Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6787  Spityu 2018-07-31 22:21:16  Előzmény:jocking .: 80385

Debeer. Nem ismerem, mennyire tartós. Azt esetleg kérdezd meg, hogy a lakkot utolsó rétegként fújja-e fel, vagy pedig az utolsó réteg festékbe kever egy kis lakkot. Szerintem nem mindegy a kinézet szempontjából, akril esetében szerintem jobb az utóbbi: tartósabb lesz, de nem lesz mélysége a festéknek. Metálnál értelemszerűen más a helyzet, ott bázis + lakk van, de az teljesen másvilág.

6786 jocking . 2018-07-31 19:36:49  Előzmény: Spityu: 80384

Elkezdtem az alapozó csiszolását, festő ismerős tanácsai alapján 220-as vizes papírral. Egy darabig elleszek vele, mire mindenhol átdörzsölöm a kasznit, viszont tapintásra is érezhető a különbség. Egyetlen kisebb probléma, hogy foltokban elő-előköszön a piros alapozó a kiálló részeken, de ez talán nem is akkora gond, az epoxynak alul van főleg feladata. Azért majd fújok valamit a piros pöttyökre véglegesítéskor.

Megvolt a találta is a festővel. Valami holland (talán D betűs márkájú) 2K festéket használ, de vihetem én is a festéket, ha az nekem jobb. (Ő azt mondta, ő a 2K-t is lakkozni szokta, hogy tényleg szép legyen.) Ha ő adja az anyagot, úgy alles zusammen 200-ban maximalizálta a végső költségeket. Jövő héten még beszélek egy kisbéri festővel is (ő csinálta azt a mályvaszínű púpost, amit lehet látni pár találkozón, nem tudom megvan-e) aztán majd eldől, ki nyeri a megbízást. :)

6785  Spityu 2018-07-31 15:25:38  Előzmény:jocking .: 80383

Nos, szőrös és szőrös Pneumant között is van különbség. Van, amelyik repedezett oldalt, és a mintában is. De általában teljesen hibátlanok, tapintásra is puhák. Teljesen vállalhatók. Az én 0 km-eseim mind ilyenek. De vannak 90% felettiek is, azok általában szintén hibátlanok, de van, amelyik enyhén repedezett. Valószínűleg felbakolt sátras utánfutón érte őket napfény.
A diagonál mérete Trabantnál: 5.20x13, radiálnál 145 SR 13. Az S nem tudom már, mit jelent. Ha a diagonállal nincs bajod, de nem mersz Pneumantot feltenni, ott a Heidenau. Mondjuk kicsit drágább, mint egy átlag radiál a méretben. De szerintem megéri. Majd ha már teljesen kész lesz a kocsid, tegyél fel rá sima radiálokat. Bántani fogja a szemed, hogy minden gyárias, csak a gumi nem.

6784 jocking . 2018-07-31 12:56:02  Előzmény: Spityu: 80382

Nekem nem kell magyarázni, én szívesen betenném a sütőbe, csak sajnos nem rajtam műlik, a megnyúzást meg nem kockáztatom. :DD
De ötlet szinten már az is felmerült bennem, hogy bedugok egy disznópörzsölőt a rossz sütőbe.

A diagonállal nincs bajom, csak azzal, hogy régi. Akárhogy is tároltak egy ilyen gumit, 40 év az 40 év. Nem kell megcsúszni, elég egy defekt is az elöregedett anyag miatt, amiből bármi lehet. Egyébként régi kódolás szerint milyen gumi való rá? Ha jól tudom, diagonáloknál még nem a 145/80 R13 ment, hanem valahogy máshogy írták le.

A fékpofás tippet köszönöm, utánajárok. :)

6783  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 80381

Nem, nem azt írtam, hogy gyári volt a vonóhorog leágazás. Az 1996 környékén felkerült vonóhorognak volt szerintem gyárilag egy kötege és azt cseréltem ki. De lehet, hogy a beépítő műhelyben találomra fogtak néhány vezetéket, nem tudom. A vonóhorog vissza tételét - akár egy kis átalakítás árán is - megfontolnám a helyedben, mert ha kiírják a forgalmiból (ki fogják), akkor utána a jelenlegi szabályozás miatt kisebb tömegre adják már csak meg, ami kb. semmire sem jó.
A sütőnek az égvilágon semmi baja nem lesz, egy balfaszul elkészített sülthús milliószor több kárt és munkát eredményez. Vagyis végtelenszer, mert a fékdobok 0-át. Annyi, hogy nem pecsenyeszag, hanem enyhe festékszag terjeng ez alatt, de egyáltalán nem vészes.
Én itt csináltattam, nagyon jó minőségben dolgoznak, úgy tudom, postán is megy a dolog: https://www.novaflex.hu/ Szóval leküldöd a dobokat, és visszaküldik pofákkal. 4-500 Ft / pofa. 1500 Ft / dob, de utóbbira már nincs szükség. A vettet is felszabályoztatnám, minimum tengelyenként egyező méret legyen.
Végül is szelepet bármely gumicserélnél könnyen cserélhetsz majd, egy alkatrésszel több, amit érdemes lesned. Beszerzési forrás: kertvégek, vastelep, ládák alja. :D De van elérhetőbb is: gumis műhely, ami már a gyerekkorodban is üzemelt. :) Ott tuti, hogy lesz egy doboz, ami ilyenekkel van tele. Volt alu és réz is, nekem alu volt.
Az egész Trabant életveszélyes, emiatt és veterán volta miatt is maximálisan defenzíven kell használni. A gumi a legkevesebb szerintem. De nem akarlak buzdítani diagonálra, mert ha megcsúszol egy szemerkélő esőben, én leszek az oka. :D

6782 jocking . 2018-07-31 10:53:46  Előzmény: Spityu: 80380

A kábelkorbácsban a vonóhoroghoz tartozó rész gyári? :o A kinézete alapján nem gondoltam volna, fura is, mert tudtommal gyárilag nem szerelték vonóhoroggal az autókat. A kábellel majd meglátom mi lesz, mert nem tervezem visszatenni a vonóhorgot. Amúgy sem tudnám, mert lakatolásnál az egyetlen nagyobb hiba az volt, hogy a csomagtér alsó merevítője kb. másfél centivel hátrébb került, mint eredetileg volt, így meg már nem fér el a vonóhorog kereszttartója.

Nem, lakásban nem lehet tisztítani, egyszer próbálnám meg és már költözhetnék is ki a Trabi mellé a garázsba. Ugyanez igaz a sütőre is. :D Bár van kint egy rossz sütő, de az szerintem 120-150 foknál fejjebb nem tudja fűteni magát.

A dobok már fel lettek szabályozva, négyből három menthető volt, egyet kellett csak vennem. Betét csináltatással az a gondom, hogy ehhez nem találtam embert a közelben, Pesten is talán egyet csak.

A kerekeknél gyári szelepek? Ugyan, ez nem családi kincs volt, hanem munkásautó már azelőtt is, hogy hozzánk került, nem egyszer volt már újra gumizva, így a szelepek is gumik már rajta. ;)
A gumikkal még nem döntöttem el, mi legyen. Ami biztos, 30-40 éves gumit nem fogok rátenni akkor sem, ha a gumi ezt az időt jó tárolási körülmények között töltötte. Még a diagonálban sem vagyok biztos, csak abban, hogy ez pont az a terület, ahol a biztonság fontosabb, mint az eredetiség. :)

6781  Spityu 2018-07-31 09:26:06

A felsoroltak közül nagyon sokat csinálhatsz nyugodtan télen. A képeken amúgy láttam a garázst, azt egy fürdőszobai 2kW-s ventilátor simán befűti kényelmesre.
Kábelezés: Nekem csak a kürtnél kellett saruzni, mert apám betett egy Wartburg kürtöt is még, így volt egy leágazás. Amúgy fogtam egy jó nagy asztalt, arra kiterítettem, amennyire lehetett, a köteget és szálanként nitrós ronggyal eltörölgettem a vezetékeket. Illetve azon is bandázsoltam meg, ahol gyárilag is megvolt. Az A oszlop tetejébe való behúzás kicsit nehézkes volt, de a szokásos módon azért ment: egy kerítés vezérdrótot előre küldtem a csomagtérből (C oszlop, tetőperem, A oszlop le) és arra rászigszalagoztam a hátra menő vezetékeket. Az utastérvilágítás leágazását csak magához a korbácshoz. Először az utastérig húztam át, majd eligazgattam a biztosítéktábla környékét, ügyelve arra, nehogy meg legyen csavarodva vagy ilyesmi. De szerencsére azért az évtizedek alatt beállt a rend, és szinte teljesen a fényképek szerinti pozícióban állt minden. Ami nem, azt a fényképek alapján megigazítottam. Ja, a vonóhorog leágazását újragyártottam. Szereztem innen-onnan gyári vezetékeket, és azokra cseréltem a teljesen más színűeket, amik valószínűleg a vonóhorog gyárija volt.
Kárpitozás: ez kiadható. Van kétféle utángyártott barna kárpit, az egyik viszonylag szép mintájú is. De barnából lehet találni mindenhova jó állapotú huzatot, nincs kibúvó. :) Még talán szőnyeget is. A szivacsot én nem cseréltem, de totál szétbontottam az üléseket a váz fényezése és a döntő kar újrahorganyzása (fehér és vörös rozsda is volt rajtuk) céljából. A szivacs nálam is piszlik, de nem érdekel, meg amúgy is ott van alatta a gumiszőnyeg. Amúgy szerintem ha alulról meg lenne hintve némi lakkal, lehet, hogy megállítaná a porladást. De ez az ötlet csak később merült fel bennem.
Motor: azt is szétkaphatod, elpucolhatod, elkezdheted az alkatrészek beszerzését, ha jót akarsz, nem pedig azonnal elérhetőt. Ha a lendkerék nem vájatos, csak kifényesedett, nem érdemes szabályoztatni. Fogsz egy csiszolópapírt és körkörös mozdulatokkal haladva mattra, karcosra csiszolod a felszínt. Én így jártam el, semmi gond nincs vele. A fogaskoszorút érdemes cserélni, de csak gyárira. Meg is fordíthatod. Utángyártottat ne tegyél rá, bili anyagból van, hamar elkopik. Leszerelni könnyű, csak le kell kocogtatni a feltámasztott lendkerékről. Felszerelni szintén nem nagy történet, fel kell melegíteni sütőben vagy hőlégfúvóval, és pont ráesik.
Kipufogó rendszer: gyári vagy a klub által forgalmazott rendszer legyen. A többi hangja botrányos. Gyárit nagyon nehéz szerezni újan. Az első dobot én csak akkor hagynám meg, ha az említett jó minőségű magyar utángyártott. Már jó ideje gyártják amúgy, lehet, hogy olyanod van. Könnyű felismerni: a gyári tökéletes másolata, egyedül az IFA és az évjárat beütés hiányzik róla.
Tisztítani dolgokat a lakásban is lehet. :D
Fékbetétet venni? Még fékpofát se. Vidd el felszabályoztatni a dobokat, megmarad a kocsi sajátja legalább. És ahhoz gyártanak szépen tökéletesen passzoló pofákat. Én ezután festettem le (CAR SYSTEM hőálló matt fekete), majd pár óra száradás után a leírásnak megfelelően kettesével a grillrácson sütőben megsütöttem. Ajánlott hideg sütőbe tenni, mert ugye öntvény. Sütés közben természetesen van egy kis festékszag, de az egyből kiszellőzik, nem veszi be semmi sem. Eleve illékony, mint a hígító.
Kerekek: a gyári alu szelepeket óvatosan próbáld meg lebontani, némelyik nem enged, azokat jobb nem piszkálni, mert könnyen elszakadnak. 2 ilyen volt nálam, azokat körbemaszkoltam és a homokszórónak is szóltam, hogy ott vigyázzon, inkább maradjon festék, amit kézzel kell eltávolítanom. Ezután spaklival ki lehet turkálni a résekből a retket. Sajnos ide nem hatol be jól a homok, ezért meg kell áztatni rozsdamaróval, amit utána ki kell mosni. Ne hagyd belekocsonyásodni, mosd ki frissen. Szükség esetén ismétlés, kézi csiszolás stb. A legvégén az egészet célszerű ecsettel és nitróval tisztítani. Mehet rá az alapozó, amit utána be kellett nekem kicsit csiszolni. Azután meg a kiválasztott festék. Gumit például már szerezhetsz is be. Nyilván mindenki azt tesz rá, amit akar, de én inkább a diagonált ajánlom, ha már veteránról van szó. Nagyon sokat dob a küllemen. És akkor el lehet gondolkozni, hogy Pneumant vagy Heidenau. Előbbiből néha találni szőröseket 5-20e között, utóbbi viszont friss, de 20e forint. Előbbi gyári, utóbbi nem.

6780 jocking . 2018-07-31 08:07:46  Előzmény: Spityu: 80378

Télen nem igen lesz lehetőség az összedobásra, hidegben egészen máshogy viselkednek a dolgok (fűtetlen garázs), eltörni meg nem akarok semmit (tapasztalatból mondom sajnos..). :)
Amivel még hátra van, az a kábelezés (még nem tudom, hogy elég-e a régit megpucolni és átnézni/átsaruzni, vagy újat kell csináljak), az ülések kárpitozása és a motor (amivel eddig csak tisztítási szintig foglalkoztunk).

Így kell még egy kárpitos, mert szerintem az ülésekben a szivacsot akkor is ki kéne cserélni, ha maga a szövet jó állapotú, hogy ne legyen tele a szőnyeg kipergő szivacsmorzsalékkal (főleg hátul szokott gond lenni).
A motort meg még el kell vinni gépműhelybe, kell hozzá egy pár új dugó és henger (majd keresek itthon és azt hónoltatom, vagy amit ilyenkor szokás) és egy felújított főtengely, és szerintem a lendkereket sem ártana szabályoztatni, mert eléggé üveges a kuplung felfekvő része. Kelleni fog még egy fél kipuffrendszer, az összekötő cső és a hátsó dob (az első leállítás előtt fél évvel lett cserélve, még csak vakrozsda sincs rajta, az maradhat).
Ezen felül már csak tisztítás van vissza, mint pl. üvegek, zárak, díszlécek, ilyesmi. :) Bár a zár még kétséges, abból lehet kell majd másikat néznem, mert eléggé lötyög rajtuk a csillag. Ja igen, futómű, még fékbetétet sem vettem, és azt is ki kéne találni, hogy hogy égetem rá a festéket a dobokra.
Kb. ennyi. Én igazából már annak is tudnék örülni, ha október végéig eljutnánk oda, hogy a saját kerekein álljon (amiket szintén újra kell festeni és kell 4 új gumi is). :)

6779  Spityu 2018-07-30 23:42:10  Előzmény:jocking .: 80374

Örülj neki, ha idén kész lesz a kasztni (és szerelhetővé válik). De szerencsére a többi cucc közül már sok készen van, így télen lehet összedobni, tavasszal akár el is készülhet. De azért nem kapkodnék, ahogy nem is kapkodtam. Mi van még hátra? Amiről tudsz. :)

6778 jocking . 2018-07-30 20:18:52  Előzmény: Spityu: 80373

Eddig kettővel beszéltem. Az első eléggé betáblázta magát ipari szerkezetek festésével, nem tudja vállalni, de azt mondta, hogy 3-400 között volt a komplett fújás, amíg csinálta. A másik nem mondott árat, ő előbb megnézné, ő jön holnap. Ezek felett van még 3, aki szerintem szóba jöhet, már csak a távolság alapján is. Szóval szerencsére van ember a közelben, aki ezzel foglalkozik. Viszont az eddigi(ek) szeptember közepe-vége előtt nem tudják vállalni, ami jelen esetben nem akkora gond, főleg ha még meg kell csinálnom a csiszolást is az alvázvédőzés mellett.

Ami viszont biztos, hogy az aljáról nem fogom lecsiszolni a "rücskösséget", az alvázvédő alatt elfér. :D
Btw, Würth-ös kaucsuk alapú, festhető fekete alvázvédőt vettem, remélem jó lesz.

6777  Spityu 2018-07-30 19:33:54  Előzmény:jocking .: 80372

Nyilván az a jó, ha sima, becsiszolt, és kapaszkodik is. A megszáradt festék felszíne eléggé sima, nem tapad túl jól. De én úgy értelmeztem, hogy mindig előkészített helyre fújtál, máshova csak járulékosan került ilyenkor. De annyira azért ne aggódj, a Rapid 800 egykomponensű, a friss festékben lévő hígító valamennyire azért megkapja az alatta lévő, már kiszáradt festéket, annyira rosszul azért nem tapad ilyenkor.
Jó tanács a fényezőhöz: kérdezz meg minél többet. Próbáld meg leinformálni. Inkább mondd ki, hogy legyen jó, mintsem azt, hogy legyen olcsó. Lehet, hogy valamelyik azt mondaná, hogy 50-ből lefújja (ismeretlen, nem haveri alapon), de ha rossz lesz a végeredmény, azt évtizedekig fogod nézegetni, és ennyi idő alatt +150-200 ezer forint nem biztos, hogy túl sok pénz. Amilyen állapotban, előkészítettséggel viszed, az enyém is úgy volt. Profi fényező lyukas idők kitöltésére vállalta, 1 hónap alatt 130-as munkadíjért csinálta, csinálták meg 6 éve. Nagyon olcsó volt szerintem. Ártatlanul kérdezősködj, hogy hogyan is fogja majd elkészíteni, és abból próbáld meg leszűrni, hogy mennyire spórol, csapja össze. Mindegyiküktől munkadíjra kérj ajánlatot, anyag ne legyen benne! Inkább legyen az, hogy 20 ezret elkölt anyagra, de neked 40-et mond, viszont akkor nem rossz kedvvel fogja megcsinálni. Komplett árajánlat esetén vadidegennek láttam már igen ocsmány végeredményt. Véletlenül se pályáztasd a dolgot, ne alkudozz az árból. El kell fogadni, hogy ez nem olcsó hobbi. Ha intervallumot mond árra, a felső lesz a végső sok esetben. A színt szerintem te vidd, erre gondolj is előre, tegyél félre egy olyan alkatrészt, ami a kocsi sajátja és nem nap szívta a festék. Praktikusan az ajtóváz utastér felőli oldaláról, a kárpit körüli részről érdemes mintát venni egy érintő polírozást követően. Ezt a festékkeverő amúgy is elvégzi, de azért nem árt megdörgölni Preventtel. Esetleg még azt is kérdezd meg, hogy az előkészítésben tudsz-e segíteni neki valamivel, nyilván, amíg nálad van. Pl. a pergő részeket becsiszolni stb. Az a tapasztalat, hogy az előkészítést utálják a fényezők, mivel az nagyon nehezen kalkulálható idő tekintetében.

6776 jocking . 2018-07-30 18:46:18  Előzmény: Spityu: 80371

Sikerült begyűjtenem pár információt. Az alapozót további rétegek felvitele előtt mindenképp meg kell csiszolni, ha "rücskös", ha nem. Plusz 300 alatti smirglivel is vígan rá lehet menni, nem kell sűrűbbel szórakozni. Jó pár környékbéli festő számát sikerült megszerezni, holnap jön is egy delikvens élőben is megnézni a kasznit, mert látatlanba nem akart rá mondani semmit.

6775  Spityu 2018-07-30 09:36:26  Előzmény:jocking .: 80370

Kérdezd meg a fényezőt, mi a véleménye. Menj rá 400-assal. Jobban karcol, de azt már nagyjból kitölti a szóró. Vagy a füller. Azért vigyázz, nehogy kilyukaszd az alapozást. Rongynak mikroszálas kendőt használj. Nem az olcsó fajtát, 5-600 forintos kategóriájút. Ha szöszöl is (ritka), akkor a következő simításnál összeszedi saját magát.

6774 jocking . 2018-07-30 08:08:44  Előzmény: Spityu: 80369

Az a gáz az alapozással, hogy az autó felületének kb. 80%-a ilyen. Nagyon apró festékpor borította be a korábbi réteget, ami miatt pont olyan, mint a smirgli. Tegnap konkrétan a tető alapozatlan részeiről próbáltam vizes csiszolással leszedni (600-as papírral), és 2 percnél tovább nem bírta a smirgli, megette a felület, kilyukadt. Az utastér padlólemeze teljes felületén ilyen. Ráadásul nagyon könnyen gyűjti a koszt, és letisztítani sem lehet normálisan, mert bármilyen rongyból beleragadnak a szöszök. Valószínűleg tényleg nem ártana neki egy csiszolás, csak nem tudom - hagyjam a fényezőre, vagy álljak neki én? Van valami tartósabb eszköz/módszer, ami jó lenne rá? Mert jelen állapotban 600-as papírból szerintem kéne jó pár m2, annyira zabálja.

6773  Spityu 2018-07-29 23:09:20  Előzmény:jocking .: 80368

Ha a BH sárvédő cserélve volt, akkor akár abból is faraghatsz... De én inkább a szintén cserélt ajtókból szednék le. Amelyik jobban kiadja, azt válaszd a lehetőségek közül.

Ismerem a problémát, nálam is volt ilyen kezdő fényező koromban. :D Könnyen lejönnek csiszolással az ilyen kis gümecsek, nem aggódnék miatta. A piros alapozó kicsit lassan szárad, de mire odaér, már jól csiszolható lesz, már most is az. Max. anyázik egy kicsit a fényező, de nagy gondot nem jelent. Nem, a szórógitt nem fogja be, előtte meg kell simogatni.

Az összeszerelős filmben látszik, hogy egy pálcával van egy bizonyos szakaszon kitámasztva a csomagtérfedél. Illetve az is, hogy van fogáspont. És így megy fényezésre. Mi következik ebből? Az, hogy a zsanér két talpa a helyén van kompletten, a kitámasztó pedig később kerül behelyezésre. Egyik vége csőszegecselve, a másik csak beakasztva. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy nálam a 2-2 talp a csavarokkal együtt a kocsi színére volt fújva, a kitámasztó meg nyers maradt. Itt van némi adósságom még, nálam gyári új zsanér került beépítésre, ami teljesen natúr. Tisztítani? Nehéz lehet, az biztos. Ha repedezett a gumi, talán jobban jársz, ha rendelsz gyári újat. Nem olcsó, de hidd el, megéri. A tiédnél most milyen fényezési nyomokat látsz?

Szerintem tökéletesen használható alvázvédőzéshez az a két, zártszelvényből fabrikált talp. Amit meg kitakar, max. visszaborítva kipótolod...

6772 jocking . 2018-07-29 22:18:22  Előzmény: Spityu: 80367

A bal hátsó sárvédő az egyedüli, ami nem az autó sajátja, látszik a képen is, hogy színben "kicsit" elüt. :D A sajátját leszerelés közben sikerült eltörni, ez volt az egyetlen hely, ahol még rendesen fogott a gyári ragasztó...
A küszöb egyengetés még tervben van, csak még nem voltak ilyen szinten beállogatva a dolgok lakatolás óta, és én is csak a képen vettem észre az alakját, miután már bejöttem. :D



Szétszerelés közben (szokás szerint) felmerült még 1-2 dolog. :)
- Fényezésnél mennyire gáz, ha az alapozó felülete nem sima? Sajna több turnusban tudtam csak lefújni, ami azt okozta, hogy szinte mindenhol rárakódott az új réteg kiszóródó "pora" a régire, smirgliszerű felületet képezve. Probléma ez a fényezés bármely szakaszában, vagy majd a szórógitt "kimozogja"?
- A csomagtérfedél zsanérja gyárilag olyan színű volt, mint az autó, vagy fekete, mint a motorháztető kitámasztó? Valamit hogy a faxba lehetne ezt a több zsanéros förmedvényt normálisan letisztítani ill. lefesteni?
- Alvázvédőzéskor nem fogom tudni használni az általam fabrikált döntő szerkezetet, mert az alatta lévő részeket is le kell fújni alvázvédővel. Miután még nem csináltam ilyet, inkább megkérdezem - kibírja a duró, ha oldalára döntve ránehezkedik a kaszni (mondjuk egy gumiabroncs közbeiktatásával a duró és a föld közé)?

6771  Spityu 2018-07-29 21:33:32  Előzmény:jocking .: 80366

Egész sokat javultak.

Bal: B oszlopnál szép lett a hézag felül. Meg a durók közöttiek is, persze. Talán az ajtóborítás jobb oldalának felső feléből lehetne gyalulni egy kicsit. Ha a sárvédő elemek mind a kocsi sajátjai, mindenképpen az ajtókból csípnék. A díszléc szintkülönbséget lehet, hogy el tudnád csalni, mégpedig úgy, hogy elosztod a két vég között: picit lejjebb süllyeszted az ajtót, ha minden más engedi, így nem egy helyen lesz egy nagy lépcső, hanem két helyen két kicsi, ami már nem is biztos, hogy észrevehető.

Jobb: az ajtóborítás jobb szélének aljából gyalulnék le egy kicsit az előzőekben írt módon. A küszöb mintha domború lenne középen, oda kellene egy kis egyengetés. Vagy eleve akarsz, és eddig csak a szélekre volt idő?

Természetesen ha valamely duróból lefaragsz, úgy csináld, ha felülről végignézel rajta, ne valami hullámos vonalvezetést láss. Nem csináltam ilyet, talán excenter csiszolóval mennék neki. Az ablakkeret hézagok nagyon jók.

6770 jocking . 2018-07-29 19:44:24

A két oldal képeken:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37956618_2104008999632638_5108195134177017856_n.jpg?_nc_cat=0&oh=9f22dbb0e6ee0a394d79b8917860bc67&oe=5BCB64D9

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38006911_2104009132965958_2688640490684809216_n.jpg?_nc_cat=0&oh=fdc15f42b230ee3501b6b0ab843f42ac&oe=5BC9BF0A

6769 jocking . 2018-07-29 14:49:26

Megvagyunk az ajtóbeállítással, sikerült a művelet.
Levettem a felső zsanért és egyértelmű volt, hogy ott van a gebasz elásva. Csavarok nélkül odanyomva a külső oldalon nagy hézag volt a zsanér alatt és maga a zsanér is billegett a helyén. Kapott párat a dornival az a rész, majd az ajtót visszaszerelve látszott, hogy jó irányba haladunk. A hézagok sokkal jobbak lettek, az alsó-felső differencia most már 1-1.5 mm a majd' kétszeres távolság helyett. Itt viszont előjött egy újabb gond: azzal, hogy kiegyenesedett az ajtó, a hátsó rész is feljebb került, ahogy a üveg kerete is, ami így már hozzáért a tetőhöz. Ezért ajtó le megint, és a furatait kitágítottuk, hogy lejjebb kerülhessen. A zárnál a B oszlopon is igényelt egy ilyen furat tágítást a zár ellendarabnál, de így most már ott is jó, jól csukódik és a hézagok is szebbek. Hátul lett egy kis magasságkülönbség az övvonalnál, ami miatt a díszlécben is lesz ott egy kis lépcső, de az talán kevésbé feltűnő, mint a hülyén álló hézag.

6768  Spityu 2018-07-28 22:21:55  Előzmény:jocking .: 80360

Nos, egyértelműen látszik, amit írsz: mintha vastag volna a felső zsanér. Az alsó pedig jó. Mivel alul szimmetrikus és jónak tűnik a hézag. Javaslom, mérd meg az összecsukott zsanérok vastagságát. Ha nagy eltérés van, valahogy síkold meg a felső párt. Persze csak akkor, ha marad elég anyag. De lehet, hogy inkább hidraulikusan meg kellene nyomni a felső zsanér fogadó felületét az A oszlopon. Simán lehet, hogy egy "kinyílás" kitépte a lemezt, kijjebb görbítette azt. Ez talán vissza is megy anélkül, hogy a duró ragasztása megsínylené. Max. elhúzod újra ott, szerintem nem vészes e szempontból a művelet.
Ekkor a várakozásaim szerint a duró hézag felül is jó lesz, mindkét oldalt. A díszléc is vonalban fog futni. Az ablakkeret és a B oszlop közötti hézag is nőni fog, de egyben egy kicsit nyílni is. Jelenleg párhuzamosan fut a kettő, préselés után felül kicsit nagyobb lesz a távolság, de szerintem nem lesz szemmel látható, zavaró. Nem fogja vonzani a tekintetet.

6767 jocking . 2018-07-27 21:38:12

Kicsit turkáltam az "archívumban" és jól emlékeztem, ez az ajtó már akkor is így állt, mikor hozzám került. Látszik, hogy hátul alig van hézag, ami lefelé egyre nagyobb, elöl pedig a hézag felül pontosan kétszer szélesebb, mint alul (pontosan, mert megszámoltam a pixeleket :D ). Úgyhogy ez nem félrelakatolási malőr, ez valami korábbi eset maradványa. Már csak a megoldás hiányzik.
Kép a régi-régi állapotról:
https://i.imgur.com/IaSyVXQ.jpg

6766 jocking . 2018-07-27 21:09:47

Ma állítgattam kicsit az ajtókon, és alighanem megvan a probléma.
Tüzetesebben átnéztem a hézagokat, és az első felül nagy, lefelé szűkül, a hátsó pedig pont fordítva van. Vagyis olyan, mintha az egész ajtó ferdén állna a nyílásban, ami már csak azért is fura, mert a felső rész (ahová a díszlécek mennek) viszont tökéletesen fut. Most már csak azt kéne kigondolni, hogy ezt mi okozza, és hogy lehetne korrigálni. Valahogy azt kéne megoldani, hogy a felső zsanér kicsit beljebb legyen az A oszlopban, az alsó meg kijjebb. Valamit mindenképp csinálni kell vele, mert egyrészt nem túl szép, a nagyobb baj viszont hogy elöl az ablak tövénél még hézag is van, túl messze van a keret a tömítéstől, simán bejönne ott a víz.
Amit még tervezek, hogy összerakom az eredeti ajtót, és azt is visszapróbálom a helyére. Akkor majd kiderül, hogy tényleg ilyen volt-e azzal is.

6765 Piret Endre 2018-07-27 21:08:39  Előzmény:jocking .: 80357

Az enyémnek az ajtajai újkorában is úgy záródtak, hogy mindig dudáltak meg villogtak meg mutogattak a többi közlekedők apámnak, hogy csukja be rendesen. Pedig olyankor volt becsukva. Beljebb állítani nem lehetett, mert akkor nem csukódott egyáltalán.
Ez a tulajdonsága a gumi pusztulásával kicsit javult. Én meg annyira megszoktam, hogy nem jártam utána fényezés előtt. Most új gumival aztán megint az van, hogy kevéssé fut a díszléc.
Én így szeretem :-)
Egyébként megyeget szépen azóta is, és egyre inkább múlik az alapjárati mizéria is csak úgy magától.

6764 jocking . 2018-07-27 07:56:41  Előzmény: Spityu: 80356

Nem az elemek, a komplett ajtó cserélve lett, mert a sajátjának eltűnt az alja. Viszont összemértem a két ajtóburkolatot, és tök egyformák szélességre, ezért is lett aztán a csereajtó sajátja használva. A zárat még nem piszkáltuk, azzal még talán lehetne állítani az illeszkedést hátul, ahogy a küszöb se kapott még kalapácsos kezelést.
Ezzel az első hézaggal még majd meglátom mi lesz, egyelőre nem igazán tudom, hogy lehetne állítani. Viszont azt a 1.5-2 mm-t én nem érzem akkora katasztrófának, főleg úgy, hogy eddig is ilyen volt, és hogy láthatóan ez az oldal már kapott korábban valami behatást, ahogy a nyomokból látszik (a határoló körüli rész arra utal, hogy ez az ajtó régebben vagy kivágódott, vagy valahogy előrehajtották).

6763  Spityu 2018-07-26 23:12:23  Előzmény:jocking .: 80353

Hátőőő...
Az ajtó két oldalán a hézagnak ugyanakkorának kellene lennie, főleg, ha nem voltak csereberélve a duroplastok. Ugyanis azt gyárilag felragasztást követően vágják ki egy speciális célgéppel, emlékeim szerint 8mm-t eredményezve. Voltak cserélve az elemek valaha? Nem húzódott el valami valamerre?
Nekem mindkét ajtó kissé felfelé állt hátul zárak nélkül. A díszlécek megmutatták, hogy mennyire kell lehúzatni a zár ellendarabokkal őket. Megfelelően döntve(!) az ellendarabokat, hogy a fogaskerekek finoman érjenek hozzájuk. Valamikor régen a furatok kicsit ki lettek bővítve apám által. Célszerű ezt is fényezés előtt megejteni, ha szükséges. Az nekem fura, hogy beleér a küszöb élébe az ajtó. Kalapács kevés volna?

6762 jocking . 2018-07-26 20:31:35

Folyamatban van az alkatrészek festés előtti felpróbálása. Felraktam az ajtókat, a maszkot, a motorháztetőt és a csomagtérfedőt (az ajtókat tömítéssel és zárral együtt.
Minden szépen passzol, legalábbis pontosan ugyanúgy, ahogy szétszedés előtt kinézett. Az ajtók nagyon szépen csukódnak, nem olyan beb@szósan, mint szétszedés előtt. Úgy tűnik sokat számít, hogy nem betonkemény tömítés van alattuk (ki gondolta volna)...

Ahogy írtam, az ajtók pontosan ugyanúgy állnak, mint szétszedés előtt. Egy kicsit állogatni kellett, hogy ide eljussunk, el is értünk az állíthatóság határára, jobbat már nem bírunk a mostani furatokkal csinálni. Ezt azért írom így, mert a tökéletestől messze van, a felső hátsó sarkok magasabban vannak mint a hátsó sárvédők teteje (2-3 mm max., lejjebb már csak azért sem mehet, mert elakad az ajtó pereme a küszöbön lévő élvédőben), és az ajtóhézagok sem egyformák jobb és bal oldalon. A bal oldalon az A oszlopnál elég nagy a hézag, majdnem 1 centi, de ez pont az a rész, amit nem lehet sehogy közelebb vinni, ez eddig is ilyen volt.

Korábban már szó volt róla, hogy ezeken soha nem voltak tökéletesek az illesztések az ajtónál, remélem ez még belefér. A napokban rakok majd fel képet.

6761  Spityu 2018-07-23 21:02:03  Előzmény:jocking .: 80350

Szerintem gyárilag a hattyúnyak volt körbefújva. Tehát a padlólemez a választóvonal. Én így fújtam le. A hattyúnyak - doblemez - padlólemez hármashatáron van 1-1 lyuk. Az gyárilag a Mester karosszéria akrilhoz hasonló anyaggal volt kitömve kívülről. Alvázvédőzés előtt azzal simítottam ki azokat a sarkokat.

6760 jocking . 2018-07-23 19:16:35  Előzmény: Spityu: 80349

Pont azért terveztem festés előttre az alvázvédőzést, hogy a doblemezeket és a küszöböt is meg tudja fújni, hogy eredetibbnek tűnjön. :) Na nem mintha fényezés után olyan marha kényelmes lenne alvázvédőzni... :D

Báj dö véj, az alvázvédő a motortérben meddig ér fel? A tappancsok mögötti részre még mehet a tűzfalon, vagy a hattyúnyak teteje a felső határ?

6759  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 80348

Nekem nem volt rendes pisztolyom, ezért sima 1.2-es dűznijű fényező pisztollyal fújtam, persze hígabban, mint ahogy érkezik a massza. Jóval. Oldalára volt borítva a kocsi. Annak ellenére, hogy be volt hígítva, nem folyt meg egy irányban, és nem is lett sima a felszín, dorozmás lett. Szóval összességében nem lett rossz. Az biztos, hogy a kimondottan alvázvédő pisztoly nagyon sok anyagot felvisz, de szerintem meg tudod úgy fújni, hogy ne folyjon meg. Én nem rég az offtopik autóm hátsó dobjait fújtam ki, és csak egy-két helyen indult meg egy kicsit, de az sem volt vészes. És azok sem függőleges felületek voltak. Ahol megindult, ott is csak azért, mert szűk helyen kellett mozognom és a pisztoly is közel volt ilyenkor a fújandó felülethez. Szóval nyugodtan állj neki hígítatlan alvázvédővel, nem fog megfolyni. Arra figyelj, hogy először mindig a legnehezebben hozzáférhető helyeket fújd ki: a 4 peremet. Ha ez megvan, várj. Ha szikkadt, akkor nyomass fel újabb réteget, amíg már jónak ítéled meg. Csak ezután menj a többi helyre: tornyok. Aztán a maradék doblemez, táblás dolgok sorrendben. Azokat már fújhatod folyamatosan, nem kell bebújkálnod sehová és nem kell ügyelned arra, nehogy szétmaszatolj valamit. Ez természetesen igaz a különféle dolgok fényezésére is: mindig a legnehezebben hozzáférhető részletekkel kell kezdeni. Szóval szerintem nyugodtan állj neki oldalára döntve.
Most ilyet használtam: https://festek-pecs.109.hu/?aid=561031&kid=5746 (rendes pisztollyal, hígítatlanul)
A Trabantnál anno: https://www.bfsbolt.hu/alvazvedo-hb-body-930-alvazvedo-fekete-szinu-1kg-6375 (fényezővel, hígítva)
Szerintem egy kaptafára készülnek ezek a bitumenes holmik.
Annyit vettem észre, hogy a most felfújt lassabban szárad ki, talán még most is ragadna, ha nem lenne poros kissé. Szóval ez esetben 1 hónapot azért célszerű várni, mielőtt kapná a terhelést. Nyilván nem fog 1 hónap múlva még menni az autó, de ha fényezőhöz menne, ott ezt-azt ki kellene maszolni talán, és akkor nehéz lesz bármit is felragasztani alulra. Bár... talán nem is baj, ha festékködös lesz, gyárilag is az volt a széleknél + a doblemezek rendesen kifújva. Az alja meg nem lesz olyan, az elszívó megoldja.

6758 jocking . 2018-07-23 16:30:28

Ismét felmerült két "aprócska" dolog. :)

A lökhárítók belső oldala a tartóvasakkal milyen színű volt? Az autó színe volt rajtuk, alapozó, vagy fekete?

Az alvázvédőt hogy érdemesebb fújni, aknából, vagy felborítva? Aknából szopóbb lenne, borítva viszont tartok tőle, hogy egy irányba megfolyna a cucc, és hülyén nézne ki (míg aknából egyenletes "cseppkőbarlang" szerű a kinézet, ha esetleg sok lenne és csepegne).

6757 jocking . 2018-07-20 18:51:45

Nah, bent vannak az új függőcsapszegek. Természetesen, mint a "méd in hungeráj" cuccok 99.99%-a, ez is szar volt egy ponton, a bevágás a csapnak túl kicsi volt rajta, ki kellett reszelni. Viszont így már végre összement, és a csap teljes hosszában egyforma vastagságú, és végre a csapszeg persely sem esik rá, kelleni fog a dörzsár. :)

6756 jocking . 2018-07-18 22:05:58  Előzmény: Spityu: 80345

A rugóvillák jók, azokkal nincs gond, most az alsó függőcsapszeg csapokról van szó. :)

6755  Spityu 2018-07-18 22:02:41  Előzmény:jocking .: 80343

Kicsit elvesztettem a fonalat. A rugóvilla új / újszerű, 20.00 mm-es? A persely már be lett ütve a csonkállványba? Az zömít rajta 1-2 tizedet.

6754 jocking . 2018-07-17 20:20:26

Újabb kis update. Múlt héten felmentek a durók is a helyükre. A négy sárvédőre 4 würt uretános ragacs ment el eddig. A következő lépés az ajtók alapozása, ami után azokra is mehet fel a duró, aztán jöhet az alvázvédőzés (találtam a würth-nél olyat, ami fekete és festhető, úgyhogy ezzel sem lesz gond), majd ha minden passzol, mehet a fényezőhöz.

Történtek fejlemények futómű téren is. Beszereztem a német függőcsapszeg perselyeket, és "örömmel" konstatáltam, hogy ezekkel is lötyög a csapszeg, igaz csak kb. fele annyit, mint a magyarral. Úgyhogy a következő művelet itt a függőcsapszegek cseréje. A régieket már kiszedtük, és berendeltem zsombitól az újakat, a héten remélhetőleg ez is megoldódik.

A múltkori leállás óta a weboldalra nem lehet képeket beszúrni, úgyhogy jobb híján itt az orcakönyves galéria link:
https://www.facebook.com/pg/trabiweb/photos/?tab=album&album_id=1521550617878482

6753 jocking . 2018-07-08 21:48:02

Megvagyok a varrattömítőzéssel. Tegnap felment a tényleges tömítő réteg, ma meg ráfújtam az eredetit utánzó verziót. Kicsit meglepődtem a hígítási arányokon, egy az egyben ment a hígító és a varrattömítő, mert sűrűbbre hagyva köpte a pisztoly. Viszont nekem bejön a végeredmény, már pár perc száradás után kezdett hasonlítani az eredeti textúrájára. Holnap-holnapután mehetnek fel a durók. :)

6752 jocking . 2018-07-03 10:39:27  Előzmény: Spityu: 80337

Tehát akkor ez nem valami kisipari kendács, akár maradhatna is csavaros.

6751  Spityu 2018-07-03 00:19:04  Előzmény:jocking .: 80336

Én így tudom (a szögletes, műanyag sarkosra leszűkítve): az első és a hátsó is hegesztve jött ki az autókon. Viszont mindkettőből volt gyári pótalkatrész konzol nélkül, csavarozási lehetőséggel + konzol.
Jelenleg hibátlan, de nem a kocsi sajátja van fent elöl, hegesztett verzió és gyári új szett hátsó, csavaros.
Ami lejött: mindkettő hegesztett. De nem tudom, hogy a kocsi eredetije volt-e mindkettő. Az első szinte biztos, hogy nem, a hátsó lehet. Majd megkérdezem, mert '90 körül a bal elejét és kissé a jobb hátulját is megroppantották.

6750 jocking . 2018-07-02 16:22:19

A múlt héten kiderült, hogy az első lökhárítóm nagyon xar állapotban van, a nagyobb gond, hogy a cseredarab is.
Szerencsére gyorsan sikerült egy jó állapotút találnom, viszont észrevettem rajta egy érdekességet.
Az a fura, hogy a konzol, ami magát a lökhárítót rögzíti a karosszériához, úgy van rácsavarozva magára a lökhárítóra két csavarral, az egyik az alsó lyukon kereszül, a másik pedig egy kis derékszögű lemezzel. Látszik rajta, hogy gyári megoldás, bár én még soha egyetlen ilyet sem láttam.
Ez valami évjárati sajátosság? Az eladó szerint mindig (minden 601-en) így volt, a házi kendács miatt hegesztették fel később, mert zörgős volt a csavar lazulása miatt. Ezt mondjuk furcsállom, mert még soha nem láttam olyat, amin legalább a konzol helye látszódott volna (meg miért is vágták volna le hegesztés esetén, pozícionálni jó), bár az igaz, hogy a konzol alatti furat mindegyiken rajta van.

6749 Piret Endre 2018-06-29 09:52:13  Előzmény:jocking .: 80334

Egy jó nagy franciakulcs sem rossz, főleg ha sima a pofája belseje. Csak csuklófájást okoz a sokadik után :-)

6748 jocking . 2018-06-28 19:13:28  Előzmény: Spityu: 80333

Hát ez nekem kutya közönséges blitz fogónak tűnik, az meg szerencsére van itthon, ahogy vaslemez is. :)

6747  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 80331

2017.04.04 és környéke, itt.
Kb. így nézett ki a fogó: https://www.szerszamkell.hu/keziszerszamok_1/fogok_patentfogok_6/patentfogok_86/king_tony_onzaro_grippfogo_178_mm_20677
Az acéllemez meg tényleg csak egy sima, erős acéllemez volt. Így a fejek szépek maradtak, de a szegecs is jól összenyomódott.
A kilyukadó szár hegy nekem is rémlik. De nem vagyok benne biztos, hogy az szándékos, lehet, hogy csak úgy sikerült. Igazából zömülnek ott annyit a dolgok, hogy nincs rá különösebb szükség.
Igazából három fontos dolog van: férjen oda jól a fogó, a fej ne sérüljön, elég nagy erőt ki lehessen fejteni vele. A sárcsapó guminál a középső szegeccsel kell kezdeni, utána a két szélsőhöz már oda fér a fogó. A kétszegecses változatot nem ismerem, hogy ott mennyivel vannak beljebb a szegecsek. De a tiéd még 3 szegecses, nem?

Na, megtaláltam a fogót! A Baumaxban vette még nagyon régen Tsaby, azt mondta. Akkor volt 8e. https://metman.hu/fogok-specialis-fogok-csapszegvagok-lemezollok/specialis-fogok/szegecs-keszlet-275db
Első oszlop, második sor. Az a fej kell a bőrszegecshez, de mondom, kinyomódik vele a szegecs közepe... Emiatt próbálkoztam a sima felületű műanyaggal, azzal jobb lett, de nem tökéletes. És végül rájöttem, hogy simán egy acéllemez kell oda. Az apa oldalhoz is van betét, de az nem fér oda a karosszériaperemtől.

6746  Spityu 2018-06-28 14:10:47

Tuti, hogy olvassa a fórumot... :D https://www.youtube.com/watch?v=NZ5__ozKjI4

6745 jocking . 2018-06-28 12:32:54

Más téma, bár úgy emlékszem részben már érintettük korábban, viszont csak felszínesen. :)
Vannak ugyebár a szegecsek, amik a durók íveiben, az ajtók alján és a motorháztető sarkaiban vannak. Ezeknek a felhelyezését milyen módszerrel és szerszámmal lehet megoldani? Próbáltam keresgélni bőrdíszműves oldalon, de ott egy egész asztalnyi présgépük van erre a műveletre, ami itt nyilván nem használható. Maradna valami fogós megoldás, csak annál meg "foschok", hogy a fogó behorpasztja a szegecs fejét. (próbálkoztam orcakönyvön is, ott egy zseni azt írta, hogy popszegecselővel kell feltenni, úgyhogy azt a forrást inkább hanyagolnám... :D )
Ráadásul a régi szegecsek leszedésekor nálam úgy tűnt, hogy az "apa" darab hegye be is van szakítva valamilyen szerszám által, hogy szétnyílva belülről is összefogja a cuccot. Ezt egy sima harapófogóval viszont nem lehet megoldani.

6744  Spityu 2018-06-27 00:00:14  Előzmény:jocking .: 80329

Lehet beállás nyoma is, de gyárilag is eléggé el van nagyolva a főtengely körüli rész. Benzin, denszesz, gázolaj, műanyag sörtés (lazúr) ecset. Ezek jók lehetnek nagyoláshoz. Ha esztétikailag zavaró marad kívülről, akkor először megpróbálkozhatsz nátrium-hidroxiddal, vagy foszforsavval, de azért ne túl töményen, mert mattítanak. Ha nagyon nem jön le és / vagy nem tetszik valami miatt a felület, akkor szórasd le üveggyönggyel. Nem olcsó, de szinte teljesen fényes lesz a felület, nagyon kíméletesen lehet vele dolgozni.

6743 jocking . 2018-06-26 21:13:07

A szabályozás viszont szerintem tényleg nem kellene a kopottság miatt, max. a karcok miatt, majd meglátom, mit mond rá a műhely. Amúgy ma elkezdtem megpucolni a blokkot, és ami így elsőre fura a videóban lévőkhöz képest az az, hogy nálam a blokk belseje, ahol a sonka forog, sötétbarna, mintha égett lenne és le sem akar jönni róla. Valamint ott is van pár karc. Gondolom az egykori beállás nyomai.

6742 jocking . 2018-06-26 21:00:25  Előzmény: Spityu: 80327

Jó videói vannak a tatának, kár, hogy csak feléből-harmadából értem. :D
A főtengelyes videóiban bemutatott összes csapágy kaki nálam is, azzal a különbséggel, hogy a szíjtárcsa felőliből simán kipotyogtak a görgők a kosárból, annyira nem volt tartása.

6741  Spityu 2018-06-26 18:43:01  Előzmény:jocking .: 80325

Ha már vezérlőtárcsa felszabályozás: https://www.youtube.com/watch?v=uDzKJYq-ERQ

Szóval van az a körlap. Na, Mihályfinál (az én esetemben) 140.00 mm volt, ami a korábbi hozzászólásomban említett problémát okozta. Amúgy átmérőre simán lehetne kb. 145 mm is.
Érdemes a többi videót is megnézni, azon kevesekhez tartozik, akikét érdemes. Vannak főtengely elemzős videói is, bár nem egészen a te kérdéseidre adnak választ, mutat ezt-azt.
Amúgy úgy emlékszem, e-bay-en szoktak árulni OSD dugattyúkat. Lehet, hogy ez egy és ugyanaz, van is erre utaló, régebbi videó is.

6740  Spityu 2018-06-24 19:19:33  Előzmény:jocking .: 80325

Az van, amit írtam. Olajszóró tárcsa az ékszíjtárcsa alatt közvetlenül. Nincs olyan rugós gyűrű féleség, ami a lendkerék és a nyugvócsapágy között van.
Mihályfi szerintem rugalmas ilyen szempontból, mivel ugye ő maga készíti, nem csak értékesít... Ha azt mondod, hogy azonnal kell egy, lehet, hogy tud adni. De ha azt mondod neki, hogy itt van 4 darab, hozza ki belőle a lehető legjobbat, akkor elszórakozik vele, hogy minél jobb legyen. De fényképezd le szerintem a 4-et, mert így nehéz megmondani, hogy melyikből mit lehet felhasználni. Na nem mintha fényképről lehetne következtetni a kopottságra.
A könyöklőn ne sokat gondolkozz, mert hamar el fogják vinni.

6739 jocking . 2018-06-24 16:20:09  Előzmény: Spityu: 80322

Nekem szerintem gyári a két talált labirint, mert arra hasonlítanak, ami az ostmobile-os linkben van. Ékszíjtárcsa meg van kettő is hozzávaló, úgyhogy lesz mivel legózni. :) Ami még nem egyértelmű, hogy az ékszíjtárcsa és a labirint, valamit a labirint és a csapágy között van-e valami lemez alátét úgy, mint a lendkerék felől. A még szét nem szedetten mintha látnék ott valamit, a szétszedetten nem volt semmi.

Viszont ha már szóba került a csapágy. Ha elviszem a főtengelyt megcsináltatni, és esetleg felmerül lehetőségként, hogy azt kapom vissza, amit odavittem, akkor a felújító cég (pl. Mihályfi) adja hozzá a csapágyat, van én dönthetem el, milyen legyen rajta? Amennyiben az utóbbi, úgy milyet érdemes rárakatni?

A könyöklő tényleg csábító, majd ránézek, hogy az enyémek milyenek. :) A hátsó ülés viszont egész jó állapotú, inkább a tetején lévő műbőr betéttel van gond, az egy kicsit repedt itt-ott.

6738  Spityu 2018-06-24 13:20:27  Előzmény:jocking .: 80320

Más. Nem tudom, hogyan állsz könyöklővel, de ennyiért, ilyen állapotban még a barna is ajándék: https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Trabant_601_limuzin_konyoklo_karpit_gyari_szakadas_mentes__80974055.htm

Plusz érdemes lehet ráalkudni az ülésekre. Ha vannak a tiéden díszítő varrások, azokat utólag simán lehet pótolni. De ha a tiéd jó állapotú, akkor kijön az ülőlap anyagából mintázathelyesen 1 könyöklő. A hátlapra meg egy ügyes kárpitos simán hozzávarrja egy rossz szövetű huzatból a jó állapotú műbőr részt, felülre. + a varráscsíkokat.