Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5647 jocking . 2013-08-31 20:41:32  Előzmény:Muczán Gábor: 66577

Hogy sikerült erre a következtetésre jutni?:p

5646 Muczán Gábor 2013-08-31 20:18:43  Előzmény:jocking .: 66576

jocking


akkor ezek szerint te az Oldtimer Show-n háromszor voltál....?...;-)

MG

5645 jocking . 2013-08-30 18:14:54  Előzmény:Huszta Tibor: 66575

Hát, megvan a véleményem errõl az oldtimer show-ról... Volt szerencsém hozzá, és még volt szerencsém 2 éve az oldtimer expo-hoz is. Ha össze kéne hasonlítanom, akkor azt mondanám, hogy az expo-hoz képest a show-ra kétszer annyiba kerül a belépõ, és feleannyi kiállított autó van. Ráadásul a kordonoktól függetlenül egy csomó biztonsági gorilla mászkál fölöslegesen, aki már attól csúnyán néz rád, ha csak túl közel hajolsz a fényképezõvel a kordonhoz. Magyarán az egy dolog, hogy elkérnek legalább 4000 Ft-ot(!!), hogy megnézhess 20 autót meg ugyanannyi motort, de aztán még úgy is kezelnek (vagy legalábbis azt éreztetik), mintha te azért mennél be, hogy leönts mindent kromofággal...
Konklúzió: egyetlenegyszer voltam oldtimer show-n, és ez a szám valószínûleg nem fog növekedni...






[i](Módosította jocking 2013.08.30. 20:17-kor)[/i]

5644 Huszta Tibor 2013-08-30 12:41:37

Sziasztok!

Az OT-Show-n lehetõség nyílik minõsített Trabantot, illetve Wartburgot is kiállítani. Ha érdekel valakit a lehetõség, jelentkezzen egyénileg a megadott mail cimen, és hivatkozzon Gáborra, mint klubvezetõre!

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130830/image001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

"Mint mindig, az Oldtimer Show Kft. idén is keresi a rejtett kincseket. Tehát ha a hírlevelünket olyan oldtimer jármû tulajdonos, vagy annak ismerõse olvassa, akinek frissen restaurált, vagy régóta a szemek elõl rejtegetett oldtimer autója vagy motorja van, bátran jelentkezzen a következõ e-mail címre: info@oldtimershow.hu A jelentkezéshez a következõ szükséges:
jármûvenként 1-1db, kis méretû (2-300kb) fotó és a „benevezés” vagy „jelentkezés” kifejezés. A szervezõ a jelentkezõknek e-mailben fogja megküldeni a tudnivalókat. Természetesen a megszokott alapelvet szem elõtt tartva, minden jármûtípusból csak 1-1 példányt mutatunk be. Ha valamelyik típusból már elfogadtunk nevezést, akkor abból a típusból a 7.Oldtimer Show-ra már nem tudunk elfogadni több nevezést. Talán majd a következõ rendezvényünkre: 2.Oldtimerek Hétvégéje” Vasúttörténeti Park, 2014. április 11-13-ig. Kérjük, hogy olyan jármûvel ne jelentkezzenek, amelyek már voltak kiállítva az utolsó két rendezvényünkön."

T.

5643  Spityu 2013-08-14 21:17:26  Előzmény:Jósvay István: 66573

Nem matt feketére kell fújni, az kókányolás. :) Le kell alvázvédõzni. Olvasd vissza ebben a topikban a 2012.12.20. körüli hozzászólásokat. Ott kiveséztük rendesen.

5642 Jósvay István 2013-08-14 21:04:52  Előzmény:jocking .: 66572

Ez valami grafit szürke? Ha matt feketére fújatom, szerintetek elfogadják? A kép szerint a doblemez a kaszni színére van fújva, nekem már az is fekete... Köszi a gyors válaszokat srácok!

5641 jocking . 2013-08-14 20:40:58  Előzmény:Jósvay István: 66570

Gyári katalógus szerint ilyen volt:
[url]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL1A2MDEtMTk4NS0xNnMvMTIuaGlkZGVuLmpwZw==[/url]
[url]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL1A2MDEtMTk4NS0xNnMvMTMuaGlkZGVuLmpwZw==[/url]
Bár ez '85-ös.

5640  Spityu 2013-08-14 20:39:14  Előzmény:Jósvay István: 66570

Gyárilag kátrány színû volt - alvázvédõ. A doblemezek vitásak. Egyesek szerint azt nem fújták kátránnyal, szerintem viszont igen (legalábbis az enyémet). Elég sok lejött róla felújításkor, és tuti, hogy nem utólag lett ráfújva.

Továbbá némelyik videó és sokak szerint az alvázvédõzés után lett fújva a karosszéria. Az enyém viszont szerintem elõtte. Az egyik régi gyári videón is ez látszik.

5639 Jósvay István 2013-08-14 20:05:13

Sziasztok!
Veterán vizsgára készítem fel a gépet. Hétvégén megy festõhöz. Kérdésem, hogy az alja milyen színû gyárilag? Azt tudom, hogy a küszöb alja az gyári szín volt, de legalól?
1982-es évjárat...

5638 Csády Szabolcs 2013-08-11 19:49:08  Előzmény:Muczán Gábor: 66568

Végül nem lett semmivel se kikenve, úgy került berakásra. A srác, akivel csináltam restaurátor mûhelyben dolgozik, s napi szinten 356-os Porsche-kba, meg VW Transporter-ekbe húzza be az üvegeket. Azt mondta, hogy nem hitte volna, hogy ez a kéder ilyen szépen fog a helyén állni/nem reped be a szélvédõ/bemegy egyáltalán a helyére.
Egyenlõre csak az elsõ lett betéve, a többi a holnapi napon kerül sorra. Így külön tömítõanyag nélkül is kiválóan szigetel: Alsóörs fele szombaton elkapott egy hatalmas zuhé, de egy csepp se folyt be.

Ui.: a Porsche, ill. VW kéderek formára vannak sütve, így nem kell azzal szenvedni, hogy a helyén maradjon egyáltalán a gumi, csak rányomogatod körbe, aztán húzhatod is be. Esetleg ha már a kedves gyártók édesanyja nem tud aludni a csuklástól, akkor javaslom ezt a fejlesztési lehetõséget ;)

5637 Muczán Gábor 2013-08-11 19:04:10  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66565

Eszetekbe ne jusson szilikontartalmú zsírt használni.

A savmantes zsír azaz a gyógyszertári vazelin a legcélszerûbb. Az nem agresszív, és nem korrozív. Be kell kenni finoman a kantlikba, és úgy berakni. Elõtte célszerû bekenni ugyancsak gyógyszertári glicerinnel a gumit, és akkor puhább lesz. Az más kérdés, hogy a mai gumik, nem klasszik gumik, amit mi régebben guminak tartottunk:-)

MG

5636 Zwick Gábor 2013-08-07 19:40:58  Előzmény:Csády Szabolcs: 66566

Nekem trabantwelt-es van a kocsimba, semmilyen tömítõ nélkül tökéletesen zár és már kapott el igen szép zápor menet közben kb 80 km-en keresztül de semmi beázás a szélvédõ és oldalüvegeknél. Olyan erõs és masszív a gumi hogy tökéletes a zárás már 3. szezon óta. Behúzásnál a fehér feszítõkérdert már elõtte be kell tenni a gumiba, mert máskülönben nem tudod betenni, illetve valami síkosítás kell hogy szépen be lehessen húzni.
[i](Módosította csucsunova 2013.08.07. 21:43-kor)[/i]

5635 Csády Szabolcs 2013-08-05 10:30:16  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66565

A zsír részével egyetértek, de a szilikonban nem vagyok biztos. Az a szemét berágja magát a fémbe és utána csak nagyon nehézkesen lehet fényezni.

5634 Holnapy Gergely dr. 2013-08-04 21:25:19  Előzmény:Csády Szabolcs: 66564

Trabantwelt-est nem tettem be, de oda szilikonzsír kell, az kellõen "gépzsír szerû takony".
G

5633 Csády Szabolcs 2013-08-02 18:34:48

Érdeklõdnék azoktól, akik már tettek be trabantwelt-es szürke kédert, hogy javasolják-e valamilyen tömítõanyag használatát, ha igen, akkor milyet?
Gyárilag valami gépzsírszerû takony van a sarkokba kenve, ha jól emlékszem.
Elõre is köszönöm!

5632  Spityu 2013-07-31 13:41:09  Előzmény:jocking .: 66561

A '84-esemen egy fekete, téglatest alakú doboz van, és tuti, hogy a gyárija. 83/IV van beleütve. IC-re nem emlékszem, de pár ellenállás, elko, keramikus kondi, meg mágnestekercs az volt benne. 3 lába van illetve a felfogatásnál még kap testet.

5631 jocking . 2013-07-30 23:41:03  Előzmény:jocking .: 66561

Tudtam én, hogy igazam van. :D [b]Endre[/b] korábban elég részletesen kivesézte a témát:

[i]Trabant topic - 2013.01.17. 20:12[/i]
"[...]
Az index rendeltetésszerû mûködését az indexrelé biztosítja, aminek több változata létezik. Mindegyikrõl el lehet mondani, hogy a "49" kapcson kapja a +12V-os tápot, a "49a" jelû kapocsra kell kötni a villogtatandó indexlámpákat, a "C" jelû kapocs látja el feszültséggel a visszajelzõ izzót és a 31 kapocs megy a testre. A régi konstrukciójú reléknél egy kapcsolóként mûködõ bimetált fûtött az indexlámpák árama (a "49" kapocstól a "49a" kapocs felé folyó áram), ami felmelegedve kikapcsolta a táplálást, majd miután az áram megszakadása a további fûtést nem biztosította, visszahült, ezáltal megint bekapcsolt, és ez az egész egyfolytában ismétlõdött. Egészen addig, amíg indexel a vezetõ. Rögtön látható, hogy a relén átfolyó áram nagyságától függõen gyorsabban vagy lassabban melegedett a bimetál, ezáltal pedig a villogás szaporasága is eltérõ volt. Ha pl. a két indexlámpa közül valamelyik kiégett, akkor az egyetlen izzón átfolyó áram csak lomhább villogást tudott elõidézni. Ez egyfajta kontrolfunkció, ami által tájékozódni lehet az index izzóinak kiégésérõl: ha kiégett az egyik 21W-os izzó, akkor a mûszerfalon a visszajelzõ lasabban villog.
Késõbb egyre inkább teret hódított az ún. "elektronikus" indexrelé, ezalól a Trabant sem volt kivétel. Itt az áram szaggatását már egy elektronikus áramkör által elõállított jel biztosítja. Ez a jel egy egyszerû relét mûködtet, ennek az érintkezõje kapcsolja ki vagy be az izzókat, és ennek a kattogását lehet hallani. Ennél a megoldásnál viszont egy külön kis figyelõáramkört kellett még beleépíteni azért, hogy az eredeti bimetálos konstrukció által biztosított kontolfunkciót is el tudja látni. Ezt az alábbi képen látható módon oldották meg:

[imgw]http://trabitechnik.com/images/technik_texte/blinkgeber1.jpg[/imgw]

A "49" csatlakozótól a "49a" csatlakozón át az indexek felé folyó áram átmegy az Rk ellenálláson. Az ezen esõ feszültséget figyeli az ellenõrzõáramkör, és ez alapján szabályozza a villogás frekvenciáját. Ha a két izzónak megfelelõ (2*21W)/12V= kb. 4 Amper áramerõsségnél kevesebb folyik, akkor gyorsan villog. Innen lehet tudni, hogy ideje elöl vagy hátul égõt cserélni... Ha 4Amper, akkor a szokásos ütemben fog villogni. Sõt, ha ennél nagyobb áram folyik, akkor is! Hogy miért? Az elakadásjelzõ bekötése miatt:

[imgw]http://trabitechnik.com/images/technik_texte/blinkgeber4.jpg[/imgw]

Az elakadásjelzõ a bajuszkapcsolótól függetlenül mind a négy izzót rákapcsolja (pontosabban még az elakadásjelzõ piros színû visszajelzõ lámpáját is), s ekkor kb. 8 A áram fog folyni. No és ugye ilyenkor is normál ütemben illik pislognia. Az is látható az ábrán, hogy a vészvillogó bekapcsolásakor nem a "15" jelû gyújtásról, hanem a mindig +12V-on lévõ "30" vezetékrõl tápláljuk az indexrelét, hiszem kikapcsolt gyújtás esetén is mûködnie kell.
Hát akkor jöjjön az utánfutó:) A legelterjedtebb megoldás a régebbi kocsik esetén az, hogy beteszünk az áramkörbe egy "áramfigyelõ" relét (ezt szokták vonóhorog-visszajelzõnek becézni). Ez általában egy pici üvegcsõben lévõ kapcsolóból és a körülötte lévõ tekercsbõl áll. Ha a tekercsen átfolyó áram elér egy bizonyos értéket, a kis kapcsoló meghúz. Az utánfutó egy-egy indexét párhuzamosan kell kötni a kocsi saját lámpáival, ezáltal oldalanként három darab 21W-os izzót kell villogtatnia az indexrelének. A vonóhorogvisszajelzõ tekercsén ez az áram folyik át. Ha ez kb. 4 Amper, akkor nem kapcsol be. Ha a 3*21W-nak megfelelõen kb. 6 Amper megy az indexlámpák felé akkor viszont már bekapcsol, és ezáltal felvillan az utánfutó plusz kis zöld ellenõrzõlámpája is. Ha nincs futó az autó mögött, akkor is szokott egy picit villanni az indexelés kezdetén. Ilyenkor ugyanis még tök hideg az égõk izzószála (hideg izzószál>>>kis ellenállás), és ezen egy nagyon rövid ideig nagyobb áram tud átfolyni, s ez egy pillanatra mûködésbe hozhatja a kis áramfigyelõ relét. Nézzétek meg a Trabant 601 kapcsolási rajzát! A figyelõrelé tekercsét az indexrelé "49a" pontját az LV6-os összekötõn át a bajuszkapcsoló "BLH" érintkezõjével összekötõ vezetékbe kell beépíteni. Itt ugyanis vészvillogózáskor nem folyik áram. Ha máshová van betéve(pl. a "49" belépõ vezetékbe), akkor helytelenül fog mûködni. Ilyenkor az utánfutó nélküli autónál is jelezni fog, ha bekapcsoljuk az elakadásjelzõt, mivel a négy lámpa 8A nagyságú áramot vesz fel. Gondolom, egyértelmû, hogy az eddig tárgyalt esetben a vonóhorog visszajelzõje azonos fázisban villog az indexekkel.
Van egy másik lehetõség, de ez bonyolultabb, és szerintem sehol sem használják. Ebben az esetben olyan indexrelé kell, aminek van egy további "C2" jelû lába is.

[imgw]http://trabitechnik.com/images/technik_texte/blinkgeber6.jpg[/imgw]

Ez annyival tud többet, hogy be van építve egy plusz érintkezõ, ami a "C2" kapocsra is feszültséget ad indexeléskor. Teljesen ugyanúgy, mint az ellenörzõizzó "C" kapcsára. Ilyenkor sajnos az utánfutó indexeit nem lehet csak úgy a kocsi saját lámpái mellé kötni, hanem a futónak kell egy külön oldalválasztó kapcsoló(zweikreis blinkschalter=kétáramkörös indexkapcsoló):

[imgw]http://trabitechnik.com/images/technik_texte/blinkgeber7.jpg[/imgw]

Az elakadásjelzõt most ne nézzétek, az ugyanúgy mûködik, mint az elõzõnél. Így talán könnyebb átlátni:) Látható, hogy itt megspóroljuk az áramrelé utólagos beépítését. Ezzel csak az a baj, hogy a 601 bajuszkapcsolójában már nincs még egy felesleges kapcsoló. A Trabant 1.1-rõl nem tudok nyilatkozni, de szerintem ott sem lakik. Viszont az utánfutó ellenörzõlámpája (kontrolle Hänger) itt ellenkezõ ütemben fog villogni. Ugyanis a képen lévõ alsó pontja mindig +12V-on lesz ("49"). Amíg világít az utánfutó bal vagy jobb indexe, addig a másik is +12V-on van, pont a "C2" kivezetésrõl kapja meg a feszültséget. Amikor viszont nem világít, akkor a kis visszajelzõ magán az utánfutó indexén keresztül testelõdik. Ha pedig kiégne a futó indexe, akkor nyilván nem tud testelõdni, nem is fog világítani.
Ínyenceknek egy érdekesség: Akkor mi a különbség a "C2" kivezetéssel rendelkezõ négylábú és az ilyennel nem rendelkezõ háromlábú indexrelé között? Miért nem kötjük a háromlábú kivitel sima "C" kapocsára az utánfutó áramkörét? Azért, mert akkor a futó indexének a kiégésekor a futó kontrolizzója a kocsi saját kontrolizzóján át is testet tud kapni, így sose jelezné a hibát. Illetve halványabban, de égne.

Aki tudta követni, az nyert egy belépõt a "Meztelen nõk ruhában" c. elõadásra :D
"

5630 jocking . 2013-07-30 23:30:03  Előzmény: Spityu: 66559

Fura... Én úgy tudtam, hogy a 'már' 12 V-os trabiknál az indexrelé az csak egy sima relé, a szaggatott jelet pedig egy 555-ös IC-bõl épített áramkör biztosítja (ami egy gyantával kiöntött, kis rúzsostubus formájú hengerben van a mûszerfal mögött). Maga a relé csak a teljesítmény kapcsolását látja el.
Tudtommal a tényleges "index" relé még a 6 V-os korszakban ment, akkor még a relén keresztülfolyó áram fûtött egy bimetál részt a relében, így szaggatva az áramot. Azoknál alighanem a szokottnál lassabb villogás jelentette egy égõ kiégését, nem pedig a gyorsabb. Bár lehet, hogy rosszul tudom.:D

5629 Bajáki Péter 2013-07-30 23:00:36  Előzmény: Spityu: 66559

Hmm. Az ördög a részletekben bújik meg. Köszi az írást - nem is tudtam, hogy így mûködik az index relé.

Szóval, továbbokoskodva a gondolatmenetet, ha a 6 voltos lassan villog, akkor túl nagy áramerõsség fut át rajta?

És pl az mitõl van, hogy egyik 6 voltos Trabinak majdhogynem hunyorog az indexe, míg a másiknak kielégítõen villog, és lesel, hogy lehet ekkora eltérés?

5628  Spityu 2013-07-30 20:10:21

Jajj... ma mit sz*pattam magam... elektromos rendszer fõtesztje volt.
Tudni kell: kb. mindent úgy tettem vissza, ahogy kivettem, ugyanazokkal az alkatrészekkel, csak minden vezeték / ér / szerelvény gondosan megtisztítva, szükség esetén karbant tartva, ahol volt gyárilag is, ott újrabandázsolva (jellemzõen a mûszerfal mögött és hátrafelé), kötegelõ madzagok a motortérben megigazítva, kitisztítva.
Kürt: tökéletes.
[b]Elakadásjelzõ: tökéletes (ütem, izzók),[/b]
Hátsó lámpatest funkciói: tökéletesek,
Elsõ lámpák: félig-meddig jók (holnap vehetek 2db 40/45W-ost),
Ablaktörlõ motor, szivattyú: tökéletes,
Beltér világítás: tökéletes,
Féklámpa: fékfolyadék híján teszteletlen,
Rakodópolcnál csatlakozó: teszteletlen,
[b]Index: minden világít, de dupla gyorsasággal szaggat.[/b]
Vonóhorog: nincs még feltéve
Generátor, gyújtás: nincs tesztelve
Rendszámtábla világítás: most jutott eszembe, hogy az is van :D

Egyszerûen nem jöttem rá, hogy mi okozza az irányjelzõk hibáit. Próbáltam direkt testet húzni a reléhez is, meg minden érintett helyhez (kürt, trafóleszorító) - sikertelenül.
Nem fért a fejembe, hogy hogyan lehet jó az ütem elakadásjelzõnél és hogyan nem normál indexnél.
Le is szereltem, mondom, belenézek, hátha van valami baja: tökéletesen szép volt belülrõl, szemrevételezés alapján jónak minõsítettem. Visszaszereltem. Gyanakodtam még arra is, hogy a vonóhorog visszajelzõjét rosszul kötöttem be, amikor újraszigszalagoztam a csapolásokat/toldásokat, de aztán elvetettem ennek a valószínûségét, nem bontogattam meg a dolgokat, nem álltam neki térképezni (szerencsére).
Aztán lebontottam az elsõ indexlámpákat, és akkor vettem észre, hogy 20W-os izzók vannak 21W helyett. Legyintettem, ez nem nagy eltérés, ez nem okozhatja. Tovább fordítottam az izzót, és akkor megpillantottam a 24V feliratot... na akkor a mérehetetlen megkönnyebbülés mellett legalább ekkora dühöt is éreztem. :D
Késõbb Endre felvilágosított, hogy hogyan is mûködik a relé. Egyedül azt a tény tudtam, hogy ha indexelésnél gyorsabban szaggat, akkor az egyik izzó nem jó.
A kapcsolását nem is nagyon tudtam eddig, a lényeg az, hogy tökmindegy hány izzó van rákötve, van egy áramerõsség határérték, ami vezérli a villogás ütemét. Ha efölött van az átfolyó áram erõssége, akkor normál szaggatást végez, ha alatt, akkor gyorsítottat.
Mivel a hátsó lámpatestekben normál 21W/12V-os izzók voltak, az elakadásjelzõ jó volt, függetlenül attól, hogy elöl 24V-os izzók voltak, a hátsó két lámpa miatt elegendõ áramerõsség volt már a normál villogáshoz.
Viszont az indexnél egy 12V-os és egy 24V-os volt, ami nem fogyasztott elegendõ áramot, így gyors ütemben dolgozott a relé. :)

Jah és a lényeg: írtam, hogy gyakorlatilag semmin sem változtattam, de amikor beszereltem a gyári új indexeket, nem néztem meg, hogy milyen izzók vannak bennük, annak ellenére, hogy kivettem õket. Egyébként Tungsram gyártmányúak, úgyhogy ahonnan származnak, nem megelelõ izzókat tett bele valaki (száradna le a keze). Egyébként a többi gyári új indexem mind üres...

[i](Módosította Spityu 2013.07.30. 22:12-kor)[/i]

5627 jocking . 2013-07-29 22:42:12  Előzmény: Spityu: 66557

Függõlegesen futnak, csak így adta ki az anyag. Nekem nincs vele bajom, bár gondolom egy OT-szintû autón ez nem engedhetõ meg. :D;)

5626  Spityu 2013-07-29 20:49:37  Előzmény:jocking .: 66556

Ha jól sejtem, akkor ügyeltél a mintázat irányára is. A csíkoknak ugyebár nagyjából vízszintesen kell futniuk a könyöklõn, így eléggé szûk lesz a felhasználható anyag. Ha függõlegesen futtatnánk, akkor talán elég lenne, de úgy meg ronda.

5625 jocking . 2013-07-29 20:37:58  Előzmény: Spityu: 66554

A nyáron nekem is újra kellett húznom a könyöklõket. A tapasztalat: egy ülõlap egy könyöklõre elég, de csak úgy, hogy az ülõlap szövetének egy darabját le kell vágni, és egy másik oldalról visszavarrni, mert amúgy túl keskeny lenne. Ha jól van megcsinálva, akkor nemigazán lehet észrevenni a varrást.

5624  Spityu 2013-07-29 19:38:27  Előzmény:Kiss Krisztián: 66552

Heggla! Te hogyan fúrtad fel a díszléceket? Kétféle mód jut eszembe:
- az elsõ lyukat pontosan oda fúrni a lécre, ahova kívánja a karosszéria, utána a többit találomra, függetlenül attól, hogy hova esnek a karosszérián a furatok,
- az összes furatot oda fúrni a lécre, ahol az elõzõ lécen is volt.

A második, gondolom, nehezebb.

Amúgy nehezíti a dolgomat, hogy valamiért ezek a lécek kifelé hajolnak (gyári új kombi lécekról van szó), és elég nehéz úgy meghajtani, hogy ne egy 10cm-es szakaszon legyen a hajlás, hanem szépen elosztva a léc hosszán...

A másik: gyárilag vajon milyen felületû lehetett? Én úgy csináltam az elsõ lécet (azt nem kell cserélnem), hogy a "tetejét" mattítottam (teljesen homogén "mattos" felület), az oldalát pedig políroztam, nem tükörre, de azért fényesre.

Az alsó díszléceknél pedig szintén mattítást alkalmaztam, szerintem az az volt.
[i](Módosította Spityu 2013.07.29. 21:39-kor)[/i]

5623  Spityu 2013-07-29 19:04:59

Van egy rossz hírem is: az elsõ ülések háttámlájából nyert szürke szövet nem elég a könyöklõkhöz hátra. Sajnos, még azelõtt véget érnek, mielõtt elkezdõdne a hátsó ülés háttámlája. Téli projekt: kutatást végzek arra vonatkozóan, hogy a hátsó ülés ülõlapja megfelelõen széles-e, addig is így lesz összerakva. :(

5622  Spityu 2013-07-29 15:51:22  Előzmény:Kiss Krisztián: 66552

Sajnos nincsen, de lesz. Addig tegyél bele rozsdásat, vagy +osat. De ha Szigetvár fele jársz, szólj, és megmondom, hol lehet találni (nagy valószínûséggel). Legutóbb - hihetetlen - C oszlop szellõzõ csavarokat hoztam, gyári újak. ;) A metrikus változat.

5621 Kiss Krisztián 2013-07-29 13:31:42  Előzmény: Spityu: 66546

Én a puposra a hiányzó tetödiszlécet sikeresen potoltam kombiéval.Az egyenesböl simán lehajlitottam az ivet a pupos oldal ablak ivére.Mindig annyit huztam hogy egy újabb csavart betegyek,és akkor gumikalapáccsal rásimitottam.Féltem hogy nem sikerül.De hibátlan lett!! :)
Kérdés:
Új tetödiszléc csavarja van valakinek?Vevö lennék 30db ra!!

5620  Gábor 2013-07-28 09:35:37  Előzmény: Spityu: 66549

fehér

5619  Spityu 2013-07-27 21:28:12  Előzmény:jocking .: 66547

Egy hétvége alatt össze tudnám hányni, de azt nem akarom. :)

5618  Spityu 2013-07-27 21:27:33  Előzmény: Gábor: 66548

Az enyém: 1984.03.26., KO-93-09, gyõri telep.

A kocsi milyen színû?

5617  Gábor 2013-07-27 20:33:29  Előzmény: Spityu: 66543

Nos, ma elhoztam a papírokat, nagy meglepetés ért, mennyi minden megvan.
Elsõ forg.h. dátuma: 1984.04.27.
Régi rendszám: KV-69-29
Alvázszámot nem szeretném kiírni.
Egyébként megvan hozzá a megrendelés fenntartását igazoló lap, a Merkuros számla, elsõ forgalmi, elsõ zöldkártya, alváz és üregvédelmi papír (ez 90-ben volt). Meg még autóklubos dolgok.

5616 jocking . 2013-07-26 22:50:02  Előzmény: Spityu: 66546

Ezekbõl nagyobb idõráfordítást csak a motor, a fék meg a tetõdíszléc igényel, a többi 1 délutánba befér. A futómûvet meg másnap beállíttatod 1 óra alatt, és kész. Alsóörsig még van 2 hét, az bõven elég. :D ;)

5615  Spityu 2013-07-26 22:08:34  Előzmény:jocking .: 66545

Igen. A 2014-esre kb. :D
Igazából hátra van:
- lökhárítók, vonóhorog fel,
- tetõdíszléc (oldalsók újak, fogalmam sincs, hogyan fogom normálisan meghajtani),
- motorház záron kell igazítani, nehezen nyílik,
- elsõ futómû állítás,
- szõnyegek, ülések, hátsó ablaknál a kárpit be,
- csomagtér kellékei be,
- fékrendszer feltöltése, tesztelése,
- motor összerakása, beépítése

5614 jocking . 2013-07-26 21:55:23  Előzmény: Spityu: 66543

Apropó: Alsóörsre már ezzel jössz? :D:D

5613  Gábor 2013-07-26 20:35:56  Előzmény: Spityu: 66543

Holnap elhozok minden papírt, és akkor azt hiszem mindent tudok mondani.
Képet hogy tudok feltölteni?

5612  Spityu 2013-07-26 20:30:05  Előzmény: Gábor: 66542

Király! Tudsz esetleg elsõ forgalomba helyezési dátumot mondani, esetleg alvázszámot vagy régi rendszámot?
Annyi mindenre kíváncsi lennék, hogy nem tudom leírni, majd valamelyik találkozón összehasonlíthatnánk. Talán jövõre, esetleg még idén. :D

A meghatalmazást nem tudom pontosan, de szerintem adja magát. Gondolom, két tanu, és a két személy kell hozzá, meg egy mondat szöveg.

5611  Gábor 2013-07-26 20:23:28  Előzmény: Spityu: 66541

Üdv!
Még nem írtam ide, de január óta rendszeresen olvasom a fórumot.A képet látva, gondoltam megosztom veled, hogy nekem is egy 84-es szürke-fehér kárpitos Trabim van, mindössze 46000km-el, nagymamám az elsõ tulajdonos. 18 éve állt most kezdtem feltámasztani. Ha van valami apróság amire kíváncsi vagy, valószínûen meg tudom nézni neked.

És kérnék is egy kis segítséget papírozás ügyben: vizsgáztatáshoz milyen meghatalmazás szükséges?

5610  Spityu 2013-07-25 20:54:25  Előzmény:jocking .: 66540

Kíváncsi voltam, hogy észre veszi-e valaki az ajtónyitót. :D
Elárulom: minden, ami a képen látszik, fullra-csutkára el van mosva, teljesen vegytiszta (fõleg a kórházi lepedõk; kivéve a padlólemezt :D). Az amúgy sötét, selyemfényû ajtónyitók így néznek ki, ha lemossuk közel 30 év lerakódását. Legalábbis az enyémek. De amúgy szándékom szerint kap egy glicerines kezelést a hamutartók fedelével együtt, nem tetszenek így. Hasonló anyagúak a szellõzõ szabályozóinak és a szívató gombjai, ill. a fényszóró és az ablaktörlõ kapcsolói.

5609 jocking . 2013-07-25 20:14:27  Előzmény: Spityu: 66539

1: Aztaqrva...:eek:
2: Szemétség, hogy mindig csak 1-1 képet töltesz fel, miért nincs több?:D:D
3: Az az ajtónyitó meg hogy néz már ki? Azt is el kellett volna pucolni.:D:p ;)

5608  Spityu 2013-07-25 19:27:37

Kezd újra Trabant SZAG lenni a bódéban. :) Holnap megy a mûszerfal, km-óra, kormánykerék, rakodópolc és pár apróság arrafelé a helyére.
Aztán jönnek a szõnyegek, ülések, csak még "fel kell mosni" a kéder behúzáskor használt szappan maradványait.
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/7/25/a1_2013_7_25_w9nkeid7ck.jpg[/imgw]

5607  Spityu 2013-07-18 17:28:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 66536

Szerintem fényes. Pontosabban a fényesebb.

Fényesebb: tank, légszûrõ, kitámasztó.
Kevésbé: futómû, bölcsõ, és talán a keverõdoboz is.

Sajnos én mindent fényesre fújtam, ma már selyemre fújnám a futómûvet. Bár... lehet, hogy csak 1K-ra váltanék a 2K helyett. Mindenestre tetszik így is, annyira azért nem cukormázas. :)

Ami biztos: mattan eddig sehol sem láttam. Mattal csak a homlokfalat és a mûszerfalat fújtam (nem is igazán matt, de a lényeg: pont olyan, mint a gyári). Az ablaktörlõ karokat selyem feketére fújtam (dobozos), ez is teljesen olyan, mint a gyári.

5606 Kerekes Gábor 2013-07-18 16:55:08

Nem trabi és nem is autó, ellemben veterán motoralaktrész hátha valakit érdekel:

Új DKW gyújtómágnes 1943-as 350 cm3-es motorkerékpárba.
Amit nem lehet képekrõl leolvasni:
AUTO UNION A-G
Typ:M10AbL
Werk Nr.: 73001
ERS. T Nr.: 014217-1
Árról állapotról érdeklõdni itt:
Perger Róbert
06304220259
Budapesten van az alkatrész.


[url=http://postimg.org/image/6inntfl0b/][img]http://s17.postimg.org/6inntfl0b/N_vtelen_1_resize.jpg[/img][/url]
[i](Módosította kerbor 2013.07.18. 18:56-kor)[/i]

5605 Csády Szabolcs 2013-07-17 20:45:13

A limuzin Trabantok motorháztetõ tartója fényes vagy matt fekete volt gyárilag?
Elõre is köszi!

5604 Kunyi Tamás 2013-07-03 18:53:11  Előzmény:Kárász Endre: 66531

Huh :D Ez tök jó! Nem volna rossz tanulni egy kis oroszt!

5603 Kiss Krisztián 2013-07-02 20:56:38  Előzmény:jocking .: 66529

Nekem is volt egy ilyen ládám,"máv pécs centrumáruház"volt ráirva ciril betükkel.Én arra jutottam,hogy kintröl küldték be ide magyarba,vonattal,és akkoriba itt még tanulták az oroszt(mondjuk mert kötelezö volt:)
Igy amig kint volt oroszba tudták hogy magyarba jön,és amikor ideért már azt is tudták hova...:)szerintem..

5602 Kárász Endre 2013-07-01 20:09:42  Előzmény:jocking .: 66532

Egy kicsit ízlegették a magyar szavak hangzását azok is, akik nem itt éltek :) Pl. mi is Drezdának írjuk az egyébként Dresden nevû várost.

5601 jocking . 2013-07-01 10:51:03  Előzmény:Kárász Endre: 66531

Egészen pontosan. Csak én valahogy nem látom értelmét ennek a feliratnak. Aki nem ismeri a cirill ABC-t, nem tudja elolvasni, pedig magyarul van. Aki meg orosz, el tudja olvasni, de nem érti, mit jelent. Mi lehetett a céljuk ezzel? Az ellenség megtévesztése?:D

5600 Kárász Endre 2013-07-01 09:53:04  Előzmény:jocking .: 66529

Soroksár MÁV állomás, Építõipari Gépesítõ Vállalat :D

5599 Kunyi Tamás 2013-07-01 04:55:21  Előzmény:jocking .: 66529

Nem tudok oroszul :/

5598 jocking . 2013-06-30 14:33:43

Kicsit off téma. Bár végülis veterán cucc, csak nem autó.:D
Naszóval. Ezt a ládát a mamámnál találtam a sufniban. (A feliratot már elkezdtem konzerválni rajta, azért nem egyszínû.)
Az igazi érdekesség azoknak fog feltûnni, akik legalább alap szinten ismerik a cirill ABC-t, õk meg fognak lepõdni, én is azt tettem.:D
[imgw]http://jocking.dumanet.hu/egyeb/wtflada.jpg[/imgw]