Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6808 jocking . 2018-08-21 20:53:04  Előzmény: Spityu: 80409

Sikerült beszereznem 3 mm-es gumilapot. Viszont előjött az az aprócska gond, hogy a régit nem találom, így nem tudom lemásolni. Ha tudnál dobni egy méretezést, azt megköszönném. :)

Szerk.: Nem csoda, hogy nem találom. Megnéztem az elhozatali képeket, és már akkor sem volt rajta. Ki tudja mikor került le.

6807  Spityu 2018-08-17 09:00:18  Előzmény:jocking .: 80412

Vagy az egy évvel ezelőttin vagy a májusin szintén így jártam. De lehet, hogy akkor én is a májusin, már nem emlékszem. Üres kézzel jöttem haza. :D

6806 jocking . 2018-08-17 08:54:31  Előzmény: Spityu: 80411

Akkor a tavaszival valami gáz volt, mert fél 9-re értünk oda és semmi (értékelhető) Trabis cuccot nem találtam. :/ Vennék én "tartalékba", ha lenne mit, de eddig csak olyan cuccokat láttam, amikkel már amúgy is tele van a padlás. :)

6805  Spityu 2018-08-16 17:15:17  Előzmény:jocking .: 80410

8-9 között szoktunk felérni. Aki 10-re érkezik, lehet, hogy végig sem tudja járni, mert már pakolnak össze az árusok, akik szintén szokták egymás portékáit nézni kipakoláskor. A hardcore már hajnali 3-4-kor ott van!
Abban egyetértek, hogy jórészt motoros cuccokat találni. Ez van, sajnos.
Vastelepre szerintem ritkán kerülnek dolgok, inkább az van, hogy onnan kerülnek a ládákba. :D Illetve egyszer hallottam, amint két árus beszélgetett, miután egy zöldfülű vett egy semmirevaló alkatrészt: amikor fiatalok voltak, ők is gyakran vettek ilyeneket, aztán rájöttek, hogy nem lehet már használni az adott alkatrészt, és akkor eladták. Mert mindig van, aki azt hiszi, jó még valamire, pedig valójában semmire sem. És ez teljesen igaz. Nagyon sok ilyen alkatrész kering kézről kézre.
Ventilátor siltet, tömítő gumit, doblemezgumit, motorkabátot egyaránt láttam az évek során. Múltkor Kecskeméten volt egy rakat dörzsár és legalább 300 db DDR villáskulcs. Utóbbi szerintem olyan árusnál, aki máshol is meg szokott jelenni. Nem úgy működik, hogy hopp, kell valami, kimegyek a börzére és lesz. Jó eséllyel nem lesz. Az én módszerem: minél többre kimenni, és MINDENT megvenni, ami nincs nagyon túlárazva és még nincs belőle 263 évre elegendő mennyiség. Max. eladja az ember vagy akár cserealapnak is felhasználható (ritkaságot ritkaságért, értékegyeztetéssel).

6804 jocking . 2018-08-16 16:12:29  Előzmény: Spityu: 80409

Na igen, de ami kéne az sosincs. :) Pl. soha nem találtam még ott ventillátor siltet (ventit magában igen, nélküle), "libabőrös" gumit a doblemezre (illetve azt találtam, de ugyanolyan kopottat, mint ami volt itthon, és ez sok dologra igaz), és motortakaró kabátot. Meg dörzsárat se, ahogy írtam. A villáskulcsokba én is szoktam túrni, de DDR-est még nem találtam azokból sem.
Szerintem az a legnagyobb baj vele, hogy az autós cuccok nagyon alulreprezentáltak a motoros cuccokhoz képest, és nagyon sok olyan eladó van, akinek látszik a portékáján, hogy a nagymuter padlásáról lett "lelomtalanítva", és amit aznap nem tud eladni, azt hazafelé viszi a vastelepre.

Az árakon viszont jól lehet röhögni, azt el is felejtettem az előbb leírni, hogy a keretes indexre a 30 az darabár volt. :D De láttam már ott 1:18-as méretarányú fém Barkas modeltt is 60 ezerért (ami a neten újonnan amúgy 25, csak elfelejtettek szólni az eladónak... :D).

Ami viszont pozitívum, hogy viszonylag nagy gyakorisággal botlok bele ott a "Военная техника" szovjet játékokba (spiáter harcjárműveket mintáznak, teherautók, tankok, rakétakilövők). :)

"Időben menés" alatt mit kell érteni? Eddig 10 volt a legkésőbbi időpont, május elsején már 9-re ott voltunk, de ez a felhozatalon nem látszott. 6-ra kell menni, vagy ott kell sátorozni előző éjszakától? :D

6803  Spityu 2018-08-16 14:53:40  Előzmény:jocking .: 80408

Tévedsz. Időben kell menni, és mindenhová benézni, betúrni. Nagyon jó portékákat lehet találni, általában reális áron. Ha nem reális az ár, inkább olcsóbban szoktam találni ezt-azt, mint drágábban. Persze, én is láttam német áron kínált alkatrészeket, ráadásul olyanokat, amiket egyáltalán nem neveznék ritkának. Ezek tényleg a vicc kategóriába tartoznak. De pl. 2x1000 forintot nem mondanék soknak 1 pár gyári új, 7.6-os hengerfejért. Csak koszosak, porosak voltak és mindenki elment mellettük, pedig szem előtt voltak. Először én is. Legutóbb 5000-ért vettem egyet, mert volt egy félpárom. Sokalltam, vacilláltam. Aztán eszembe jutott, hogy mennyibe kerül a felújított, ill. egy esztergályos mennyiért szabályozná fel...
Horror áron szerintem sosem vettem még börzén holmit, inkább ott hagytam. Kevésszer volt olyan, hogy valami megtetszett és nem vettem meg. Eredeti, 260-as Isolatorom is börzéről van, normál áron vettem őket. És egy csomó, ritkaságnak számító holmi szintén, felsorolni sem tudnám. Volt olyan, hogy kb. 10 órakor kiért egy ember, nem volt helye, beállt az egyik parkolóutca közepére és mindent 100 forintért árult. Ha az egy csavar volt, azt is, ha egy ajtózsanér, azt is.
A rosszabb börzék inkább amiatt rosszak, mert kb. ugyanazok az árusok árulják ugyanazokat a holmikat. Hol itt, hol ott. Viszont ezekre a kis börzékre azért érdemes elmenni, mert néha felbukkan egy-egy új ember, aki pl. bezárja a boltját, abbahagyja a hobbiját stb. és elég jó kincsekre lehet bukkanni náluk ilyenkor.

A sárfogót Barkaséból alakítottam ki (sajnos az utolsókat vettem meg). Ugyanaz az anyag, csak nagyobbra van szabva. Szerencsére volt egy gyári, jó állapotú lapom, azt használtam fel mintának. Megmérhetem a méreteket, ha gondolod. Az anyag felszíne kissé dorozmás, érdes. Kb. mint az ilyen jellegű konyhapultok felszíne. Matt, nem csillogó. Max. selyemnek mondanám. A vastagság valóban 3-4 mm körül van. Szerintem lehet találni.

Gumi lemez, gumi tábla. Pl.: http://abribt.hu/gumilemezek/

6802 jocking . 2018-08-16 12:24:25  Előzmény: Spityu: 80407

Bele se merek gondolni, milyen lehet a többi... :D Általában csak a "hátha" miatt megyek, de még soha nem találtam Trabanthoz értékelhető cuccost (se alkatrészt, se hozzá használható szerszámot, pl. dörzsár). Ha meg véletlenül van valami, csak röhögök az árakon, mint egyik évben amikor a nepper 30 ezerért akarta adni a keretes indexet. :D

Más:
Vettem hátra sárfogó gumit, de nagyon hülyén nézne ki egy szépre megcsinált autón. Vastag is és pontatlan is a lyukakhoz képest. Ami rajta volt, az csak egy kb. 3 mm vastag sima gumilap volt, arra gondoltam inkább azt kéne reprodukálni. Milyen boltban érdemes ilyen vékonyabb gumilap után kutatni, már ha árulnak ilyet bárhol?

6801  Spityu 2018-08-16 10:00:23  Előzmény:jocking .: 80405

Siófok, Tesco parkoló, veteránbörze - szokásos. Szerintem a legjobb vidéki börze, legalábbis amiken voltam, azokhoz képest. Karcolja a pestlőrinci, szigetszentmiklósi börzék nagyságát.

6800  Spityu 2018-08-16 09:58:18  Előzmény:Piret Endre: 80404

Akkor majd május 1., esetleg egy év múlva. :) Idén szerintem szintén offos autóval megyek, igazából eddig csak egyszer voltam fent a 2T-vel.

6799 jocking . 2018-08-15 22:01:14  Előzmény:Piret Endre: 80404

Mi lesz 20-án és hol? :)

6798 Piret Endre 2018-08-15 18:59:50

OFF
Spityu: véglegessé vált, hogy 20-a nekem esélytelen :-( Talán egyszer még lesz valamikor valami valahol, ami kb egyforma messze van mindkettőnknek.

6797 jocking . 2018-08-13 20:58:38  Előzmény:Piret Endre: 80402

Lehet, ez kaucsukos. Igazából az vitt el egy csomó pluszt, hogy sok helyen eleve vastagabbra csináltam és sok helyen igényelte is a plusz réteget, mert ahogy száradt meg, pólusos lett és apró pöttyökben kilátszott alóla az alapozó. Ami mondjuk a doblemezeknél nem katasztrófa (mert még megy rájuk a szín is), de azért alul jobb ha nem ilyen. :)

6796 Piret Endre 2018-08-13 20:24:27  Előzmény:jocking .: 80401

Ez érdekes, mert a sika 6060-nak 0.6l/m2 a "normája", és nálam ez nagyjából ki is jött. Igaz, az bitumenes cucc, biztos más a szárazanyag-tartalma.
Szép lett :-)

6795 jocking . 2018-08-13 19:20:51

Ezzel meg is 'vónánk. 7 liter végül épp, hogy elég lett.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/39068337_2130321163668088_3412665689234735104_n.jpg?_nc_cat=0&oh=aec957ebefa7535339b209386ecf020a&oe=5C0486DF

6794 jocking . 2018-08-12 21:42:02

Nekiestem az alvázvédőzésnek. Elég jól megy, csak kicsit benéztem az anyagmennyiséget, három liter cuccot olyan simán megevett, hogy csak na. Ez a mennyiség a két küszöbre, a fél csomagtér padlóra, a hattyúnyakra és a doblemezek kb. 80%-ára volt elég, a többi helyen csak ködölve van. Jövő héten beszerzek még 3 litert, az már csak elég lesz...

6793 Piret Endre 2018-08-12 20:31:17  Előzmény: Spityu: 80397

Köszönöm a képet, remek találat! Én ugye azt hittem, hogy minden fontosat lefotóztam, és majdnem igazam is lett.
A K is ragasztva volt, le is esett egyszercsak, szerencsére álló helyben a garázsban. Akkor epoxyval tettem vissza, fent is maradt a szétszedésig, akkor meg hőlégfúvóval szedtem le, mert úgyis lepucoltam az egészet a duróig.
1-es ezen is volt, de nem tudtam sehogyan sem megmenteni.
Alváz- és motorszám annak idején apám által kapott piros keretet, mert egy időben a Mozaikban ez így volt vizsgakövetelmény. Most színre fújt ill. natúr színűek, keret nélkül.

6792  Spityu 2018-08-12 19:54:16  Előzmény:Piret Endre: 80396

Sajnos a képfeltöltés nem megy itt, és szerintem nem is mostanában lesz kijavítva...
Nincs szétszerelés előtti kép? Külföldi galériák? Bár, gondolom, ezeket már próbáltad. Nem úgy volt szegecselve? Mi van a helyükkel?

Áhh, már látom. Drága volt a szegecs, ragasztó meg volt annyi, mint a sár. Igaz, 3 évvel későbbi, de talán megteszi. :) https://pf31.pappenforum.de/thread/27109-mein-neuer-trabant-p601-k-bj-78/
A K embléma is ragasztva van? Mert ugye azon is van furat... Én amúgy Palmatexet használtam, vékonyan és nem teljesen telibe, nehogy mellé is jusson. És rommá marjon mindent a toluol. Pont emiatt egy kicsit szikkasztottam a lemezen. Simán rátapad úgy is. Persze, PU is jó lehet. Eleve hozzá férni oldalról szikével ha egyszer le kell kapni.

A képeken látszik egy fehéres trutyi, mintha nekem is olyasmi lett volna mögötte, amúgy. Ill. ennél a kombinál van egy háromszögben egy 1-es, szerintem a tiéden is lehetett. Meg talán az alvázszám is színre fújt + piros keretes volt, a motorszámmal együtt. Nekem már ezüst/szürke ill. natúr volt.

6791 Piret Endre 2018-08-12 18:46:10

Rájöttem, hogy nem tudom ennek a táblának a pontos helyét. Addig megy, hogy jobb A oszlopon a két zsanér között valahol. De azon belül hol?
https://drive.google.com/file/d/1GYBGzz1y3NXuG7rSaXW65eK0075VxN8B/view?usp=drivesdk
(jó lenne, ha lehetne megint képet tölteni ide)

6790 jocking . 2018-08-03 18:54:18  Előzmény: Spityu: 80389

Erről régebben már olvastam, de ezt a képet még nem láttam. Érdekes a kipufogó és a hűtés megoldása. :D

6789  Spityu 2018-08-03 14:48:38

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-SW9nSlB0SXdveW5FSUJ0UEpXaXA1QT09

6788 jocking . 2018-08-02 20:47:51

Megvolt a konzultáció a második festővel is. Valamivel többet mondott, mint az előző, viszont ő 2 hét alatt meg tudja csinálni a másik 6 hete helyett. Plusz ő Standoxot használ. Ja, és nem ez lenne az első Trabija. :)
1 kis referenciamunka:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30708518_1964997670200439_6501384563582966112_n.jpg?_nc_cat=0&oh=33c8a131f69e2a751db6c5f4be4af355&oe=5C047932

6787  Spityu 2018-07-31 22:21:16  Előzmény:jocking .: 80385

Debeer. Nem ismerem, mennyire tartós. Azt esetleg kérdezd meg, hogy a lakkot utolsó rétegként fújja-e fel, vagy pedig az utolsó réteg festékbe kever egy kis lakkot. Szerintem nem mindegy a kinézet szempontjából, akril esetében szerintem jobb az utóbbi: tartósabb lesz, de nem lesz mélysége a festéknek. Metálnál értelemszerűen más a helyzet, ott bázis + lakk van, de az teljesen másvilág.

6786 jocking . 2018-07-31 19:36:49  Előzmény: Spityu: 80384

Elkezdtem az alapozó csiszolását, festő ismerős tanácsai alapján 220-as vizes papírral. Egy darabig elleszek vele, mire mindenhol átdörzsölöm a kasznit, viszont tapintásra is érezhető a különbség. Egyetlen kisebb probléma, hogy foltokban elő-előköszön a piros alapozó a kiálló részeken, de ez talán nem is akkora gond, az epoxynak alul van főleg feladata. Azért majd fújok valamit a piros pöttyökre véglegesítéskor.

Megvolt a találta is a festővel. Valami holland (talán D betűs márkájú) 2K festéket használ, de vihetem én is a festéket, ha az nekem jobb. (Ő azt mondta, ő a 2K-t is lakkozni szokta, hogy tényleg szép legyen.) Ha ő adja az anyagot, úgy alles zusammen 200-ban maximalizálta a végső költségeket. Jövő héten még beszélek egy kisbéri festővel is (ő csinálta azt a mályvaszínű púpost, amit lehet látni pár találkozón, nem tudom megvan-e) aztán majd eldől, ki nyeri a megbízást. :)

6785  Spityu 2018-07-31 15:25:38  Előzmény:jocking .: 80383

Nos, szőrös és szőrös Pneumant között is van különbség. Van, amelyik repedezett oldalt, és a mintában is. De általában teljesen hibátlanok, tapintásra is puhák. Teljesen vállalhatók. Az én 0 km-eseim mind ilyenek. De vannak 90% felettiek is, azok általában szintén hibátlanok, de van, amelyik enyhén repedezett. Valószínűleg felbakolt sátras utánfutón érte őket napfény.
A diagonál mérete Trabantnál: 5.20x13, radiálnál 145 SR 13. Az S nem tudom már, mit jelent. Ha a diagonállal nincs bajod, de nem mersz Pneumantot feltenni, ott a Heidenau. Mondjuk kicsit drágább, mint egy átlag radiál a méretben. De szerintem megéri. Majd ha már teljesen kész lesz a kocsid, tegyél fel rá sima radiálokat. Bántani fogja a szemed, hogy minden gyárias, csak a gumi nem.

6784 jocking . 2018-07-31 12:56:02  Előzmény: Spityu: 80382

Nekem nem kell magyarázni, én szívesen betenném a sütőbe, csak sajnos nem rajtam műlik, a megnyúzást meg nem kockáztatom. :DD
De ötlet szinten már az is felmerült bennem, hogy bedugok egy disznópörzsölőt a rossz sütőbe.

A diagonállal nincs bajom, csak azzal, hogy régi. Akárhogy is tároltak egy ilyen gumit, 40 év az 40 év. Nem kell megcsúszni, elég egy defekt is az elöregedett anyag miatt, amiből bármi lehet. Egyébként régi kódolás szerint milyen gumi való rá? Ha jól tudom, diagonáloknál még nem a 145/80 R13 ment, hanem valahogy máshogy írták le.

A fékpofás tippet köszönöm, utánajárok. :)

6783  Spityu 2018-07-31 12:44:06  Előzmény:jocking .: 80381

Nem, nem azt írtam, hogy gyári volt a vonóhorog leágazás. Az 1996 környékén felkerült vonóhorognak volt szerintem gyárilag egy kötege és azt cseréltem ki. De lehet, hogy a beépítő műhelyben találomra fogtak néhány vezetéket, nem tudom. A vonóhorog vissza tételét - akár egy kis átalakítás árán is - megfontolnám a helyedben, mert ha kiírják a forgalmiból (ki fogják), akkor utána a jelenlegi szabályozás miatt kisebb tömegre adják már csak meg, ami kb. semmire sem jó.
A sütőnek az égvilágon semmi baja nem lesz, egy balfaszul elkészített sülthús milliószor több kárt és munkát eredményez. Vagyis végtelenszer, mert a fékdobok 0-át. Annyi, hogy nem pecsenyeszag, hanem enyhe festékszag terjeng ez alatt, de egyáltalán nem vészes.
Én itt csináltattam, nagyon jó minőségben dolgoznak, úgy tudom, postán is megy a dolog: http://www.novaflex.hu/ Szóval leküldöd a dobokat, és visszaküldik pofákkal. 4-500 Ft / pofa. 1500 Ft / dob, de utóbbira már nincs szükség. A vettet is felszabályoztatnám, minimum tengelyenként egyező méret legyen.
Végül is szelepet bármely gumicserélnél könnyen cserélhetsz majd, egy alkatrésszel több, amit érdemes lesned. Beszerzési forrás: kertvégek, vastelep, ládák alja. :D De van elérhetőbb is: gumis műhely, ami már a gyerekkorodban is üzemelt. :) Ott tuti, hogy lesz egy doboz, ami ilyenekkel van tele. Volt alu és réz is, nekem alu volt.
Az egész Trabant életveszélyes, emiatt és veterán volta miatt is maximálisan defenzíven kell használni. A gumi a legkevesebb szerintem. De nem akarlak buzdítani diagonálra, mert ha megcsúszol egy szemerkélő esőben, én leszek az oka. :D

6782 jocking . 2018-07-31 10:53:46  Előzmény: Spityu: 80380

A kábelkorbácsban a vonóhoroghoz tartozó rész gyári? :o A kinézete alapján nem gondoltam volna, fura is, mert tudtommal gyárilag nem szerelték vonóhoroggal az autókat. A kábellel majd meglátom mi lesz, mert nem tervezem visszatenni a vonóhorgot. Amúgy sem tudnám, mert lakatolásnál az egyetlen nagyobb hiba az volt, hogy a csomagtér alsó merevítője kb. másfél centivel hátrébb került, mint eredetileg volt, így meg már nem fér el a vonóhorog kereszttartója.

Nem, lakásban nem lehet tisztítani, egyszer próbálnám meg és már költözhetnék is ki a Trabi mellé a garázsba. Ugyanez igaz a sütőre is. :D Bár van kint egy rossz sütő, de az szerintem 120-150 foknál fejjebb nem tudja fűteni magát.

A dobok már fel lettek szabályozva, négyből három menthető volt, egyet kellett csak vennem. Betét csináltatással az a gondom, hogy ehhez nem találtam embert a közelben, Pesten is talán egyet csak.

A kerekeknél gyári szelepek? Ugyan, ez nem családi kincs volt, hanem munkásautó már azelőtt is, hogy hozzánk került, nem egyszer volt már újra gumizva, így a szelepek is gumik már rajta. ;)
A gumikkal még nem döntöttem el, mi legyen. Ami biztos, 30-40 éves gumit nem fogok rátenni akkor sem, ha a gumi ezt az időt jó tárolási körülmények között töltötte. Még a diagonálban sem vagyok biztos, csak abban, hogy ez pont az a terület, ahol a biztonság fontosabb, mint az eredetiség. :)

6781  Spityu 2018-07-31 09:26:06

A felsoroltak közül nagyon sokat csinálhatsz nyugodtan télen. A képeken amúgy láttam a garázst, azt egy fürdőszobai 2kW-s ventilátor simán befűti kényelmesre.
Kábelezés: Nekem csak a kürtnél kellett saruzni, mert apám betett egy Wartburg kürtöt is még, így volt egy leágazás. Amúgy fogtam egy jó nagy asztalt, arra kiterítettem, amennyire lehetett, a köteget és szálanként nitrós ronggyal eltörölgettem a vezetékeket. Illetve azon is bandázsoltam meg, ahol gyárilag is megvolt. Az A oszlop tetejébe való behúzás kicsit nehézkes volt, de a szokásos módon azért ment: egy kerítés vezérdrótot előre küldtem a csomagtérből (C oszlop, tetőperem, A oszlop le) és arra rászigszalagoztam a hátra menő vezetékeket. Az utastérvilágítás leágazását csak magához a korbácshoz. Először az utastérig húztam át, majd eligazgattam a biztosítéktábla környékét, ügyelve arra, nehogy meg legyen csavarodva vagy ilyesmi. De szerencsére azért az évtizedek alatt beállt a rend, és szinte teljesen a fényképek szerinti pozícióban állt minden. Ami nem, azt a fényképek alapján megigazítottam. Ja, a vonóhorog leágazását újragyártottam. Szereztem innen-onnan gyári vezetékeket, és azokra cseréltem a teljesen más színűeket, amik valószínűleg a vonóhorog gyárija volt.
Kárpitozás: ez kiadható. Van kétféle utángyártott barna kárpit, az egyik viszonylag szép mintájú is. De barnából lehet találni mindenhova jó állapotú huzatot, nincs kibúvó. :) Még talán szőnyeget is. A szivacsot én nem cseréltem, de totál szétbontottam az üléseket a váz fényezése és a döntő kar újrahorganyzása (fehér és vörös rozsda is volt rajtuk) céljából. A szivacs nálam is piszlik, de nem érdekel, meg amúgy is ott van alatta a gumiszőnyeg. Amúgy szerintem ha alulról meg lenne hintve némi lakkal, lehet, hogy megállítaná a porladást. De ez az ötlet csak később merült fel bennem.
Motor: azt is szétkaphatod, elpucolhatod, elkezdheted az alkatrészek beszerzését, ha jót akarsz, nem pedig azonnal elérhetőt. Ha a lendkerék nem vájatos, csak kifényesedett, nem érdemes szabályoztatni. Fogsz egy csiszolópapírt és körkörös mozdulatokkal haladva mattra, karcosra csiszolod a felszínt. Én így jártam el, semmi gond nincs vele. A fogaskoszorút érdemes cserélni, de csak gyárira. Meg is fordíthatod. Utángyártottat ne tegyél rá, bili anyagból van, hamar elkopik. Leszerelni könnyű, csak le kell kocogtatni a feltámasztott lendkerékről. Felszerelni szintén nem nagy történet, fel kell melegíteni sütőben vagy hőlégfúvóval, és pont ráesik.
Kipufogó rendszer: gyári vagy a klub által forgalmazott rendszer legyen. A többi hangja botrányos. Gyárit nagyon nehéz szerezni újan. Az első dobot én csak akkor hagynám meg, ha az említett jó minőségű magyar utángyártott. Már jó ideje gyártják amúgy, lehet, hogy olyanod van. Könnyű felismerni: a gyári tökéletes másolata, egyedül az IFA és az évjárat beütés hiányzik róla.
Tisztítani dolgokat a lakásban is lehet. :D
Fékbetétet venni? Még fékpofát se. Vidd el felszabályoztatni a dobokat, megmarad a kocsi sajátja legalább. És ahhoz gyártanak szépen tökéletesen passzoló pofákat. Én ezután festettem le (CAR SYSTEM hőálló matt fekete), majd pár óra száradás után a leírásnak megfelelően kettesével a grillrácson sütőben megsütöttem. Ajánlott hideg sütőbe tenni, mert ugye öntvény. Sütés közben természetesen van egy kis festékszag, de az egyből kiszellőzik, nem veszi be semmi sem. Eleve illékony, mint a hígító.
Kerekek: a gyári alu szelepeket óvatosan próbáld meg lebontani, némelyik nem enged, azokat jobb nem piszkálni, mert könnyen elszakadnak. 2 ilyen volt nálam, azokat körbemaszkoltam és a homokszórónak is szóltam, hogy ott vigyázzon, inkább maradjon festék, amit kézzel kell eltávolítanom. Ezután spaklival ki lehet turkálni a résekből a retket. Sajnos ide nem hatol be jól a homok, ezért meg kell áztatni rozsdamaróval, amit utána ki kell mosni. Ne hagyd belekocsonyásodni, mosd ki frissen. Szükség esetén ismétlés, kézi csiszolás stb. A legvégén az egészet célszerű ecsettel és nitróval tisztítani. Mehet rá az alapozó, amit utána be kellett nekem kicsit csiszolni. Azután meg a kiválasztott festék. Gumit például már szerezhetsz is be. Nyilván mindenki azt tesz rá, amit akar, de én inkább a diagonált ajánlom, ha már veteránról van szó. Nagyon sokat dob a küllemen. És akkor el lehet gondolkozni, hogy Pneumant vagy Heidenau. Előbbiből néha találni szőröseket 5-20e között, utóbbi viszont friss, de 20e forint. Előbbi gyári, utóbbi nem.

6780 jocking . 2018-07-31 08:07:46  Előzmény: Spityu: 80378

Télen nem igen lesz lehetőség az összedobásra, hidegben egészen máshogy viselkednek a dolgok (fűtetlen garázs), eltörni meg nem akarok semmit (tapasztalatból mondom sajnos..). :)
Amivel még hátra van, az a kábelezés (még nem tudom, hogy elég-e a régit megpucolni és átnézni/átsaruzni, vagy újat kell csináljak), az ülések kárpitozása és a motor (amivel eddig csak tisztítási szintig foglalkoztunk).

Így kell még egy kárpitos, mert szerintem az ülésekben a szivacsot akkor is ki kéne cserélni, ha maga a szövet jó állapotú, hogy ne legyen tele a szőnyeg kipergő szivacsmorzsalékkal (főleg hátul szokott gond lenni).
A motort meg még el kell vinni gépműhelybe, kell hozzá egy pár új dugó és henger (majd keresek itthon és azt hónoltatom, vagy amit ilyenkor szokás) és egy felújított főtengely, és szerintem a lendkereket sem ártana szabályoztatni, mert eléggé üveges a kuplung felfekvő része. Kelleni fog még egy fél kipuffrendszer, az összekötő cső és a hátsó dob (az első leállítás előtt fél évvel lett cserélve, még csak vakrozsda sincs rajta, az maradhat).
Ezen felül már csak tisztítás van vissza, mint pl. üvegek, zárak, díszlécek, ilyesmi. :) Bár a zár még kétséges, abból lehet kell majd másikat néznem, mert eléggé lötyög rajtuk a csillag. Ja igen, futómű, még fékbetétet sem vettem, és azt is ki kéne találni, hogy hogy égetem rá a festéket a dobokra.
Kb. ennyi. Én igazából már annak is tudnék örülni, ha október végéig eljutnánk oda, hogy a saját kerekein álljon (amiket szintén újra kell festeni és kell 4 új gumi is). :)

6779  Spityu 2018-07-30 23:42:10  Előzmény:jocking .: 80374

Örülj neki, ha idén kész lesz a kasztni (és szerelhetővé válik). De szerencsére a többi cucc közül már sok készen van, így télen lehet összedobni, tavasszal akár el is készülhet. De azért nem kapkodnék, ahogy nem is kapkodtam. Mi van még hátra? Amiről tudsz. :)

6778 jocking . 2018-07-30 20:18:52  Előzmény: Spityu: 80373

Eddig kettővel beszéltem. Az első eléggé betáblázta magát ipari szerkezetek festésével, nem tudja vállalni, de azt mondta, hogy 3-400 között volt a komplett fújás, amíg csinálta. A másik nem mondott árat, ő előbb megnézné, ő jön holnap. Ezek felett van még 3, aki szerintem szóba jöhet, már csak a távolság alapján is. Szóval szerencsére van ember a közelben, aki ezzel foglalkozik. Viszont az eddigi(ek) szeptember közepe-vége előtt nem tudják vállalni, ami jelen esetben nem akkora gond, főleg ha még meg kell csinálnom a csiszolást is az alvázvédőzés mellett.

Ami viszont biztos, hogy az aljáról nem fogom lecsiszolni a "rücskösséget", az alvázvédő alatt elfér. :D
Btw, Würth-ös kaucsuk alapú, festhető fekete alvázvédőt vettem, remélem jó lesz.

6777  Spityu 2018-07-30 19:33:54  Előzmény:jocking .: 80372

Nyilván az a jó, ha sima, becsiszolt, és kapaszkodik is. A megszáradt festék felszíne eléggé sima, nem tapad túl jól. De én úgy értelmeztem, hogy mindig előkészített helyre fújtál, máshova csak járulékosan került ilyenkor. De annyira azért ne aggódj, a Rapid 800 egykomponensű, a friss festékben lévő hígító valamennyire azért megkapja az alatta lévő, már kiszáradt festéket, annyira rosszul azért nem tapad ilyenkor.
Jó tanács a fényezőhöz: kérdezz meg minél többet. Próbáld meg leinformálni. Inkább mondd ki, hogy legyen jó, mintsem azt, hogy legyen olcsó. Lehet, hogy valamelyik azt mondaná, hogy 50-ből lefújja (ismeretlen, nem haveri alapon), de ha rossz lesz a végeredmény, azt évtizedekig fogod nézegetni, és ennyi idő alatt +150-200 ezer forint nem biztos, hogy túl sok pénz. Amilyen állapotban, előkészítettséggel viszed, az enyém is úgy volt. Profi fényező lyukas idők kitöltésére vállalta, 1 hónap alatt 130-as munkadíjért csinálta, csinálták meg 6 éve. Nagyon olcsó volt szerintem. Ártatlanul kérdezősködj, hogy hogyan is fogja majd elkészíteni, és abból próbáld meg leszűrni, hogy mennyire spórol, csapja össze. Mindegyiküktől munkadíjra kérj ajánlatot, anyag ne legyen benne! Inkább legyen az, hogy 20 ezret elkölt anyagra, de neked 40-et mond, viszont akkor nem rossz kedvvel fogja megcsinálni. Komplett árajánlat esetén vadidegennek láttam már igen ocsmány végeredményt. Véletlenül se pályáztasd a dolgot, ne alkudozz az árból. El kell fogadni, hogy ez nem olcsó hobbi. Ha intervallumot mond árra, a felső lesz a végső sok esetben. A színt szerintem te vidd, erre gondolj is előre, tegyél félre egy olyan alkatrészt, ami a kocsi sajátja és nem nap szívta a festék. Praktikusan az ajtóváz utastér felőli oldaláról, a kárpit körüli részről érdemes mintát venni egy érintő polírozást követően. Ezt a festékkeverő amúgy is elvégzi, de azért nem árt megdörgölni Preventtel. Esetleg még azt is kérdezd meg, hogy az előkészítésben tudsz-e segíteni neki valamivel, nyilván, amíg nálad van. Pl. a pergő részeket becsiszolni stb. Az a tapasztalat, hogy az előkészítést utálják a fényezők, mivel az nagyon nehezen kalkulálható idő tekintetében.

6776 jocking . 2018-07-30 18:46:18  Előzmény: Spityu: 80371

Sikerült begyűjtenem pár információt. Az alapozót további rétegek felvitele előtt mindenképp meg kell csiszolni, ha "rücskös", ha nem. Plusz 300 alatti smirglivel is vígan rá lehet menni, nem kell sűrűbbel szórakozni. Jó pár környékbéli festő számát sikerült megszerezni, holnap jön is egy delikvens élőben is megnézni a kasznit, mert látatlanba nem akart rá mondani semmit.

6775  Spityu 2018-07-30 09:36:26  Előzmény:jocking .: 80370

Kérdezd meg a fényezőt, mi a véleménye. Menj rá 400-assal. Jobban karcol, de azt már nagyjból kitölti a szóró. Vagy a füller. Azért vigyázz, nehogy kilyukaszd az alapozást. Rongynak mikroszálas kendőt használj. Nem az olcsó fajtát, 5-600 forintos kategóriájút. Ha szöszöl is (ritka), akkor a következő simításnál összeszedi saját magát.

6774 jocking . 2018-07-30 08:08:44  Előzmény: Spityu: 80369

Az a gáz az alapozással, hogy az autó felületének kb. 80%-a ilyen. Nagyon apró festékpor borította be a korábbi réteget, ami miatt pont olyan, mint a smirgli. Tegnap konkrétan a tető alapozatlan részeiről próbáltam vizes csiszolással leszedni (600-as papírral), és 2 percnél tovább nem bírta a smirgli, megette a felület, kilyukadt. Az utastér padlólemeze teljes felületén ilyen. Ráadásul nagyon könnyen gyűjti a koszt, és letisztítani sem lehet normálisan, mert bármilyen rongyból beleragadnak a szöszök. Valószínűleg tényleg nem ártana neki egy csiszolás, csak nem tudom - hagyjam a fényezőre, vagy álljak neki én? Van valami tartósabb eszköz/módszer, ami jó lenne rá? Mert jelen állapotban 600-as papírból szerintem kéne jó pár m2, annyira zabálja.

6773  Spityu 2018-07-29 23:09:20  Előzmény:jocking .: 80368

Ha a BH sárvédő cserélve volt, akkor akár abból is faraghatsz... De én inkább a szintén cserélt ajtókból szednék le. Amelyik jobban kiadja, azt válaszd a lehetőségek közül.

Ismerem a problémát, nálam is volt ilyen kezdő fényező koromban. :D Könnyen lejönnek csiszolással az ilyen kis gümecsek, nem aggódnék miatta. A piros alapozó kicsit lassan szárad, de mire odaér, már jól csiszolható lesz, már most is az. Max. anyázik egy kicsit a fényező, de nagy gondot nem jelent. Nem, a szórógitt nem fogja be, előtte meg kell simogatni.

Az összeszerelős filmben látszik, hogy egy pálcával van egy bizonyos szakaszon kitámasztva a csomagtérfedél. Illetve az is, hogy van fogáspont. És így megy fényezésre. Mi következik ebből? Az, hogy a zsanér két talpa a helyén van kompletten, a kitámasztó pedig később kerül behelyezésre. Egyik vége csőszegecselve, a másik csak beakasztva. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy nálam a 2-2 talp a csavarokkal együtt a kocsi színére volt fújva, a kitámasztó meg nyers maradt. Itt van némi adósságom még, nálam gyári új zsanér került beépítésre, ami teljesen natúr. Tisztítani? Nehéz lehet, az biztos. Ha repedezett a gumi, talán jobban jársz, ha rendelsz gyári újat. Nem olcsó, de hidd el, megéri. A tiédnél most milyen fényezési nyomokat látsz?

Szerintem tökéletesen használható alvázvédőzéshez az a két, zártszelvényből fabrikált talp. Amit meg kitakar, max. visszaborítva kipótolod...

6772 jocking . 2018-07-29 22:18:22  Előzmény: Spityu: 80367

A bal hátsó sárvédő az egyedüli, ami nem az autó sajátja, látszik a képen is, hogy színben "kicsit" elüt. :D A sajátját leszerelés közben sikerült eltörni, ez volt az egyetlen hely, ahol még rendesen fogott a gyári ragasztó...
A küszöb egyengetés még tervben van, csak még nem voltak ilyen szinten beállogatva a dolgok lakatolás óta, és én is csak a képen vettem észre az alakját, miután már bejöttem. :D



Szétszerelés közben (szokás szerint) felmerült még 1-2 dolog. :)
- Fényezésnél mennyire gáz, ha az alapozó felülete nem sima? Sajna több turnusban tudtam csak lefújni, ami azt okozta, hogy szinte mindenhol rárakódott az új réteg kiszóródó "pora" a régire, smirgliszerű felületet képezve. Probléma ez a fényezés bármely szakaszában, vagy majd a szórógitt "kimozogja"?
- A csomagtérfedél zsanérja gyárilag olyan színű volt, mint az autó, vagy fekete, mint a motorháztető kitámasztó? Valamit hogy a faxba lehetne ezt a több zsanéros förmedvényt normálisan letisztítani ill. lefesteni?
- Alvázvédőzéskor nem fogom tudni használni az általam fabrikált döntő szerkezetet, mert az alatta lévő részeket is le kell fújni alvázvédővel. Miután még nem csináltam ilyet, inkább megkérdezem - kibírja a duró, ha oldalára döntve ránehezkedik a kaszni (mondjuk egy gumiabroncs közbeiktatásával a duró és a föld közé)?

6771  Spityu 2018-07-29 21:33:32  Előzmény:jocking .: 80366

Egész sokat javultak.

Bal: B oszlopnál szép lett a hézag felül. Meg a durók közöttiek is, persze. Talán az ajtóborítás jobb oldalának felső feléből lehetne gyalulni egy kicsit. Ha a sárvédő elemek mind a kocsi sajátjai, mindenképpen az ajtókból csípnék. A díszléc szintkülönbséget lehet, hogy el tudnád csalni, mégpedig úgy, hogy elosztod a két vég között: picit lejjebb süllyeszted az ajtót, ha minden más engedi, így nem egy helyen lesz egy nagy lépcső, hanem két helyen két kicsi, ami már nem is biztos, hogy észrevehető.

Jobb: az ajtóborítás jobb szélének aljából gyalulnék le egy kicsit az előzőekben írt módon. A küszöb mintha domború lenne középen, oda kellene egy kis egyengetés. Vagy eleve akarsz, és eddig csak a szélekre volt idő?

Természetesen ha valamely duróból lefaragsz, úgy csináld, ha felülről végignézel rajta, ne valami hullámos vonalvezetést láss. Nem csináltam ilyet, talán excenter csiszolóval mennék neki. Az ablakkeret hézagok nagyon jók.

6770 jocking . 2018-07-29 19:44:24

A két oldal képeken:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37956618_2104008999632638_5108195134177017856_n.jpg?_nc_cat=0&oh=9f22dbb0e6ee0a394d79b8917860bc67&oe=5BCB64D9

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38006911_2104009132965958_2688640490684809216_n.jpg?_nc_cat=0&oh=fdc15f42b230ee3501b6b0ab843f42ac&oe=5BC9BF0A

6769 jocking . 2018-07-29 14:49:26

Megvagyunk az ajtóbeállítással, sikerült a művelet.
Levettem a felső zsanért és egyértelmű volt, hogy ott van a gebasz elásva. Csavarok nélkül odanyomva a külső oldalon nagy hézag volt a zsanér alatt és maga a zsanér is billegett a helyén. Kapott párat a dornival az a rész, majd az ajtót visszaszerelve látszott, hogy jó irányba haladunk. A hézagok sokkal jobbak lettek, az alsó-felső differencia most már 1-1.5 mm a majd' kétszeres távolság helyett. Itt viszont előjött egy újabb gond: azzal, hogy kiegyenesedett az ajtó, a hátsó rész is feljebb került, ahogy a üveg kerete is, ami így már hozzáért a tetőhöz. Ezért ajtó le megint, és a furatait kitágítottuk, hogy lejjebb kerülhessen. A zárnál a B oszlopon is igényelt egy ilyen furat tágítást a zár ellendarabnál, de így most már ott is jó, jól csukódik és a hézagok is szebbek. Hátul lett egy kis magasságkülönbség az övvonalnál, ami miatt a díszlécben is lesz ott egy kis lépcső, de az talán kevésbé feltűnő, mint a hülyén álló hézag.

6768  Spityu 2018-07-28 22:21:55  Előzmény:jocking .: 80360

Nos, egyértelműen látszik, amit írsz: mintha vastag volna a felső zsanér. Az alsó pedig jó. Mivel alul szimmetrikus és jónak tűnik a hézag. Javaslom, mérd meg az összecsukott zsanérok vastagságát. Ha nagy eltérés van, valahogy síkold meg a felső párt. Persze csak akkor, ha marad elég anyag. De lehet, hogy inkább hidraulikusan meg kellene nyomni a felső zsanér fogadó felületét az A oszlopon. Simán lehet, hogy egy "kinyílás" kitépte a lemezt, kijjebb görbítette azt. Ez talán vissza is megy anélkül, hogy a duró ragasztása megsínylené. Max. elhúzod újra ott, szerintem nem vészes e szempontból a művelet.
Ekkor a várakozásaim szerint a duró hézag felül is jó lesz, mindkét oldalt. A díszléc is vonalban fog futni. Az ablakkeret és a B oszlop közötti hézag is nőni fog, de egyben egy kicsit nyílni is. Jelenleg párhuzamosan fut a kettő, préselés után felül kicsit nagyobb lesz a távolság, de szerintem nem lesz szemmel látható, zavaró. Nem fogja vonzani a tekintetet.

6767 jocking . 2018-07-27 21:38:12

Kicsit turkáltam az "archívumban" és jól emlékeztem, ez az ajtó már akkor is így állt, mikor hozzám került. Látszik, hogy hátul alig van hézag, ami lefelé egyre nagyobb, elöl pedig a hézag felül pontosan kétszer szélesebb, mint alul (pontosan, mert megszámoltam a pixeleket :D ). Úgyhogy ez nem félrelakatolási malőr, ez valami korábbi eset maradványa. Már csak a megoldás hiányzik.
Kép a régi-régi állapotról:
https://i.imgur.com/IaSyVXQ.jpg

6766 jocking . 2018-07-27 21:09:47

Ma állítgattam kicsit az ajtókon, és alighanem megvan a probléma.
Tüzetesebben átnéztem a hézagokat, és az első felül nagy, lefelé szűkül, a hátsó pedig pont fordítva van. Vagyis olyan, mintha az egész ajtó ferdén állna a nyílásban, ami már csak azért is fura, mert a felső rész (ahová a díszlécek mennek) viszont tökéletesen fut. Most már csak azt kéne kigondolni, hogy ezt mi okozza, és hogy lehetne korrigálni. Valahogy azt kéne megoldani, hogy a felső zsanér kicsit beljebb legyen az A oszlopban, az alsó meg kijjebb. Valamit mindenképp csinálni kell vele, mert egyrészt nem túl szép, a nagyobb baj viszont hogy elöl az ablak tövénél még hézag is van, túl messze van a keret a tömítéstől, simán bejönne ott a víz.
Amit még tervezek, hogy összerakom az eredeti ajtót, és azt is visszapróbálom a helyére. Akkor majd kiderül, hogy tényleg ilyen volt-e azzal is.

6765 Piret Endre 2018-07-27 21:08:39  Előzmény:jocking .: 80357

Az enyémnek az ajtajai újkorában is úgy záródtak, hogy mindig dudáltak meg villogtak meg mutogattak a többi közlekedők apámnak, hogy csukja be rendesen. Pedig olyankor volt becsukva. Beljebb állítani nem lehetett, mert akkor nem csukódott egyáltalán.
Ez a tulajdonsága a gumi pusztulásával kicsit javult. Én meg annyira megszoktam, hogy nem jártam utána fényezés előtt. Most új gumival aztán megint az van, hogy kevéssé fut a díszléc.
Én így szeretem :-)
Egyébként megyeget szépen azóta is, és egyre inkább múlik az alapjárati mizéria is csak úgy magától.

6764 jocking . 2018-07-27 07:56:41  Előzmény: Spityu: 80356

Nem az elemek, a komplett ajtó cserélve lett, mert a sajátjának eltűnt az alja. Viszont összemértem a két ajtóburkolatot, és tök egyformák szélességre, ezért is lett aztán a csereajtó sajátja használva. A zárat még nem piszkáltuk, azzal még talán lehetne állítani az illeszkedést hátul, ahogy a küszöb se kapott még kalapácsos kezelést.
Ezzel az első hézaggal még majd meglátom mi lesz, egyelőre nem igazán tudom, hogy lehetne állítani. Viszont azt a 1.5-2 mm-t én nem érzem akkora katasztrófának, főleg úgy, hogy eddig is ilyen volt, és hogy láthatóan ez az oldal már kapott korábban valami behatást, ahogy a nyomokból látszik (a határoló körüli rész arra utal, hogy ez az ajtó régebben vagy kivágódott, vagy valahogy előrehajtották).

6763  Spityu 2018-07-26 23:12:23  Előzmény:jocking .: 80353

Hátőőő...
Az ajtó két oldalán a hézagnak ugyanakkorának kellene lennie, főleg, ha nem voltak csereberélve a duroplastok. Ugyanis azt gyárilag felragasztást követően vágják ki egy speciális célgéppel, emlékeim szerint 8mm-t eredményezve. Voltak cserélve az elemek valaha? Nem húzódott el valami valamerre?
Nekem mindkét ajtó kissé felfelé állt hátul zárak nélkül. A díszlécek megmutatták, hogy mennyire kell lehúzatni a zár ellendarabokkal őket. Megfelelően döntve(!) az ellendarabokat, hogy a fogaskerekek finoman érjenek hozzájuk. Valamikor régen a furatok kicsit ki lettek bővítve apám által. Célszerű ezt is fényezés előtt megejteni, ha szükséges. Az nekem fura, hogy beleér a küszöb élébe az ajtó. Kalapács kevés volna?

6762 jocking . 2018-07-26 20:31:35

Folyamatban van az alkatrészek festés előtti felpróbálása. Felraktam az ajtókat, a maszkot, a motorháztetőt és a csomagtérfedőt (az ajtókat tömítéssel és zárral együtt.
Minden szépen passzol, legalábbis pontosan ugyanúgy, ahogy szétszedés előtt kinézett. Az ajtók nagyon szépen csukódnak, nem olyan beb@szósan, mint szétszedés előtt. Úgy tűnik sokat számít, hogy nem betonkemény tömítés van alattuk (ki gondolta volna)...

Ahogy írtam, az ajtók pontosan ugyanúgy állnak, mint szétszedés előtt. Egy kicsit állogatni kellett, hogy ide eljussunk, el is értünk az állíthatóság határára, jobbat már nem bírunk a mostani furatokkal csinálni. Ezt azért írom így, mert a tökéletestől messze van, a felső hátsó sarkok magasabban vannak mint a hátsó sárvédők teteje (2-3 mm max., lejjebb már csak azért sem mehet, mert elakad az ajtó pereme a küszöbön lévő élvédőben), és az ajtóhézagok sem egyformák jobb és bal oldalon. A bal oldalon az A oszlopnál elég nagy a hézag, majdnem 1 centi, de ez pont az a rész, amit nem lehet sehogy közelebb vinni, ez eddig is ilyen volt.

Korábban már szó volt róla, hogy ezeken soha nem voltak tökéletesek az illesztések az ajtónál, remélem ez még belefér. A napokban rakok majd fel képet.

6761  Spityu 2018-07-23 21:02:03  Előzmény:jocking .: 80350

Szerintem gyárilag a hattyúnyak volt körbefújva. Tehát a padlólemez a választóvonal. Én így fújtam le. A hattyúnyak - doblemez - padlólemez hármashatáron van 1-1 lyuk. Az gyárilag a Mester karosszéria akrilhoz hasonló anyaggal volt kitömve kívülről. Alvázvédőzés előtt azzal simítottam ki azokat a sarkokat.

6760 jocking . 2018-07-23 19:16:35  Előzmény: Spityu: 80349

Pont azért terveztem festés előttre az alvázvédőzést, hogy a doblemezeket és a küszöböt is meg tudja fújni, hogy eredetibbnek tűnjön. :) Na nem mintha fényezés után olyan marha kényelmes lenne alvázvédőzni... :D

Báj dö véj, az alvázvédő a motortérben meddig ér fel? A tappancsok mögötti részre még mehet a tűzfalon, vagy a hattyúnyak teteje a felső határ?

6759  Spityu 2018-07-23 17:59:26  Előzmény:jocking .: 80348

Nekem nem volt rendes pisztolyom, ezért sima 1.2-es dűznijű fényező pisztollyal fújtam, persze hígabban, mint ahogy érkezik a massza. Jóval. Oldalára volt borítva a kocsi. Annak ellenére, hogy be volt hígítva, nem folyt meg egy irányban, és nem is lett sima a felszín, dorozmás lett. Szóval összességében nem lett rossz. Az biztos, hogy a kimondottan alvázvédő pisztoly nagyon sok anyagot felvisz, de szerintem meg tudod úgy fújni, hogy ne folyjon meg. Én nem rég az offtopik autóm hátsó dobjait fújtam ki, és csak egy-két helyen indult meg egy kicsit, de az sem volt vészes. És azok sem függőleges felületek voltak. Ahol megindult, ott is csak azért, mert szűk helyen kellett mozognom és a pisztoly is közel volt ilyenkor a fújandó felülethez. Szóval nyugodtan állj neki hígítatlan alvázvédővel, nem fog megfolyni. Arra figyelj, hogy először mindig a legnehezebben hozzáférhető helyeket fújd ki: a 4 peremet. Ha ez megvan, várj. Ha szikkadt, akkor nyomass fel újabb réteget, amíg már jónak ítéled meg. Csak ezután menj a többi helyre: tornyok. Aztán a maradék doblemez, táblás dolgok sorrendben. Azokat már fújhatod folyamatosan, nem kell bebújkálnod sehová és nem kell ügyelned arra, nehogy szétmaszatolj valamit. Ez természetesen igaz a különféle dolgok fényezésére is: mindig a legnehezebben hozzáférhető részletekkel kell kezdeni. Szóval szerintem nyugodtan állj neki oldalára döntve.
Most ilyet használtam: http://festek-pecs.109.hu/?aid=561031&kid=5746 (rendes pisztollyal, hígítatlanul)
A Trabantnál anno: https://www.bfsbolt.hu/alvazvedo-hb-body-930-alvazvedo-fekete-szinu-1kg-6375 (fényezővel, hígítva)
Szerintem egy kaptafára készülnek ezek a bitumenes holmik.
Annyit vettem észre, hogy a most felfújt lassabban szárad ki, talán még most is ragadna, ha nem lenne poros kissé. Szóval ez esetben 1 hónapot azért célszerű várni, mielőtt kapná a terhelést. Nyilván nem fog 1 hónap múlva még menni az autó, de ha fényezőhöz menne, ott ezt-azt ki kellene maszolni talán, és akkor nehéz lesz bármit is felragasztani alulra. Bár... talán nem is baj, ha festékködös lesz, gyárilag is az volt a széleknél + a doblemezek rendesen kifújva. Az alja meg nem lesz olyan, az elszívó megoldja.