Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

582 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 19:58:49  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

Az első kép a P50/2-es dobjait mutatja,nem kizárt hogy az első 600-asokon még ilyen volt.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090902/Auspuff1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
A második lehetett a 600-asé,illetve az első 601-eseké talán.Sokat nyomoztam utána és ezeket a verziókat találtam a neten,illetve van egy első dobom itthon amit 600-as kombiról szedtem le csak már elég roncs állapotban.A cső csatlakozása még középtájon volt.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090902/Auspuff-2teilig-67_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

581 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 19:40:42  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

Valószínűleg nem eredeti,legalábbis igen ritka hogy épen maradt dob legyen egy 600-ason.Eredetileg a bal oldalon kell legyen egy rögzítőfül ami a kasznihoz kapcsolódik egy gumiszalaggal.

580 Holnapy Gergely dr. 2009-09-02 19:31:26  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

Hétvégén készítek képet a leszedett, tudtommal gyári első dobról. Egy profilképem van, azt priviben küldöm.
Gergő

579 tóth furdzsenxia 2009-09-02 19:26:14  Előzmény:Biacsics Gábor: 61509

az eredetinek hosszú kanyarral megy be a tölcsér a dobba az oldalán .a 601 dobon azon éppen a tetején megy be. valószínű a te dobod már valami maszekolás

578 Biacsics Gábor 2009-09-02 18:52:38  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 61508

Egyetértek. Nekem lenne is egy ide vágó kérdésem:Milyen első kipufogódob való 600-as Trabira?Ami az enyémhez van az egy kicsit gyanús.A fűtéskiömlőcsöve először vastag cső,majd az van visszaszűkítve a vékony fajtára.Viszont a szűkítő körbe szépen peremezett és igényesen van ráhegesztve (ami az autón levő utólagos hegesztésekről nem volt elmondható) ,mondhatnám hogy teljesen gyárinak néz ki.A másik furcsaság hogy a hátuljába 82 11 van belesajtolva egy IFA logó kíséretében.Lehet hogy ez egy kései,pótalkatrésznek gyártott dob a korai fűtésrendszerű trabikhoz?Ha esetleg valakinek lenne képe az eredetiről,az lenne a legjobb.

577 Kacsándi Szabolcs 2009-09-02 18:37:21

Bakker,megint megy a balhé?Sose lesz vége.Úgy látszik megint felhigult a fórum valódi mivolta.Még mindig nem nagyon igazodnak ki egyesek hogy melyik fórum mire való.Sajnálatos dolog.Amúgy meg hiába a sok szöveg,ha süket fülekre talál.
Szerintem maradjunk a veterán trabik eredeti alkatrészeinek és kinézetének megtárgyalásánál,illetve azok felújítási technológiájánál.Az hogy utána ki mit csinál belőle,vagy hogy rontja el,azt tartogassa más fórumba,mert nem ide való tényleg.Amíg az eredeti irányba halad a dolog addig nincs baj és lehet kérdezni,de mikor jön a tuning,meg az egyedi dolgok,az már ne itt legyen.

576 Madocsai Gergely 2009-09-02 18:36:15

No, miwel itt talán többen nézik, nomeg az apróhirdetés állandóan "megmihálylik", ide írom:

Keresek sürgősen KIZÁRÓLAG gyári feszültségszabályozót 6V-os Trazsihoz. Lehetőleg gyári újat, ill. ezzel egyező, patent állapotút!
Akinek akad egy elfekwőbe', kérem jelezze!

THX,

madogery

575 Madocsai Gergely 2009-09-02 18:25:54  Előzmény:Bíró Norbert: 61472

Hmmm..., de szép kis kocsika! ;)

Ezekszerint nem sikerült inkognitóban kilopónom Pestről... Épp ekkor indultunk Alsőrsre! Néztem is a sok sasolászót, barátnőm meg is jegyezte, h figyu má' ott jobbra fotóznak, kicsi a wilág;):D!

574 Őry Gábor 2009-09-02 17:52:08

Nézzétek meg az Autó-Motor "Maszek" rovatát. Nem teszem fel, mert hátha leb@sznak.
Létezett ilyen?

573 Fodor Márk 2009-09-02 13:46:24  Előzmény: Spityu: 61503

Köszi!

572  Spityu 2009-09-02 13:32:15  Előzmény:Fodor Márk: 61502

Sidol, szemcsenélküli fogkrém, Prevent autópolírpaszta.

Kifejezetten erre a célra: Displex, méregdrága, viszont mikroszkopikus karcolások sem lesznek - szerintem felesleges, inkább mobiltelefonra való.

571 Fodor Márk 2009-09-02 13:21:55

Hello! Múltkor szó volt h mivel lehet felpolírozni régi hátsó lámpabúrát ha valaki elmondaná akkor azt megköszönném!

570 Huszta Tibor 2009-09-02 12:37:20

Retró drága, a kutyám legalább magától tudja, hogy hol a helye. Nem kell hetekig nevelni és mindent megmondani neki 20szor...

569 Ackermann Balázs 2009-09-02 11:24:32  Előzmény:Bíró Norbert: 61472

És nézzétek a járdán az embereket!!! A kocsi eredeti, sőt patinás is. Ma ez a menő, nem a gányolda, ültetősdi kockástetős, az megy kinn Zwickauban (majdnem)minden nyáron... A gyáriság az igazi egyediség elvtársak.;)

568 Hack Csaba 2009-09-02 10:44:07  Előzmény:Lizák Péter: 61494

Pedroh maximálisan egyetértek veled! Egy másik témához hozzászólva - tudom,hogy semmi közöm hozzá és álítólag nem is sokáig leszek már itt,de szerintem se kellene ebben a topicban ilyen ültetős témákkal foglalkozni. Az meg,hogy megint ilyen veszekedős irányba megy el a "beszélgetés" ez eléggé elszomorító... Üdv: Csekker

567 Balázs Bálint 2009-09-02 10:21:12  Előzmény:Huszta Tibor: 61490

Ez meg a másik fele.ki keres itt szakit ültetéshez?mert én biztos ilyet még csak nem is irtam ebbe a topikba!

566 Balázs Bálint 2009-09-02 10:20:12  Előzmény:Huszta Tibor: 61487

Első körben is szabad világban élünk.Ez az egyik.Kettő.Te nem a Bodri kutyáddal beszélsz hogy takarodjon a vackába.

565 Lizák Péter 2009-09-02 06:57:41  Előzmény:Huszta Tibor: 61490

Nem akartam belefolyni de asszem uszály lesz. :( Mivel mindkettőtöket jól ismerlek, így nem szeretném ha összerúgnátok a port.
Úgyhogy srácok próbáljatok meg higgadtan beszélgetni. Bár ahogy tudom mindketten amúgy is elég nyugodt természetűek vagytok. Szóval csak nyugodtan.

Tib!

Pepe cimbora egy 87-est alakítgat ami ugye nem veterán. De az hogy a cult stílust szereti az egy dolog. Én is. De látod egyikünk sem kezd el egy igazi veteránt gépet reszelgetni. Amiről az alkatrészei vannak az egy sajnos menthetetlen darab volt. Ahogy Pepét ismerem ha lehet akkor rendbe szedi azt inkább eredeti formájában, minthogy ültesse ilyesmi. Lásd a Zsigulit. De neki ez a megoldás maradt, ennyi. Ezért még nem kell elzavarni szerintem.

Pepe87!

Itt mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy mi mivel jár. Alkatrészek beszerzése, festés, stb...
De mint vmelyik hozzászólásomban is írtam. Retro kollégával ezt már eljátszottuk egyszer. Szép kis cirkusz voltb belőle. De azért igazán be kellene látni, hogy egy 69-es Trabi nem kerül elő mindenhonnan. Igazi ritkaság.
Őt is megértjük, egyedi autót szeretne. Ki nem? De ez amit most is akar némileg szentségtörés akárhogyan vesszük. A kor szellemének megerőszakolása ha úgy tetszik.

564 Lizák Péter 2009-09-02 06:45:32  Előzmény:Nagy József: 61486

Ok. De
1. A kipufogó nem haladhat át az utastéren.
2. Te egy 87-esből ügyködsz, Retro kolléga meg egy 69-est akar térdre kényszeríteni. Ami itt ott szentségtörésnek is felfogható.

563 Lizák Péter 2009-09-02 06:42:17  Előzmény:Balázs Bálint: 61485

A tömegdarab kifejezést ne nagyon használjuk ha lehet. Igaz sok van/volt belőle, de a Trabant ma már nem tömegdarab. Legyen az 601-es vagy 1.1-es. Sajnos napról napra egyre kevesebb éli meg a következő napot belőlük. Attól hogy menthetetlen volt még nem hiszem hogy ezt érdemelte volna, hogy széthajtsák. Nekem egy 90-es évjáratú Trabi ugyanúgy Trabant mint egy 57-es 500-as.

562  Spityu 2009-09-02 06:33:23  Előzmény:Huszta Tibor: 61492

Az egyik képen, amikor hátulról van fényképezve, furán áll a felső küszöbb (kilóg a kaszni vonalából) ill. az ajtó is eléggé deformált. Amúgy ha nem lenne ez, nem is gondolnék arra, hogy nem gyári, így a képek alapján.

561 Huszta Tibor 2009-09-02 06:16:56  Előzmény: Spityu: 61491

A jobb küszöb nem látszik... A bal indexnél szerintem felületi rozsda van; a fényezés akár még gyári is lehet...

T.

560  Spityu 2009-09-02 06:06:11

[url]http://www.hasznaltauto.hu/3201254_trabant_601_1982[/url]

Szerintetek is cserélve van a jobb küszöb ill. újrafényezett a gép? A bal oldali első indexnél, a résben lévő feketeség az kosz, moha lehet csak?

559 Huszta Tibor 2009-09-02 06:03:45  Előzmény:Nagy József: 61488

Ezekkel semmi baj. De veterán topicban öreg autó ültetéséhez keresni szakembereket olyan mint egy fradi meccsre lilában érkezni és a hazaiak között hangosan ellendrukkolni. A végeredmény kb. ugyanaz.

T.

558 Nagy József 2009-09-02 05:58:06

Itt a zsigám!!! ez az utólsó csavarig eredeti igaz 29 éves!!!

557 Nagy József 2009-09-02 05:52:56  Előzmény:Huszta Tibor: 61487

Nekem 3 éves munkám van abban hogy összeszedtem a 69-es trabant alkatrészeket nem kis pénzekért az én trabim alkatrészeinek ára már megközelíti a 300 000-et erről a topic-bol is sokat szedtem össze!!! ezért nem fogom itt hagyni egy kis nézeteltérés miatt!
A festést sajnos még nincs benne de az is szép kis summa lessz!
Ezekután ebbe a topicba még veterán alkatrészt se fogok árulni!! Majd a vaterán megveszik a P50-es alkatrészeimet!
Én szeretem a veterán autókat mert van egy zsigulim amit teljesen eredeti formájában megtartottam és nem kis kihívás volt!
Ezért az embereket nem kell lenézni!!

556 Huszta Tibor 2009-09-02 05:43:41  Előzmény:Nagy József: 61486

Oké, de ez a topic nem ad teret a ti hóbortotoknak.

Kifelé, meg ne lássalak itt még egyszer!

T.

555 Nagy József 2009-09-02 05:39:21  Előzmény:Huszta Tibor: 61466

Annyira hogy a kipufogó csőt az utastérbe kelljen elvinni!! Hogy ne koppanjon fel!! Mindenkinek megvan a maga hóbortja!!!!!!!!!! Valakinek ez valakinek az!Nem egyforma az izlésünk!!

554 Balázs Bálint 2009-09-01 22:50:38  Előzmény:Huszta Tibor: 61484

Komolyan nem értem.Amit széthajtottam az egy 90 es kocsi volt.Tömegdarab.Menthetetlen volt.Buli volt.Nemérte meg.Ennyi.De ez a 69 es megérdemli hogy jobb sorsra jusson mindig is egy ilyen trabirol álmodoztam.És most megvan.és meglesz csinálva az utolsó csavarig minden!persze marad gyári minden szigoruan (Igen kivéve azt...)

553 Huszta Tibor 2009-09-01 22:24:04  Előzmény:Balázs Bálint: 61483

Retró drága, a minősítés nem jár együtt a korral.

Éppúgy, hogy hiába vagy retró te is, az még nem jár együtt a megfelelő ésszel. Attól, hogy egy öreg kocsit viszel ki az erdőbe meghajtani, ugyanaz az okoskodó nyikhaj maradsz, mint aki az előző Trabiját széthajtotta az erdőben.

Pá!

552 Balázs Bálint 2009-09-01 22:20:23  Előzmény:Bíró Norbert: 61481

nah jó ez egy f*szság ! Én az autóra értettem ! Mivel veteránkorú tehát akkor AZ !
attól hogy most két dolog változik a kocsin attól még ugyanúgy öreg lesz !

551 Huszta Tibor 2009-09-01 22:20:22  Előzmény:Balázs Bálint: 61480

Ne kezdjük még egyszer! Irán a "Trabant" topic, és kész.

T.

550 Bíró Norbert 2009-09-01 22:14:50  Előzmény:Balázs Bálint: 61480

"veterán" =/= veterán

van a kettő közt némi különbség.

549 Balázs Bálint 2009-09-01 22:00:27  Előzmény:Huszta Tibor: 61477

miért ne látogathatnám?emiatt leszek "kirekesztett"?ez csak 1 dolog.De mivel maga az autó "veterán" ezért fogok msjd még ide irni néha ritkán.Mert a korai dolgokhoz itt vannak a szakik nemde?Szóval nem igazán értem én ezt.

548 Huszta Tibor 2009-09-01 21:27:38  Előzmény: Spityu: 61478

vagy ahol akarod, de ITT ne.

T.

547  Spityu 2009-09-01 21:18:19  Előzmény:Balázs Bálint: 61460

Szerintem jó ötlet a bőrönd. A napellenzőhöz és az egyéb régi vagy régimúlt korokat idéző kiegészítőkkel együtt.
Az ültetés nem annyira. Te tudod, de akkor ahogy Tib írja inkább a Barkácsban (ha van ilyen most), oda inkább való.

546 Huszta Tibor 2009-09-01 21:12:44  Előzmény:Balázs Bálint: 61473

Én sem akarok semmit végigzongorázni, kár ezen vitatkozni, főleg Veled... de ha úgy döntöttél az okos fejeddel, hogy szétbarmolod azt a kocsit, akkor megkérlek, hogy ezt a topicot többet ne látogasd.

Viszlát egyszer, ha megjött az eszed és benőtt a fejed lágya.

Üdv:

T.

545 Lizák Péter 2009-09-01 19:52:33  Előzmény:Balázs Bálint: 61474

használ :D

544 Velikán Attila 2009-09-01 19:48:43  Előzmény:Bíró Norbert: 61472

Szép is ez! Épp előzi a sort, Kovalainennel az élen. Mindenkit magamögött hagy. Még a nézők is tombolnak :D

543 Balázs Bálint 2009-09-01 19:43:06  Előzmény:Nagy József: 61465

Tudok pár képet küldeni vegyél fel bátran msn re:zapika@msn.com...már ha használsz effélét:)

542 Balázs Bálint 2009-09-01 19:42:14  Előzmény:Huszta Tibor: 61464

Szia! Nem szeretném megint ezt a fejezetet végigzongorázni.De igen bátran kimondom hogy igy lesz emelett döntöttünk.Minden úgy lesz megcsinálva a kocsin hogy majd vissza lehessen alakitani.Semmi mókány kókány nem fog belekerülni.Ezeken a dolgokon kivül.Visszakapja majd a gyári galambszürke színét is.Szóval minden passzolni fog.

541 Bíró Norbert 2009-09-01 18:27:14

Haverom fotózott nekem két hete egy szép régi Trabit, és Madogeryre ismertem benne:D

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090901/K_p273_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

540 Tóth Attila 2009-09-01 18:07:43  Előzmény:Huszta Tibor: 61470

Tehát akkor a Trabcsi sem kivétel ezalól. :) Jipí!! (khmm) Elnézést. Nos akkor azt hiszem holnap lesz a napja, hogy megérdeklődöm azt a 601-est...:) A könnybségtől nem igazán tartok, mivel szakmámra nézve "mechaniker" vagyok (egyelőre). Csupán a Z.K. amitől tartanék kissé, (mivel 2005 utáni tulaj lennék) de van pár ötletem, amivel talán lenyomható az a csúnya HC. Ugyanis katalizálni nem szeressünk. :)

539 Huszta Tibor 2009-09-01 17:59:08  Előzmény:Tóth Attila: 61469

Itt mindenki azt csinálja... ami egyszer forgalomban volt, azt vissza is lehet helyezni. OT nem feltétel, de úgy könnyebb.

T.

538 Tóth Attila 2009-09-01 17:53:14  Előzmény:Ék Roland: 61468

Régebben már felvetődött nálam ez az "ötlet" de akkor egy másik típus "feltámasztásán" gondolkodtam. Ekkor jártam utána a dolgoknak. (kb. fél éve volt) Ekkor egy bizonyos embertől (nevezzük Zsoltnak) azt az info-t kaptam, hogy veterán minősítés nélkül is visszahelyezhető a kocsi. Nem egy autó felámasztásán van túl, ezért is tartom elképzelhetőnek a dolgot. Abban az időben éppen egy Volgát hozott vissza így az élők sorába, OT-nélkül.

Elvileg azon van a hangsúly, hogy törvénymódosítás utáni vagy előtti a végleges kivonás. Mivel ha utáni, akkor csak bontási igazolással lehet kivonni fogalomból a járművet, így az már nem visszahelyezhető, mivel a papírok is ugranak. DE ha módsítás előtti kivonású, a papírjai megvannak. Csupán egy adásvételi kell, helyrepofozni az autót, alvázszámra biztit kötni, vizsgára jelentkezni (régi papírral+ adásvételi), vizsga+Z.K. majd lehet menni átíratni az autót a nevedre. Mivel végleg kivont, itt a 15-napos határidő sem mérvadó az átírásnál. Legalábbis nekem ezt mondták.

(Csak példának: Itthon is volt egy leharcolt LT-furgon, ezt véglegesen kivonattuk asszem 99-ben. A papírjait csonkolva, "forgalomból végleg kivonva" bejegyezéssel visszakaptuk. A gép már nincs meg, de a papírt itt őrizgetem. Elvileg, ha ezt az LT-t megtalálnám, helyreröttyinteném, minden további nélkül visszahelyezhetném.)

Gondoljatok csak bele, ha ez valóban kivitelezhető, mennyi pajtaszökevényt menthetnénk meg! ;)

537 Ék Roland 2009-09-01 17:42:51  Előzmény:Tóth Attila: 61467

hy
amenyiben a vásárolni kivánt auto meghaladja a 30 évet minden gond nélkül vissza lehet helyezni veterán minösités után.
ha nem akor én ugy tudom hogy nem amenyiben végleg forgalombol kivonás történt.

536 Tóth Attila 2009-09-01 17:23:38

Tiszteletem minden Trabantosnak!

Először is elnézést, ha esetleg más topic-ba kellett volna írnom kérdésem, de kérlek nézzétek el, hisz még "zöldfülű" vagyok köztetek.
Két nyomós okom van, amiért pont itt érdeklődöm.

1: Természetesen a szóban forgó "ótó" mi más, mint Trabant :)

2: Hátha közületek, már valaki végigjárta az alant vázolt "procedúrát", így megerősítheti vagy cáfolhatja gondolatomat :)

Szóval. Lényegében kiskorom óta KGST- autó b....i vagyok. (Elnézést, de ezt nem tudtam szebben megfogalmazni) Mivel lassan pályakezdő leszek, szeretnék vásárolni egy autót. Valami picire gondoltam, maradt tehát a Pók és a Trabi. A pók ötletét el is vetettem, hiszen rajtam kívül más dolog nem nagyon fér bele, maradt tehát a Trabant, ami mindenképp Zweitakt. Nem tudom miért, betegesen vonz a kétütem.

Lényegre térve: Mivel szűkös a büdzsém, mindenképpen régebbi típusú végleges kivonással "bespájzolt" autót szeretnék találni, ami még visszahalyezhető. Ezt lassacskán feltámasztani, majd nekivágni az aszfaltnak. A visszahelyezés tudom, hogy lehetséges, csak mindenképp meglegyenek a régi, csonkolt papírok. A kérdés csupán az, hogy ez kétütemű autó esetén is végigzongorázható-e, hiszen manapság egyre többet hallani, hogy "így kivonják, úgy kivonják stb. stb.

Kérlek Titeket, ha valaki tud felvilágosítást adni számomra, az tegye meg, de hirtelen! :) Válaszotokat előre is köszönöm!

535 Huszta Tibor 2009-09-01 12:34:12  Előzmény:Nagy József: 61465

"én is ezt a stílust követem!"

És te hány centire fogod leültetni?

T.

534 Nagy József 2009-09-01 11:59:45  Előzmény:Balázs Bálint: 61461

Helló hol találok a trabidról több képet!! Mert én is ezt a stílust követem!
Én egy 87 trabit alakítok vissza! elég nehéz feladat de erő kell hozzá és kitartás!!
Légyszi küldj egy linket hogy hol találok róla képeket!!
Köszi

533 Huszta Tibor 2009-09-01 11:16:17  Előzmény:Balázs Bálint: 61460

"De hol van az még mire ez a kocsira kerül"

...a porig ültetett, kifordított felnis 69-esedre gondolsz?

T.