Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6823 Metzler Tamás 2018-08-29 23:00:12  Előzmény:Támba Csaba: 79515

Gyönyörű.....

6822  Spityu 2018-08-28 19:33:26  Előzmény:jocking .: 80437

Jó kérdés, hogy hogyan is volt. Azt hittem, a 4T-kből már mind az volt. De az is lehet, hogy csak a végétől. Passz.

A hátsó motorburkolatnál valóban van egy bevonat, mint később megtudtam. Én egyszerűen ráégett olajsárnak néztem annak idején és örültem, hogy le tudtam vakarni. De tervben van, hogy valamikor visszafújom. Hogy mit, az jó kérdés. Olyasmi anyagnak tűnik, amit felhordtak a padlólemezre is varrattömítőnek. Kemény, áttetsző / szürkés. De van egy gyári új burkolatom, azon meg körömmel benyomhatónak tűnik és kicsit más színűnek. Mintha rücsianyag lenne. Lehet, hogy variálták néha, mikor mi jutott rá. :)
Összességében semmi jelentősége nincs, tudtommal a hangtompításba szól bele egyedül.

Gyárinak tűnik, de ezen nincsen: https://www.oldtimer-ersatzteile-hermel.de/product/12451/1/trabant/motor-abdeckung-abdeckblech-trabant-hinten-neu-(13371).html Lehet, hogy valami korai évjáratú.

6821 jocking . 2018-08-28 18:54:11  Előzmény: Spityu: 80427

Elég fura, mert nekem a 4T-n három lukas, és eléggé eredetinek tűnik a gumilap. De mindegy is, majd felrakom úgy, hogy jól nézzen ki, ezen az egy furaton nem fog múlni, ha eredeti ha nem. :)

6820 jocking . 2018-08-28 18:52:55

Elkezdtem megtisztítani/összeszedni a motortér azon cuccait, amiket majd feketére kell fújnom. Elő is jött egy kis (nem vészes) gebasz, a motorburkolat hátsó darabjával. Ezen gyárilag valami kemény habszerű cucc van, ami az enyémen szét van repedve és fel van pöndörödve a repedések mentén, mint egy régi festék egy ázott falon. Ezt mindenképp le kell vakarnom, mert ha rajta hagyom, magától fog leesni. A kérdés az, hogy mennyire nagy gáz (műszakilag) ennek a cuccnak a hiánya, és ha az, hogy lehetne reprodukálni? Milyen anyag ez eredetileg?

6819 Kacsándi Szabolcs 2018-08-27 21:32:28  Előzmény:jocking .: 80424

Megnézem az én 86-os kocsimon.Azon még gyári.Csak hogy egyértelmű legyen.

6818  Spityu 2018-08-27 20:28:48  Előzmény:jocking .: 80424

Hát... a sajátoméra már nem emlékszem. Van a '80-as donor, azon majd meg tudom nézni. Viszont kaptam annak idején egy gyáriról készült képet, azon így volt.

A tapasztalataidból én is arra következtetek, hogy 3 lyukas volt a tiéd. Szerintem nagyon lafogna a külseje a guminak, ha csak a hegesztéstől beljebb lenne felfogatva. Illetve ha fogadnom kellene, akkor inkább arra tennék, hogy a tiéd még 3 lyukas volt. Még azt is megkockáztatom, hogy a 2 lyukas kivitel a 4T-vel jött be. De nem esküszöm meg rá.

A sár felcsapódásával kapcsolatos kérdésed jogos, ezen én is elgondolkodtam annak idején. De amit kaptam fényképet, garantáltan gyári, nagyon keveset futott 2T-ről készült.

6817 jocking . 2018-08-27 17:44:13  Előzmény: Spityu: 80421

Thx a képet, ennél részletesebben nem is lehetett volna. :D
Viszont egy dolgon megakadt a szemem. Szegecs rögzíti, ráadásul ugyanaz a fajta/méret, ami a sárvédőívekben is van? Ezt kicsit azért furcsállom, mert a még meglévő furatok annál egyértelműen kisebbek. Picit azt is furcsállom, hogy a szegecs talpával indul a sorrend, nem megy így bele a sár, ami felcsapódik a doblemezre?

Másik plusz, hogy ránézve mégiscsak 3 lukasnak tűnik a rögzítés, mert bár csak 2 furat van meg, azok a doblemez hegesztésén belül esnek (rajz). A 2 lyukasnál meg gondolom pont a külső és a középső furatnak kellene meglennie.

6816 Kacsándi Szabolcs 2018-08-26 21:18:50  Előzmény:jocking .: 80419

Nem egyforma a két porvédő gumi.Viszont a 4T porvédőjét könnyebb felszerelni,Valamiért, amit a 2T-hez gyártanak nem lehet felfeszegetni a helyére.Vagy elég nagy kínlódás.

6815  Spityu 2018-08-26 20:05:26

http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/08/26/748sarvedo.png

A rajz csak a méretek szempontjából hiteles. A sorrendiség külön kifejtve. Sajnos nem találtam meg sem a mintául szolgáló, sem a 4T-ről leszakadt (2 lyukas) példányt sem.
A lyukak gyárilag oválisak, ezért lehetséges, hogy az egyik oldalon 65, míg a másikon 70 mm a középső és a belső szegecs közötti távolság. Ugyebár a gumi és az ovál furatok adottak voltak a gyárban, és ahogy esett, úgy puffant módon felfúrták. Valószínűleg a duroplast szélétől mért távolságot, és a duroplasttól lévő távolságot nézték be. + azt, hogy vízszintesen álljon az alsó oldal. Nálam szerencsére gyáriak a doblemezek furatai. Ha valami nem egyértelmű, kérdezz!

6814  Spityu 2018-08-25 11:23:04  Előzmény:jocking .: 80419

Zsombinál nézd meg, ott látszik a különbség a 2T és a 4T között. Hogy miért van kétféle, nem tudom. Nekem jelenleg 4T van fent, mert csak abból kaptam gyárit. Tökéletesen passzol. Annyi, hogy annak mindkét felén van egy kis horony, amibe egy rugós karikát kell bepattintani. Azt nem értem, hogy a 2T-nél miért csak az egyik végéhez kell, mivel tudtommal ugyanolyan a kiképzése mindkét kormányműnek. De annyira nem figyelgettem.
Azóta már sikerült börzékről szereznem 601-es harmonikát, gyárit, de emiatt azért nem fogom szétszedni... Ja, Csapinál van gyári biztosító lemez az anyához.
Nálad a problémát szerintem az utángyártott volta jelenti. Szerintem keress gyárit, az utángyártott hamar elrepedezik. 1-2 műszakit bír ki. Bár többféle létezik.

6813 jocking . 2018-08-24 23:42:01

Viszont - más.
A jó múltkorában vettem egy felújított kormányművet. Gumiharangot nem adtak hozzá, de az van itthon kettő is. Feltettem az egyiket, és próbakor azt vettem észre, hogy (asszem) jobbra nehezebb tekerni, mert a gumiharang annyira összenyomódik, hogy a vége kvázi magába fordul. Megnéztem közelebbről, és az tűnt fel, hogy az egyik gumiharangon eggyel több a "hurka", mint a másikon, ez okozhatja a problémát. Miért nem egyforma a "hurkaszám"? Lehet, hogy az egyik 2T a másik 4T gumiharang? Vagy csak a magyar kisipar remekelt megint?

6812 jocking . 2018-08-23 22:15:13

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17760231_1538339489532928_2148416894948113453_n.jpg?_nc_cat=0&oh=95f2640c23feb299669d795d10ae5e72&oe=5BED034F

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17800324_1538339462866264_8267002773058030578_n.jpg?_nc_cat=0&oh=c875063449165761cfe168bd8165dd3c&oe=5C092045

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17796248_1538339289532948_5006270822041522546_n.jpg?_nc_cat=0&oh=c3574fea3a718a6c81a3843964884f86&oe=5C081052

Hát, nekem nem egyértelmű. Talán két lyukas? Az utolsó képen úgy tűnik, mintha 3 lyuk lenne (de lehet, hogy az csak alvázvédő lepattanás), viszont a gumi csak kettővel van felrakva. Plusz úgy látom, hogy a bal oldali gumi mégiscsak megvolt, akkor az után még majd túrok.

6811 jocking . 2018-08-23 22:11:01  Előzmény: Spityu: 80416

Na, ez a lyukszám egy marha jó kérdés. Perpillanat az egyik oldalon 1 lyuk van, a másikon 2, mert eltűnt ez-az a lakatolás miatt. Én háromra tippelnék, de majd átkutatom a képeket, hátha látszik valami.

6810  Spityu 2018-08-23 21:39:23  Előzmény:jocking .: 80415

Megnézem majd. Úgy emlékszem, nagyjából kéznél van a minta lap is. De tökéletes másolata az, ami fent van. Ezt ráérsz bármikor legyártani, bármikor felteheted, de azért próbálom mihamarabb lemérni. A doblemez alapján 2 vagy 3 lyukas a tiéd? Az enyém 3 lyukas volt. Később 2-es lett. A 4T-n más van szerintem (de lehet, hogy az összes 2-es olyan), az egyik széle srégen levágott. Valahol talán olyan is van.

6809 jocking . 2018-08-23 18:18:21

Megnéztem, a 4T-n még ugyanez a gumilap van fent sárfogónak. Ha ugyanakkora a mérete, mint a régebbinek, akkor tárgytalan (egyébként 18 x 19-19.5 cm).

6808 jocking . 2018-08-21 20:53:04  Előzmény: Spityu: 80409

Sikerült beszereznem 3 mm-es gumilapot. Viszont előjött az az aprócska gond, hogy a régit nem találom, így nem tudom lemásolni. Ha tudnál dobni egy méretezést, azt megköszönném. :)

Szerk.: Nem csoda, hogy nem találom. Megnéztem az elhozatali képeket, és már akkor sem volt rajta. Ki tudja mikor került le.

6807  Spityu 2018-08-17 09:00:18  Előzmény:jocking .: 80412

Vagy az egy évvel ezelőttin vagy a májusin szintén így jártam. De lehet, hogy akkor én is a májusin, már nem emlékszem. Üres kézzel jöttem haza. :D

6806 jocking . 2018-08-17 08:54:31  Előzmény: Spityu: 80411

Akkor a tavaszival valami gáz volt, mert fél 9-re értünk oda és semmi (értékelhető) Trabis cuccot nem találtam. :/ Vennék én "tartalékba", ha lenne mit, de eddig csak olyan cuccokat láttam, amikkel már amúgy is tele van a padlás. :)

6805  Spityu 2018-08-16 17:15:17  Előzmény:jocking .: 80410

8-9 között szoktunk felérni. Aki 10-re érkezik, lehet, hogy végig sem tudja járni, mert már pakolnak össze az árusok, akik szintén szokták egymás portékáit nézni kipakoláskor. A hardcore már hajnali 3-4-kor ott van!
Abban egyetértek, hogy jórészt motoros cuccokat találni. Ez van, sajnos.
Vastelepre szerintem ritkán kerülnek dolgok, inkább az van, hogy onnan kerülnek a ládákba. :D Illetve egyszer hallottam, amint két árus beszélgetett, miután egy zöldfülű vett egy semmirevaló alkatrészt: amikor fiatalok voltak, ők is gyakran vettek ilyeneket, aztán rájöttek, hogy nem lehet már használni az adott alkatrészt, és akkor eladták. Mert mindig van, aki azt hiszi, jó még valamire, pedig valójában semmire sem. És ez teljesen igaz. Nagyon sok ilyen alkatrész kering kézről kézre.
Ventilátor siltet, tömítő gumit, doblemezgumit, motorkabátot egyaránt láttam az évek során. Múltkor Kecskeméten volt egy rakat dörzsár és legalább 300 db DDR villáskulcs. Utóbbi szerintem olyan árusnál, aki máshol is meg szokott jelenni. Nem úgy működik, hogy hopp, kell valami, kimegyek a börzére és lesz. Jó eséllyel nem lesz. Az én módszerem: minél többre kimenni, és MINDENT megvenni, ami nincs nagyon túlárazva és még nincs belőle 263 évre elegendő mennyiség. Max. eladja az ember vagy akár cserealapnak is felhasználható (ritkaságot ritkaságért, értékegyeztetéssel).

6804 jocking . 2018-08-16 16:12:29  Előzmény: Spityu: 80409

Na igen, de ami kéne az sosincs. :) Pl. soha nem találtam még ott ventillátor siltet (ventit magában igen, nélküle), "libabőrös" gumit a doblemezre (illetve azt találtam, de ugyanolyan kopottat, mint ami volt itthon, és ez sok dologra igaz), és motortakaró kabátot. Meg dörzsárat se, ahogy írtam. A villáskulcsokba én is szoktam túrni, de DDR-est még nem találtam azokból sem.
Szerintem az a legnagyobb baj vele, hogy az autós cuccok nagyon alulreprezentáltak a motoros cuccokhoz képest, és nagyon sok olyan eladó van, akinek látszik a portékáján, hogy a nagymuter padlásáról lett "lelomtalanítva", és amit aznap nem tud eladni, azt hazafelé viszi a vastelepre.

Az árakon viszont jól lehet röhögni, azt el is felejtettem az előbb leírni, hogy a keretes indexre a 30 az darabár volt. :D De láttam már ott 1:18-as méretarányú fém Barkas modeltt is 60 ezerért (ami a neten újonnan amúgy 25, csak elfelejtettek szólni az eladónak... :D).

Ami viszont pozitívum, hogy viszonylag nagy gyakorisággal botlok bele ott a "Военная техника" szovjet játékokba (spiáter harcjárműveket mintáznak, teherautók, tankok, rakétakilövők). :)

"Időben menés" alatt mit kell érteni? Eddig 10 volt a legkésőbbi időpont, május elsején már 9-re ott voltunk, de ez a felhozatalon nem látszott. 6-ra kell menni, vagy ott kell sátorozni előző éjszakától? :D

6803  Spityu 2018-08-16 14:53:40  Előzmény:jocking .: 80408

Tévedsz. Időben kell menni, és mindenhová benézni, betúrni. Nagyon jó portékákat lehet találni, általában reális áron. Ha nem reális az ár, inkább olcsóbban szoktam találni ezt-azt, mint drágábban. Persze, én is láttam német áron kínált alkatrészeket, ráadásul olyanokat, amiket egyáltalán nem neveznék ritkának. Ezek tényleg a vicc kategóriába tartoznak. De pl. 2x1000 forintot nem mondanék soknak 1 pár gyári új, 7.6-os hengerfejért. Csak koszosak, porosak voltak és mindenki elment mellettük, pedig szem előtt voltak. Először én is. Legutóbb 5000-ért vettem egyet, mert volt egy félpárom. Sokalltam, vacilláltam. Aztán eszembe jutott, hogy mennyibe kerül a felújított, ill. egy esztergályos mennyiért szabályozná fel...
Horror áron szerintem sosem vettem még börzén holmit, inkább ott hagytam. Kevésszer volt olyan, hogy valami megtetszett és nem vettem meg. Eredeti, 260-as Isolatorom is börzéről van, normál áron vettem őket. És egy csomó, ritkaságnak számító holmi szintén, felsorolni sem tudnám. Volt olyan, hogy kb. 10 órakor kiért egy ember, nem volt helye, beállt az egyik parkolóutca közepére és mindent 100 forintért árult. Ha az egy csavar volt, azt is, ha egy ajtózsanér, azt is.
A rosszabb börzék inkább amiatt rosszak, mert kb. ugyanazok az árusok árulják ugyanazokat a holmikat. Hol itt, hol ott. Viszont ezekre a kis börzékre azért érdemes elmenni, mert néha felbukkan egy-egy új ember, aki pl. bezárja a boltját, abbahagyja a hobbiját stb. és elég jó kincsekre lehet bukkanni náluk ilyenkor.

A sárfogót Barkaséból alakítottam ki (sajnos az utolsókat vettem meg). Ugyanaz az anyag, csak nagyobbra van szabva. Szerencsére volt egy gyári, jó állapotú lapom, azt használtam fel mintának. Megmérhetem a méreteket, ha gondolod. Az anyag felszíne kissé dorozmás, érdes. Kb. mint az ilyen jellegű konyhapultok felszíne. Matt, nem csillogó. Max. selyemnek mondanám. A vastagság valóban 3-4 mm körül van. Szerintem lehet találni.

Gumi lemez, gumi tábla. Pl.: http://abribt.hu/gumilemezek/

6802 jocking . 2018-08-16 12:24:25  Előzmény: Spityu: 80407

Bele se merek gondolni, milyen lehet a többi... :D Általában csak a "hátha" miatt megyek, de még soha nem találtam Trabanthoz értékelhető cuccost (se alkatrészt, se hozzá használható szerszámot, pl. dörzsár). Ha meg véletlenül van valami, csak röhögök az árakon, mint egyik évben amikor a nepper 30 ezerért akarta adni a keretes indexet. :D

Más:
Vettem hátra sárfogó gumit, de nagyon hülyén nézne ki egy szépre megcsinált autón. Vastag is és pontatlan is a lyukakhoz képest. Ami rajta volt, az csak egy kb. 3 mm vastag sima gumilap volt, arra gondoltam inkább azt kéne reprodukálni. Milyen boltban érdemes ilyen vékonyabb gumilap után kutatni, már ha árulnak ilyet bárhol?

6801  Spityu 2018-08-16 10:00:23  Előzmény:jocking .: 80405

Siófok, Tesco parkoló, veteránbörze - szokásos. Szerintem a legjobb vidéki börze, legalábbis amiken voltam, azokhoz képest. Karcolja a pestlőrinci, szigetszentmiklósi börzék nagyságát.

6800  Spityu 2018-08-16 09:58:18  Előzmény:Piret Endre: 80404

Akkor majd május 1., esetleg egy év múlva. :) Idén szerintem szintén offos autóval megyek, igazából eddig csak egyszer voltam fent a 2T-vel.

6799 jocking . 2018-08-15 22:01:14  Előzmény:Piret Endre: 80404

Mi lesz 20-án és hol? :)

6798 Piret Endre 2018-08-15 18:59:50

OFF
Spityu: véglegessé vált, hogy 20-a nekem esélytelen :-( Talán egyszer még lesz valamikor valami valahol, ami kb egyforma messze van mindkettőnknek.

6797 jocking . 2018-08-13 20:58:38  Előzmény:Piret Endre: 80402

Lehet, ez kaucsukos. Igazából az vitt el egy csomó pluszt, hogy sok helyen eleve vastagabbra csináltam és sok helyen igényelte is a plusz réteget, mert ahogy száradt meg, pólusos lett és apró pöttyökben kilátszott alóla az alapozó. Ami mondjuk a doblemezeknél nem katasztrófa (mert még megy rájuk a szín is), de azért alul jobb ha nem ilyen. :)

6796 Piret Endre 2018-08-13 20:24:27  Előzmény:jocking .: 80401

Ez érdekes, mert a sika 6060-nak 0.6l/m2 a "normája", és nálam ez nagyjából ki is jött. Igaz, az bitumenes cucc, biztos más a szárazanyag-tartalma.
Szép lett :-)

6795 jocking . 2018-08-13 19:20:51

Ezzel meg is 'vónánk. 7 liter végül épp, hogy elég lett.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/39068337_2130321163668088_3412665689234735104_n.jpg?_nc_cat=0&oh=aec957ebefa7535339b209386ecf020a&oe=5C0486DF

6794 jocking . 2018-08-12 21:42:02

Nekiestem az alvázvédőzésnek. Elég jól megy, csak kicsit benéztem az anyagmennyiséget, három liter cuccot olyan simán megevett, hogy csak na. Ez a mennyiség a két küszöbre, a fél csomagtér padlóra, a hattyúnyakra és a doblemezek kb. 80%-ára volt elég, a többi helyen csak ködölve van. Jövő héten beszerzek még 3 litert, az már csak elég lesz...

6793 Piret Endre 2018-08-12 20:31:17  Előzmény: Spityu: 80397

Köszönöm a képet, remek találat! Én ugye azt hittem, hogy minden fontosat lefotóztam, és majdnem igazam is lett.
A K is ragasztva volt, le is esett egyszercsak, szerencsére álló helyben a garázsban. Akkor epoxyval tettem vissza, fent is maradt a szétszedésig, akkor meg hőlégfúvóval szedtem le, mert úgyis lepucoltam az egészet a duróig.
1-es ezen is volt, de nem tudtam sehogyan sem megmenteni.
Alváz- és motorszám annak idején apám által kapott piros keretet, mert egy időben a Mozaikban ez így volt vizsgakövetelmény. Most színre fújt ill. natúr színűek, keret nélkül.

6792  Spityu 2018-08-12 19:54:16  Előzmény:Piret Endre: 80396

Sajnos a képfeltöltés nem megy itt, és szerintem nem is mostanában lesz kijavítva...
Nincs szétszerelés előtti kép? Külföldi galériák? Bár, gondolom, ezeket már próbáltad. Nem úgy volt szegecselve? Mi van a helyükkel?

Áhh, már látom. Drága volt a szegecs, ragasztó meg volt annyi, mint a sár. Igaz, 3 évvel későbbi, de talán megteszi. :) https://pf31.pappenforum.de/thread/27109-mein-neuer-trabant-p601-k-bj-78/
A K embléma is ragasztva van? Mert ugye azon is van furat... Én amúgy Palmatexet használtam, vékonyan és nem teljesen telibe, nehogy mellé is jusson. És rommá marjon mindent a toluol. Pont emiatt egy kicsit szikkasztottam a lemezen. Simán rátapad úgy is. Persze, PU is jó lehet. Eleve hozzá férni oldalról szikével ha egyszer le kell kapni.

A képeken látszik egy fehéres trutyi, mintha nekem is olyasmi lett volna mögötte, amúgy. Ill. ennél a kombinál van egy háromszögben egy 1-es, szerintem a tiéden is lehetett. Meg talán az alvázszám is színre fújt + piros keretes volt, a motorszámmal együtt. Nekem már ezüst/szürke ill. natúr volt.

6791 Piret Endre 2018-08-12 18:46:10

Rájöttem, hogy nem tudom ennek a táblának a pontos helyét. Addig megy, hogy jobb A oszlopon a két zsanér között valahol. De azon belül hol?
https://drive.google.com/file/d/1GYBGzz1y3NXuG7rSaXW65eK0075VxN8B/view?usp=drivesdk
(jó lenne, ha lehetne megint képet tölteni ide)

6790 jocking . 2018-08-03 18:54:18  Előzmény: Spityu: 80389

Erről régebben már olvastam, de ezt a képet még nem láttam. Érdekes a kipufogó és a hűtés megoldása. :D

6789  Spityu 2018-08-03 14:48:38

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-SW9nSlB0SXdveW5FSUJ0UEpXaXA1QT09

6788 jocking . 2018-08-02 20:47:51

Megvolt a konzultáció a második festővel is. Valamivel többet mondott, mint az előző, viszont ő 2 hét alatt meg tudja csinálni a másik 6 hete helyett. Plusz ő Standoxot használ. Ja, és nem ez lenne az első Trabija. :)
1 kis referenciamunka:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30708518_1964997670200439_6501384563582966112_n.jpg?_nc_cat=0&oh=33c8a131f69e2a751db6c5f4be4af355&oe=5C047932

6787  Spityu 2018-07-31 22:21:16  Előzmény:jocking .: 80385

Debeer. Nem ismerem, mennyire tartós. Azt esetleg kérdezd meg, hogy a lakkot utolsó rétegként fújja-e fel, vagy pedig az utolsó réteg festékbe kever egy kis lakkot. Szerintem nem mindegy a kinézet szempontjából, akril esetében szerintem jobb az utóbbi: tartósabb lesz, de nem lesz mélysége a festéknek. Metálnál értelemszerűen más a helyzet, ott bázis + lakk van, de az teljesen másvilág.

6786 jocking . 2018-07-31 19:36:49  Előzmény: Spityu: 80384

Elkezdtem az alapozó csiszolását, festő ismerős tanácsai alapján 220-as vizes papírral. Egy darabig elleszek vele, mire mindenhol átdörzsölöm a kasznit, viszont tapintásra is érezhető a különbség. Egyetlen kisebb probléma, hogy foltokban elő-előköszön a piros alapozó a kiálló részeken, de ez talán nem is akkora gond, az epoxynak alul van főleg feladata. Azért majd fújok valamit a piros pöttyökre véglegesítéskor.

Megvolt a találta is a festővel. Valami holland (talán D betűs márkájú) 2K festéket használ, de vihetem én is a festéket, ha az nekem jobb. (Ő azt mondta, ő a 2K-t is lakkozni szokta, hogy tényleg szép legyen.) Ha ő adja az anyagot, úgy alles zusammen 200-ban maximalizálta a végső költségeket. Jövő héten még beszélek egy kisbéri festővel is (ő csinálta azt a mályvaszínű púpost, amit lehet látni pár találkozón, nem tudom megvan-e) aztán majd eldől, ki nyeri a megbízást. :)

6785  Spityu 2018-07-31 15:25:38  Előzmény:jocking .: 80383

Nos, szőrös és szőrös Pneumant között is van különbség. Van, amelyik repedezett oldalt, és a mintában is. De általában teljesen hibátlanok, tapintásra is puhák. Teljesen vállalhatók. Az én 0 km-eseim mind ilyenek. De vannak 90% felettiek is, azok általában szintén hibátlanok, de van, amelyik enyhén repedezett. Valószínűleg felbakolt sátras utánfutón érte őket napfény.
A diagonál mérete Trabantnál: 5.20x13, radiálnál 145 SR 13. Az S nem tudom már, mit jelent. Ha a diagonállal nincs bajod, de nem mersz Pneumantot feltenni, ott a Heidenau. Mondjuk kicsit drágább, mint egy átlag radiál a méretben. De szerintem megéri. Majd ha már teljesen kész lesz a kocsid, tegyél fel rá sima radiálokat. Bántani fogja a szemed, hogy minden gyárias, csak a gumi nem.

6784 jocking . 2018-07-31 12:56:02  Előzmény: Spityu: 80382

Nekem nem kell magyarázni, én szívesen betenném a sütőbe, csak sajnos nem rajtam műlik, a megnyúzást meg nem kockáztatom. :DD
De ötlet szinten már az is felmerült bennem, hogy bedugok egy disznópörzsölőt a rossz sütőbe.

A diagonállal nincs bajom, csak azzal, hogy régi. Akárhogy is tároltak egy ilyen gumit, 40 év az 40 év. Nem kell megcsúszni, elég egy defekt is az elöregedett anyag miatt, amiből bármi lehet. Egyébként régi kódolás szerint milyen gumi való rá? Ha jól tudom, diagonáloknál még nem a 145/80 R13 ment, hanem valahogy máshogy írták le.

A fékpofás tippet köszönöm, utánajárok. :)

6783  Spityu 2018-07-31 12:44:06  Előzmény:jocking .: 80381

Nem, nem azt írtam, hogy gyári volt a vonóhorog leágazás. Az 1996 környékén felkerült vonóhorognak volt szerintem gyárilag egy kötege és azt cseréltem ki. De lehet, hogy a beépítő műhelyben találomra fogtak néhány vezetéket, nem tudom. A vonóhorog vissza tételét - akár egy kis átalakítás árán is - megfontolnám a helyedben, mert ha kiírják a forgalmiból (ki fogják), akkor utána a jelenlegi szabályozás miatt kisebb tömegre adják már csak meg, ami kb. semmire sem jó.
A sütőnek az égvilágon semmi baja nem lesz, egy balfaszul elkészített sülthús milliószor több kárt és munkát eredményez. Vagyis végtelenszer, mert a fékdobok 0-át. Annyi, hogy nem pecsenyeszag, hanem enyhe festékszag terjeng ez alatt, de egyáltalán nem vészes.
Én itt csináltattam, nagyon jó minőségben dolgoznak, úgy tudom, postán is megy a dolog: http://www.novaflex.hu/ Szóval leküldöd a dobokat, és visszaküldik pofákkal. 4-500 Ft / pofa. 1500 Ft / dob, de utóbbira már nincs szükség. A vettet is felszabályoztatnám, minimum tengelyenként egyező méret legyen.
Végül is szelepet bármely gumicserélnél könnyen cserélhetsz majd, egy alkatrésszel több, amit érdemes lesned. Beszerzési forrás: kertvégek, vastelep, ládák alja. :D De van elérhetőbb is: gumis műhely, ami már a gyerekkorodban is üzemelt. :) Ott tuti, hogy lesz egy doboz, ami ilyenekkel van tele. Volt alu és réz is, nekem alu volt.
Az egész Trabant életveszélyes, emiatt és veterán volta miatt is maximálisan defenzíven kell használni. A gumi a legkevesebb szerintem. De nem akarlak buzdítani diagonálra, mert ha megcsúszol egy szemerkélő esőben, én leszek az oka. :D

6782 jocking . 2018-07-31 10:53:46  Előzmény: Spityu: 80380

A kábelkorbácsban a vonóhoroghoz tartozó rész gyári? :o A kinézete alapján nem gondoltam volna, fura is, mert tudtommal gyárilag nem szerelték vonóhoroggal az autókat. A kábellel majd meglátom mi lesz, mert nem tervezem visszatenni a vonóhorgot. Amúgy sem tudnám, mert lakatolásnál az egyetlen nagyobb hiba az volt, hogy a csomagtér alsó merevítője kb. másfél centivel hátrébb került, mint eredetileg volt, így meg már nem fér el a vonóhorog kereszttartója.

Nem, lakásban nem lehet tisztítani, egyszer próbálnám meg és már költözhetnék is ki a Trabi mellé a garázsba. Ugyanez igaz a sütőre is. :D Bár van kint egy rossz sütő, de az szerintem 120-150 foknál fejjebb nem tudja fűteni magát.

A dobok már fel lettek szabályozva, négyből három menthető volt, egyet kellett csak vennem. Betét csináltatással az a gondom, hogy ehhez nem találtam embert a közelben, Pesten is talán egyet csak.

A kerekeknél gyári szelepek? Ugyan, ez nem családi kincs volt, hanem munkásautó már azelőtt is, hogy hozzánk került, nem egyszer volt már újra gumizva, így a szelepek is gumik már rajta. ;)
A gumikkal még nem döntöttem el, mi legyen. Ami biztos, 30-40 éves gumit nem fogok rátenni akkor sem, ha a gumi ezt az időt jó tárolási körülmények között töltötte. Még a diagonálban sem vagyok biztos, csak abban, hogy ez pont az a terület, ahol a biztonság fontosabb, mint az eredetiség. :)

6781  Spityu 2018-07-31 09:26:06

A felsoroltak közül nagyon sokat csinálhatsz nyugodtan télen. A képeken amúgy láttam a garázst, azt egy fürdőszobai 2kW-s ventilátor simán befűti kényelmesre.
Kábelezés: Nekem csak a kürtnél kellett saruzni, mert apám betett egy Wartburg kürtöt is még, így volt egy leágazás. Amúgy fogtam egy jó nagy asztalt, arra kiterítettem, amennyire lehetett, a köteget és szálanként nitrós ronggyal eltörölgettem a vezetékeket. Illetve azon is bandázsoltam meg, ahol gyárilag is megvolt. Az A oszlop tetejébe való behúzás kicsit nehézkes volt, de a szokásos módon azért ment: egy kerítés vezérdrótot előre küldtem a csomagtérből (C oszlop, tetőperem, A oszlop le) és arra rászigszalagoztam a hátra menő vezetékeket. Az utastérvilágítás leágazását csak magához a korbácshoz. Először az utastérig húztam át, majd eligazgattam a biztosítéktábla környékét, ügyelve arra, nehogy meg legyen csavarodva vagy ilyesmi. De szerencsére azért az évtizedek alatt beállt a rend, és szinte teljesen a fényképek szerinti pozícióban állt minden. Ami nem, azt a fényképek alapján megigazítottam. Ja, a vonóhorog leágazását újragyártottam. Szereztem innen-onnan gyári vezetékeket, és azokra cseréltem a teljesen más színűeket, amik valószínűleg a vonóhorog gyárija volt.
Kárpitozás: ez kiadható. Van kétféle utángyártott barna kárpit, az egyik viszonylag szép mintájú is. De barnából lehet találni mindenhova jó állapotú huzatot, nincs kibúvó. :) Még talán szőnyeget is. A szivacsot én nem cseréltem, de totál szétbontottam az üléseket a váz fényezése és a döntő kar újrahorganyzása (fehér és vörös rozsda is volt rajtuk) céljából. A szivacs nálam is piszlik, de nem érdekel, meg amúgy is ott van alatta a gumiszőnyeg. Amúgy szerintem ha alulról meg lenne hintve némi lakkal, lehet, hogy megállítaná a porladást. De ez az ötlet csak később merült fel bennem.
Motor: azt is szétkaphatod, elpucolhatod, elkezdheted az alkatrészek beszerzését, ha jót akarsz, nem pedig azonnal elérhetőt. Ha a lendkerék nem vájatos, csak kifényesedett, nem érdemes szabályoztatni. Fogsz egy csiszolópapírt és körkörös mozdulatokkal haladva mattra, karcosra csiszolod a felszínt. Én így jártam el, semmi gond nincs vele. A fogaskoszorút érdemes cserélni, de csak gyárira. Meg is fordíthatod. Utángyártottat ne tegyél rá, bili anyagból van, hamar elkopik. Leszerelni könnyű, csak le kell kocogtatni a feltámasztott lendkerékről. Felszerelni szintén nem nagy történet, fel kell melegíteni sütőben vagy hőlégfúvóval, és pont ráesik.
Kipufogó rendszer: gyári vagy a klub által forgalmazott rendszer legyen. A többi hangja botrányos. Gyárit nagyon nehéz szerezni újan. Az első dobot én csak akkor hagynám meg, ha az említett jó minőségű magyar utángyártott. Már jó ideje gyártják amúgy, lehet, hogy olyanod van. Könnyű felismerni: a gyári tökéletes másolata, egyedül az IFA és az évjárat beütés hiányzik róla.
Tisztítani dolgokat a lakásban is lehet. :D
Fékbetétet venni? Még fékpofát se. Vidd el felszabályoztatni a dobokat, megmarad a kocsi sajátja legalább. És ahhoz gyártanak szépen tökéletesen passzoló pofákat. Én ezután festettem le (CAR SYSTEM hőálló matt fekete), majd pár óra száradás után a leírásnak megfelelően kettesével a grillrácson sütőben megsütöttem. Ajánlott hideg sütőbe tenni, mert ugye öntvény. Sütés közben természetesen van egy kis festékszag, de az egyből kiszellőzik, nem veszi be semmi sem. Eleve illékony, mint a hígító.
Kerekek: a gyári alu szelepeket óvatosan próbáld meg lebontani, némelyik nem enged, azokat jobb nem piszkálni, mert könnyen elszakadnak. 2 ilyen volt nálam, azokat körbemaszkoltam és a homokszórónak is szóltam, hogy ott vigyázzon, inkább maradjon festék, amit kézzel kell eltávolítanom. Ezután spaklival ki lehet turkálni a résekből a retket. Sajnos ide nem hatol be jól a homok, ezért meg kell áztatni rozsdamaróval, amit utána ki kell mosni. Ne hagyd belekocsonyásodni, mosd ki frissen. Szükség esetén ismétlés, kézi csiszolás stb. A legvégén az egészet célszerű ecsettel és nitróval tisztítani. Mehet rá az alapozó, amit utána be kellett nekem kicsit csiszolni. Azután meg a kiválasztott festék. Gumit például már szerezhetsz is be. Nyilván mindenki azt tesz rá, amit akar, de én inkább a diagonált ajánlom, ha már veteránról van szó. Nagyon sokat dob a küllemen. És akkor el lehet gondolkozni, hogy Pneumant vagy Heidenau. Előbbiből néha találni szőröseket 5-20e között, utóbbi viszont friss, de 20e forint. Előbbi gyári, utóbbi nem.

6780 jocking . 2018-07-31 08:07:46  Előzmény: Spityu: 80378

Télen nem igen lesz lehetőség az összedobásra, hidegben egészen máshogy viselkednek a dolgok (fűtetlen garázs), eltörni meg nem akarok semmit (tapasztalatból mondom sajnos..). :)
Amivel még hátra van, az a kábelezés (még nem tudom, hogy elég-e a régit megpucolni és átnézni/átsaruzni, vagy újat kell csináljak), az ülések kárpitozása és a motor (amivel eddig csak tisztítási szintig foglalkoztunk).

Így kell még egy kárpitos, mert szerintem az ülésekben a szivacsot akkor is ki kéne cserélni, ha maga a szövet jó állapotú, hogy ne legyen tele a szőnyeg kipergő szivacsmorzsalékkal (főleg hátul szokott gond lenni).
A motort meg még el kell vinni gépműhelybe, kell hozzá egy pár új dugó és henger (majd keresek itthon és azt hónoltatom, vagy amit ilyenkor szokás) és egy felújított főtengely, és szerintem a lendkereket sem ártana szabályoztatni, mert eléggé üveges a kuplung felfekvő része. Kelleni fog még egy fél kipuffrendszer, az összekötő cső és a hátsó dob (az első leállítás előtt fél évvel lett cserélve, még csak vakrozsda sincs rajta, az maradhat).
Ezen felül már csak tisztítás van vissza, mint pl. üvegek, zárak, díszlécek, ilyesmi. :) Bár a zár még kétséges, abból lehet kell majd másikat néznem, mert eléggé lötyög rajtuk a csillag. Ja igen, futómű, még fékbetétet sem vettem, és azt is ki kéne találni, hogy hogy égetem rá a festéket a dobokra.
Kb. ennyi. Én igazából már annak is tudnék örülni, ha október végéig eljutnánk oda, hogy a saját kerekein álljon (amiket szintén újra kell festeni és kell 4 új gumi is). :)

6779  Spityu 2018-07-30 23:42:10  Előzmény:jocking .: 80374

Örülj neki, ha idén kész lesz a kasztni (és szerelhetővé válik). De szerencsére a többi cucc közül már sok készen van, így télen lehet összedobni, tavasszal akár el is készülhet. De azért nem kapkodnék, ahogy nem is kapkodtam. Mi van még hátra? Amiről tudsz. :)

6778 jocking . 2018-07-30 20:18:52  Előzmény: Spityu: 80373

Eddig kettővel beszéltem. Az első eléggé betáblázta magát ipari szerkezetek festésével, nem tudja vállalni, de azt mondta, hogy 3-400 között volt a komplett fújás, amíg csinálta. A másik nem mondott árat, ő előbb megnézné, ő jön holnap. Ezek felett van még 3, aki szerintem szóba jöhet, már csak a távolság alapján is. Szóval szerencsére van ember a közelben, aki ezzel foglalkozik. Viszont az eddigi(ek) szeptember közepe-vége előtt nem tudják vállalni, ami jelen esetben nem akkora gond, főleg ha még meg kell csinálnom a csiszolást is az alvázvédőzés mellett.

Ami viszont biztos, hogy az aljáról nem fogom lecsiszolni a "rücskösséget", az alvázvédő alatt elfér. :D
Btw, Würth-ös kaucsuk alapú, festhető fekete alvázvédőt vettem, remélem jó lesz.

6777  Spityu 2018-07-30 19:33:54  Előzmény:jocking .: 80372

Nyilván az a jó, ha sima, becsiszolt, és kapaszkodik is. A megszáradt festék felszíne eléggé sima, nem tapad túl jól. De én úgy értelmeztem, hogy mindig előkészített helyre fújtál, máshova csak járulékosan került ilyenkor. De annyira azért ne aggódj, a Rapid 800 egykomponensű, a friss festékben lévő hígító valamennyire azért megkapja az alatta lévő, már kiszáradt festéket, annyira rosszul azért nem tapad ilyenkor.
Jó tanács a fényezőhöz: kérdezz meg minél többet. Próbáld meg leinformálni. Inkább mondd ki, hogy legyen jó, mintsem azt, hogy legyen olcsó. Lehet, hogy valamelyik azt mondaná, hogy 50-ből lefújja (ismeretlen, nem haveri alapon), de ha rossz lesz a végeredmény, azt évtizedekig fogod nézegetni, és ennyi idő alatt +150-200 ezer forint nem biztos, hogy túl sok pénz. Amilyen állapotban, előkészítettséggel viszed, az enyém is úgy volt. Profi fényező lyukas idők kitöltésére vállalta, 1 hónap alatt 130-as munkadíjért csinálta, csinálták meg 6 éve. Nagyon olcsó volt szerintem. Ártatlanul kérdezősködj, hogy hogyan is fogja majd elkészíteni, és abból próbáld meg leszűrni, hogy mennyire spórol, csapja össze. Mindegyiküktől munkadíjra kérj ajánlatot, anyag ne legyen benne! Inkább legyen az, hogy 20 ezret elkölt anyagra, de neked 40-et mond, viszont akkor nem rossz kedvvel fogja megcsinálni. Komplett árajánlat esetén vadidegennek láttam már igen ocsmány végeredményt. Véletlenül se pályáztasd a dolgot, ne alkudozz az árból. El kell fogadni, hogy ez nem olcsó hobbi. Ha intervallumot mond árra, a felső lesz a végső sok esetben. A színt szerintem te vidd, erre gondolj is előre, tegyél félre egy olyan alkatrészt, ami a kocsi sajátja és nem nap szívta a festék. Praktikusan az ajtóváz utastér felőli oldaláról, a kárpit körüli részről érdemes mintát venni egy érintő polírozást követően. Ezt a festékkeverő amúgy is elvégzi, de azért nem árt megdörgölni Preventtel. Esetleg még azt is kérdezd meg, hogy az előkészítésben tudsz-e segíteni neki valamivel, nyilván, amíg nálad van. Pl. a pergő részeket becsiszolni stb. Az a tapasztalat, hogy az előkészítést utálják a fényezők, mivel az nagyon nehezen kalkulálható idő tekintetében.

6776 jocking . 2018-07-30 18:46:18  Előzmény: Spityu: 80371

Sikerült begyűjtenem pár információt. Az alapozót további rétegek felvitele előtt mindenképp meg kell csiszolni, ha "rücskös", ha nem. Plusz 300 alatti smirglivel is vígan rá lehet menni, nem kell sűrűbbel szórakozni. Jó pár környékbéli festő számát sikerült megszerezni, holnap jön is egy delikvens élőben is megnézni a kasznit, mert látatlanba nem akart rá mondani semmit.

6775  Spityu 2018-07-30 09:36:26  Előzmény:jocking .: 80370

Kérdezd meg a fényezőt, mi a véleménye. Menj rá 400-assal. Jobban karcol, de azt már nagyjból kitölti a szóró. Vagy a füller. Azért vigyázz, nehogy kilyukaszd az alapozást. Rongynak mikroszálas kendőt használj. Nem az olcsó fajtát, 5-600 forintos kategóriájút. Ha szöszöl is (ritka), akkor a következő simításnál összeszedi saját magát.

6774 jocking . 2018-07-30 08:08:44  Előzmény: Spityu: 80369

Az a gáz az alapozással, hogy az autó felületének kb. 80%-a ilyen. Nagyon apró festékpor borította be a korábbi réteget, ami miatt pont olyan, mint a smirgli. Tegnap konkrétan a tető alapozatlan részeiről próbáltam vizes csiszolással leszedni (600-as papírral), és 2 percnél tovább nem bírta a smirgli, megette a felület, kilyukadt. Az utastér padlólemeze teljes felületén ilyen. Ráadásul nagyon könnyen gyűjti a koszt, és letisztítani sem lehet normálisan, mert bármilyen rongyból beleragadnak a szöszök. Valószínűleg tényleg nem ártana neki egy csiszolás, csak nem tudom - hagyjam a fényezőre, vagy álljak neki én? Van valami tartósabb eszköz/módszer, ami jó lenne rá? Mert jelen állapotban 600-as papírból szerintem kéne jó pár m2, annyira zabálja.