Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1067 Sipos Tamás 2009-10-03 08:41:10  Előzmény:tóth furdzsenxia: 61997

[justify]A hátsó könyöklőn kifoszlott a kárpit. Annak 19 ezer km után még épnek kell lennie, tekintve, hogy általában ritkaság, ha hátul utaznak a Trabiban. Mondjuk, a megtett km-ek 40%-ában ülnek hátul.[/justify]

1066 tóth furdzsenxia 2009-10-03 08:12:22  Előzmény:Sipos Tamás: 61996

a pedálok sok mindenről árulkodnak a gázpedál a fő áruló ahol az ember lába hozzá ér ott ki szokott lyukadni ott érdemes megtapogatni ha ugyanolyan vastagnak érzi mindenhol az ember akkor lehet hogy annyi van benne.mert a pedálokat nem sűrűn cserélgeti senki.meg ahogy írtad egy hycomat és azokat nem gyepálták agyba főbe lehet hogy valós kilométer az én környékemen is több trabantról tudok amiben nincs több 20 ezer kilométernél.most egy olyan motorra alkudok amiben 3-4 ezer kilométer van még fadobozban vették.

1065 Sipos Tamás 2009-10-03 07:53:35  Előzmény:tóth furdzsenxia: 61993

[justify]Tegnap körülnéztem két kedvenc bontómban. A Boncinál (Keresztúri út) áll egy kék Hycomat viszonylag ép pereckormánnyal. A közepe repedt csak ketté meg a hátulján, a karika és a keresztmerevítő csatlakozásnál van kb. 2 cm-es repedés. Gondoltam rá, hogy le kéne szedni, de közelgett a zárás ideje, és ahogy írtad is, lehet, hogy a művelettel túlléptem volna a nyitvatartási időt. Meg különben is; hiába venném le úgyis menthetetlenül tönkremenne.
Bár ahogy N1tr0 kolléga is írta, az övé egész jó bőrben van. Ez a bontós Hycomat az utóbbi években biztos állt, mert a motortér tele volt régi, poros pókhálóval. Az órában 19 ezer km volt, ami valójában 119 ezer lehet. Kideríthetetlen mennyit használták, és milyen körülmények között tárolták, de az a sejtésem, hogy élete során mindvégig garázsban állt.
A pók a száraz helyeket kedveli.[/justify]

1064   2009-10-03 07:45:30  Előzmény:Sipos Tamás: 61994

Polimermérnökként én lennék az a szűk réteg akit természetesen érdekel a dolog! :D

1063 Sipos Tamás 2009-10-03 07:41:30  Előzmény: : 61980

[justify]Nekem meg van elfekvőben kb 2000 oldalnyi szakirodalom a műanyagokról. (a 70-es évekből) Eladásra van nálam, de ez meglehetősen szűk réteget érdekel, ezért ingyen is megválok tőle. Érdekel?[/justify]

1062 tóth furdzsenxia 2009-10-03 07:01:48

így van Jimmy.változó ez a kormány kiszedés mert tényleg meg is izzadhat tőle az ember a tekergetésben vagy amikor leugrik hanyatt esik az ember de ha jól sikerül jól szájba veri.volt olyan kormány ami kijött 2 perc alatt de volt ami majdnem 1 órás mutatvány volt.de ez nagyban függ a kormány és a tengely illesztési hézagján ha valahogy tudsz fújj bele egy kis kenő sprét a művelethez.

1061 Szarvas László 2009-10-02 21:10:43  Előzmény:tóth furdzsenxia: 61990

Az a "kúposcsapszeg" a valóságban hengeres, átmérője 8mm, a hossza pedig 32mm.
Valóba van rajta 3 hasítás,(a csapszeg teljes hosszában)ami azt a célt szolgálja,hogy a csapszeg a furatban kellőképpen szorosan illeszkedjen,azaz véletlenül se tudjon kicsúszni a furatból.

1060 Ackermann Balázs 2009-10-02 21:01:01  Előzmény:Bíró Norbert: 61989

Az semmi, ha kinn van a pöcök, utána jön a tuti! Ha kiszeded 1 órán belül nagyon ott vagy a szeren. :D

1059 tóth furdzsenxia 2009-10-02 19:10:56  Előzmény:Bíró Norbert: 61989

A kormány kúposcsapszeg reteszeli! Az egyikk végén 3-as hasítás látszik, ha nincs nagyon beütve! A szebelévő oldalt kellene ütni! Mert a hasított vége kúpos!

1058 Bíró Norbert 2009-10-02 19:04:17  Előzmény: : 61988

Amúgy van valami trükk a kormány kiszedésére? mert én próbáltam az enyémből már kiműteni, ütöttem a pöcköt egy pont akkora átmérőjű csavarral, aminek jó nagy a feje (bútorcsavar) de meg se moccant...

1057   2009-10-02 18:55:14  Előzmény:Huszta Tibor: 61987

Ha ez a projekt összejön majd visszatérhetünk rá... Mivel nem csak színeltérés van...

1056 Huszta Tibor 2009-10-02 18:39:43  Előzmény: : 61983

ingyér' van...

Esetleg egy szürke kormányt ;)

1055 Bíró Norbert 2009-10-02 18:37:43  Előzmény: : 61985

Oks.

1054   2009-10-02 18:15:00  Előzmény:Bíró Norbert: 61984

Rendben sok szeretettel várom. Majd írj ha aktuális.

1053 Bíró Norbert 2009-10-02 18:13:23  Előzmény: : 61976

Nálam a legjobb helyen jársz!!! Épp nemrég szereztem egy újat, valszi jövő héten vagy azutáni héten jön ki a kocsimból, akkor megkaphatod.

1052   2009-10-02 18:08:35  Előzmény:Huszta Tibor: 61981

Mennyire gondoltál érte?

1051   2009-10-02 17:57:27  Előzmény:Huszta Tibor: 61981

Rendben megbeszélhetjük.

1050 Huszta Tibor 2009-10-02 17:52:18  Előzmény: : 61980

igen.
egy 69-es kocsiban volt...

1049   2009-10-02 17:51:12  Előzmény:Huszta Tibor: 61979

Minden felajánlást szívesen fogadok. Teljesen kopasz?

1048 Huszta Tibor 2009-10-02 17:22:37  Előzmény: : 61976

mr, ép fémszerkezetet tudok adni.
kell?

1047   2009-10-02 15:52:11  Előzmény:Zwick Gábor: 61977

Nos a csináltatom inkább csinálom. Elég nagy volumenű a terv, és egyenlőre nem szeretnék róla beszélni. Ha sikerül a projekt mindenkinek jut kormány... Bővebbet csak priviben.

1046 Zwick Gábor 2009-10-02 14:08:49  Előzmény: : 61976

Megcsináltatod műgyantából vagy valami más anygból az egészet?

1045   2009-10-02 13:08:48

Szeretném kérni, ha valakinek van felesleges agyonrepedezett, de ép fémszerkezetű kormánya 601-eshez (1db) az jelezze nekem, mert szükségem volna rá. (Ár gyanánt a postaköltséget állom! :P ) Köszi.

1044 Muczán Gábor 2009-10-02 06:21:18

Figyelem!

Sziasztok!

Fontos! Klubtagjaink tanácsát, véleményét kérem az Oldtimer Show ügyében!
A Klubelnök Topicjában olvasható a felvetett probléma, amire oda várlak Benneteket, hogy megvitassuk a helyzetet.

MG

1043 Szedlák Tibor 2009-10-01 20:51:20  Előzmény:Sipos Tamás: 61969

Én sem értem, hogy élhette túl az enyém, a padláson volt vagy 2 évig, és ott nyáron biztos vagy 40-50 fok télen meg -, Mikor lejöttél hozzánk nyár elején akkor hoztam le a padlásról és azóta van a szekrényben a ruhák tetején. :) Egyetlen hibája: a hátulján a legvékonyabb pontján vagy egy 1cm-es repedés, egyébként hibátlan, találtam uj jelet is a közepébe. :P

1042  Spityu 2009-10-01 20:35:39

Üdv.

Apró hiányában: Trabantra való, Pneumant 5.20x13 diagonál gumiabroncsokat vennék, bármennyit, de lehetőleg jó állapotúakat. Kritérium: ne legyen repedezett az oldala, használható legyen, és minél több mintával rendelkezzenek. :)

Mégegyszer mondom: állítólag jóval ritkább a radiál... nos abból lenne egy garnitúrám, de csak cserélni. 1db belőle 100%-os.

1041 Kiss Krisztián 2009-10-01 20:21:33

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091001/DSCF1707_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1040 Kiss Krisztián 2009-10-01 20:14:31

Hát,ami nekem van,üveg az igy nézz ki(jobb oldal)a másik ,müanyag(bal oldal).Egyébként a müanyagbol 1db nekem is jol jönne,ha esetleg valakinek van egy db,elfekvöbe....

1039 Prokop Gábor 2009-10-01 20:01:07  Előzmény:Sipos Tamás: 61969

Erről eszembe jut, hogy augusztusban voltam megnézni a duplát, mennyire maradt egészben. Több éve (3-4?) leponyvázva áll egy udvarban.
Az egyik oldalában majdnem hibátlan fekete kormány volt.

Most kitakartam, kinyitottam, és úgy néz ki a kormánya, mint egy kiégett autóban.
Döbbenet, konkrétan "elégett". Persze nyilván nem lánggal, pedig úgy néz ki.

1038 Sipos Tamás 2009-10-01 19:54:42

[justify]Ma rászántam egy napot és viszonylagos rendet raktam a pici kis raktáramban, a pincében. Előkerült a pereckormány, ami a repedések miatt lett lecserélve, két éve.
Sokkal jobb állapotra emlékeztem. Azóta tovább repedt, és még több gusztustalan levet eresztett (ennek a műanyagnak a levegő az oldószere), pedig nagyjából állandó hőmérsékleten, száraz helyen volt. A szokásos történet.
Eldöntöttem, hogy nem vadászom többé hibátlan darabra, mert csak pénzkidobás lenne; a kezem között folyna szét. Csak azt nem értem, a gyártás befejezése után közel 20 évvel, hogyan maradhatott fenn ép példány.[/justify]

1037 Bíró Norbert 2009-10-01 19:40:50  Előzmény:Prokop Gábor: 61967

Köszönjük!!!!

1036 Prokop Gábor 2009-10-01 19:24:15

Tiszta a terep, további kellemes fórumozást !

1035 Prokop Gábor 2009-10-01 19:05:45

Topic kicsit zárva, míg rendet rakok, és a hülyéket kivágom.
Kis türelmet !

1034 Kalmár Csaba 2009-10-01 15:41:01  Előzmény:Oláh Olivér: 61963

Esetleg tudnál néhány képet küldeni?

1033 Nagy József 2009-10-01 12:42:11

Helló mindenkinek!
Minap megjött az alukeretes prizmáim és nagyot néztem mikor szétszedtem megtakarítani!!! az egyik prizma műanyag a másik pedig üveg! Melyik volt gyárilag trabin? Ja vékony keretes!!!

1032 Oláh Olivér 2009-10-01 10:48:26  Előzmény:Kalmár Csaba: 61894

Nekem vannak, de elég ramaty állapotban, de egy kis üvegszállal megmenthetők

1031 Muczán Gábor 2009-10-01 07:34:21  Előzmény:Mazur Balázs: 61961

Szia Mazsi!

Köszi a javaslatot.

Önmagamat is moderálva, átvittem a választ a Klubelnök-be.

MG

1030 Mazur Balázs 2009-10-01 07:07:27

Javaslattevés -> "Félveterán, és barkács szakkör" topic létrehozására.

1029 Lizák Péter 2009-09-30 19:25:30  Előzmény:Zwick Gábor: 61958

Érdekes mert a 2T-m 88-as és abban sem rémlik a horony, meg a 4T-mben sincs :-)
Igaz a 4T-mben kéder volt már cserélve abban azért nincs.

1028  Spityu 2009-09-30 18:31:15  Előzmény:Huszta Tibor: 61957

Semmi gond. BGT-t nem sokszor sikerült megfognom a 80-as évekbeli típusmódosításokat tekintve.

Mit vettem? NKD-s álommanót. :D Viccet félretéve elég sok mindent csereberéltünk, adtunk-vettünk már. Vagy mire gondolsz? A kédert bontóztam, nem túlzottan ritka, de állapota miatt elhoztam.

1027 Zwick Gábor 2009-09-30 18:29:20  Előzmény:Huszta Tibor: 61957

Nem is kell szétszedni:D csak beülsz a kocsiba és látod belülről hogy fut egy horony.

1026 Huszta Tibor 2009-09-30 18:20:15  Előzmény: Spityu: 61956

Boccs, de a legfiatalabb 2t-m 1982-es volt, a 4T-t meg mé nem szedtem szét :)

Mit vettél Bólinttól?

1025  Spityu 2009-09-30 18:17:12

Köszönöm a válaszokat! Mindkettőtöket ki kell ábrándítsalak. :) 1988-tól a fekete kéder belső - utastér felőli - oldalán egy horony fut végig, amit később a 4T is örökölt. Köszönet egy türelmét vesztett, volt fórumozónak: bgt015-nek.

1024 tóth furdzsenxia 2009-09-30 17:41:50  Előzmény: Spityu: 61952

két félét ismerek a feketéből. az egyik egy problémás eseten nagyban tud segíteni.

1023 Huszta Tibor 2009-09-30 16:53:01

Hmmm... az 1929-es KRESZ-ben megtaláltam ennek a jogalapját... :)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090930/DSCN4334_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090930/DSCN1732_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1022 Huszta Tibor 2009-09-30 11:44:05  Előzmény: Spityu: 61952

Én kettőre emlékszem, a feszítőékesre meg az anélkülire.

T.

1021  Spityu 2009-09-30 11:19:28

Kérdésem lenne: a fekete szélvédőkéderből volt többféle mintázatú? Tehát azokra gondolok, amik leváltották a fekete gumi - szürke töltőcsík kombinációt kb. 1983-ban. Találtam egy 85-ös Trabit a bontóban és gyönörű állapotú volt a hátsó, így elhoztam, a jótállási könyvvel meg pár aprósággal együtt. Mintha úgy emlékeznék, hogy később más alakzata lett?!

1020 Mazák Viktor 2009-09-30 08:11:11

Ha a nyakcibálásnak vége, hozzáfűzném azt is, hogy a korrózióvédelem ennek a módjáról már hallottam autóban (gyári megoldásként), illetve ami egy teljesen hétköznapi gyakorlat pedig a fémvázas motorcsónakokban található konkrétan erre a célra kitalált korróziós tömb (sajnos a pontos nevét az alkatrésznek nem tudom már), amely ha jól emlékszem leginkább rézből, vagy annak ötvözetéből van, fogyó alkatrész, és nem a legolcsóbb egy ilyen hajón.

1019 Huszta Tibor 2009-09-30 07:07:37  Előzmény:Lizák Péter: 61949

PEDROH: Természetesen nem OFF. Ha az lenne, már nem lenne itt.
;)

1018 Lizák Péter 2009-09-30 07:03:35  Előzmény:Huszta Tibor: 61940

Valóban így van Heggla.

Lehet hogy kicsit OFF amit írok, de szerintem a veteránba belefér kivételesen, mivel régi időkről lesz szó. Bocs ha tényleg OFF, de mivel Tib nemrég mondta minden veteránt szivesen lát így szerintem ide fér...

A Wartburg név már az 1800-as évek legvégén is létezett.
Egyike a legrégebbi autómárkáknak. Nagyjából ekkor indult a Mercedes Benz, és a Skoda (igaz ekkor még Laurin & Klement-nek hívták).
De a Wartburg a történelme alatt többször is váltott nevet. Volt EMW, és volt Dixi is a neve egy ideig a 30-as évek táján, mikor Austin 7-es autókat építettek licensz alapján Dixi néven. Igaz erről csak utalás van a Wiki-n.
Aztán a II. világháború ugye itt is torpanást okozott. Majda háború után jöttek za IFA F9 alapjaira épülő púpos wartburgok, és annak alváltozatai. A
311, 311/2, 311/3, 311/4 (ez egy Kübel), a 312-es sorozat, meg ugye a nyújtott orrú 313 roadster.

[url=lord-k.livejournal.com/970085.html]ITT[/url] van némi cucc róla...