Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6923 jocking . 2019-02-13 21:57:32  Előzmény: Spityu: 80652

Biztos, hogy az sunnyogás? Pont ma hirdetnek orcakönyvön 100-ért egy "gyári új főtengelyt", aminél ugyanígy néz ki a hajtókar csap.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10218769927938355&set=pcb.1400964056705643&type=3&__tn__=HH-R&eid=ARCYiINtVyqxRx1xruHHZsnlJTV1FMn9rp9Cx4lICXmxbFU1UzBpTI08G1GFNjZ1zWQxWNfXp12du4qC

6922 Piret Endre 2019-02-13 20:41:01  Előzmény: Spityu: 80660

Igen. Másképp megfogalmazva: az a mérete a guminak, ami az üveg széle és az ablaknyílás (nem a perem!) közti hézag meghatározója. Emiatt kellett nekem körben kb 2 mm-rel kisebb üveget gyártatnom.

6921  Spityu 2019-02-13 16:56:27  Előzmény:Piret Endre: 80659

A vastagságot hogyan kell érteni? A gumi profil legaljától, ami még felfekszik a kasztnira, az üveget tartó rész legaljáig mért távolság az?

6920 Piret Endre 2019-02-13 11:02:46  Előzmény: Spityu: 80653

Értem én, hogy a gyakorlatban azután tettek mindenbe mindent, ami csak volt kéznél. Az enyémben például olyan tűzfal van, aminél egészen hülye helyen jön át a szivatóbowden.
Most csak megvilágosodtam, hogy valószínűleg azért volt összerakhatatlan a vastagabb gumival, mert eredetileg a kombiba a vékonyabb volt szánva.

6919  Spityu 2019-02-10 21:14:12  Előzmény: Spityu: 80650

Íme még egy példa, hogy a Limot is szerelték a nem szögletes hornyú kéderekkel az oldalablakoknál: https://youtu.be/_BuqG-R6yVs?t=98
Az autó '80.03. és '80.04. közötti (már szögletes lökhárítók, még alu kilincsek).
Érdekesség: amikor már majdnem megáll a kamera előtt, egy jellegzetes, a hengergörgős főtengelyekre jellemző zörgő hangot is hallani, ami a hideg motornál jön elő. Ez nálam is előfordul, főleg ősztől tavaszig. A hengergörgők egymáshoz koccanása okozza.

6918  Spityu 2019-02-10 21:08:14  Előzmény: Spityu: 80651

Senki többet? :D Gyári új főtengely, agyonperselyezett hajtókar csapokkal.

6917  Spityu 2019-02-08 22:56:07

Hol a hiba?
https://www.ebay.de/itm/Neu-Trabant-Kurbelwelle-Original-DDR/323678708148?hash=item4b5cc121b4:g:KwsAAOSwqoxcVstL:rk:1:pf:1&frcectupt=true

6916  Spityu 2019-02-06 01:36:54  Előzmény:Piret Endre: 80649

Én emlékszem tisztán. Azt nem tudom, hogy az Universalnál volt-e variálás, de az biztos, hogy a Limonál igen. Mégpedig ez a kettő volt fellelhető. Utóbbit téglalapkivágásosnak szoktam hívni. A jobb oldalán lévő kis árok egy téglalapra emlékeztet. (Bár nem egészen szabályos a függőleges oldallap a kivágásnál.) Nálam ilyen van. Pár éve eladtam, volt 2 db első típusú, fekete, kombiba való méretben. De láttam Limoban is olyan profilút. Évjáratra nem emlékszem, de halványan az rémlik, hogy össze-vissza váltogatta egymást a két típus. De nem biztos egyáltalán, csak hogy mindkettő volt.
Esetleg érdemes lehet beszerezni, aztán az eredeti üvegekkel egyszer elszórakozni. Nehogy az legyen, hogy már nem lesz utángyártott sem és szidod magadat, amiért nem rendeltél be belőle. Annyira nem is vészes az ára.

6915 Piret Endre 2019-02-05 22:51:29

Talán emlékeztek páran, hogy mit szoptam úgy másfél éve a kombi oldalablakokkal meg a túl vastag kéderekkel. Mert akkor még nem láttam meg ezt:
https://otto-schinke.de/Fassungsprofil-S-4000-Trabant-K-30-P-70
És igen, a kombié más, a limóhoz ugyanis ezt írja:
https://otto-schinke.de/Gummiprofil-Seitenscheiben-Barkas-Trabant

Hát, most már így marad, az újonnan kisebbre gyártott üvegekkel, a vastagabb gumival meg a potyára méterben megvett valami "egyéb" profillal a padláson...

6914  Spityu 2019-02-03 22:51:39  Előzmény:jocking .: 80647

Szerintem a hátramenettel nem foglalkoznak a szimmeringet illetően, egy autó 99.99%-ban előre megy az élete folyamán. Kivéve a Németországból behozott, 3-4 éves, idős, orvos tulajdonostól származó, csak napsütésben, hétvégén használt prémium autók. Azok 60-80%-ot futnak hátramenetben. :D
Amúgy igen, a főtengely és a nyelestengely forgásiránya konstans. Érdekes, a régi típusú főtengelynél egyik szimmering sem forgásirányos. Talán a nyelestengely az volt nálam és talán azt is tettem bele felújításkor (elvileg meg van régi, meg fényképek is vannak). Lehetséges, hogy mivel viszonylag kis mennyiségű olaj van egyszerre a motorban és amúgy is nyomás alatt van a karter, tehát kifelé igyekezne az olaj, nem tettek forgásirányos szimmeringet a főtengely két végére.

6913 jocking . 2019-02-03 22:33:41  Előzmény: Spityu: 80646

Ezt eddig is tudtam, már ha a szimering ajkán lévő ferde bevágásokról van szó. :) Bár így utólag belegondolva fura, hogy itt az "olajterelgetés" ürügyén nem mindegy a szimering beszerelési oldala. Motorokon még van értelme, mert ott a forgásirány fix. Viszont egy váltónál oké, hogy forgásirányban befelé terelgetik a recék az olajat, de mi a helyzet hátramenetben? :D

6912  Spityu 2019-02-03 21:23:43  Előzmény: Spityu: 80645

Utánaolvasva az jön le, hogy az olaj terelése a célja. A spirál segítségével a megfelelő irányba forgó tengely az ajak alól a karter irányába kényszeríti az olajat. Ismét kezembe vettem a 4 példányt, az egyiknél a spirál "sugarai" kissé ráfutnak az ajakra. Így ha végighúzom a körmömet rajta, akkor érezni, hogy meg-meg akad. Lehet, hogy nálad is ilyen a szivárgó példány, és a ráfutó kis sugarak gyakorlatilag kitámasztanak kissé, és mint egy aranykapun, szivárog ki az olaj. A spirált illetően két féle hosszúságúak nálam. Mindkettőből van jobbos, balos.

6911  Spityu 2019-02-03 21:00:39  Előzmény:jocking .: 80644

A Viton gyakorlatilag a Du Pont termékneve. Az FKM maga az alapanyag. https://en.wikipedia.org/wiki/Viton
Igazából kevés helyen alkalmaznak forgásirányos szimmeringet, az előnyeit nem is nagyon tudom, hogy mik azok.

6910 jocking . 2019-02-03 20:57:21  Előzmény: Spityu: 80643

Csak kíváncsiságképp, ez az "FKM Viton p." miben más, mint egy normál szimering? A forgásirány ennél a fajtánál nem számít?

6909  Spityu 2019-02-03 20:20:02  Előzmény:jocking .: 80642

Szép ez a '81-es. SZÜF-ön nézem, de nem egészen értem a dolgot. Például hogy miért kellett fújni. Továbbá az elefántfülek között az összekötő lemez cserélve lett. Lehet, hogy karambolos lett a kocsi eleje, ill. csak az lett fújva? Ha megnézed, a homloklemez is máshogy áll a műszakis képeken. Az összekötőt pedig a két furatról és azok dugóiról szúrtam ki. Emlékeim szerint az csak a kései kiadásoknál volt jelen, ködlámpa előkészítésnek, de erre nem mernék megesküdni. Platesmania-n is van róla kép (az OT-s rendszámmal).

Ha nem válik be a következő szállítmány, akkor szerintem próbálkozz itt a KTT / FKM "58 x 80 x 10 KTT FKM (Viton) p." kivitellel. http://www.ktt.hu/ A vitonos elvileg örök + 1 nap a vegyi hatásokkal szemben. Egyébként itt gyártanak a régi típusú főtengelyhez is, az ékszíjtárcsához. Pedig tudomásom szerint az nem szabvány méret.
A szilikonos nem tudom, milyen lehet. Az NBR meg inkább olcsó, mint jó.

6908 jocking . 2019-02-03 19:37:50  Előzmény: Spityu: 80640

Teljesen biztos, hogy a rózsakerék és a szimering között szivárog. Nem hinném, hogy a rózsakerék rossz, mert azt látnunk kellett volna szétszedéskor, ráadásul akárhogy áll (ha fordítok rajta és úgy hagyom pár napra) szivárog. Mindenesetre berendeltem két pótot, kiszedem a szivárgót, és akkor majd újra megvizsgáljuk a rózsakereket is tüzetesebben.

A púpos kisbéri, Alsóörsön láttam először pár éve, egyébként az Premier outletes oldtimeres cuccon szokott megfordulni.
A 601-ről van még képem, de csak orcaköny messengerben. :p A festő több képet is küldött referenciának a színhez. Egyébként a rendszám OT 67-37, korábban CRV-158. 81-es ha jól emlékszem.

Maszkolószalag sehol nincs a fényezett részeken, közvetlenül csak a pukizós fóliával érintkezik. Én is gondolkodtam a felszerelésen, de a hétvégi állandó esőben esélytelen volt, a garázsban meg nincs annyi hely mellette, hogy ott szereljem fel az ajtót.
A maszk mögött a fekete szerintem nem matt, de nem is az a "tücsökp*csája" fényes, mint az autó többi része, inkább selymesnek mondanám. :p

6907  Spityu 2019-02-03 17:25:54  Előzmény:jocking .: 80639

A másik 601-es Trabantról esetleg lehet többet tudni, vagy van róla több kép? Elég szépen néz ki az is. Környékbeli lehet? A púpost mintha láttam volna valahol élőben.
Most nézem, az egyéb elemek be vannak csomagolva. Biztos, hogy tudja a fényező a dolgát, de lehet, hogy érdemes volna inkább felszórni, aztán jó időben beállítani őket. Arra vigyázni kell mindenképpen, hogy ha esetleg maszkolószalag éri valahol a fényezést, egy idő után nagyon rá tud kötni. Tehát pl. ha az ajtókat felrakja az ember, de csak kiékeli a B oszlopnál, hogy ne érjenek egymáshoz a felületek, akkor először sima papírral kell körbetekerni az ablakkeretet, aztán maszkolózni.
És egy kis szegecsszámlálás :D A hűtőrács mögött ugye mattal lett fújva?

6906  Spityu 2019-02-03 16:33:58  Előzmény:jocking .: 80639

Érdekes. A leírtak alapján a tieid is gyáriak. Most előkaptam a 4 tartalékot, azok is. Bár mind különböző. Van négyzetes osztású 4 pont kettőn is. Két koncentrikus kör 3-on. Hosszú nyíl 3-on, rövid nyíl 1-en. Ponttal és iksszel elválasztott méretek 2-2. A szimmering kerületén végigfutó körök két esetben látható, 5 kör, eltérő sűrűséggel a két példány között. Dupla ajkas mind. Pneumant logó 2 esetben. Csálén és rendezetten álló karakterek a méretnél 2-2 esetben, fajtánként tök ugyanolyan megjelenéssel.
A Zsombinál és a Csapinál is (utóbbi helyeken csak az egyik) gyáriak vannak a fényképek és a saját példányaim alapján.

Nem lehet, hogy a rózsakereked felszíne volt sérült? Esetleg nem is a rózsakerék, hanem a ház felől szivárog?

6905 jocking . 2019-02-03 11:55:29

Az lemaradt, hogy Pneumant jel csak a jobboson van, és a zsombinál árult gyári képen ez pl. nem látszik / nincs.

6904 jocking . 2019-02-03 11:39:35

Megnéztem a váltóban a szimeringeket.

A jobbos, ami nem szivárog, másképp néz ki, mint a mostani zsombis képen. Látszik rajta négy kerek "gödör" (a négy "sarokban", ha összekötném a nyomokat, négyzetet adna ki), ami talán valami öntési nyom. Ezen kívül van rajta egy számsor és egy forgásirányt jelző nyíl, és egy Pneumant logót is mintha látnék rajta. A számsor és a nyíl a szimering két ellentétel oldalán van, a nyíl hosszú. A Pneumant logóval szemben is van egy rövid számsor, "szám / szám". Összességében nem pontosan olyan, mint ami most a zsombis honlap képén van.

A balos, ami szivárog, hasonló. De körbefut rajta két koncentrikus vonal a belső és külső kerülete mentén, ahogy a zsombis képen. A számsor és a nyíl a kör két ellentétel oldalán, egymással szemben van, a nyíl hosszú, ebből a szempontból tök máshogy néz ki, mint a zsombis képen.

Ha a mostani zsombis képeken lévők gyári szimeringek, nem mernék rá megesküdni, hogy a beépítettjeim is azok. Túl sok a különbség.

6903 jocking . 2019-02-02 21:20:48  Előzmény: Spityu: 80636

Anyám nagybátyjától kaptuk 2005-ben, ő előtte 2-3 évvel vette. Hogy előtte kinél volt meddig, az homályba vész. De nem újkora óta van a családban.

6902  Spityu 2019-02-02 20:11:00  Előzmény:jocking .: 80635

A miénknél 1 a számláló értéke. :D A jelenlegi tulajdonosok száma viszont nem tudom, mit jelenthet. Az is 1 nálam.
Amúgy tudomásom szerint a banki tulajdonlás is bele számít. Tehát ha valaki vesz egy autót hitelre (a banknak), majd kifizeti és megkapja, akkor 2 lesz a tulajdonosok száma.
A tiéd nem újan került hozzátok, csak épp valamely távolabbi rokonodhoz, onnan meg hozzád? Vagy ő is már használtan vette?

6901 jocking . 2019-02-02 19:56:38

Báj dö véj, kis érdekesség. Keresgéltem kicsit, és az új szüf-ös rendszám lekérdezős rendszer alapján a Trabinak előttünk csak 2 tulaja volt. :)

6900 jocking . 2019-02-02 19:06:10  Előzmény: Spityu: 80631

Én tavaly 700 körül vettem, de ez az 500 forintos különbség gyanús, az lehet, hogy még valami kisipari volt. Majd ránézek, hogy milyen feliratok vannak rajta.

6899  Spityu 2019-02-02 13:33:18  Előzmény:jocking .: 80628

Igen, én még kb. 400-ért vagy annál kevesebbért vettem. A képeken látható példányok eredetiek, az biztos. Úgy emlékszem, TGL felirat is van mindkettőn, de minimum a felirat jellegzetes, NDK-s. Továbbá talán az egyiken Pneumant logó is van. Mivel a szimmeringháznak nincs pereme, simán cserélhetők kívülről.

6898 jocking . 2019-02-02 08:40:46  Előzmény: Spityu: 80627

A zsombinál lévő gyári? Fura, én is onnan vettem anno... Bár ahogy nézem, akkor még 500 forinttal olcsóbbak voltak, akkor lehet, hogy még más fajta volt neki...
Meg lehet ezeknél oldani a ki- és beszerelést a váltó szétdöntése nélkül?

6897  Spityu 2019-02-02 02:11:59

Zsombinál van gyári, most néztem. Nekem gyári újak vannak bent, kopp-kopp, tökéletesek. A váltó egyedül a váltókar tövénél gőzölődik olajjal. Azzal nem tudtam mit kezdeni.
Túl azon, hogy jobbos-balos, a feliratok és a nyíl is kissé más, de nálam is ugyanilyenek voltak. A tartalékok szintén.

6896 jocking . 2019-02-01 23:59:24

Hmm. Tartok tőle, hogy szimeringet kell cserélnem a már elkészült váltóban.... :/ A bal rózsakeréknél ereszt. Kár volt belerakni a magyar fost (bár a német is gyanús, mert ott is ugyanannyiba kerül, mint itt). Szimeringet honnan érdemes beszerezni, és milyen márkájút (már ha van neki)? Vagy lehet, hogy nem a szimering a szar, hanem valami más okozza a gondot?

6895  Spityu 2019-01-31 14:13:29  Előzmény:jocking .: 80624

Lehet, hogy az jó, passz. Mintha láttam volna valamelyik német oldalon is. Utoljára olyat, amilyen bent van, a Csapinál láttam a nyáron, képen. A valóságban másmilyen volt, de nem a full gagyi. Most már nem az a kép van fent: https://trabantwartburgalkatresz.eu/products/productPage/000758/Leng%C5%91kar+h%C3%A1ts%C3%B3+gumi+pog%C3%A1csa+_H_+Tr?kezdo=3&o=14&dpo=48&rendezes=termeknev&func=listproduct

Igazából személyesen kellene megnézni, így lutri a rendelés. Pont emiatt nem biztos, hogy olyan sok az a kb. 12-15 ezer forint. Ha rendelsz egy garnitúra kisiparit az kb. 3000 postával. Vagy bejön, vagy nem. A következőnél már 6000-et költöttél összesen. Vagy jó, vagy nem. Kérdés, hogy mennyiért tudsz utána megszabadulni tőlük.

Most áttúrtam a hörcsögraktáramat. Találtam 3 fajtát, 4 + 4 + 8 darabot. Utóbbi fajta szép kerek mindenhol, szerintem a Csapi féle lehet, de felirat nélküli. Előbbi 4 + 4 pedig egy kis pötstől származik, aki gyáriként adta el őket... a nagy szakértő. Aztán amikor mondtam, hogy ez annyira nem gyári, akkor a válasza az volt, hogy a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogad el - mindezt úgy, hogy utaltam / postázott. Na mindegy, ennyit a márkatársi korrektségről. :) Ezek, bár régi gyártmányok, élesek és a legkeményebbek. Az illesztőpersely helye nem is koncentrikus a kerülettel... Az utóbbi 8-at pár éve rendeltem valaki által az egyik boltból, szerintem talán Csapiéktól. Ezek rugalmasabbak, de a gyárinál keményebbek.

6894 jocking . 2019-01-31 09:25:24  Előzmény: Spityu: 80623

Az a fura, hogy a 8 db-ból csak kettő keményedett meg ennyire (szerintem ez az élesebb fajta). Azokat semmiképp nem akarnám betenni. Még az is lehet, hogy bontottból keresek olyat, ami nincs annyira kiszopósodva.
A linken lévő nem tűnik rossznak, csak kicsit qrva drága postával pár gumidarabért. :/
Találtam magyar oldalon is pufibbnak tűnőt, talán még ez is jó lehet:
https://www.mltautosbolt.hu/TRABANT-LENGoKAR-GUMIAGY-HATSO-d6175.htm

6893  Spityu 2019-01-31 00:50:40  Előzmény:jocking .: 80622

Magyarból van többféle. Van élesebb és sarkosabb kivitelű is. Annak idején nekem a gyárihoz eléggé hasonlót sikerült beszereznem, de annál valamelyest keményebb kivitelben. Lekopogom, eddig jól szuperálnak. A gyári cikkszám bele van sütve, de nincs Pneumant embléma. Olyat például soha nem is láttam. Pedig ez megint egy olyan alkatrész, amit egy Trabantnál sosem cserélnek... lehet, hogy emiatt nem is gyártottak belőle túl sokat pluszban...
Visszatérve a problémádra, próbálkozz több helyen, van többféle, tudsz válogatni, melyik tetszik a legjobban.
Na, csak sikerült találnom: http://www.ostmobile-shop.de/epages/61489198.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61489198/Products/0300993012
Ugyanilyen van most bent. Rugalmas, de egy gyári mintha puhább lett volna. Én hülye csak 8-at vettem. Igaz, a régieket is visszatehetem kb., csak a helyükre kell forgatni őket.

Itt írja is, hogy nem utángyártmány: https://www.ostautos24.de/index.php?page=product&info=54
Nem olcsó, de ha még hiányzik valami eredeti alkatrész, amit sehonnan nem tudsz beszerezni, elgondolkodnék a kb. 40 eurós beszerzésen. Ilyennel többet biztosan nem kell szerelni, és akkor már nem biztos, hogy olyan drága a 200 forintos utángyártotthoz képest.

6892 jocking . 2019-01-30 22:25:11  Előzmény: Spityu: 80621

Ahogy a linkben is benne van, trabantweltről jött a pedálgumi, pár egyéb gumi cuccal és a csavarokkal együtt. :)

Ha már gumi cucc. Ma voltam kint a garázsban, turkáltam az egyik dobozban, és akkor vettem észre, hogy a hátsó lengőkarokhoz vett (természetesen magyar fos) pogácsák közül kettő konkrétan olyan kemény, mintha műanyagból lenne. Nem tudom, lehet a hideg miatt, de nem tűnt normálisnak az állapot. Lehet, hogy azokra is kell találnom valami alternatívát, mert ebből kinézem, hogy a hideg garázsban álltában eltörik, miután beszereltem.

6891  Spityu 2019-01-30 21:43:37  Előzmény:jocking .: 80620

Ami a környezeti hatásokat illeti, én is atomcsapásra lőttem, de beláthatjuk, nem nagyon fog csapadékot, huzamosabb ideig napfényt látni a kocsink. Persze, ettől még ugyanúgy rálocsolnám a 4 liter epoxy-t ma is. (2 ment csak az aljára, te jó ég. :D)
Gyári új pedálgumit merre találtál? Sajna csak 2 db-om van tartalék. A fent lévők semmit sem koptak (odafigyelek rá, hogy ne tapossam szét őket), azért nem árt előre betárazni.
Az AWZ-s benzincsap kupakot én is kiszúrtam egy csapnál! Arra hirtelen nem emlékszem, hogy a kocsimon lévőn is ilyen van-e.

6890 jocking . 2019-01-30 20:13:41  Előzmény: Spityu: 80619

A díszlécekhez szerencsére sikerült olyan "sliccelésűt" szerezni, ami oda való, a tetőnél nem csillagcsavar fejek lesznek. :) A durók aljánál is odavaló van, bár az csak sima lencsefejű, "csillag" lemezcsavar.
Ráadásul mindegyik ilyen külső csavar, amit érhet az időjárás, rozsdamentes, német szajré, ahogy még pár másik cucc is. :)
https://jocking.dumanet.hu/?p=1008

6889  Spityu 2019-01-30 14:50:03  Előzmény:jocking .: 80618

Jó, azok eleve D fejű csavarok, teljesen mások. Illetve jut eszembe, gyakorlatilag 4 féle csavarról beszélgetek most:
- a durókat felülről fogó rövid,
- és hosszú,
- az itt lévő díszlécet fogó D fejű (hosszabb, vastagabb, mint a tetőnél),
- tető díszlécek D fejű csavarjai

Sőt! Utóbbiból két méret volt. A 2 összeeresztésnél 2-2 hosszabb csavar volt nálam, a többi helyen meg azok a rövidebbek.
Illetve korrigálnám a fenti felsorolást: lehet, hogy az alsó díszléceket fogta rövidebb / hosszabb csavar, nem a durókat.
Még egy kis kiegészítés: Az első és a hátsó durók alján lévő 2 + 2 + 3 csavart se felejtsük ki. Emlékeim szerint azok megegyeztek a gumi csíkok alatt lévőkkel (vagy ha ott 2 méret volt, a hosszabbakkal).

Bár utólag könnyen tudod cserélni és még nem is szereltél be másféle kivitelűt, azért elárulom, hogy az ESKA csavarkészletben van 5-6 db tetődíszléc és 4 db alsó díszléc / alsó duró csavar is. Illetve kérdezz, ha valamit nem találsz, lehet, hogy akad nálam.

6888 jocking . 2019-01-30 14:32:39  Előzmény: Spityu: 80616

Az egyetlen, amire emlékszek, hogy valóban volt hosszabb-rövidebb, de ez attól függött, hogy mennyire rágta le a hegyét a rozsda. :D
Amik biztosan rövidebbek voltak, azok a tetődíszléc csavarjai, de az szerintem egyértelmű, hogy miért. :)

6887  Spityu 2019-01-30 14:20:25  Előzmény:jocking .: 80615

Hát, akkor én szerencsés voltam, nagyjából megmenekültek. Persze el kellett sikálni őket ill. újrahorganyoztatni. Meg a vastelepre is kellett járnom kiszedegetni a roncsokból. Arra nem emlékszel, hogy az eredetiek között nálad volt-e hosszabb / rövidebb? Egészen biztos vagyok abban, hogy nálam két méret volt, és mintha az ajtókban lett volna hosszabb. Valószínűleg az ajtók kicsit arrébb kerültek összeszerelésre, és másik dobozból dolgoztak. :)
De ez legyen a legnagyobb baj. Amúgy sajnos igaz, hogy már nem lehet kapni sehol sem mínuszos fejűt. Talán már a Fabory-ban sem. A rozsdamentes csavarokkal óvatosan. Itt ugyan nem számít, de nagy előfeszítésű kötéshez nem igazán jók, mivel kicsi a szakítószilárdságuk.

6886 jocking . 2019-01-30 13:58:03  Előzmény: Spityu: 80612

Volna. Csak elrohadt az összes. :/ Ami meg nem rohadt el teljesen, az meg olyan nehezen jött ki, hogy szétcsesződött a végében a nút. Ezek miatt eredeti jó állapotút nem lehet találni, a csavaros boltokban meg már évek óta nincs "lapos csavarhúzós fejű" csavar. Ez meg ugyanaz méretre, ráadásul rozsdamentes. Az egyetlen hátránya, hogy "csillag" a feje. A pozitívumok túlsúlyban voltak a negatívumokkal szemben. :p

6885  Spityu 2019-01-28 16:55:51  Előzmény:jocking .: 80611

Khm... azért a fényszórók alá igazán kereshettél volna mínuszos fejű csavarokat. Szegecsszámlálás: OFF. :)

6884 jocking . 2019-01-27 18:00:54  Előzmény: Spityu: 80610

Szerintem az csak a garázsajtó tükröződése, valami olyasmi, amit ez a karosszéria már kb. 20 éve nem csinált (mármint a tükröződést). :p

6883  Spityu 2019-01-27 17:31:33  Előzmény:jocking .: 80609

Nahát, megködölted pirosalapozóval a bal elejét, biztos, ami biztos? :D Csak nem bírtad ki, már a gépháztető pöckök is bent figyelnek. :D
Verébpatkó... :D ezt még nem hallottam rá.

6882 jocking . 2019-01-27 16:50:11

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/50787706_2374980165868852_2406291977755688960_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=8eed006261904ee4b58b871a25d87d15&oe=5CBF61FE

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/50770327_2374980152535520_7354454130812780544_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=2f8c5b3436e6585f064edcede51b0a84&oe=5CBA36B1

6881 jocking . 2019-01-26 21:21:15

A héten voltam a csavaros boltban, ahova járni szoktam. Korábban kerestem náluk omega gyűrűt, az önindító villatengelyéhez. Akkor nem volt, nem is igazán tudták, hogy mit keresek, körül kellett írnom.
Na, a héten volt "omega gyűrű", több fiókra való. Kiderült az is, miért nem ismerték ezt a nevet. Ugyanis a kis műanyag fiókra rá volt írva a tartalma, mondanom sem kell, nem "omega gyűrű" címszó alatt.
Tehát a hét szava: "VERÉBPATKÓ".
:DD

6880  Spityu 2019-01-25 20:42:58  Előzmény:jocking .: 80606

Most nézem, Unixban is van. Jó ha tudsz -40%-os beszerzési forrást, mert 31 ezer a listaár. :D Ja és 72.00-ás méretet ír csak, de az talán nem fix. Bárdinál nem látok semmilyet sem.

6879 jocking . 2019-01-25 19:45:39  Előzmény: Spityu: 80605

Jelen esetben a megbízhatóság és a minőség előbbre való szempont. Főleg akkor, ha nem látszik. A váltóba is FAG csapágyakat raktam, a kerékagyakban sem "gyári gyártmány" van.
Egyébként néztem a másik 2 magyar oldalt is, de ott egyiken sem elérhető jelenleg a cucc. Mondjuk nyárnál előbb nem is fog kelleni, addigra csak lesz...

6878  Spityu 2019-01-25 14:32:26  Előzmény:jocking .: 80604

Műszakilag jó, csak azt hittem, eredeti kialakításút akarsz. Azokat a másik helyeken lehet beszerezni. Egyébként kb. 10%-kal könnyebb az új típusú a réginél. Illetve megkockáztatom, némelyik könnyített magyar simán lehet hasonló tömegű a talipalástos Mahle-val. De leginkább a geometriája és az anyaga az, ami miatt megéri áldozni a minőségi dugattyúra.

6877 jocking . 2019-01-25 14:22:19

Közben megjött a válasz a trabantwelt-től is. Azt írták, hogy a náluk árult dugó jó a 85 utáni motorokba.

6876  Spityu 2019-01-25 13:35:56  Előzmény:Piret Endre: 80602

Na igen, szelepgumit nem nagyon adnak kis tételben, anno nekem nem is sikerült szereznem. Az indexekhez kerestem. Adott esetben a habzsinór biztosan jó alternatíva, sokkal puhább, könnyebben felveszi a lámpa formáját, kisebb az esélye, hogy a csavarok meghúzásakor elrepedjen a bura.
Habzsinórból létezik fekete? Eddig csak fehéret, színtelent láttam.

6875 Piret Endre 2019-01-25 13:09:49  Előzmény: Spityu: 80601

Hátsó búrában nekem szelepgumi volt, határozottan emlékszem, hogy apám, majd én is avval pótoltuk, ha valami lett vele. Manapság már a szelepgumi sem olyan hétköznapi dolog, van viszont 4-5mm átmérőjű habgumi zsinór, na az kiváló oda.

6874  Spityu 2019-01-24 21:55:26  Előzmény:jocking .: 80600

Gyári új megfelel? Ha nem találsz, Siófokra majd viszek. Addig tegyél bele kilapítottat. :D Vagy a kilapítottat fordítva, ami belül volt, legyen kívül. Talán úgy tömít. Szelepgumi esetleg az hasonló méretű lehet.
Az indexhez, előre, úgy tapasztaltam, vagy lapos, fekete tömítés vagy pedig egy a hátsóhoz hasonló, csőszerű, de puhább tömítés ment, szürke színű. Sajnos nem tudom a váltás idejét és okát. Illetve az irányjelző bura is változott kis mértékben valamikor, de erről sincs további infóm.