Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6249 Piret Endre 2017-04-04 22:43:33  Előzmény:jocking .: 79594

Én egyértelműen ezt használtam ragasztónak, valamiért a fehér volt szimpatikus:
https://eshop.wurth.hu/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/3132-B1-Site/hu_HU/-/HUF/ViewOfferDetail-DetailBySKU?SKU=08901001&SupplierID=WuerthGroup-Wuerth&CategoryID=xBIKD92emn8AAAFENSx9f_Xi

Maradt is belőle egy bontatlan darab, elvileg még nem nagyon járt le a szavatossága, szívesen felajánlom mintának vagy pl ajtókon tesztelni annak, akit érdekel.

6248 jocking . 2017-04-04 22:22:23  Előzmény: Spityu: 79593

Nem vettem rábeszélésnek. :) Ezek alapján viszont a lényeg az, hogy az íveknél és az oldalsó részeken használt ragasztó poliuretán alapú "nem gagyi" legyen (bár gagyit amúgy sem szándékoztam venni).
Trafóolajat közben én is találtam, rendes flakonos kivitelt, 10 literes kiszerelésben. Nem is túl vészes, 1000 Ft literje. Kár, hogy nincs a villamos műveknél ismerős, onnan biztos lenne olcsóbban is... :D

6247  Spityu 2017-04-04 20:56:38  Előzmény:jocking .: 79591

Először is, kis helyesbítés, ezt írtam: "PU, ahol volt". Így kell érteni: PU, ahol gyárilag is volt ragasztó, az a csontkemény.

"Eddig én mindenhol azt hallottam, hogy duró felrakáshoz "Sikaflex" kell" Tisztázzuk, nincs olyan, hogy kell. :) Én sem rábeszélni akarlak a Würth-ösre, vagy bármelyikre. Ha Sikából lett volna ezerért, ami a terméklap alapján jónak tűnt volna, azt vettem volna meg. Noname, ismeretlent azért nem vettem volna. Egy valamit viszont kategorikusan, vitán felül ki merek jelenteni: az ecetsavbázisú szilo felejtős, de ezzel szerintem nem mondtam újat.

Én Würth-öst használtam, szürkét. Nem tudtam "szerezni", így vaterán vettem 1000-ért a hatot (6000-ért összesen). Az eladó valószínűleg "szerezte". :)
Kismillió féle Sika van. Meg más gyártmányú is, persze. Korábban valaki itt írta, hogy van lassabban (vagy pont, hogy gyorsabban???) kötő változat is, és azt hiszem, pont a Würth-ösből (is). Őszintén szólva, nem sok félével dolgoztam. Csak ezzel, meg "Car System" fantázianevűvel (fekete, 4T-nél maszatoltam vele, nem rossz). https://eshop.wurth.hu/Termek-kategoriak/Szerkezeti-ragaszto/313230050411.cyid/3132.cgid/hu/HU/HUF/ Ha jól látom, normál és Fast van. De a normálok közül nem tudom, melyik az, amelyiket használtam, más volt a csomagolás. Szerintem ez volt az: https://eshop.wurth.hu/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/3132-B1-Site/hu_HU/-/HUF/ViewCatalog-Browse?CatalogCategoryRef=31323005041106%40WuerthGroup-Wuerth-3132&SelectedFilterAttribut=%255B%255D&CatalogCategoryID=xBIKD92emn8AAAFENSx9f_Xi

Nyugodtan ajánlom, ha esetleg bizonytalan vagy, vegyél egyet, ami tetszik és próbáld ki (valamin). Amúgy sem árt ismerkedni az anyaggal. Néhány napon belül érdemes felhasználni, mert simán beszárad, hiába tekered be jól szigszalaggal, nem olyan, mint az akril vagy a szilo (főleg a folyékonyabb).

Bőrszegecs. Szerintem olvass vissza, próbálj meg keresni (nem is tudom, ez az új felület tud-e ilyet...). Veterán / Trabant / Barkács topikban az utóbbi egy évben szerintem részletesen leírtam. Röviden: ha van gyári, akkor is vegyél jelenkori gyártmányt. 1 mm-rel kisebb a fejátmérő, annyira nem feltűnő. Én jelenkorival gyakoroltam, gyárit tettem be. Van hozzá spéci fogó (köszönet Tsaby-nak :D), de igazából egy lapos pofájú csattanós fogó és egy lemezdarab a fej felőli pofára szintén megteszi. Azért kell, mert különben a fej deformált lesz, ha a sima, műanyag ráhúzható és cserélhető pofabetétet használnánk. A rakodópolc szegecseit szintén így nyomtam fel, ezekből kapni tökre gyárit, csak a filcen lévő dolgokat cseréltem, de a régit eltettem emlékbe. A rakodópolc csövénél a drótkapcsokat dróttal helyettesítettem (ki hitte volna). Pepecselős munka, de megéri az eredetiség kedvéért. :) Kalandozás vége. A bőrszegecsnél nyak átmérő 5mm (furat), talán 11 mm hosszú a szár. Antikoltat vettem, de tökmindegy, mind vas alapú, csak különféle galván bevonat van rajtuk. Gyárit nem nagyon találni. Ha nagyon nem megy, akkor a popszegecs is jó lehet, csak a kilátszó talpat egy kicsit meg kell köszörülni körben + elgittelni a közepét (ez csak teoretikus, nem csináltam ilyet). A fogóra visszatérve: talán Lidl-ben volt néhány éve (meg valószínűleg azóta is) olyan fogó, ami direkt ehhez a fajta szegecshez van. Én még sosem láttam élőben. De van asztali kivitel, úgy emlékszem, Csucsunova azzal rakta fel őket valahogy a púposnál. De az kalapácsos, biztos kétemberes feladat.

Trafóolaj szerintem sok helyen kapható. Szerintem jó a használt is, kémiailag nem lesz rosszabb. Ellentétben a motorolajjal, ami savasodik (COx, SOx, NOx). Mondjuk az F Astrám azzal van kifújkálva az előző tulaj által (olajcserénként), nem rohadnak az üregek, csak szokásosan hátul, az ívek.

6246 Piret Endre 2017-04-04 20:45:27  Előzmény:jocking .: 79591

Próbálok én is válaszolni, amire tudok :-)
Ragasztó: Sikaflexből millióféle van, biztos van közte megfelelő. Én viszont az itteni tanácsok alapján a Würth K+D ragasztó-tömítőjét használtam. Eredetileg építőipari anyag, de nagyon meggyőzően tartja a durókat. És 10 percre lakom a Würth Shop-tól :-) Nekem amúgy 3 tubussal összement az autó, pedig még a kombi tetejét is fel kellett ragasztanom. Egy rendes kinyomópisztoly kell hozzá, az ilyen lemezből hajtogatott mezei darabokkal jó nagy szopás lehet.
Szegecs: mivel csak dekorációs célokat szolgál, a feje stimmeljen minél jobban az eredetihez. Most itt sajnos nem tudok méretet nézni. Arra emlékszem, hogy a szára nekem jóval vékonyabb volt az eredetinél, de végülis az mindegy is. Összenyomásra én egy jókora franciakulcsot használtam, persze ez kicsit megnyomja a fejét is, de alig látszik. El tudom képzelni, hogy akár pillanatszorítóval is működhet. Simán lehet kísérletezni, hiszen ez a művelet már megkötött ragasztónál történik. Nekem a popszegecses fázis ki is maradt, nem volt rá szükség, mert anélkül is feküdtek a szélek. A pozíciót a lukakba dugott megfelelő átmérőjű hengeres tárgyak (csavarhúzó, fúrószár, vezetékdarab) tartották, amíg a ragasztó kikötött. Ezeket vékonyan beolajoztam, így nem ragadtak be simán ki lehetett őket húzni, és mehetett a helyükre a szegecs.

6245 jocking . 2017-04-04 09:16:43  Előzmény: Spityu: 79589

Thx az infókat, de ezekkel felmerült még pár kérdés.
- PU ragasztóból milyen márkát érdemes választani? Egyáltalán miért pont PU-t? Eddig én mindenhol azt hallottam, hogy duró felrakáshoz "Sikaflex" kell. Vagy az is PU alapú?
- Jó, hogy kiderült, hogy bőrszegeccsel lehet imitálni a gyári rögzítést, mert eddig kb. fingom nem volt, hogy lehetne megoldani. Viszont felmerül: Bőrszegecsből mekkora méretű kell? Kell valami spéci szerszám is a felrakásához, úgy, mint a popszegecsnek is van?
- Nem vagyok elzárkózva a trafóolaj alkalmazásától, csak az a probléma, hogy nem tudom, honnan lehetne szerezni. :)

6244  Spityu 2017-04-03 23:11:47  Előzmény: Spityu: 79589

PU, ahol volt (nálam legalábbis):
- első elemeknél: ív, alul, hátul
- ajtóknál: elöl, alul, hátul,
- hátsó elemeknél: elöl, alul, ív, alul, hátul

Az ajtók belsejében másnap még kihúztam a vékonyan a duro és a váz találkozását, ügyelve arra, hogy a kb. 4-5 kifolyó ne tömődjön el. Erre azért van szükség szerintem, hogy ne tudjon beszivárogni a mosáskor bekerülő víz a duro és a váz közé, hanem szépen távozzon a kifolyókon.

6243  Spityu 2017-04-03 23:02:04  Előzmény:jocking .: 79588

A megrepedt furatok miatt nem kellene még elemet cserélni. Pl. fúrhatsz mellé (picit arrébb) újat. A régit meg kiegészítheted, teljesen jóra meg lehet csinálni. Amúgy az ívhez úgyis oda fogja fogni a ragasztó-tömítő. Gondolom, te is poluretán alapúval fogod alul és oldalt ragasztani (felülre Mester Karosszéria akrilt ajánlok továbbra is, mert az bőrösödik, de rugalmasabb marad, és később könnyebben oldható). Igazából a szegecsekre nincs is szükség, mivel a PU simán kibírja a karosszéria csavarodását. Pontosabban a duroplast, és nem válik le belőle egy réteg... Fontos, hogy ez max. úgy teljesül, ha nincs behúzatva pl. pillanatszorítóval a lemezhez. Ebben az esetben ugyanis feszültség kerülne a kötésbe, aminek hatására az első gödörnél, karosszériacsavaordásnál leválna egy réteg a duroplastból. A ragasztó-tömítő lényege pont az, hogy nem kell vékonyra préselni magát a ragasztót (szemben a pillanatragasztóval), így a duroplast természetesen hullámos széleinek ragasztására teljesen kiváló. Én így rögzítettem (karosszéria alapozva, duroplast tisztítva, érdesítve, előtte szárazon rápróbálva, minden passzol-e):
- Mester a felső kasztni peremre,
- PU a duro oldalára, aljára, íveire (oda, ahogy gyárilag is volt),
- durot feltettem felül a helyére, kb. 4 csavarral megfogattam, de még csak nagyjából,
- leengedtem, rá az ívre, bedugtam a popszegecseket az ív 3 furatába,
- bekapttam az alsó csavarokat, ahol vannak,
- becsavartam felül a maradék csavarokat, meghúztam őket,
- popszegecseket szegecshúzóval behúztam,
- az alsó csavarokat annyira húztam meg, hogy ne dudorodjon az oldala a duroplastnak. Gyakorlatilag érintőre + egy kicsit,
- nyálazott ujjal elhúztam a PU-t mindenhol. ha esetleg valahol levegős maradt, oda húztam még (íveknél semmiképpen ne legyen) Nitrós rongy jól jön kéztisztításra...
- másnap lefúrtam a popszegecseket és rápréseltem a gyári bőrszegecseket. Tényleg csak díszként funkcionálnak, úgy fog a PU.

Alul a gumiprofilokat innen-onnan kukáztam, jó állapotúakat. Azokat előbb kinyomtam belül, mielőtt feltettem a kasztni peremére. A végén ezeket is kihúztam, nehogy meg tudjon állni a víz, ha véletlenül odakerülne. Ezeket akár külön sessionben is megcsinálhatod. Fontos, a csavarok furatait készítsd elő, vagyis a gumik legyenek megfelelően kilyukasztva, ne a ragasztáskor kelljen szöszmötölni.

A duroplastok széleit nem nyomogattam, úgy hagytam, ahogy lenni akart, a már említett okokból kifolyólag. Ha restaurálsz, így érdemes. Ha szalon autót akarsz építeni, akkor persze lehet törekedni arra, hogy ne legyen hullámos, de akkor is inkább azt javasolnám, hogy a ragasztó-tömítő változó vastagságban legyen a hézagban, ahogy a helyzet megkívánja, és inkább a duroból csiszolj le, a szomszédos elem ívének figyelembevételével.

Egyedül is simán fel tudtam rakni (főpróbával), de azért nem árt, ha van valaki, aki segít. Nálam 6 x 310 ml PU és kevesebb, mint 1 Mester ment el. (A kocsi egyéb részeire kellett még egy: hattyúnyaknál a bölcsőtartó két pofája mögött felül a sarokban gyárilag ilyen volt, a tető és duro díszléceknél szintén.)

A hattyúnyak belsejében az két merevítő, Szabi is erről írt. Ha már van egy kis felszíni rozsda, nem kell kétségbe esni. Ne hallgass rám, mérlegelj, és döntsd el, mi a szimpatikusabb üregvédelmi technológia: trafóolaj vagy viasz. Nekem az a magánvéleményem, hogy a viasz csak felújított vagy új üreghez használható jó eredménnyel, ugyanis egy idő után leválhat (ahogy ridegül) a felületről, ekkor megrekedhet a víz alatta, ami nem jó. A trafóolaj sokkal trágyább munka, de tényleg nagyon jó hatásfokú. Nem zár be semmit sehová. De konkrétan a te esetedben: mivel van egy kis felszíni rozsda itt-ott, a viasz nem nagyon tapadna (na meg a porra sem), ellenben az olaj jó volna, ugyanis az filmet képezne a felületen, ami kizárja a vizet. gyakorlatilag megállítja a rozsdát. Mi kb. 20 éve fújtuk ki a kocsit trafóolajjal, gyakorlatilag ennek köszönhetően szinte hibátlanok voltak az üregek. Csak a két küszöbvég volt rossz, az is kívülről befelé. Minden üreg kapott: a laprugó doboza és a hátsó doblemezek előtti dobozok is. Egyedül ez utóbbinál kell ügyelni arra, hogy szivárogni fog a hátsó lábtér felé (úgy emlékszem). Bár mondjuk a szőnyegen nem volt semmi nyoma sem, szóval lehet, hogy rosszul emlékszem. A lényeg, hogy a többi üregnél csak a kocsi alatt lesz néhány hétig olajcsepp. De utána megáll, nem kell aggódni... Amúgy a küszöb alján lévő furatok még felújítás után is olajgőzösek. :)

6242 jocking . 2017-04-03 21:06:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79587

Kíváncsiságból benéztem a hattyúnyakba a gagyi kínai endoszkópommal. A fala belülről foltokban barna szőrös, sok helyen látszik a fekete festék, a "padlóját" meg lepergett rozsdapehely és homokszerű anyag borítja. Középtájt a bölcsőtartók magasságában van benne 1 (vagy 2 külön - nem valami éles a kép) átlósan berakott lemez kerek lyukakkal. Belülről eléggé xarul néz ki, viszont úgy tűnik, hogy csak kozmetikai a probléma, mert kalapáccsal ráqurtam a középső traktus falaira (alul/hátul), és a lemez visszarúgta a kalapácsot. Vagyis stabilnak tűnik.

Ennek ellenére gond, hogy barnul a belseje, mert a kozmetikai rozsda idővel nagyon könnyen átrágja magát a vason. Így felmerül a kérdés: zárt üreget hogy lehetne rozsdátlanítani, hogy ne induljon meg? Fújjak bele kompresszorral rozsdamarót? Az üregvédelem tiszta sor, hogy fog kelleni, de azt nem rakhatom bele, amíg van benne rozsda.

6241 Kacsándi Szabolcs 2017-04-02 18:27:39  Előzmény:jocking .: 79586

Lehet még venni elemeket.Náhány boltban árulnak,de hirdetni is szoktak.Vagy bontott jó állapotút is lehet még találni.
A hattyúnyak nem feltétlen cserés.Ha fel van nyitva a rossz részeknél,akkor belátni,hogy milyen belül.Ha a merevítése jó,akkor csak javítani kell.A kijavított gyári lehet többet ér,mint az utángyártott méretpontatlan.De azt is fel lehet dolgozni,csak kicsit kell alakítani rajta.Ha sok foltozni való akad,akkor le kell vágni róla.Amúgy a javítóküszöb végigmegy a doblemez elejéig.Az első emelőbakot és hattyúnyak szélét ki lehet váltani vele.Amúgy a kaszni a szokásos hibákat hordozza,nincs ez annyira szétdűlve.Ennél sokkal rosszabbakat is javítottam már.Ez a könnyen javítható kategóriába esik.Ha nem lenne padlólemez ,hattyúnyak is megrogyva,elhajolva a rohadások miatt,akkor lenne problémás.Ez még egy jó alap.

6240 jocking . 2017-04-02 17:44:39  Előzmény: Spityu: 79584

Hogy "lesz vele munka", arra azért számítottam, de innentől ez már nem az én saram lesz, hanem a lakatosé. Részemről én megtettem, amit tudtam azért, hogy minél jobban megkönnyítsem a munkáját, innentől már "csak" a lemezek hajlítgatása és behegesztése jön. :)

Btw, új durót még van esély beszerezni valahonnan normális áron, vagy csak a bontott van, mint lehetőség? A két első még elmegy, de az egyik hátsón látszik, hogy párszor már volt levéve (alul és az ívben ki vannak repedve a furatok), a másikat meg sikerült elrepeszteni leszedéskor. :S

6239 jocking . 2017-04-02 17:37:58  Előzmény: Spityu: 79584

Közben újabb ápdét. Az alánézés még nem volt meg, de amennyi látszik a hattyúnyak környékéből, én azt sem zárnám ki, hogy azt is cserélni kell... :S Pláne, ha a két első emelési pont már a hattyúnyak része, és nem a küszöbé.

6238  Spityu 2017-04-02 15:32:55

Hasonló állapotú volt az enyém is. Temetni nem temetném, de azért lesz vele munka. Nálam az akksinál nem volt gond, de az előtte lévő toronynál igen. A lökhárítótartók ennyire nem voltak eldőlve, foltozni kellett. 1 ívhez nem kellett nyúlni, 1-nél a két végét kellett javítani, 2-nél pedig komplett ív (csak ív, nem féldoblemez) A padlólemezem nem rohadt, de a két hátsó küszöbvég oldalról, kívülről igen. Nálam csak a B oszlop mögött volt eldőlve a padlólemez pereme. A hátsó lámpatartó szalag mindkettő cserés volt. + 1-2 kisebb-nagyobb foltozgatás, varrogatás volt még. BE elefántfül csere.

6237 jocking . 2017-04-01 18:56:13

Na, levetkőztettük a gépezet. Pár disznóságot azért még sikerült találni az eddigiek mellé. Pl. a tűzfal vízszintes része az akkutartó mellett, vagy az A oszlop tövénél 2 oldalt a merevítés, amiknek az oldala kissé hiányos, így ott most belátni a hattyúnyakba... Az első lökhárító tartó meg nem is annyira rossz, hisz nem rozsdás, hanem konkrétan nincs. :p
Holnap jön a fékcső lebontás és az aknából alánézés.
(A véleményekre továbbra is számítok. :) )

6236  Spityu 2017-03-29 21:20:33  Előzmény:jocking .: 79572

Régi, szép idők! 2010 októbere. Akkor én is készítettem egy-egy ilyen képet. :)

6235 Kacsándi Szabolcs 2017-03-26 20:38:54  Előzmény:jocking .: 79572

Bízd a lakatosra a merevítést.Nem biztos,hogy örülne ,ha mindenféle vasat odahegesztenél neki.Valószínű még útban is lenne .Lesz elég dolgod a szereléssel,hogy megfelelően előkészítsd a lakatos munkára.

6234 jocking . 2017-03-26 17:44:45

Na, a mai nap se unatkozással telt.
Viszont lenne egy kérdésem is. Linkeltem az állapotról már kétszer, így látni lehetett, hogy pl. a küszöbök milyen állapotban vannak. Arra gondoltam, hogy az ajtók levétele után hegesztek valami segédkeretet, ami behelyezhető az ajtók helyére, és összekötném vele a két ajtónyílást is. Érdemes ilyesmit csinálni, vagy majd a lakatos merevít, ha úgy látja, hogy kell?

6233 jocking . 2017-03-25 18:39:09

Hazajött. :)
http://jocking.dumanet.hu/?p=802

6232 Kacsándi Szabolcs 2017-03-20 20:51:26  Előzmény: Spityu: 79562

Kimaradt az alsó hajtókar szem két oldalán elhelyezett házagoló alátét,aminek csillag alakja van.Keskenyebb a hajtókar alul.Amiben ez nincs az biztos nem P60-ba való.

6231 Harcsás Sándor 2017-03-19 09:49:32  Előzmény: Spityu: 79562

Köszönöm a részletes leírást.Segített eldönteni a kérdéses bontott főtengely értékét.

6230  Spityu 2017-03-18 23:24:23  Előzmény:Harcsás Sándor: 79561

Gyári esetében:
- bronzperselyes felül,
- 18 mm átmérőjű a dugattyúcsapszeg (de lehet, hogy már 20, ezt hirtelen nem tudom pontosan),
- 47 mm átmérőjű alul a hajtókar, kívül mérve,
- alul kosárral vezetett, egysoros tűgörgő van csapágyként, vékonyabb, mint a későbbi kétsoros esetében,
- szimmeringes természetesen,
- a csapágyak külső gyűrűin kis kivágások vannak a blokkban lévő olajozó furatok miatt, amit később, sajnos, elhagytak,
- nem 100%, de a külső sonkákon is csavarozva van a súly a hajtókar felől (ahogy a későbbieknél a belső sonkáknál, végig),
- a középső, két félből álló, alumíniumból készült labirintszerűségből egy stift áll ki (ez elmarad, majd az új típusú - labirintos - főtengelynél újra visszajön),

Felújítottnál: bizonyos dolgok változhatnak, attól függően, hogy éppen hogyan tudták összevariálni a cseredarabokat. De tudomásom szerint az alsó hajtókar szem biztosan 47 mm-es kell, hogy legyen, mert csak az fért el a blokkban. Persze, a blokkot után lehet munkálni, hogy elférjen a 49 mm-es is, a Hogyan tovább? című könyv említést tesz erről, amikor megjelent az újabb fajta főtengely a 60-as évek közepén, 601-nél. Ki tudja, lehet, hogy annak idején sok P60-as motort szintén utánmunkáltak, és akkor már beletették az új főtengelyt.

6229 Harcsás Sándor 2017-03-18 19:39:03

Üdv mindenkinek!
Segítség kellene. A P60-as főtengelyt milyen paraméterekből vagy jellemzőkből lehet felismerni?

6228  Spityu 2017-03-16 20:39:17  Előzmény:jocking .: 79557

Ívekből szintén találni néha gyári javító elemeket. De inkább utángyártottat lehet kapni a boltokban. Alakítást igényelnek, eléggé trágyák. Magának a peremnek a hajlítása az, ami eltér a gyáritól. Még az első tornyokat nézd meg jól. Bár úgy rémlik, az inkább a korai évjáratokon dőlt el a dupla lemezelés miatt. A későbbieknél már jobban összedolgozták alakra a két réteget, csak akkor már a rosszabb minőségű acéllemezből gyártottak, ami sokkal hajlamosabb a korrózióra.
Tudok jó lakatost, 4 hozzászólással lejjebb, de úgysem fogja elvállalni, legalábbis remélem. :D Mert a púposra kell az idő. Apropó, az a kasztni valami hihetetlen minőségű acélból készült. Az egyik íven pl. volt egy átrohadás, de közvetlenül mellette, ahol szintén rozsdás volt, teljesen acélos hangja volt a lemeznek. Nem mint a 4T-men, aminél ha egy helyen átrohadt, akkor fél méterrel arrébb is garantáltan be tudtam nyomni ujjal a "lemezt". El kell fogadnunk a tényt, hogy azért a végére sok tekintetben romlott a Trabant minősége, hiába volt ugyanúgy tervgazdaság akkor is.

6227 jocking . 2017-03-16 19:27:23  Előzmény: Spityu: 79556

A felső küszöb csodával határos módon jónak tűnik mindkét oldalon. A doblemezek külső pereme (ahol a ív felfogató "sárfogó" perem van) is tuti xar, de ez nyílt titok volt. A doblemez széle a legkisebb gond, ha rossz, az nem teherviselő elem. Szerencsére hátfalat és csomagtér padlót lehet kapni, így alkatrészellátási gond nincs, már csak egy kihívásokra vevő lakatost kell találni. :)

6226  Spityu 2017-03-16 19:09:47  Előzmény:jocking .: 79555

Na, ez a nap is eljött. :)

Első ránézésre két alsó küszöb. A felső küszöböket nem nyomogattad meg? Az ülés mögötti folt nem ismeretlen számomra (4T-ből), ezzel együtt járhat a felső küszöb elrohadása is. Az alsó lebontásakor szemügyre kell venni azokat is alaposan. A hattyúnyak szélei is korrodáltnak tűnnek, jól be kellene oda is nézni. Az első lökhárító tartóból lehet utángyártottat kapni, néha gyárit is ki lehet fogni. Ami még rohadásra hajlamos hely, az alul az első duroplast hátulja és a hátsó duroplast eleje. Ahol oda van csavarozva az elem. Ott még jöhetnek elő meglepetések. No meg persze az íveknél. Húzkodd meg kifelé a duroplastokat az íveknél, vagy próbáld meg megemelni a kocsit. Ha recseg, akkor ott is kárieszes. Összességében szerintem abszolút menthető, de 1. van vele munka, 2. készülj fel a még nem látható problémákra. Feltáráskor az üregeket próbáld meg jól kisöpörni. A végén meg valamivel kifújni. Én a trafóolajra szavazok.

6225 jocking . 2017-03-16 18:17:24

Lassan beindul a 2T veteránosítási projekt. Csináltam pár képet egy előzetes állapotfelmérést követően.
http://jocking.dumanet.hu/?p=764
Az ilyen téren tapasztaltabbaktól kérdem: mennyire tűnik vészesnek a helyzet?

6224 Kacsándi Szabolcs 2017-03-02 22:37:36  Előzmény:Pete Sándor : 79541

Érdemes lett volna hazamenteni,manapság sokat érne.

6223 Pete Sándor  2017-03-02 11:00:52  Előzmény: Spityu: 79480

6215 koment képei régi szép idők 87 Ben ilyen es ehhez hasonló képekkel volt tele a tan műhelyünk

6222 Matkó Ádám 2017-02-20 22:57:22  Előzmény:Támba Csaba: 79515

Nagyon szép a kis ifa!Simsonos szívem megdobbant!

6221 Támba Csaba 2017-02-20 20:19:05  Előzmény: Spityu: 79516

Majd írok a srácnak, láttam van email-címe.

6220 Támba Csaba 2017-02-20 19:56:41  Előzmény: Spityu: 79517

Öregszel ez kétségtelen :o)

A sárga tengeralattjáró Tiberius doktor úré én csak gatyába ráztam.

6219  Spityu 2017-02-20 19:06:28  Előzmény:Támba Csaba: 79515

Elqrtam!!!!! Természetesen azt akartam írni, hogy szép, magyarisztáni, girbe-gurba, megsüllyedt díszburkolat!

6218  Spityu 2017-02-20 18:46:03  Előzmény:Támba Csaba: 79515

A kismacska, aki mindig visszatér! Remélem, a kép Nyíregyházán készült, és a rajta látható motorkerékpár tulajdonosa nagyon hasonlít Kabir Bedire!
Egyéb, négykerekű projekt az elmúlt időszakban nem volt? Barkács szakkörben január 22-én volt egy DKW-s kérdés. Esetleg nem tudsz segíteni?

6217 Támba Csaba 2017-02-20 15:42:45

Miaaaaúúúúúúúúúúúúúúú!

Üdv nektek!
De rég jártam erre...gondoltam "hozok" valamit :o)

6216 Bencze Robi 2017-02-18 16:21:52  Előzmény: Spityu: 79480

Gratulálok!
neeem, nincs irigység most.... :D :D :D :P

6215  Spityu 2017-02-14 22:26:32

A hét termése (részlet): garázsdekor. :)
A legnagyobb szám, aminek az általános létezéséről sem tudtam eddig, az a 28HB4-1-es karbi plakát. És hogy kitől van? Franz Galle unokájától. Hi-he-tet-len. :)

6214  Spityu 2017-02-11 23:01:55  Előzmény:Bencze Robi: 79450

Szerintem tök jó! Ha nem esik ki, akkor végül is a Type 2 is megteszi az ugyanolyan fejkiképzése miatt.

6213  Spityu 2017-02-11 23:00:21  Előzmény:Po. Balázs: 79447

Szia! Valamelyik nap láttam egy hirdetést. Az egész foncsor alu volt. Nem tudom, mennyire gyári, nekem ez valahogy kimaradt. Persze, simán lehet, hogy az. A trabant-original.de-s képen ami van szerintem az szimplán alu keretes. Ill. az új, műanyag alapú, belülről krómgőzölt.

6212 Po. Balázs 2017-02-11 17:26:24  Előzmény:Bencze Robi: 79452

Köszönöm! :)

6211 Bencze Robi 2017-02-11 15:46:36  Előzmény:Po. Balázs: 79447

szia!
trabant-original.de ;)

6210 Bencze Robi 2017-02-11 15:30:46

ja, és utólag néztem, a Type 3 formája jobban közelített volna az általad leskicceltéhez, de ebből most van egy marékkal :D

6209 Bencze Robi 2017-02-11 15:23:25  Előzmény: Spityu: 79442

na megvannak...ennyit műanyag dugóval még nem foglalkoztam :D

Múlthéten elfelejtettem hazahozni őket, úgyhogy most jutottam ide csak. Rámértem a lökhárító furataira, D8,6-8,7 körül voltak, szóval becsusszan és bennmarad, kiesni nem fog :)
Úgyhogy ha szeretne valaki, akkor essentracomponents.hu, cikkszám: 055008500003

6208 Po. Balázs 2017-02-11 10:57:33

Sziasztok, ismét tanulni vágyom tőletek :)
Alumínium házas első indexel szereltek Trabit? Ha igen, mikori évjáratot? Előre is köszönöm!

6207  Spityu 2017-02-03 22:55:33  Előzmény:Bencze Robi: 79441

Van esetleg kép a konkrét példányokról? Vagy még úton van?

6206 Bencze Robi 2017-01-31 11:05:46  Előzmény: Spityu: 79438

Köszi! :)

Szerintem találtam olyat ami jó lehet, rendeltem mintát, majd kipróbálom, illetve be...

Ha D8-as a furat a lökösön, akkor ebből a műanyagból a D8,5 dugó jól benn fog maradni szerintem, és egy kicsit domború is a felülete, ahogy a képen is látszik.

Ja és a rajz szerint a Type 2-ről van most szó.

6205  Spityu 2017-01-30 19:26:56  Előzmény:Bencze Robi: 79434

Na szóval, lemértem egy pótdugót. A fej, ami látszik, az a teteje a rajzon. A legnagyobb átmérője valamivel 12 mm alatt van. Egy kicsit lejt a kerülete, de ívesebben, mint a rajzon. Kb. a lökhárító furattal megegyező átmérőjű a fej sík része. A lökhárító furatnál kb. 8.3 mm-es a nyaka. A kieséstől védő perem 9.3 mm. A teljes hossz kb. 8.8 mm. Ledugózandó anyagvastagságnak kb. 2 mm hely van.
Nem tudom megállapítani, hogy gyári-e vagy sem, annyira hasonlít a karosszéria többi helyén lévő dugókhoz. Trabantweltről származik, de nem egyezik kinézetre, azzal, ami most látható a webáruházban. Az sokkal nemgyáribbnak tűnik.

6204  Spityu 2017-01-30 17:25:27  Előzmény:Bencze Robi: 79434

Azt hiszem, 6-os a furat a lökösben. Azt nem tudom lemérni, mert be van dugózva. :D De vannak pótdugók, azokat lemérem, ha otthon leszek.

6203 Bencze Robi 2017-01-30 15:22:02

Sziasztok!

A 2T lökhárítóba ('80-as évek) való pici műanyag dugók méreteit valaki le tudná mérni esetleg?
Otthon vannak az autók, és nem bírom kivárni a hétvégét... :)

Köszi előre is!

6202 Kacsándi Szabolcs 2017-01-22 18:09:06  Előzmény:Po. Balázs: 79425

1976 körül változott gömbölyű profilra.

6201 Po. Balázs 2017-01-20 07:55:09  Előzmény:Matkó Ádám: 79403

Köszönöm a képet. Most már mindent értek :)
Évjárat szerint elkülöníthető melyiket mikor szerelték?

6200 Matkó Ádám 2017-01-15 23:17:27  Előzmény:Po. Balázs: 79394

Szia,lökös kérdésben helyes a sorrend.Én sem tudtam sokáig,mi a külöbség a csúcsos,meg a púpos között,majdnem egyformák.Lefotóztam,nekem a púpos(íves) van,a csúcsos így oldalról nézve ehhez képest hegyes.