Ezt biztosan leírtam már. Mondanám, hogy keress rá, de ilyen úri funkciókkal nem rendelkezik a fórum. :D
Szóval. A peremezés után gyárilag a szórózás, becsiszolás, majd fényezés jön. Ezután tömítőmasszával mennek fel a díszlécek. Az alsó díszlécek is. Sajnos már nem emlékszem, de lécenként 2-3 pötty van kinyomva, ami általában ki is buggyan kissé. Ez egy jó támpont, ha meg akarunk vizsgálni egy autót, volt-e már fényezve.
A felső díszléchez visszakanyarodva: Mester karosszéria akrilt használtam fényezés után. Először felcsavaroztam a léceket szárazon, majd kb. 5 mm-rel beljebb húztam egy maszkoló szalag csíkot. Ezután leszedtem a léceket és megfelelőnek ítélt mennyiségű masszát nyomtam a felső lapjaikra. Ezután felraktam őket újra, csavarral. (Ja, a díszléc felső lapját is maszkolóztam.) A kibuggyanó tömítőt ujjal elhúztam. A maszkolókat frissen, éppen hogy csak emelve, és a tetőlemez közepe felé tartva lehúztam (értelemszerűen a díszléceken lévőket pedig magam felé húztam). Így alig keletkezett perem és tökéletesen ki van tömítve a kérdéses rész. Amúgy az alapozózások alkalmával került oda annyi festék, ami elégségesen kitömítette alapból a peremezést.
A lécek végénél elsimítottam a Mestert. Ha alulról alánézek a lécnél, akkor látható, hogy a kasztni és a léc között van némi rés itt-ott. Meg volt is. A 4T-mnél is, és ott sem volt amúgy kitömítve, szóval azzal a résszel nem foglalkoztam.
Amúgy, maga a peremezés is ki van tömítőzve gyárilag. A '80-as években nem tudom, mivel dolgoztak, mert olyat nem láttam megbontva. Viszont Szabi P60-asánál egyértelműen beazonosítottam az anyagot, amivel megkenték a perem alsó részét, amire ráültették a duroplastot (fölé szerintem nem ment semmi, csak kívülre, amit feljebb írtam). Ez az anyag nem más, mint a Loctite 5923 akkori megfelelője. Nagyon jellegzetes színe, állaga és illata van. És 50 év után is ragadt még. Egyébként alkohollal oldott fenyőgyanta, írja is a címkéje (kolofónium).
Szóval a tetődíszléchez is Mester ment (és ahogy írtam, az alsó díszlécekhez is). Meg ugye korábban írtam, a duroplastok felső peremeihez is és a hattyúnyak két felső, első sarkához. Plusz ami most nem jut eszembe hirtelen. :) Ezek gyárilag is ugyanabból az anyagból voltak, és én ezt találtam a leghasonlóbbnak. Annyi, hogy a duroplastok tetejénél tekercses kiszerelésű volt az alkalmazott ragasztó, ennek használata látszik is a gyári videón. Gyakorlatilag a megfelelő szélességben és vastagságban egy fóliára volt rányomva az anyag, majd ez feltekerve, amit használatkor könnyen rá lehetett illeszteni a karosszéria peremére, letekerni, majd egy mozdulattal eltávolítani a fóliát. Pár éve lehetett kapni a Csapinál.