Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5707  Spityu 2013-10-27 13:38:44  Előzmény:Kárász Endre: 66637

Gondolkoztam rajta, hogy valamivel lekezelem. Pl. lemaratom és lefújom fekete hõálló feketével (utólag megtudtam, hogy amúgy lepörögne márkától függõen 10 perc - 1 év alatt). Ez esztétikus lenne, de nem lenne eléggé gyárias, így elvetettem az ötletet. A pácolás sem lenne idõtálló, szóval marad így. A leveles rozsdát eltávolítottam, a kúpot és a csatlakozókat megsíkoltam, ennyi.

Kicsit jobban aggaszt a kissé bemattult alu alkatrészek látványa, de annyira az sem vészes.

5706 Kárász Endre 2013-10-25 19:10:29  Előzmény: Spityu: 66635

Ezt öröm nézni! Ráadásul a képek láttán csak megerõsödik az emberben az a hamis képzet, hogy milyen egyszerû összerakni a Trabi motorját... Pedig valami apróság mindig beköszön :)A leömlõ öntvényét nem próbálod valamivel óvatosan bepácolni szürkés-feketére? Szerintem a csavarok feketítésére használt folyadék (talán valamilyen ólomsó oldata) tudna ilyet. Bár az öntvényeknél mindig felvetõdik, hogy homogén lesz-e a végeredmény.

5705 Őry Gábor 2013-10-25 05:51:49  Előzmény: Spityu: 66635

Fincsi!

5704  Spityu 2013-10-24 22:10:13

Zajlik az élet. :)

6.5 év rakosgatás alatt már kissé lekopott
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_3swpazvox7.jpg[/imgw]

Vezérlõtárcsa szerelõ célállvány :)
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_dn6u9fv6gd.jpg[/imgw]

A szétszedéstõl ments meg, Uram, engem:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_fwhglzfwsv.jpg[/imgw]

Egész finom kis nyomatékkulcs:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_6lx2x9rcdy.jpg[/imgw]

Szimmeringház az egyetlen gyári tömítésemmel (köszönet Endrének!)
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_dspkdw54vd.jpg[/imgw]

Plató hónolás megfelelõ módon (a nem megfelelõ majdnem ugyanígy néz ki :) )
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_98igy2x92t.jpg[/imgw]

Na, ott fújjál ki... (Ma hárman tették fel nekem a kérdést: "Mi ez a (Hermetic) szag?" Pár napig még fogom hallani.)
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_iukus1s0y0.jpg[/imgw]

Síkba állítás:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_scoc3el87m.jpg[/imgw]

Nem különösebben - na jó egy picit - meglepõ módon semmit sem kellett hajlítani a hajtókarokon. A gyûrû, tömítés nélküli fûzéskor simán billegtek a dugattyúk, teljesen szimmetrikus volt a pozíciójuk. Szerencsére ez a végére is így maradt.
Holnap megy fel a két hengerfej, a leömlõ tömítéssel, ill. a 32-es, 36-os anya fixre. Akarom mondani, ma. :)
[i](Módosította Spityu 2013.10.25. 00:45-kor)[/i]

5703 Bernula Péter 2013-10-22 11:55:40  Előzmény:Kárász Endre: 66632

Helló!

Hasznos volt a link, köszi! Az zavart, hogy a hátából 3 vezeték jött ki. Nem gondoltam volna, hogy a 2 és 4 Ohm-os kivezetést így oldják meg.

Hálás köszönet! BP

5702 Bernula Péter 2013-10-18 19:32:54  Előzmény:Kárász Endre: 66632

Hali!

Köszi szépen, ebbõl már csak összeokoskodom a bekötést. :)

Üdv: BP

5701 Kárász Endre 2013-10-14 19:19:53  Előzmény:Bernula Péter: 66631

Gugliba beírva a "Konstant A120 radio schematic" kifejezést ezt kapni az elektrotanya oldalán:

[url]http://elektrotanya.com/veb_stern-radio_autosuper_a120_konstant_1967_sm.zip/download.html[/url]

Az elõnézeti képen nem jelenít meg semmit a fájlból, de alatta van egy "Get Manual" link, kattints arra!
Csak átfutottam: van egy feszültségválasztó kapcsoló, és egy polaritásváltó kapcsoló. Utóbbival azt állítod be, hogy melyik van a kocsi testén. Jó, ma már minden kocsi negatív testelésû, de az õsidõben...
A kimeneti csatlakozónál lévõ dolgokat már annyira nem néztem át.
[i](Módosította Endre 2013.10.14. 21:22-kor)[/i]

5700 Bernula Péter 2013-10-13 18:41:11

Sziasztok!

Valaki be tud vezetni ennek a szörnyezetnek a bekötésébe?
http://www.radiomuseum.org/r/stern_berl_konstant_a120_a_120.html
Nem szeretném egy kósza ötlettõl vezérelt bekötögetés miatt elpukkantani.

Elõre is köszi!

5699 Bajáki Péter 2013-10-07 13:10:51

Sziasztok!

Szabó Tamás klubtagunk [url=http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=userinfo&nev=tamasszabo](tamasszabo)[/url] el szeretné adni '90-es évjáratú Trabantját. Nincs ideje használni, és sajnálja, hogy a Trabi csak áll. A cél az, hogy az autó gondos gazdához kerüljön, aki hasonlóképpen óvja, mint ahogyan azt õ teszi. Az autó garázsban tartott, kiváló állapotban van, és érvényes mûszakival rendelkezik.

Érdeklõdni Tamásnál a nulla-hat húsz 356-0257 telefonszámon lehet.
Ára: 200 ezer Ft.

[imgw]http://img4.lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/759039.jpg[/imgw]


[i](Módosította BajakiPeter 2013.10.07. 15:19-kor)[/i]

5698 Csády Szabolcs 2013-10-02 09:26:20  Előzmény:Muczán Gábor: 66627

Köszönöm az utánajárást!
Szerintem inkább a trabantwelt-es állomány cseréjénél lenne célszerûbb lefolytatni a mûveletet, így talán nagyobb esély van rá, hogy jobb minõségût kapjak.

5697 Bajáki Péter 2013-10-02 00:12:17

Tapasztalatom szerint a '78-'81-es évjáratú, garázsban tartott Trabantok kormánya a küllõnél kezd repedni középen, esetleg a küllõn. (Enyém is, keresztapué is, plusz 1-2 hirdetett példányé. A '80-as évek végébõl származóak meg össze-vissza repedezettek.

Illusztrációként a '81-es kormánya:

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-JGh1OftxoFA/T1PhmJA9nAI/AAAAAAAADsY/RgZaXL8wyzw/w735-h551-no/P1230039.JPG[/img]

Az [url=http://www.oldtimer-youngtimer.hu/]Oldtimer&Youngtimer magazin[/url] szeptember-októberi számámban levõ 1980-as garázsos Trabi kormánya egyáltalán nem repedt. Igaz, 15.000 km van abban az autóban.

[img]http://www.oldtimer-youngtimer.hu/images/stories/2013/09/otyt-2013-05-210.jpg[/img]

[imgw]http://www.oldtimer-youngtimer.hu/images/stories/2013/09/Trabant_601_2.jpg[/imgw]

[i](Módosította BajakiPeter 2013.10.02. 02:16-kor)[/i]

5696 Muczán Gábor 2013-10-01 18:28:54  Előzmény:Baranyai Gábor: 66626

Utánajártam a trabantweltnél a kormány ügynek. A raktárban lévõk nagy része ugyanúgy szétrepedt. Ezek pedig sötétben, és érintetlenül álltak ott. Valószínûleg az õ készletüket is cserélni kell garanciában. A hónap végén el kell hoznom, és kicseréltetni. Remélem az ember hajlandó lesz rá.
Annak keretében kéne Szabi kormányát is kicseréltetni.

De a trabantwelt is megigérte -hogyha találok jót a raktárban- hogy a következõ látogatáskor kicseréli Szabinak a kormányt

MG

5695 Baranyai Gábor 2013-10-01 12:38:18  Előzmény:Muczán Gábor: 66623

Hogy menyit rendelt elsõre, és miként cserélteti ki a sárgákkal, azt nem tudom, de a javított széria is többszáz darabot tartalmazott, és már megkapta - mutatta is nekem, hogy érdekes módon nemcsak az anyagminõség jobb, de az illesztési sorják is sokkal szebben vannak eldolgozva.

5694  Spityu 2013-10-01 10:49:28

Legyünk optimisták. Legrosszabb esetben sikerült reprodukálni a gyári kivitelezést. :D

Amúgy szerintem elképzelhetõ valamiféle gyártási szórás, így talán némelyik kormány jobban bírja a... gyûrõdést.

Nekem két pöpec állapotú gyárim van, amik érdekes módon túlélték az elmúlt 20-30 évet, míg a kocsim eredeti kormánya már kb. 10 évesen elkezdett repedezni. Ugyanígy az utángyártottnál is el tudok képzelni szórást, még akkor is, ha egy szusszal gyártották le õket.

5693 Holnapy Gergely dr. 2013-10-01 10:01:46  Előzmény:Baranyai Gábor: 66617

E-mail ment az elérhetõségekrõl.
G

5692 Muczán Gábor 2013-10-01 10:01:43  Előzmény:Baranyai Gábor: 66622

az hagyján, hogy rossz széria!

De a kormányból többek szerint emberünk Kínából kb. egy konténert rendelt, ami lehet 5.000 db is. Ezek után én nem bízom abban hogy -majd jön egy jobb széria!!! Ha a készlet elejérõl nem jók jönnek ki, akkor a konténer közepe, és vége is ugyanabból a gyártásból kerülhet ki, ....gondolhatnánk....

Azt kontingenst elõbb el kell adni mind a Trabisoknak, hogy megérje rendelni egy estleg jobbnak ígérkezõ szériát.

Hogy ennek mi a vége, azt nem tudom. De ezek után én félnék ettõl a terméktõl, és nem bíznék a jobb széria eljövetelében.

MG





[i](Módosította TWK-001 2013.10.01. 12:06-kor)[/i]

5691 Baranyai Gábor 2013-10-01 07:31:03  Előzmény:Muczán Gábor: 66621

Kösz, de ha én kormányt gyártok, az a W313 Sport lesz (amúgy tényleg elõkészületben van), mert annak darabját nem 50, hanem 350 EUR-ért lehet eladni, és megéri a kézi öntést.
A repedezést fröccsöntés esetén egyértelmûen a nem megfelelõ anyagminõség okozza. Az egy dolog, hogy a vékony váz miatt enyhén vetemedik a kormány, de ha egy megfelelõ hajlítószilárdságú, max Shore D65-70-es keménységû anyagot használsz hozzá, akkor annak ezt ki kell bírnia. Ha ennél keményebb anyagból öntik, vagy ha egyéb szempontból (is) silányból, akkor persze repedhet.
Az a baj, hogy szegény Jani sem tehet róla - küld a gyártó pár mintadarabot, ami tök rendben van, aztán kifizet mondjuk ezret, és az valahogy más anyagból készül. Ami a legrosszabb, hogy nem rögtön látod, amikor átveszed, hanem 1-2 hónap múlva derül ki, hogy szart kaptál - mikor már a vevõknél van a nagy része.

5690 Muczán Gábor 2013-10-01 07:08:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 66620

Sziasztok,

mikor elolvastam Jocking válaszát, azt mondtam magamban hogy igaza van a repedezéssel kapcsolatban. Trabiszabi viszontválasza ellenben legalább ugyanolyan reális. Rá kellett döbbennem hogy 600-as kormánya tényleg jobb volt. Talán az nem volt a kiményítéssel úgy kigyengítve, vagy szerencsésebb anyagminõség-alapanyag-felépítés konstellációban született. Kérdés hogy gyártaná ezt /azt/ valaki? Mert jelenleg csak ezt gyártják?!?!

Sok választásunk egyenlõre sajna nincs.

Bagornak kéne ezt gyártatni. Õ már túl van a tûzkeresztségen:-)

Persze tudom hogy ez mekkora munka, és befektetés. Nem akarom húzogatni neki a csalánosban.....

MG

5689 Csády Szabolcs 2013-09-30 20:40:46  Előzmény:jocking .: 66619

Ezt már többen felvetették, de nem igazán hiszek benne, mivel a 600-asok kormánya kb dettó ugyanaz, így valószínû a váz is megegyezik, még sincs ilyen panasz náluk. Az 500-asok filigrán kis küllõirõl már nem is beszélve, s ott se téma ez a jelenség.
De aztán az igazságot kb sose tudjuk meg...

5688 jocking . 2013-09-30 19:54:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 66616

Szerintem ezeknél a kormányoknál magában a konstrukcióban van a fõ hiba. Az egy dolog, hogy a gyári kormány mûanyaga egy idõ után elemészti saját magát, de szerintem a repedezés egyik fõ oka az, hogy a kormány váza vékony, gyenge fémbõl van, ami képes annyira vetemedni használat közben, hogy egy idõ után ledobja magáról a borítást.

5687 Muczán Gábor 2013-09-30 19:38:17  Előzmény:Baranyai Gábor: 66617

Közben rákérdeztem a Trabantweltnél, és mondja hogy sok baja volt a kormányokkal a repedezés miatt. Hogy aztán az általad mondott -jó széria- is kijutott-e, vagy nem, azt nem tudom.

MG

5686 Baranyai Gábor 2013-09-30 12:50:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 66616

Valóban a tököli Klajkó Jani gyártatja a kormányokat, és õ szállít a Trabantweltnek is. Több széria is volt már ebbõl az utángyártott kormányból, és sajnos volt közte olyan, ami 1-2 hónap után repedezik. Akihez ilyen jutott, az nyugodtan hívja fel õt, és szerintem kicseréli, mert azóta már lett jobb anyagból is öntve, és extrém hõingadozások mellett tesztelve is.

Apropó: meg tudná adni valaki Csucsunova és/vagy Biacs elérhetõségét privátban?
Írtam nekik emailt az itt megadott címeikre, de nem jött válasz. Még idén legyártanám a púposok egyenes oldaldíszléceit, és szükségem lenne a pontos hosszakra, illetve a végzõdés miatt legalább 1 mintadarabra.
Kösz!

5685 Csády Szabolcs 2013-09-29 22:50:46

Sajnos képem nincs róla, de úgy emlékszem, hogy a trabantwelt-es kormány hátulján '89-es az évszám, de majd meglesem. A hátulján lévõ jelölések és alakzatok egyébként megtalálhatók rajta, a különbséget én az öntõforma két felének a találkozásának az eldolgozásában látom. Magán a karimán ez kis lépcsõ formájában jelentkezik, míg a küllõkön egy még bõven finomítható eldolgozás formájában.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130930/2013-09-15_18.18.35_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130930/2013-09-15_18.18.45_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ezek a képek kb egy hónappal a beépítés után készültek. A kormány decemberben került hozzám, s mire augusztusban beépítettem már az embléma alatt elkezdett magától egy sávban fehéredni, ami mintha kicsit mélyebb is lett volna. Ez a folyamat enyhe repedéssé fokozódott a beépítést követõ erõhatások következtében.
Ettõl függetlenül nem kell leírni ezt a terméket, mivel Muczán Gábor elmondása szerint az országban kb 5 db van belõle (legalábbis ami az õ kezén keresztül dezertált az NDK-ból :) ), és a többinél nem tapasztalható ez a jelenség. Az is könnyen elképzelhetõ, hogy mivel ez a darab volt az elsõ az országban, ez még a legelsõ szériából való, ami még gyermekbetegségekkel küzdött. Minden esetre elméletileg garanciálisan ki lesz cserélve.

5684 Bajáki Péter 2013-09-29 19:16:31  Előzmény:Kárász Endre: 66608

Alsóörsön ültem Szabi Trabijában. Nagyon vártam a pillanatot, hogy láthassak és foghassak utángyártott kormányt.

Élõben ránézésre és fogásra is érzõdik, hogy nem gyári. Mivel anyagában más, ezért egy árnyalatnyit más a színe is. A kormánykereket megfogva éreztem az illesztést, ahol a bevonat elejét és a hátulját összeillesztették a gyártás során.

Akkor azt mondtam magamban, hogy inkább legyen gyári és picit repedt a '81-esben, mint új perec kormány.

Ennek ellenére örülök, hogy létezik; szépen kidolgozott és elég jól elkészített alkatrészrõl van szó.

5683 Kiss Krisztián 2013-09-29 18:50:49  Előzmény:Kárász Endre: 66608

Én nem irok senkiröl semmit,de alapból pesszimista vagyok a gyári kormányokkal.Tényleg tönkremennek,a szekrény mélyén is.akkor ezeket vajon hol tárolták,és hogyan?Az ár nem sok ha az.

5682 Kiss Krisztián 2013-09-29 18:48:13  Előzmény: Spityu: 66612

Én már jártam nála,de akkor még pécsváradon lakott.Egy ószeres pali.Szerintem még élö náci katona is van a padlásán.. :)

5681  Spityu 2013-09-29 17:45:54  Előzmény:Kárász Endre: 66611

Rend, fény, csupa pozitív dolog. :)

5680 Kárász Endre 2013-09-29 17:24:31  Előzmény: Spityu: 66610

Jó ég, mi lehet abban a lakásban, ha a küszöbön fotózta?

5679  Spityu 2013-09-29 17:21:25

[url=http://gyujtemeny.vatera.hu/diszdoboz_uveg/ndk_s_retro_karipol_autoapolo_szett_1807936256.html]Karipol[/url], szinte ingyen. :)

5678  Spityu 2013-09-29 10:38:32  Előzmény:Kárász Endre: 66608

Kíváncsi leszek, mi sül ki belõle. Nem abból, hogy az 5 kerék gyári-e vagy sem (mert ugyebár fõtengelybõl is lehet fizikailag egy helyen 5... vagy épp 7 példány is :D), hanem abból, hogy az utángyártott megkülönböztethetõ-e a gyáritól. Pantográf / CAD / CAM stb. ide vagy oda, bizonyos dolgokat nem lehet leutánozni.
Nem ártana néhány kép, fõleg az utángyártottról, de majd elõbb-utóbb lesz az is. Nyilván egy félhomályban telefonnal készített "kép" nem sokmindenre jó a mi szempontunkból. :)

5677 Kárász Endre 2013-09-29 10:15:27  Előzmény:Kiss Krisztián: 66606

A FB-on én voltam, aki megkérdezte az eladót, hogy mikori gyártású. Hétfõre ígérte a választ, akkor okosabbak leszünk.

Trabiszabinak van ilyen kormánya, csak a siófoki börzén elfelejtettem megnézni a dátumot. Szabi, ha erre jársz, légyszi nézd meg és oszd meg velünk! Egyébként a FB-os eladót ismerem. Nem hiszem, hogy szándékosan kamuzna a kormány származását illetõen. Azonban egyáltalán nem lehetetlen, hogy õ is egy olyan embertõl szerezte, aki nem volt tisztában azzal, hogy létezik utángyártott.
Egyébként biztosan több van belõle, mint 5 darab, de azért egy tuti gyárinál már kb. reális a 20.000Ft.

5676  Spityu 2013-09-29 10:14:49

Ugyan nem fogtam még a kezemben utángyártottat, de azt nehezen tudom elképzelni, hogy élõben ne tudnánk megkülönböztetni. Nem biztos, hogy hamisításról van szó (vagyis nem az a célja a gyártónak, hogy tényleg gyárinak tûnjön), szerintem szimpla utángyártásról. Márpedig akkor szerintem a dátum sincs bent hátul, ill. a küllõk "oldalánál" található gyári faragás nyom sem díszeleg a main. Vagy a küllõk és a karika hátulján a kör alakú kivágások sem biztos, hogy megtalálhatóak. Vagy a küllõk közepe felé taláható homorú rész. És még néhány ismertetõ jel, ami alapján egyértelmûen el lehet dönteni, hogy milyen gyártású kormányról van szó.
Az 5 db gyári kormányra kis esélyt látok, hogy tényleg gyári, abban az esetben, ha hibátlan mind. Persze semmi sem kizárt. :)

5675 Kiss Krisztián 2013-09-29 09:48:26  Előzmény:Kárász Endre: 66605

Épp ezért kérdem.Mert a Trabantwelt.de árulnak,de valahol egy börzén is hallottam,hogy ezt magyarba gyártják.És a Facebookos trabis csoportban van egy srácnak 5 db,és váltig állitja hogy gyári.Amugy köszi az infót,a gyártási dátumos dolog elörébb visz,hirtelen ez eszembe sem jutott..

5674 Kárász Endre 2013-09-28 09:51:47  Előzmény:Kiss Krisztián: 66604

A fórumon "tököli nepper" néven szoktam emlegetni azt a fickót, aki gyártatja valakivel. Onnan tudom, hogy ezt személyesen mondta. Láttam a kartondobozban a sok befóliázott kormányt nála...
Õ az, aki korábban egyszer-egyszer adott fel hirdetést (talán az expreszen), hogy rengeteg gyári új Trabant, Wartburg, Barkas alkatrésze van. Nagy tételben vásárol fel mindent az egész országban. A szolnoki több száz darabos gyári új hátsó dobok is nála landoltak:( Egy nagy raktárban van a "bázisa", elképesztõ dolgok. Persze viszi ki Németországba. Úgy tudom, hogy a trabantwelt-nek is õ szállít. Egyébként van egy cége, de a honlapján nem sok infó van, viszont ott megtalálni az elérhetõségét.
[url]http://www.ostmobil.hu/[/url]
Az árak természetesen a német szinthez vannak közelebb. Ennek ellenére amikor utoljára jártam nála két másik Trabis sráccal, akkor az egyikõjük 11.000Ft-ért vett egy ilyen kormányt.

Azt jó lenne kideríteni, hogy ezeket mikori gyártású (hónap/év) mintáról koppintották. Félek, hogy elõbb-utóbb sok gyári új kormányt fognak hirdetni, amirõl talán az eladó sem fogja gondolni, hogy az utángyártott. Ugyanis szerintem ezt az utángyártott pereckormányt nem igazán lehet megkülönböztetni a gyáritól. A küllõ hátoldalán ott a gyártási hónap/év, így ha mondjuk egy gyári újnak mondott darabnál ugyanaz a dátum, mint az utángyártottak mindegyikénél, akkor lehet gyanakodni. Vagy éppen fordítva, ha más, akkor tuti gyári.
[i](Módosította Endre 2013.09.28. 11:53-kor)[/i]

5673 Kiss Krisztián 2013-09-28 08:23:18

Volt már róla szó,hogy itthon gyártják a trabi kétküllös kormányt.Van róla infó hogy ki és hol?

5672 Bajáki Péter 2013-09-20 09:04:10

Az Európai Autómentes Napon (2013. szeptember 22-én, vasárnap) a belföldi viszonylatokon a MÁV-START és a GYSEV díjmentes utazást biztosít azoknak az utasoknak, akik a vonatokon felmutatják a forgalmi engedélyüket. A kedvezményt a gépjármû tulajdonosa, vagy üzembentartója veheti igénybe másodosztályú utazásra.

A mobilitási héten ingyenes a kerékpárszállítás.

[url]http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=152397770155ec[/url]

5671 Pátkai Antal 2013-09-18 19:16:05

Sziasztok keresek szárnyas emblémát a rács és az alu keret is érdekel de fõleg az alu keret.
Elõre is köszi a válaszokat.

5670 Biacsics Gábor 2013-09-15 07:06:58  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66600

Szia!Köszönöm,ha file-ban elküldöd az nekem elég,aztán nyomtatok matricát.Ami a képen nem látszik a tetõkárpitot kell még beragasztanom,mert az okrober 8-i minõsítés vészesen közeleg.A te autód hogy áll?Szívesen néznék arról is képet.

5669 Holnapy Gergely dr. 2013-09-11 21:20:35  Előzmény:Biacsics Gábor: 66598

Szia!
Ez valamelyik gyári prospektusból van. (Gratu!)
Kapcsolósor feletti matricám van, pontosabban a sajátomat bescennelve készítettem matricát. Mit küldjek: matricát, vagy csak egy jpeg file-t?
G

5668  Spityu 2013-09-10 22:47:16  Előzmény:Biacsics Gábor: 66598

Nekem úgy rémlik, hogy a púposra elég sok kell.
Talán a tank fölé 1-es, ill. a benzinre(?) utaló szöveges. Továbbá még kell a ventilátorra is. Van néhány féle szett német oldalakon, nézz körül. Pl. [url]http://pf31.pappenforum.de/board6-trabantfreunde/board89-galerie/214-aufkleber-die-vom-werk-aus-im-am-trabi-waren/index3.html[/url]

[url]http://ivosh.trabant.cz/trabant-abziehbildsatz/[/url]
[url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Zubehoer-Sitzbezuege/Warnemblem-Achtung-Geblaese-Trabant-601::1359.html[/url]

A fórumosnál érdemes lehet regisztrálni, a csatolmányok csak úgy tölthetõk le.

[i](Módosította Spityu 2013.09.11. 00:50-kor)[/i]

5667 Biacsics Gábor 2013-09-10 21:14:31  Előzmény:Bajáki Péter: 66595

Köszönöm!
Még azért hiányzik pár dolog.Például a matricák a kapcsolók felé,biztosíték táblához,ventillátorra.Nem tudjátok lehet ilyeneket letölteni valahonnan netrõl?Esetleg nincs valakinek lementve?
Spityu azért ilyen szép még mindíg a muskátli mert jól van teleltetve...:D

5666 Jósvay István 2013-09-10 20:49:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 66596

Rendben, akkor majd keresem õt. Végül is feltettem az ütközõket, sokkal jobban néz így ki. Meg ha már kocka lökös és a furat is rajta van, biztos létezett már ez a "találmány" '82-ben is.

5665 Csády Szabolcs 2013-09-10 07:02:50  Előzmény:Jósvay István: 66593

Hali!

A "kocka" lökösbe való dugók beszerezhetõk a [urls=https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Karosserie-Anbauteile/Blindstopfen-fuer-Stossstange-Trabant-601-1-1::380.html?MODsid=eef13ulqimasb3507gbf7n05m6]trabantwelt-nél[/urls], Elnök Urunkat keresd ez ügyben, õ tud majd ebben segíteni.
A gömbölyû lökhárítóba ez sajna nem jó amúgy...

5664 Bajáki Péter 2013-09-09 22:05:18  Előzmény:Biacsics Gábor: 66587

Biacs!

Minden elismerésem, gyönyörû lett az autó. :-)

5663 Bajáki Péter 2013-09-09 21:58:58  Előzmény:Kárász Endre: 66590

Úúú, de köszönöm ezt a leírást.

Pár hónappal ezelõt láttam ilyen hamis ablaktörlõ kapcsolót egy Multicar-ban. Észrevettem a piktogramon, hogy más. Gondoltam is magamban, hogy ez biztos valami általam nem ismert hetvenes évekbeli jó vastag piktogram, hogy a parasztember is lássa: az ablaktörlõ kapcsoló. Örültem is a fejemnek, hogy milyen ritka cuccot fedeztem fel. - Hát most kiderült, hogy mi is valójában.

A másik dolog, hogy nem is tudtam, hogy egy komplett nyomtatott áramkör van benne, meg kis relé, meg ilyen kis mütyürkék. Szóval köszi. :-)

5662 Jósvay István 2013-09-09 21:46:29  Előzmény: Spityu: 66574

Sziasztok!
Na nagy nehezen megoldódott a festés kérdése. Hoztak nekem alvázvédõt (rücsi), azzal kentem le. Szerintem tök jó lett, töltenék fel képet, csak nem tudom hogyan kell... Hogyan kell?
Csütörtökön lesz a minõsítõ vizsga, van még egy pár dolog, de már csak csinosítgatások fõként.
A festõ a lökhárítóból kiszedte a mûanynag dugókat. Ugye jól sejtem ilyet már nem tudok sehol szerezni? Mivel lehet esetleg helyettesíteni? Vannak új lökhárító babáim, szerintek azt rátehetem? '82-ben már szerelték így az autókat? Gondolom igen, ha már ez a fajta lökhárító futott...

5661  Spityu 2013-09-08 18:26:25  Előzmény:Kárász Endre: 66590

Köszönöm az ablaktörlõ kapcsolós válaszokat mindenkinek! Marad, ami van.

Endre, úgy rémlik, errõl a hamkóról már leveleztünk talán. Az a piktogram egyszerûen gyalázatos. :) Anélkül lehet, hogy bedõltem volna neki...
[i](Módosította Spityu 2013.09.08. 20:27-kor)[/i]

5660  Spityu 2013-09-08 18:21:19  Előzmény:Biacsics Gábor: 66587

Szééééééééééép a muskátli így két év után is!

5659 Kárász Endre 2013-09-08 14:42:07  Előzmény: Spityu: 66586

Ha már felmerült a téma, akkor törlesztem régi adósságomat. Egyszer ígértem, hogy csinálok képeket a gyári intervallumkapcsolóról, és egy nagyon hasonló, de felismerhetõ utángyártottról. Mert hogy létezik utángyári, valószínûleg kínai...
Az elsõ képen a baloldali az eredeti. Jól kivehetõ, hogy itt négy csõszegecs rögzíti a házhoz a bent lévõ nyáklapot, míg a másolatnál ezt keresztfejû csavarokkal oldották meg. További különbség, hogy az eredeti kapcsolón ott a 8682.11/1 cikkszám, a túloldalon a gyártási idõre utaló II/90 felirat, továbbá az oldalt lévõ négy lábon van egy-egy pici besüllyesztett borda. A kapcsológombon lévõ piktogramról már ne is beszéljünk :)
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130908/20130908_155749_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A hátoldal is eléggé árulkodó: a kamu kapcsolóról hiányzik a "FER" embléma (Fahrzeugelektrik Ruhla), a TGL 39607 szabvány száma, van viszont DDR-GDR-RDA-NDR szöveg...
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130908/20130908_155814_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A belseje is tartogat meglepetést: a spéci, nyitott kivitelû relé helyett egy fehér dobozos kommersz relé van, az ellenállások ugyan mindkettõben színkódosak (csíkosak), de a hamis kapcsolóban lévõk alapszíne a mai alkatrészeknél megszokott halvány hupikék. Ja, az eredetiben lévõ elektrolit kondenzátorokon mind ott a "Frolyt" márkanév, az NDK-ban ilyen márkanéven voltak forgalomban az elkók.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130908/20130908_155917_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Endre 2013.09.08. 16:43-kor)[/i]

5658 Palásti Attila 2013-09-08 14:07:09  Előzmény: Spityu: 66586

Szia!

A középsõ képen lévõ gomb van a 84. 3. havi Trabim-ban.