Jó ötlet, hogy magad szerzed be a festéket. De! Előbb legyen tényleg festésre kész a kocsi és legyen meg az is, hogy ki fogja fényezni. Konzultálj vele, hogy miből és mennyit vegyél. Jó sokat olvastam róla, hogy melyik milyen tartós, strapabíró stb. Nyilván fontos, hogy előírás szerint legyen felhordva, ne legyen túlhígítva stb., mert akkor egy csúcsminőségű festék is hamar tönkremegy. Na meg az aládolgozás, rétegkompatibilitás stb.
De most csak beszéljünk a fedőrétegről: Nekem Standox Standofleet, 3 liter vagy kiló, nem tudom már. 1 egység edző. Erre volt, aki azt mondta, hogy nem valami jó, inkább a 2:1 arányú "rendes" festékek a jók. Hát... én nagyon meg vagyok vele elégedve, igazából túl szép is. De a Standox mint márka, biztos, hogy nem tévedés, ha minőségről van szó. Az ára is mondjuk ehhez igazodik... na de ezen spórolni? Ne vicceljünk...
Amit ismerek még: Rezakryl. Ez magyar, talán a legolcsóbb. Rossz tapasztalatom nincs vele, ha jó a konszisztencia, a szóráskép, mennyiség és a légnyomás, és megfelelően alá van dolgozva, gyönyörű a végeredmény. A tartósságáról nincs infóm, mivel napfény nem éri a kocsit, csak amikor megyek vele. Bár általában direkt napsütésben nem is megyek vele, mert hamar szaunává válik. A fekete dolgokat fújtam vele. Továbbá kevertettem a hátsó váltóbaknak és az ablakemelő sínnek is színt, az is ez volt.
Mobihelre azt olvastam, hogy 1-2 év alatt bemattul, ha folyamatosan UV éri, akkor mélyen is. Nem tudok példát mondani, de vigyáznék vele. Persze, lehet, hogy ebből is van több változat is, és csak valamelyik olcsóra jellemző ez.
Sikkens: nincs közvetlen tapasztalatom, de Csucsunova tudomásom szerint ezzel fújta a púpost. Ja, de van! Mire elkészült az autóm, a szerelések következtében keletkezett 2 db körömnyi karc, amiket egy másik fényezőhöz vittem kijavíttatni, mivel az, aki fújta a kasztnit, elhúzott külföldre. Ugyan vittem javítófestéket (az eredeti maradékát), szerintem nem azzal dolgozott az öreg, hanem a saját anyagával, ami Sikkens. Természetesen spot fényezéssel lettek javítva a hibák, semmi nem látszik belőlük.
Gondolom, te is garázsban fogod tárolni az autót. Figyelj oda arra, hogy ne érje közvetlenül napfény, max. szórtan. Emiatt és a rovarok miatt is 3 lepedővel szoktam letakarni a kocsit. Továbbá waxozom minden mosás után, amint megszáradt. Egyrészt az UV ellen is véd valamennyire, másrészt sokkal könnyebben lejön a mocsok. Sajnos a fényességre is rádob 50%-ot, így lakkos hatású lesz. Létezik matt festésre való wax is, de horror áron.
Színkód van is, meg nem is. Standoxéknál azt mondták nekem, leginkább a RAL7032-nek felel meg. Egy másik helyen viszont ugyanez a kód nagyon eltér. Szóval abszolút nem hordozható a színkód... amúgy egy ajtóvázat vittem és a belsejéről vettünk mintát, miután a szaki megpolírozta azt. Fényes volt és tiszta, de biztos, ami biztos. Egy kis kézi készülékkel "beszkennelte", abból kijött az alaprecept, amibe még kézzel belekorrigált. A kocsi saját színéhez képest tökéletes lett a végeredmény. Viszont megfigyeltük, hogy garantáltan gyári és egyező színű Trabantoknál, ha csak minimális mértékben is, de szokott lenni eltérés.
A színkódos festéket is helyben keverik ki. Van néhány alapszín, azokból. Ne számíts arra, hogy pl. veszel x liter 7032-es festéket, lefújják vele, majd megkarcolod az egyik durót véletlenül, és le szeretnéd javíttatni, visszamész, kérsz 3 deci 7032-t, és az ugyanolyan színű lesz. El fog ütni, az biztos. Teljesen mindegy, hogy leolvassák, vagy kártya alapján keverik ki. Nagyon profi és igényes fényező kell az ilyen dolgok lejavítására, aki képes akár tízszer is korrigálni, hogy jó legyen az árnyalat, és csak azután fújja rá a kocsira. Ma már lehet, hogy inkább másfél autónyit kérnék. :D 1 litert nyugodtan kérjél pluszban, mint amennyit a fényező mond. Az edző 1-2 hónap alatt beszárad, de nem baj, kérdezd meg, hogy pontosan milyen néven kell venni (abból is több van szerintem), aztán a félretett festékhez majd csak azt kell beszerezned, ha javítani kell valamit. Hidd el, elsőre kukákba kidobott pénznek tűnhet őrizgetni a szobában 1 liter festéket, ami mondjuk 15-20 e forintba kerül, de sokkal fájdalmasabb, amikor azt látod, hogy valamelyik sárvédő elem elüt a kocsi színétől, mert nem volt tartalék a színből. Maga a festék (A komponens) hosszú ideig eláll. Sima PET palack tökéletes a tárolásra. Ajánlom az ásványvizes üveget, öntsd ki a tartalmát a francba, tegyél a tetejére egy sima rongyot egy rétegben, majd tedd valami meleg helyre, hogy kiszáradjon és por se menjen bele. Ezután mehet bele a festék. A kupak is legyen száraz és normál módon húzd meg, mintha csak víz lenne benne. Időnként érdemes összerázni, mert szétválik összetevőkre. Lehetőleg ne a szekrény tetején vagy a radiátor mellett, de szobahőmérsékleten tárold. Nagyon sokáig eláll így... Jah! amiben adják a festéket, pl. vödör vagy mércés, zárható kis pohárka (mennyiségtől függően) nem zárnak jól. Max. 1-2 napig tárold ebben, mert be tud sűrűsödni. Én a fenti módon fejtettem át a festéket emiatt.