Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6240 jocking . 2017-04-02 17:44:39  Előzmény: Spityu: 79584

Hogy "lesz vele munka", arra azért számítottam, de innentől ez már nem az én saram lesz, hanem a lakatosé. Részemről én megtettem, amit tudtam azért, hogy minél jobban megkönnyítsem a munkáját, innentől már "csak" a lemezek hajlítgatása és behegesztése jön. :)

Btw, új durót még van esély beszerezni valahonnan normális áron, vagy csak a bontott van, mint lehetőség? A két első még elmegy, de az egyik hátsón látszik, hogy párszor már volt levéve (alul és az ívben ki vannak repedve a furatok), a másikat meg sikerült elrepeszteni leszedéskor. :S

6239 jocking . 2017-04-02 17:37:58  Előzmény: Spityu: 79584

Közben újabb ápdét. Az alánézés még nem volt meg, de amennyi látszik a hattyúnyak környékéből, én azt sem zárnám ki, hogy azt is cserélni kell... :S Pláne, ha a két első emelési pont már a hattyúnyak része, és nem a küszöbé.

6238  Spityu 2017-04-02 15:32:55

Hasonló állapotú volt az enyém is. Temetni nem temetném, de azért lesz vele munka. Nálam az akksinál nem volt gond, de az előtte lévő toronynál igen. A lökhárítótartók ennyire nem voltak eldőlve, foltozni kellett. 1 ívhez nem kellett nyúlni, 1-nél a két végét kellett javítani, 2-nél pedig komplett ív (csak ív, nem féldoblemez) A padlólemezem nem rohadt, de a két hátsó küszöbvég oldalról, kívülről igen. Nálam csak a B oszlop mögött volt eldőlve a padlólemez pereme. A hátsó lámpatartó szalag mindkettő cserés volt. + 1-2 kisebb-nagyobb foltozgatás, varrogatás volt még. BE elefántfül csere.

6237 jocking . 2017-04-01 18:56:13

Na, levetkőztettük a gépezet. Pár disznóságot azért még sikerült találni az eddigiek mellé. Pl. a tűzfal vízszintes része az akkutartó mellett, vagy az A oszlop tövénél 2 oldalt a merevítés, amiknek az oldala kissé hiányos, így ott most belátni a hattyúnyakba... Az első lökhárító tartó meg nem is annyira rossz, hisz nem rozsdás, hanem konkrétan nincs. :p
Holnap jön a fékcső lebontás és az aknából alánézés.
(A véleményekre továbbra is számítok. :) )

6236  Spityu 2017-03-29 21:20:33  Előzmény:jocking .: 79572

Régi, szép idők! 2010 októbere. Akkor én is készítettem egy-egy ilyen képet. :)

6235 Kacsándi Szabolcs 2017-03-26 20:38:54  Előzmény:jocking .: 79572

Bízd a lakatosra a merevítést.Nem biztos,hogy örülne ,ha mindenféle vasat odahegesztenél neki.Valószínű még útban is lenne .Lesz elég dolgod a szereléssel,hogy megfelelően előkészítsd a lakatos munkára.

6234 jocking . 2017-03-26 17:44:45

Na, a mai nap se unatkozással telt.
Viszont lenne egy kérdésem is. Linkeltem az állapotról már kétszer, így látni lehetett, hogy pl. a küszöbök milyen állapotban vannak. Arra gondoltam, hogy az ajtók levétele után hegesztek valami segédkeretet, ami behelyezhető az ajtók helyére, és összekötném vele a két ajtónyílást is. Érdemes ilyesmit csinálni, vagy majd a lakatos merevít, ha úgy látja, hogy kell?

6233 jocking . 2017-03-25 18:39:09

Hazajött. :)
http://jocking.dumanet.hu/?p=802

6232 Kacsándi Szabolcs 2017-03-20 20:51:26  Előzmény: Spityu: 79562

Kimaradt az alsó hajtókar szem két oldalán elhelyezett házagoló alátét,aminek csillag alakja van.Keskenyebb a hajtókar alul.Amiben ez nincs az biztos nem P60-ba való.

6231 Harcsás Sándor 2017-03-19 09:49:32  Előzmény: Spityu: 79562

Köszönöm a részletes leírást.Segített eldönteni a kérdéses bontott főtengely értékét.

6230  Spityu 2017-03-18 23:24:23  Előzmény:Harcsás Sándor: 79561

Gyári esetében:
- bronzperselyes felül,
- 18 mm átmérőjű a dugattyúcsapszeg (de lehet, hogy már 20, ezt hirtelen nem tudom pontosan),
- 47 mm átmérőjű alul a hajtókar, kívül mérve,
- alul kosárral vezetett, egysoros tűgörgő van csapágyként, vékonyabb, mint a későbbi kétsoros esetében,
- szimmeringes természetesen,
- a csapágyak külső gyűrűin kis kivágások vannak a blokkban lévő olajozó furatok miatt, amit később, sajnos, elhagytak,
- nem 100%, de a külső sonkákon is csavarozva van a súly a hajtókar felől (ahogy a későbbieknél a belső sonkáknál, végig),
- a középső, két félből álló, alumíniumból készült labirintszerűségből egy stift áll ki (ez elmarad, majd az új típusú - labirintos - főtengelynél újra visszajön),

Felújítottnál: bizonyos dolgok változhatnak, attól függően, hogy éppen hogyan tudták összevariálni a cseredarabokat. De tudomásom szerint az alsó hajtókar szem biztosan 47 mm-es kell, hogy legyen, mert csak az fért el a blokkban. Persze, a blokkot után lehet munkálni, hogy elférjen a 49 mm-es is, a Hogyan tovább? című könyv említést tesz erről, amikor megjelent az újabb fajta főtengely a 60-as évek közepén, 601-nél. Ki tudja, lehet, hogy annak idején sok P60-as motort szintén utánmunkáltak, és akkor már beletették az új főtengelyt.

6229 Harcsás Sándor 2017-03-18 19:39:03

Üdv mindenkinek!
Segítség kellene. A P60-as főtengelyt milyen paraméterekből vagy jellemzőkből lehet felismerni?

6228  Spityu 2017-03-16 20:39:17  Előzmény:jocking .: 79557

Ívekből szintén találni néha gyári javító elemeket. De inkább utángyártottat lehet kapni a boltokban. Alakítást igényelnek, eléggé trágyák. Magának a peremnek a hajlítása az, ami eltér a gyáritól. Még az első tornyokat nézd meg jól. Bár úgy rémlik, az inkább a korai évjáratokon dőlt el a dupla lemezelés miatt. A későbbieknél már jobban összedolgozták alakra a két réteget, csak akkor már a rosszabb minőségű acéllemezből gyártottak, ami sokkal hajlamosabb a korrózióra.
Tudok jó lakatost, 4 hozzászólással lejjebb, de úgysem fogja elvállalni, legalábbis remélem. :D Mert a púposra kell az idő. Apropó, az a kasztni valami hihetetlen minőségű acélból készült. Az egyik íven pl. volt egy átrohadás, de közvetlenül mellette, ahol szintén rozsdás volt, teljesen acélos hangja volt a lemeznek. Nem mint a 4T-men, aminél ha egy helyen átrohadt, akkor fél méterrel arrébb is garantáltan be tudtam nyomni ujjal a "lemezt". El kell fogadnunk a tényt, hogy azért a végére sok tekintetben romlott a Trabant minősége, hiába volt ugyanúgy tervgazdaság akkor is.

6227 jocking . 2017-03-16 19:27:23  Előzmény: Spityu: 79556

A felső küszöb csodával határos módon jónak tűnik mindkét oldalon. A doblemezek külső pereme (ahol a ív felfogató "sárfogó" perem van) is tuti xar, de ez nyílt titok volt. A doblemez széle a legkisebb gond, ha rossz, az nem teherviselő elem. Szerencsére hátfalat és csomagtér padlót lehet kapni, így alkatrészellátási gond nincs, már csak egy kihívásokra vevő lakatost kell találni. :)

6226  Spityu 2017-03-16 19:09:47  Előzmény:jocking .: 79555

Na, ez a nap is eljött. :)

Első ránézésre két alsó küszöb. A felső küszöböket nem nyomogattad meg? Az ülés mögötti folt nem ismeretlen számomra (4T-ből), ezzel együtt járhat a felső küszöb elrohadása is. Az alsó lebontásakor szemügyre kell venni azokat is alaposan. A hattyúnyak szélei is korrodáltnak tűnnek, jól be kellene oda is nézni. Az első lökhárító tartóból lehet utángyártottat kapni, néha gyárit is ki lehet fogni. Ami még rohadásra hajlamos hely, az alul az első duroplast hátulja és a hátsó duroplast eleje. Ahol oda van csavarozva az elem. Ott még jöhetnek elő meglepetések. No meg persze az íveknél. Húzkodd meg kifelé a duroplastokat az íveknél, vagy próbáld meg megemelni a kocsit. Ha recseg, akkor ott is kárieszes. Összességében szerintem abszolút menthető, de 1. van vele munka, 2. készülj fel a még nem látható problémákra. Feltáráskor az üregeket próbáld meg jól kisöpörni. A végén meg valamivel kifújni. Én a trafóolajra szavazok.

6225 jocking . 2017-03-16 18:17:24

Lassan beindul a 2T veteránosítási projekt. Csináltam pár képet egy előzetes állapotfelmérést követően.
http://jocking.dumanet.hu/?p=764
Az ilyen téren tapasztaltabbaktól kérdem: mennyire tűnik vészesnek a helyzet?

6224 Kacsándi Szabolcs 2017-03-02 22:37:36  Előzmény:Pete Sándor : 79541

Érdemes lett volna hazamenteni,manapság sokat érne.

6223 Pete Sándor  2017-03-02 11:00:52  Előzmény: Spityu: 79480

6215 koment képei régi szép idők 87 Ben ilyen es ehhez hasonló képekkel volt tele a tan műhelyünk

6222 Matkó Ádám 2017-02-20 22:57:22  Előzmény:Támba Csaba: 79515

Nagyon szép a kis ifa!Simsonos szívem megdobbant!

6221 Támba Csaba 2017-02-20 20:19:05  Előzmény: Spityu: 79516

Majd írok a srácnak, láttam van email-címe.

6220 Támba Csaba 2017-02-20 19:56:41  Előzmény: Spityu: 79517

Öregszel ez kétségtelen :o)

A sárga tengeralattjáró Tiberius doktor úré én csak gatyába ráztam.

6219  Spityu 2017-02-20 19:06:28  Előzmény:Támba Csaba: 79515

Elqrtam!!!!! Természetesen azt akartam írni, hogy szép, magyarisztáni, girbe-gurba, megsüllyedt díszburkolat!

6218  Spityu 2017-02-20 18:46:03  Előzmény:Támba Csaba: 79515

A kismacska, aki mindig visszatér! Remélem, a kép Nyíregyházán készült, és a rajta látható motorkerékpár tulajdonosa nagyon hasonlít Kabir Bedire!
Egyéb, négykerekű projekt az elmúlt időszakban nem volt? Barkács szakkörben január 22-én volt egy DKW-s kérdés. Esetleg nem tudsz segíteni?

6217 Támba Csaba 2017-02-20 15:42:45

Miaaaaúúúúúúúúúúúúúúú!

Üdv nektek!
De rég jártam erre...gondoltam "hozok" valamit :o)

6216 Bencze Robi 2017-02-18 16:21:52  Előzmény: Spityu: 79480

Gratulálok!
neeem, nincs irigység most.... :D :D :D :P

6215  Spityu 2017-02-14 22:26:32

A hét termése (részlet): garázsdekor. :)
A legnagyobb szám, aminek az általános létezéséről sem tudtam eddig, az a 28HB4-1-es karbi plakát. És hogy kitől van? Franz Galle unokájától. Hi-he-tet-len. :)

6214  Spityu 2017-02-11 23:01:55  Előzmény:Bencze Robi: 79450

Szerintem tök jó! Ha nem esik ki, akkor végül is a Type 2 is megteszi az ugyanolyan fejkiképzése miatt.

6213  Spityu 2017-02-11 23:00:21  Előzmény:Po. Balázs: 79447

Szia! Valamelyik nap láttam egy hirdetést. Az egész foncsor alu volt. Nem tudom, mennyire gyári, nekem ez valahogy kimaradt. Persze, simán lehet, hogy az. A trabant-original.de-s képen ami van szerintem az szimplán alu keretes. Ill. az új, műanyag alapú, belülről krómgőzölt.

6212 Po. Balázs 2017-02-11 17:26:24  Előzmény:Bencze Robi: 79452

Köszönöm! :)

6211 Bencze Robi 2017-02-11 15:46:36  Előzmény:Po. Balázs: 79447

szia!
trabant-original.de ;)

6210 Bencze Robi 2017-02-11 15:30:46

ja, és utólag néztem, a Type 3 formája jobban közelített volna az általad leskicceltéhez, de ebből most van egy marékkal :D

6209 Bencze Robi 2017-02-11 15:23:25  Előzmény: Spityu: 79442

na megvannak...ennyit műanyag dugóval még nem foglalkoztam :D

Múlthéten elfelejtettem hazahozni őket, úgyhogy most jutottam ide csak. Rámértem a lökhárító furataira, D8,6-8,7 körül voltak, szóval becsusszan és bennmarad, kiesni nem fog :)
Úgyhogy ha szeretne valaki, akkor essentracomponents.hu, cikkszám: 055008500003

6208 Po. Balázs 2017-02-11 10:57:33

Sziasztok, ismét tanulni vágyom tőletek :)
Alumínium házas első indexel szereltek Trabit? Ha igen, mikori évjáratot? Előre is köszönöm!

6207  Spityu 2017-02-03 22:55:33  Előzmény:Bencze Robi: 79441

Van esetleg kép a konkrét példányokról? Vagy még úton van?

6206 Bencze Robi 2017-01-31 11:05:46  Előzmény: Spityu: 79438

Köszi! :)

Szerintem találtam olyat ami jó lehet, rendeltem mintát, majd kipróbálom, illetve be...

Ha D8-as a furat a lökösön, akkor ebből a műanyagból a D8,5 dugó jól benn fog maradni szerintem, és egy kicsit domború is a felülete, ahogy a képen is látszik.

Ja és a rajz szerint a Type 2-ről van most szó.

6205  Spityu 2017-01-30 19:26:56  Előzmény:Bencze Robi: 79434

Na szóval, lemértem egy pótdugót. A fej, ami látszik, az a teteje a rajzon. A legnagyobb átmérője valamivel 12 mm alatt van. Egy kicsit lejt a kerülete, de ívesebben, mint a rajzon. Kb. a lökhárító furattal megegyező átmérőjű a fej sík része. A lökhárító furatnál kb. 8.3 mm-es a nyaka. A kieséstől védő perem 9.3 mm. A teljes hossz kb. 8.8 mm. Ledugózandó anyagvastagságnak kb. 2 mm hely van.
Nem tudom megállapítani, hogy gyári-e vagy sem, annyira hasonlít a karosszéria többi helyén lévő dugókhoz. Trabantweltről származik, de nem egyezik kinézetre, azzal, ami most látható a webáruházban. Az sokkal nemgyáribbnak tűnik.

6204  Spityu 2017-01-30 17:25:27  Előzmény:Bencze Robi: 79434

Azt hiszem, 6-os a furat a lökösben. Azt nem tudom lemérni, mert be van dugózva. :D De vannak pótdugók, azokat lemérem, ha otthon leszek.

6203 Bencze Robi 2017-01-30 15:22:02

Sziasztok!

A 2T lökhárítóba ('80-as évek) való pici műanyag dugók méreteit valaki le tudná mérni esetleg?
Otthon vannak az autók, és nem bírom kivárni a hétvégét... :)

Köszi előre is!

6202 Kacsándi Szabolcs 2017-01-22 18:09:06  Előzmény:Po. Balázs: 79425

1976 körül változott gömbölyű profilra.

6201 Po. Balázs 2017-01-20 07:55:09  Előzmény:Matkó Ádám: 79403

Köszönöm a képet. Most már mindent értek :)
Évjárat szerint elkülöníthető melyiket mikor szerelték?

6200 Matkó Ádám 2017-01-15 23:17:27  Előzmény:Po. Balázs: 79394

Szia,lökös kérdésben helyes a sorrend.Én sem tudtam sokáig,mi a külöbség a csúcsos,meg a púpos között,majdnem egyformák.Lefotóztam,nekem a púpos(íves) van,a csúcsos így oldalról nézve ehhez képest hegyes.

6199 Po. Balázs 2017-01-14 08:11:15

Köszönöm!

6198  Spityu 2017-01-13 20:24:27  Előzmény:Po. Balázs: 79392

Szerintem az a sima csúcsos akar lenni (a csúcsos íves). Tudomásom szerint az alábbiak voltak 601-nél, időrendi sorrendben:
- csúcsos, 3 részes,
- csúcsos,
- íves,
- kocka, műanyag végű

De majd kijavít talán valaki, ha nem így volt. Ami még biztos, az az, hogy 1980-tól van az utolsó.

6197 Po. Balázs 2017-01-13 17:10:26

Sziasztok!
Segitseget szeretnék kérni. Eddig úgy tudtam 601 íves lökhárító volt a sima ives és az aminél a vegeknel 'toldás" van.
Most láttam egy hirdetés hogy sima ívest cserélnek csúcsos ivesre.. Miben tér el a sima a csúcsos lökhárítótol és mikor szereltek őket?
Előre is köszönöm.

6196  Spityu 2017-01-07 10:29:29  Előzmény:Piret Endre: 79314

Köszi! Sajna a GG-s elkerült Pécsről. :( De legalább itthon maradt és szoborként fog szolgálni a továbbiakban is. :)

6195 Piret Endre 2016-11-22 19:39:25  Előzmény: Spityu: 79313

Hú, de fiatalok :-)
És gyönyörűek mindketten.

6194  Spityu 2016-11-20 18:08:18

Öcsi és bátyó tegnap egy kicsit pózolt. :)

Összéletkor: 60 év. Összfutás: 10 ezer kilométer. :)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s_4137km_gyari_allapot-10820703

6193 Po. Balázs 2016-11-13 11:03:31  Előzmény: Spityu: 79308

Faceon kapott infók alapjalán volt több műhely ahol építettek be ilyen motorokat. Egy képet találtam de az pl nem a nagy szériát csináló műhelyből való. Ennél maradt a tank a helyén.

6192  Spityu 2016-11-10 21:33:02  Előzmény:Po. Balázs: 79307

Nekem halványan rémlik egy használtautós hirdetés, úgy 5 éve lehetett fent. Fehér Trabi volt, alapvetően 2T karosszériával. Az első tornyok voltak leginkább átdolgozva a karosszérián. Meg nyilván hűtés stb. A tankra már nem emlékszem, hol volt. Emlékszem, külön hangsúlyozta a hirdető, hogy teljesen papíros meg minden. Szerintem az egy ilyen kocsi volt. Sajnos többet nem tudok. Ha esetleg találsz valamit, kérlek, oszd meg velünk!

6191 Po. Balázs 2016-11-09 19:37:58

Sziasztok!

Ifjúkori emlékeim szerint, 1985-ben készült 1000 db 543 ccm.es, háromhengeres, négyütemű Suzuki motoros 601-es Trabant.
Egy magyar mérnök tervezte a beépítést. Emlékszem, akkoriban láttam a TV-ben több riportot is a legyártott autókról, boldog tulajdonosok beszámolóival :).
Ezen autókról keresek információkat, képeket, cikkeket, stb.

Előre is köszönöm a segítségeteket!
Balázs