Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5307  Spityu 2013-01-20 19:31:37

Üdv! Ha már régi Trabant, kérdezném elsõ sorban a [b]púposok[/b] gazdáit, hogy náluk milyen a csomagtér lemez merevítés kialakítása? Adott egy '63-as 600-as kombi, azon szögletes a profil. Viszont van egy '64-es, azon íves. Hogyan volt ez, emlékszik rá / tudja valaki?

5306 Csády Szabolcs 2013-01-20 17:05:51

Van egy régi fajta kombi Trabi hátsó ülésvázam. Ez a fajta megoldás mettõl meddig volt? Azt tudom, hogy a púposokban is fa volt a keret, de nem tudom, hogy ezzel egyezik-e. Amúgy 601-esbõl származik.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC01332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC01333_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC01334_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC01335_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5305 Németh János 2013-01-19 08:24:43

Ien valakinek kell-e?

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/gumi_felni_disztarcsa/disztarcsa/retro_disztarcsa_1694172488.html

[imgw]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/gumi_felni_disztarcsa/disztarcsa/retro_disztarcsa_1694172488.html[/imgw]

remélem jól beszúrtam. :)

5304 Muczán Gábor 2013-01-18 07:57:59  Előzmény:Kiss Krisztián: 66233

Kedves heggla,


elvitathatatlan jogod hogy úgy érezd hogy Hogeri hsz-e "fikázó" volt. DE!

Szerintem bárki aki elolvassa az említett hozzászólást, sõt bárki aki ismeri hogerit látja hogy ez nem volt az. Én elhiszem hogy csak a jó szándék vezérelte, és általában ennek a topiknak a lakói igen messze állnak bármiféle fikázástól, rossz szándékú hozzászólásoktól. Ez itt -bátran állítom- nem jellemzõ. De ez a fajta válasz a vélt sérelmekre, amit te leírtál, az sem jellemzõ itt.

Mégegyszer hangsúlyozom, elvitathatatlan jogod hogy úgy érezz ahogy akarsz, illetve hogy ennek hangot is adjál. De kérlek hogy ezt a topikra jellemzõ stílusban tedd meg. Mert ennek a baráti hangulatnak a szinten tartása, megõrzése meg a többi lakó joga. Köszönöm.



MG

5303 Holnapy Gergely dr. 2013-01-17 22:31:14  Előzmény:Kiss Krisztián: 66233

Kedves Heggla!

Lehet hogy félreérthetõen fogalmaztam, vagy te értetted félre a hozzászólásomat, de eszem ágában nem volt sem okoskodni, sem pedig "fikázni"! Ez a fórum valóban nem az a hely- (és ne is legyen az), és ezen a fórumon társalgók jellemzõen nem is azok az emberek akik egymás kioktatására rendezkednének be.

A hozzászólásomat jószándék vezérelte, megosztván veletek a saját tapasztalataimat, amit néhány ilyen 600-as ajtó szerelésekor tapasztaltam. Sokan a fórum olvasói közül minden bizonnyal számtalanszor több ilyen használt 600-as ajtót javítottak mint én, de esetleg más nem is látott testközelbõl szétszedett 600-as ajtót. Olyan 500-600-as Trabi karosszéria elemeket amiket te birtokolsz új állapotban -megkockáztatom hogy a fórum használói közül- senki sem látott ill. fogott rajtad kívül (természetesen én sem). Azt azonban nyilván többen tapasztaltuk -és így te is-, hogy ez a vékony alu profil gyakorlatilag lemállik a duróról amikor azt 40-50 év után valamilyen okból leszedni kényszerülünk. Nyilván ebben benne van az akkor használt ragasztóanyagok minõsége, az eltelt évek során az ajtókat ért mindenféle hatás (mechanikai, hõ-, páratartalom változás), és az alumínium törékennyé válása az idõk során. Amint az tapasztalható, valószínûleg a durok préselésekor használt kötõanyag minõsége is változott a 600-as ill. 601-es Trabik közt. A 600-as durók belsõ felszíne sokkal szálagosabb, kevésbé homogén, mint akár a korai 601-esek duroplastjainak belsõ felszíne. Lehet hogy egy-egy ilyen lemezszerû préselt réteg leválása okozza ezen belebújtatott alu profiloknak a leválását a használat során. Feltételezem -persze a gyári új elemeken te látod jobban-, hogy egy ilyen utolsó préselt réteggel együtt kerülhetett fel a gyári alu profil, amit felszereléskor az ajtó acélváza felõl megcsavaroztak.

Amúgy az én általam "kreált" alu-profil nem csúcs szuper. Azért linkeltem be képet, hogy a profil felszerelt állapotban is látható legyen azok számára, akik ilyet nem láttak belülrõl. És pontosan azért emeltem ki, hogy az már nem gyári, hogy vastagabb stb. Azt mindenki maga döntse el, hogy szerinte én jól csináltam, vagy nem, õ így csinálná vagy nem. Az eredetiek pontosan a a fentebb részletezettek miatt nálam már menthetetlenek voltak, annak ellenére hogy az ajtók korábban nem voltak megbontva. Az persze megint megér egy "misét" (és nem kioktatást, összeveszést) hogy az eredeti vagy a ma használt -és így nyilván jobb minõségû- anyagok alkalmasabbak-e a restaurálásnál -gondolok itt alu profiltól a ragasztókon, festékeken át a patentokig mindenre.

Úgyhogy részemrõl béke. Kérlek te se ilyen hevesen reagálj...

Üdv:
Gergõ

5302 Kiss Krisztián 2013-01-17 19:41:50  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66232

Nagyon bírom amikor valaki úgy ír valamire választ,hogy nem nézi meg a képet amirõl szó van!!Lehet hogy az általad kreált csúcs-szuper gyáritól éltérõen vastagabb alu profil(most nem írom hogy szögvas) úgy van ragasztva,de amit én vásároltam ajtó boritót,(ami egyébként vadi ÚJ GYÁRI!)igenis bele van bujtatva(plusz gondolom ragasztva).Nem kérek a kioktató helyre igazításokból,és az elõzõ kommentelö fikázásából sem.
Részemröl nem reagálok többet semmire,mert nincsen kedvem bosszantó hsz.ra irogatni.

Két kép a "nem bujtatott"aluprofilról....
A témát befejeztem,jöhetnek az okoskodások.....
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130117/k_p_022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130117/k_p_026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
(kattintással nagyitható)
[i](Módosította heggla 2013.01.17. 20:43-kor)[/i]

5301 Holnapy Gergely dr. 2013-01-17 00:17:01  Előzmény:Kiss Krisztián: 66229

A 600-as ajtóborítás az ominózus "szögvasra" -ami alumínium- ragasztva van. Az alu profil csavarozva van az ajtó fémkeretére, süllyesztett fejû csavarokkal, majd erre ragasztva a duró. Belebujtatva nincs a duróba, attól teljesen külön áll. Mellékelve egy kép a restaurálás során: a bal ajtó durója belülrõl (a kilincs helyén kilátni). Az újra felcsavarozott aluprofil az eredetinél kicsit vastagabb.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130117/P1010282_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5300 Pátkai Antal 2013-01-16 21:23:17  Előzmény:Kunyi Tamás: 66230

Köszi a leginkább váltòkarra lenne szükségem.

5299 Kunyi Tamás 2013-01-16 20:57:54  Előzmény:Pátkai Antal: 66227

A beszerelés témában nem vagyok kompetens, de találtam neked egy-két alkatrészt.
[url]http://mlt.boltaneten.hu/kinalat/9_trabant_alkatreszek-29/[/url]
[i](Módosította slimtomi 2013.01.16. 21:59-kor)[/i]

5298 Kiss Krisztián 2013-01-16 19:20:05  Előzmény:Kárász Endre: 66223

Az ajtó boritók nem csak simán ragasztva mennek fel az ajtó vázra,hanem egy gyárilag a duróba belebujtatott alu "szögvas"(gondolom valami enyv szerüséggel rögzitve)ami pont passzol az ajtó vázba és oldalról(az ajtó éléböl,még meg van csavarozva is.
Tehát 601esen csak alul és felül fogja szegecs ill csavar,a pupos oldalt elöl és hátul függölegesen is(az alu lécnek ez a szerepe)

5297  Spityu 2013-01-16 19:03:22  Előzmény:Kárász Endre: 66222

Kb. ugyanezt mondtam anno a kuplungtárcsára. Már öt van. Pontosabban négy, mert egyet már eladtam. :D

5296 Pátkai Antal 2013-01-16 17:17:09

Üdv!
Érdeklõdnék hogy van tudna-e valaki segíteni hycomatos rendszerben. Azt tudom hogy más fõtengely kell hozzá. Érdemes-e beszerelni vagy csak plusz macera. Következõ dolog az alkatrész ellátás sajnos a rendszer elég öreg és a váltókar teljesen elkorrodálòdott szòval abbòl biztos hogy új kell. Valaki tudna nekem ebben segíteni?
A válaszokat elõre is köszi.

5295 Huszta Tibor 2013-01-16 16:53:43  Előzmény:Muczán Gábor: 66201

Jocking, MG: a kérdés érdekes, 1945 és 1958 között 4 féle rendszer volt életben.

Az 1958-as rendszer kezdetben így nézett ki:

1. Állami, szövetkezeti és társadalmi szervek tulajdonában levõ gépjármûvek:
Személygépkocsik:
A: Járandósági gépkocsik
AB, AC: Állami szervek
BA: Szocialista és társadalmi szervek
JA: Taxik
JL: Bérautók
PA: Posta
RA, TA: Belügyi szervek tulajdonában

Tehergépkocsik:
FA,FB: Állami szervek tulajdonában, dömperek, tartálykocsik
PF: Posta tulajdonában
RF, TF: Belügyi szervek tulajdonában
SA: Szocialista és társadalmi szervek tulajdonában
YA: Közhasználatú (teherfuvarozási vállalatok tulajdonában)

Autóbuszok:
GA: Közhasználatú (helyi autóbusz vállalatok tulajdonában)
GB: Magánhasználatú (intézmények, vállalatok, társadalmi szervezetek tulajdonában)

Vontatók:
YA: Közhasználatú
VA, VB: Állami, szövetkezetek és társadalmi szervezetek tulajdonában

Különleges gépjármûvek:
MA: Betegszállító gépkocsik, az OMSZ és az EÜ intézetek tulajdonában
UA: Darus, mûszer, mûhely, fúrótornyos, öntözõ, seprõ, röntgen, stb. gépkocsik
UH: Hullaszállító kocsik
TU: Tûzoltó szerkocsik

Pótkocsik:
XA: Közhasználatú
XB, XC: Magánhasználatú (állami, szövetkezetek és társadalmi szervezetek tulajdonában)

2. Magántulajdonban levõ gépjármûvek

Személygépkocsik: CA,CB betûjelûek
(késõbb az egész „C” sorozat kiadásra került, amit más sorozatok követtek)
Tehergépkocsik: SA
Pótkocsik: XS

3. Diplomáciai testületek: DT betûjelû

4. Motorkerékpárok (nem voltak állami és magántulajdon szerint felbontva, a belügyi szervek kivételével)

a) Belügyi szervek tulajdonában levõ szóló motorkerékpárok: RK
b) Szóló nagymotorkerékpárok (125 ccm felett): EA, EB, EC, ED, EF
c) Oldalkocsis motorkerékpárok: NA, NB, NC, ND; Teheroldalkocsis motorkerékpárok: OA
d) Kismotorkerékpárok (125 ccm alattiak): KA, KB, KC, KD, KE, KF, KG, KI, KJ, KL, KM, KN, KP, KR, KS, KU, KV, KZ, KX, KY

Forrás: 10-24/29/1958. (IX.24.) belügyminiszter-helyettesi utasítás

Hangsúlyozom, ez csak az alap volt, utána a rendszer eléggé cizellálódott. Jocking, ami téged érdekel, azt késõbb talán kifejtem, lényeg, hogy az egyes rendszámmezõk betelte után mindig olyanokat nyitottak meg a magán szgk-k részére, amik nem voltak mások számára lefoglalva. A MG által vázolt sorrend kb. hasonlít.

A rendszer kitalálása nem volt új ötlet, kicsit absztrahálták és továbbvitték az 1933-ben bevezetett, gk jelleg szerinti rendszámmezõk rendszerét. ez is vészmegoldás volt, bár kb 20 évig mûködött.

A rendszámozási dolgokról beszélgethetünk a Szárnyas Emblémás Baráti kör következõ szeánszán is, úgyis aktuális már egy évnyitó ülés.
:)

T.

5294  J.I. 2013-01-16 14:30:43

Sziasztok!
S.O.S. keresek 601-es Trabihoz gyári új(újszerû) gépháztetõt lehetõleg a vázszerkezettel.Az autó a fényezõnél van és csak erre vár sajnos.Kérem aki tud jelezze felém.

Köszönöm szépen!

30/228-4475

5293 Kárász Endre 2013-01-16 09:33:00  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66172

Csak nem bírtam ki, felhívtam az említett Lenkey és Tsa céget. Õk nem gyártottak Trabihoz elsõ lengõkart, csak felújítást végeztek valamikor régen. A "METAL-TEAM" feliratú szilenteket õk gyártják (ahogy az általad írt féltengelycsuklót, sõt, a három ujjas belsõ féltengelycsillagot és a szabadonfutót is). A férfi már nem emlékezett pontosan, hogy a lengõkarokat homokszórták-e, de valószínûnek tartotta. Így viszont érthetetlen számomra, hogy miféle lengõkart vettem anno. Homokfújás nyoma nincs rajta, viszont metal-team szilentekkel van szerelve. Lehet, hogy valami másik cég gyártotta.

5292 Kárász Endre 2013-01-16 06:02:49  Előzmény:Kiss Krisztián: 66212

Néztem a Vaterán, hát remélem, hogy nem ennyiért fognak elmenni! Van olyan hely, ahol a 601-es mocitetõt kínálják valami 8-9 ezerért. Az ajtóborításnak mi van a belsõ felén? Ezt nem tudtam a képekrõl egyértelmûen megállapítani, de olyan, mintha már ragasztották volna.

5291 Kárász Endre 2013-01-16 05:58:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 66219

Tavaly áprilisban úgy vettem meg a kis zöld Trabit, hogy mindent be fogok szerelni, amit veszek hozzá. Azóta persze ezt a fogadalmamat már régen elfelejtettem, és itthon hegyekben áll a sok gyári új alkatrész. Jelenleg a nappaliban azért nehézkes a mozgás, mert a hattyúnyaktól kezdve a küszöbökön át a javítóívekig minden van a szõnyegen :) A nagymamatól származó antik szekrény vitrines részében egy zsír új 28H1-1 karbi pihen. Ezt csak akkor fogom beszerelni, ha már van belõle még egy...

5290  Spityu 2013-01-15 20:35:51  Előzmény:Bajáki Péter: 66214

Vettél már gyári függõcsapszeg perselyt, kerékcsapágyat, elsõ indexet (gyári krómosat), kuplungtárcsát? Na, ezekkel nem lehet leállni. :D Mondjuk ezek kopó alkatrészek.

5289  Spityu 2013-01-15 18:10:40  Előzmény:Ackermann Balázs: 66219

Váltóból azért akad még, szerintem nyugodtan beszerelheted.

De amúgy minden igaz, az különösen, hogy ugyanannyi helyet foglal a használt is és a gyári új is.
A kireszelésre én is gondoltam lehetséges megoldásként, ezért sem tenném fel a gyáriakat. Kizárólag egy "szobor" státuszú autóra, ami évente 500km-t megy maximum, és zárt helyen vagy szem elõtt van.
[i](Módosította Spityu 2013.01.15. 19:11-kor)[/i]

5288 Ackermann Balázs 2013-01-15 17:54:21  Előzmény: Spityu: 66218

Tök igazad van, nekem is van itthon egy pár zsír új osztatlan narancsbúra, el nem adnám, mert tetszik és van is '66-os Trabantom. Nade, akkor mi a tökömnek - persze azért nem teszem fel, mert nehogy letolassák, lelopja valaki, nekidõljek, megrepesszem...

Aztán egyszer csak megöregszem majd (remélem) :D, és akire átruházom a javaimat fogja és kidobja az egészet a p*csába, merthát minek az. Én meg leéltem az életemet egy 66-os Trabant mellett úgy, hogy kifaragtam inkább egy újabb búrából az osztásokat sokórás munkával és sosem gyönyörködtem abban amim van.

Hát, fura az ember, hát még a veterános! :)

Szóval a legszarabb alkatrészek a gyári újak, mert be ugye nem építjük õket elvbõl, cserébe pont annyi helyet foglalnak, mint egy használt, amit azért fel mernénk használni. Van új sebváltóm, új HB 2-7-es karbim, sose fognak autót látni. Egyedül Anyukám autójába lennék hajlandó berakni õket, mert magamhoz irigy vagyok, inkább szenvedek egy széthasznált, kikopott váltóval.
[i](Módosította ABalu 2013.01.15. 18:58-kor)[/i]

5287  Spityu 2013-01-15 17:10:14  Előzmény:Bajáki Péter: 66210

Hmm... ez Exx-t megfigyeltem én is, úgy értem, hogy összevissza láttam már. A kötõjel nélküli feliratot még nem. Amúgy mit takar az E szám változása? Mert az üveg ugyanolyannak tûnik. :)

A telisárga osztás nélküli bura tényleg gyönyörû. Az én nemrég eladott példányom osztásos volt, de nem volt benne papír (gyárilag sem). Sokkal szebb ez... fel nem tenném. Pontosabban ne hagynám magár a kocsit, elõbb utóbb tuti lelopná valaki 10mp alatt.

5286  Spityu 2013-01-15 17:07:51  Előzmény:Kiss Krisztián: 66215

ATYAÉG!

5285 Támba Csaba 2013-01-15 15:37:09  Előzmény:Kiss Krisztián: 66215

Üdv!

A gépháztetõ érdekelne.

5284 Kiss Krisztián 2013-01-15 11:36:26  Előzmény:Bajáki Péter: 66214

Igen,ebben van valami.
601 hez rengeteg holmim van(új)de nem adnám el,hacsak a szükség nem hozza.
Ezek a durók jól jöttek,(a motorház javitva volt az enyémen,és az ajtó bóritásból hiányzott egy darab a szélén)a poén hogy 2-2 db-ot vettem,mert igy jobban megalkodtunk.1-1 db megy a vaterára,hátha más is keres,és egy kicsi vissza is jön,mert nem nagyon volt olcsó.Mondjuk igaz,lassan 50 éve nem is gyártják....

5283 Bajáki Péter 2013-01-15 11:07:15

Hát kárpitost nem tudok megosztani, de ezt igen:

[url]http://www.flickriver.com/groups/1483698@N21/pool/[/url]
Olyan, mint a fortepan, csak német. :-)

[b][u]Heggla:[/u][/b] még jó, hogy a Jézuska hozta, így nem kellett költeni ilyenekre. :DDD Egyébként nagyon szépek, még így festés nélkül is jól néznek ki.

Errõl jut eszembe: ahogy öregszem, kezdem úgy érezni, hogy nincs beszerezhetetlen alkatrész, csak türelmetlen veterános. Ergó, miért adjak ki most egy kurrensnek vélt darabért ötször annyit, amikor (1) nagy szükségem nincs rá, csak a polcon ülne, (2) úúúúgyis jön valamikor egy szerencsés fogás, csak nyitott szemmel kell járni. :-) Ezt most nem a durókra értem, hanem úgy általában. pl. narancsbúra, vagy alu Sachsenring embléma, stb-stb.

Meg azt vettem észre, hogy mindig az nincs, ami kéne. Aztán beszerzem, pluszba jön még mellé 2-3, hogy legyen tartalékba, meg jó lesz az még valamire. Készletfelhalmozás történik, majd jön a felismerés: ez minek, ez minek, ez is minek, utána kövekezik a készlet leépítés.

[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.15. 12:18-kor)[/i]

5282 révai ákos 2013-01-15 09:31:34

Sziasztok !

Érdeklõdni szeretnék, hogy tudtok-e Budapesten vagy közvetlen környékén jó autókárpitost. Az autó mindennapi használatban van, szóval ehhez mérten szükséges, hogy strapabíró munkát végezzen a mester. Akinek van személyes tapasztalata ilyen téren ossza meg velem legyen kedves.
köszönettel Mykee

5281 Kiss Krisztián 2013-01-15 08:20:40

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130115/M_solat_-_k_p_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5280 Kiss Krisztián 2013-01-15 08:18:04

Nekem pedig ezt hozta a jézuska,kicsit megkésve:)))Mind zsir Új!!!!
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130115/M_solat_-_k_p_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130115/M_solat_-_k_p_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


[i](Módosította heggla 2013.01.15. 09:20-kor)[/i]

5279 Bajáki Péter 2013-01-15 00:34:14

@trabiszabi: aztakurva! ritka madár.

Azt vágjátok, hogy a '66-osba ilyen fényszóró való? Az még nem E15-ös, hanem E8-as. És [b]DDR - Ruhla[/b] helyett [b]DDR Ruhla[/b] van ráírva, a betûtípus is más.

[img]http://n1.vatera.hu/photos/ec/d1/4456_4_big.jpg[/img]

[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/trabant_601_ddr_gyari_uj_fenyszoro_izzo_1698962894.html]Trabant 601 DDR gyári új fényszóró + izzó[/url]

És az egybenarancs búráról beszúrok egy képet, mert nagyon szexi. :-)

[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/c8/60/f456_1_big.jpg[/imgw]

5278 Csády Szabolcs 2013-01-13 20:26:14

[urls=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/trabant_601_sarga_hatso_lampabura_ujszeru_1699677836.html?bk_medium=selfpromo&bk_source=gravity_vatera&bk_campaign=gravity&bk_content=listings_big3&bk_referral=http%3A%2F%2Fwww.vatera.hu%2Flistings%2Findex.php%3Fob%3D2%26amp%3Bp%3D 4%26amp%3Bpt%3D3%26amp%3Bq%3Dtrabant&bk_term=trabant%20601%20sarga%20hatso%20lampabura,%20ujszeru!!!]Gyári telinarancs Trabant lámpabúra[/urls]

5277  Spityu 2013-01-13 19:04:40  Előzmény:Támba Csaba: 66207

Erre vonatkozóan is találtam utalásokat. Talán valami német fórumon írták, hogy a ritka négyütemû Barkashoz volt jó. Szóval inkább csak vitrinbe, múzeumba jó, de oda elsõ osztályú. :)

5276 Támba Csaba 2013-01-13 17:16:08  Előzmény:Zwick Gábor: 66188

Így ránézésre a Moszkvics gyújtáselosztó NDK-s klónja. Még a jellegzetes zsírzógomb is rajta van.

Volt anno négyütemû BARKAS és Wartburg prototípus is, amelyek bár szériaérettek voltak, mégsem lett belõlük semmi,ahogy a cuculista tervgazdálkodás keretei között ez akkoriban "természetes volt.
Ezeket a járgányokat Moszkvics motorral tervezték és talán ezekhez kezdték gyártani ezeket az elosztókat.

5275 Csády Szabolcs 2013-01-12 20:23:17

[imgw]http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/555293_513325275355772_1913667513_n.jpg[/imgw]

5274 Pátkai Antal 2013-01-12 19:36:35

Valakinek donornak?
[url]http://aprod.hu/hirdetes/trabant-500-IDGShf.html#5ef29c55a5;r:;s:[/url]

5273 Pátkai Antal 2013-01-12 19:23:30

Üdv
Hátha valakinek pont ez hiányozna.
[url]http://www.jofogas.hu/bekes/Trabant_loklap_7623300.htm[/url]
Üdv.:Tóni

5272 Muczán Gábor 2013-01-12 12:55:04  Előzmény: Spityu: 66202

A feketelistáról még 1989 végén olvastam, az akkori sajtóban. GEC, meg KAK van? Valaki nézze meg a nyilvános rendszámkeresõn. Én úgy tudom hogy nem lehetnek. Itt is lett tiltólista, méghozzá akkor amikor már kicsit késõ volt. A nyóckerben az összes -barna-bõrfejû fuxos megvette az RRA-, RRB- rendszámokat, és pont olyan sötétkék, meg fekete kocsikra rakták mint a készenléti rendõrezredé volt. Volt egy fickó -láttam- akinek ilyen RRB-s Octaviája volt, az elsõ hûtõmaszk mögött /belül elrejtve persze hogy egyébként ne lássák/ kék villogó lámpákkal. Ha rendõr elõtt közeledettvillantott egy diszkrétet, és már tisztelegtek is neki.....amíg rá nem jöttek, hogy ez kamu, és a srác sem biztos hogy csak porcukrot szállít az árvagyerekek sütijéhez....

Most ezeket már nem lehet kérni.

hú ez off, át kell tennünk a kocsmába...

MG
[i](Módosította TWK-001 2013.01.12. 13:57-kor)[/i]

5271  Spityu 2013-01-12 11:07:18  Előzmény:Muczán Gábor: 66201

A BUD-ot kifelejtették, vagy az annyira nem gázos... Megtörtént eset, hogy utánaírtak egy I-betût. :D

De a fenti hárombetûs fekete lista tutira igaz? Nekem úgy rémlik, mintha már láttam volna GEC meg KAK kezdetût.

5270 Muczán Gábor 2013-01-12 09:16:29  Előzmény:jocking .: 66200

Szia,

ennek a kérdéskörnek a Klubban két ismert, és jeles szakértõje van, Tiberius, és a Bárány Andris. Õk majd úgy helyreigazítanak, hogy a sok infótól bedagad majd az agyi vinyód...:-)

De addig is: a két betû 2+2 számos rendszer olyan következetes volt, mint az egész akkori rendszer. Elõírt, tiltott, engedett, majd hirtelen megint tiltott, majd megomlott...

Az elején rögtön deklarálták hogy mit nem lehet kiadni a pógárnak. Ezért indult C-vel a sorozat, mert az A lett az állami-politikai szerveké, a B-sek a vállalatoké /Állami/ A CD, CK, CC, DT meg a külképvislet, és diplomata testületeké. Aztán jöttek a különféle egyéb foglalások, a mentõk M, a motorkerékpárok, N, L, O stb. A fuvarozó vállalatok S, meg vontatók V, meg honvédség H, aztán szép lassan a kivételezettek többen lettek mint a szerencsétlen ABC. Így 1989-ig sorrendben jöttek a C, I, U, Z, P, T, G, /A G-t elvették a BKV buszoktól, és BU-val futtaták tovább/ Aztán asszem J, /de nem JA-JB-JC, mert az a taxiké volt/aztán kétségbeesésükben jött még gyorsan az N /de nem NL-NM, mert az a kisebb civil utánfutóké volt/ -innen már végleg közröhej volt az egész teljesen /aztán hattyúdalként a duplabetûk, majd megváltásként jött az euroformat tábla, a 3betû 3 számmal.
Lehet hogy van némi hiba a felsorolásban, de ezt a választ nem a gúgliból copiztam, csak úgy felkelés után, idegi alapon szültem:...:-)

De egy biztos, az egész rendszámmizéria a háború után gyakorlatilag úgy mûködött, hogy egy minisztériumi apparátcsik -aki gondolom villamossal, meg trolival járt, aminek csak pályaszáma volt-szülte az idióta ötleteket, hogy fontosnak tûnjön. Aztán egy értekezleten a többi apparatcsikkal -rengeteg ci9gi elszívása közben- döntöttek valahogy. Meg igazán a hétvégi vadászatot beszélték meg, meg hogy mikor hozza már Mancika a kávét. Így aztán ha kiderült valami hiba, megint kávé, értekezlet. Sok dolguk nem volt, mert a C,I, U, Z stb, a nyolcvanas évekig ment, úgy hogy egy betût akár egy 5 évig is adtak, olyan kevés kocsit adtak át.


Itt jött az újabb röhej, mert a Magyar szavak között sok olyan 3 betûs szó volt ami itt sem irható le mindíg. Illetve kezdõdhet úgy, ami szintén utal valamire..../GEC, KAK, PIS, FAS,PIN, stb/ Így konkrétan a tudományos akadémiának kellett elkészíteni egy tiltólistát, hogy mi nem adható ki.

Na megyek tízóraizni....


MG

5269 jocking . 2013-01-11 23:10:01

Kérdeznék egyet a régi típusú rendszámokról, csak úgy kíváncsiságképp.
Ami érdekelne, az a következõ: Volt a családban réges-régen egy '78-as évjáratú trabi, aminek a 2 betû - 4 szám formátumú rendszáma P-vel kezdõdött. Jóval késõbb, 89-90 környékén, volt a családban egy lada, utána meg egy másik trabi, azoknak viszont már D-vel kezdõdött a rendszáma. Hogy a tökömbe lehetett ez? Nem úgy kellene lennie, hogyha már a 80-as években P-nél tartottak, akkor ezeknek már ilyen T, U, V-vel kezdõdõ rendszámuknak kellett volna lenniük? Vagy a régi rendszám kiosztása nem A-tól Z-ig ment, hanem Z-tõl A-ig?:confused:

5268 Huszta Tibor 2013-01-11 14:55:12  Előzmény:Bajáki Péter: 66186

igen, 66-os és február utáni, az enyém: 60-192421

T.

5267 Kárász Endre 2013-01-10 21:11:47  Előzmény:Zwick Gábor: 66197

Jó, azt hiszem, meggyõztetek. Egy fickó listájában találtam eredetinek írt mûanyag fedelet. Ma voltam ott, megnéztem. Az anyaga zöldes-barnás mûanyag, benne fémreszelékkel(!), és egészen rideg. Mondjuk az nekem is gyanús volt, hogy a leszorító huzal (nálam már az van az utolsó szériás 2T-n) valószínûleg összeroppantaná az egészet.

Ja, most látom, hogy a Csapi Bt-nél is van DDR-nek mondott mûanyag fedél... Na majd megnézem az övékét is!
[i](Módosította Endre 2013.01.10. 22:14-kor)[/i]

5266 Zwick Gábor 2013-01-10 17:07:37  Előzmény: Spityu: 66196

Illetve a gyujtásfedél mérete és formája is változott az idõk folyamán, én se tudok mûanyagról.

(a 4 hengeres gyújtáshoz meg köszönöm a válaszokat)

5265  Spityu 2013-01-10 16:39:23  Előzmény:Kárász Endre: 66194

Én nem tudok róla, hogy szerelték volna mûanyaggal is, ami semmit sem jelent. :D

Nekem a gyújtásházról mindössze annyi infóm van, hogy volt többféle felfogatás, továbbá a fedelét eleinte laposvas(lemez) késõbb huzalszerû alkatrész feszítette a helyére.

5264  Spityu 2013-01-10 16:37:53  Előzmény:jocking .: 66193

Én a cikkszám alapján kerestem rá, és egy külföldi oldalon a gyári(?) BOSCH mellett alternatívaként jelölték. A bogár tudtommal háború elõtt is létezett már, vagyis amikor még bõven egy Németország volt. Az is lehet, hogy eredetileg a késõbbi NDK területén gyártották a tornyot. Passzolom.

5263 Kárász Endre 2013-01-10 13:15:03  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66172

Köszi, sokat számít a biztos tudat, hogy létezett utángyári. Így már nem is értem, hogy miért 6-7 ezerért kínálgatják a neten...

Mitõl függ, hogy fém vagy mûanyag gyújtásház-fedéllel szereltek egy Trabit? Ugye jól tudom, hogy volt gyárilag mûanyag is?

5262 jocking . 2013-01-09 19:31:25  Előzmény: Spityu: 66189

Bogárhoz gyártottak alkatrészt az NDK-ban? :eek:

5261 Zwick Gábor 2013-01-09 19:25:46  Előzmény: Spityu: 66189

Nekem is ez volt a feltevésem, csak igen csak megzavart az ndk-s gyártás.

5260 Németh János 2013-01-09 19:23:24  Előzmény:Kunyi Tamás: 66173

CSaó.

Én is ien csendes figyelõ vagyok. De támogatom az ötletet, még a végén hátha én is tudok valami újat mondani vagy valami.

5259 Németh János 2013-01-09 19:22:02  Előzmény:Zwick Gábor: 66188

Hasonló mint a Trabié, de hány láb van az elosztófedélen?

5258  Spityu 2013-01-09 19:21:08  Előzmény:Zwick Gábor: 66188

A feliratok alapján - utánaolvasva - bogárhátúba való.