Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5257 Zwick Gábor 2013-01-09 19:01:21

Sziasztok rég jártam errefelé aktívan.

Segítség és egyben találóskérdés hogy minek is a gyújtása ez:

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/130109/DSCN9117_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5256  Spityu 2013-01-09 17:41:41  Előzmény:Ackermann Balázs: 66184

Meglehet, hogy kicsit könnyelmû volt a kijelentésem. Viszont nekem úgy rémlik, hogy amiket próbálgattam (igaz fiatalabbakat), azoknál jó volt.

5255 Bajáki Péter 2013-01-09 13:44:56

Ebéd után megint felmásztam a fb-re, ott megláttam egy hirdetett Skodát, és onnan valahogy ide keveredtem:

A lényeg, hogy '66-os motor:
[url]http://www.sbazar.cz/kocurk/detail/653040-motor-trabant-601[/url]
[img]http://img.sbazar.cz//big/201212/2616/b2/50db2137b2848e625ddd0100.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/130109/60-205843_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

És megtudtam: azokra még 28 HB 2-3-as karbi való gyárilag. :-)

5254 Bajáki Péter 2013-01-09 01:35:02  Előzmény:Ackermann Balázs: 66184

Mindkét verzió kivitelezhetõ és jó ötlet. Mutatok egy harmadikat - a veteránzsigulisok oldalán láttam. Célja, hogy a laikus érdeklõdõ számára is élvezetessé tegye böngészést. Nem azt mondom, hogy követendõ példa, de egy honlapon show-elemként nagyon jól mutat.

[url]http://veteranzsiguli.hu/wp/2012/07/28/tipusismertetok-megujult-tipustortenet-egyeb-ujdonsagok/[/url]

Szeretem megismerni más márka veteránosait, mert érdekes dolgokat tudhat meg tõlük az ember. Jellemzõ, hogy mindenki a saját márkája felé húz, és nem nyitott más márkák felé, pedig érdemes és jó. :-) Örülök, hogy pl.: a Balatonakalis találkozón látni Ladát, Skodát, vagy épp Ford Escortot is.

[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.09. 02:36-kor)[/i]

5253 Ackermann Balázs 2013-01-08 22:13:47  Előzmény: Spityu: 66183

Kiadja? Én úgy emlékszem mindegyiket fehérnek jelzi? Az én kék 66-osomat is, meg a sárga 85-öst is...

Jó az ötlet, bár nálam nincs jelen az ehhez szükséges informatikai háttér/tudás. Viszont mindenképpen azt javallom, úgy csináljuk, hogy lehessen nyomtatott variációt is kreálni, még ha nem is olyan jól használható. Sajnos az elektronikus dolgok elég veszendõek tudnak lenni, a kézzel fogható anyag eláll a kalaptartón 100 évig is. :)

Attól tartok amúgy, hogy sok mindent nem fogunk tudni pontosan megadni, hogy mikor és ezáltal elég kelekótya lesz, nameg van amihez rögtön 2-3 dátum is tartozik...

5252  Spityu 2013-01-08 21:59:24  Előzmény:Ackermann Balázs: 66181

Nekem meg egy olyan perverz gondolatom támadt, hogy a változásjelentéseket lebontani alkatrész szintre, szabályrendszert kreálni belõle, és ha valaki megadja egy ûrlapon a kocsijának gyártási idõpontját és/vagy alvázszámát, akkor kilökné a szoftver az akkor aktuális jellemzõket. :D
Amit nem értek: a cseh oldalon található szín dekódoló, ami az alvázszámból megmondja, hogy milyen színû volt eredetileg a kocsi... ezt honnan a bánatból tudják? Ez is le van valahol írva, és fent van a neten és ebbõl csináltak egy kalkulátort, vagy totál egyedileg férhettek hozzá ilyen részletes gyári adatokhoz, naplókhoz?

5251  Spityu 2013-01-08 21:54:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 66180

Ön nyert egy szóbeli csokit - írásban. :D

5250 Ackermann Balázs 2013-01-08 21:54:48

Az trabant-original.de lefordításán én is sokat gondolkodom, egy részét értem németül, bár nem mindent. Nagyon szuper lenne egy ilyen, de akár ha nem is honlapban, hanem egy egyszerû pdf-ben gondolkodnánk az is jó lehetne. Lenne 50-100 oldal oké, de akinek ez a fétise, pl nekem - az kinyomtathatná és jól jönne a kocsik mellé. Agyalok a kérdésen, amit fel tudok ajánlani az 5 különbözõ évjáratból származó autó részletfotói, amik nem tökéletesen gyáriak, de ha más nem egy-egy fotó kedvéért kikapom a Hyco váltókart, hogy stimmeljen. Az autók: 1966, 1980, 1985, 1988, 1989. Ebbõl a '66-os, a 85-ös és a 89-es szinte makulátlanul eredeti. A többi kicsit retrosabb, célszerûbb, használósabb, praktikusabb. :)

Megvalósítás tekintetében én nem bontanám kategóriákra, mivel sok minden több helyre is befér. Inkább évekre. És mindent képekkel illusztrálva! Úgy könnyebb keresni köztük! Itt feltehetnénk a kérdést, pl. kinek van '84-85 közötti sokledes átfolyásmérõje, fotózza be -> megy a pdf-be, adatbázisba. Mit gondoltok?

5249 Ackermann Balázs 2013-01-08 21:46:46  Előzmény: Spityu: 66179

Nem az megy a lengéscsillapítóba?

5248  Spityu 2013-01-08 21:24:33

No és azt tudja valaki, hogy mire jó a lökésgátló olaj? Utánaolvasás nélkül!

5247 Holnapy Gergely dr. 2013-01-08 20:37:06  Előzmény:jocking .: 66176

nem is lökhárítót árul a koma!
ez még eredeti "löklap" --ahogy írja...
:)

5246 Kárász Endre 2013-01-08 18:51:14  Előzmény:Bajáki Péter: 66168

Sokszor én is úgy vagyok vele, hogy csendben nyugtázok egy-egy hozzászólást, megpróbálom az emlékezetembe vésni az infókat belõle, de nem reagálok rá. A Vatera/hasznaltauto.hu/aprod/stb. figyelése szerintem nagyon jó ötlet, megérdemelne egy külön topicot. Mondom ezt úgy, hogy én minden nap(akár többször is) átfésülöm az összes efféle hirdetõ oldalt, tehát ezzel csak a konkurenciát csinálnám magamnak :D
A kipuf téma kapcsán (is) böngésztem a [url=http://trabantserie.de]trabantserie.de[/url] és a [url=http://trabitechnik.com]trabitechnik.com[/url] oldalakat. Mindkettõt melegen ajánlom azoknak, akik adnak a részletekre!! A trabantseie-n évenkénti bontásban vannak kigyûjtve a különbözõ módodítások, illetve az ehhez tartozó hivatkozások. Jórészt a zwickaui gyár által kiadott változásjelentések (ez az a bûvös "SRI") szerepelnek egy-egy módosítás eredeti dokumentumaiként. Ezek egy része ott le is tölthetõ. A trabitechnik-en is megvan egy rakás SRI, néha még olyanok is, amik a másik oldalon nincsenek. Itt viszont téma alapján vannak összeszedve.
Folyton azon töprengek, hogy ezt a rengeteg hasznos infót érdemes lenne lefordítani. Nekem a német nem igazán megy, így sokszor marad a gugli fordító, stb. Olyan jó lenne, ha ezt valahogy egybe lehetne szerkeszteni magyar nyelven. Lehetne hozzá fénykép, stb. Amolyan Trabis wikipédia lehetne. Van valaki, akinek jobban megy a német, mint nekem?
A trabitechniken van még rengeteg leírás a "TECHNIK" pontban. Itt gyakran felbukkan a cikkek között valami gyári prospektus, ábra, stb. Olyan infók, amire még álmomban sem gondoltam. Ki gondolná például, hogy létezik olyan [url=http://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=22&page_number=13#Trabant-Vergaser: Der Neue]diagram[/url], ahol a motor fordulatszám és CO emissziós görbéi szerepelnek a 28 H1-1 karbi alapjárati-, és keverékcsavar helyzetének függvényében?
Kikívánkozik belõlem az is, hogy a veterán témában a 30 éves korhatár a Trabant esetében nem igazán életszerû. Bár a most már veteránnak számító '82-es évjárat után volt még '85-ben egy szélesebb körû fejlesztés, de szerintem az 1983 és 1990 között készült 2T autók is már kvázi veteránnak mondhatók. Én inkább aszerint tematizálnék, hogy ki szánja napi használatra, és ki az, aki minden csavar eredetévelhetekig elbuzul(én :D ), és mindenbõl eredetit akar.

[i](Módosította Endre 2013.01.08. 19:59-kor)[/i]

5245 jocking . 2013-01-08 18:19:52  Előzmény:Kiss Krisztián: 66174

Érdekes a leírás... Nem hiszem, hogy lett volna külön kombi meg nem kombi lökhárító.

5244  Spityu 2013-01-08 17:20:39  Előzmény:Bajáki Péter: 66171

Kipufogó... jelen állás szerint az én 84-esemen ezüst elsõ dobnak és fekete festésû csõnek kellene lennie. A hátsó dobra nem találtam információt.

Továbbá: ezüst = alumínium plattír (feueraluminiert), fekete = valamilyen - gondolom - hõálló fekete, fényes.

Amim van:
- egy nagyon jó állapotú, teljesen passzoló (84. I. negyedév) elsõ dob fémig pucolva -> megy plattírozásra,
- plattírozott, de kopott összekötõ csõ -> lehet, hogy fényezem a fentiek miatt, de kellene fényes hõálló fekete (matt van),
- gy. ú. plattírozott hátsó dob -> marad így

Nehezíti a dolgot, hogy csak egy céget találtam, ahol foglalkoznak plattírozással, de legalább itt van 50km-re, Bonyhád mellett. Al és Al-Zn huzallal dolgoznak, azt hiszem.

5243 Kiss Krisztián 2013-01-08 17:01:18

[url]http://www.jofogas.hu/vi/7623300.htm?g=hbpac1dr-07i8yntdlun-1arp46a&gp=3[/url]

5242 Kunyi Tamás 2013-01-08 16:14:34  Előzmény: Spityu: 66164

Valóban jó ötlet lenne felrázni a Cikkek menüpontot. Jómagam egy szöveges dokumentumba másolgatom ki innen a fórumból a hasznos információkat.
Szóval az indítványt támogatom!

5241 Gyapjas Gergely 2013-01-08 08:31:37  Előzmény:Kárász Endre: 66166

Helló!

Igen létezett utángyártott elsõ lengõkar. Azt hiszem a Lenkey csinálta õket, aki a röpsúlyt meg a régi fajta féltengely csuklót is. Nekem ilyen van az autómon és onnan lehet megismerni hogy lehet rajta látni a préselés vagy gépi hajlítás nyomát. A gyárin belülrõl bele van ütve az embléma.

Az egyenes kipufogóhoz annyit tennék hozzá hogy a 76 és 77 évjáratúakon láttam eddig és azok gyáriak voltak. Anno sikerült ilyen dobból szereznem egy gyárit kölcsön utána kipufogóssal csináltattam belõle 2 db-ot. Az egyik egy 600-as akartuk felrakni és szörnyen állt rajta. Utána az indexes topicon láttam egy belinket gyári kipufogórendszert és annak az íve más volt. Szóval tutti létezett ilyen de szerintem 2 változatuk volt.
Az, hogy fekete vagy ezüst színûre voltak festve az érdekes kérdés, szerintem ebbõl is a beszállítástól függött vagy hogy milyen piacra készült. 90-es évjáratún láttam gyárilag feketét is meg ezüstöt is, de ezek nem egyszerû hõálló festékek szerintem. De amitõl telesen ledöbbentem az az a gyári hosszúcsõ volt ami horganyozva van.
[i](Módosította strabi 2013.01.08. 09:34-kor)[/i]

5240 Bajáki Péter 2013-01-07 23:52:40  Előzmény: Spityu: 66169

[i]"Veterán találkozóban benne vagyok, ha lesz mivel. :)"[/i]

Még, ha nincs mivel, akkor is jó dolog egy sörözés. (Vagy borozás.) Tiberius kezdeményezett korábban: Szárnyas emblémás baráti kört alakított, de az õszi félévben nem volt összejövetel. (Zh-zom, vizsgázom, nem érek rá, barátnõzöm, stb.) Amin ott voltam (1 alkalom), az marha jó volt: olyan sztorikat hallottam, amit elõtte sosem, Barkas prospektust akkor láttam élõben elõször. Hátrány volt, hogy nem tudtam, hogy az asztal végén mit beszélnek, mert volt egy alapzaj. De összességében jó volt, kell az ilyen. A tavaszi-õszi találkozók közösségépítésre nem az igaziak. Közösség és emberi kapcsolatok nélkül nem klub a klub.

Kipufogódob: úgy emlékszem: fekete színû a hátsó és a kipufogó csõ is. De létezett ezüst színû is.
Hátul jön ki vagy oldalt kérdésre:
- a belpiacos Trabikon mindig oldalt jött ki. Prospektusok, gyári fotók igazolják.
- a Magyarországra behozott Trabikon kb. '79-ig hátul jött ki. No de hánytól?
- egyes vélemények szerint '75-'76-ban(?) volt egy KRESZ módosítás, miszerint a kipufogócsõnek nem szabad oldalt kijönni, mert lepöfögi a járdaszigeten ácsorgókat. A német figyelt erre, így a hazánkba szállított autókon hátul volt a kipufogó vége. (Én gyerekkoromban egy autón láttam ilyet: a keresztapu '78-asán.)
- no, de Balázs '66-osának saját békebeli kipufogórendszere hátulkijövõs. (És kétségtelen, hogy gyári, mert kétrészes és a padláson volt.)
- és mi a helyzet az 500-asok és 600-asok kipufogókivezetésével?

Ez is megérne egy cikket.

[i]Hogy nekem mindig bele kell javítanom utólag...[/i]
[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.08. 00:57-kor)[/i]

5239 Bajáki Péter 2013-01-07 23:33:36

Ritka alkalom: régi Wartburg finomság következik:
[url=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/villamossagi_alkatresz_elektronika/wartburg_353_szalagos_km_ora_uj_ca_1968_as_1693902404.html]Wartburg 353 szalagos km óra, új, ca. 1968-as![/url]

[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/44/6e/6f46_1_big.jpg[/imgw]

és:

[url=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/villamossagi_alkatresz_elektronika/wartburg_353_szalagos_km_ora_szamlap_nem_hasznalt_1696634369.html]Wartburg 353 szalagos km óra számlap, nem használt:[/url]

[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/10/69/0256_1_big.jpg[/imgw]

5238  Spityu 2013-01-07 23:31:51  Előzmény:Bajáki Péter: 66168

Pdf sem hülyeség. Azzal mélységesen egyetértek, hogy RENGETEG hasznos információ csúszik egyre lejjebb a topic-okban, legyen az szerelési tanács, vagy valami szõrszálhasogató részlet. Endrével most a kipufogók felületkezelését kutatjuk (vagyis inkább csak õ :D), hogy hogyan változott az idõk folyamán. Jó volna készíteni egy magyar tudásbázist a kinti trabantserie vagy original-trabant-hoz hasonlóan. Nem feltétlenül (csak) az SRI doksik átportolására gondolok, hanem lehetne akár fotósan is illusztrálni a dolgokat. Annyi de annyi minden részletet le lehetne dokumentálni, hogy az nem igaz.

Belinkelgetni szerintem hasznos. Az, hogy nincs visszajelzés, nem jelenti azt, hogy nem tetszik senkinek em, vagy valaki nem mozdul rá valamire, ami addig elkerülte a figyelmét. Szóval végsõ soron hasznos.

Veterán találkozóban benne vagyok, ha lesz mivel. :)

5237 Bajáki Péter 2013-01-07 23:23:49  Előzmény: Spityu: 66164

Nem volna rossz ötlet a cikkek bõvítése. És nem is html formában gondolnám elsõsorban, hanem pdf-ben, egységes stílussal (betûtípus, betûméret, fejléc). Egy egész cikksorozatot lehetne összeszedni a veteránfórumban szétszórt tudásból. Rendesen hivatkozással, akár könyvre, akár internetes forrásra hivatkozva, mint egy beadandó doga, vagy tdk doga. Rengeteg ilyen finomság van amirõl kevesen tudunk, de másokat is érdekel; vagy nem kerül szóba.

A fejemben megfordult, hogy érdemes volna nyitni Vatera topicot, vagy Vatera és használtauto.hu topicot, hogy ne a veterán fórumot offoljam szét ilyen posztokkal. De kérdés, hogy offnak veszitek-e vagy inkább örültök neki, hogy ilyenrõl szó van.
Illetve nekem hiányzik a visszajelzés, azaz, hogy hasznos volt-e az a hozzászólás, magyarán mondva a tetszésnyilvánítás, facebookosan szólva a lájk. Persze ettõl függetlenül igyekszem csak normálisakat és jókat írni.

Ami még jó volna, hogy kéne egy veterán fórum találkozót tartani, élõben is megismerni egymást. Így is jó, nem arról van szó, de egy közös sörözés közelebb hozná a bandát. Persze nehéz úgy összehozni a bandát, hogy öten az ország ötféle pontján lakunk, nem mindenki pesti vagy pesten tanul/dolgozik.
[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.08. 00:25-kor)[/i]

5236  Spityu 2013-01-07 21:46:17  Előzmény:Kárász Endre: 66166

Szerintem ugyanúgy le van kúpolva az egyik vége, mint az utángyárinak. A gyári jellegzetessége - szerintem - a gumi precíz elhelyezkedése és kialakítása. Nem lóg túl egyik "csövön" sem, ill. szerintem félgömb keresztmetszetû a vége (oldalról nézve)
_________________
(_________________)


_________________
(_________________)

Valahogy így. Legalábbis ezek azok a szilenetek, amik a legszebb kialakításúak az eddigi példányaim közül.

A lengõkar jó kérdés. Anno helmiotto árult vaterán, végül nem vettem belõlük. Szerintem létezett u.gy.

A rugóvillánál nálam fehér ridegnek tûnõ mûanyag van, az alsõ függõcsapszegnél pedig barnás bakelitszerûség.

5235 Kárász Endre 2013-01-07 21:27:17

Szakértõk, hahó!
Trabi 601 gyári szilenteket mirõl lehet felismerni? Nekem odáig terjed a tudásom, hogy a "METAL-TEAM" feliratos utángyárit kiszúrom:D
Apropó, elsõ lengõkarból volt utángyártott? Ugyanis találkoztam olyan darabbal (új), amiben metalteam-es szilent volt, tehát full gyári nem lehetett. Azt nem hiszem, hogy egy újrafestett darab lenne, mert maga a trapéz tutira újnak tûnt.
Szintén érdekelne, hogy a lengõkarnál és a rugóvillánál lévõ hézagolók milyenek voltak eredetileg. A "Hogyan tovább?" mindig azt emlegeti, hogy Miramid anyagúak, ami ugyebár nem más, mint poliamid, vagy magyar fantázianevén Danamid. Fehér, barna, vagy milyen színû a DDR gyártmányú?

5234  Spityu 2013-01-07 19:18:47  Előzmény:Kárász Endre: 66163

Ha veszel ilyet, légyszi, kérj nekem is. :D Ilyen feliratú még nincs, csak egy trabantos, "1000000. Trabant 1973" felirattal meg persze emblémával, front nézeti rajzzal. Ehhez képest horror áron kelt el vaterán. :D

5233  Spityu 2013-01-07 19:15:24  Előzmény:Bajáki Péter: 66158

Apropó, poszt. Nem lehetne valahogy beizgatni az oldalon a cikkek menüpontot úgy, hogy ha nem is bárki, de írhasson bele cikket? Ez a hozzászólásod simán mehetne egynek. Vagy a nyaggatót kibõvíteni szerelési dolgokkal, aktualizálni stb.

5232 Kárász Endre 2013-01-07 17:52:00  Előzmény:Bajáki Péter: 66159

Ha elkészülök a Trabi felújításával(~február...), akkor leteszek egy ilyet a sör alá, amit a hosszú munkálatok tiszteletére fogok meginni:)

5231 Ackermann Balázs 2013-01-07 12:38:09  Előzmény:Bajáki Péter: 66158

Szép kis összefoglaló! :D Néztem is, miért olyan rohadt ismerõs a bal alsó és a jobb felsõ mûszerfal... Aztán rájöttem! :D Mindkettõ az enyém... :P

Amúgy az a '71-es mûszerfal se feltétlenül bizonyító értékû. Beül egy hosszabb lábú ember, beleveri a térdét, eltöri, beraksz egy partvist, simán eltöri. Szóval annyiféle sérülés érheti. De valószínû ezért készítették más anyagból, csak sajnos más öntöformában is. Merthát, igen, tényleg jampecebb a régi 601-esek mûszerfala! :D

5230 Csády Szabolcs 2013-01-07 12:14:18  Előzmény:Bajáki Péter: 66158

Köszi, már látom a különbséget. Megkockáztatom, hogy ezt ha nem mutatja nekem valaki, akkor sose veszem észre magamtól. :)

5229 Bajáki Péter 2013-01-07 11:14:58

[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/egyeb/korai_trabant_601_homlokfal_1696075037.html]Macirács:[/url]

[imgw]http://n2.vatera.hu/photos/d1/d0/8156_1_big.jpg[/imgw]

5228 Bajáki Péter 2013-01-07 10:59:48

[url=http://gyujtemeny.vatera.hu/cimke/egyeb/trabant_cimke_ndk_1695853943.html]Trabant címke[/url]
Hogy ez söralátét, poháralátét, vagy csak egyszerûen dísz, nem tudom.

[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/77/da/4156_1_big.jpg[/imgw]

5227 Bajáki Péter 2013-01-07 02:05:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 66112

[url]trabiszabinak:[/url]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130107/arnyekolo_regi-uj_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A felsõ sorban a régi árnyékoló, az alsóban az újabb. A régi ugyanúgy rücsis és festett, mint maga a mûszerfal, az újabbnak a felülete sima és nem festett. A régi eltörik, elreped, rideg és nehéz anyag, az új könnyû és hajlékony.

A váltás mikor történhetett nem tudom. Olyan '69-'70-'71 környékén. Egy '70-es prospektusban még a régi van, de egy eredeti állapotú '71-es kombiban már az új.

[img]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL2xldGFrMy8wNS5oaWRkZW4uanBn[/img]
Forrás: [url]http://www.trabant.cz/prospekty/p601/trabant-601-1970-16-stran[/url]

[img]http://www.trabant.cz/img.php?i=cnNyL3A2MDEtMTk3MS1hbGFza2EvMTYuanBn[/img]
Forrás: [url]http://www.trabant.cz/clanky/monografie/trabant-601-1971-alaskagrau[/url]

Egyébként rajtam kívül feltûnt-e valakinek, hogy a régi 601-esek mûszerfala karakteresebb, szögletesebb, trapézalakúbb?

[i]Off: E poszt megírása 16 percig tartott, a nagy kép szerkesztése 25-35 percig. Csak én tökölök ennyit ilyenekkel, vagy ez a szokásos tempó, ha igényeset akar az ember?[/i]

5226 Holnapy Gergely dr. 2013-01-06 08:01:27  Előzmény: Spityu: 66153

Spityu! Generátor gyönyörû! Gratula!

A zöldikének az eleje biztos sérült volt.
A nagyítható képeken látszik, hogy valóban elég "hullámlovas" az összekötõ, és a mûanyag dugók is le vannak festve. Az elsõ durók is elállnak, fõleg jobb oldalon a fényszóró alatti lemeztõl. A bal fényszórómagasság állító más (szürke) színûnek tûnik. Továbbá a bal elsõ index magyar utángyári, mert annak fehér a búra alatti háza, és nem "króm" jellegû mint jobb oldalon. (volt utángyáriban is "króm" jellegû, de ez nem az.) Gyárilag csak króm jellegû, ill utolsó szériákon fekete volt az indexház pereme.
Jobb elsõ ajtón a kilincs körül a "fényezés" javítva, megfolyt festékkel.
Hátsó lökhárító "fregolicsigái" kicsit típusidegenek, és a mûanyag lökhárítósarokra is került a zöld festékbõl.
Mindezek ellenére elég egybenlévõnek tûnik.
Egyébként gyári pótalkatrészként régen lehetett ilyen szürkére (és nem ezüstre) festett felnit kapni.
[i](Módosította hogeri 2013.01.06. 09:07-kor)[/i]

5225  Spityu 2013-01-05 22:24:03  Előzmény:jocking .: 66155

De! Szerintem ezt nem utánhugyozták sosem, ill. a fekete hirdetett teljesen ugyanilyen, ugyanott és ugyanolyan alakú sorják vannak rajta, mint ezen. Továbbá a belsejében van ennek is egy kis szám, ami a fröccsöntõ szerszámot azonosítja be. Ilyet nem igazán láttam egyetlen u.gy. terméken sem. Amúgy kb. 400 forintért vettem, bánom, hogy csak egyet. :(

5224 jocking . 2013-01-05 22:14:05  Előzmény: Spityu: 66154

Az az érdekes, hogy az enyémen fehér van, de már az is törött. Akkor ezek szerint amelyik nem fekete, az nem gyári?

5223  Spityu 2013-01-05 21:10:08

Üdv!

Elkészültem a generátorom mûszaki és esztétikai felújításával. Most jöttem rá, hogy mi is volt az a kis fekete csõszerû mûanyag darab a feszültségszabályozó hosszabb tõcsavarján: az eredeti generátorsapka kitört darabkája... ami azért tört ki anno, mert van egy kis hézag a sapka felfekvõ felülete és az alsó anya között, így amikor a felsõ anyával rögzítésre kerül, feszültség keletkezik az anyagban, ami elõbb-utóbb töréshez vezet.
Lényeg a lényeg: tud valaki beszerzési forrást fekete generátor sapkára (csak az eredetiség kedvéért)? Úgy rémlik, hogy amikor vettem ezt a fehéret kb. 2 éve, már akkor is ritkaságnak számított és nem is nagyon volt választék. Kint kb. 9000(!!!) forintnyi euróért vesztegetik. A képen látható teljesen új, ha esetleg lenne valakinek, elcserélném feketére.
Más... tudja valaki, hogy milyen rögzítési mód volt itt eredetileg? Semmiféle alátétet nem találtam a két anya és a fedél között, ami furcsa...
Bónusz kérdés: a spanoló csavarok túloldalán milyen kötés van gyárilag? Jelenleg egy nagy alátét és egy anya van a 10-es csavarnál illetve egy önzáró anya a 8-asnál. Szerintem így lehetett gyárilag:
10: nagy alátét, rugós alátét, anya.
8: hullámos alátét, rugós alátét, anya.

Bármilyen tanácsot szívesen fogadnék.

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/5/a1_2013_1_5_ejilcvgv5i.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/5/a1_2013_1_5_60qtwhfxcy.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/5/a1_2013_1_5_91053f09ed.jpg[/imgw]

5222  Spityu 2013-01-05 09:17:02  Előzmény:Kantuly János: 66151

Szép, két kivetnivalót találok rajta, de lehet, hogy én vagyok a tájékozatlan vagy vak:
- elsõ sárcsapó gumik: tudtommal sosem volt gyárilag, de az alvázvédõzést és a kocsi állapotát elnézve gondos tulaja lehetett, õ tehette fel. Végülis nem vészes.
- elsõ összekötõlemez: kicsit hajlottnak tûnik mindkét végénél, és mintha (!) zöldre lenne fújva a dugó is -> sérülés - javítás? De mondom, ez nem biztos, nem látszik jól.

A többi része gyárinak tûnik, bár a hátsó lökösön lévõ két valami számomra idegen - és mintha színre fújt lenne.
A felnik szintén újra fújtak, ami érthetõ, ennél jóval kevesebbet futottaké is át szokott rozsdásodni. Gyárilag is volt a szokásos ezüsttõl eltérõ, de szerintem az másmilyen színû volt, ill. korábbi évjáratnál volt. Továbbá a pótkerék a normál ezüst színnel van lefújva.

További pozitívum: még ép a turbinán a matrica.

5221 Bajáki Péter 2013-01-05 01:12:19

[b]Spityu és Jocking[/b]
Igen, az 50 ezret én is sokallom, a 30 az nagyjából reális, de ahhoz is nyilván látni kell. Meg hát valamibõl alkudni kell. ...Ha jók az érzékelõim a jelenlévõk közül senki nem akar még egy plusz terhet a nyakába, nincs rá lehetõsége, nem mozdul rá a témára --> beposztolom a facebook Veterán jármûvek, alkatrészek csoportjába. Nem tudom miért, de úgy érzem, jobb sorsra érdemes, mint a rallye, vas, stb.

[b]Janner[/b]
"Zöldike" a használtautóról: szép darab, szó se róla.

[b]heggla[/b]
Angol nyelvû gyári reklámfilm - fú, nagyon állat, nekem ABalu mutatta pár hete, be is raktam a kedvencek közé.

[b]Tiberius[/b]
Már nincs is fenn a hirdetés - valszeg kapós lett az az 500-as. (Délelõtt még fent volt, de nem mentettem le. Mindegy.)

5220 Kantuly János 2013-01-05 00:01:07

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s_a_legszebb-6316603][b]Ezt[/b][/url] a kis zöldikét láttátok már?

5219  Spityu 2013-01-04 21:52:53  Előzmény:Bajáki Péter: 66147

Hmm... érdekes. A belsõ pirosalapozós gyönyörûségekhez képest túlzottan szép a külseje. Szerintem valamikor kapott egy kisfelújítást, amiben külsõ telifény is volt.

Klónnak, donornak jó lehet, lealkudva 30-ra, ennyit úgysem kapnának érte a vastelepen.

5218 jocking . 2013-01-04 16:19:41  Előzmény:Bajáki Péter: 66147

Hát, ezért a büdös életben nem fog ennyit kapni...

5217 Holnapy Gergely dr. 2013-01-04 15:49:34  Előzmény:Bajáki Péter: 66147

A régi "meósegyes" ilyen, ami valami mûanyag táblába maratott 1-es.
Ez nekem a 600-asomon van.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120321/P1020174b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Üdv:
G

5216 Bajáki Péter 2013-01-04 14:15:09

@legyenez: fogalmam sincs. Talán a háromszög alakú "meósegyes" régebbi megfelelõje.

Székesfehérváron van egy papír nélküli '80-as Trabant, delphingrau színben.
[url]http://aprod.hu/hirdetes/2t-s-trabant-elado-ralizni-IDLaxP.html[/url]

[img]http://img03.aprod.hu/images_aprodhu/15083069_5_644x461_2t-s-trabant-elado-ralizni-fejer.jpg[/img]

[b]Azért a két db nagylyukas felni befigyel![/b] :-)

Fölhúzta az agyam, hogy rallizni való autónak hirdet valaki egy veteránt, így ráírtam. Kiderült, hogy az autó szlovák, a MÉH-telepre leadni vették, hogy legyen plusz zséjük, de meglátták, hogy korához képest milyen jó állapotban van, így megsajnálták. (Nõ a hirdetõ.) Idézem: [i]"Ha esetleg tudna segíteni nekünk, hogy jó helyre kerüljön annak nagyon örülnék! Nem túlzok, korához képest tényleg kitûnõ állapotban van."[/i]
Klónnak, használósnak még simán jó lehet. Németbe elnepperkedni esetleg...

e-mail: szepivica kukac gmail pont com
telefon a hirdetésben.

5215 Horváth Dániel 2013-01-03 21:05:41

sziasztok

ezt tudja valaki hogy mi volt anno?

[url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Zubehoer-Sitzbezuege/Qualitaetsemblem-1-Qualitaet-Trabant-601::1363.html[/url]

5214  Spityu 2013-01-02 16:48:06  Előzmény:Kiss Krisztián: 66143

Hú, ezt még én sem láttam. :)

5213 Huszta Tibor 2013-01-02 16:37:28  Előzmény:Kiss Krisztián: 66143

Már osztom is :)

5212 Kiss Krisztián 2013-01-02 15:31:58

Abból a számból itélve ahányan eddig látták,ide még nem volt linkelve:))))
[url]http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=XrsQeDwiSDI[/url]

5211 Kantuly János 2013-01-01 21:06:30  Előzmény:Németh János: 66141

Szia!

Lehet, hogy eladom, keveslem nagyon a 2 ajótót... :-/
Sok apró hibája van ami egyben elég nagy tétel.

5210 Németh János 2013-01-01 18:49:29  Előzmény:Kantuly János: 66140

Csaó. Eladod a verdát? Vagy vettél még egyet? :)

5209 Kantuly János 2013-01-01 18:01:51

Sziasztok!

Gyári állapotú Trabant 1.1 Universal-ról tudna valaki nekem küldeni nagy felbontású részletes képeket? Kívülrõl, belülre egyaránt érdekelne.
Szeretném egy kicsit kijavítani a karosszériát, mielõtt túladok rajta.

5208 Huszta Tibor 2013-01-01 14:40:39

Amúgy BUÉK mindenkinek :)

És egy érdekesség:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500-6476613[/url]