Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6049  Spityu 2015-03-15 06:41:26  Előzmény:Bajáki Péter: 66978

Ne már... a jobb oldali guminál nézd a cikkcakkok belsõ sarkát. Egy kis perem található kb. 1mm mélyen. Emlékeim szerint 1mm kopás múlva véget is ér. De mindjárt megnézem, ha nem esik az esõ, és útnak indulok a veteránnal.

6048 Bencze Robi 2015-03-15 06:02:13  Előzmény:Bajáki Péter: 66978

köszi :)

igen :D kis is akartuk tolni, csak már nem bírtunk várni

a monsungelb színe meg külön öröm volt amikor megtaláltam az autót :)
rakok képet a polírozás, kijavítgatás után is ha kész

6047 Bajáki Péter 2015-03-14 21:56:22  Előzmény:Bencze Robi: 66967

Robi!

Tök jók a képek, és szép a hangja. Tetszik az autó színe. :-)
2-3 porszívó gégecsõ megoldja a garázs füstproblémáját.

6046 Bajáki Péter 2015-03-14 21:53:07  Előzmény: Spityu: 66975

Nem látom a különbséget. - Bármelyik Trabanton kiszúrom a nem gyári dolgokat elsõ ránézésre, de itt nem látom. És rohadtul idegesít. :D

6045 Bencze Robi 2015-03-14 12:32:20  Előzmény: Spityu: 66975

lehet nem ugyanúgy sikerültek a kokillák a Pneumant-nál :)

6044  Spityu 2015-03-14 12:28:12

Kis alkudozást követõen ma vettem két diagonált. Egyszer beszéltem arról, hogy kétféle mintával készültek. Akkor nem tudtam fotókat prezentálni, most a hirdetésbõl mutatnám. A középsõ cikkcakkos sávot kell figyelni. Amúgy szerintem semmi jelentõsége nincsen. :)
[imgw]http://img10.olx.hu/images_aprodhu/63956191_2_1000x700_pneumant-gumi-520-13-toltson-fel-fenykepeket_rev002.jpg[/imgw]

6043  Spityu 2015-03-13 18:54:56  Előzmény:Bencze Robi: 66973

Jahogy úgy! Ebben az esetben iktasd a feketedobozt a megfelelõ helyre úgy, ahogy van. ;)

6042 Bencze Robi 2015-03-13 17:26:00  Előzmény: Spityu: 66972

jobb lesz úgy ez igaz, viszont az elektronikus nem az eredetije, gyárilag megszakítós volt rajta :)

6041  Spityu 2015-03-13 12:01:01  Előzmény:Bencze Robi: 66971

Szerintem inkább tedd vissza a gyári gyújtást, aztán legyen a csomagtartóban tartalékként a megszakítós alaplap.

6040 Bencze Robi 2015-03-12 15:17:19  Előzmény: Spityu: 66970

köszi :)

6039  Spityu 2015-03-12 14:30:38  Előzmény:Bencze Robi: 66969

DOXA!

6038 Bencze Robi 2015-03-12 14:12:14  Előzmény: Spityu: 66968

itt van az is :)

[url]https://www.youtube.com/watch?v=2_fvfvZwHIE&feature=youtu.be[/url]

a hangminõség nem a legjobb, de a lényeg átjön remélem :D

ja meg még a két gyári trafót rakom majd fel, meg az elektronikus gyújtás lesz rendberakva, mert a fekete doboz feladta a harcot...aztán most a megszakítós van rajta, de most gondolkodtam rajta, hogy lehet nem piszkálom, hagyom a gyárit, az elektronikus meg ott lesz tartaléknak ha a megszakítóssal sok bibi lesz. De nem hinném amúgy, hogy kímélõ hétvégi használatnál állandóan gond lesz vele.
[i](Módosította brtrabi 2015.03.12. 15:17-kor)[/i]

6037  Spityu 2015-03-12 13:48:43  Előzmény:Bencze Robi: 66967

Grat! Várjuk a hangját is videón keresztül. Ezzel mondjuk még én is adós vagyok, de még hátra van egy végleges alapjárat állítás. :)
[i](Módosította Spityu 2015.03.12. 14:49-kor)[/i]

6036 Bencze Robi 2015-03-12 12:14:58

Sziasztok!

Elkészült a '85-ösöm motorja, gondoltam megmutatom :)
Tegnap beindítottuk, gyönyörû hangja van...szerintem jól sikerült, aztán majd kiderül a bejáratás alatt. Dugattyúkból sikerült gyárit szerezni szerencsére, a hengerek meg a hengerfejek is maradtak. Mostmár csak a külsõt kell a motorhoz igazítani, mert az még túl fellelt, de nem bántom a fényezést, csak polírt kap, meg ahol szükséges ott kijavítom.

https://plus.google.com/u/0/photos/109033657390317796769/albums/6125318490296160241

Így raktam fel a képeket ha nem gond, nem akartam egyesével beszúrogatni.

Üdv.: Robi

6035 Kiss Krisztián 2015-02-25 08:33:35  Előzmény: Spityu: 66961

Igen! :)
Ez az avatarom!
Sajnos már nincs nálam.A felvételen valóban 20év állás után,egy megszakitó csiszolás,és a fõfuvokán alul kiengedtem egy 2-3dl benzint hogy kicsit kimossa,és indult.Azzal a szutyok öreg benzinnel(kb 15liter volt a tankba ha jól emlékszem)....Mondjuk volt is szaga... :)

6034  Spityu 2015-02-19 20:05:52

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy ki milyennek érzi az átlagos - P36-os - diagonált Trabanton. 26 lóerõsnél. A kerekekben 1.6bar van. Nem érzem laposnak, jól tart, meg minden. Viszont jóval hosszabbnak tûnnek a fokozatok velük, mint egy átlagos 145/80R13-mal, ami gyárilag a váltómérete... rohadtul nem. :) Kb. 2-3cm-rel nagyobb a diagonál átmérõje. Mindkét gumi típus kb. 90%-os GPS-szel még nem mértem, de a városban elhelyezett sebességmérõk alapján amikor 51-et mutat a km-óra, akkor megyek 50-nel. Ez az érték 145-ösnél kb. 55km/h.

6033 Bajáki Péter 2015-02-17 00:44:05

Update: csak Trabant 500-asra, 600-asra van már szükségük. Illetve púpos Wartburgra.

6032 Bajáki Péter 2015-02-16 21:27:01

Sziasztok!

Facebookon megkeresés érkezett:

Most szerdán (febr. 18.) néhány régi jó öreg járgánnyal szeretne forgatni az RTL Klub - a'la CAR c. mûsora a Vasúttörténeti parkban. A forgatás 12.00-tõl 15.00-ig tartana.

Eddig jelentkezett már egy Trabi és egy 105-ös Skoda, egy '88-as Zöld Wartburg, függõben van még egy fehér, hátulhûtõs Waresz. Nagyon kellene melléjük még legalább két szerkezet: elsõ sorban régebbi Trabira (601, 600, 500) és púpos Wartburgra gondolnak. Ha tudtok, van kedvetek és idõtök kérlek segítsetek a mûsornak, és öregbítsétek a márka hírnevét.

A program: riport, múlt idézés, jó hangulat, álló képezés, majd egy kis vezetés a környéken. Ha a tulaj engedi, akkor egy kicsit a mûsorvezetõ, Istenes László is szeretne. Tiszteletdíjat nem tudnak fizetni de üzemanyag költséget természetesen igen.
Jelentkezni fényképpel nálam: bajakipeter[kukac]gmail.com

6031 Kacsándi Szabolcs 2015-01-24 20:05:46  Előzmény:Bajáki Péter: 66960

Nekem volt régrõl is,de én is rendeltem még tartalékba.Nincs különbség anyagában szerintem.Csak az elõállítási folyamat közben valamiért másabb lett a színe.Ezeket bátran be lehet építeni,igaz csak akkor,ha korai verziót szeretnél felújítani.

6030  Spityu 2015-01-24 18:26:33

Hmmm... de ismerõs ez a helyszín és az úriember. No meg a járgány is. :)

[url]https://www.youtube.com/watch?v=Z3-bBfhG-go[/url]

6029 Bajáki Péter 2015-01-22 23:02:27  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66950

Vettem két párat. Magamnak tartalékba vagy elcserélni, illtve ABalunak a '66-oshoz.

Érdekesség, hogy egy dobozból való mind a négy, de mégis más színûek. Három tök fekete, egy meg barnás. Gyári dobozból volt mind.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150122/P1230828_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150122/P1230829_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150122/P1230830_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150122/P1230831_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]< BR>

6028  Spityu 2015-01-22 21:04:39  Előzmény:Bajáki Péter: 66958

Kemény... :)

Csak találgatok... szerintem mögé kell / szabad ütni az eredeti számot és kész. Vagy mögé lehet, és mivel nem átütött, jó is lesz. Pl. láttam már gyárilag olyat (off topic autónál), hogy a prefixet mindig elõre beütötték, és a tényleges szériaszámot mögé, késõbb. Nem is estek egy sorba a karakterek, más karakter típus stb. Sõt, olyat is láttam, hogy tök összevissza voltak függõlegesen egymáshoz képest a karakterek. :) Gyárilag.
Amúgy, ha jól emlékszem, karosszéria csere például nem is lehetséges már egy ideje, vagy csak úgy, hogy AF-es számot kap az új kasztni. De AF meg már nincs is, hanem helyette a TSC van. Az kicsit jobb is - talán nemzetközi vagymi...

Én keresnék ehhez megfelelõ beütõ készletet, gyakorolnék egy másik alváz hasonló részén, és beütném a maradék karaktereket. A beütõnek gyártanék rögzíthetõ kalodát, úgy, hogy egy kis ablak mindig az utolsó, már beütött karaktert mutatná, így lehetne precízen pozícionálni. Aztán mehet neki a megfelelõ, már begyakorolt erejû kalapácsütés. Esetleg prés.

6027 Bajáki Péter 2015-01-22 20:46:24

A vaterán hirdetnek [url=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/karosszeria/wartburg_353_tourist_komplett_0_km_es_alvaz_elado_2029843901.html]gyári, új, Wartburg 353 Tourist alvázat[/url] 49.000 Ft-ért, Érden.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150122/cf87_8_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Kíváncsiságból:
Ha erre az ember átépíti az autóját, beslattyoghat az okmányirodába, hogy legyenek kedvesek átírni a forgalmiban az alvázszámot?

6026 Bajáki Péter 2015-01-22 20:21:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 66956

Szívesen.
Van, de nem az igazi.

'66-os. Kicsit homályos és sötét, de világosítottam rajta:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150122/P1070019_szerk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Van egy '68-asról is:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150122/1292972449P1280539_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

És ilyen a mosonmagyaróvári '64-esnek a napellenzõje:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150122/P1320122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i](Módosította BajakiPeter 2015.01.22. 21:22-kor)[/i]

6025 Csády Szabolcs 2015-01-22 06:07:04  Előzmény:Bajáki Péter: 66947

Köszi!
Úgy tûnik, hogy sikerült fordítva feltenni...
Esetleg a régi fajta 601-es kapaszkodóról nincsenek képeid?

6024  Spityu 2015-01-21 21:12:26  Előzmény:Bajáki Péter: 66954

Egy fokkal jobb. Amúgy az utángyártott hulladékot lehet ütni, az egy rugalmas szimpla mûanyag. Mondhatni képlékeny. Ezért nem jó semmire sem.

6023 Bajáki Péter 2015-01-21 20:52:55  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66953

Hát most már okosabb vagyok én is. Magát a szerelést az öregnek a fia csinálta. Dörzsárazta, megnézte h. mennyire szorosan forog a csonkállvány, megint dörzsárazta, aztán jó lett. - hogy végül behúzószerszámmal, vagy fával-kalapáccsal illesztette helyére, már nem emlékszem, csak a dörzsárazós rész van meg. Olyat én még elõtte nem láttam. :-)

6022 Kacsándi Szabolcs 2015-01-21 20:10:43  Előzmény:Bajáki Péter: 66951

Akkor ennyit az autószerelõröl!Alapból nem szabad semmilyen perselyt ütni,hanem behúzószerszámmal kell a helyére tenni.Ha a gyári minõség 50-60 éve jól mûködik,bevált,akkor ezzel senki sem szállhat szembe.

6021  Spityu 2015-01-21 20:08:47  Előzmény:Bajáki Péter: 66951

Az én '84-esemben mindhárom fajta ugyanolyan anyagból készült, zöld színû textilbakelitbõl. Ehhez kapcsolódóan lásd elõbbi hozzászólásomat is. A nagy karimája természetesen 45 fokban letört élû. Láttam ugyanilyet barnában és feketében is.

Az egyszínû zöld, esetleg (nagyon ritkán) szürke nem más, mint ipari hulladék.

Jani bácsit nem ismerem, és egyetlen megnyilvánulása alapján sem akarom megítélni a munkáját, de egy biztos: többet nem vinném hozzá függõcsapszegeztetni a kocsimat. Miután jóóólbeleütöttetömörítette a helyére, egyáltalán feldörzsárazta méretre? Bár... valaki mintha azt mondta volna, hogy azokat nem kell, mert úgy van gyártva, hogy tömörödést követõen "pont" passzol bele a rugóvilla.
Mindenesetre nagyon böszmén kell csinálni, hogy eltörjön beütéskor... eleve préselni illik, de simán be lehet kocogtatni egy deszka és egy kalapács segítségével.

6020 Bajáki Péter 2015-01-21 19:47:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66949

Köszi a választ.

És az is igaz, amit a zölddel kapcsolatban írtál: 2012-ben cseréltük, zöld lett belerakva, mert nem volt gyárim, és 2014-ben már lötyögött a rázópadon. Csodálkoztam is rajta. Be volt zsírozva évente párszor. Maga a rugóvilla is ki lett cserélve, valamint a függõcsapszeg is. - Azt mondta a szomszéd autószerelõ, hogy cseréljük, mert kopott. - Oké.

(Van ide kapcsolódó sztorim: Jani bácsit - az autószerelõt - kérdeztem, hogy milyet hozzak, láttam én már barnát, feketét, zöldet is; mûanyagot is, meg bakelitet is. Azt mondta:
" - A zõõd a jó, ne bakelitet hozzál, a zõõdet.
- De a bakelit a gyári -mondtam. (volt egy rugóvillához való nagykalapos)
- Szar az bázmeg! ha beleütöm akkor széttörik bázmeg, a zõõd meg szépen tömörödik, mert mûanyag.
- Jól van, hát maga az autószerelõ, nem én vagyok."

Hát gondoltam, h. nem lesz az igazi, de úgy voltam vele, h. amennyit én használom, csak nem lesz vele gond. Aha. Lett. - Val.szeg azért ez az ótvaros Budapest is tett hozzá. Itt nagyobb az igénybevétel, mint Kiskunfélegyházán.

6019 Kacsándi Szabolcs 2015-01-21 19:34:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66949

A 76-os szerelési könyvben már az újabbat említi.A 65-ös alkatrészkatalógusban a régit,és a 601-eshez is.Valahol a kettõ közt volt a váltás,de ezt nem tudom pontosan mikor.

6018 Kacsándi Szabolcs 2015-01-21 19:22:39  Előzmény:Bajáki Péter: 66948

81-esben,már biztosan nem ilyen van.Annak a futómûve már azonos a késõbbi utolsó szériával,lényegi eltérés csak a késõbb bevezetett új féltengelyben van.A csapszegezés és perselyezés nem változott.A nagyon korai 601-eseken is a régi csapszegezést használták.Legalábbis úgy emlékszem ,mintha a 70-es évek elején még ezt használták.De biztosan volt átfedés a púpos és 601-es közt.
Ha nem találsz gyári perselyt,akkor inkább esztergáltass egy általad választott mûanyag típusból,de ne a kisipari zöldet tedd bele.Alapból lötyög és csak pár hónapot bír,utána szétverõdik,mert ratyi az anyaga.

6017 Bajáki Péter 2015-01-21 17:51:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 66943

Útbaigazítást szeretnék kérni a függõcsapszeg perselyeket illetõen.

A trabiszabi által alább linkelt függõcsapszegpersely jó-e '81-es 601-esbe?

Ugyanis felhívtam Zsombit, hogy van-e még. Van, de felhívta a figyelmemet arra, hogy a 601-esbe ez nem jó, csak 600-asba, ill. P50-esbe. Azért, mert a kalapja 2 mm-rel vékonyabb, mint a 601-esé, valamint szögletes a széle, nem leköszörült, így a porvédõt nem tudom hova illeszteni. ABaluval beszéltük a dolgot, õ eddig nem hallott volna arról, hogy ne lenne kompatibilis, ez új infó neki is. Továbbá az is érdekes, hogy a Zsombi féle dobozon Typ: P601 áll, ami utalhat a korai 601-esek futómûvére, ami azonos a 600-asokéval.

Szétnéztem az ebayen. Ezt 601-eshez hirdetik:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150121/6Buchsen_Federgabel_Schwenklager_Trabant_Schwenklagerbuchse_Federgabelbuchse_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ezt pedig 500, 600, 601-eshez árulják:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150121/IFA_Sachsenring_TRABANT_500_600_601_Schwenklager_Buchsen_komplett_Achse_vorn_NEU_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ez meg a Zsombié:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150121/z_mbor_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Na, de a fõ kérdés továbbra is az, hogy a Zsombinál levõt beszerelhetem-e '81-es 601-esbe. :-)
[i](Módosította BajakiPeter 2015.01.21. 18:56-kor)[/i]

6016 Bajáki Péter 2015-01-21 17:47:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 66945

Napellenzõ:

Milkovits Krisztián 600-asában ilyen:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150121/P1140249_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Egy P50/2-ben ilyen:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150121/P1140295_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Balázs '66-osában meg ilyen. (gondolom a régebbi fajtára vagy kíváncsi)

[imgw]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10899957_1032688736748453_7847863621083988298_o.jpg[/imgw]

Spityu - Jockey - Mol Carrier - feldobta a napom. Zseniális reklám, nagyon tetszett. :-)
[i](Módosította BajakiPeter 2015.01.21. 18:49-kor)[/i]

6015  Spityu 2015-01-14 20:26:57

[url]https://www.youtube.com/watch?v=-PmqKxdRy9w[/url]

6014 Csády Szabolcs 2015-01-13 05:35:08

Üdv!

Valaki tudna nekem képeket küldeni a púposokban és a korai 601-esekben alkalmazott vékony napellenzõ helyes felszerelésérõl?
Nem vagyok benne egészen biztos, hogy nem fordítva raktam fel...

6013  Spityu 2015-01-08 22:37:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 66943

Igen, teljesen eredeti. Mondjuk inkább a felsõk amik kopnak. Én restauráláskor nem is bántottam az alsót (mármint nem cseréltem ki). Szépen kapott egy száraz felülvizsgálatot, majd zsírzást, hézagolást. Hihetetlen, de tökéletesen újszerû állapotú 84e km futás után is.
Felül cserélnem kellett + az eredeti rugóvillákat leköszörültettem 19.8-ra (vagy valami ilyesmi értékre), mivel korrodáltak és így oválisak voltak.

6012 Csády Szabolcs 2015-01-08 19:24:41

Régi fajta függõcsapszeg persely a [urls=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=3922&osCsid=d5jno6bcpgbkhtm7pj8ubqibn2]Zsombinál[/urls], ahogy elnézem a dobozt eredeti.

[imgw]http://www.zsombishop.hu/images/z%C3%A1mbor%20005.jpg[/imgw]

6011 Bajáki Péter 2015-01-04 20:50:44  Előzmény:Bajáki Péter: 66941

A késõbbi visszakeresehetõség miatt:

a Spityu által vásárolt dobozka ilyen:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150104/9487_1_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Az indexkar ilyen:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150104/9487_5_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Teljesen érdekes, hogy évjárata ellenére a töve fekete és csavaros, nem pedig fehér és szegecselt. Van egy használt '84-esem, és még az is fehér tövû.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150104/9487_6_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150104/9487_8_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

6010 Bajáki Péter 2015-01-04 20:39:23  Előzmény: Spityu: 66940

Boldog új évet kívánok minden kedves fórumozónak.

Dobozka:
Egy fenét, csak elkerülte a figyelmemet, amin jómagam is csodálkozom. :-)
Mostanában csak a termékfigyelõt nézem, az ottani link meg nem mutat semmire. Mindegy. Ilyen dobozt egyébként még nem láttam. Tetszik.

Más:
IFA F9 kombit egy vállakozó kedvû klubtagnak?

[img]http://kepfeltoltes.hu/150104/IFA_F9_kombi_veter_naut__1956-os_gy_rt_s__Sopron___8226__OLX.hu_2015-01-04_21-23-30_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

6009  Spityu 2015-01-03 18:19:35

Szürke ablakspricni, dobozka, indexkar (igaz, 77-es) + hab. Csodálom, hogy nem kellett senkinek 11 napig. Ennyire nem megy a veteránozás? :( Vagy mindenki a f.staliga óelikszen nyomatja? Nem mintha ott gyakran lenne értékes beltartalmú hirdetés.

[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/villamossagi_alkatresz_elektronika/trabant_alkatreszes_papirdoboz_index_kar_2018106212.html[/url]

6008 Kacsándi Szabolcs 2014-12-24 21:45:15

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

6007 Kacsándi Szabolcs 2014-12-16 19:22:09

Ha központilag ilyet nem adtak ki,akkor azonnal feljelenteném a vizsgáló állomást.Jogtalanul csak nem kellene beleírogatni a legtöbbször nagy keservesen megszerzett okmányokba,és ezzel lerontani a veterán mivoltát.
Nem errõl kellene szólnia.
Amúgy meg mitõl rosszabb egy jó egykörös fék egy kétköröstõl.Jó persze van ,de ha úgy nézzük mindekettõ teszi a dolgát,és ha rendberakják,nincs vele gond.
Próbált már valaki megállni vagy közlekedni olyan autóval amin kidurrant a fékcsõ?!Nem annyira lehet hiába van két kör,annyira elmegy az ellenállás,hogy az is életveszélyes,közlekedésre még kis sebességnél is szinte alkalmatlan.Karbantartott jármûnél ez nem igen fordul el,sõt nem is.Akkor meg mit akadékoskodnak.Ha kilukad egy gumicsõ vagy fémcsõ ,akkor is még meg lehet állni rövid idõn belül.Mivel a pedál lassan beenged,hibát feltételezhetünk és félreállhatunk.

6006  Spityu 2014-12-11 17:03:25  Előzmény:Muczán Gábor: 66935

"Az NKH-nál ... senki nem tud semmit." :) Attól még lehet (Magyaroszágon).

Komolyabbra fordítva: mintha azt írta volna a cikkben a szerzõ, hogy nem felülrõl jövõ okokból vésték be a forgalmiba a korlátozásokat, hanem az valamely kiskirályságoknál (NKH állomás) valaki fejébõl. Legalábbis én így emlékszem.

6005 jocking . 2014-12-11 16:37:58  Előzmény:Muczán Gábor: 66935

Ha kacsa volt, akkor mi van azzal a néhány autóval, aminek a forgalmijába ilyen korlátozásokat írt be valami marha?

6004 Muczán Gábor 2014-12-11 16:04:27  Előzmény:Bajáki Péter: 66934

Hiányolhatod is még. Valszeg ez egy minden különösebb alap nélküli álhír. Az NKH-nál a Nagy Z. rákérdezett, és senki nem tud semmit.

Ha kiderül hogy kacsa volt, akkor azért nem fognak szólni többet az ügyrõl...

6003 Bajáki Péter 2014-12-11 00:04:09  Előzmény:jocking .: 66933

Osztom a véleményed jocking.
Nem láttam, h. Csikós írt volna konkrét szabályt, rendeletet. Én ezt hiányolom.

6002 jocking . 2014-12-05 21:51:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66932

De ennek speciel mi értelme van? Egy autót általában nagy tömegben, erre szakosodott gyárak készítenek. Magát az autót (terméket) hozzáértõ mérnökgárda tervezte. A motort, a féket, a kormányt, mindent. Nem azért raktak bele egykörös féket, mert "hát, mi csak ezt a sz@rt tudjuk gyártani, de vidékre jó lesz", hanem azért, mert kiszámolták, hogy az a jármû adottságaihoz megfelelõ, biztonságos. Aki kitalálta ezt a baromságot, az valószínûleg az autógyártás/tervezés szót még csak nem is hallotta soha.

6001 Kacsándi Szabolcs 2014-12-05 21:16:58

Sajnos komolyan gondolják.Amúgy senki sem fogja betartani.Ott tartunk,hogy már nem éri meg OT-ra építeni,mert annyira leszabályoznak mindent,hogy ennyi erõvel papírok nélkül is állhatna a kocsi valamilyen kiállítótérben.

6000 jocking . 2014-12-05 21:08:09  Előzmény: Spityu: 66930

Kihúzott szívatóval körbevenni a parlamentet, és egybõl cseszhetnék a sok éves sikálást. :D