Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5754 jocking . 2013-12-26 13:35:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 66684

Hogy érted, hogy "suzuki helyett"? Gondolom nem ez a mindennapos mászkálós autó...

5753 Ackermann Balázs 2013-12-26 00:42:56  Előzmény:jocking .: 66683

Volvo Amazon, '62-63 körüli. Mi is ilyennel toljuk lassan 5 éve Suzuki helyett és mocskosul jó kocsi amúgy. ;)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131226/DSC02632_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5752 jocking . 2013-12-23 09:53:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 66682

Na, az a CG-75-97 biztos nem szoci autó... Talán volvo?

5751 Csády Szabolcs 2013-12-22 23:05:16

[urls=http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2013/12/09/budapest_1960]Színes pesti fotók a '60-as, '70-es évekbõl:[/urls]

[imgw]http://1.bp.blogspot.com/-3v58HGwstMU/UqRaH0UzHsI/AAAAAAAAWCg/zmcArUnmoXI/s1600/Budapest+in+1956+(1).jpg[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2013.12.23. 00:06-kor)[/i]

5750 Kiss Krisztián 2013-12-12 15:49:46

Gyári újnak tünik..
[url]http://aprod.hu/hirdetes/trabant-henger-ID1HfFD.html#18c4227962[/url]

5749  Spityu 2013-12-11 22:45:24  Előzmény:Csády Szabolcs: 66679

Köszi a prospektust!

Felmerül bennem egy kérdés: a 26-27. oldalon látható Wb kombi nem de Luxe változata 1981-bõl mennyit érhet? 38e km, patikára hozható állapot (lökhárítót kell cserélni hátul). Végig garázs, 1x éve áll, 1. tulajdonos. A színe a prospektusban lévõ szín. Érdemes lehet megtartani? Belülrõl nagyon-nagyon jó állapotban van. De kívülrõl is, csak kell neki egy könnyû polír.

5748 Csády Szabolcs 2013-12-11 22:05:55

[urls=http://www.wartburg-camping.de/forumbilder/genex/GenexKatalog1977.zip]INNEN[/urls] letölthetõ az 1977-es GENEX katalógus, mely az NDK-ban akkor megvásárolható autótípusokat mutatja be.
Kellemes nyálcsorgatást!

5747 Zwick Gábor 2013-12-10 18:54:08  Előzmény: Spityu: 66674

Fénykép ok! Nekem is megtiszteltetés lenne!

Kockatrafó nem csak a ház miatt érdekes hanem a tekercsek miatt is, de ez sajna üres teli inkább érdekelne vagy inkább csak a tekercs

5746  Spityu 2013-12-10 11:43:40  Előzmény:Kiss Krisztián: 66676

Tudtommal a doboz miatt keresik leginkább, úgy rémlik, hogy 1-2 éve is egy üres ment el valami 15-20ezerért.

5745 Kiss Krisztián 2013-12-10 10:30:26  Előzmény: Spityu: 66674

Csak üres ...de köszi,kiváncsi leszek mi a vége :)

5744 Pátkai Antal 2013-12-09 19:54:57

Üdv!
Abban kérném a segítségeteket, hogy szeretnék magamnak Luxar árnyékolót gyártani.
Utána olvastam itt a fórumon és állítólag Pepe87 nevû klubtárs már készített ehhez valami mûszaki rajzot. Valaki esetleg tudna egy e-mail címet adni amin keresztül kapcsolatba tudok lépni vele mert ami itt az oldalon van arra nem reagál. Vagy ha esetleg valakinek van ilyen árnyékolója és letudná nekem méretezni az nagyon megköszönném.
Üdv.: Tóni
[i](Módosította Trabantman601 2013.12.09. 20:55-kor)[/i]

5743  Spityu 2013-12-08 19:58:03  Előzmény:Zwick Gábor: 66672

Alsóörs? Szívesen beállnék a púpos mellé vele legalább egy fénykép erejéig.

Más: vaterán van most egy púpos trafó - még - olcsón.

5742 Csády Szabolcs 2013-12-05 20:20:20

Valaki nem szedett már szét (és sikeresen össze is rakott) ilyen biztonsági öv csatot?

[imgw]http://i.ebayimg.com/t/original-Trabant-Sicherheitsgurte-Doblina-Paar-Gurtschloesser-Trabi-Wartburg-DDR-/00/s/MTYwMFgxMjAw/z/1nAAAOxydB1SnwK0/$_12.JPG[/imgw]

Olyan problémám van, hogy be bekattan, viszont kioldani nem lehet, csak ha a hátoldalon lévõ nyíláson át megnyomunk egy kis pöcköt...

5741 Zwick Gábor 2013-12-05 18:15:18  Előzmény: Spityu: 66668

Szeretem az ilyen patika gépeket :) Gratula.

5740 jocking . 2013-12-03 23:33:35  Előzmény: Spityu: 66668

[imgw]http://canitbesaturdaynow.com/images/fpics/1137/kitty_-(8)__large.jpg[/imgw]

5739  Spityu 2013-12-03 22:07:15  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66669

December-januárban igyekszem finishelni. Aztán mûszaki vizsga. De elõtte lehet, hogy kérek útvonalengedélyt, és tesztelem.
[i](Módosította Spityu 2013.12.03. 23:07-kor)[/i]

5738 Holnapy Gergely dr. 2013-12-03 21:44:52  Előzmény: Spityu: 66668

Hát te tényleg nyugodtan hajthatod téli álomra a fejedet...
Gratula!

5737  Spityu 2013-12-03 20:59:20

A tavaszt várva...
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/12/3/a1_2013_12_3_83gdz4rzf5.jpg[/imgw]

5736 jocking . 2013-12-02 14:59:22  Előzmény:Kiss Krisztián: 66666

Pécs vagy Kaposvár?:D:evil:

5735 Kiss Krisztián 2013-12-02 09:57:02  Előzmény:jocking .: 66663

Nem irok helyet és nevet,de van egy megye a dunántulon,ahol megtudják oldani okosba az OT vizsgát.Én már beszéltem az illetövel,nem vicc,tényleg létezik.Nos ezért lehet látni pl 500as trabit átfúrt,átmenö csavarral felrögzitett diszléccel,és rajta virit az OT.......(Ja,csak mondom hogy akitöl kaptam a telszámot,annak olyan autót helyeztek forgalomba,hogy az ég világon semmilyen(!!!!!!)papirja nem volt.Egy alföldi pajtából szedték össze.Ugy lapátolták össze a kocsit,a fontos (itt a vicc)hogy kivülröl jól nézzen ki....Végül is ez a lehetöségek országa,aki akar él vele,a többi meg 8órában dolgozik valahol... :)

5734 Biacsics Gábor 2013-11-21 22:41:32  Előzmény: Spityu: 66664

A szimering annyira nem tökéletes példa.Legalábbis az én estemben (mondjuk rá is fáztam emiatt).Mindenben az eredetiség volt a cél,de meggyõztem magam h az elsõ szimering helyére labintot teszek mert keveset fut majd a gép ,ne kelljen ennek a hibája (kiszáradása) miatt majd szétszedni.Most hányja a keveréket a labirintnál.....Zwickauban vettem pár db eredeti zöld szimeringet ami még puha is,ugyh csere lesz.Már csak egy 13mm-es szíjhoz való tárcsa kellene,mert az eredeti rövidebbre lett esztergálva h felférjen a fõtengelyre a labirint mellé...

5733  Spityu 2013-11-21 20:00:17  Előzmény:jocking .: 66663

Tudtommal alapvetõen nem. De amúgy annyira nem érdekel engem az OT vizsga.

1. A felújítás során egy csomó beszélgetésbõl az jött le számomra, hogy sokan úgy viszik oda a kocsit, hogy "jajj, csak észre ne vegyék, hogy nem eredeti". Kicsit más megközelítésbõl: mondom, hogy szimmeringgel rakom össze a motort, mert úgy volt gyárilag is, az az eredeti stb. Erre egy csomószor azt hallottam vissza, hogy "ugyanmár, tegyél bele labirintot, úgysem látják".
Na, pont ez az, ami nem érdekel; nem vizsgabiztosoknak, magamnak építem. Ha valami, akkor az önáltatás biztosan nem jellemzõ rám. :)

2. Elnézve néhány OT-s autót, számomra hiteltelen.

Amúgy érdekes a dolog, a kései csavaroknál már nem spórolták el annyira a kromátot, mint korábban. Jellemzõen az 1mm-rel kisebb laptávval készült csavaroknál. Lásd ESKA készletben a lengõkar csavarok.
[i](Módosította Spityu 2013.11.21. 21:02-kor)[/i]

5732 jocking . 2013-11-21 19:37:01  Előzmény: Spityu: 66660

OT vizsgán azért nem jár pontlevonás, ha valami jobban néz ki, mint ahogy gyárilag nézne ki? :D

5731 Kiss Krisztián 2013-11-21 19:25:43

Nos látni hogy fáradsz.Ezt a karbit is összekapkodtad..... :)

5730 Őry Gábor 2013-11-21 18:50:15  Előzmény: Spityu: 66660

Nem. Ajándéknak lenne szép.

5729  Spityu 2013-11-21 17:05:02  Előzmény:Őry Gábor: 66659

Azért kellett felkötözni, mert akkor még nem tudtam, hogy van forgódobos galvanizálásra is lehetõség ott, ahol csináltattam.

A karácsonyfát úgy érted, hogy búcsús lett? :D Sajnos picit szebb, mint a gyári, de inkább legyen ilyen, mint rozsdás, vagy valami idegen autó / karburátor alkatrészei legyenek felhasználva.

5728 Őry Gábor 2013-11-21 16:58:36  Előzmény: Spityu: 66658

És miért kellett felkötözni?

Egyébként igen szép lett. Karácsonyfa alatt szépen mutatna...

5727  Spityu 2013-11-21 16:06:38  Előzmény:Őry Gábor: 66657

A szívató karban lévõ pici hernyócsavar felkötözése vékony rézdrótra... na az volt az igazi perverzió. Galvánéknál (is) szerintem lebolondoztak a hátam mögött. :D

5726 Őry Gábor 2013-11-21 15:49:28  Előzmény: Spityu: 66656

A mûanyagcsõ pótlás?
Azért kell hozzá némi perverzió minden csavart fényesre takarítani...

Oszt a benzin hogy fog belefolyni sz úszóházba?
[i](Módosította orygabor 2013.11.21. 16:50-kor)[/i]

5725  Spityu 2013-11-20 19:53:46

A karbi is összeállt:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/11/20/a1_2013_11_20_d8km2y7df8.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/11/20/a1_2013_11_20_xlske6xktp.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/11/20/a1_2013_11_20_jl0uub66hp.jpg[/imgw]

5724 Csády Szabolcs 2013-11-19 12:47:45  Előzmény:Szabó Gábor: 66654

Na azok pont nincsenek nekem.
Akár ide is jöhet, vagy e-mail-ben.

5723 Szabó Gábor 2013-11-18 22:27:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 66652

Kösz! Tapétázás lesz.
A1-bõl karbi, elsõ futómû és tárcsafékes van.

[i](Módosította Bajusz79 2013.11.18. 23:28-kor)[/i]

5722  Spityu 2013-11-18 18:39:43

De jók! Nagy részét most látom elõször.

A hibás megjelenítésnek az az oka, hogy talán 5 soronként / url-enként kell írni valamit, talán egy szóköz is elég. Egyszer prokee leírta, de már nem emlékszem. Bug.

5721 Csády Szabolcs 2013-11-18 18:19:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 66651

Ez az utolsó nagyon nem akarja az igazságot...

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/5381510126_487c530877_o2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5720 Csády Szabolcs 2013-11-18 18:15:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 66650

Valamiért a nem megjelenõket a javítás után se hajlandó megmutatni, így azok itt vannak:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/2078194905_6bd69652ef_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/2186212138_d87a235b13_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/5381509770_38f94a69b6_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/53 81510126_487c530877_o2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2013.11.18. 19:19-kor)[/i]

5719 Csády Szabolcs 2013-11-18 18:07:54  Előzmény:Szabó Gábor: 66649

Ezek vannak még nekem. Nem mind Trabant, de valamilyen szinten kapcsolódik hozzá.
Esetleg ha valakinek digitális formátumban van más ilyen jellegû posztere, az ne tartsa magában!

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/__KGrHqN__oUFB0MWZ7NYBQqS_GRecQ__60_12_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/6001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/480723_320680398035971_1736846069_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/ 131118/2078194905_6bd69652ef_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/2078195195_593b60a87d_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/2083115865_95975d2365_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/2186212138_d87a235b13_o_www.kepfeltoltes.hu_.j pg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/3485714263_cbbc9c1e2f_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/5380905831_39c6d265ff_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/5380906091_ee26ae61f3_b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/ 5381509770_38f94a69b6_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/5381510126_487c530877_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/5381510126_487c530877_o1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/5381510126_487c530877_o2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/i mgw]
[i](Módosította trabiszabi 2013.11.18. 19:12-kor)[/i]

5718 Szabó Gábor 2013-11-18 15:03:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 66648

Akkor szólok, mert van még hely a falon. Szerintem nekem eredetiek vannak, így üveg mögé tettem õket, ami nem volt olcsó.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131118/tusrajz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5717 Csády Szabolcs 2013-11-09 16:16:21  Előzmény:Szabó Gábor: 66646

Több fajta is van:
-A4 - korabeli holland, német hirdetések
-A3 - A Trabant 1,1 alkatrész katalógusában található robbantott ábrák
-A1 - A [urls=http://www.trabant-original.de/otdbx/TDokumente_view.php]www.trabant-original.de[/urls]-n található robbantott ábrák, metszetek (Spityu, itt van 2T is, köztük az említett karbi is)

Mindegyiket én nyomtattam, nem eredeti, de így legalább nem sajnálom, ha rámegy valami.
Ha valakit érdekelnek az A4-esek is, akkor szóljon, s feltöltöm õket.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131109/P1040127r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2013.11.09. 17:17-kor)[/i]

5716  Spityu 2013-11-09 09:04:38  Előzmény:Szabó Gábor: 66646

Ahogy nézem, egy része 4T. Persze attól még jó.

A tulajt kérdezném, eredetiek? Anno egy fórumtárs hirdetett 2T karbiról ekkora méretût, sajnos, lemaradtam róla.

5715 Szabó Gábor 2013-11-09 08:47:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 66641

A 44-es Trabantos garázsos képen miféle tusrajzok vannak a falon?

5714 Kiss Krisztián 2013-11-01 21:24:18  Előzmény:jocking .: 66643

Szerintem ez évjárat beli különbség.Az alu feliratos régebbin,ezek szerint ferdén,míg az újabb típuson egyenesen.Mig valaki ezt is megcáfolja 2 másik képpel...:)

5713 Csády Szabolcs 2013-11-01 12:19:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 66641

A cikk második része sok képpel:

[urls=http://autotechnika.hu/cikkek/10402,veteranos-kiruccanas-salzburgba-ii-.html]Classic Expo Salzburg 2013 II. rész[/urls]

5712 jocking . 2013-10-31 23:18:27

Lehet elég hülye kérdés, de Universal-on így kell állnia/elhelyezkednie a DeLuxe feliratnak?
[imgw]http://www.endangeredcars.com/wp-content/uploads/2013/10/Trabant-601-Deluxe-Universal-3.jpg[/imgw]
(601 felirat eredeti helyen, deluxe jobbra)

Vagy inkább így?
[imgw]http://farm5.staticflickr.com/4111/5193150453_ae816e29a9_z.jpg[/imgw]
(balra tolt 601 felirattal)



[i](Módosította jocking 2013.11.01. 00:26-kor)[/i]

5711 Szalay Péter 2013-10-31 17:06:12

Üdv Urak! Régebben árult valaki utángyártott 600-as Trabant dísztárcsákat! Azt hiszem árult ugyanõ bogárra valót is. Tud valaki valami elérhetõséget? Köszönettel..

5710 Csády Szabolcs 2013-10-28 19:00:25

Haverommal és kollégámmal 19-én elmentünk a Trabantommal Salzburgba és vissza kevesebb, mint 24 óra alatt Ausztria legnagyobb veterán kiállítására és vásárára. Most a rutinosabb versenyzõk felhördülhetnek, hogy 4T-vel könnyû (itt jelezném, hogy az az utazótempó, amit a motor is szeret kb 10-20km/h-val több csak, mint egy 601-nél), de ezt a kis könnyebbséget azzal ellensúlyoztuk, hogy igazi veterános életérzés céljából autópálya és GPS használata nélkül teljesítettük a túrát, másod, harmad és ki tudja hányad rendû utak használatával, a hegyekben tekeregve.
Errõl készítette el beszámolója elsõ részét a Mitfahrerem, mely a készített képek 1/3-adát is tartalmazza. Fogadjátok szeretettel:

[urls=http://autotechnika.hu/cikkek/10401,veteranos-kiruccanas-salzburga-i-.html]Classic Expo Salzburg 2013[/urls]

5709 Kiss Krisztián 2013-10-28 07:51:51  Előzmény:Bozó Ákos: 66639

Ezen ne is agyalj,hiszen minden új termék(az autóipar alkatrészei,vagy bármi más,pl egy vasaló)úgy készülnek,hogy tanult,okos,szakképzett szerelö mérnök ember tervezi meg az adott dolog élettartamát/óra.Hiszen nem az a biznisz hogy örökre jó legyen,hanem hogy vegyél újat.Lehetne mesélni,hisz tele van vele a net.(egy autónál pl elég egy panel ami miatt nem indul egy autó,és akkor a tulaj elfogultan nem a márkát szidja,hanem a panel gyártóját,miközben kifizet 150+áfát azért a panelért,amire van egy év jótállás,és lám,2év múlva megint azt kell venni mert elromlott....(megtörtént eset,Merci kis busz)De sorolhatnám,futárként rengeteg alkatrészt vittem,és storyt halottam nem egy márka kereskedõnél....

5708 Bozó Ákos 2013-10-27 15:56:44  Előzmény: Spityu: 66635

Mindig úgy elcsodálkozom, amikor Trabi motort látok, fõleg ilyen kitûnõ állapotban. Igényes munka! Az a szerelõpad is praktikus.

Amikor én is szétszedem egy kis takarítgatásra, mindig megcsodálom. Pedig 50 éves tervezés, kicsi, de "zajos"(amit szeretek), gyege... de amikor beindítom, attól alig van jobb érzés a világon. Ez is biztos ilyen élményeket fog neked generálni, illetve tette azt, míg ment.

És ilyenkor mindig elgondolkozom, hogy ez a mocsok világ, meg a gazdaságpolitika nyomja az arcunkba a négyütemût, meg a retek dízelt, hogy annak is felemelhessék az árát, s nem hiszem el, hogy a mai technikával nem tudják megoldani a környezetkímélõ 2t-k gyártását. Bár az olaszok most csináltak valami brutál kis masinát, ami 50ccm és 14 LE, s tartja a környezeti normákat is. Csak semelyik gyárnak sem éri meg az, hogy mi itthon meg tudjuk szerelni, illetve, hogy kb 5 alkatrészbõl álljon az erõforrás. Arról nem is szólva, hogy már rég elektromos gépeknek kellene furikázni, bár mi örülünk, hogy még hangja van a fenevadnak. :)

5707  Spityu 2013-10-27 13:38:44  Előzmény:Kárász Endre: 66637

Gondolkoztam rajta, hogy valamivel lekezelem. Pl. lemaratom és lefújom fekete hõálló feketével (utólag megtudtam, hogy amúgy lepörögne márkától függõen 10 perc - 1 év alatt). Ez esztétikus lenne, de nem lenne eléggé gyárias, így elvetettem az ötletet. A pácolás sem lenne idõtálló, szóval marad így. A leveles rozsdát eltávolítottam, a kúpot és a csatlakozókat megsíkoltam, ennyi.

Kicsit jobban aggaszt a kissé bemattult alu alkatrészek látványa, de annyira az sem vészes.

5706 Kárász Endre 2013-10-25 19:10:29  Előzmény: Spityu: 66635

Ezt öröm nézni! Ráadásul a képek láttán csak megerõsödik az emberben az a hamis képzet, hogy milyen egyszerû összerakni a Trabi motorját... Pedig valami apróság mindig beköszön :)A leömlõ öntvényét nem próbálod valamivel óvatosan bepácolni szürkés-feketére? Szerintem a csavarok feketítésére használt folyadék (talán valamilyen ólomsó oldata) tudna ilyet. Bár az öntvényeknél mindig felvetõdik, hogy homogén lesz-e a végeredmény.

5705 Őry Gábor 2013-10-25 05:51:49  Előzmény: Spityu: 66635

Fincsi!