Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6007 Kacsándi Szabolcs 2014-12-16 19:22:09

Ha központilag ilyet nem adtak ki,akkor azonnal feljelenteném a vizsgáló állomást.Jogtalanul csak nem kellene beleírogatni a legtöbbször nagy keservesen megszerzett okmányokba,és ezzel lerontani a veterán mivoltát.
Nem errõl kellene szólnia.
Amúgy meg mitõl rosszabb egy jó egykörös fék egy kétköröstõl.Jó persze van ,de ha úgy nézzük mindekettõ teszi a dolgát,és ha rendberakják,nincs vele gond.
Próbált már valaki megállni vagy közlekedni olyan autóval amin kidurrant a fékcsõ?!Nem annyira lehet hiába van két kör,annyira elmegy az ellenállás,hogy az is életveszélyes,közlekedésre még kis sebességnél is szinte alkalmatlan.Karbantartott jármûnél ez nem igen fordul el,sõt nem is.Akkor meg mit akadékoskodnak.Ha kilukad egy gumicsõ vagy fémcsõ ,akkor is még meg lehet állni rövid idõn belül.Mivel a pedál lassan beenged,hibát feltételezhetünk és félreállhatunk.

6006  Spityu 2014-12-11 17:03:25  Előzmény:Muczán Gábor: 66935

"Az NKH-nál ... senki nem tud semmit." :) Attól még lehet (Magyaroszágon).

Komolyabbra fordítva: mintha azt írta volna a cikkben a szerzõ, hogy nem felülrõl jövõ okokból vésték be a forgalmiba a korlátozásokat, hanem az valamely kiskirályságoknál (NKH állomás) valaki fejébõl. Legalábbis én így emlékszem.

6005 jocking . 2014-12-11 16:37:58  Előzmény:Muczán Gábor: 66935

Ha kacsa volt, akkor mi van azzal a néhány autóval, aminek a forgalmijába ilyen korlátozásokat írt be valami marha?

6004 Muczán Gábor 2014-12-11 16:04:27  Előzmény:Bajáki Péter: 66934

Hiányolhatod is még. Valszeg ez egy minden különösebb alap nélküli álhír. Az NKH-nál a Nagy Z. rákérdezett, és senki nem tud semmit.

Ha kiderül hogy kacsa volt, akkor azért nem fognak szólni többet az ügyrõl...

6003 Bajáki Péter 2014-12-11 00:04:09  Előzmény:jocking .: 66933

Osztom a véleményed jocking.
Nem láttam, h. Csikós írt volna konkrét szabályt, rendeletet. Én ezt hiányolom.

6002 jocking . 2014-12-05 21:51:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 66932

De ennek speciel mi értelme van? Egy autót általában nagy tömegben, erre szakosodott gyárak készítenek. Magát az autót (terméket) hozzáértõ mérnökgárda tervezte. A motort, a féket, a kormányt, mindent. Nem azért raktak bele egykörös féket, mert "hát, mi csak ezt a sz@rt tudjuk gyártani, de vidékre jó lesz", hanem azért, mert kiszámolták, hogy az a jármû adottságaihoz megfelelõ, biztonságos. Aki kitalálta ezt a baromságot, az valószínûleg az autógyártás/tervezés szót még csak nem is hallotta soha.

6001 Kacsándi Szabolcs 2014-12-05 21:16:58

Sajnos komolyan gondolják.Amúgy senki sem fogja betartani.Ott tartunk,hogy már nem éri meg OT-ra építeni,mert annyira leszabályoznak mindent,hogy ennyi erõvel papírok nélkül is állhatna a kocsi valamilyen kiállítótérben.

6000 jocking . 2014-12-05 21:08:09  Előzmény: Spityu: 66930

Kihúzott szívatóval körbevenni a parlamentet, és egybõl cseszhetnék a sok éves sikálást. :D

5999  Spityu 2014-12-05 20:50:19  Előzmény:jocking .: 66929

Atyaég... nem tudom, hogy hogyan oszlik el Trabanton belül az OT rendszámok mennyisége az évjárat függvényében, de az biztos, hogy jó részük 40-es korlátozást kapna... hihetetlen. Engem ugyan nem érint, de nagyon remélem, hogy csak összecsapták ezt a szabályozást, és még faragnak rajta. Egyéb esetben tömeglázadás lesz, és [s]vér[/s] fékfolyadék fog folyni. Szerintem nem volna nehéz összeröffenteni egy többszáz autós, össznépi OT-s tüntetést, hogy észbe kapjanak.
Kíváncsi lennék, hány olyan autó okozott balesetet az elmúlt mondjuk 5 évben, ami: OT rendszámos ÉS egykörös fékrendszerû ÉS a fékrendszer meghibásodásából adódott a baleset. De az utolsó feltételt akár ki is vehetjük.

5998 jocking . 2014-12-05 14:02:48

Errõl hallott valaki valamit mostanában? Remek kis közlekedési hatóságunk valamely fõmufti baromarcúja ismét alkotott:
[url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/12/05/csigalassuva_korlatozott_egykoros_fekrendszeru_autok/[/url]

5997 jocking . 2014-11-22 11:21:28  Előzmény: Spityu: 66927

A témában nem rég volt egy érdekes írás a totalcaron, érdemes elolvasni:
[url]http://belsoseg.blog.hu/2014/08/30/a_szobor_valojaban_egy_roncs[/url]

5996  Spityu 2014-11-22 09:44:37  Előzmény:jocking .: 66926

Az elõbbi adatok nem túl pontosak, OT-re csak akkor mehet, amikor már kb. fél éves lesz a mûszaki.

5995 jocking . 2014-11-21 23:26:46  Előzmény: Spityu: 66925

Lehet, hogy nem tartozik rám, de valaki miért viszi el 2 hónappal OT elõtt mûszakira a kocsit annak tudatában, hogy utána 5 évig lesz érvényes? :rolleyes:

5994  Spityu 2014-11-21 18:36:54

Érdeklõdnék, ha adott egy autó, amin van még 22 hónap mûszaki, akkor ha elviszi az illetõ OT vizsgára, nem hosszabbítják meg a mûszakiját, ugye? Csak akkor, ha mégegyszer kiperkálja a mûszaki árát? Azt tudom, hogy nemrég volt egy változás, miszerint 60 napig érvényes az OT-n adott igazolás (vagymi).

5993 Kacsándi Szabolcs 2014-10-27 20:39:23  Előzmény:Érfalvi Henrik: 66922

Nyugodtan vehetsz trabit.Simán átírható.Most vettem apunak egy 80-as kombit kertbejárós,melós autónak.Gond nélkül átírattam.Csak eredetvizsgán nézett az ember,mert nem találta a motorszámot.Meg kellett neki mutatni hol van.Igaz azért ,mert egy 66-os 601-es blokkja lett korábban belerakva.

5992 jocking . 2014-10-23 10:40:59  Előzmény:Érfalvi Henrik: 66922

Nyugodtan lehet venni Trabit most is. Ezt a zöldkártyás dolgot csak a média fújta fel, simán lehet vizsgáztatni katalizátor nélkül is.

Másrészt ha amúgy is OT-snak vennéd, és ezért olyat vennél, ami már OT érett korú, akkor azt:
1: Úgyis szétszeded felújításra, ha nem olyan az állapota, akkor meg tökmindegy, hogy van-e rajta mûszaki (/"zöldkártya").
2: Ha olyat veszel, ami egybõl mehet OT-ra az állapota miatt (bár ez már elég ritka), akkor meg úgyis OT után következik csak a mûszaki, ott meg OT-sként amúgy is olyan engedmények járnak, hogy nem kell semmilyen zöldkártya.

5991 Érfalvi Henrik 2014-10-23 08:39:51

Kedves Trabi barátok,
régóta dédelgetett álmom egy kétütemü trabant vétele hogy megõrizzem, OT vizsgával. Ahogy eddig informálódtam ezt már nem is tehetem meg, a zöldkártya miatt, ill. hogy csak 2020-ig kaptak bizonyos kivételek ( hycomat ha a tulaj mozg.korlátozott és ha 2004 elõtti a tulajviszony )mellett engedélyt az utakon maradni.
Ki tud ebben felvilágosítást adni? Most vennék egy 84 elõttit és azt OT vizsgára vinném.
Vagy vegyek egy 4 ütemüt mert azt nem fogják kitiltani az utakról?

Tök jó lenne ha valaki segítene, úgy érzem hogy emiatt a kétütemû kínálat is megcsppant.
Üdv
Henrik

5990 Muczán Gábor 2014-10-19 10:38:10  Előzmény:Baranyai Gábor: 66920

Én úgy hallottam õ is csak -gyártatta- és hozatta konténerben Kínából. Könnyû fogása volt, és a gumival köszönõ viszonyt sem ápolhatott szintetikus volta okán. Nem csak hogy nem volt méretpontos, hanem sok egyéb más baj is volt vele, számtalan volt a reklamáció, ezért felejtõágra helyezték a viszonteladók.

MG

5989 Baranyai Gábor 2014-10-17 12:50:10  Előzmény: Spityu: 66913

A szürkéket tudtommal a Misselwitz gyártatta, de gond volt a keménységgel, és a méretpontossággal is. Lehet, hogy az elsõ gyártás mostanra elfogyott, és a gondok miatt nem folytatják...de meg kell kérdezni.

5988 Kiss Krisztián 2014-10-05 18:34:19

[url]http://www.ebay.de/itm/Trabant-601-Aus-den-letzten-Produktionen-Sensation-puenktlich-am-03-10-2014-/151430281558?pt=Automobile&hash=item2341f2b956[/url]

5987 Szabó Géza 2014-10-04 09:16:57  Előzmény:Kiss Krisztián: 66912

Ezen az oldalon vant fent szürke szélvédõ gumi: www.waltermisselwitz.de
vagy esetleg az oldiprofilnál kell megkérdezni.

[i](Módosította Geza 2014.10.04. 11:24-kor)[/i]

5986 Kacsándi Szabolcs 2014-10-03 19:50:38  Előzmény:Kiss Krisztián: 66915

Hali!
Ha jól emlékszem,akkor onnan rendeltük mi is.Nem értem,hogy miért nincs most,pár napja néztem át az oldalt,én sem találtam.Lehetséges,hogy csak meg kell említeni nekik,hogy milyen színben kérsz.

5985  Spityu 2014-09-30 14:29:47  Előzmény:Kiss Krisztián: 66915

Pont a hétvégén néztük Szabival, nem nagyon jöttünk rá hirtelen, hogy hogyan is fog állni a gumi a szélvédõ tetejénél. Le is írnám, miket tapasztaltunk:
A 600-as '63-as, vagyis 51 éves. Le kellett szedni a tetõt, óvatosan visszaperemezve különösebb komplikáció nélkül le is jött. Hihetetlen, de a kétféle tömítõ a hermetikusan elzárt helyeken a mai napig rugalmas maradt, és az oldószer illata is párolgott, amikor felemeltük a duroplastot!
A kétféle tömítõ:
- a borítás hátsó pereménél, ahol csavarozva van: a jól ismert szürke, sokáig képlékeny tömítõ, ami a díszléceknél is van a 601-nél (továbbá a hattyúnyak két elsõ sarkánál, tetõdíszléc alatt, durók tetejénél stb.).
- a peremezésnél: gyanta (igen, gyanta) alapú tömítõ, szabályosan ragadt az ujjamhoz.

Elõbbi mai megfelelõje: Mester Karosszéria Akril tömítõ, többször említettük már itt.
Utóbbié (az illatáról egyértelmûen megismertem, de a színe, állaga is stimmel): Loctite 5923.

A tapasztalatok vegyesek. Természetesen voltak komplikációk, de nagyjából már kiforrta magát a gép. Még a fényezõhöz kell visszavinnem, egy-két helyen, sajnos, a szûk garázs miatt levertem szerelés közben a zománcot. Ma is megyek egy kört. :)
[i](Módosította Spityu 2014.09.30. 17:15-kor)[/i]

5984 Kiss Krisztián 2014-09-30 13:48:54  Előzmény: Spityu: 66913

601 eshez van szürke.És ha azzal raknám össze nagyon elcseszném?
Pedig meglestem volna a járgányod,de ami késik nem nyulik... :)
És milyenek a tapasztalatok a 406 km alatt?

5983 Csády Szabolcs 2014-09-30 10:38:04  Előzmény:Kiss Krisztián: 66912

Hali!

Én is innen rendeltem a szürke szettet, csak én 601-eshez.
Meglestem, én se találom.

Nincs esetleg valakinek ilyen új vaj színû feszítõje?
Enyém kicsit közelebbrõl megnézte a magas nyomású mosót és maradandó sérülést szenvedett. Próbáltam hozatni a Gáborral, de csak szürke volt azóta a polcon, az meg nem az igazi. Akár el is cserélném, ha úgy van.

5982  Spityu 2014-09-29 19:17:58  Előzmény:Kiss Krisztián: 66912

Szabi rendelt valahonnan néhány éve. Azt tudom, hogy kintrõl. Esetleg kérdezd meg õt. De ha megkérded Bagort, talán õ is tud mondani forrást.

A hétvégén majdnem meglátogattalak, de aztán kezdett esteledni. Márpedig akkor tele van a levegõ rovarokkal. :D Amúgy már 406km-nél tartok. :)

5981 Kiss Krisztián 2014-09-29 16:57:07

Üdv.Fényezödik a trabim,a pupos :)
Rendelném a gumi motyót a trabantwelt.de oldalról,ám szélvédö gumit nem találok szürkében,vagy rosszul keresem??
Más forrás,esetleg magyarba?Valaki vett már máshonnan ilyet?
A többi cucc ok,csak ezzel vok meglöve....
A segitséget köszi...itt egy link,ahol nem lelem...:

[url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-500-600/Dichtprofile-und-Gummiteile:::28_61.html[/url]

5980  Spityu 2014-09-26 13:14:08

"WHITH" :)

[url]http://gyujtemeny.vatera.hu/egyeb_papirgyujtemeny/nosztalgia_plakat_es_reklam/034_retro_tabla_kep_reklam_trabant_1981439048.html[/url]

5979  Spityu 2014-09-23 10:53:34  Előzmény:Kiss Krisztián: 66909

Ha én ezt tudom... pont aznap mentem egy karikát a 2T-vel Hetvehely - Orfû felé.

5978 Kiss Krisztián 2014-09-23 10:46:45  Előzmény: Spityu: 66908

Nagyon jó családias hangulatu,fözéssel egybekötött gyerekprogramok stb:[url]http://www.sonline.hu/galerialp/70229[/url]
[i](Módosította heggla 2014.09.23. 12:48-kor)[/i]

5977  Spityu 2014-09-22 20:19:51  Előzmény:Kiss Krisztián: 66907

Szuper! Mintha vaterán is láttam volna ilyen kulcstartót egyszer. Hol volt börze? Nádfedeles? Vagy Szilágy?

5976 Kiss Krisztián 2014-09-22 19:12:06

Tegnapi börzérõl vásárfia.. :)
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140922/_j_032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5975 Kalmár Dániel 2014-09-15 08:24:01

Sziasztok!

Nem tud valaki véletlenül felújított 28HB2-es karburátort és/vagy normális áron dolgozó felújító mûhelyt?

Dani

5974 Kiss Krisztián 2014-09-02 20:31:40

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140902/67e6_3_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5973  Spityu 2014-09-01 20:10:39

Lehet valahol kapni gyári új Trabant külsõ visszapillantót? Volt 3 is, de hirtelen egyet sem találok. :/ :D

5972  Spityu 2014-08-25 20:57:56  Előzmény:Bajáki Péter: 66901

Köszi a képeket és az infót, Peti!

A nyomásmérõ nagyon komoly. :)

Az én fogóm is be volt állva (4 éve nem használtam, és nem a legjobb körülmények között volt tárolva), de simán menthetõ volt. A siófoki börzén volt egy árus, nála volt zsír új! Nem hoztam el végül, csak egy féktartály-fõfék gumicsövet. :) Ha jól emlékszem, szerszám volt nála leginkább kirakosgatva... SUPER STEEL villáskulcsok, egyéb IFA jármûvek szerszámai, ilyesmik. Szerintem nem vitte el senki... október 23-án is lesz idéntõl! Szóval... hajrá. :)

Pont Attilának akartam írni szerszámkészlet ügyben, emlékeztem rá, hogy 1-2 éve már beszélgettem itt valakivel róla. De akkor nem kell, úgy tûnik. Igaz, anno azt írta, hogy az õ szintén '84-esében is piros nyelû csavarhúzók vannak (ahogyan a turbina nála is piros, mint nálam!), szóval azokról még szívesen látnék képet.

Az imbuszkulcs elbizonytalanított. Az én készletemben is van egy, de nem tudom eldönteni, hogy gyári lehet-e. Sajnos, a rövid végét kisebbre köszörülte fater, majd megkérdezem, hátha emlékszik rá, hogy eredetileg is a készlethez tartozhatott-e vagy sem.

ABalu készletében furcsák a csõkulcsok. Meg a nagyobbik csavarhúzó nyele is, de nem sok minden látszik a képeken, valóban jó volna egy áttekintõ kép. ;)

A furcsa fogók: külsõ és belsõ zéger gyûrû, csípõ, kombinált és vízpumpa fogó. (Utóbbival persze sosem fogunk vízpumpát. Vagyis de, a nyomás alatt álló csõ(rendszer) alternatív elnevezése a pumpa, ugye).

A szövet szerintem egész jól tisztítható sok-sok mosószerrel, akár foszforsavval megpróbálni... Van egy jó állapotú emelõ szatyrom, de szerintem a szakadozott eredetit fogom felhasználni. :)
[i](Módosította Spityu 2014.08.25. 22:59-kor)[/i]

5971 Keller Mátyás 2014-08-25 11:44:39

Sziasztok!

Tudom, ez nem az apróhirdetõs felület, de annyira égetõ a probléma, hogy szerencsét próbálok itt is: P50-es hátsó sárvédõket keresek égre-földre. Ami nekem van, sajnos nem használható. Mondhatni SOS. nincs valakinél elfekvõben? Balos-jobbos.

Köszönöm elõre is!

5970 Bajáki Péter 2014-08-24 23:41:54

Szerszámkészlet folytatás:

Palásti Attila '89-esében ezek vannak:

[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/25/aad73b0f3cb916a4.jpg[/imgw]

[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/25/a3f7eae261bc771e.jpg[/imgw]

-------

Jártam egyszer bontóban. Egy 1,1-esben benne volt a szerszámkészlet egy része, de a tartója tiszta rozsda volt, a kombináltfogó pedig összeállt, összerozsdásodott. Hagytam a fenébe. Kérdés: ki lehet-e ebbõl az anyagból hozni a rozsdát, illetve életre lehet-e kelteni a kombinált fogót? ... szóval elpazaroltam-e a cuccot?

5969 Bajáki Péter 2014-08-24 23:28:14

Szuper a részletes leírás! Köszönjük szépen.

ABalu '84-esének korábban lefotóztam a gyári szerszámkészletét. Sajnos nincs kiterítve, de ha találkozom vele, akkor lefotózom újra.

Érdekes, h. szövet a tartója.
[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/25/P1160455.jpg[/imgw]

A legtutibb szerkezet mégis ez a tollra hasonlító nyomásmérõ szerkezet. Úgy mûködik, hogy rádugod a szelepre, s kinyomja magából a belsejét, s leolvasod a mért értéket. Aztán lerázod, mint a lázmérõt.

[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/25/59eb35a088a3fc45.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.kephost.com/images/2014/08/25/P1160456.jpg[/imgw]

Azzal a nagy, háromcsatos Trabant szeszámostáskával valahol én találkoztam, csak nem tudom, hogy hol. Ez lehetett interneten, ismerõsnél, de lomtalanításkor is. Néztem is, hogy mi a fészkes fenének van rajta három (rozsdás) csat, miért lehet úgy széthajtani, és miért van olyan hülye alakja. Nem hoztam el. ... Banyek, csak lomtalanításkor volt az utcában! Óóó, a francba! ...de nem volt ám rajta, hogy Trabant, nyugi. Na, de akkor is kár érte. :-(

Ami érdekes ezen felül: a szerszámok.
[img]http://www.trabime.cz/vase_vozy/id_730/1195818486.JPG[/img]
Apunak vannak ilyen fura fogói a sufniban, amik nem jók semmire, de legalább vannak. (most már tudom, honnan van.)

Meg olyan fekete csavarhúzója is van. Meg az a kis piros is. ...hogy mik ki nem derülnek! :-)
[img]http://www.trabime.cz/vase_vozy/id_730/1195818461.JPG[/img]

... egyébként akinek van gyári Trabi szerszámkészlete, szóljon, mert a '81-eshez nem volt meg a sajátja. Köszönöm.

[i](Módosította BajakiPeter 2014.08.25. 01:33-kor)[/i]

5968  Spityu 2014-08-23 19:34:46

Ma rendbe raktam a gyári szerszámokat. A csavarhúzókat leszámítva mindenen voltak rozsdafoltok (vegyes elõrehaladottsággal), így elõször is foszforsavas kezelést kaptak. A fogó csak ennyit, majd olajozást, és a gyárit utánzó gyatra mázolást a nyélen.
A villáskulcsok, csõkulcsok és a stift viszont feketítést kapott. A neten nagyon sok információt találni erre vonatkozóan, többféle módszer van rá, én a lenolajos feketítést választottam. Az összes módszerben van egy közös: egyik sem mûködött egy az egyben, kis csiszolást igényelt a folyamat; a különbözõ szerszámok különbözõ eljárást igényeltek.
Hozzávalók:
- 3dl lenolaj (1500Ft/l),
- magas, vékony pohár (magasság >= stift hossz fele) a lenoljanak,
- gázláng (gáztûzhely legnagyobb rózsája),
- 1-2 méter vékonyabb drót (0.5mm pl.),
- elõzõleg fémtisztára pucolt kezelendõ szerszámok,
- fogó, rongy (gyapjú, a mûszálas nagyon nem jó).
Jól jön:
- 75%-os foszforsav (1000Ft/l) (annak hiányában Cillit, RO-55, ilyesmi),
- szemcsés NaOH (1000Ft/kg) vagy hidegzsíroldó (elõbbi olcsó, fel kell oldani(hõfejlõdés!), utóbbi egybõl fújható, de drága)
- GUMIKESZTYÛ! (a fenti anyagok, de fõként a NaOH, pikk-pakk leoldják a bõrt az ujjakról), szemvédelem
- dörzsis szivacs.

Villáskulcsok: a két végükre kötöttem egy-egy kb. 40cm-es drótot úgy, hogy ne tudjon elcsúszni (belehurkoltam a villát is), ügyelve arra, hogy a drót ne maszkolja ki a kulcsot. A gáz fölött elkezdtem hevíteni, úgy, hogy a drótnál fogva tartottam a kulcsot. Elõször a villáknál kínáltam meg a lánggal, majd a száránál is. Néha félrehúztam 10mp-re (kulcsonként 4-5 alkalommal), hogy mindenütt egyenletes legyen a hõmérséklet. A gáz fölött folyamatosan mozgatva egészen addig hevítettem a kulcsot, mígnem besötétedett a felülete (sötétkék-fekete színûre). Ekkor fogtam, belemártottam az olajjal teli pohárba, de csak egy pillanatra, majd kivettem és belemártottam a másik végét is, ahol addig még nem kapott olajat. Ezután félre akasztottam, majd miután kihûlt, lebontottam a drótot, és eltörölgettem ronggyal. (A pohárba mártást érdemes hidegen és olaj nélkül gyakorolgatni, marionettesek elõnyben :))

Csõkulcsok, stift: a villáskulcsokhoz hasonlóan ezeket is felkötöztem. A 13/17-es csõkulcsnál a két furatba ment a drót, a gyertyakulcsnál pedig hosszában + a furatnál megfogatva, hogy ne csúszkáljon. A stiftnél duplán tekerve a drótot sikerült elkerülni a kicsúszást (szerencsére nem maradt nyoma a drótnak). Többszöri próbálkozást követõen be kellett látnom, hogy a villáskulcsoknál alkalmazott módszer nem vezet megfelelõ eredményre.
1. Ezeket a szerszámokat nagyon nehéz egyenletesen sötétre melegíteni.
2. A sötétre futtatási hõmérsékleten nem igazán reagálnak úgy a lenolajjal, ahogyan a villáskulcsok tették.
Emiatt a módszer a következõ: amennyire csak lehet, egyenletesen, de minél magasabb hõmérsékletûre hevítsük (na azért nem vörösizzásig) õket. A villáskulcsoknál ugyebár a sötét szakasznál abbahagytuk a hevítést, itt viszont a következõ, nagyon hamar bekövetkezõ szakaszig kell folytatni, úgy, hogy mindenütt eltûnjön a sötét futtatási szín, és lehetõleg egyenletes hõmérsékletû legyen a szerszám mindenütt. Ezután ugyanúgy járunk el, ahogy a villáskulcsoknál: gyors merítés, levegõn hûtés, bontás, törölgetés.

Megjegyzés: elõfordulhat, hogy újra kell kezdeni az egészet, és újra el kell mosni fémtisztára az adott szerszámot. Továbbá az is elõfordulhat, hogy amíg hûl az adott tárgy, kissé rákocsonyásodik az olaj. Utóbbihoz a nátrium-hirdoxid tökéletes. Elõzöhöz pedig a foszforsav (miután lemarattuk nátrium-hidroxiddal az esetleges vastagabb zsírfoltokat).

Az alábbi videó jól szemlélteti a kékre futtatást, illetve azt is, hogy milyen hamar eljön a következõ szakasz, amikor elhalványodik a kékes szín (ezt meg is említi a szerzõ). Nem is lett tökéletes a végeredmény. Itt egyébként az olajban hagyja kihûlni, a fenti esetekben nem hozott kellõ eredményt, ahogyan azt korábban már írtam.

[url]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=N3jt-73JfEE#t=263[/url]

A mai termés:

[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/23/Kep005.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2014/08/23/Kep007.jpg[/imgw]

[i](Módosította Spityu 2014.08.23. 21:47-kor)[/i]

5967  Spityu 2014-08-19 19:04:10

Köszi!

Akkor a két hézagmérõt kell megkeresnem, az lehet, hogy bent van egy másik tatyóban.

Ez a komolyabb szerszámkészlet nagyon durva. :) Szerintem ezt csak utólag lehetett megvásárolni (vagy a de Luxe-hoz adták?) Sosem értettem, hogy miért ilyen fura a kialakítása a toknak, de most már tudom:
[imgw]http://www.trabime.cz/vase_vozy/id_730/1197273283.JPG[/imgw]

4-5 éve tudtam volna venni egy hiánytalant, de aztán hagytam... mondván, hogy úgysem gyári.
Azonban a Smalcalda felirat a gyári készletben lévõ csavarhúzó nyelén is olvasható, szóval mégis van köze hozzá... kicsit már bánom, hogy nem vettem meg anno.

5966 Szabó Géza 2014-08-19 18:52:24  Előzmény: Spityu: 66895

[url]http://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=57&page_number=6#Handwerkzeugtasche%20f%C3%BCr%20PKW%20Trabant[/url]
[url]http://www.trabime.cz/okno.php?cesta=vase_vozy/id_730&id=17076[/url]

[url]http://www.trabime.cz/okno.php?id=17076&cesta=vase_vozy/id_730[/url]
[i](Módosította Geza 2014.08.19. 20:53-kor)[/i]

5965 Szabó Géza 2014-08-19 18:41:09  Előzmény: Spityu: 66895

Alkatrészkatalogusban benne szokott lenni. pl ez 1980as katalógusból van:
[url]http://trabitechnik.com/index.php?page=62&cat=37&sub=56&language_id=0[/url]

5964  Spityu 2014-08-19 18:16:58

Egyéb kérdés. Mik találhatóak a Trabant szerszámostáskájában eredetileg ('84-ben)? Próbáltam keresgélni német oldalakon, de nem nagyon találtam infót róla. Sõt, nagyon kevés dolgot találtam a neten... apróhirdetési oldalakon sem látni olyan hirdetéseket, amikben ilyen készletet árulnának. Meg úgy általában, kevés kocsiban láttam az emelõn és az elakadást jelzõ háromszögön kívül mást(igaz, utóbbi nem gyári).
Amit az enyémben találtam:
- 13/17-es csõkulcs,
- gyertya csõkulcs,
- stift a fentiekhez,
- feketére festett nyelû kombinált fogó,
- egy kisebb és egy nagyobb piros nyelû lapos csavarhúzó (kb. 3mm és 8mm)
- 9-11, 10-13, 13-17-es villáskulcs

Ami pluszban volt: 5-ös körüli imbusz, 2 db PRECIZIOS villáskulcs, 1 db MSZ kulcs

Amit hiányolok: hézagmérõk (0.4mm, 0.6mm)

Van valakinek esetleg korrekt listája, esetleg fényképe egy hasonló évjáratú készletrõl? Köszi elõre is! :)

[i](Módosította Spityu 2014.08.19. 20:17-kor)[/i]

5963  Spityu 2014-08-07 21:11:19

Tudom, már sokszor kérdeztem, de néha olyan sûrûn változnak a jogszabályok, hogy mire az ember végére ér a Magyar Közlönynek, már veheti is a kezébe az újat.

A kérdés/helyzet: elveszett a forgalmija a kocsinak, ami amúgy betelt már, nem fér bele több mûszaki. Ezt bejelentem, elmegyek lemûszakiztatni (merthogy lejárt), de a forgalmi nem az én nevemre szól. A törzskönyv nincs kéznél.

Jól sejtem, 6500Ft az illeték (forgalmi + matrica)? Továbbá kell írnom egy meghatlamázást a tulajdonossal:
- mûszakihoz,
- okmányirodai ügyintézéshez.

Az új forgalmihoz nem kell a törzskönyv, ugye? Viszont kell: biztosításról papír, mûszaki adatlap (a vizsga dokumentuma). Amúgy elsõ tulaj, megengedõ CH értékek vonatkoznak a kocsira.

5962 Tóth Ádám 2014-08-07 18:37:10  Előzmény:Pápai László: 66889

Hát igen valószínûleg egy szakember legombolna tõle annyit hogy csupán csak az árajánlat hallatán azt mondaná köszönöm de akkor inkább még álljon 28 évet tovább.

5961  Spityu 2014-08-06 20:22:31  Előzmény:jocking .: 66891

A végsõ megoldás az lesz, de még azért turkálok utána, hátha akad.

5960 jocking . 2014-08-06 20:17:46  Előzmény: Spityu: 66890

Hát, ha lehet is kapni, akkor biztos nem trabihoz árulják, csak véletlenül pont úgy néz ki, mint ez anno. Sajna nem tudok ilyesmirõl, de nem lehetne kivágni valami vékony piros anyagból?

5959  Spityu 2014-08-06 19:02:37

Üdv!

Nem tudja valaki, hogy lehet-e valahol kapni a motortakaró patentjei alá való piros mûanyag karikát? 7db-ra volna szükségem, mert egyet sem találok. :(

Ez alá:
[img]http://www.baro-ker.hu/images/tr%20motorkabatpatent.JPG[/img]

5958 Pápai László 2014-08-05 06:32:48  Előzmény:Tóth Ádám: 66887

épp errõl beszélek én is...Illetve ha szakemberre bízza(mert ugye ilyet csak szakemberre szabad bízni), akkor ez a manõver hány munkaórába kerül? És az mennyibe? sztem evvel jelentõsen elmegy a kedve az egésztõl...node valóban neki kell eldöntenie,mennyit szán rá...