Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7767 Szijj Péter 2020-05-09 18:20:20

Sziasztok! Teljes motor felújításon vagyok túl. Új főtengelycsapágy, új vezérlőtárcsa, fúrt hengerek, új Mahle dugattyúk, tűgörgők, minden. Kérdésem az lenne, hogy mi lehet ez a vonyítós hang? Talán azért van, mert túl új még és idővel elmúlik, vagy valami más? Generátor és ventilátor kizárva, mert szíj nélkül is ilyen a hangja.
Válaszokat előre is köszönöm.
https://youtu.be/xt3reWkdE0U

7766 Piret Endre 2020-05-09 14:43:03  Előzmény: Spityu: 81791

Én is így értelmezem. Azaz bizony a 601-esbe 260-as gyertya való, vagy 225-ös Isolator Special.

7765  Spityu 2020-05-08 22:23:26  Előzmény:Piret Endre: 81790

Köszi! Apró, de mindenképpen fontos információk ezek. Értelmezésem szerint az alábbi gyertyák léteztek Isolatorból 601-esben:
- feketített testű, bordák nélküli szigetelővel, M18 x 260,
- feketített testű, bordák nélküli szigetelővel, M14 x 260,
- sárga horgany, bordázott, széles tartományú, M14 x 225,

Börzéken szokott akadni sárga horgany, bordázott, M14 x 260, de akkor az valószínűleg gyárilag nem került alkalmazásra. Továbbá szoktam látni ebay-en sárga horganyzott, bordás M14 x 260-ast, ami full olyan, mint ami bent van az enyémben, csak éppen Isolator felirat szerepel a porcelánon, nem pedig Isolator Spezial. Nem tudom, mi lehet a különbség... Sajnos utóbbiból alig találni, mert a Simsonnak és az MZ-nek is az a gyári gyertyája, és azt mindenki tudja, hogy egy valamire való Simson ülése alatt legalább két marék, kicsit használt (amúgy tökéletes) gyertya szokott lapulni. :) Szerintem ezeknél a motoroknál a hozzánemértés miatt a gyertya csereperiódusa kb. 500 km körül mozog. :D

Itt van egy kis össszefoglaló:
http://wiki.w311.info/index.php?title=Isolator-Z%C3%BCndkerzen

7764 Piret Endre 2020-05-08 07:12:43  Előzmény: Spityu: 81789

Na ezt sem néztem meg soha eddig: 73 augusztusi a kezelésije. M14-es, 260-as gyertyát ír, semmi vagy-vagy, ezt az egyet.
A 78-as Hogyan tovább? említi az újfajta gyertyákat, amiből a 225-öst ajánlja. A közölt táblázatban viszont a hagyományosból csak a P50-hez ír ilyen hőértéket, P60-hoz már 240-et, P63-hoz bizony 260-at. Menettől függetlenül.
Szóval nem véletlenül volt jó oda az N9Y évtizedekig.

7763  Spityu 2020-05-08 00:14:10  Előzmény:Piret Endre: 81788

Hmmm... ez nagyon érdekes. Úgy tudtam, 260-as csak az M18-as menet esetében volt. De ahogy nézem, 1972-ben már megtörtént az M14-esre való átállás. Tényleg, a kezelésid említi a menetátmérőt? Illetve mikori szerkesztési zárlatú?

7762 Piret Endre 2020-05-07 23:26:46  Előzmény: Spityu: 81787

A saját, 74-es kezelésije simán 260-as gyertyát ír még. 75-ben jött az újfajta, változó / széles hőértéktartományú Isolator, amiből a 225-ös van említve. Annak idején ez a motor igencsak csörgött velük, így élete nagy részében Pal N9Y volt benne, ami bizony 260 körüli. Azt szerette. Kellene abból is lenni még valahol, de nem találom.

7761  Spityu 2020-05-07 21:38:28  Előzmény:Piret Endre: 81784

Vigyázz, a gyári 225-ösök eléggé hajlamosak a slusszolásra. Annak ellenére, hogy az az előírt hőérték, a 260-as jobban bevált. Nem rég csavartam be kettőt belőlük, mert már van 7 db-om. :)
Az ékszíjat én úgy állítottam be, hogy kissé laza volt először. Meg-megnyikkant néha. És ezután egy kicsit spanoltam rajta. A lényeg, hogy a csapágyat ne terhelje agyon.

7760 Piret Endre 2020-05-03 11:12:59  Előzmény: Spityu: 81783

Betettem két szinte új, eredeti Isokator 225-ös gyertyát. Csak párszor indítottam azóta, igazán meleg sem volt (30 km majdnem síkvidék), de egyelőre jónak tűnik. De nem akarom elkiabálni.
Melegen továbbra is megvan a fordulatarányos, kicsit síró-daráló hang, amit ahogy visszahűl kicsit abbahagyja. Majd rákészülök és megpróbálom ékszíj nélkül. Ezt leszámítva jól megy, persze csak öregurasan próbálgatom.

7759  Spityu 2020-05-03 11:06:39  Előzmény:Piret Endre: 81782

Király. A gyújtással történt valami azóta?

7758 Piret Endre 2020-05-03 11:02:28

Megvan az 500 km, már keverem az 1:33-as üzemanyagot :-)

7757 Piret Endre 2020-04-28 21:36:17  Előzmény: Spityu: 81780

Meg nem áll, legfeljebb néha alapjáraton, de az más, már alakul. Ha melegen megáll(ítom), akkor van újrainduláskor baj, de nem mindig. Amúgy megy szépen és jól, és hidegen is jól indul.
Gyertya, trafó a leginkább gyanús jelenleg.

A kompressziót melegen mértük, úgy 40 km után kb negyed órát állhatott, mire megkerült a műszer, ember.

7756  Spityu 2020-04-28 21:20:51  Előzmény:Piret Endre: 81779

Szerintem ne keresettet tegyél bele, hanem újat. NGK B8HS. Esetleg B7HS, síkvidéken. A kondi elvileg kizárható, az inkább csak a megszakítón jelentkező szikra csökkentéséért felelős. Szóval trafó, tápfesz, gyertya, gyertyakábel (tetszőleges sorrendben). Amikor hülyül, akkor üzem közben megáll, vagy nem tudod elindítani? Esetleg mérj üzemmelegen is egy-egy kompressziót. Vagy úgy mérted?

7755 Piret Endre 2020-04-28 21:16:54  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81776

Na igen, a megszakítós gyújtást mindenki szidta, én meg évtizedekig nem értettem, hogy miért. Mert nekem igazából nem volt vele komolyabb bajom. Eddig. Bár még most sem biztos, hogy gyújtás.
Majd cserélgetek dolgokat szépen sorban és kiderül. Kezdetnek kerestem két gyertyát.

7754  Spityu 2020-04-28 21:09:07  Előzmény:Piret Endre: 81775

Most utánanéztem, nekem is az 500-as elosztója ugrott be, amúgy. És igen, most eszembe jutott, hogy a (valamelyik) kispók 2x gyújt. Meg hogy szinkronban futnak a dugattyúk. :D Nem tudom, létezik-e olyan, de ha ugyanúgy 1 bütyök van és 2 megszakító, akkor elvileg lehetne a megszakítóhézaggal játszani. De mivel 4T-ről van szó, nem valószínű, hogy így pazarolnának, hiszen az üres ütemben van ideje a tekercsnek a feltöltődésre 2 henger esetében. Főleg, hogy még a Zsigulit is kiszolgálja az egyetlen trafó. Sőt, még V8-asoknál is.
Szerintem a Trabantnál, Wartburgnál talán azért választották a hengerenkénti trafót, mert egyszerűbb volt megtervezni és üzembiztosabb is, mint ha ott lenne egy rotor. Egyszerűen Jürgen berajzolt még egyet mindenből, aztán cisszentett egy sört.

7753  Spityu 2020-04-28 21:00:23  Előzmény:jocking .: 81774

Vagy 350-es Jawa VAPE-t, nem? :D

7752 Kacsándi Szabolcs 2020-04-28 20:59:01  Előzmény:jocking .: 81774

Megszakítós gyújtásnál vannak ilyen megmagyarázhatatlan dolgok.6v rendszernél rendszeresen szenvedtem vele.De volt 12v-os megszakítós verzió is.Azzal kevesebb volt a gond,de azért volt.Amikor lehetőségem lett váltani az új gyújtásra,ezek a gondok megszűntek.
Esetleg meg kell próbálni az új elektronikus alaplapot,ami a megszakítós lapot váltja ki.És nem kell átalakítani az egészet 12v-osra.Ennyi kis csalás belefér,cserébe hogy talán üzembiztos is lesz.

7751 Piret Endre 2020-04-28 20:58:30  Előzmény: Spityu: 81773

Ez itt nagyon off, de álljon meg a hegyimenet. Akár elosztós, akár nem, ha egynél több bütyke van az egy szem megszakítóra, akkor ugye nem tudod függetlenül tologatni a gyújtást. Ahogy a klasszikus négyhengeres négyüteműnél sem.
Az ettől független, hogy a póknak eleinte volt (kétágú) elosztója, ami aztán elmaradt, és lett helyette a kétszekunderes ikertrafó meg ezáltal a parazita szikra azon a felső holtponton is, amelyiken nem kéne.

7750 jocking . 2020-04-28 20:02:20

Dobjatok be egy ESE-2H-t és megszűnnek a bajok. :D :D

(Nekem úgy tűnik, van a fityóban elosztó, bár lehet, hogy a polszki más.
https://c8.alamy.com/comp/H49N7K/car-fiat-500-old-timer-detail-rear-engine-H49N7K.jpg )

7749  Spityu 2020-04-28 18:49:50  Előzmény:Piret Endre: 81772

A kispók elosztó nélküli? Nem is tudtam. Mondjuk nem is ismerem a típust... Akkor ott max. a megszakítóhézaggal lehet tologatni egy kicsit az előgyuszit.

7748 Piret Endre 2020-04-28 18:02:32  Előzmény: Spityu: 81771

Igen, ezért háromnegyed óra alsó hangon egy nézzünk rá az előgyújtásra program :-) Lassan esedékes is, közeledik az 500 km összerakás óta.
Legalább itt a két henger előgyújtása állítható külön - külön és nem csak árukapcsolásban, mint a kispóknál.

7747  Spityu 2020-04-28 17:31:32  Előzmény:Piret Endre: 81770

Érdekes módon, nekem pont az átmérő az, ami precíz. De igen, most így eszembe jutott, hogy inkább ez jelenti a problémát. A megszakítóhézagot mindig utoljára kell csekkolni. Előre csak nagyjából lehet belőni. És a megadott 35-45 százados tartományon belül maradva lehet ténylegesen, nagyon pontosra belőni az előgyújtási szöget. Ami azonnal elmászik valamelyest, ha fellazítjuk az alaplapot. Hiába kottyanásmentes a röpsúlyom stb. De annyira nem vészes belőni, csak szeretek 5 századon belül maradni a kívánt előgyújtási értékhez képest is.

7746 Piret Endre 2020-04-28 15:44:26  Előzmény: Spityu: 81769

Az enyém egész precíz. Mármint a pöcök meg a fészke, az alaplap maga viszont elég nagyot tud kottyanni a házban.

7745  Spityu 2020-04-28 09:25:47  Előzmény:Piret Endre: 81768

Igen, gondoltam erre is. De a gyakorlatban akkorát kottyan a házban, hogy ez nem igazán teljesül. :D

7744 Piret Endre 2020-04-28 08:35:05  Előzmény: Spityu: 81767

Az a szerepe, hogy ha ki akarod venni az alaplapot pucolni, vagy a röpsúly környékét piszkálni, akkor csak a két csavart csvarod ki, a pucukát meg nem lazítod le. Így összerakáskor megúszod az újrabeállítást.

7743  Spityu 2020-04-27 23:10:00  Előzmény:jocking .: 81766

Pont ugyanezeket akartam írni. A 2 csavar szerintem is elég testet átvisz minden esetben. A harmadik, pozicionáló csavar is átvisz valamennyit, de az azért lényegesen kevesebbet, gondolom. Egyébként annak mi a bánat a szerepe, tudja valaki? :D

7742 jocking . 2020-04-27 22:04:54  Előzmény:Piret Endre: 81763

A gyújtásház (és alaplap) testelési hibát én kizárnám addig, amíg minden másról ki nem derült, hogy jó. Már csak azért is, mert a probléma csak meleg motornál jelentkezik. Hidegnél nem oxidált? Másrészt van ott elég felület, plusz a két csavar, elég kicsi az esélye, hogy egyszerre oxidál szigetelésig minden. :)
(csak nehogy koppanjak, amikor kiderül, hogy tényleg ez a gond. :D )

7741 Piret Endre 2020-04-27 21:22:41  Előzmény: Spityu: 81764

Igen, olyat is tud néha, hogy a kulcs elengedésére indul :-) De régen ez nem volt jellemző, főleg melegen.

7740  Spityu 2020-04-27 21:15:18  Előzmény:Piret Endre: 81763

Szerintem gyártsál egy fényszóróizzóból is próbalámpát. A feszültség megérkezhet egy minimális kontaktuson keresztül is, ami viszont jelentős áram átadására már nem lenne elég. A 6V-os gyújtás amúgy is olyan, hogy szeret akkor gyújtani, amikor elengeded a slusszkulcsot és nem fogyaszt tovább az önindító. :)

7739 Piret Endre 2020-04-27 21:09:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81762

Köszi a primer kör tippeket. A motor testjében eléggé biztos vagyok, én magam gyártottam oda új kábelt annak idején. Az akkufesz is megérkezik a trafókig, ezt a legelső műsornál már lelámpáztam. De persze nem árt újra ellenőrizni mindent. A ház és a blokk közti felületben nem vagyok teljesen biztos, hogy kellően fémtiszta. A legegyszerűbb talán álló motornál zárt megszakító mellett feszültségesést mérni a trafó megszakító felőli vége és a blokk közt, abban mindez benne van, és a statikus primer árammal terhelve. Aztán ha valami nem tetszik, lehet lépkedni, hogy hol tűnik el. Csak nem kell elfelejteni mostantól multimétert vinni mindenhova :-)

7738 Kacsándi Szabolcs 2020-04-27 20:46:34  Előzmény:jocking .: 81748

Esetleg nézd meg hogy jól testel az alaplap.A ház is szokott oxidálódni.Ha nem indul érdemes rámérni a gyújtáskapcsoló vezetékére.Ha ott tudsz feszültséget mérni,akkor legalább a gyújtáskapcsoló jó.Érdemes átnézni a motor testelését.Talán hiányzik az összekötő vezeték a bölcső és váltó közt.Vagy cserélj komplett alaplapot.

7737  Spityu 2020-04-27 17:29:45  Előzmény: Spityu: 81758

A szerszámos tasakról elfelejtettem írni. A szalag kb. 1.5 cm széles. A tartalom elrendezése úgy van, ahogy írtam, kivéve a nagy csavarhúzót, az szintén a középső fakkban szerepel a jobb oldalán. A villáskulcsoknál a legkisebb páros 9-11, a többi stimmel.

7736 Piret Endre 2020-04-27 10:43:00  Előzmény:jocking .: 81751

Ez nemcsak aztak*va, hanem egyenesen besz*rás :)

7735 Piret Endre 2020-04-27 10:41:56  Előzmény:jocking .: 81748

Eddig próbáltam ésszel megfogni. Például kiszedtem és 1-1 szöggel helyettesítettem az ellenállásokat a pipákban. Azt hittem jobb is lett, de aztán itt az udvaron 15 perc állás után megint megmakacsolta magát, miután a kapuban szó nélkül újraindul a beálláshoz.
Most jön a nem gondolkodós változat. Gyertya, trafó stbstb csere szép sorban, mindegyik fázis után próba (csak az kicsit hosszadalmas).

7734  Spityu 2020-04-26 19:39:25  Előzmény:jocking .: 81750

Egy mai kép az emelőmről. Illetve inkább csak a tasakjáról. Már ami maradt belőle. :D És egy olyan típusú a netről, ami szebb állapotban van.

7733  Spityu 2020-04-25 23:30:45  Előzmény:jocking .: 81756

Húúú... jó volna, ha meglenne hiánytalanul mindene. Majd fényképezd le, légyszi, ami megvan. Egy márkatársunknak utolsó szériása van ('90 feburári), de nincs meg az eredeti készlete. Bár összeállított már azóta egyet, jó volna tudni, mi is volt akörül a kocsikban. És milyen kialakítású (csavarhúzó, szütyő stb.)

7732 jocking . 2020-04-25 23:17:45  Előzmény: Spityu: 81755

Lehet, hogy nem lottó, de nyereményes (lehetett takarékkönyves is). Ez nem az, ez helyi a "megnyerés" óta, talán '89-es. :)

EDIT: Közben megnéztem SZÜF-ön, tényleg '89-es. Még 2010-ben fotóztam, akkor volt benne 32 ezer km. A tavalyi műszakin készült képeken már 35 ezer volt benne. :D

7731  Spityu 2020-04-25 22:51:29  Előzmény:jocking .: 81754

Van 1-2 hasonló, piros nyelű Smalcalda csavarhúzó, de ilyet még nem láttam börzéken sajnos. Meg kinti webáruházakban sem. Hézagmérőt egyébként itthon is tudsz venni, 0.6-ost és 0.3-ast. Valamelyik motorosbolt kínálatában szerepelnek (azt hiszem, vaterán is hirdetnek). A sima 7-es kulcs, úgy rémlik, Simsonhoz vagy MZ-hez volt. Illetve hallottam olyat is, hogy 7-es kulcs, a másik vége meg hézagmérő (de már nem emlékszem, mekkora, talán 0.6-os). De nem biztos, hogy ez is WMW / WFR. A körbeszegett valószínűleg Skoda lesz.
A szerszámosom mondjuk túl volt kicsit tömve. Volt még benne 14-15-ös és 6-7-es PRECIZIOS villáskulcs és a képen látható imbusz. De azok nélkül is felvette a szerszámok alakját az idők során. A két elválasztó hegesztése helyenként el is engedett. Tudom, ridegre köt, de a pillanatragasztó tűnt a legjobb megoldásnak a javításhoz, és tényleg jó is lett. A tasak egyébként teljesen lapos volt (lehetett) új korában, amikor elkészült. Sőt, ha kipakolom, és kiteszem a napra, annyira meglágyul, hogy ismét kilapul. A feketített szerszámokat rozsdamarózás után hevítés + lenolaj módszerrel feketítettem, de ma már inkább fegyver feketítőt használnék.

Biztos, hogy a lottónyereményes Trabi az? A GG-s, amivel fényképezkedtem még Pécsett? Az Kecskemétre került, és úgy tudom, egy eléggé fanatikus személyhez, akinek az volt az álma, hogy legyen végre neki is egy szép, keveset futott, gyári Trabantja. Abban egyébként nem volt szerszámkészlet, úgy emlékszem.

7730 jocking . 2020-04-25 21:59:22  Előzmény: Spityu: 81752

Köszi az infókat. :)
Egészen biztos vagyok benne, hogy nálunk is van itthon piros nyelű csavarhúzó, a kicsit már tuti láttam valahol. Természetesen törött. :D
Fura ez a műanyag tok, mintha kicsit túltömték volna, mintha előbb lett volna kész, minthogy összeállították a szerszámkészletet. A kulcsokkal úgy tűnik, nem lesz gond, ezek a méretek vannak, ilyen fajtából még "1 végű" 7-est is sikerült találnom (karbi állításnál jól jött). Mintha orkán-szerű anyagból láttam volna már ilyet, széles cipőfűző-szerű anyaggal körbe szegve. Valószínűleg az is valami otthoni gyártás volt, de az is lehet, hogy más típushoz készült eredetileg.

Viszont az előző komment óta eszembe jutott, hogy itt van a környéken a lottónyereményes Trabi, majd náluk rákérdezek, milyen szerszám van benne. Legalábbis majd ha lement ez a hiszti. :)

7729  Spityu 2020-04-25 20:24:03  Előzmény:jocking .: 81751

Elkészült, működik. :D A gyertya kamrája ugyan ereszt a 18-as átalakító alatt, de a tömítés cseréjével talán azért majd megtartja a nyomást. Kissé bizarr, ahogy a villanymotor működteti a megszakítót ("Szakgató", ahogy a használati utasítás írja :D). De szépen szikrázik. Mondjuk vigyázni kell, hova nyúl az ember, mert itt-ott ráz. Egyébként Delco-Remy trafó van benne, Made in USA, de nagyon úgy tűnik, hogy eredeti, a berendezés többi darabjával egyetemben.

7728  Spityu 2020-04-25 20:19:59  Előzmény:jocking .: 81750

Bajáki Petit nyaggasd, ő talán jobban képben van azzal, mi volt a te évjáratod esetében.
Az enyém esetében: 3 fakkos, fóliából hegesztett, ráhajtható "fedlappal. A baloldalán egy lyukkal, ahová a kötöző anyag van egyszer rákötve. Kötény kötözőjéből lett pótolva, ugyanolyan V mintás, mint a gyári. Kicsit fakítottam rajta hipóval, hogy szürkének hasson (sötétkék volt). Pertli / Köpper szalag. Kb. másfél centi széles.
Bal fakk: 3 villáskulcs (fejből nem tudom a méreteket hirtelen) 10, 13, 17 tuti, hogy van rajtuk. Talán 8-10, 10-13, 13-17. Leginkább az elsőben nem vagyok biztos. Az lehet, hogy 9-10.
Középső fakk: 13-17-es hosszú csőkulcs, benne a stift. Ezek együtt benne a gyertyakulcsban. (Az imbuszkulcs utólagos.)
Jobb fakk: kombinált fogó, nagy csavarhúzó, kicsi.
Emlékeim szerint mindig így volt összeállítva. Pontosabban most nem emlékszem. :D De ahogy most a kocsiban van, mindig úgy volt. A kis csavarhúzó amióta az eszemet tudom, törött volt. Ja, még van két hézagmérő is: 0.4 a megszakítóhoz és 0.6 a gyertyához. Nem tudom, a tiédben volt-e még legalább 0.6-os, de nem csodálkoznék, ha a megszakító eltűnésével azt is kihagyták volna. :D Ezeket én drótoztam rá az egyik csőkulcsra, nehogy elvesszenek.

Annyit hozzátennék, hogy többféle szövetből is gyártották a tasakokat, illetve korábban fekvő elrendezésű volt, több fakkal talán. Ahogy a szerelési könyv elején látszik. Továbbá a kék fanyelű csavarhúzó a korábbi évjáratokat jellemezte. Ezekre példa talán Endre készlete, bár nem emlékszem már, milyen az ő tasakja. A későbbi évjáratoknál (enyémnél későbbi), úgy emlékszem, volt szövetes ismét, de kinézetre talán inkább az enyémre hasonlított, passz. Annyi változás volt valamikor, hogy ergonomikusabb nyele lett a csavarhúzóknak, került a végükbe 1-1 szem is. Úgy tudom, ilyen nem csak a 4T-khez járt, hanem a kései 2T-khez is.

Az emelő tasakjának 3 féle anyagát ismerem: réges régen talán valami hajlékonyabb szövetből készült, talán zöld vászon, de nem biztos. Aztán az enyémnél ponyva szerű anyagból, ami nagyon hajlamos a rojtosodásra, kicserepesedésre, széthullásra. A harmadik nem tudom pontosan, mikor volt, nem emlékszem, milyen évjáratú kocsiból bontottam. Ez egy durvább anyagú, talán műszálas szövetből készült. Eléggé bírja a strapát. A tasakban (az enyém esetében) maga az emelő van a kör alakú talppal (korábban 3 ágú volt, de szinte ugyanaz), kerékkulcs a "markolat" végén kb. 2 centiméter hosszú gumidarabkával.

A képeken még csak félkész a dolog.

7727 jocking . 2020-04-25 19:51:52  Előzmény: Spityu: 81749

Hát ez meglehetősen aztakurva. :o :D

7726 jocking . 2020-04-25 19:51:29

Egy kis segítséget szeretnék kérni az "egybegyűltektől". :)
Perpillanat apróságok vannak még hátra, ami jelenleg a látókörömben van, az a szerszámkészlet, ezzel kapcsolatban szeretnék minél több infóhoz jutni.
- Pontosan milyen méretű kulcsok valók bele? Az elmúlt időben próbáltam minél több "Super Steel DDR" kulcsot összetúrni, van is egy szép köteg, de nem hiszem, hogy mindre szükség van. Van még egy kék csavarhúzóm és akad pár hatszögletű cső "gyertyakulcs" is.
- Maga a tok, amiben a szerszámok vannak, erről is jó lenne minél több adat. Mekkora, hány zsebe van, milyen anyagból van? Elég valószínű, hogy gyártanom kell, azért lenne jó ezeket tudni.
- Az emelőnek volt valamilyen tasakja? Ha igen, ahhoz is jó lenne egy méretezés.

Előre is thx ha valakinek van készlete és rászánja az időt a méricskélésre. :)

7725  Spityu 2020-04-25 11:49:28  Előzmény:Piret Endre: 81747

Kicsit belekavarodtam most a feszültségekbe. Épp egy régi mérőműszert restaurálok, ami sokat segítene. Nyomás alatt lehet gyertyát tesztelni vele. Továbáb trafót és kondit is lehet próbálni rajta. :) A cikk egy 1949-es Autóból származik. Nem mai darab. Érdekes megoldások vannak a textilbakelit alatt. :D

7724 jocking . 2020-04-25 10:34:04  Előzmény:Piret Endre: 81743

Ez már le lett tesztelve? Meleg motornál, kivett gyertyával próbálva egyáltalán nincs szikra egyik hengernél sem? Furcsállanám, ha mindkét trafó egyszerre lenne ilyen "melegennemműködős" fajta. Nem lehet, hogy a gyertya szarakodik? Esetleg egy másik közös pont a gyújtásban, lent a megszakító?

7723 Piret Endre 2020-04-25 09:38:13

Igen, erre már én is gondoltam, mint a két gyújtás egyetlen közös szakaszára.
Viszont ha én ebben az autóban 12V-ot mérek bárhol is, akkor erősen elcsodálkoznék :-D

7722  Spityu 2020-04-25 09:00:03  Előzmény:Piret Endre: 81745

Lehet, hogy próbáltad már, de ha nem: fix pozitívat egy lengőbiztosítékkal és egy faék egyszerűségű (= megbízható) kapcsolóval az akksiról a trafókra. Lehet, hogy amikor rosszalkodik, akkor is tudsz mérni 12V-ot a trafóknál, de mégsem megy át elég amper. :)

7721 Piret Endre 2020-04-25 07:29:48

Na igen, a trafók - és általában a gyújtás - azért érdekes, mert nem egyhengerezik, hanem egyáltalán nem gyújt, amikor rájön a dili. Azért előkerítem a tartalék trafókat, amikről persze szintén nem tudok semmit, az sem kizárt, hogy mind rossz...
Szemre ugyanolyan piros tömítőkarikákat raktam, mint a gyári. A benzincső végén teszik a dolgukat, a fúvókáknál levők meg könnyeznek.

7720  Spityu 2020-04-25 01:11:15  Előzmény:Piret Endre: 81743

Nem lehet, hogy a gyújtótrafók rosszalkodnak? Amikor nem indul, egyáltalán nem gyújt. Jellemzője a trafóknak, hogy melegen nem gyújtanak, ha rosszak. De az azért ritka volna, ha mindkettő egyszerre kezdene el így viselkedni.
A karbihoz csak vulkánfíber tömítőgyűrűket ajánlok, azok beváltak.

7719 Piret Endre 2020-04-25 00:47:57  Előzmény:jocking .: 81740

A labirint szerintem tud olyat, hogy összekopik, és utána jobban tömít. A szimering viszont nem :-(
Melegen néha most is jön egy nekem nem tetsző hang, mintha a kuplung felőli oldalról jönne, akár a váltóból is, csak éppen akkor is van, amikor ott nem forog semmi. Enyhe daráló, éneklő, fordulatfüggő hang. Aztán ha kicsit visszahűl, akkor elmúlik.
Melegen néha nem és nem indul továbbra sem, javult a gyertyapipák rendbetételével, de néha most is megmakacsolja magát. Mértem újra benzinszintet, kicsit alacsony volt, de nem hinném, hogy attól lenne. Viszont legalább megint nem szobatiszta a karbi, a múltkor tettem új karikát a főfúvóka alá, elsőre is eléggé meg kellett tépni, hogy tömítsen, de most már megint könnyezik.
Szóval itt sincs unalom...

7718 jocking . 2020-04-23 12:42:25  Előzmény:Piret Endre: 81739

Nálam is volt szivárgás, aztán amikor a kuplunggal szoptunk, ránéztem. A folyásnyomból egyértelmű volt, hogy a lendkerék alól jön, ami fura, mert ez már labirintos, ráadásul a gyűrűket is cseréltem újra. Miután nem találtunk semmi rendelleneset, lendkerék vissza és azóta sem szivárog, szerencsére magától meggyógyult. :)

Most épp azzal szívok, hogy a kipufogó túl magasan van, bizonyos frekvencián (kicsit emelt alapjárat környékén) beremeg a középső cső és hozzáér a hátsó lábtér "kádjához". Egy faékkel próbálom nyújtani a tartógumikat, eddig biztató eredménnyel. 10-15 km után valamelyik fék is nyiszog, arra még nem néztem rá komolyabban, de én a jobb hátsóra tippelnék, mert az a kerék sokkal melegebb megállás után.