Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6937  Spityu 2019-02-25 14:37:29  Előzmény:jocking .: 80680

Ott a pont! :D Nekem is megfordult a fejemben, csak aztán elfelejtettem, ahogy most is. A kerékcsapágy felőli végénél levelesre volt rohadva, de még nem lyukadt át. Azt ki kellett igazítani + be lett foltozva kb. 3x4-es trapéz alakú darabkákkal, akkor láttam, hogy a belseje szerencsére jó állapotban megmaradt. Kocsimosásnál oda kellene figyelni rá, hogy ne álljon meg ott a víz, de mindig elfelejtem. Igazából az átrohadástól annyira nem félek, inkább csak a gumisapka gyenge tömítő képességében. De ugye azt meg szilikonnal volna célszerű felragasztani pont emiatt. Nem gyári eljárás, de kétségkívül ez egy hasznos kiegészítő művelet.

6936 jocking . 2019-02-25 14:31:12  Előzmény: Spityu: 80677

Én a zárt lengőkarba is raktam 1-1 decit, a lengéscsillapító tartóvas csavarjának a lyukán keresztül. :)

6935  Spityu 2019-02-24 22:18:30  Előzmény:jocking .: 80678

Ahogy utánaolvastam, az is viaszos. Viasz és viasz között is lehet különbség, de pont emiatt lutri valamelyest. Vagy sokáig rugalmasat fog ki az ember vagy nem.
A trafóolaj e szempontból kiszámítható. Azzal vitatkoznék, hogy a viasz alapúakat nehezebb felhordani. A (trafó)olaj kifejezetten macerás, de megéri a vesződség, szerintem. Miután kifújtad az üregeket vele, órákig szivárog utána. Sőt, napokig. Sőt, évtizedekig. :D Ha most a alánéznék a kocsinak, a küszöbök alján lévő furatok pereménél most is csillogó olajat látnék. Pedig valamikor a '90-es évek végén lett kifújva a kocsi.
Fontos, hogy a padlólemezen lévő furatok is jól le legyenek ragasztva, mindig csak az éppen használt legyen felnyitva. Sőt, a ragasztószalagokra még rongyokat is dobálnék, ha esetleg a nyomás lenyomná a ragasztót, akkor se fröcsköljön szanaszét mindent a szakanyag.
A hátsó kerékdobok körül lévő dobozolás első sarkánál, ahol rá van hajtogatva a taposólemez mélyedésére nálunk szivárgott befelé az olaj, de csak az elején. Emiatt, ha kifújnám, mindenképpen napokig emelném több irányból a kocsit, hogy ami ki akar jönni, az kijöjjön (kocsi alá rongyok + nézni, hogy merre akarja összekenni az alvázat, bár ezt simán le lehet később majd mosni. Ezt követően megnézném, hogy szivárog-e valahol az utastérbe. Ha igen, oda vékony rongyot + fóliát tennék, mielőtt ráteríteném a filcet. Ez csak az elején okozott valós gondot, egy idő után azért "beszáradt". Más kritikus pont szerintem nincsen. Esetleg ha a műszerfal sarkánál is befújsz az A oszlop aljába, akkor még elképzelhető, hogy egy kevéske szivárog a taposóra, de ott alapvetően van egy lefolyó, ami a hattyúnyakba vezet, szóval nem tud megállni az olaj. Amit érdemes fújni: alsó, felső küszöbök, hattyúnyak, laprugó doboz, hátsó csomagtér merevítés, küszöbök és hattyúnyaknál lévő kereszt és hosszmerevítő. Homloklemez alatt ill. a lökhárítótartókat is. Opcionálisan a kerékdobok körüli dobozt és az A oszlop alját. De van, aki a bölcsőt is kifújja, esetleg annak is lehet adni. Illetve ha nyitott rendszerű a hátsó lengőkarod, annak is. Az enyém full zárt, nem volt rajta sem rés, sem furat, így nem kapott.
Amúgy, emlékszem, a hátsó futómű első bekötési pontjainál, a könyöklők tövében, a pohárkában évekig állt az olaj. :D

6934 jocking . 2019-02-24 21:41:07  Előzmény: Spityu: 80677

Így már világos. :)
Viaszos cuccal semmiképp nem terveztem csinálni, bár nem a repedezés miatt, hanem a nehézkesebb felhordás miatt. Amit viszont nézegettem, az pl. a Dinitrol 1000, ami szerintem nem viasz alapú. De akár a trafóolaj is simán maradhat, van még belőle vagy 9 liter. :)

6933  Spityu 2019-02-24 18:50:10  Előzmény:jocking .: 80672

A fotelfizikus beszélgetésből kimaradt az a tényező, hogy az olaj bizony jobban fog ragaszkodni az adott tárgyhoz, mint a víz. :D Kend össze a kezedet valamilyen olajjal vagy zsírral, aztán tartsd folyó víz alá. Dörgölheted is, annyi fog történni, hogy a másik kezed is csúszni fog. Áztathatod is egy darabig, akkor sem fog feljönni a víz tetejére az olaj. Nyilvánvaló, hogy nem tart örökké a a karosszériához való tapadása az olajnak, de életszerű körülmények között nem igazán fog beékelődni csak úgy a víz közéjük.
A víznek eléggé nagy a felületi feszültsége, emiatt nem túl jó a nedvesítő képessége. A detergensek olyan vegyületek, amiknek a molekulái egyik végükön a vízhez, a másik végükön pl. az olajhoz igyekeznek kapcsolódni. Így gyakorlatilag körbekerítik az olajcseppeket, csökkentik a víz felületi feszültségét, ami így kvázi lefeszíti a felületről a szennyeződést.
https://www.youtube.com/watch?v=4-TK1gSzEmQ
A viasz alapúaknál az lehet a probléma hosszú távon, hogy a felvitt réteg teljesen rideggé válik, majd a karosszéria tekeredéstől és a hőmérséklet ingadozásoktól elválik / leválik a felületről. Ha ilyenkor vizet kap az adott üreg, az inkább veszélyes, mivel eléggé nehezen fog kiszáradni, ha egyáltalán ki tud. Szerintem a viasz alapú akkor jó, ha időnként frissítve van. Persze, lehet, hogy van olyan, amelyik időtálló, de én nem akartam nekiállni kísérletezni, mivel talán mostanra derült volna csak ki, hogy mennyire öregszik az idő függvényében.
A hétköznapi autómnál az előző tulaj mindig fáradtolajjal fújta ki a küszöböket, váznyúlványokat és az ajtók alját, nincs is rohadás sehol sem. Egyedül a két hátsó ív rohadt el, ahova macerás lett volna befújni, na meg amúgy is típusbetegség (F Astra). Az a nyáron kapott lakatolást követően egy üregvédő - hidraulika olaj koktélt, tapad is és megkötni sem fog. (Az autó még 7 évre van tervezve, annyit simán kibír a kasztnija.) A fáradtolajat ettől függetlenül nem ajánlom, mert a vegyi összetétele, kémhatása eléggé kiszámíthatatlan. További érv a viasz ellen és az olaj mellett, ha az adott üregben már van némi szmötyi, por, netalán megszáradt sár, akkor az olaj átissza és beleivódik, míg a viasz csak megköt rajta. Szóval én tényleg csak zsír új autóba fújnék, pár évente frissítve.

6932 jocking . 2019-02-23 15:17:47

Ha már olaj, kicsit más. Nem vagyok vegyész, (sem fizikus :p), de egy múlt heti beszélgetésemen egy ismerősömmel azóta is gondolkozok.
Volt már itt szó arról, hogy üregvédelemre trafóolaj használható. Nem állítom, hogy nincs így, hisz több élő példa is van itt szerintem, akiknek emiatt nem rohad az autójuk.

Viszont a beszélgetésben az hangzott el, hogy az olaj fajsúlya kisebb, mint a vízé. Ezért ha az olajos üregbe víz jut, annak felmegy a tetejére az olaj, így a víz kvázi "bemászik" alá. Szerintem ez a fentebb leírtak miatt hülyeség, de ennek mi a magyarázata? A "az olaj fajsúlya kisebb mint a vízé" rész azért elgondolkodtatja az embert, még ha a többi nem is megalapozott.

Egyébként ettől függetlenül gondolkodtam azon is, hogy miután a hátsó doblemez körül lévő "dobozon" kívül minden üreg cserélve lett, ezért trafóolajat csak abban használnék, ha esetleg dzsuvás lenne a belseje, amire más üregvédő nem tapadna jól. A többi részbe meg valami spécibb cuccot raknék biztos ami biztos alapon. Mennyire lenne fölösleges egy trafóolaj és egy direkt ilyen célra készült üregvédő összehasonlításában? :)

6931  Spityu 2019-02-22 16:09:19  Előzmény:jocking .: 80670

Az alapvető probléma az, hogy szerintem azoknak a spirális sugaraknak nem szabadna teljesen ráfutniuk a tömítő ajakra. Illetve ahogy kopik a gumi, úgy azzal egyidejűleg van ideje lekopni a recéknek is, emiatt nem okoz a későbbiekben problémát. Arra gondoltam, hogy pl. ha 1000-es papírt tekernénk a rózsakerékre, majd ráhúznánk a szimmeringet, azzal le lehetne járatni a kitüremkedő végeit a recéknek.

6930 jocking . 2019-02-22 15:55:30  Előzmény: Spityu: 80669

Én is attól tartok, hogy "recés" az él a bordák miatt. A múltkor berendelt kettő is ilyen. Úgyhogy inkább fogtam magam és berendeltem a múltkor tárgyalt viton cuccból is kettőt.

6929  Spityu 2019-02-21 11:41:28  Előzmény:jocking .: 80668

Nálam teljesen jó volt, kb. 3 évig pihent, mire az első kilométereket megtette. Azt megnézheted majd mondjuk,miután kiszedted a bent lévőket, hogy a kis bordák ráfutnak-e a tömítő ajak élére. A pót szimmeringek között van olyan, amelyiknél igen. Lehet, hogy azzal nekem is szivárogna.

6928 jocking . 2019-02-21 09:17:36

Megvolt a teszt szimeringileg. Átbillentettem a váltót a másik kihajtás felé, néhány nap után már azon is szivárgott az olaj. Van egy olyan érzésem, hogy ez a "bordázott forgásirányos" szimering csak akkor tartja bent az olajat, ha tényleg forog a kihajtás.

6927 Kacsándi Szabolcs 2019-02-14 21:28:56  Előzmény: Spityu: 80651

Hiba az eladó agyában van.Ha már itt magyar honban senkit nem tud átverni,akkor megpróbálja egy szerencsétlen németnek elsütni.

6926 jocking . 2019-02-14 07:59:17  Előzmény: Spityu: 80664

Baszki, most nézem, hogy a faszbúkos és az ebayes egy és ugyanaz... :D

6925  Spityu 2019-02-13 22:41:40  Előzmény:jocking .: 80662

Az e-bayes tutira nem gyári új. Sőt, több darabból van összeválogatva, amolyan szpesöl edisön, ha úgy tetszik. :D
Lássuk sorban:
- lendkerék felőli tengelyvég: új típusú (Hycomat egyébként, de ez most lényegtelen). Rajta csücsül egy hazai (MGM RADAX / DAEWOO) 014010-es csapágy, ami gyakorlatilag egy vastag belső gyűrűs 6009 NC3,
- a belső sonkák használtak, felújítottak, a csapok perselyezettek. (A kis süllyesztés a csapokon ugyan nagyobb átmérőjű, mint általában, de bizony volt ilyen.)
- a középcsapágyak talán gyári méretűek. Gyári vagy MGM, jó ég tudja,
- hajtókarok: nem látszanak rendesen. Felújított és gyári tartalék is lehet (érdekes, mert ez utóbbiakon nem volt a gyári újakra jellemző elszíneződés a szemek között a száron).
- ékszíj felőli tengelyvég: ez is használt, régi típusú. A csapágy teligörgős, de nincs szimmeringes toldalék rajta. Vagy egy kosaras lett kibelezve, felköszörülve, majd telibe görgőzve vagy pedig egy régi típusúból lett leszúrva a szimmering része, így tudja fogadni a labirintot. Hiányzik a gyújtáshoz szükséges stift.
- drót + zsírpapír sem a gyári újra, sem az NDK-s felújítottra nem volt jellemző.

Nem látszik, hogy a hajtókarcsapágyaknál milyen görgők vannak (osztott, vagy 1 soros), az is árulkodna. De igazából mindegy, mert a perselyezett hajtókarcsapok időzített bombaként működnek.

Amúgy, nem feltétlenül sunnyogás egy-egy ilyen hirdetés. Sokaknak nincs típusismerete (mondjuk pont azok adják el akként, amiként vették, miután rájöttek, hogy átqrták magukat), illetve sokan vannak olyanok is, akik pl. örökölnek, és ugyanilyen típusismeret hiány miatt, jóhiszeműen tesznek fel gyári újnak vélt alkatrészeket.

6924  Spityu 2019-02-13 22:22:35  Előzmény:jocking .: 80662

Az önkéntes száműzetésben élők kedvéért készítenél egy screenshotot? :D

6923 jocking . 2019-02-13 21:57:32  Előzmény: Spityu: 80652

Biztos, hogy az sunnyogás? Pont ma hirdetnek orcakönyvön 100-ért egy "gyári új főtengelyt", aminél ugyanígy néz ki a hajtókar csap.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10218769927938355&set=pcb.1400964056705643&type=3&__tn__=HH-R&eid=ARCYiINtVyqxRx1xruHHZsnlJTV1FMn9rp9Cx4lICXmxbFU1UzBpTI08G1GFNjZ1zWQxWNfXp12du4qC

6922 Piret Endre 2019-02-13 20:41:01  Előzmény: Spityu: 80660

Igen. Másképp megfogalmazva: az a mérete a guminak, ami az üveg széle és az ablaknyílás (nem a perem!) közti hézag meghatározója. Emiatt kellett nekem körben kb 2 mm-rel kisebb üveget gyártatnom.

6921  Spityu 2019-02-13 16:56:27  Előzmény:Piret Endre: 80659

A vastagságot hogyan kell érteni? A gumi profil legaljától, ami még felfekszik a kasztnira, az üveget tartó rész legaljáig mért távolság az?

6920 Piret Endre 2019-02-13 11:02:46  Előzmény: Spityu: 80653

Értem én, hogy a gyakorlatban azután tettek mindenbe mindent, ami csak volt kéznél. Az enyémben például olyan tűzfal van, aminél egészen hülye helyen jön át a szivatóbowden.
Most csak megvilágosodtam, hogy valószínűleg azért volt összerakhatatlan a vastagabb gumival, mert eredetileg a kombiba a vékonyabb volt szánva.

6919  Spityu 2019-02-10 21:14:12  Előzmény: Spityu: 80650

Íme még egy példa, hogy a Limot is szerelték a nem szögletes hornyú kéderekkel az oldalablakoknál: https://youtu.be/_BuqG-R6yVs?t=98
Az autó '80.03. és '80.04. közötti (már szögletes lökhárítók, még alu kilincsek).
Érdekesség: amikor már majdnem megáll a kamera előtt, egy jellegzetes, a hengergörgős főtengelyekre jellemző zörgő hangot is hallani, ami a hideg motornál jön elő. Ez nálam is előfordul, főleg ősztől tavaszig. A hengergörgők egymáshoz koccanása okozza.

6918  Spityu 2019-02-10 21:08:14  Előzmény: Spityu: 80651

Senki többet? :D Gyári új főtengely, agyonperselyezett hajtókar csapokkal.

6917  Spityu 2019-02-08 22:56:07

Hol a hiba?
https://www.ebay.de/itm/Neu-Trabant-Kurbelwelle-Original-DDR/323678708148?hash=item4b5cc121b4:g:KwsAAOSwqoxcVstL:rk:1:pf:1&frcectupt=true

6916  Spityu 2019-02-06 01:36:54  Előzmény:Piret Endre: 80649

Én emlékszem tisztán. Azt nem tudom, hogy az Universalnál volt-e variálás, de az biztos, hogy a Limonál igen. Mégpedig ez a kettő volt fellelhető. Utóbbit téglalapkivágásosnak szoktam hívni. A jobb oldalán lévő kis árok egy téglalapra emlékeztet. (Bár nem egészen szabályos a függőleges oldallap a kivágásnál.) Nálam ilyen van. Pár éve eladtam, volt 2 db első típusú, fekete, kombiba való méretben. De láttam Limoban is olyan profilút. Évjáratra nem emlékszem, de halványan az rémlik, hogy össze-vissza váltogatta egymást a két típus. De nem biztos egyáltalán, csak hogy mindkettő volt.
Esetleg érdemes lehet beszerezni, aztán az eredeti üvegekkel egyszer elszórakozni. Nehogy az legyen, hogy már nem lesz utángyártott sem és szidod magadat, amiért nem rendeltél be belőle. Annyira nem is vészes az ára.

6915 Piret Endre 2019-02-05 22:51:29

Talán emlékeztek páran, hogy mit szoptam úgy másfél éve a kombi oldalablakokkal meg a túl vastag kéderekkel. Mert akkor még nem láttam meg ezt:
https://otto-schinke.de/Fassungsprofil-S-4000-Trabant-K-30-P-70
És igen, a kombié más, a limóhoz ugyanis ezt írja:
https://otto-schinke.de/Gummiprofil-Seitenscheiben-Barkas-Trabant

Hát, most már így marad, az újonnan kisebbre gyártott üvegekkel, a vastagabb gumival meg a potyára méterben megvett valami "egyéb" profillal a padláson...

6914  Spityu 2019-02-03 22:51:39  Előzmény:jocking .: 80647

Szerintem a hátramenettel nem foglalkoznak a szimmeringet illetően, egy autó 99.99%-ban előre megy az élete folyamán. Kivéve a Németországból behozott, 3-4 éves, idős, orvos tulajdonostól származó, csak napsütésben, hétvégén használt prémium autók. Azok 60-80%-ot futnak hátramenetben. :D
Amúgy igen, a főtengely és a nyelestengely forgásiránya konstans. Érdekes, a régi típusú főtengelynél egyik szimmering sem forgásirányos. Talán a nyelestengely az volt nálam és talán azt is tettem bele felújításkor (elvileg meg van régi, meg fényképek is vannak). Lehetséges, hogy mivel viszonylag kis mennyiségű olaj van egyszerre a motorban és amúgy is nyomás alatt van a karter, tehát kifelé igyekezne az olaj, nem tettek forgásirányos szimmeringet a főtengely két végére.

6913 jocking . 2019-02-03 22:33:41  Előzmény: Spityu: 80646

Ezt eddig is tudtam, már ha a szimering ajkán lévő ferde bevágásokról van szó. :) Bár így utólag belegondolva fura, hogy itt az "olajterelgetés" ürügyén nem mindegy a szimering beszerelési oldala. Motorokon még van értelme, mert ott a forgásirány fix. Viszont egy váltónál oké, hogy forgásirányban befelé terelgetik a recék az olajat, de mi a helyzet hátramenetben? :D

6912  Spityu 2019-02-03 21:23:43  Előzmény: Spityu: 80645

Utánaolvasva az jön le, hogy az olaj terelése a célja. A spirál segítségével a megfelelő irányba forgó tengely az ajak alól a karter irányába kényszeríti az olajat. Ismét kezembe vettem a 4 példányt, az egyiknél a spirál "sugarai" kissé ráfutnak az ajakra. Így ha végighúzom a körmömet rajta, akkor érezni, hogy meg-meg akad. Lehet, hogy nálad is ilyen a szivárgó példány, és a ráfutó kis sugarak gyakorlatilag kitámasztanak kissé, és mint egy aranykapun, szivárog ki az olaj. A spirált illetően két féle hosszúságúak nálam. Mindkettőből van jobbos, balos.

6911  Spityu 2019-02-03 21:00:39  Előzmény:jocking .: 80644

A Viton gyakorlatilag a Du Pont termékneve. Az FKM maga az alapanyag. https://en.wikipedia.org/wiki/Viton
Igazából kevés helyen alkalmaznak forgásirányos szimmeringet, az előnyeit nem is nagyon tudom, hogy mik azok.

6910 jocking . 2019-02-03 20:57:21  Előzmény: Spityu: 80643

Csak kíváncsiságképp, ez az "FKM Viton p." miben más, mint egy normál szimering? A forgásirány ennél a fajtánál nem számít?

6909  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 80642

Szép ez a '81-es. SZÜF-ön nézem, de nem egészen értem a dolgot. Például hogy miért kellett fújni. Továbbá az elefántfülek között az összekötő lemez cserélve lett. Lehet, hogy karambolos lett a kocsi eleje, ill. csak az lett fújva? Ha megnézed, a homloklemez is máshogy áll a műszakis képeken. Az összekötőt pedig a két furatról és azok dugóiról szúrtam ki. Emlékeim szerint az csak a kései kiadásoknál volt jelen, ködlámpa előkészítésnek, de erre nem mernék megesküdni. Platesmania-n is van róla kép (az OT-s rendszámmal).

Ha nem válik be a következő szállítmány, akkor szerintem próbálkozz itt a KTT / FKM "58 x 80 x 10 KTT FKM (Viton) p." kivitellel. https://www.ktt.hu/ A vitonos elvileg örök + 1 nap a vegyi hatásokkal szemben. Egyébként itt gyártanak a régi típusú főtengelyhez is, az ékszíjtárcsához. Pedig tudomásom szerint az nem szabvány méret.
A szilikonos nem tudom, milyen lehet. Az NBR meg inkább olcsó, mint jó.

6908 jocking . 2019-02-03 19:37:50  Előzmény: Spityu: 80640

Teljesen biztos, hogy a rózsakerék és a szimering között szivárog. Nem hinném, hogy a rózsakerék rossz, mert azt látnunk kellett volna szétszedéskor, ráadásul akárhogy áll (ha fordítok rajta és úgy hagyom pár napra) szivárog. Mindenesetre berendeltem két pótot, kiszedem a szivárgót, és akkor majd újra megvizsgáljuk a rózsakereket is tüzetesebben.

A púpos kisbéri, Alsóörsön láttam először pár éve, egyébként az Premier outletes oldtimeres cuccon szokott megfordulni.
A 601-ről van még képem, de csak orcaköny messengerben. :p A festő több képet is küldött referenciának a színhez. Egyébként a rendszám OT 67-37, korábban CRV-158. 81-es ha jól emlékszem.

Maszkolószalag sehol nincs a fényezett részeken, közvetlenül csak a pukizós fóliával érintkezik. Én is gondolkodtam a felszerelésen, de a hétvégi állandó esőben esélytelen volt, a garázsban meg nincs annyi hely mellette, hogy ott szereljem fel az ajtót.
A maszk mögött a fekete szerintem nem matt, de nem is az a "tücsökp*csája" fényes, mint az autó többi része, inkább selymesnek mondanám. :p

6907  Spityu 2019-02-03 17:25:54  Előzmény:jocking .: 80639

A másik 601-es Trabantról esetleg lehet többet tudni, vagy van róla több kép? Elég szépen néz ki az is. Környékbeli lehet? A púpost mintha láttam volna valahol élőben.
Most nézem, az egyéb elemek be vannak csomagolva. Biztos, hogy tudja a fényező a dolgát, de lehet, hogy érdemes volna inkább felszórni, aztán jó időben beállítani őket. Arra vigyázni kell mindenképpen, hogy ha esetleg maszkolószalag éri valahol a fényezést, egy idő után nagyon rá tud kötni. Tehát pl. ha az ajtókat felrakja az ember, de csak kiékeli a B oszlopnál, hogy ne érjenek egymáshoz a felületek, akkor először sima papírral kell körbetekerni az ablakkeretet, aztán maszkolózni.
És egy kis szegecsszámlálás :D A hűtőrács mögött ugye mattal lett fújva?

6906  Spityu 2019-02-03 16:33:58  Előzmény:jocking .: 80639

Érdekes. A leírtak alapján a tieid is gyáriak. Most előkaptam a 4 tartalékot, azok is. Bár mind különböző. Van négyzetes osztású 4 pont kettőn is. Két koncentrikus kör 3-on. Hosszú nyíl 3-on, rövid nyíl 1-en. Ponttal és iksszel elválasztott méretek 2-2. A szimmering kerületén végigfutó körök két esetben látható, 5 kör, eltérő sűrűséggel a két példány között. Dupla ajkas mind. Pneumant logó 2 esetben. Csálén és rendezetten álló karakterek a méretnél 2-2 esetben, fajtánként tök ugyanolyan megjelenéssel.
A Zsombinál és a Csapinál is (utóbbi helyeken csak az egyik) gyáriak vannak a fényképek és a saját példányaim alapján.

Nem lehet, hogy a rózsakereked felszíne volt sérült? Esetleg nem is a rózsakerék, hanem a ház felől szivárog?

6905 jocking . 2019-02-03 11:55:29

Az lemaradt, hogy Pneumant jel csak a jobboson van, és a zsombinál árult gyári képen ez pl. nem látszik / nincs.

6904 jocking . 2019-02-03 11:39:35

Megnéztem a váltóban a szimeringeket.

A jobbos, ami nem szivárog, másképp néz ki, mint a mostani zsombis képen. Látszik rajta négy kerek "gödör" (a négy "sarokban", ha összekötném a nyomokat, négyzetet adna ki), ami talán valami öntési nyom. Ezen kívül van rajta egy számsor és egy forgásirányt jelző nyíl, és egy Pneumant logót is mintha látnék rajta. A számsor és a nyíl a szimering két ellentétel oldalán van, a nyíl hosszú. A Pneumant logóval szemben is van egy rövid számsor, "szám / szám". Összességében nem pontosan olyan, mint ami most a zsombis honlap képén van.

A balos, ami szivárog, hasonló. De körbefut rajta két koncentrikus vonal a belső és külső kerülete mentén, ahogy a zsombis képen. A számsor és a nyíl a kör két ellentétel oldalán, egymással szemben van, a nyíl hosszú, ebből a szempontból tök máshogy néz ki, mint a zsombis képen.

Ha a mostani zsombis képeken lévők gyári szimeringek, nem mernék rá megesküdni, hogy a beépítettjeim is azok. Túl sok a különbség.

6903 jocking . 2019-02-02 21:20:48  Előzmény: Spityu: 80636

Anyám nagybátyjától kaptuk 2005-ben, ő előtte 2-3 évvel vette. Hogy előtte kinél volt meddig, az homályba vész. De nem újkora óta van a családban.

6902  Spityu 2019-02-02 20:11:00  Előzmény:jocking .: 80635

A miénknél 1 a számláló értéke. :D A jelenlegi tulajdonosok száma viszont nem tudom, mit jelenthet. Az is 1 nálam.
Amúgy tudomásom szerint a banki tulajdonlás is bele számít. Tehát ha valaki vesz egy autót hitelre (a banknak), majd kifizeti és megkapja, akkor 2 lesz a tulajdonosok száma.
A tiéd nem újan került hozzátok, csak épp valamely távolabbi rokonodhoz, onnan meg hozzád? Vagy ő is már használtan vette?

6901 jocking . 2019-02-02 19:56:38

Báj dö véj, kis érdekesség. Keresgéltem kicsit, és az új szüf-ös rendszám lekérdezős rendszer alapján a Trabinak előttünk csak 2 tulaja volt. :)

6900 jocking . 2019-02-02 19:06:10  Előzmény: Spityu: 80631

Én tavaly 700 körül vettem, de ez az 500 forintos különbség gyanús, az lehet, hogy még valami kisipari volt. Majd ránézek, hogy milyen feliratok vannak rajta.

6899  Spityu 2019-02-02 13:33:18  Előzmény:jocking .: 80628

Igen, én még kb. 400-ért vagy annál kevesebbért vettem. A képeken látható példányok eredetiek, az biztos. Úgy emlékszem, TGL felirat is van mindkettőn, de minimum a felirat jellegzetes, NDK-s. Továbbá talán az egyiken Pneumant logó is van. Mivel a szimmeringháznak nincs pereme, simán cserélhetők kívülről.

6898 jocking . 2019-02-02 08:40:46  Előzmény: Spityu: 80627

A zsombinál lévő gyári? Fura, én is onnan vettem anno... Bár ahogy nézem, akkor még 500 forinttal olcsóbbak voltak, akkor lehet, hogy még más fajta volt neki...
Meg lehet ezeknél oldani a ki- és beszerelést a váltó szétdöntése nélkül?

6897  Spityu 2019-02-02 02:11:59

Zsombinál van gyári, most néztem. Nekem gyári újak vannak bent, kopp-kopp, tökéletesek. A váltó egyedül a váltókar tövénél gőzölődik olajjal. Azzal nem tudtam mit kezdeni.
Túl azon, hogy jobbos-balos, a feliratok és a nyíl is kissé más, de nálam is ugyanilyenek voltak. A tartalékok szintén.

6896 jocking . 2019-02-01 23:59:24

Hmm. Tartok tőle, hogy szimeringet kell cserélnem a már elkészült váltóban.... :/ A bal rózsakeréknél ereszt. Kár volt belerakni a magyar fost (bár a német is gyanús, mert ott is ugyanannyiba kerül, mint itt). Szimeringet honnan érdemes beszerezni, és milyen márkájút (már ha van neki)? Vagy lehet, hogy nem a szimering a szar, hanem valami más okozza a gondot?

6895  Spityu 2019-01-31 14:13:29  Előzmény:jocking .: 80624

Lehet, hogy az jó, passz. Mintha láttam volna valamelyik német oldalon is. Utoljára olyat, amilyen bent van, a Csapinál láttam a nyáron, képen. A valóságban másmilyen volt, de nem a full gagyi. Most már nem az a kép van fent: https://trabantwartburgalkatresz.eu/products/productPage/000758/Leng%C5%91kar+h%C3%A1ts%C3%B3+gumi+pog%C3%A1csa+_H_+Tr?kezdo=3&o=14&dpo=48&rendezes=termeknev&func=listproduct

Igazából személyesen kellene megnézni, így lutri a rendelés. Pont emiatt nem biztos, hogy olyan sok az a kb. 12-15 ezer forint. Ha rendelsz egy garnitúra kisiparit az kb. 3000 postával. Vagy bejön, vagy nem. A következőnél már 6000-et költöttél összesen. Vagy jó, vagy nem. Kérdés, hogy mennyiért tudsz utána megszabadulni tőlük.

Most áttúrtam a hörcsögraktáramat. Találtam 3 fajtát, 4 + 4 + 8 darabot. Utóbbi fajta szép kerek mindenhol, szerintem a Csapi féle lehet, de felirat nélküli. Előbbi 4 + 4 pedig egy kis pötstől származik, aki gyáriként adta el őket... a nagy szakértő. Aztán amikor mondtam, hogy ez annyira nem gyári, akkor a válasza az volt, hogy a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogad el - mindezt úgy, hogy utaltam / postázott. Na mindegy, ennyit a márkatársi korrektségről. :) Ezek, bár régi gyártmányok, élesek és a legkeményebbek. Az illesztőpersely helye nem is koncentrikus a kerülettel... Az utóbbi 8-at pár éve rendeltem valaki által az egyik boltból, szerintem talán Csapiéktól. Ezek rugalmasabbak, de a gyárinál keményebbek.

6894 jocking . 2019-01-31 09:25:24  Előzmény: Spityu: 80623

Az a fura, hogy a 8 db-ból csak kettő keményedett meg ennyire (szerintem ez az élesebb fajta). Azokat semmiképp nem akarnám betenni. Még az is lehet, hogy bontottból keresek olyat, ami nincs annyira kiszopósodva.
A linken lévő nem tűnik rossznak, csak kicsit qrva drága postával pár gumidarabért. :/
Találtam magyar oldalon is pufibbnak tűnőt, talán még ez is jó lehet:
https://www.mltautosbolt.hu/TRABANT-LENGoKAR-GUMIAGY-HATSO-d6175.htm

6893  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 80622

Magyarból van többféle. Van élesebb és sarkosabb kivitelű is. Annak idején nekem a gyárihoz eléggé hasonlót sikerült beszereznem, de annál valamelyest keményebb kivitelben. Lekopogom, eddig jól szuperálnak. A gyári cikkszám bele van sütve, de nincs Pneumant embléma. Olyat például soha nem is láttam. Pedig ez megint egy olyan alkatrész, amit egy Trabantnál sosem cserélnek... lehet, hogy emiatt nem is gyártottak belőle túl sokat pluszban...
Visszatérve a problémádra, próbálkozz több helyen, van többféle, tudsz válogatni, melyik tetszik a legjobban.
Na, csak sikerült találnom: https://www.ostmobile-shop.de/epages/61489198.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61489198/Products/0300993012
Ugyanilyen van most bent. Rugalmas, de egy gyári mintha puhább lett volna. Én hülye csak 8-at vettem. Igaz, a régieket is visszatehetem kb., csak a helyükre kell forgatni őket.

Itt írja is, hogy nem utángyártmány: https://www.ostautos24.de/index.php?page=product&info=54
Nem olcsó, de ha még hiányzik valami eredeti alkatrész, amit sehonnan nem tudsz beszerezni, elgondolkodnék a kb. 40 eurós beszerzésen. Ilyennel többet biztosan nem kell szerelni, és akkor már nem biztos, hogy olyan drága a 200 forintos utángyártotthoz képest.

6892 jocking . 2019-01-30 22:25:11  Előzmény: Spityu: 80621

Ahogy a linkben is benne van, trabantweltről jött a pedálgumi, pár egyéb gumi cuccal és a csavarokkal együtt. :)

Ha már gumi cucc. Ma voltam kint a garázsban, turkáltam az egyik dobozban, és akkor vettem észre, hogy a hátsó lengőkarokhoz vett (természetesen magyar fos) pogácsák közül kettő konkrétan olyan kemény, mintha műanyagból lenne. Nem tudom, lehet a hideg miatt, de nem tűnt normálisnak az állapot. Lehet, hogy azokra is kell találnom valami alternatívát, mert ebből kinézem, hogy a hideg garázsban álltában eltörik, miután beszereltem.

6891  Spityu 2019-01-30 21:43:37  Előzmény:jocking .: 80620

Ami a környezeti hatásokat illeti, én is atomcsapásra lőttem, de beláthatjuk, nem nagyon fog csapadékot, huzamosabb ideig napfényt látni a kocsink. Persze, ettől még ugyanúgy rálocsolnám a 4 liter epoxy-t ma is. (2 ment csak az aljára, te jó ég. :D)
Gyári új pedálgumit merre találtál? Sajna csak 2 db-om van tartalék. A fent lévők semmit sem koptak (odafigyelek rá, hogy ne tapossam szét őket), azért nem árt előre betárazni.
Az AWZ-s benzincsap kupakot én is kiszúrtam egy csapnál! Arra hirtelen nem emlékszem, hogy a kocsimon lévőn is ilyen van-e.

6890 jocking . 2019-01-30 20:13:41  Előzmény: Spityu: 80619

A díszlécekhez szerencsére sikerült olyan "sliccelésűt" szerezni, ami oda való, a tetőnél nem csillagcsavar fejek lesznek. :) A durók aljánál is odavaló van, bár az csak sima lencsefejű, "csillag" lemezcsavar.
Ráadásul mindegyik ilyen külső csavar, amit érhet az időjárás, rozsdamentes, német szajré, ahogy még pár másik cucc is. :)
https://jocking.dumanet.hu/?p=1008

6889  Spityu 2019-01-30 14:50:03  Előzmény:jocking .: 80618

Jó, azok eleve D fejű csavarok, teljesen mások. Illetve jut eszembe, gyakorlatilag 4 féle csavarról beszélgetek most:
- a durókat felülről fogó rövid,
- és hosszú,
- az itt lévő díszlécet fogó D fejű (hosszabb, vastagabb, mint a tetőnél),
- tető díszlécek D fejű csavarjai

Sőt! Utóbbiból két méret volt. A 2 összeeresztésnél 2-2 hosszabb csavar volt nálam, a többi helyen meg azok a rövidebbek.
Illetve korrigálnám a fenti felsorolást: lehet, hogy az alsó díszléceket fogta rövidebb / hosszabb csavar, nem a durókat.
Még egy kis kiegészítés: Az első és a hátsó durók alján lévő 2 + 2 + 3 csavart se felejtsük ki. Emlékeim szerint azok megegyeztek a gumi csíkok alatt lévőkkel (vagy ha ott 2 méret volt, a hosszabbakkal).

Bár utólag könnyen tudod cserélni és még nem is szereltél be másféle kivitelűt, azért elárulom, hogy az ESKA csavarkészletben van 5-6 db tetődíszléc és 4 db alsó díszléc / alsó duró csavar is. Illetve kérdezz, ha valamit nem találsz, lehet, hogy akad nálam.

6888 jocking . 2019-01-30 14:32:39  Előzmény: Spityu: 80616

Az egyetlen, amire emlékszek, hogy valóban volt hosszabb-rövidebb, de ez attól függött, hogy mennyire rágta le a hegyét a rozsda. :D
Amik biztosan rövidebbek voltak, azok a tetődíszléc csavarjai, de az szerintem egyértelmű, hogy miért. :)