Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1057   2009-10-02 18:55:14  Előzmény:Huszta Tibor: 61987

Ha ez a projekt összejön majd visszatérhetünk rá... Mivel nem csak színeltérés van...

1056 Huszta Tibor 2009-10-02 18:39:43  Előzmény: : 61983

ingyér' van...

Esetleg egy szürke kormányt ;)

1055 Bíró Norbert 2009-10-02 18:37:43  Előzmény: : 61985

Oks.

1054   2009-10-02 18:15:00  Előzmény:Bíró Norbert: 61984

Rendben sok szeretettel várom. Majd írj ha aktuális.

1053 Bíró Norbert 2009-10-02 18:13:23  Előzmény: : 61976

Nálam a legjobb helyen jársz!!! Épp nemrég szereztem egy újat, valszi jövő héten vagy azutáni héten jön ki a kocsimból, akkor megkaphatod.

1052   2009-10-02 18:08:35  Előzmény:Huszta Tibor: 61981

Mennyire gondoltál érte?

1051   2009-10-02 17:57:27  Előzmény:Huszta Tibor: 61981

Rendben megbeszélhetjük.

1050 Huszta Tibor 2009-10-02 17:52:18  Előzmény: : 61980

igen.
egy 69-es kocsiban volt...

1049   2009-10-02 17:51:12  Előzmény:Huszta Tibor: 61979

Minden felajánlást szívesen fogadok. Teljesen kopasz?

1048 Huszta Tibor 2009-10-02 17:22:37  Előzmény: : 61976

mr, ép fémszerkezetet tudok adni.
kell?

1047   2009-10-02 15:52:11  Előzmény:Zwick Gábor: 61977

Nos a csináltatom inkább csinálom. Elég nagy volumenű a terv, és egyenlőre nem szeretnék róla beszélni. Ha sikerül a projekt mindenkinek jut kormány... Bővebbet csak priviben.

1046 Zwick Gábor 2009-10-02 14:08:49  Előzmény: : 61976

Megcsináltatod műgyantából vagy valami más anygból az egészet?

1045   2009-10-02 13:08:48

Szeretném kérni, ha valakinek van felesleges agyonrepedezett, de ép fémszerkezetű kormánya 601-eshez (1db) az jelezze nekem, mert szükségem volna rá. (Ár gyanánt a postaköltséget állom! :P ) Köszi.

1044 Muczán Gábor 2009-10-02 06:21:18

Figyelem!

Sziasztok!

Fontos! Klubtagjaink tanácsát, véleményét kérem az Oldtimer Show ügyében!
A Klubelnök Topicjában olvasható a felvetett probléma, amire oda várlak Benneteket, hogy megvitassuk a helyzetet.

MG

1043 Szedlák Tibor 2009-10-01 20:51:20  Előzmény:Sipos Tamás: 61969

Én sem értem, hogy élhette túl az enyém, a padláson volt vagy 2 évig, és ott nyáron biztos vagy 40-50 fok télen meg -, Mikor lejöttél hozzánk nyár elején akkor hoztam le a padlásról és azóta van a szekrényben a ruhák tetején. :) Egyetlen hibája: a hátulján a legvékonyabb pontján vagy egy 1cm-es repedés, egyébként hibátlan, találtam uj jelet is a közepébe. :P

1042  Spityu 2009-10-01 20:35:39

Üdv.

Apró hiányában: Trabantra való, Pneumant 5.20x13 diagonál gumiabroncsokat vennék, bármennyit, de lehetőleg jó állapotúakat. Kritérium: ne legyen repedezett az oldala, használható legyen, és minél több mintával rendelkezzenek. :)

Mégegyszer mondom: állítólag jóval ritkább a radiál... nos abból lenne egy garnitúrám, de csak cserélni. 1db belőle 100%-os.

1041 Kiss Krisztián 2009-10-01 20:21:33

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091001/DSCF1707_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1040 Kiss Krisztián 2009-10-01 20:14:31

Hát,ami nekem van,üveg az igy nézz ki(jobb oldal)a másik ,müanyag(bal oldal).Egyébként a müanyagbol 1db nekem is jol jönne,ha esetleg valakinek van egy db,elfekvöbe....

1039 Prokop Gábor 2009-10-01 20:01:07  Előzmény:Sipos Tamás: 61969

Erről eszembe jut, hogy augusztusban voltam megnézni a duplát, mennyire maradt egészben. Több éve (3-4?) leponyvázva áll egy udvarban.
Az egyik oldalában majdnem hibátlan fekete kormány volt.

Most kitakartam, kinyitottam, és úgy néz ki a kormánya, mint egy kiégett autóban.
Döbbenet, konkrétan "elégett". Persze nyilván nem lánggal, pedig úgy néz ki.

1038 Sipos Tamás 2009-10-01 19:54:42

[justify]Ma rászántam egy napot és viszonylagos rendet raktam a pici kis raktáramban, a pincében. Előkerült a pereckormány, ami a repedések miatt lett lecserélve, két éve.
Sokkal jobb állapotra emlékeztem. Azóta tovább repedt, és még több gusztustalan levet eresztett (ennek a műanyagnak a levegő az oldószere), pedig nagyjából állandó hőmérsékleten, száraz helyen volt. A szokásos történet.
Eldöntöttem, hogy nem vadászom többé hibátlan darabra, mert csak pénzkidobás lenne; a kezem között folyna szét. Csak azt nem értem, a gyártás befejezése után közel 20 évvel, hogyan maradhatott fenn ép példány.[/justify]

1037 Bíró Norbert 2009-10-01 19:40:50  Előzmény:Prokop Gábor: 61967

Köszönjük!!!!

1036 Prokop Gábor 2009-10-01 19:24:15

Tiszta a terep, további kellemes fórumozást !

1035 Prokop Gábor 2009-10-01 19:05:45

Topic kicsit zárva, míg rendet rakok, és a hülyéket kivágom.
Kis türelmet !

1034 Kalmár Csaba 2009-10-01 15:41:01  Előzmény:Oláh Olivér: 61963

Esetleg tudnál néhány képet küldeni?

1033 Nagy József 2009-10-01 12:42:11

Helló mindenkinek!
Minap megjött az alukeretes prizmáim és nagyot néztem mikor szétszedtem megtakarítani!!! az egyik prizma műanyag a másik pedig üveg! Melyik volt gyárilag trabin? Ja vékony keretes!!!

1032 Oláh Olivér 2009-10-01 10:48:26  Előzmény:Kalmár Csaba: 61894

Nekem vannak, de elég ramaty állapotban, de egy kis üvegszállal megmenthetők

1031 Muczán Gábor 2009-10-01 07:34:21  Előzmény:Mazur Balázs: 61961

Szia Mazsi!

Köszi a javaslatot.

Önmagamat is moderálva, átvittem a választ a Klubelnök-be.

MG

1030 Mazur Balázs 2009-10-01 07:07:27

Javaslattevés -> "Félveterán, és barkács szakkör" topic létrehozására.

1029 Lizák Péter 2009-09-30 19:25:30  Előzmény:Zwick Gábor: 61958

Érdekes mert a 2T-m 88-as és abban sem rémlik a horony, meg a 4T-mben sincs :-)
Igaz a 4T-mben kéder volt már cserélve abban azért nincs.

1028  Spityu 2009-09-30 18:31:15  Előzmény:Huszta Tibor: 61957

Semmi gond. BGT-t nem sokszor sikerült megfognom a 80-as évekbeli típusmódosításokat tekintve.

Mit vettem? NKD-s álommanót. :D Viccet félretéve elég sok mindent csereberéltünk, adtunk-vettünk már. Vagy mire gondolsz? A kédert bontóztam, nem túlzottan ritka, de állapota miatt elhoztam.

1027 Zwick Gábor 2009-09-30 18:29:20  Előzmény:Huszta Tibor: 61957

Nem is kell szétszedni:D csak beülsz a kocsiba és látod belülről hogy fut egy horony.

1026 Huszta Tibor 2009-09-30 18:20:15  Előzmény: Spityu: 61956

Boccs, de a legfiatalabb 2t-m 1982-es volt, a 4T-t meg mé nem szedtem szét :)

Mit vettél Bólinttól?

1025  Spityu 2009-09-30 18:17:12

Köszönöm a válaszokat! Mindkettőtöket ki kell ábrándítsalak. :) 1988-tól a fekete kéder belső - utastér felőli - oldalán egy horony fut végig, amit később a 4T is örökölt. Köszönet egy türelmét vesztett, volt fórumozónak: bgt015-nek.

1024 tóth furdzsenxia 2009-09-30 17:41:50  Előzmény: Spityu: 61952

két félét ismerek a feketéből. az egyik egy problémás eseten nagyban tud segíteni.

1023 Huszta Tibor 2009-09-30 16:53:01

Hmmm... az 1929-es KRESZ-ben megtaláltam ennek a jogalapját... :)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090930/DSCN4334_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090930/DSCN1732_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1022 Huszta Tibor 2009-09-30 11:44:05  Előzmény: Spityu: 61952

Én kettőre emlékszem, a feszítőékesre meg az anélkülire.

T.

1021  Spityu 2009-09-30 11:19:28

Kérdésem lenne: a fekete szélvédőkéderből volt többféle mintázatú? Tehát azokra gondolok, amik leváltották a fekete gumi - szürke töltőcsík kombinációt kb. 1983-ban. Találtam egy 85-ös Trabit a bontóban és gyönörű állapotú volt a hátsó, így elhoztam, a jótállási könyvvel meg pár aprósággal együtt. Mintha úgy emlékeznék, hogy később más alakzata lett?!

1020 Mazák Viktor 2009-09-30 08:11:11

Ha a nyakcibálásnak vége, hozzáfűzném azt is, hogy a korrózióvédelem ennek a módjáról már hallottam autóban (gyári megoldásként), illetve ami egy teljesen hétköznapi gyakorlat pedig a fémvázas motorcsónakokban található konkrétan erre a célra kitalált korróziós tömb (sajnos a pontos nevét az alkatrésznek nem tudom már), amely ha jól emlékszem leginkább rézből, vagy annak ötvözetéből van, fogyó alkatrész, és nem a legolcsóbb egy ilyen hajón.

1019 Huszta Tibor 2009-09-30 07:07:37  Előzmény:Lizák Péter: 61949

PEDROH: Természetesen nem OFF. Ha az lenne, már nem lenne itt.
;)

1018 Lizák Péter 2009-09-30 07:03:35  Előzmény:Huszta Tibor: 61940

Valóban így van Heggla.

Lehet hogy kicsit OFF amit írok, de szerintem a veteránba belefér kivételesen, mivel régi időkről lesz szó. Bocs ha tényleg OFF, de mivel Tib nemrég mondta minden veteránt szivesen lát így szerintem ide fér...

A Wartburg név már az 1800-as évek legvégén is létezett.
Egyike a legrégebbi autómárkáknak. Nagyjából ekkor indult a Mercedes Benz, és a Skoda (igaz ekkor még Laurin & Klement-nek hívták).
De a Wartburg a történelme alatt többször is váltott nevet. Volt EMW, és volt Dixi is a neve egy ideig a 30-as évek táján, mikor Austin 7-es autókat építettek licensz alapján Dixi néven. Igaz erről csak utalás van a Wiki-n.
Aztán a II. világháború ugye itt is torpanást okozott. Majda háború után jöttek za IFA F9 alapjaira épülő púpos wartburgok, és annak alváltozatai. A
311, 311/2, 311/3, 311/4 (ez egy Kübel), a 312-es sorozat, meg ugye a nyújtott orrú 313 roadster.

[url=lord-k.livejournal.com/970085.html]ITT[/url] van némi cucc róla...

1017 Lizák Péter 2009-09-30 06:37:18  Előzmény:Huszta Tibor: 61928

Jah mivel vagy fél órát minimum elbeszélgettünk. Meg ugye MSN-en is.

1016 Mazák Viktor 2009-09-30 06:32:42  Előzmény: Spityu: 61946

Semmi gond nincs a hozzászólásoddal szerintem, főleg mivel logikusan gondolkodsz, sajnos manapság ez már pár embernél luxus, sajnos főleg a mai felnövő fiatalságnál, és nap mint nap tapasztalnom kell... (mondom ezt én 19 évesen :D :D.) Na, de visszatérve.

A Ca ion töltésének számosságára nem emlékeztem, de szerintem annyi amennyit írtam :D. A felvetés ismét jogos, ám itt inkább arra kell szerintem gondolni, hogy a Zn-n kialakuló oxidréteg már nem annyira kötődik a Zn felületéhez, így könnyen leválik, illetve egy következő eső hordalékként elviszi a szemcséket. Nem beszélve a kissé savas PHjú esőről, ami szinte azonnal oldja ezeket az oxidrétegeket. Így lényegében új eső --> új elektrolit --> új reakció --> új csapadék, (csapadék mint kémiai fogalom: anyagok reakciója során kialakuló melléktermék, mely a reakcióban résztvevő anyagokból oldódik ki, esetlegesen a reakció környezetéből vonódik ki. A csapadék általában nincs hatással a kémiai reakcióra, lényegében "meddő".) amit az új eső, és az idő kereke letisztít.

1015  Spityu 2009-09-30 06:13:57  Előzmény:Mazák Viktor: 61945

A Ca plusszos, mivel ugye oxidálódik, pozitív ion. Viszont kihagytad a Cl2-t a jó kis sóból :P
Van egy tippem a cinkre vonatkozóan: lehet, hogy összefüggő oxidréteg alakul ki rajta, ami meggátolja a későbbi ioncserét, így mintha ott sem lenne? Hú ha ezt valaki - még - hozzáértő olvasná... :D

1014 Mazák Viktor 2009-09-30 06:05:17  Előzmény: Spityu: 61942

Mert vicces lenne az a bevonat, ami alatt víz lenne :D. Igen, igazad van. Nem említettem, a reakció lejátszódásához szükséges még elektrolit is. Jelen esetben (sőt mindig) az elektrolit olyan oldat melyben szabad ionok garázdálkodnak. Az esővízben pl. vannak Ca2+, K+, Mg+, OH- ionok. (hűha a kálcium töltésében nem is vagyok biztos :D) Így alakul ki a fémek közötti ionáramlás, mely sebességét az említett elektronegativitás különbség határozza meg, és így fog az egyik fém elfogyni, oly módon, hogy a számára legreaktívabb iont kivonja az elektrolitból.
Lényegében így az elektrolit reagens része eltűnik, és nem lesz további hajtóerő a folyamatban, és az így megáll. (lényegében a két fém számára olyanná válik az elektrolit, mintha desztillált víz lenne.)

A karosszérián pedig szerintem sokkal inkább a Zn elöregedése, ezzel felszíni kopása, morzsolódása okozza a rozsdásodást, (vagy esetleg a bevonat fogy el? ez is előfordulhat). Egy ellenpéldával hadd éljek. Nekünk pl. vannak nagyapámtól megmaradt horganyzott vödreink, egy pötty rozsda nincs rajta, mondjuk szerintem ott kb. a bevonat több mmben mérhető.

1013 Tóth Péter 2009-09-30 05:56:59  Előzmény:Huszta Tibor: 61943

Hogy sikerült megtalálnod??

1012 Huszta Tibor 2009-09-30 05:52:10  Előzmény:Mazák Viktor: 61941

"Amúgy pontos a leírás! Suzuki helyett Trabant! Az Úr 1970-es esztendejéből!"

Most akkor 70-es vagy 64-es? Esetleg mégis egy Suzuki?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090930/1096089366n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ebben a topicban nem flexelünk, nem ültetünk, retrógyerek óta nem is cultozunk. A modorodon meg csiszolj egy kicsit, mert esetleg olyan is magára veszi akit nem illet és az nem vezet jóra. Ehhez tartsd magad.

T.

1011  Spityu 2009-09-30 05:50:14  Előzmény:Mazák Viktor: 61941

Jöhet. :D De én csak egyet nem értek... Van ugyebár a horganybevonat a karosszérián, ami Zn. A cink 1.65 az elektronegativitása, a vasnak 1.83. Egy a csomagtartóba helyezett alumíniumtömbnek 1.61.
A kérdésem az, hogy akkor a horganyzás miért nem gátolja meg a vas-oxid kifejlődését, miért nem fogy el előbb és válik cink-oxiddá(?).

1010 Mazák Viktor 2009-09-30 05:42:01  Előzmény:Bíró Norbert: 61931

Jó nyomon jársz, ám az elektrokémiai korróziót (rozsdásodást), a fémek elektronegativitásának különbsége okozza, mégpedig olyan irányban, hogy a NEGATÍVABB fém kezd el korrodálódni a két anyag közül. Természetesen minél nagyobb a különbség, annál gyorsabb a korrózió mértéke. Szükség esetén képleteket, adatokat is tudok szolgáltatni e nemes cél érdekében.

1009 Huszta Tibor 2009-09-29 20:38:43  Előzmény:Kiss Krisztián: 61932

Létező, hihető. Valós.

1008 Huszta Tibor 2009-09-29 20:36:03  Előzmény:Bíró Norbert: 61930

Argo, a hozzászólásod értelmezésénél gondot okozhat az alapvető fogalma eltérő értelmezése, pl. érték, tisztelet.
Más környezetben szocializálódtatok, na.

Műemlékvédelem? Lehet erről bővebbet tudni?