Ugyanez igaz a díszléc csíkokra, amiből van itthon egy kocsira való szürke meg fekete is.
Evvel a szürke műanyaggal az a baj, hogy eszetlenül zsugorodik. A saját hátsó lámpaalátétjei gyönyörű állapotban vannak, de már tizensok éve is csak úgy mentek vissza, hogy megfordítottam, és alul volt vagy egy centi semmi. A fényszórónál lévőket is kellett feszegetni, de azok könnyebben tágulnak, lévén karika és nem összefüggő lap alakúak.

6509 jocking . 2017-11-27 19:13:18  Előzmény: Spityu: 80014

Köszi, de az az érzésem, hogy erről lekéstem, mert a linket megnyitva üres oldal jön be.. :/

Viszont ismét lenne egy kérdésem, ha már itt vagyok. :p
Sikerült siltet szerezni a ventilátorra, az eddig egy pozitívum. Az már nem az, hogy a műanyag "patentokat" nem lehetett roncsolás nélkül kiszedni a ventiházból, így most ott állok, hogy arra is kéne valami rögzítési megoldás.. Lehet hasonló műanyag dugószerűséget kapni valahol? (Ez a kérdés áll a lökhárító és a kaszni egyéb lukaira is.)

Mondjuk bontóba így is úgy is mennem kell egy másik veniért, mert az enyémet egyszerűen nem lehetett szétszedni, nem jött le róla a szíjtárcsa sehogy. Napokig ázott csavarlazítóban, és mégis a csapágylehúzó konkrétan felgörbítette a szíjtárcsát, de megmozdulni persze baxott.
Kis öröm az ürömben, hogy volt itthon 4 másik venti, abból egyet használhatónak ítéltem, és azt szét is bírtam szedni csapágycseréhez. Viszont felfedeztem rajta egy problémát, ami valószínűleg konstrukciós hiba. Konkrétan az a helyzet, hogy először egy fém pánt tartotta a ventit, de aztán valami zseni kitalálta, hogy legyen helyette egy tőcsavar a ventiben. Na most az a gond, hogy az a rész, ahová a tőcsavar van behajtva, 4-ből 3 ventiházon el van repedve. Most majd kiderül, mit egyszerűbb találni - ventillátort a bontóban, vagy valakit, aki ezt meg tudja hegeszteni. -.-

Btw, az egyik összeharácsolt venti még a lapított közepű, fémlapátos, még a figyelmeztető matricák is látszanak rajta. Akinek esetleg igénye van rá, ne tartsa magában, nekem úgyse jó. :)

6508  Spityu 2017-11-27 13:42:59

Jocking: https://auto.jofogas.hu/pest/Trabant_motortakaro_kabat_73500766.htm

6507  Spityu 2017-11-26 12:10:55  Előzmény:Piret Endre: 80011

Szerintem hátsó lámpagumit, szürkét azért még találsz vállalható állapotút. Ha kissé repedezett, az még orvosolható csiszolással, nitrós törléssel. A fekete ablakgumikat elfogadom, mert azokat tényleg nagyon nehéz pótolni, akár gyári jó állapotúval, akár utángyártottal, de szerintem az első / hátsó lámpagumik, díszlécgumik beszerezhetők. E-bay-en szerintem nézz szét, meg külföldi webáruházakban. Arra kell figyelni még, hogy hátsó lámpa keretből két féle öntésű volt, úgy vettem észre. Az egyik kissé szűkebb és sima műanyag, nem bakelit. És ebbe pozdorjacsavar megy, nem metrikus, a buránál.

6506 Piret Endre 2017-11-26 10:41:58

Eheti szopás: az eredeti szürke hátsólámpa-alátét műanyag annyira összement az idők folyamán, hogy esélytelen feltenni. Volt itthon a jelenleg kaphatóval megegyezőnek tűnő fekete, az csak kicsit feszül. Csak ugye fekete. Innentől viszont el kell gondolkodnom, hogy érdemes-e ragaszkodnom a szürke díszléccsíkhoz, vagy jobban nézne ki feketével.
Még négy vállalható dísztárcsára is szükség lesz, ahogy áttekintettem a készletet :-(

6505  Spityu 2023-05-22 08:40:11

https://www.vatera.hu/trabant-601-szgk-szerszamkeszlet-2556553844.html Peti szerint Wartburg, és a kerékkulcs is bele való.

6504  Spityu 2017-11-08 18:54:13  Előzmény:jocking .: 79992

Hammered finish. Mintha kalapáccsal lenne összeverve a festett felület, elvileg ebből ered az elnevezés. :) Amúgy láttam már kalapácslakkal kezelt kalapácsfejet és ásót is (azt szerintem te is, gyakori). Az izzó az arányok érzékeltetésére lett behajtva, pontosabban beszorítva. Hasonló szerepet tölt be a kólásüveg is.
A kalapácslakk, azt hiszem, úgy készül, hogy a "valamilyen" (lehet, hogy spéci) alapfestékbe egy kevéske szilikonolajat tesznek. Vagy valami hasonlót, én ezt olvastam. Felhordáskor a szilikon összehúzza a festékréteg tetejét, amitől a pigmentek is koncentrálódnak, így kialakul a jellegzetes felület.
Van egy hasonló festék még, azt úgy hívják: zsugorlakk. Sajnos nem nagyon kapni itthon. Továbbá a kalapácslakknak is többféle mintázata, "érdessége" van.

6503  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 79990

Alapozó szerintem nem volt alatta. Pont emiatt kevés Trabantnál szép az eredeti felni, akkor is, ha alig futott az autó. Hasonlóan a tankhoz és a légszűrőhöz. Hamar nekiállnak rohadni.
A kályhaezüst / cigánykróm inkább ez:
https://img.index.hu/imgfrm/4/2/7/0/BIG_0003594270.jpg
https://www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/10377/2~41.JPG
A GG-s Trabi felnije gyári, garantált.

6502 jocking . 2017-11-08 18:23:34  Előzmény: Spityu: 79987

Technikailag ez inkább satulakk. :p Soha nem is értettem, mire az elnevezés, hisz a kalapácsokat nem szokták befesteni. -.-
Azt meg már meg sem merem kérdezni, hogy a villanykörte milyen kezelésen esik át éppen. :D

6501  Spityu 2017-11-08 18:22:43  Előzmény:Piret Endre: 79989

Á, akkor inkább simán menj be valahova, ahol tudnak többféle ezüstöt, ezüstmetált keverni, és kevertess akrilban. Van, ahol speciális palackot adnak, és felhasználás előtt kell a két komponenst összekeverni, és bizonyos ideig fel lehet használni, másutt viszont konvertesen adják, vagyis gyakorlatilag bármeddig fel lehet használni, ugyanúgy viselkedik, mint bármelyik széria dobozos akril festék. A bázis (vagy bármilyen alapréteg, az említettek közül) + bármilyen lakk (matt, selyem, fényes) túl szép lesz. Amúgy az első dobhoz és az összekötő csőhöz Dinitrol 444-et használtam, nem cigánykrómos a megjelenése. Az egyik nemrég belinkelt képen látszik, milyen. Mondjuk ott pont fényesnek tűnik.
RAdam anno azt mondta, ő valahova egyszerűen bement, mutatta a felnit, hogy ilyet kér, és kevertek neki olyat. Valami Merci felnifestékkel stimmelt eléggé, asszem. Azt már nem tudom, hogy 2K, metál vagy konverteres akril lett-e a kapott termék.

6500 jocking . 2017-11-08 18:22:14  Előzmény: Spityu: 79986

Tehát akkor ez a kályhaezüst-szerű szín a gyári(as)? Azt hittem, eredetileg inkább ilyen selyemfényűbbnek mondható sötétebb szürke árnyalat volt a keréken, legalábbis én a lepattogzott utólagos fehér alatt olyat láttam. Vagy akkor az már az alapozó?

6499 Piret Endre 2017-11-08 18:05:07  Előzmény: Spityu: 79986

Még mindig gyönyörűek ezek az autók, együtt még főleg :-)
Köszi a tanácsokat, akkor nem tudom, hogy honnan vettem a hammerite-ot. Esetleg még nem megfontolandó egy valamilyen horgany- vagy aluspray és egy színtelen fedőlakk kombinációja? Vagy az már túl fényes lenne? Holnap megnézem végre világosban a pótkereket.

6498  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 79985

Még egy: https://www.origo.hu/auto/20171106-galeria-a-60-eves-trabantrol.html

6497  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 79986

Az említett kalapácslakk az egykori Gyöngyösi Vas- és Fémipari Vállalat remekművén:
https://kephost.com/images/2015/03/22/IMG_20150322_140211.jpg
https://kephost.com/images/2015/03/22/IMG_20150322_140255.jpg
https://kephost.com/images/2015/03/22/IMG_20150322_140649.jpg

Van egy világosabb árnyalata is, de az sem nyerő. A korábbi hozzászólásomban rosszul írtam, a felszíne nem egyezik a Rally-nak és a gyárinak. A gyári sima, "tükrös" tapintásra, a Rally amolyan mattos. Csak utóbbiban több csillámpor van, azért tűnik rikítóbbnak.

6496  Spityu 2017-11-07 23:21:03  Előzmény:Piret Endre: 79984

A kalapácslakk a mintázata miatt biztosan nem jó. Illetve a Hammerite adott színét ismerem, messze van a gyáritól, az biztos. Én Rally keréktárcsa ezüsttel fújtam (előtte cinkkromátos alapozóval) a használós felniket. A kocsi eredeti felnijeit egyszer már elkészítettem, de nincsenek készen. :) Értsd: megvannak csinálva, de túl szépek. Szétszedés, fúvás, alapozás, festés vár rájuk. De még nem tudom, mi lesz a fedő. Egyébként az említett spray-s szerintem jó minőségűnek mondható. Nyilván lassan oldaná a hígító, de egyszer régen volt olyanhoz szerencsém, amit egyetlen törléssel le lehetett mosni több év után. :) Na, ha valami, az gagyi volt. A Preventre már nem emlékszem, de szerintem az is jó (ha nem jobb), még régebben azzal is fújtuk, műszaki előtt. :) A gyárihoz képest a Rally kissé fényesebb, de messze van a kályhaezüsttől. A fényességet úgy értem, csillámosabb. Amúgy tapintásra olyasmi, mint a gyári. A lenti képeken a lottónyereményes Trabi és az enyém látható.

6495  Spityu 2017-11-07 23:04:01  Előzmény:jocking .: 79980

Továbbá:
https://nepszava.hu/cikk/1144866-sztorija-minden-trabantosnak-van
https://www.zaol.hu/eletstilus/isten-eltesse-trabantot-2192097/

6494 Piret Endre 2017-11-07 22:53:57  Előzmény: Spityu: 79977

Hát, érdekes lenne tudni, hogy hogy lehet ilyet csinálni. De nekem már leginkább tökmindegy, mert:
- ha már nagynehezen végre bent az üveg, én azt onnan nem akarom kiszedni
- viszont ott a helyén sem szívesen kalimpálnék sem homokfúvóval, sem hőlégfúvóval.

Más: régebben volt szó felni festésről, csak nem igazán lehet itt keresni :-( Jól emlékszem, hogy a hammerite kalapácslakk volt a nyerő anyag? Bár nekem a pótkerék gyári festése finomabb felületűnek tűnik, de majd megnézem világosban.

6493 jocking . 2023-05-22 08:40:11

Nehogy megfeledkezzünk az évfordulóról, ha már kerek szám:
https://rtl.hu/rtlklub/fokusz/mar-60-eve-elvezet-trabantba-szallni
:)

6492  Spityu 2017-11-06 13:25:17  Előzmény:Piret Endre: 79976

Olvasgattam az üvegfestés témájában. Elvileg lehet hőkezeléssel növelni az ellenállását az üvegfestéknek. Kérdés, hogy az adott hőmérsékletet mennyi ideig kell fenntartani, illetve az, hogy a lokális melegítést (pl. hőlégfúvóval) mennyire tolerálja az edzett üveg. Egy rommá kopott gyárin kellene kísérletezgetni, azt gondolom.

6491 Piret Endre 2017-11-06 12:50:51  Előzmény: Spityu: 79975

Ismerős ez a vastalanítás... de nem is kellett kiszedni, hajlítgatás hatására ropogva hullott ki a porrá rohadt cucc. Aztán lehetett visszaragasztani kétoldalról Palmatexszel.

Nekem is a homokfújás jutott eszembe. De nem kell ahhoz fém sablon, egyszerhasználatos változatban jó eséllyel megfelel valami vastagabb kültéri dekorfólia is. Meglepően sokat kibír. Régen volt öntapiból fél mm-es gumilemez is, azt annyira nem szerette a vágóplotter, de azért vitte. Na azt percekig lehetett fújni telibe, kicsit égett szaga volt, de bírta.

6490  Spityu 2017-11-05 22:12:39  Előzmény:Piret Endre: 79974

Igen, az enyém gyárija is ilyen volt. Emiatt a vezetőoldali első résznél ki lett szedve belőle a maradék fémváz. Egy '82-esből lett berakva egy pár, jó állapotú, de ugye az is rossz. :)
Próbáltam keresni infót, ami a logót illeti, de nem jártam sikerrel. Van egy olyan sejtésem, hogy csak a gyártás közben lehet rávinni valahogy, amíg képlékeny az üveg. Még arra gondoltam, hogy csinálnék lemezből sablont (megszerkeszteném és kivágatnám lézerrel, és megfújni homokkal. És vagy úgy hagyni, vagy azt megfesteni valami fehér festékkel.

6489 Piret Endre 2017-11-05 21:24:49  Előzmény: Spityu: 79973

Sima 5-ös edzett üveg, mindenféle logó nékül :) Jó lenne valahogy ráhamisítani az eredetit.

A nyitott, tömör fajta gyári ajtókédert ismerem én is. Be tud találni a víz benne a vashoz, aztán rohasztja a kasznit is, keményedik, deformálódik, nagyon utáltam.

6488  Spityu 2017-11-05 20:54:44  Előzmény:Piret Endre: 79972

Igen, van jó utángyártott, a gyári meg nem valami jó az tény, az ajtókédernél. De a gyáriból is volt habgumis és sima is. Zárt és nyitott kivitelű is. Az enyém a tömör, nyitott. Semmi rugalmassága sincsen már, emiatt az ajtót nem lehet finoman csukni.
A gyártott üvegeid akkor edzettek, nem ragasztottak, ugye? Logó nélkül lehet kérni? :) Bár ha jól látom, nincs rajta.