Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5507  Spityu 2013-03-30 12:30:50  Előzmény:Kárász Endre: 66437

Igen, de azok a furatok fix méretûek az összes fõtengelyen. Egy kétütemû fõtengelyt eleve költséges volna kiegyensúlyozni: teljesen össze kellene préselni hajtókarok nélkül, centrírozni (egytengelyûsíteni is) súly szempontjából, szétpréselni, összerakni rendesen... na, ilyen tutira nem volt Trabantéknál.

5506 Kárász Endre 2013-03-30 12:09:15  Előzmény: Spityu: 66434

Az eladó konkrétan azt mondta, hogy a hajtókarok és a görgõk gyári újak. Az alsó csapágyazás osztott, tehát kétsoros görgõkkel volt, így az valóban gyárinak tûnik. Nekem még felsõ tûgörgõs koszorúkkal küldte, azok szintén gyáriak voltak. A hajtókarok terén nincs nagy tapasztalatom, de számok biztosan voltak a szemeknél. A két külsõ sonka eltérõ volt (régi és új).
Szerintem meg alkalmaztak kiegyensúlyozást. A belsõ sonkák hajtókar felõli oldalán ott figyelnek a furatok.
[i](Módosította Endre 2013.03.30. 13:11-kor)[/i]

5505  Spityu 2013-03-30 12:02:53  Előzmény:jocking .: 66435

A belsõ sonkák hajtókar felõli oldalán? Azokat 2db szegecs fogja oda, valóban ellensúly. A külsõ sonkákon is van, de az úgy van öntve. Korábban az is különálló volt és az is szegecselve vagy csavarozva volt (már nem emlékszem). Konkrétan a nagyon korai (talán 1965 elõtti) fõtengelyeknél, ott legalábbis biztosan. Egy olyanból volt gyári újam, az még alul 47mm-es hajtókarral készült. Ezerszer precízebben nézett ki, mint a késõbbiek, persze, attól még jobbak az újak...
Nem alkalmaztak kiegyensúlyozást. Talán a Wartburgnál igen, vagy még ott sem, nem tudom.

Felújításkor az említett fémszeletet le kell fúrni, hogy cserélni lehessen a vezérlõtárcsa menesztõ stiftjeit. Nekem egyszer hanyagul szegecselték vissza, mozgott mint az állat... vissza is küldtem, minden további nélkül megcsinálták, de buktam egy postát. Az ismert mûhelyben, amivel kapcsolatosan vegyesek a tapasztalataim.

5504 jocking . 2013-03-30 11:17:09  Előzmény: Spityu: 66434

Egyébként a sonkákon mik azok a fémlapok, amik úgy néznek ki, mintha csak rá lennének ragasztva? Kiegyensúlyozáshoz nem fúrni volt szokás?

5503  Spityu 2013-03-30 11:07:29  Előzmény:Kárász Endre: 66432

Igen, ezt már nem akartam írni, de én hiszek neked. Amúgy szerintem jó minõségû lehet. A hajtókarokról elbírom képzelni, hogy gyári újak. A külön árult hajtókarok homogén színûek voltak, továbbá ha egy gyári használtat megtisztogatnak, akkor az nem így néz ki. Összességében én csak a gyújtásoldali csapágyat kifogásolom (így látatlanban), meg az inkorrektséget.

5502 jocking . 2013-03-30 10:24:49  Előzmény: Spityu: 66431

Félreolvastad, nem újként, hanem "újjként" van hirdetve...:D

5501 Kárász Endre 2013-03-30 09:45:41  Előzmény: Spityu: 66431

Sõt, ez már járt nálam is: kb. két hete kaptam postán, de vissza is küldtem. Szerencsém volt, nem nyúlt le az eladó. A képeken nem látszik, de a gyújtás felõli oldalon GOLYÓScsapágy van!!! Egyébként nekem eddig fel sem tûnt, hogy a DAEWOO-MGM gyártmányú 014010 csapágyban 13, míg azeredeti DKF csapágyban csak 9 golyó van.

5500  Spityu 2013-03-29 22:16:06

Üdv!

Szeretném felhívni a márkatársak figyelmét, hogy a neten több helyen is árulnak egy Trabant fõtengelyt borsos áron. Ezzel nincsen gond, viszont DDR újként van meghirdetve. A legnagyobb jóindulattal is csak magyar felújított.
Nem néz ki rossznak (nincs agyonperselyezve), de semmiképpen sem új. A lendkerék felõli csapágy DAEWOO-MGM...

[url]http://aprod.hu/hirdetes/ujj-ddr-gyartmanyu-trabant-601-es-fotengely-elado-IDXH09.html#9a6037a3b7;r:;s[/url] Vaterán is fent van / volt.

5499 Kiss Krisztián 2013-03-28 11:08:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 66419

Találtam otthon egy 66/1 es gyártású még 3 pólusú kapcsolót,pici hibája,hogy nem ugrik vissza indítás funkcióból, gyújtásig,hanem kézzel kell visszahúzni. Valszeg egy szétszedés tisztítás stb(vagy valamilyen rúgó?van benne ami kiakadt.még nem szedtem szét ilyet)
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130328/rakt_r_121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130328/rakt_r_122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130328/rakt_r_123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5498 Kiss Krisztián 2013-03-28 10:46:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 66428

Ezt a tényt,én is alátámaszthatom.Anyámék elsö trabija 78as volt,nagy örömmel huzgáltam ki a szürke diszlécgumikat,és tettem be a feketét,illetve amikor teljes lett a "tuning" mert sikerült egy donorról szerezni müanyag kilincseket,és kocka lökösöket,hát az földön tuli boldogság volt :)Ma meg jól jönne amit akkor kidobáltam,na mindegy...

5497 Csády Szabolcs 2013-03-28 10:35:06  Előzmény:jocking .: 66427

Régen divat volt fiatalítani a kocsikat, mivel ugye hiánygazdaság volt, s a pár éves kocsit is kb új áron lehetett eladni. Mondhatjuk úgy is, hogy ez volt a kor optikai tuningirányzata :)
Néha látni még gömbölyû/csúcsos lököst feketére mázolt sarkokkal, ami a kocka lökösre szeretne hajazni.

5496 jocking . 2013-03-28 09:53:52  Előzmény:Bajáki Péter: 66426

Viszont biztos, hogy nem elsõ szériás.:p:D
Ráadásul nekem az is eléggé fura, hogy minden elemét 70-es évekbelire cserélték... Miért?

5495 Bajáki Péter 2013-03-28 01:18:54  Előzmény:jocking .: 66425

Szerintem is valószínûbb az elírás.

Az a tény, hogy a szellõzõrács elég furcsán van (utólagosan) felfúrva, arra enged következtetni, hogy a szóban forgó kombi 1969. július 1-je elõtt gördült le a futószalagról.

[img]http://kepfeltoltes.hu/130328/6170975_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

(forrás: [url]http://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php?SelectedID=23[/url])

(A limuzinoknál ez a dátum 1969. szeptember 18.)
( forrás: [url]http://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php?SelectedID=24[/url])

Továbbá az, hogy a hátsó doblemez merevítés nélküli, szintén azt támasztja alá, hogy a karosszéria 1969 júliusa elõtt készült.

[img]http://kepfeltoltes.hu/130328/6170975_5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

(forrás: [url]http://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php?SelectedID=53[/url])

Az újabb merevítés:
[img]http://www.trabant-original.de/otdb/images/76813000_1333981087.jpg[/img]

A régebbi merevítés:
[img]http://www.trabant-original.de/otdb/images/76669400_1333981087.jpg[/img]

De azt nem tudom megmondani neked, hogy korábban készült-e, mint 1967 novembere.
(forrás: [url]http://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php?SelectedID=51[/url])

Még régebbi, merevítés nélküli:
[img]http://www.trabant-original.de/otdb/images/46669800_1333966109.jpg[/img]

Szóval, nem mindennapi madár látható a képen. Viszon elég sokszínû. :D

[i](Módosította BajakiPeter 2013.03.28. 02:21-kor)[/i]

5494 jocking . 2013-03-27 23:38:47  Előzmény:Bajáki Péter: 66424

A leírás azt mondja: Elsõ szériás [b]601-es[/b]. Szerintem biztos, hogy nem kasztnicserés, mert ha az lett volna, akkor ez szerintem típusmódosításnak számít, ami nem hiszem, hogy megengedett lett volna.
A másik dolog meg, hogy azt írja, hogy 601-es. Ha elsõ szériás, akkor 1963-nál, de még inkább 1964-nél korábbi egyszerûen nem lehet, mivel az elõtt még nem is gyártották... Ráadásul a kombit 1965-tõl kezdték gyártani, úgyhogy még 1 mínusz pont...

Szerintem inkább az utóbbi eset valósul meg, vagyis hogy a kedves eladó béna.:D

(Egyébként az apróságok alapján ez a kocsi nem lehet 1976-osnál régebbi, és ha a lökhárítót is eredetinek tekintjük, akkor legalább 1979-es. Bár a C oszlop szellõzõje elég fura helyen van...)




[i](Módosította jocking 2013.03.28. 00:46-kor)[/i]

5493 Bajáki Péter 2013-03-27 22:58:19  Előzmény:jocking .: 66420

Igen, jocking, az a kasztni '60-as évekbeli. Pl. '65-'67 ('68). Vagy egy fél éve látom a hirdetést konstans 150 ezer Ft-ért. Az sem lehetetlen, hogy azért írja '62-esnek, mert Trabant 500 kasztnicserével, majd motorcserével. Vagy csak béna. Régi kasztni ide, régi kasztni oda, ennyiért szerintem drága. De csak egy ember kell, akinek fétise legyen ez a típus, az megveszi.

5492 Bajáki Péter 2013-03-27 22:54:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 66419

Köszi a képet. Háááát, gyakorlott szemmel azt mondom, hogy látszik a különbség az újkori és a régi gyújtáskapcsoló között. Ennek fényében pedig a feketére méginkább azt mondom, hogy gyári. Tibit is kérdeztem a múltkor, szerinte simán gyári.

5491 Takács Dénes 2013-03-27 21:44:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 66417

Helló,
még egy infó, ami segíthet az eligazodásban: a szóban forgó gyújtáskapcsoló egy kb. 10 éve bezárt autósbolt megmaradt készletébõl való.
Üdv:
Dénes

5490 Kárász Endre 2013-03-27 21:18:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 66417

HOPPÁ, ez a téma kísértetiesen hasonlít egy dilemmámra! Tavaly nyáron vettem a Vaterán egy világításkapcsolót. Gyári újnak hirdették, olcsó is volt. Amikor megjött, alaposan átnéztem. Az volt a gyanús benne, hogy a fémház galvanizálása nagyon szép fényes, színes volt. Pont olyan, mint a sárga horgany: élénkebb, csillogóbb, mint a kissé mindig fakó kadmium bevonat. Ahogy a hátoldalát néztem, feltûnt, hogy nem szerepel rajta a DDR-Pirna felirat, illetve a szokásos hó/év formátumban feltûntetett gyártási idõpont, de még a TGL szám sem. Mindössze annyi cégjel volt rajta, hogy "FEP". Ez a Fahrzeugelektrik Pirna rövidítése. Ekkor kezdtem gyanút fogni, hogy ez esetleg már az újraegyesülés után készülhetett. És láss csodát, a [url=http://www.fepz.de/]gyár[/url] azóta is mûködik! Ha jól látom, nálad is ugyanez a helyzet a feliratokkal.
Több érv is amellett szól, hogy ez egy relatíve újkori , de még eredeti helyen gyártott cucc:
-Ha a kínaiak lekoppintják, akkor már semmibe sem került volna rátenni az említett feliratokat (lásd az általad készített képen a Zsombis változatot).
-A TGL szám azért hiányozhat, mert valamikor az egyesítés környékén megszûnhetett a kelet-német szabványok érvényessége, és egységesen a DIN szabványok kerültek alkalmazásra.
-Az egyesüléssel ugyanígy a "DDR-Pirna" felirat is érvényességét vesztette.

A dátumjelölés elmaradására nem tudok érdemi magyarázattal szolgálni. Talán akkor már le*arták ezt a nem túl fontos infót. Hejj, a tervgazdálkodás bukása...:)

5489 jocking . 2013-03-27 20:50:47

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601-6170975]Lol?[/url]

5488 Csády Szabolcs 2013-03-26 06:19:22  Előzmény:Bajáki Péter: 66418

Az aránylag finom kidolgozás nem jelent semmit se. A hátsó lámpabúra is egész szép, mégse gyári.
Az alábbi képeken egy gyári és egy elég silány minõségû utángyártott látható, amilyet egyébként a zsombi is árul. Nehogy már rajtam múljon, hogy látsz-e ilyet az életben :)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130326/P1040022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130326/P1040023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5487 Bajáki Péter 2013-03-25 23:10:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 66417

Véleményem szerint gyári alkatrész, mert alapos, precíz kidolgozású. Hozzáteszem, utángyártottat még nem láttam. (A hátsó rész színének nem tulajdonítok jelentõsséget, szerintem simán lehet fekete is. ...valahogy úgy rémlik, hogy a múltkori háromlábú régi fajtának a hátulja is fekete lett volna, de erre nem merek megesküdni.) :-)

5486 Csády Szabolcs 2013-03-25 21:57:54

A segítségeteket szeretném kérni, hogy az alábbi gyújtáskapcsoló eredeti-e?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130325/view_attach__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130325/view_attach_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130325/view_attach__1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ami stimmel:
-hornyos (nem kereszthornyos!) csavarok
-a kulcsok mintájának finom kidolgozottsága

Ami nem stimmel:
-fekete hátsó rész
-a kulcsok tollazatának hornyai egészen mélyen vannak kifuttatva a kulcs markolatába
[i](Módosította trabiszabi 2013.03.25. 23:02-kor)[/i]

5485 Zwick Gábor 2013-03-22 19:32:17  Előzmény:Bajáki Péter: 66415

Nem látom jól, de ez a régifajta vastag csöcsös?

5484 Bajáki Péter 2013-03-22 00:58:13

Restauráláshoz:

[imgw]http://rbcdn.hu/b/201303/63/2224322_1024x768.jpg[/imgw]

[url]http://racing-bazar.hu/alkatresz/kasztni/trabant_601_s_karosszeria_elado[/url]

5483 Bajáki Péter 2013-03-22 00:55:44  Előzmény:Bajáki Péter: 66293

A wartburg.sk facebook oldalán találtam az alábbi képet errõl a kilométeróráról. A korábbiak értelmében '80-as évek elején gyártott Hycomatba való. Valaki látott-e élõben ilyet?

[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/482208_398698110228524_595687334_n.jpg[/img]

5482 Biacsics Gábor 2013-03-19 21:11:42

Találtam egy jó oldalt ahol RFT elektromos készülékekhez forgalmaznak alkatrészt.[url]http://www.rft-ersatzteile.de/ersatzteile.htm[/url]
Nem tudja esetelg valaki melyik potméterrel szerelték a Berlin A100-as rádiót?Van néhány az alkatrészek között,kis szerencsével egyezik valamelyikkel...

5481 Csády Szabolcs 2013-03-19 16:21:54  Előzmény:Bajáki Péter: 66410

Kösz a tippet, de én inkább megválnék az enyémtõl. Akit érdekel, az megtalálhatja a [urls=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/karosszeria/60_as_evekbeli_3_reszes_trabant_de_luxe_lokharito_1729120976.html]Vaterán[/urls].

5480 Muczán Gábor 2013-03-19 11:19:08  Előzmény:Bajáki Péter: 66409

Szia,

Már kapcsolatban vagyunk velük 2 hónapja ez ügyben. Mi is meglátogatjuk ill. részt kívánunk venni a rendezvényükön. illetve õk is jelezték hogy szombaton átjönnének egy "küldöttséggel" hozzánk. Mivel egy napon van két rendezvény, legalábbis a mi szombati Premieres találkozónk beleesik az õ rendezvényük "idejébe". Õk is azért szervezték erre a hétvégére a programjukat, mert a tavalyi OT-sokadalom is így állt össze. Mivel az OT-Expo, a sokadalom "húzórendezvénye" már nem lesz idén megtartva, ezért csak szimplán egy hétvégén tart több egyesület rendezvényeket, melyeket egymás között propagálnak, együttmûködnek. Így egy színes hétvége kerekedik, több helyszínen.

MG

5479 Bajáki Péter 2013-03-18 23:33:19  Előzmény:Csády Szabolcs: 66125

Szabi! Ezt nézd:

[imgw]http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/89/24/39/3089243973[/imgw]

[url]http://aukro.cz/roh-k-chromovanemu-prednimu-narazniku-1-trabant-i3089243973.html[/url]
[i](Módosította BajakiPeter 2013.03.19. 00:33-kor)[/i]

5478 Bajáki Péter 2013-03-18 23:18:27  Előzmény:Segesdi István: 66408

Ez egy nagyon jó kezdeményezés, mind Klub szinten ott a helyünk, mint egyénileg. Szuper.

5477 Segesdi István 2013-03-16 11:19:03

Sziasztok!

Szeretném felhívni a figyelmeteket egy jónak ígérkezõ veterános programra:
http://retropartyzanok.veteranzsiguli.hu/index.html

Üdvözlettel,

István

5476 Bajáki Péter 2013-03-09 23:22:19

[url=http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi/trabant/601_es_trabant_kombi_elado_alkat_resznek_1723659275.html]Öreg kombi vaterán[/url]

[imgw]http://p1.vatera.hu/photos/b0/4f/cb66_4_big.jpg[/imgw]
[imgw]http://p1.vatera.hu/photos/b0/4f/cb66_2_big.jpg[/imgw]

[i](Módosította BajakiPeter 2013.03.10. 00:22-kor)[/i]

5475 baumann sanyi 2013-03-08 00:36:40  Előzmény:jocking .: 66401

Szia. A facebookon ---OLDTIMER SHOW------------OLVASHATSZ

5474 Bajáki Péter 2013-03-06 17:12:06

Ótvaros, ótvaros, de legalább 1967-es!

[url=http://aprod.hu/hirdetes/wartburg-1000-IDoIiC.html#54254a5a3e;r:;s:]Wartburg 1000[/url]

[img]http://img02.aprod.hu/images_aprodhu/5890162_5_644x461_wartburg-1000-veszprem.jpg[/img]

5473 jocking . 2013-03-05 11:05:26  Előzmény:Muczán Gábor: 66403

Még nem is a szervezõvel lenne bajom, hanem azzal, ha a tevékenységét "frencsájz" szerûen csinálná.:rolleyes: Vagyis ha ez a más nevû rendezvény hozza az eddigi OT Expo színvonalát, akkor nem lesz gáz. De ha a vasúttörténeti parkba is úgy csinálják, mint az oltimer showt, hogy megnézhetsz 20 motort meg 15 autót 5 ezerért, az már qrvagáz lenne. :S

5472 Muczán Gábor 2013-03-05 10:50:07  Előzmény:jocking .: 66401

Teljesen jól tudod, a "Oldtimer Show-s" ember üzlete az egész. Még az OT Expo-hoz kapcsolódó klubos kieg rendezvényeket. /sokadalom/ is "átvette" közel 100%-ban. Az más kérdés, hogy ez a csomag nem volt védett dolog, így ez nem jogi kategória. Megcsinálta és kész.

Ahogy "finoman szóltál", sokan éreznek hasonlóan.

A belépõk általában már nem olcsóak, de ezek vállalkozások, nem szociális intézmények.

A Klubok dolga hogy ingyenes rendezvényeket gründoljanak össze, ezért is vagyunk mi is benne az április 27.-i Oldtimer Premierben. A bevásárlóközpont fantáziát látott benne, mi meg élünk a lehetõséggel. Ingyenes a rendezvény, és eddig mindenki jól érezte magát. A szervezõk sem tépték egymás idegeit a pénzügyi feszültség miatt. Ez a legjobb megoldás jelenleg.
Lehet hogy nem lesz egymillió Eurós kocsi kiállítva, dekiállítási anyagban, hangulatban hoztuk a szintet. Mert azt igazából a résztvevõk hozták;-)

MG

5471 pete sándor 2013-03-04 17:42:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 66400

Az akkoriba azt ÁFOR-nak hivták

5470 jocking . 2013-03-04 15:50:17

Valakinek nincs valami bõvebb infója a jövõ hétvégi (márc. 15-17.) veterános rendezvényrõl, amit a vasúttörténeti parkban terveznek megtartani? Azért érdekelne, mert Oldtimer Expo-n már voltam, az viszont tavaly nem ott volt (vagy talán nem is volt?), idén meg Veteránok Hétvégéje cím alatt fog futni a rendezvény a vasúttörténetiben. Ez azért van, mert amennyire utána tudtam járni, ugyanaz fogja rendezni, aki az Oldtimer Show-t is. Ezzel csak az a bajom, hogy az a rendezvény finoman szólva is nem nyerte el a tetszésemet (kevés autó volt, de legalább kurvadrága belépõért), így kockázatos lenne vidékre felmennem mindenféle infó nélkül.
Tehát ha valaki tud valami arról, hogy mi készül, ne tartsa magában.:)



[i](Módosította jocking 2013.03.05. 12:02-kor)[/i]

5469 Csády Szabolcs 2013-03-01 20:54:15

Tudom, hogy nem NDK-s produktum, hanem a haldokló nyugat terméke, de mégiscsak veterán, s hátha van itt olyan, aki ebben a témában is kicsit jobban benne van.

Ezen a képen a Mini olajbetöltõ sapkáján a nagy olajipari vállalatok neve mellett jól látom, hogy ott van a MOL is?

[imgw]http://cdn.speedhunters.com/wp-content/uploads/2013/02/Mini_Cooper_S_1963-026.jpg[/imgw]

A kép a [urls=http://www.speedhunters.com/2013/02/up-front-fun-with-the-original-mini-cooper-s/]következõ cikkból[/urls] származik.

5468 Csády Szabolcs 2013-02-28 22:31:40  Előzmény:Bajáki Péter: 66398

A 3 pólusú, ha jól tudom púposokhoz, esetleg korai 601-esekhez való. Minden esetre az a korábbi verzió. Ránézésre megállapítható, hogy 3 vagy 4 pólusú. A 4-esnek van egy kis "nyaka".

3 pólusú:
[imgw]https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/image_21100_1.jpg[/imgw]

4 pólusú:
[imgw]https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/image_21110_1.jpg[/imgw]

5467 Bajáki Péter 2013-02-28 21:06:37

Na, képzeljétek, ma volt szerencsém kezemben fogni egy régi fajta, autóba még be nem szerelt új gyújtáskapcsolót, amirõl korábban itt szó volt. Ki is próbáltam: nullahelyzet, gyújtás, indítás. Az "indítózás" akadálymentes volt, nem volt darabos. Parkolófény helyzetbe nem tudtam rakni, mert nem tudtam rugó ellenébe benyomni és elforgatni P irányába, pedig 1980/1-es volt. Három vezetéknek volt helye a bekötésnél. Ja, és amin csodálkoztam: gyújtás helyzetben nem tudtam kivenni a helyérõl! Tehát, amelyikbõl ki tudjuk venni a kulcsot menet közben is, az a 30+ évnek köszönhetõ extra. :-)

5466 Ackermann Balázs 2013-02-27 19:05:47  Előzmény:Kunyi Tamás: 66391

Hát, láttam már pár Trabit. :) Hirtelen nem is tudom fenn van-e ez a Trabant-original.de-n. Mindenesetre a kombikra már '88-ban tettek feketét, a limókra csak '90-ben és azokon sem mind. (amúgy a kombié kisebb és más dõlésû a C-oszlop miatt) Szerintem rendkívül undorító ez így feketében, de tegyük hozzá, hogy szerintem kb minden gusztustalan, amit a '80-as évek fétisei alapján feketére színeztek, kiváltképp a Tramp fekete rácsa ilyen, na ott aztán tényleg végem van. :D

Jocking: nem tudom mibõl van pontosan, szerintem ez acél lemez fekete mûanyaggal szinterezve, bevonva, az aluminium színû pedig alu, de nem tudom polírozható-e van annak egy "szálirányossága", szerintem dörzsi szivacs szerûen becsiszolták azokat eredetileg, de ha kisimítod egyre finomabb papírral szerintem polírozható. Ha sikerülne valahogy szólj kérlek, nekem is jobban tetszene fényesen és nekiesek megcsinálni. :)

5465 jocking . 2013-02-27 14:36:27  Előzmény:Bajáki Péter: 66394

Régebbi javítási útmutatókban szoktak lenni mûszaki rajzok, az a gond, hogy méretezés azokon sincs.

5464 Kárász Endre 2013-02-27 13:36:54  Előzmény:Bajáki Péter: 66394

Mikrométer, tolómérõ, rádiuszsablon, stb, stb. Ha fontos, hogy a gyári kivitel adatai legyenek, akkor tényleg csak így lehet... Ha egy funkcionálisan megfelelõ másolat kell, akkor szintén a méregetés a célravezetõ, csak ott néhány részlettõl el lehet tekinteni.
A Trabi legegyszerûbb alkatrészeinek egyikérõl van szó. Nehogy már ez ilyen fejtörést okozon egy egyetemi(!) hallgatónak! Persze átmásolni egy rajzot azért jóval könnyebb:)

5463 Bajáki Péter 2013-02-27 01:28:22

Nem rossz az a 600-as Trabi.

Szakértõ urak! A következõkben kérik a segítségem, így hozzátok fordulok:

[i]"Szia,

Kérdeznék valamit...
Nem tudod hogyan lehetne kideríteni a Trabi hátsó (régi fajta, kúpos,
nem lépcsõs) tengelyének gyári méreteit? Valamilyen oldalra (magyar,
vagy német), adatbázisra gondolok. (...) Egyetemi szakrajzhoz lenne szükség rá."
[/i]

[img]http://kepfeltoltes.hu/130227/tengely_regi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

5462 Csády Szabolcs 2013-02-26 22:35:27  Előzmény:Biacsics Gábor: 66390

A mobile.de-n találtam ezt az elég eredetinek tûnõ 600-as kombit, s a kép alapján én a szürke szövet mellett teszem le a voksom. Úgy tûnik, mintha a széle be lenne szegve, s nem hinném, hogy egy utólagos megoldást ilyen igényes színvonalon valósított volna meg az illetõ.

[imgw]http://i.ebayimg.com/00/$T2eC16NHJHgE9n0yEiwMBRC(dJzDPw~~_19.JPG[/imgw]

A kocsi [urls=http://suchen.mobile.de/auto-inserat/trabant-andere-oldtimer-trabant-600-kombi-stollberg/173890965.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24200&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.s earchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar]ITT[/urls] tekinthetõ meg.
[i](Módosította trabiszabi 2013.02.26. 23:36-kor)[/i]

5461 Zwick Gábor 2013-02-26 20:06:33  Előzmény:Biacsics Gábor: 66390

A bordásgumit a fa polcra gondoltam hogy alatta mi lehetett azt nem tudom kombiba sose ástam magam bele annyira. A háttámla a 600-asnál kalapácslakkos az tuti.

5460 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:54:02  Előzmény:Ackermann Balázs: 66386

És ezt csak így fejbõl? :D Azt hittem mindegyiken egyforma volt. Van ezekrõl valami adatbázis, melyiken milyen volt?

5459 Biacsics Gábor 2013-02-26 19:51:59  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66389

Az 500-asoknál (legalábbis a korai évjáratoknál biztos) még fekete volt a háttámla csomagtér felõli része.Tudomásom szerint a 600-nál már szürke kalapácslakkot használtak mint a hamutartóknál is.A padlón a gumiborítást én is mellõzom,inkább szürke filcet választottam.A pótkerék feletti polcra is vagy ez jön,vagy mivel az már a csomagtartó,meg ki is szerelhetõ lehet oda gumit teszek.

5458 Holnapy Gergely dr. 2013-02-26 19:03:21  Előzmény:Bodor András: 66388

Pardon, én ugyan nem írtam, csak itt biacs, csucsu meg én természetesnek vettük, de itt 600-as kombi Trabiról van szó, nem 601-rõl!
Szóval ott a hátsó ülés háttámlája a csomitartó felõl fém. Én erre kérdeztem rá, elõzõleg meg a felhajtható "fa" polcról értekeztünk, de az a 600-asben nem volt soha barna ill. vörös -legalábbis tudomásom szerint. De minden infót szívesen várok.
G