Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

617 Holnapy Gergely dr. 2009-09-03 18:26:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 61546

Hali!
Ha megtekintésre kell, akkor van egy teljesen új, de az a 600asomba lesz ergo nem eladó, de szívesen megmutatom ha arról kéne vmi infó. Van használt is, de azt nem tudom jó-e. Ha kell, holnap elhozom mert a szüleimnél van, ahol az autó is.
G

616 Huszta Tibor 2009-09-03 18:05:06  Előzmény:Madocsai Gergely: 61546

jelentkezem...

615 Madocsai Gergely 2009-09-03 17:58:09

Elnésést, de ismétlés a tudás anyja, nálam meg a reményé:

S O S:Aki rendelkezik gyári új, ill patent állapotú 6V-os Trabi fesz szabályozówal, az kérem jelezze!!!

614 Papp Zoltán 2009-09-03 17:30:41

Sziasztok!

Addig is,amíg nem megy a hirdetés rovat...

Eladó egy 1963-as évjáratú trabant.A forgalmija meg van,de végleg
kivonták a forgalomból.A motor már 601-es benne,beindul elvileg,de
nem mentem vele soha.Akku nincs benne,és a tank is hiányzik.
Erősen korrodált állapotban van.Adok hozzá még egy csomagtartó tetőt,
egy ajtót,és négy jó állapotú diagonál gumit is.Az alu kerékdíszek is
meg vannak,és a gyári kilométer óra is,igaz szétszedve..

Ár.:65.000.-

Tel.:06 20 479 9769

613 Nagy József 2009-09-03 14:30:49

http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=pepe87

Ha valakit valami érdekel!!!
Trabant Wartburg Barkas Lada alkatrészek

612 Zwick Gábor 2009-09-03 13:08:46  Előzmény: : 61542

Nem csak hogy menetszám hanem a vezeték keresztmetszetének a felülete is nagyobb a 6V-osnál ezáltal a tekercsek ellenállása is más. Szóval minden féle képp kell cserélni az állórészt is.
Én is arra gondoltam, hogy más lehet a menetszáma a 6 és 12 V-osnak, de ha valaki biztosan tudja írja meg.

610 Kacsándi Szabolcs 2009-09-03 11:23:57  Előzmény: : 61540

Az egész belső részt cserélni kell.Másabb a tekercselés ha jól tudom.

609   2009-09-03 09:39:17

Ha már Veterán topic... Esetleg valakinek információja arról, hogy a 12V-os dinamóban elég a forgórészt 6V-osra cserélni, vagy az állórész tekercseket is cserélni kell, ha csak a 12V-os külsejét szeretném megtartani, de 6V-osra szeretném átépíteni?

608  Spityu 2009-09-03 05:11:15

Mi tagadás, a víz nem válik vérré. :P

607 Balázs Bálint 2009-09-02 22:32:02  Előzmény:Huszta Tibor: 61537

ebbe ne follyunk bele főleg ne az anyagi helyzetembe.Dolgozok.De büszkén dolgozok 2 ember helyett is.legalább nem van munkám.És igaz keveset tudok majd a kocsira forditani az elkövetkezendő 1 évben.De ezvan.boldogan fogok beleülni.És titeket foglak majd pukkasztani vele:D:D:D

606 Huszta Tibor 2009-09-02 21:48:07  Előzmény:Balázs Bálint: 61529

Hát igen, lehet, h hülyeségeket beszélek, de lehet, hogy már letettem valamit az asztalra a témában, veled ellentétben... elkezdte? ne mondd! azt is anyuci fogja kifizetni, mint a szállítást? :eek:

605 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 21:47:40  Előzmény:Balázs Bálint: 61530

Akkor így is legyen.Mindent a megfelelő topikba.Veterános ügyes-bajos dolgokat lehet itt vitatni,ami kell a felújításodhoz.Ami ettől eltér azt légyszi másik fórumba.És akkor nem lesz vita,sem veszekedés.

604 Bíró Norbert 2009-09-02 21:45:32  Előzmény:Ackermann Balázs: 61500

Bizonyám:) Én is még alig hozom ki néha-néha a garázsból, akkor se lopózunk még messzire, de mindig kapok egy-két jó szót (és nem csak nagypapáktól, fiatal lányoktól is ám!!!!!), meg néha egy-két alkatrészt is ajándékba, vidd el fiam:)

603 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 21:42:49  Előzmény:Biacsics Gábor: 61524

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090902/7161_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]Még egy képet találtam,de ez már 601-esé a 3 részes rendszerhez.

602 jocking . 2009-09-02 21:40:27  Előzmény:Balázs Bálint: 61529

Itt azzal van a gond, hogy rossz topicba írogatsz. A veterán topicba veteránkorú és eredeti állapotú autókkal kapcsolatban lehet írogatni. Amit te szeretnél művelni szerencsétlen trabival az a trabant, vagy a barkács szakkör (ami jelenleg nem műxik sajna) topicba való. Itt csak a kedélyeket borzolod vele és sok embert elkeserítesz.

601 Balázs Bálint 2009-09-02 21:39:03  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 61522

hát így erre a témára rátérve.Láttam multkor hogy sok embert érdekelt a komplett dobom az egész rendszer.Igen madigery asszem téged nagyon érdekelt akkor:Dha kell neked vagy valakinek az irjon! képeket megprobálok feltenni hétvégén!

600 Lizák Péter 2009-09-02 21:35:03  Előzmény:Balázs Bálint: 61529

Gyerekek! Nyugi van.

599 Balázs Bálint 2009-09-02 21:32:29  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 61508

Nah végre szabi kimondtad.Ez így kéne hogy legyen ahogy leirtad!

598 Balázs Bálint 2009-09-02 21:28:37  Előzmény:Huszta Tibor: 61501

Én nem tudom hogy te kinek hiszed magad.Meg eleve hülyeségeket hordassz össze.Ki keres ültetéshez szakit?Nekem megvan rá a szakim aki már el is kezdte csinálni úgyhogy ennyi.De miért kell nekem ezt állandóan taglalnom?nem én hoztam szóba megint.Ha nem tetszik neked minek feszülsz a témán?nemértelek.

597  Spityu 2009-09-02 21:25:29

(Bocsi, most látom, hogy a két link ugyanaz.)

596  Spityu 2009-09-02 21:24:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 61525

Szabi!

[url]http://www.kipufogodob.hu/[/url]

Szerintem megérné felhívni őket, ahogy írják, egyedi gyártást is vállalnak, gondolom kisszériásat meg főleg. Hogy mennyiért az már egy másik kérdés, nyilván nem 3500/db áron. Lenne benne akár üzleti lehetősége is annak, aki befektetne, szerintem vinnék, mint a cukrot itthon és külföldön egyaránt.

595 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 20:58:26  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 61523

Esetleg őket meglehetne kérdezni,nem állnának rá pár darabos gyártásra.Lennénk páran akiknek kellene.[url]http://www.te-men.hu/[/url]

594 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 20:54:55  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 61523

Hát mindenképp kell keresni egy kipufogóst,aki helyben készít dobokat.Talán rá lehet venni.Gondolkodtam hogy legyártom,de elég nagy meló,sok időt venne igénybe,úgyhogy még utánjárást igényel.Minta megvan,lemezt lehet hajtatni,hegesztőm is van,csak időből van kevés.Ha más nem lesz akkor helyettesítem egy újból átalakítottal.

593 Biacsics Gábor 2009-09-02 20:44:54  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 61523

Én is azt nézem hogy ezt nem lehet valami egyszerű legyártani-tatni,találni+ jó állapotút gondolom lehetetlen.
Hétvégén megpróbálok lőni pár képet az én dobomról,hátha valaki látott már hasonlót.

592 Holnapy Gergely dr. 2009-09-02 20:37:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 61516

1963. május 8-i forgalomba helyezésű kombi.
Most akkor gondolkodhatok hogy hol fogok ilyet legyártatni. Ötleteket várom.
G

591 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 20:37:09  Előzmény:Biacsics Gábor: 61521

Késöbbi dobokon volt évjáratbeütés,de nem tudom mikortól.Lehetséges hogy egy ügyeskezű mester gyártotta egy újabb dobból,mert a régi szétrohadt.Tegyél fel egy képet,akkor jobban láthatjuk miről van szó.

590 Biacsics Gábor 2009-09-02 20:34:30

Köszi mindenkinek a képeket!Akkor,ahogy sejtettem az enyém nem eredeti.De vajon akkor az mi lehet,mert nem tűnik utólagos gányolásnak?Azok a "szakemberek" akik az én autómon dolgoztak annó,nem tudtak ilyen igényes munkát végezni.A 82 11-es besajtolás az gyártási idő lehet?Csak mert akkor már az újfajta fűtésrendszer volt.Végülis a dob úgy néz ki hogy akár 82-es is lehetne a fűtés kiömlőt leszámítva.Lehet tényleg valami pótalkatrész volt a régi rendszerhez,mikor már ráálltak az újnak a gyártására.

589 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 20:32:45  Előzmény:Huszta Tibor: 61518

Biztosan voltak átfedések,és ezért nehezebb meghatározni,de nagyjából azért sikerült.Szerintem nem gond ha nem az első verzió kerül fel,mert azt elég nehéz legyártani.Ha egy későbbi kerül fel,azt könyebb átalakítani egy újonnan vett dobból.Ha viszont nagyon ragaszkodnánk az eredetihez akkor bizony dolgozni kell vele.

588 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 20:26:58  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

Ez pedig 64-es trabanté egy német emberke szerint,fórumon találtam.Ilyen lehet a működő verziója a 600-asokon is.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090902/64er_Auspuff_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

587 Huszta Tibor 2009-09-02 20:18:20  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 61513

Igen, én ültem olyan 600-asan, amin az 1. verzió volt.

T.

586 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 20:16:54  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 61515

A dob eredeti,és az biztos hogy a P50/2-esen ilyen volt,de ugye vannak átfedések a 600-asra.Valószínű mivel változott a motor a kipufogót is változtatták rövid időn belül.

585 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 20:13:15  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 61515

Ez a rajzos kép szerinti első verzió.Utolsó 500-asokon illetve az első 600-ason kellet lennie.
A tiéd milyen évjárat?

584 Holnapy Gergely dr. 2009-09-02 20:08:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 61513

Nekem ilyen van:
http://kepfeltoltes.hu/090902/P1020637_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
részletesebb képek hétvégén, ha ez valóban eredeti. De várom a kritikákat én is.
Gergő

583 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 20:07:52

Ja elfelejtettem hogy ezeken még két részes volt a rendszer eredetileg,ami a rajzos képen látszik.Később 3 részesre változott,de a dob azonos csak elől,a dob után mindjárt van csőcsatlakozás.Késői dob a képen:[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090902/vorschall-3teilig70_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

582 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 19:58:49  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

Az első kép a P50/2-es dobjait mutatja,nem kizárt hogy az első 600-asokon még ilyen volt.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090902/Auspuff1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
A második lehetett a 600-asé,illetve az első 601-eseké talán.Sokat nyomoztam utána és ezeket a verziókat találtam a neten,illetve van egy első dobom itthon amit 600-as kombiról szedtem le csak már elég roncs állapotban.A cső csatlakozása még középtájon volt.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090902/Auspuff-2teilig-67_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

581 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 19:40:42  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

Valószínűleg nem eredeti,legalábbis igen ritka hogy épen maradt dob legyen egy 600-ason.Eredetileg a bal oldalon kell legyen egy rögzítőfül ami a kasznihoz kapcsolódik egy gumiszalaggal.

580 Holnapy Gergely dr. 2009-09-02 19:31:26  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

Hétvégén készítek képet a leszedett, tudtommal gyári első dobról. Egy profilképem van, azt priviben küldöm.
Gergő

579 tóth furdzsenxia 2009-09-02 19:26:14  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

az eredetinek hosszú kanyarral megy be a tölcsér a dobba az oldalán .a 601 dobon azon éppen a tetején megy be. valószínű a te dobod már valami maszekolás

578 Biacsics Gábor 2009-09-02 18:52:38  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 61508

Egyetértek. Nekem lenne is egy ide vágó kérdésem:Milyen első kipufogódob való 600-as Trabira?Ami az enyémhez van az egy kicsit gyanús.A fűtéskiömlőcsöve először vastag cső,majd az van visszaszűkítve a vékony fajtára.Viszont a szűkítő körbe szépen peremezett és igényesen van ráhegesztve (ami az autón levő utólagos hegesztésekről nem volt elmondható) ,mondhatnám hogy teljesen gyárinak néz ki.A másik furcsaság hogy a hátuljába 82 11 van belesajtolva egy IFA logó kíséretében.Lehet hogy ez egy kései,pótalkatrésznek gyártott dob a korai fűtésrendszerű trabikhoz?Ha esetleg valakinek lenne képe az eredetiről,az lenne a legjobb.

577 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 18:37:21

Bakker,megint megy a balhé?Sose lesz vége.Úgy látszik megint felhigult a fórum valódi mivolta.Még mindig nem nagyon igazodnak ki egyesek hogy melyik fórum mire való.Sajnálatos dolog.Amúgy meg hiába a sok szöveg,ha süket fülekre talál.
Szerintem maradjunk a veterán trabik eredeti alkatrészeinek és kinézetének megtárgyalásánál,illetve azok felújítási technológiájánál.Az hogy utána ki mit csinál belőle,vagy hogy rontja el,azt tartogassa más fórumba,mert nem ide való tényleg.Amíg az eredeti irányba halad a dolog addig nincs baj és lehet kérdezni,de mikor jön a tuning,meg az egyedi dolgok,az már ne itt legyen.

576 Madocsai Gergely 2009-09-02 18:36:15

No, miwel itt talán többen nézik, nomeg az apróhirdetés állandóan "megmihálylik", ide írom:

Keresek sürgősen KIZÁRÓLAG gyári feszültségszabályozót 6V-os Trazsihoz. Lehetőleg gyári újat, ill. ezzel egyező, patent állapotút!
Akinek akad egy elfekwőbe', kérem jelezze!

THX,

madogery

575 Madocsai Gergely 2009-09-02 18:25:54  Előzmény:Bíró Norbert: 61472

Hmmm..., de szép kis kocsika! ;)

Ezekszerint nem sikerült inkognitóban kilopónom Pestről... Épp ekkor indultunk Alsőrsre! Néztem is a sok sasolászót, barátnőm meg is jegyezte, h figyu má' ott jobbra fotóznak, kicsi a wilág;):D!

574 Őry Gábor 2009-09-02 17:52:08

Nézzétek meg az Autó-Motor "Maszek" rovatát. Nem teszem fel, mert hátha leb@sznak.
Létezett ilyen?

573 Fodor Márk 2009-09-02 13:46:24  Előzmény: Spityu: 61503

Köszi!

572  Spityu 2009-09-02 13:32:15  Előzmény:Fodor Márk: 61502

Sidol, szemcsenélküli fogkrém, Prevent autópolírpaszta.

Kifejezetten erre a célra: Displex, méregdrága, viszont mikroszkopikus karcolások sem lesznek - szerintem felesleges, inkább mobiltelefonra való.

571 Fodor Márk 2009-09-02 13:21:55

Hello! Múltkor szó volt h mivel lehet felpolírozni régi hátsó lámpabúrát ha valaki elmondaná akkor azt megköszönném!

570 Huszta Tibor 2009-09-02 12:37:20

Retró drága, a kutyám legalább magától tudja, hogy hol a helye. Nem kell hetekig nevelni és mindent megmondani neki 20szor...

569 Ackermann Balázs 2009-09-02 11:24:32  Előzmény:Bíró Norbert: 61472

És nézzétek a járdán az embereket!!! A kocsi eredeti, sőt patinás is. Ma ez a menő, nem a gányolda, ültetősdi kockástetős, az megy kinn Zwickauban (majdnem)minden nyáron... A gyáriság az igazi egyediség elvtársak.;)

568 Hack Csaba 2009-09-02 10:44:07  Előzmény:Lizák Péter: 61494

Pedroh maximálisan egyetértek veled! Egy másik témához hozzászólva - tudom,hogy semmi közöm hozzá és álítólag nem is sokáig leszek már itt,de szerintem se kellene ebben a topicban ilyen ültetős témákkal foglalkozni. Az meg,hogy megint ilyen veszekedős irányba megy el a "beszélgetés" ez eléggé elszomorító... Üdv: Csekker