Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5852  Spityu 2014-04-17 06:39:11  Előzmény:Kiss Krisztián: 66780

Atyaég... nem értek nagyon hozzá, de ez tuti pálcával hétmillió amperen készült. Függetlenül a gányolás módjától a tarkólövés jár.

5851 Kacsándi Szabolcs 2014-04-16 19:49:57

Hello mindenkinek!
Hosszú idõ után újra hozzá lehet szólni a fórumhoz valamilyen oknál fogva.Már nagyon rég jártam erre.Néha beleolvastam a fórumba,de ahogy láttam nem sok minden történt a pár év alatt.
Ahogy Spityu képén látható én is váltottam.Az 500-as felújítása sajnos megfeneklett,de jött helyette egy 600-as,aminek már a nevemre szólnak a papírjai és sosem volt kivonva a forgalomból.63-óta járta az utakat.2001-ben még volt mûszakija.Ha minden jól menne,de nem így történik,akkor a nyárra elkészül.Már nagyon várom,20 éves terv válna valóra.:)

5850 jocking . 2014-04-16 13:53:26  Előzmény:Kiss Krisztián: 66780

Azt, hogy "megvenném", remélem úgy értetted, hogy az veszi meg neked, aki ezt a gányolást elkövette...

5849 Kiss Krisztián 2014-04-16 13:20:40

Nos múlt pénteken elvittem az 500as trabim szélvédö alatti díszléceit,hogy a rajta levõ átmenõ furatokat eltüntessék.(awi-val ez a volt kollégámnak csemege lett volna,5-ös furatok)Hát az eredmény láttán majdnem elsírtam magam.A díszléc több helyen elégetve,eltörve,akkora muglikkal összeheggelve hogy áááááááá
Szóval kuka..
Ha lenne valakinek eladó megvenném..a két körives,és a soför ajtóra való kellene..
Köszi
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140416/diszl_c_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140416/diszl_c_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5848  Spityu 2014-04-15 06:43:42

Feje tetején a világ... Szabinál:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2014/4/15/a1_2014_4_15_wio80y7me5.jpg[/imgw]

5847 Giczei Balázs 2014-04-12 18:43:02

sziasztok
köszi a hozzászólásokat! igazából én tényleg az apróságokra gondolok, mondjuk ez új volt, h a hûtõrács alatt matt fekete a szín. az enyém egy 76' os 601-es. akkor ez egy nagyon alapos utánnajárós téma, ja, meg h a küszöb is más... azt hittem többet tudok a trabiról. mondjuk nagyon kíváncsi lennék, ha volna ilyen leírás valakinek, vagy olyan elérhetõsége, ahol ilyeneket be lehet szerezni: fehér gumi a díszlécben, szürke az ablakok köré.
viszont a spityu hozzászólásában nagyon megfogott, h ne a vizsgáztatóknak építsünk, hanem magunknak! ez így igaz!
de tényleg kíváncsi lennék, h meg tudnám e oldani.

5846  Spityu 2014-04-08 11:51:15  Előzmény:Giczei Balázs: 66773

Ahogy az elõttem hozzászólók már elmondták, nem annyira szigorú az OT vizsga. Én azt hallottam/tapasztaltam/láttam, hogy a keleti blokk gyártmányainál szigorúbbak, mivel jobban ismerik azokat a típusokat. De láttam olyan (nem klón!) autón (Vw) OT rendszámot, aminek a fényezése nem felelt meg a gyári színkombinációnak, helyenként mattra volt fújva (ami amúgy normál volt eredetileg). De láttam már a patinánál elõrehaladottabb rozsdával rendelkezõ kocsit is.

A fentiek miatt hiteltelennek tartom az egész OT vizsgát, nem gondolom, hogy elérendõ cél volna. Nem hiszem, hogy attól vagy annak hiányában jobb/rosszabb veterán autó volna az adott kocsi. Ha rám hallgatsz, magadnak építed és nem vizsgabiztosoknak. (Legalábbis én mindig ezt mondom.)

Ami a javításokat illeti, szerintem az a lényeg, hogy normálisan legyen eldolgozva, kivitelezve. A torony ne egy négyszögletû hernyóvarrattal legyen körbekerítve, hanem szépen, élhegesztéssel, amit max. rétegvastagság mérõvel lehet kimutatni. A kipufogó szintén nem lesz problémás, ha a gyári specifikációnak megfelel. És igen, egy-két apró karc, patina szerencsére nem gáz, vagyis ha még egy bizonyos határon belül van a hibamennyiség, az belefér, max. levonnak néhány %-ot. Who the f*ck cares.

De a legfontosabb, hogy hulljon a forgács, mert, igen, venni bárki tud, akinek van pénze. Persze az építés is tud költséges lenni, de mégsem üres költekezés. Gondoljunk csak az "innen szép gyõzni" rozsda-humusz kompozitból akár egy évtized alatt megszületõ 50+ éves Trabantokra, P70-esekre stb.
[imgw]http://papasspeedshop.com/speedshop/images/DSCF0823.JPG[/imgw]

5845 Csády Szabolcs 2014-04-08 11:11:44  Előzmény:Bajáki Péter: 66774

"...lehetõséged volt tuningolni házilag, ezt tekintve nem koridegen, de egy OT-snál nálam nem maradhatna. Normál kocsinál természetesen belefér."

Azért túlzásokba ne essünk szerintem. Ha jól tudom a gyári/korhû tuning kiegészítõket OT-n is megengedik. Ennyi erõvel a bólogatós kutyáért is buktatni kellene, mert Jürgen nem hegesztette a kalaptartóra Zwickauban.

Szerencsére ahogy jocking is mondta, kezd eltolódni a vizsgabiztosok értékrendje egy jó irányba, hisz egy eredeti, de patináns jármû értéke nagyobb, mivel túlrestaurált kocsija bárkinek lehet, az csak pénz kérdése.

5844 jocking . 2014-04-08 09:17:38  Előzmény:Bajáki Péter: 66774

Azért 1-2 dolog, amit írtál, már korántsem ilyen szigorú. Elemcserékbe nem szólnak bele, fõleg azért, mert eleve úgy kell pl. egy küszöböt kicserélni, hogy az eleve tudja a gyári specifikációkat (hogy lett felhegesztve, ne legyen gyengébb, mint a gyári,...). Ha egy normális lakatos cserél rohadt részeket, akkor észre sem fogják venni, hogy bármi is cserélve volt.
Sokat enyhült az OT vizsgáztatás az elmúlt években. Ma már egy bizonyos fokú patina megengedett. Ha pl. a fényezés nem tökéletes, mert pl. ahol 20 évig állt az autó, nekidõlt valami, akkor a pattogzódás/karc maradhat, mert néha többet számít az, hogy eredeti a fényezés. Tehát egy normál állapotú (= szép, de nem patika) is simán lehet veteránminõsített, a tákolás (gyáritól eltérõ hegesztés, típus- és koridegen alkatrészek) és a szétrohadt kaszni az, ami bukási ok lehet. Ez az "olyannak kell lennie, mintha most gyártották volna" dolog már egy ideje nem játszik.

EDIT:
A veterán vizsgáztatás nem egészen úgy megy, hogyha egyvalami nem tökéletes, akkor bukó. Százalékok vannak. 100% a full gyári, újszerû kocsi, az egyes hibák pedig különbözõ százalékértékekkel csökkentik a 100-at. Van egy határ (nem tudom pontosan, talán 80%), ami alatt bukik az autó, felette megkapja a minõsítést. Az, hogy nem fekete a maszk rács alatti része, max. egy kis % levonás lehet(ett), de hogy nem bukó, az biztos. 2 biztos bukó ok, ha pl. egy trabit metálnarancsra fényezel, mert olyan gyárilag nem volt, vagy ha belehajítasz egy V8-at az elejébe. :rolleyes:
[i](Módosította jocking 2014.04.08. 11:21-kor)[/i]

5843 Bajáki Péter 2014-04-07 23:23:23  Előzmény:Giczei Balázs: 66773

Szia,

Nem tudom, hogy mennyire aprólékosak és szõrszálhasogatóak mostanában a minõsítést végzõ vizsgabiztosok.
Küszöbcsere - szerintem, ha minõségi munka, akkor okés. (Ha küszöbcsere elõtt állsz, akkor figyelj oda, hogy a '83 vagy az elõtti kocsiknál még a [url=http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL1A2MDEtMTk3OS00cy1MaW0vMDIuaGlkZGVuLmpwZw==]lefele hajló küszöb[/url] való, utána meg a [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/Trabant_601_Mulhouse_FRA_002.JPG]gumiperemes[/url].

Festés: igencsak hibátlannak kell lennie. Lepattogzás, rozsda, nem megengedett, újrafényezés esetén megfolyás, igénytelenség szintén nem megengedett.

Újrafényezés esetén figyelj oda, hogy a hûtõrács alatti terület mattfekete legyen. Én nem engedtem volna át az alábbi Trabit a minõsítésen:

[img]http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload/1310/Traba201310312015/img/n007.jpg[/img]
[center][i]forrás: [url=http://www.origo.hu/auto/20131008-autot-a-dolgozo-nepnek-trabant-601s-polski-fiat-126p-zaporozsec-968a-osszehasonlito-teszt.html]Origo - Autót a dolgozó népnek![/url][/i][/center]

Figyelj a részletekre:
Pl. krómkeretes kilométeróra 1980-ban szintén nem volt jellemzõ:

[img]http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload/1310/Traba201310312015/img/n043.jpg[/img]
(jóóó, lehetõséged volt tuningolni házilag, ezt tekintve nem koridegen, de egy OT-snál nálam nem maradhatna. Normál kocsinál természetesen belefér.)

Egyszóval a kocsinak úgy kell kinéznie, mintha most vetted volna át a Merkur telepen. Minden típustörténeti tényt neked kell bizonyítanod korabeli leírás, prospektus, gyári dokumentáció alapján, ha azt megkérdõjelezik.

Ennyit tudok most így elöljáróban elmondani. Infóim elméleti ismeretek, ha valamiben tévednék a többiek javítsanak ki. - Gyere ki a [url=http://oldtimerpremier.hu/]tavaszi találkozóra[/url], nézelõdj, kérdezgess olyan emberkéktõl, akik részt vettek ilyen muzeális minõsítésen.

Ha komolyan érdekel a téma, olvass utána a mavamsz honlapján itt:
[url]http://mavamsz.hu/muzealis_minosites/659/muzealis_minosites_szabalyzata[/url]

Gyakori kérdések: [url]http://mavamsz.hu/gyik[/url]

[i](Módosította BajakiPeter 2014.04.08. 01:26-kor)[/i]

5842 Giczei Balázs 2014-04-05 15:27:26

sziasztok!
az lenne a kérdésem: veterán minõsítést szeretnék egy 601-re, de nem tudom mennyire aprólékosak a vizsgán. nem a mûszakira vagyok kíváncsi, mert azt tudom h meg kell felelni, hanem az eredetiségeken. pl, küszöb csere, hattyúnyak, tornyok cseréje, kipufogó.
vagy mondjuk teljes festés
köszi a segítséget

5841 Bajáki Péter 2014-03-21 00:48:59

Szia,

Wartburg 311-ben nem vagyok otthon, de annyi biztos, hogy nem kell beleraknod övet. Ok: a KRESZ szerint abba az autóba nem kötelezõ övet raknod, amelynél gyárilag nem alakították ki az öv felfogatási pontjait. (te meg házilag nem furkálhatod össze csak úgy a karosszériát, mert azzal veszélyeztetnéd annak merevségét.) Így tehát nincs öv pl. Balázs '66-os Trabantjában, '57-es Opeljében.

Wartburg 311-es kapcsolatos kérdést dobd be nyugodtan a Wartburg topicba is, illetve az index fórumon keress utána Pintér Zoltánnak (pizo). Wartburgban még jártas Takács Dénes is.

Péter

5840 dr. Kopp Kristóf 2014-03-18 10:11:47

Sziasztok,

olyan kérdéssel fordulok Hozzátok, hogy szeretnék venni egy 311-es Wartburgot, találtam is egy szép darabot, viszont én nem nagyon értek hozzá, ezért szeretném a segítségeteket kérni. Akár abban is, ha valamelyikõtök eljönne velem megnézni, de ha nem, mindenképpen szeretném tudni, hogy mire kell figyelni, hol lehet vele probléma, amit esetleg laikusként nem látok?
A forgalomba helyezésnél pl. nem gáz, hogy nincs benne biztonsági öv (a hatvanas években nyilván nem kellett), meg ilyenek.

Tényleg minden tanács, hozzászólás nagy segítség, illetve az is, hogy van-e olyan szervíz, ahol foglalkoznak ilyen típussal.

Köszönöm szépen elõre is válaszaitokat

Üdvözlettel Kristóf

5839 Gyapjas Gergely 2014-03-15 20:54:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 66763

Nézd meg a gumik.hu kínálatát.

5838 Kiss Krisztián 2014-03-13 09:41:18  Előzmény: Spityu: 66768

Igen elég foghíjas de ezt sokan nézik.
Április 26 Baja fõtér sincs rajta,tavaly voltam,nagyon jó volt,szép idövel,és ebédet is kap aki veterán jármüvel érkezik,de a többiek sem maradnak éhen,egy honvédségi "gulyáságyú"ban készül az ebéd!!
[url]http://www.sportmotor.hu/motoros_esemenyek/kiallitas/?ei=3524[/url]

5837  Spityu 2014-03-12 11:49:36  Előzmény:Kiss Krisztián: 66767

Köszi az infot, lehet, kinézek a pécsire. A linket láttam, de úgy emlékeztem, hogy vannak évente ismétõdõ tavaszi börzék - amiket nem látok a listán.

5836 Kiss Krisztián 2014-03-12 11:20:02  Előzmény: Spityu: 66766

Öööö,tudom hogy nem ezt kérdezted,de most 15.-én,siófokon Obi parkoló,és pécsen Opel penthe.Sajnos mivel egynapra esik,szerintem a pécsin nagyon kevesen lesznek,de ez csak az én véleményem. :)Amugy itt megtalálod:[url]http://www.veteran.hu/esemenynaptar/66[/url]

5835  Spityu 2014-03-12 09:36:33

Hali!

Meg tudná mondani valaki, hogy mikor és milyen (felhozatal) veteránbörzék lesznek tavasszal Budapesten vagy vonzáskörzetében? Április-május érdekelne. Köszi.

5834 Csády Szabolcs 2014-03-12 08:00:00

Félreértettél.
Mindenképpen radiált szeretnék.

5833 Holnapy Gergely dr. 2014-03-11 22:41:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 66763

Itt van Szicsu cikke errõl, 10 évvel ezelõttrõl:
Nyilván az árak nem relevánsak, de kiindulásnak tökéletes.

http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41a614cf97f4c


Heidenau-t szerintem Elnök Úr is tud neked szerezni:

https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Reifen-Zierringe/Diagonalreifen-Heidenauer-5-20x13-P36-Trabant-601::62.html

5832 Csády Szabolcs 2014-03-11 19:05:35

Gumi vásárlás elõtt állok. Mivel nem OT-s a gép, de a szívem csücske a diagonál, fõleg a mintázat sajátos bájából fakadóan, ezért érdeklõdök, hogy létezik-e diagonálhoz hasonló mintás radiál?
Esetleg valami nosztalgikus mintás radiál?
Elõre is köszönöm!

5831 Támba Csaba 2014-03-06 18:57:33  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66753

I. rész:
Tömössy M. Jenõ: Gépjármûvek villamos szerkezetei
(Mûszaki Könyvkiadó, 1961.)

II. rész:
Tömössy M. Jenõ - Frank György: Autó-Villamosság
(Mûszaki Könyvkiadó, 1981.)

Szívesen :)

5830  Spityu 2014-03-06 11:37:23  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66752

Ha jól látom, újra lett horganyozva minden: csonk anya, tõcsavar (mintha látszódna a kötözés által kitakart rész). Csapinál kapni egyébként gyári új tõcsavarokat korrekt áron, gondoltam, szólok. Arról lehet felismerni, hogy a végén az utángyártottal ellentétben nem a leszúrás csonkja látható, hanem egy kis négyszög alakú benyomódás. Továbbá a feje sem lapos - a túlsó végén -, hanem kráteres.

5829  Spityu 2014-03-06 11:34:55  Előzmény:Kárász Endre: 66758

A zöld lakkal van leokádva sokszor a kuplungtárcsa fémszerkezete is.

Gyantával / paraffinnal locsolva láttam már dugattyú csapszeget, régi féltengely elemeit, váltó fogaskereket egyaránt.

5828 Kiss Krisztián 2014-03-06 10:53:02  Előzmény:Pátkai Antal: 66756

Én itt egy helyi autó dekorostól rendeltem,de ha rám irsz privátban,akkor elküldöm a bp-i nagyker nevét ahonnan ök rendelték.

5827 Kárász Endre 2014-03-06 08:55:42  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66757

Az a zöld, lakkszerû bevonat csupán korrozióvédelmi célokat lát el. Már ha ellátja... Jónéhány gyári új alkatrészen látni olyat, hogy a rozsda átüti ezt a bevonatot. A teljes igénye nélkül néhány alkatrész, ami ilyen zöld nyakonöntést kapott:
-Lendkerék
-Vezérlõtárcsa
-Hengerek belsõ öntöttvas felülete
-Kerékagy (a régi, kúpos változat, illetve a hengeres kivitelû hátsó agy)
-Fékdob
-Némelyik kuplungszerkezet

Érdekes módon az alkatrészek egy másik csoportjában egy igen vékony, gyantaszerû bevonatot alkalmaztsk. Ez egy sárgás-barnás filmréteg, amit sokszor a felületi rozsdával is össze lehet keverni. Sokszor pont abban segít, hogy el lehessen dönteni egy-egy alkatrészrõl, hogy gyári-e. Ilyenek pl.:
-Újfajta elsõ agy
-Újfajt (vékonyszárú, öntött acél) rugóvilla
-Függõcsapszeg
-Régi féltengelycsap
-Szilentek (!)
-Irányítókar (csonkállványnál ebbe megy a kormányösszekötõ)

Egyszer volt szerencsém megvenni egy gyári új komplett jobbos futómûvet. Ezen jól látszott, hogy a fékdob és a kerékagy matt feketére volt fújva.

Azt biztosan állíthatom, hogy a pótalkatrészként szállított és a gyárilag autóba épített egységek felületkezelése általában eltért. Erre pont a fékdob a legjobb példa.
Azt nem tudom, hogy vajon ez az ominózus részegységként összeszerelt futómû melyik csoportba tartozott, de azon egyértelmûen látszott, hogy össze-vissza volt okádva matt fekete festékkel. Kapott a csonkállvány, a féltengely (új fajta) gumiharangja, de még a függõcsapszeg perselyek tömítése is. Szintén jutott pl. a fékpofarögzítõ pöckök féklap hátulján kilógó végére is. Ezeknek a kadmiumus felületén jól lehetett látni, hogy csak úgy random szórták a festéket...

5826 Holnapy Gergely dr. 2014-03-05 21:42:00  Előzmény:jocking .: 66755

A tõcsavarok a kerékagyban rögzülnek (ez az a külön lap), és így szorulnak -majd késõbb rohadnak- össze a fékdobbal. Állítólag eredetileg, a Trabantokra felszerelt fékdob és agy fekete volt, én ilyet csak képen láttam újonnan, ezt élõben anno nem figyeltem meg. Viszont gyári pótalkatrészként most is van dobom, ami fényesebb zöldes színû festékkel kezelt (ez nem tudom mennyire hõálló). Én homokfúvás után nyilván hõálló festéket akartam felvinni, hogy ne az elsõ használatkor égjen rögtön le a festék róla. Így esett a választás a feketére.

5825 Pátkai Antal 2014-03-05 20:50:09  Előzmény:Kiss Krisztián: 66743

Szia!
Én is belevágtam a napellenzõ készítésbe de most elekadtam a projekttemmel. Neked honnan sikerült beszerezni az UV álló fóliát?
Eddig csak lámpa fóliát találtam de az nem az igazi és világosabb is.
Válaszod várom.
Üdv.: Tóni

5824 jocking . 2014-03-04 14:10:31  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66752

Érdekes, én úgy emlékeztem, hogy a tõcsavarok a dobban vannak, nem egy külön lapon... Viszont jó látni, hogy eredetileg fekete volt. Kéne ide az oldalra valami táblázat, hogy melyik alkatrészen milyen színû/típusú bevonat van gyárilag. Sok utánajárástól kímélné meg a felújítókat.:D

5823  Spityu 2014-03-04 11:52:35  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66752

Dettó így jártam el (dobok, agyak), Car System gyártmányú hõálló matt feketével. A rozsdát nem nagyon fogja meg, de amúgy eléggé kopásálló, jobban bírja, mint egy szimpla matt fekete spray.

5822 Gyapjas Gergely 2014-03-04 10:42:56  Előzmény:Támba Csaba: 66750

Nagyon szépen köszönöm!! Amúgy mibõl szkennelted be?

5821 Holnapy Gergely dr. 2014-03-03 22:08:42  Előzmény:Pápai László: 66748

Néha mégis a "cél szentesíti az eszközt"...
Mégsem illik a hõálló festéket alacsony hõmérsékletû fémre felvinni.
Lesz ami lesz alapon megpróbáltam jól idõzíteni. Így én a "felsõbb utasítást" csak a munkafolyamat végeztével, késve kaptam meg.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140303/IMG_4273_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140303/IMG_4278_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140303/P1050171_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5820 Kárász Endre 2014-03-02 14:31:58  Előzmény:Támba Csaba: 66750

Részletes, nagyon jó anyag! Arra azért érdemes figyelni, hogy itt két különbözõ változatról van szó, amit "IKA" éa "NDK" gyártmányként emlegetnek. Az a különbség, hogy az egyiknél("IKA") a gerjesztõ tekercs egyik vége fixen a D+ra van kötve és a szabályzó a másik kivezetés letestelését végzi, míg a második esetben("NDK") a geresztõ tekrecs egyik vége fixen a testen van és a szabályzó a másik kivezetésnek a D+ra kapcsolgatását végzi.

5819 Támba Csaba 2014-03-02 10:37:18  Előzmény:Támba Csaba: 66749

A 4. kép lemaradt az elõbb.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140302/NDK_RSC_4_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i](Módosította Tsaby 2014.03.02. 11:45-kor)[/i]

5818 Támba Csaba 2014-03-02 10:31:48  Előzmény:Támba Csaba: 66747

Itt a következõ adag:) Így már biztosan boldogulsz.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140302/NDK_RSC_1_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140302/NDK_RSC_2_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140302/NDK_RSC_3_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140302/NDK_RSC_4_www.kepfeltoltes.h u_.jpg[/imgw]

[i](Módosította Tsaby 2014.03.02. 11:41-kor)[/i]

5817 Pápai László 2014-03-01 07:48:01  Előzmény:Csády Szabolcs: 66746

Ez az! Látom nálatok is tiéd az utolsó szó::))

5816 Támba Csaba 2014-02-28 19:31:58  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66744

Itt a mûködési és beszabályozási leírás. Bocs', hogy csak most, de jól eltettem a könyvet, alig találtam meg:) És még van valahol plusz anyag róla, de azt is elõ kell kaparnom valahonnan :)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140228/RSC1_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140228/RSC2_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140228/6v_mz_k_sz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Tsaby 2014.02.28. 20:46-kor)[/i]

5815 Csády Szabolcs 2014-02-25 05:45:33  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66745

Ezt felsõbb utasításra "önként" elvetettem a mosógép szerkezeti integritásának megõrzése érdekében.

5814 Gyapjas Gergely 2014-02-23 18:54:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 66733

Mosógépben 40 fokon nem próbáltad színes ruhákhoz való mosószerrel? Nekem kék színû övénél mûködött csak betettem ruhák közé hogy a csatja ne zörögjön.

5813 Gyapjas Gergely 2014-02-23 18:50:10  Előzmény:Támba Csaba: 66736

Szia! Elõre is köszönöm.

5812 Kiss Krisztián 2014-02-20 15:41:52  Előzmény:Szabó Gábor: 66742

Na.Megint tanultam valamit,ezt nem tudtam,de ahogy látom más sem.. :)(mármint a csibészes dolgot)
Igen,a tekerö kivül van még egy,de akkor már túlzottan hasonlitana,inkább egyedi lesz.. :D :D

5811 Szabó Gábor 2014-02-20 10:25:39  Előzmény:Kiss Krisztián: 66719

Mielõtt magadra vennéd, a képen látható kocsi gazdáival beszélgettem, õk mondták, hogy a szóban forgó kiegészítõt régi autós körökben csibésznek nevezik.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140220/csib_sz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Mástól azóta sem hallottam.
A krómozással meg az UV álló fóliával megbuknék, de a krómozást ki lehet váltani a rozsdamentes acél vagy alu lemez polírozásával. Csavarbolt(Fermo Bt.) 5 perc sétára van, ha nem lenne polcon valami, akkor nekik van. Õk a félgömbfejû imbuszt 'D' fejû BKNY-nek hívják:)
Ha precíz akar lenni valaki, van mégegy alkatrész a tekerõn kívül, amit önteni vagy öntetni kell:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140220/359591997csib_sz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5810  Spityu 2014-02-18 07:05:34  Előzmény:Csády Szabolcs: 66740

Köszi! Ez érdekes. Én azt veszem ki, hogy oxidációs elven mûködik, hasonlóan a hipóhoz. Azonban van egy nem elhanyagolható különbség: ezt színes szövethez is lehet használni a leírás alapján.
Van egy a hipóhoz hasonló csodaszer, a hiperoxid. A korai évjáratok világos mûanyag felületeinél jól jöhet: [url]http://pctoc64.blog.hu/2012/10/23/besargult_retro_gepek_feheritese[/url]

5809 Csády Szabolcs 2014-02-17 20:02:22  Előzmény: Spityu: 66739

"Összetevõk: 30% felett aktív oxigén alapú fehérítõ. Tartalmaz: nátrium-perkarbonát. A Cleffekt folttisztító por hatékonyan eltávolítja a bor-, kávé-, tea- és gyümölcsléfoltokat. Különbözõ anyagú szövetekhez használhatjuk, pl. ruhákhoz, szõnyegekhez, kárpitokhoz. A folttisztító por állagának köszönhetõen változó sûrûségû massza képezhetõ belõle. Klórmentes, ezért nem károsítja sem a szövetet, sem a színeket.

Alkalmazás:
Áztatás: 1 adagoló kanálnyi (30g) port oldjunk fel 4 liter meleg (40 Celsius fokos) vízben. A színes ruhákat maximum 1 órán át, a fehér ruhákat maximum 6 órán át áztassuk.
[...]
Gyapjú, selyem és bõr anyagok esetében, valamint gombok, kapcsok és fém részek közvetlen közelében ne használjuk. Amennyiben egyszeri használat során nem tudjuk eltávolítani a foltot, ismételjük meg a folyamatot."

Én a szürke övet színesnek minõsítettem, s 1 órás áztatásokat alkalmaztam. A fém részeknek biztos nem használ, én annyit tapasztaltam, hogy a jelenlévõ felületi rozsda megindul tõle, valamint a fémen volt egy kis barna alapozó, az felpúposodott és körömmel le lehetett vakarni.

5808  Spityu 2014-02-17 17:13:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 66733

Szép munka, és köszönjük az infót!

A fekete övnél nyilván könnyebb helyzetben voltam, én ott - szokás szerint - a már sokszor dícsért BMF-et használtam. Tényleg semmiféle érdekem nem fûzõdik a reklámozásához, de az is jó cucc. Szóval, ha valakit megdobnak egy flakonnyival, kapja el. :)

Mivel az öv mûszálas, egy-egy oldószerrel szemben vagy nagyon érzéketlen, vagy nagyon érzékeny. Semmi esetre sem javasolnék kõolajszármazékokat a tisztításához, ugyanígy kerülném a túl forró vizet is. Szerintem a szokásos foszfát tartalmú szerek teljesen nyugodtan használhatóak, de megkockáztatom, a hidegzsíroldó és klónjai (hidroxidok) szintúgy. Továbbá szerintem a hipoklorit tartalmú vegyszerek is használhatók, de ezt azért letesztelném külön (hipó, domestos-jellegû cuccok).

Az említett tégelyes cuccnak milyen hatóanyaga van, ha részletezik, leírnád?

5807 Csády Szabolcs 2014-02-17 16:16:25  Előzmény:Bajáki Péter: 66737

Lidl-ös a cucc, Cleffekt Mr. Washer univerzális folttisztító.

[img]https://img2.zakaz.ua/zakaz-1001PXD.1386077621.ad72436478c_2013-12-04_oleg/zakaz-1001PXD.1386077621.SNFB30AD.obj.0.8.jpg.oe.jpg.pf.jpg.200nowm.jpg.200x.jpg[/img]

[i](Módosította trabiszabi 2014.02.17. 17:17-kor)[/i]

5806 Bajáki Péter 2014-02-15 23:33:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 66733

Szürke övek:

Óóóó, király vagy Szabi, ez nagyon jó lett!
Sõt, amiért külön köszönet: maga a kép. Nem is tudtam, hogy létezett szürke öv az újfajta csattal. Kb. '79-ben jött be ez a csat, de még nem a Doblina felirattal, hanem ezzel a TGL-es apróbetûssel. De én ilyet csak feketébe láttam, eddig! Úgyhogy a típustörténet újabb apró finom részlete csillant most meg elõttm, és ennek roppant mód örülök! :-)

A másik: mi a folttisztító por márkája? Lidl-ös W5?

5805 Támba Csaba 2014-02-15 20:53:26  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66732

Van róla komplett magyar nyelvû leírásom. A mûhelyben van a könyv, majd elõkaparom és szkennelem.

5804 Holnapy Gergely dr. 2014-02-14 22:51:12  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 66734

Szia Zoli!
Elsõ kérdésedre a válasz: igen
Második kérdésedet meg nem értem. Milyen mûanyag? Melyik sárvédõ alá?
Esetleg a karosszéria fém része és az elsõ duroplastok felsõ éle közé illeszkedõ, eredetileg keményfa-lécre gondolsz?
Pontosíts, hogy hatékonyabban segíthessünk!
Üdv:
Gergõ
[i](Módosította hogeri 2014.02.14. 23:55-kor)[/i]

5803 Mosonyi Zoltán 2014-02-14 17:27:50

Sziasztok
Újított fel mostanában valaki púpos trabit ...??
Sárvédõ alá mûanyag távtartót keresnék.Ha valaki tudna.
Üdv köszi