Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5887 Pápai László 2014-05-12 07:44:41

Sziasztok! Egy régi ezermester újságban volt egy cikk, amiben leírta hogyan lehet Trabiból utánfutót készíteni. Esetleg valaki meg tudná mondani, melyik évfolyamban volt ez? Ha csak az évfolyam megvan, már jelentõsen szûkült a kör..Köszi elõre is!

5886 Kacsándi Szabolcs 2014-05-08 19:41:17  Előzmény:Támba Csaba: 66816

Igazad van.Mindent nagyon drágán készítenek el manapság.Filléres alkatrészért is súlyos ezrekkel kell beruházni.

5885 Támba Csaba 2014-05-08 18:54:35  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66811

Legyártják, de akár egy darabért is el kell hozzá készíteni a gyártószerszámot, azaz a "sütõformát" amit ki is kell fizetni. Súlyos pénzekbe kerül így a gyártás.

5884 Szedlacsek Balázs 2014-05-06 20:28:30

Üdvözlet!
Van egy 1.3-as wartburgom, mikor nyomom a gázt csak nehezen gyorsul, szaggat, sziszeg, szóval minden baja van.
Nem tudja estleg valaki, hogy miért szaggathat, gyújtókábelt, elosztót, rotort cseréltem már.

5883 Kiss Krisztián 2014-05-06 20:07:14  Előzmény: Spityu: 66813

Itt is fent van:
[url]http://olx.hu/hirdetes/trabant-kormanyvedo-ID27xzJ.html#7a818d4586[/url]



[i](Módosította jocking 2014.05.06. 22:13-kor)[/i]

5882  Spityu 2014-05-06 09:42:23

A múltkor szó volt a kormányvédõkrõl. Vaterán van egy eladó, elmondása szerint több darab retro kormányvédõje is van. 1500-ért árulja, és a leírással ellentétben nem Ladára, hanem Trabanatra (is) jó. 375mm-es. Íme: [url]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/utaster_csomagter/egyeb/lada_kormanyvedo_1875425426.html[/url]

5881 Hack Csaba 2014-05-03 14:25:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66811

Üdv Szabi. Írtam itt egy privát üzenetet. Majd légyszi nézd meg. Köszönöm. üdv.

5880 Kacsándi Szabolcs 2014-04-30 19:55:04  Előzmény:Kiss Krisztián: 66809

Ajtó megvezetõ gumi.Talán le tudnák gyártani itthon,ha lenne egy jó minta.

5879 Kacsándi Szabolcs 2014-04-30 19:53:34  Előzmény:Kiss Krisztián: 66808

Hali!
Tervezel rendelni alkatrészt?Jelezd légy szíves felém,mert szeretnék én is pár dolgot.Beszállnék a listába,ha lehetséges.Sajnos pár dolgot itthon nem nagyon lehet beszerezni.

5878 Kiss Krisztián 2014-04-29 19:34:00  Előzmény:Kiss Krisztián: 66808

A kép lemaradt:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140429/ajt__gumi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5877 Kiss Krisztián 2014-04-29 19:32:39

Mi lehet ennek a neve itthon?Az ifa és barkas ajtóba is ilyen kell,de hogy keressek rá?Amit gondoltam már kipróbáltam,de semmi...(ajtózár gumi ütközö stb ..)
500trabiba kellene,kihagynám a trabant weltes rendelésböl 3000ért.Gondolom itthon max 500pénz.. :)

[i](Módosította heggla 2014.04.29. 21:32-kor)[/i]

5876 Kacsándi Szabolcs 2014-04-28 18:47:23

Kérdezném,hogy duroplaszt elemeket lehet valami módon formálni?Sajnos a púpos elemei nem valami csodásak,vannak deformálódások,horpadások.Nem szeretnék 20kg kittet rákenni.Fõleg az ajtóélek kritikusak.Kissé begörbültek és így nem lehet szép oldal élet csinálni.Ha kinyitom az ajtót akkor meg látszik,ha 1cm kitt van a lemez vastagsága helyett.

5875  Spityu 2014-04-27 20:53:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 66802

A tipikus öregedési nyom... sokszor valamilyen mûanyag tárgy kigõzölgése okozza. Az én gyárim ugyanígy nézett ki, csak majdnem a teljes felületén, + szét is repedt pár helyen. Az újszerûként vásárolt példányokon is volt egy-egy kisebb folt, sokmindent kipróbáltam, hogy eltávolítsam. Elõször mindig kémiailag semleges dolgokat használtam, pl. erõs mosószert, a sokat emlegetettt Würth BMF-et, ezekkel mérsékelt sikereket értem el. A végén nitróval megnedvesített ronggyal mostam le. Ezzel nagyon óvatosan kell bánni: a rongy épp, hogy csak nedves legyen a hígítótól, és csak nagyon finom mozdulatokkal szabad dörgölni. Vagy inkább simítani. A kárpit anyagát hosszú távon oldja a nitró, és egy idõ után bizony ragacsossá válik a felülete, emiatt célszerû egy-egy próbálkozás között néhány perc szünetet tartani, amíg elpárolog az oldószer. Ezzel már elég szép eredményeket értem el, ha nem is tökéleteset. Mechanikai tisztítás eszembe sem jutott, de egy próbát megér, sõt, ma már a nitró elé tenném sorrendben. VIM mellett polírpaszta is szóba jöhet. A nitrónál a ragacsosságon túl arra is ügyelni kell, hogy a kárpit mintázata ne tûnjön el. De ez csak elméleti veszély, ugyanis ha eltûnne, akkor ott már nagy mértékû oldódásról beszélnénk, a felület olyan lenne, mint valami mocsár. :)

5874 Támba Csaba 2014-04-27 20:31:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 66802

VIM

5873 jocking . 2014-04-27 19:16:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 66802

Fújj rá szürke festékszóróval. :evil: :D ;)

5872 Muczán Gábor 2014-04-27 19:12:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 66802

Rakj rá három bólogatós, hasmenéses kutyát, és fogd mindre....


5871 Csády Szabolcs 2014-04-27 18:57:36

Van egy szürke kalaptartóm egy nem túl esztétikus barna folttal. Oké, hogy rá tudom fogni a bólogatós kutyára a dolgot, de azért ha egy mód van rá, akkor eltüntetném. Valakinek valami ötlet? Cifet már próbáltam.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140427/kalapt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5870 Tóth Ádám 2014-04-22 13:51:45  Előzmény:Szabó Tamás: 66800

Hali!
Akkor ha eredeti rajt a karbi valószínûleg a rudazattal lesz probléma ami a szivatónál van!
Elérhetõségem: monyak22@vipmail.hu vagy írhatsz üzenetet ide a profilomba is
Tel. számot privátba írok!

5869 Szabó Tamás 2014-04-22 09:46:54  Előzmény:Tóth Ádám: 66799

Szia

1989. 04 havi

Kapok elérhetõséget Tõled?

5868 Tóth Ádám 2014-04-22 09:43:57  Előzmény:Szabó Tamás: 66798

Szia!
Mikori évjáratú a gép?
Ha gondolod, bár a felsorolt vonzáskörzetbõl kicsit kiesik, ha eljössz Sárvárra
szívesen segítek!
Üdv!

5867 Szabó Tamás 2014-04-22 09:30:34

Sziasztok

Kétütemû Trabantomon kisebb javítási teendõk lennének - karburátor gond(ok) 1, alapjárat,
2, hideg indításnál iszonyú fordulaton pörög a motor, ha kicsit visszatolom a szívató, már leáll. Tehát nem tudok vele "játszani", hogy kicsit rajt hagyom, míg melegszik.
3, kormánycsere.

Zalaegerszegi és/vagy nagykanizsai - esetleg keszthelyi - autószerelõt, klubtársat keresnék, aki ezeket orvosolni tudná nekem.

Segítségeteket elõre is köszönöm.

5866 Bajáki Péter 2014-04-21 22:17:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66796

Csak megerõsíteni tudom az elõttem hozzászólókat. Pont most volt szó róla Balázs fb-ján.
[i](Remélem nem kövez meg érte, szigorúan tapasztalatcsere céljából rakom be ide.)[/i]

[img]http://kepfeltoltes.hu/140422/1996-os_KOHEM_rendelet_fb_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

... szóval [url=http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh]a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet[/url]olvasd el, nyomtasd ki, és élj a lehetõséggel. :-)

5865 Kacsándi Szabolcs 2014-04-20 21:18:22  Előzmény:Gyapjas Gergely: 66795

Kösz az ötletet.Erre nem is gondoltam.Egyszerû megoldás,és nem is kell durván átalakítani semmit.Valószínû inkább nem teszek bele,de majd meglátszik,ha már használatban lesz a kocsim.

5864 Gyapjas Gergely 2014-04-20 19:41:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66791

Szia!

Nem rakhatsz bele, mert engedély nélküli átalakításnak minõsül. Ha szeretnél akkor meg kell terveztetni. Van egy srác akinek konkrétan kivetették az övet az autóból amikor vizsgáztatta. De ha mindenképp rakaszkodsz hozzá akkor egy 601-esbõl átrakod a lemezeket vagy veszel a versenyautókhoz való meneteslemezt és azt rakod fel. Én csak valami régi stílusú medence övet raknék mert stílusos meg korban hozzáillõ.
[i](Módosította strabi 2014.04.20. 21:46-kor)[/i]

5863 Kiss Krisztián 2014-04-20 19:34:13  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66793

Tudom,nem jelentene nekem sem problémát,de többet ártasz azzal,ha egy nem oda tervezett pontra,házilag bármit oda fúrsz faragsz.Nem beszélve az engedély nélküli átalakitásnak minösül.Amugy amig megvolt az elözö trabim(500as)müszakin kb mindenki csak jött csodálni,az övet kb sose nézték.De tényleg.. :)
Érdekesebb inkább az a rendör volt,aki megállitott,majd a szokásos "nincs becsatolva a bizt.öv" mondat után amikor elmondtam hogy azért mert nincs,nem vágta hogy ez egy 500as trabi,kb 5 percembe telt elmagyaráznom neki a forgalmi segitségével hogy mi a különbség.Mert hogy végig azt hajtogatta:A többi trabantba van....

5862 Kacsándi Szabolcs 2014-04-20 18:11:21  Előzmény:Kiss Krisztián: 66792

Ha nem kötnek bele,akkor nem érdekel.Amúgy ha szükséges lenne akkor megcsinálnám a helyét.Nekem nem jelent gondot a kasznis munka.Meg tudnám építeni,úgy hogy szinte nem is látszana,de erõsebb lenne,mint a késõbbi 601-es kialakítása.Mondjuk,hogy az sem volt egy életbiztosítás,ahogy néhány lemezkével odapontoztak egy furatos anyafélét.
Igaz szinte sosem kapcsolok övet amúgy sem.Csak érdekelt a dolog.

5861 Kiss Krisztián 2014-04-20 16:58:23  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66791

Ha nincs gyárilag kialakitott rögzitési pontja,TE NEM RAKHATOD BELE!
Vagy hogy gondoltad Szabi?Kifurod az oszlopot vagy mi? :)
Nem kell bele,ha gyárilag nincs.Mint látod(nincs benne)eddig sem kötelezték az eddigi tulajokat sem...
Az élet veszélyes e nélkül is :D :D

5860 Kacsándi Szabolcs 2014-04-19 19:51:11

Kérdeznék egyet biztonsági övvel kapcsolatban.600-as trabim gyárilag nem szerelt övvel.Mivel forgalomban van ,és csak mûszakira kell vinnem,kellhet bele öv?Nem OT a cél,hanem használós lesz.Azért nem ártana bele öv.Van valakinek tapasztalata ilyen téren?

5859 Zwick Gábor 2014-04-18 13:20:50  Előzmény: Spityu: 66788

A tünet hogy a Cetek kimondott 6v-os akksitöltõ (ez a mkroprocesszoros), már nem tudja lábra állítani valami 2,3 v-ot mérek rajta terheletlenül, ezálltal el sem kezd tölteni. Nyár vége óta állt a picike sajna elfelejtten rátenni a töltõt amikor letettem az autót, és most ez van. Az utobbi idõben amikor még használtam gyengén indulgatott, azaz nem úgy mint újkorában. (Természetesen csatlakozók kábelek minden ok.)

5858 Kiss Krisztián 2014-04-18 13:09:41  Előzmény: Spityu: 66788

Én egyszer ezt megcsináltam,már jó rég,de utána hivták fel a figyelmem hogy fel is robbanhattam volna :)
Öööö, egyébként jó lett.Tök üresre kimostam esö vizzel,majd sós vizzel(még a Tsz ben hallottam)áztattam,majd kb 4-5ször kiöblitettem,majd bekevert akksi savval amit készen kapni feltöltöttem,és kapott egy defibrilátort egy normál akksi töltö személyében,és láss csodát utána még nagyon sokáig használtam...

5857  Spityu 2014-04-18 12:10:22  Előzmény:Zwick Gábor: 66787

Mi a tünet? Kezd gyengébb lenni, vagy cellazárlatos? Utóbbira nincs megoldás, elõbbire esetleg lehet még...

Nekem is van egy félhalott 12V-os akksim, azon akarom kikísérletezni a módszert. A lényege, hogy a szulfátréteget kell eltávolítani a lemezekrõl. Nátrium-hidroxid meghatározott töménységû oldatával, vízzel, megfelelõ polaritással, akksisavval. Persze nem egyszerre. :D Néhány száz forint és egy hétvége szükséges hozzá, ennyit rászánok, mielõtt elvinném az átvevõbe. Lehet, hogy sikerül.

5856 Zwick Gábor 2014-04-18 10:52:15  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 66784

Én is keresnék ilyen akksit, mert sajna nekem is mostanra adta meg magát, a páréve gyártó cég már nem foglalkozik vele eladta a szerszámokat is :S Kokain áron találtam csak külföldön :(

5855 Zwick Gábor 2014-04-18 10:51:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66782

Üdv újra itt, egyszer csakfelpörög ez az topik is mint régen.

5854  Spityu 2014-04-17 06:56:36  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 66784

Nemrég láttam egyet, de már nincs fent. Én ugyanilyet kerestem 12V-osban, de azt is elvitték. 2x éves volt, és full száraz még. :(

5853 Mosonyi Zoltán 2014-04-17 06:48:11

Sziasztok!
Régi kinézetû cellás, új 6V-os akkut keresnék. Nem tud valaki valami lelõhelyet köszike.mosonyiz@gmail.com

5852  Spityu 2014-04-17 06:39:11  Előzmény:Kiss Krisztián: 66780

Atyaég... nem értek nagyon hozzá, de ez tuti pálcával hétmillió amperen készült. Függetlenül a gányolás módjától a tarkólövés jár.

5851 Kacsándi Szabolcs 2014-04-16 19:49:57

Hello mindenkinek!
Hosszú idõ után újra hozzá lehet szólni a fórumhoz valamilyen oknál fogva.Már nagyon rég jártam erre.Néha beleolvastam a fórumba,de ahogy láttam nem sok minden történt a pár év alatt.
Ahogy Spityu képén látható én is váltottam.Az 500-as felújítása sajnos megfeneklett,de jött helyette egy 600-as,aminek már a nevemre szólnak a papírjai és sosem volt kivonva a forgalomból.63-óta járta az utakat.2001-ben még volt mûszakija.Ha minden jól menne,de nem így történik,akkor a nyárra elkészül.Már nagyon várom,20 éves terv válna valóra.:)

5850 jocking . 2014-04-16 13:53:26  Előzmény:Kiss Krisztián: 66780

Azt, hogy "megvenném", remélem úgy értetted, hogy az veszi meg neked, aki ezt a gányolást elkövette...

5849 Kiss Krisztián 2014-04-16 13:20:40

Nos múlt pénteken elvittem az 500as trabim szélvédö alatti díszléceit,hogy a rajta levõ átmenõ furatokat eltüntessék.(awi-val ez a volt kollégámnak csemege lett volna,5-ös furatok)Hát az eredmény láttán majdnem elsírtam magam.A díszléc több helyen elégetve,eltörve,akkora muglikkal összeheggelve hogy áááááááá
Szóval kuka..
Ha lenne valakinek eladó megvenném..a két körives,és a soför ajtóra való kellene..
Köszi
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140416/diszl_c_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140416/diszl_c_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5848  Spityu 2014-04-15 06:43:42

Feje tetején a világ... Szabinál:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2014/4/15/a1_2014_4_15_wio80y7me5.jpg[/imgw]

5847 Giczei Balázs 2014-04-12 18:43:02

sziasztok
köszi a hozzászólásokat! igazából én tényleg az apróságokra gondolok, mondjuk ez új volt, h a hûtõrács alatt matt fekete a szín. az enyém egy 76' os 601-es. akkor ez egy nagyon alapos utánnajárós téma, ja, meg h a küszöb is más... azt hittem többet tudok a trabiról. mondjuk nagyon kíváncsi lennék, ha volna ilyen leírás valakinek, vagy olyan elérhetõsége, ahol ilyeneket be lehet szerezni: fehér gumi a díszlécben, szürke az ablakok köré.
viszont a spityu hozzászólásában nagyon megfogott, h ne a vizsgáztatóknak építsünk, hanem magunknak! ez így igaz!
de tényleg kíváncsi lennék, h meg tudnám e oldani.

5846  Spityu 2014-04-08 11:51:15  Előzmény:Giczei Balázs: 66773

Ahogy az elõttem hozzászólók már elmondták, nem annyira szigorú az OT vizsga. Én azt hallottam/tapasztaltam/láttam, hogy a keleti blokk gyártmányainál szigorúbbak, mivel jobban ismerik azokat a típusokat. De láttam olyan (nem klón!) autón (Vw) OT rendszámot, aminek a fényezése nem felelt meg a gyári színkombinációnak, helyenként mattra volt fújva (ami amúgy normál volt eredetileg). De láttam már a patinánál elõrehaladottabb rozsdával rendelkezõ kocsit is.

A fentiek miatt hiteltelennek tartom az egész OT vizsgát, nem gondolom, hogy elérendõ cél volna. Nem hiszem, hogy attól vagy annak hiányában jobb/rosszabb veterán autó volna az adott kocsi. Ha rám hallgatsz, magadnak építed és nem vizsgabiztosoknak. (Legalábbis én mindig ezt mondom.)

Ami a javításokat illeti, szerintem az a lényeg, hogy normálisan legyen eldolgozva, kivitelezve. A torony ne egy négyszögletû hernyóvarrattal legyen körbekerítve, hanem szépen, élhegesztéssel, amit max. rétegvastagság mérõvel lehet kimutatni. A kipufogó szintén nem lesz problémás, ha a gyári specifikációnak megfelel. És igen, egy-két apró karc, patina szerencsére nem gáz, vagyis ha még egy bizonyos határon belül van a hibamennyiség, az belefér, max. levonnak néhány %-ot. Who the f*ck cares.

De a legfontosabb, hogy hulljon a forgács, mert, igen, venni bárki tud, akinek van pénze. Persze az építés is tud költséges lenni, de mégsem üres költekezés. Gondoljunk csak az "innen szép gyõzni" rozsda-humusz kompozitból akár egy évtized alatt megszületõ 50+ éves Trabantokra, P70-esekre stb.
[imgw]http://papasspeedshop.com/speedshop/images/DSCF0823.JPG[/imgw]

5845 Csády Szabolcs 2014-04-08 11:11:44  Előzmény:Bajáki Péter: 66774

"...lehetõséged volt tuningolni házilag, ezt tekintve nem koridegen, de egy OT-snál nálam nem maradhatna. Normál kocsinál természetesen belefér."

Azért túlzásokba ne essünk szerintem. Ha jól tudom a gyári/korhû tuning kiegészítõket OT-n is megengedik. Ennyi erõvel a bólogatós kutyáért is buktatni kellene, mert Jürgen nem hegesztette a kalaptartóra Zwickauban.

Szerencsére ahogy jocking is mondta, kezd eltolódni a vizsgabiztosok értékrendje egy jó irányba, hisz egy eredeti, de patináns jármû értéke nagyobb, mivel túlrestaurált kocsija bárkinek lehet, az csak pénz kérdése.

5844 jocking . 2014-04-08 09:17:38  Előzmény:Bajáki Péter: 66774

Azért 1-2 dolog, amit írtál, már korántsem ilyen szigorú. Elemcserékbe nem szólnak bele, fõleg azért, mert eleve úgy kell pl. egy küszöböt kicserélni, hogy az eleve tudja a gyári specifikációkat (hogy lett felhegesztve, ne legyen gyengébb, mint a gyári,...). Ha egy normális lakatos cserél rohadt részeket, akkor észre sem fogják venni, hogy bármi is cserélve volt.
Sokat enyhült az OT vizsgáztatás az elmúlt években. Ma már egy bizonyos fokú patina megengedett. Ha pl. a fényezés nem tökéletes, mert pl. ahol 20 évig állt az autó, nekidõlt valami, akkor a pattogzódás/karc maradhat, mert néha többet számít az, hogy eredeti a fényezés. Tehát egy normál állapotú (= szép, de nem patika) is simán lehet veteránminõsített, a tákolás (gyáritól eltérõ hegesztés, típus- és koridegen alkatrészek) és a szétrohadt kaszni az, ami bukási ok lehet. Ez az "olyannak kell lennie, mintha most gyártották volna" dolog már egy ideje nem játszik.

EDIT:
A veterán vizsgáztatás nem egészen úgy megy, hogyha egyvalami nem tökéletes, akkor bukó. Százalékok vannak. 100% a full gyári, újszerû kocsi, az egyes hibák pedig különbözõ százalékértékekkel csökkentik a 100-at. Van egy határ (nem tudom pontosan, talán 80%), ami alatt bukik az autó, felette megkapja a minõsítést. Az, hogy nem fekete a maszk rács alatti része, max. egy kis % levonás lehet(ett), de hogy nem bukó, az biztos. 2 biztos bukó ok, ha pl. egy trabit metálnarancsra fényezel, mert olyan gyárilag nem volt, vagy ha belehajítasz egy V8-at az elejébe. :rolleyes:
[i](Módosította jocking 2014.04.08. 11:21-kor)[/i]

5843 Bajáki Péter 2014-04-07 23:23:23  Előzmény:Giczei Balázs: 66773

Szia,

Nem tudom, hogy mennyire aprólékosak és szõrszálhasogatóak mostanában a minõsítést végzõ vizsgabiztosok.
Küszöbcsere - szerintem, ha minõségi munka, akkor okés. (Ha küszöbcsere elõtt állsz, akkor figyelj oda, hogy a '83 vagy az elõtti kocsiknál még a [url=http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL1A2MDEtMTk3OS00cy1MaW0vMDIuaGlkZGVuLmpwZw==]lefele hajló küszöb[/url] való, utána meg a [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/Trabant_601_Mulhouse_FRA_002.JPG]gumiperemes[/url].

Festés: igencsak hibátlannak kell lennie. Lepattogzás, rozsda, nem megengedett, újrafényezés esetén megfolyás, igénytelenség szintén nem megengedett.

Újrafényezés esetén figyelj oda, hogy a hûtõrács alatti terület mattfekete legyen. Én nem engedtem volna át az alábbi Trabit a minõsítésen:

[img]http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload/1310/Traba201310312015/img/n007.jpg[/img]
[center][i]forrás: [url=http://www.origo.hu/auto/20131008-autot-a-dolgozo-nepnek-trabant-601s-polski-fiat-126p-zaporozsec-968a-osszehasonlito-teszt.html]Origo - Autót a dolgozó népnek![/url][/i][/center]

Figyelj a részletekre:
Pl. krómkeretes kilométeróra 1980-ban szintén nem volt jellemzõ:

[img]http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload/1310/Traba201310312015/img/n043.jpg[/img]
(jóóó, lehetõséged volt tuningolni házilag, ezt tekintve nem koridegen, de egy OT-snál nálam nem maradhatna. Normál kocsinál természetesen belefér.)

Egyszóval a kocsinak úgy kell kinéznie, mintha most vetted volna át a Merkur telepen. Minden típustörténeti tényt neked kell bizonyítanod korabeli leírás, prospektus, gyári dokumentáció alapján, ha azt megkérdõjelezik.

Ennyit tudok most így elöljáróban elmondani. Infóim elméleti ismeretek, ha valamiben tévednék a többiek javítsanak ki. - Gyere ki a [url=http://oldtimerpremier.hu/]tavaszi találkozóra[/url], nézelõdj, kérdezgess olyan emberkéktõl, akik részt vettek ilyen muzeális minõsítésen.

Ha komolyan érdekel a téma, olvass utána a mavamsz honlapján itt:
[url]http://mavamsz.hu/muzealis_minosites/659/muzealis_minosites_szabalyzata[/url]

Gyakori kérdések: [url]http://mavamsz.hu/gyik[/url]

[i](Módosította BajakiPeter 2014.04.08. 01:26-kor)[/i]

5842 Giczei Balázs 2014-04-05 15:27:26

sziasztok!
az lenne a kérdésem: veterán minõsítést szeretnék egy 601-re, de nem tudom mennyire aprólékosak a vizsgán. nem a mûszakira vagyok kíváncsi, mert azt tudom h meg kell felelni, hanem az eredetiségeken. pl, küszöb csere, hattyúnyak, tornyok cseréje, kipufogó.
vagy mondjuk teljes festés
köszi a segítséget

5841 Bajáki Péter 2014-03-21 00:48:59

Szia,

Wartburg 311-ben nem vagyok otthon, de annyi biztos, hogy nem kell beleraknod övet. Ok: a KRESZ szerint abba az autóba nem kötelezõ övet raknod, amelynél gyárilag nem alakították ki az öv felfogatási pontjait. (te meg házilag nem furkálhatod össze csak úgy a karosszériát, mert azzal veszélyeztetnéd annak merevségét.) Így tehát nincs öv pl. Balázs '66-os Trabantjában, '57-es Opeljében.

Wartburg 311-es kapcsolatos kérdést dobd be nyugodtan a Wartburg topicba is, illetve az index fórumon keress utána Pintér Zoltánnak (pizo). Wartburgban még jártas Takács Dénes is.

Péter

5840 dr. Kopp Kristóf 2014-03-18 10:11:47

Sziasztok,

olyan kérdéssel fordulok Hozzátok, hogy szeretnék venni egy 311-es Wartburgot, találtam is egy szép darabot, viszont én nem nagyon értek hozzá, ezért szeretném a segítségeteket kérni. Akár abban is, ha valamelyikõtök eljönne velem megnézni, de ha nem, mindenképpen szeretném tudni, hogy mire kell figyelni, hol lehet vele probléma, amit esetleg laikusként nem látok?
A forgalomba helyezésnél pl. nem gáz, hogy nincs benne biztonsági öv (a hatvanas években nyilván nem kellett), meg ilyenek.

Tényleg minden tanács, hozzászólás nagy segítség, illetve az is, hogy van-e olyan szervíz, ahol foglalkoznak ilyen típussal.

Köszönöm szépen elõre is válaszaitokat

Üdvözlettel Kristóf

5839 Gyapjas Gergely 2014-03-15 20:54:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 66763

Nézd meg a gumik.hu kínálatát.

5838 Kiss Krisztián 2014-03-13 09:41:18  Előzmény: Spityu: 66768

Igen elég foghíjas de ezt sokan nézik.
Április 26 Baja fõtér sincs rajta,tavaly voltam,nagyon jó volt,szép idövel,és ebédet is kap aki veterán jármüvel érkezik,de a többiek sem maradnak éhen,egy honvédségi "gulyáságyú"ban készül az ebéd!!
[url]http://www.sportmotor.hu/motoros_esemenyek/kiallitas/?ei=3524[/url]