Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1290 Huszta Tibor 2009-10-26 18:38:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 62220

szerintem többet kellene érte rohangálni, mint amennyit ér a dolog. Pedig nem tűnik rossz állagúnak...

T.

1289 Ackermann Balázs 2009-10-26 18:00:59  Előzmény:Oláh Olivér: 62210

Szlovák származású ajjaj. Rendszám nincs, gondolom adásvételi sem íródott. Érdemes egyáltalán megérdeklődni? Szerinted Tib? Te otthon vagy a forgalmis ügyekben.

Szívesen megmenteném, de nem szeretnék belebukni a papírokba. Mondjuk az anyagiakba sem.

1288   2009-10-26 17:03:05  Előzmény:Gyapjas Gergely: 62213

Legalább Combi Hycomat?

1287   2009-10-26 17:00:37  Előzmény: Spityu: 62214

Az akkor váltott szürkéről feketére, amikor a fém kilincset váltotta a műanyag.

1286  Spityu 2009-10-26 16:57:23  Előzmény:Bíró Norbert: 62216

Akkor úgy látszik mégis szerelték feketével is. :)

No, lementem megnézni a "klónt" is, sorban:
Évjárat, díszlécgumi, kéder, kédertöltő, lámpagumi, csomagtérzárgumi:
- donor: 1980, szürke, fekete, szürke, szürke, szürke,
- klón: 1982, fekete, fekete, szürke, szürke, fekete,
- papiros: 1984, fekete, fekete, -, szürke, fekete.

Mindhárom gyári.

1285 Bíró Norbert 2009-10-26 16:47:49  Előzmény: Spityu: 62214

Maga a csomagtérzár is változott valamikor asszem 80 körül nem? A 88-asomon úgy emlékszem fekete volt hátul is a lámpatömítés, a 90-es donorban abban tuti. Elöl is fekete volt a lámpatömítés mind a kettőben.

1284 Pátkai Antal 2009-10-26 16:21:12  Előzmény:Dávid Márk: 62212

Helló!

Esetleg egy párdarab indexburát tudok neked eladni.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/091026/DSCF5998_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Itt van róla kép.[/url]
Várom az ajánlatod, sajnos az anyagi helyzetem miatt most a készpénz felelne meg nekem.

Üdv: Anti
[i](Módosította Tiberius 2009.10.26. 19:37-kor)[/i]

1283  Spityu 2009-10-26 15:42:30  Előzmény: : 62211

Az első példa tuti gyári konfiguráció, a második addig jó, hogy szürke díszlécgumi. A 80-asban lévő fekete lámpatömítés valószínűleg cserélt (tuti). Kétüteműn szerintem csak a legutolsó évjáratoknál volt gyárilag fekete (márha egyáltalán nem szürke volt végig!), talán csak amikor a négyüteműek bejöttek.
Hátul úgyszintén.
Viszont amiről fogalmam sincs, az a csomagtérzár gumi... talán az is a díszlécgumival együtt változott szürkéről feketére.

1282 Gyapjas Gergely 2009-10-26 14:20:27  Előzmény: : 62211

Helló!

Szerintem Az első változat a gyári. A 81-es hycomatunk is ilyen.

1281 Dávid Márk 2009-10-26 11:24:54

Sziasztok!

Szükségem lenne 1-2 korai kocka Wartburg alkatrészre pl. krómkeretes lámpák és indexek burával, kúszó km-órás műszerfal, Deluxe ajtó díszléc. Ha van vkinek ezek közül vmi, akkor azt megvenném vagy adnék érte cserébe Trabant 500 600 601es alkatrészt.

1280   2009-10-26 08:41:22

Volna egy kérdésem: nekem '81-es trabantom van fekete díszléc gumikkal, és szürke lámpa alátét gumikkal. A napokban láttam egy '80-as kiadásút pont fordított színnel. Az enyém gyári. A másik is stimmel? Mikortól van a fekete lámpa alátét gumi?

1279 Oláh Olivér 2009-10-25 07:40:43  Előzmény:Zwick Gábor: 62209

Ha valakit érdekel érdemes megnézni:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/600/trabant_600-3364091[/url]
[i](Módosította Tiberius 2009.10.25. 23:29-kor)[/i]

1278 Zwick Gábor 2009-10-24 12:35:25  Előzmény:Mogyorós Ákos: 62208

Gumikhoz az oldi profilnál tudsz hozzájutni vagy németországból tudsz még rendelni de mind a 2 csillagászati áron van. De sajnos ez úgymond elkerülhetetlen hogy ne egy valag pénzbe kerüljenek a gumik nekem hozzávetőlegesen (40-50 eFt) volt.

1277 Mogyorós Ákos 2009-10-24 12:12:57

Sziasztok! valaki segítsen nekem van egy trabant 500-asom és alkatrészeket szeretnék vásárolni hozzá jeleleg is felüjítás alatt van ha valakit érdekel hogyan lesz rozsdából trabant megnézheti az iwiw-en trabi500 amik kellenének (használt) hátsó prizma, km óra ,bordás kormánykerék. Valamint bolt címek,emil,címek,stb hogy hol tudnék új alkatrészeket vásárolni,pl ajtógumikat tömítéseket stb.

1276 Bíró Norbert 2009-10-24 09:58:28

Egy-két IFA, a maguk nemében különlegességek már, és egy szép veterán Merci a fal túloldaláról: (a hérfői tűzoltó-tüntetésen voltak, a Trabi sajnos nem volt kinn)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091024/000_0033_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091024/000_0006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091024/000_0017_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091024/000_0019_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[ imgw]http://kepfeltoltes.hu/091024/000_0027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091024/000_0030_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1275 Sipos Tamás 2009-10-23 18:16:07

[justify]Műanyag fröccsöntés ügyében a következő a helyzet:
1. Egy fröccsöntő szerszám speciális célgépekre készül, tehát ami jó az egyik fajtához, az már nem jó egy másikhoz. Éppen ezért tudni kell, hogy milyen gépre készüljön.
2. A szerszámkészítés -mint sok más- csapatmunka. A fröccsöntő szerszám formájának elkészítése csak egyetlen lépés, amit számos más munkafolyamatnak kell követnie, illetve megelőznie. Édesapám elmondása szerint, azok a kiváló szakemberek, akik még a 80-as években aktívak voltak, jórészt visszavonultak, vagy meghaltak; mára csak kóklerek maradtak, akik rabló áron, pocsék minőségben dolgoznak.
3. A munkát nehezíti, hogy a megfelelő anyaghoz is nehéz (majdhogynem lehetetlen) hozzájutni.
4. Édesapám műhelyében csak a forma elkészítésére van lehetőség, de úgy gondolom, hogy ez a dolog lényege. A kilökő szerszám, és az összes többi járulékos dolog (összekötők, lapok stb.) elkészítését nem tudja elvállalni, mert nincsenek megfelelő gépei. Ezen kívül olyan rész munkafolyamatokat, mint helyzetfúrás, menetköszörülés, síkköszörülés, élköszörülés a fentebb említett szakember, és megmunkáló gépek hiányában a megrendelőnek kell elvégez(tet)nie.
5. A fröccsöntő forma elkészítéséhez persze látnia kell egy mintát, hogy miről is lenne szó.
6. Végül a legfontosabb, az ár: ha elvállalja, akkor a forma elkészítése hozzávetőlegesen 500-800 eFt között mozogna. A végtermék az eredetivel a legapróbb részletekig megegyezik.
Ha ezek ismeretében érdekel valakit ez a fajta utángyártás, akkor az adatoknál ott vannak az elérhetőségeim.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2009.10.23. 20:16-kor)[/i]

1274 Kiss Krisztián 2009-10-22 18:39:37

Egy pár érdekes kép,trabikrol(is):

[url]http://www.bama.hu/bulifoto/tema/1066?p=3[/url]
[i](Módosította Tiberius 2009.10.25. 23:26-kor)[/i]

1273 Őry Gábor 2009-10-20 19:25:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62203

Holnap elmegyek érte, talán még ott lesz. Nem baj, hogy az úszót már kiguberáltam belőle?
[i](Módosította orygabor 2009.10.20. 21:36-kor)[/i]

1272 Kacsándi Szabolcs 2009-10-20 19:20:21  Előzmény:Őry Gábor: 62202

Korai 601-es karbija,illetve púpos 600-asé is lehet még.Tedd félre légyszi,engem érdekelne!

1271 Őry Gábor 2009-10-20 18:56:45

Régészek, figyelem! Ma láttam egy karbit, alapvetően HB 2-7-esnek nézett ki, de: az úszóházfedél két hornyoscsavarral volt rögzítve, a fedélen merevítő bordák voltak, és típusjelzést nem láttam rajta. Ha valakit érdekel, vagy tudja mi az, szóljon, egy ötszázasért meg tudom szerezni. A szívókönyök nem biztos, hogy eredeti.

1270 tóth furdzsenxia 2009-10-20 17:07:58  Előzmény:Biacsics Gábor: 62195

100% a kitámasztós gyújtásház már 88 körül se volt divat de lehet már egy jó pár évvel előtte se.mintha valahol nekem is lenne itthon ilyen forma gyújtás fedelem de nem esküdnék meg rá.

1269 Baranyai Gábor 2009-10-20 10:06:50  Előzmény:Sipos Tamás: 62196

Bocs, lásd MG hozzászólását. Belőlünk a tapasztalat beszél, belőled a lelkesedés.
Pusztán ennyi a különbség :-)

1268 Muczán Gábor 2009-10-20 07:12:15

Sziasztok!

A mintakészítésről, búragyártásról annyit, hogy annó 10 éve én egy a 70-es évek óta meglévő hátsó lámpabúra öntőformát birtokló céggel kezdtem tárgyalni.
Tehát a forma, a komplett technológia, minden már adott volt nekik vagy 30 éve, ezért felejtsük el a formakészítés csekély pármilliós költségét, azt ők kitermelték gazdagon (gazdagok is voltak belőle)!
Kértem a piros-narancs helyett víztisztát, szürkét, és zöldet. Közölték hogy a gépet "színre kell mosni", ami teljes nap, plusz gépszerelés stb. Majd az első 50-80 darab búra még színnel szennyezett lesz, úgyhogy kuka. Majd ugyanaz visszafele, pl a zöld után. Úgyhogy minimum rendelés 1000 db/változat, vagy mennnnyek a csába! Berizikóztattam, mert nagyon oda voltak akkori tagjaim a szürkéért, meg a zöldért. Akkor már kértem 1000-1000 darabot az első indexből is. Úgyhogy ott álltam egyszercsak 1998-körül, vagy ötezer búrával. Egy akkori vadiúj Suzuki ára (nem hitellel) belespendírozva a boltba. Itthon csak azok nem vettek végül, akik a legjobban tüzeltek hogy mikor lesz má. Frankón csak azok nem vettek. Mondták hogy: jaa ötszáz forint? Bocsika a barátnőmmel mekdönciben voltunk, és elcsúszott a havi zsebpénz. De egyébként hűdeszép, jajdekéne, dehát ugye a pééénz Gabikám az nagyúr ám! NB jó szevasztok, elkezdtem kicsempészgetni Zwickauba, és árulni. Akkoriban még nem volt ejrópéen júnion úgyhogy konkrétan dugdosni kellett, és német haveroknál rejtegetni ami nem ment el. Végül egész jól bejött. De kb 15%megmaradt, kb ugyanennyi a szállítgatás során megsérült, és kuka. Tíz évig áll benne a lé és tíz évig áll a cucc egy garázsban, amit ki is lehetett volna adni. Ezeket le kell vonni a rezsiből.Így már azért örültem hogy vége lett. Mondom ezredszer, a forma/technológia az megvolt!
A mostani helyzet pl hátsó 601-es búránál korántsem rózsás. A német feliratos, gyárihoz hasonló búrák, amiket kizárólag lehet kapni, azok öntőformájának tulaja befejezte az ipart, letette a lantot. Alig tudtam még legyártatni 1500 db-ot a Trabantweltnek, mert már nem hatódott meg az ember a mennyiségtől. Leszarta, és közölte hogy forma eladó 15 millió, alku nincs csak felfele. Vagy felejtsetek el tíz évre, és akkor majd húszezerért adok a veterán 601-es Trabira búrát. Addig elvan a pincében a cucc. Vagy vegyetek okádék Bulgárt, és nem lesz kedvetek ránézni a kocsira.

Szóval a gyártatás-forgalmazás azért nem olyan egyszerű üzlet, és az egyre romló helyzetben egyre rizikósabb belefogni. Hacsak valakinek nincs tényleg erre a játékra fölös pénze kockáztatni, játszadozni.

MG

1267 Lizák Péter 2009-10-19 22:55:48  Előzmény:Sipos Tamás: 62190

Akkor Trabant gyártógépsor rendel.
Hadd legyen újra Trabant... :D

1266 Őry Gábor 2009-10-19 20:51:58  Előzmény:Biacsics Gábor: 62195

No, így néz ki, egy kicsit átalakítva:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091019/S3600122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Tiberius 2009.10.25. 23:24-kor)[/i]

1265 Sipos Tamás 2009-10-19 20:27:41  Előzmény:Baranyai Gábor: 62193

[justify]Kissé ironikus, -vagy mondjam azt kioktató?- a válaszod. Sebaj! Nem vagyok egy sértődős fajta.
Nekem nem kell telefonálnom, nem kell utánajárnom semminek. Egyetlen embert kell megkérdeznem az ügyben, akivel szerencsére vagyok olyan jó viszonyban, hogy ezt bármikor megtehetem (ha bekapcsolná végre a telefonját).
Ha megtudok valamit természetesen azonnal szólok.[/justify]

1264 Biacsics Gábor 2009-10-19 20:04:16  Előzmény:Őry Gábor: 62185

Igen az alsó részét elég sokáig szerelték 601-be is(mondjuk a 90-esben már biztos nem eredeti volt). Nekem inkább a fedél okoz fejtörést még nem láttam ilyent azelőtt.Olyasmi mintha rétegelt alufóliából lenne préselve...

1263 tóth furdzsenxia 2009-10-19 17:18:13

ha fröccsöntésnél tartunk akkor én kérnék egy nagyfröccsöt.csak vicceltem a kormány ügyében is lehetne érdeklődni hátha tudnának abból is valami normálisat gyártani.

1262 Baranyai Gábor 2009-10-19 17:01:38  Előzmény:Sipos Tamás: 62190

Fuss egy kört ha nagyon sok az időd ,de előtte beszélj egy olyan fröccsöntő műhellyel, aki áttetsző, víztiszta műanyagokat önt, merthogy ahhoz más szerszámok kellenek, aztán ha összegyűjtötted a 2000 x mondjuk 800 forintot, akkor szólj.
Mellesleg 2.000 darabot még exportra sem tudsz eladni egy P50 búrából, durván a 90%-a rajtad rohadna.
Erről TWK001 is tudna mesélni, most pl. a 353-as Wartburg hátsó lámpabúráját csinálták a bolgárok (vagy ukránok, már franc se tudja), a lényeg hogy iszonyat szar minőség, és 5.000 darab volt a minimális rendelés.
Gondolod, hogy ha 300.000 forint lenne a szerszám, már nem csinálta volna meg bárki? Én sem véletlenül mentem a műgyanta irányba, minimum 10 fröccsöntő cégtől kértem anno árajánlatot a jóval kisebb púpos Wartburg búrákra, és a legolcsóbb is simán 7 számjegyű volt.
Tehát ha sok az időd, és olcsó a telefon, várjuk a fejleményeket.

1261   2009-10-19 16:09:53  Előzmény:Sipos Tamás: 62190

Van méretkorlát, hogy mekkorát tud elkészíteni?

1260 Zwick Gábor 2009-10-19 15:43:45  Előzmény:Sipos Tamás: 62190

Igaz nem nekem szólt a kérdés de egy kérdést mindenképp megér!

1259 Sipos Tamás 2009-10-19 15:30:11  Előzmény:Baranyai Gábor: 62187

[justify]Mellesleg édesapám szerszámkészítő (is). Van a műhelyében másoló pantográf, azzal leveszi a mintát az eredetiről, bonomit (vagy valami hasonló nevű anyag) tömbbe felnagyítva átmásolja, majd arról a fémbe. A 80-as években rendeltek nála művirág fröccsöntő szerszámokat a művirág bárók. Meg voltak elégedve. Sőt, kerékpárgumi vulkanizáló szerszámra is volt megrendelése. A maszek világ előtt a Taurus gépgyárban volt művezető.
Ő nem hiszem, hogy milliós összegeket kérne. Beszéljek vele ezügyben?
2000 darab pedig nem olyan hatalmas mennyiség, jutna exportra is.[/justify]

1258 Katona Zoltán 2009-10-19 11:27:29  Előzmény: : 62188

picit ásd bele magad jobban a témába,és ha még mindig így gondolod, gyárts/gyártass. Igy nekünk lesz a legjobb, mert olcsóbb lesz :)

1257   2009-10-19 08:59:46  Előzmény:Baranyai Gábor: 62187

Nem okoskodásképp, de azok a méretek, amiket te szeretnél gyártani korántsem milliós szerszám költségűek. És sok kisipari fröcsis van aki örül a kis tételes munkának is.

1256 Baranyai Gábor 2009-10-19 07:58:26  Előzmény:Sipos Tamás: 62184

De igen, sokkal egyszerűbb lenne a fröccsöntés, csak ahhoz valakinek ki kéne fizetni a pár milliós szerszámköltséget, és megrendelni úgy 1-2 ezer darabot , amit a gép egy műszak alatt kidob magából...

1255 tóth furdzsenxia 2009-10-19 07:16:49  Előzmény:Baranyai Gábor: 62181

ez tetszik.karácsonyra akkor már lesznek tuti cuccok.

1254 Őry Gábor 2009-10-19 07:05:57  Előzmény:Biacsics Gábor: 62183

Nem tudom, de az alsó része ismerős, az előző 1990-es 601-esemen volt ilyen, de mostmár sejtem, hogy nem ez volt az eredetije. De a fedele nem így nézett ki.

1253 Sipos Tamás 2009-10-19 04:43:47  Előzmény:Baranyai Gábor: 62181

[justify]Bocsánat, hogy belekotyogok, mert nem értek a műanyagokhoz; de öntés helyett nem lenne egyszerűbb a fröccsöntés?
Úgy sejtem az autók lámpaburái így készülnek.[/justify]

1252 Biacsics Gábor 2009-10-18 20:40:42

Szerintetek ez milyen gyújtásfedél lehet?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091018/SSA55833_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Nekem ez volt a púposhoz,azelőtt még sosem láttam ilyent,de elég gagyinak tűnik lehet valami kisipari cucc?

Van valakinek infója arról amit a 1220. hozzászólásban kérdeztem?Nekem abszolút fogalmam sincs arról mennyit ér (ebay-en nézelődtem ott elég horror áron mérik),de itthon nem tudom mi lehet az ára.Annyira nem sürgős a dolog,mert a kocsim még sehol sincs,de ha megérné megvenném.

1251 Kacsándi Szabolcs 2009-10-18 20:22:50

Ma én is jártam börzén és egyik ismerősömmel boltoltam a következő könyveket:P70 szerelési 1958(német),P70 kezelési 1959(német),Wartburg kezelési 1975,Trabant kezelési 1974,Trabant szerelési 1966,trabant alkatrészkatalógus összes gyártmány 1965.
Nagyon megörültem neki,mikor elhozta,de lelkemre kötötte hogy csak akkor adja a kezembe,ha megígérem hogy nem kereskedés céljából veszem át.Mivel tisztában vagyok vele hogy többé-kevésbé ritkaságok,ezért bekerül a gyűjteményembe.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091018/k_nyvek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1250 Baranyai Gábor 2009-10-18 20:08:34  Előzmény:tóth furdzsenxia: 62085

Na, ma végre én is megtekintettem a börzés búrákat. Durva, na. Nagyon olcsó öntőgyantából, fehér helyett alapból sárga, nem teljesen áttetsző, és ami viszont ennél is nagyobb gond, hogy iszonyatosan törékenyek. Szóval aki tervezi hogy venne, az most már tényleg várjon meg, karácsonyig ígérem kész leszek mindennel, aztán nem lesz gond, ki-mit kérjen a fa alá...

1249 Pátkai Antal 2009-10-18 19:47:09

Abalu figyelmébe ajánlanám:D
http://www.vatera.hu/trabant_disztarcsa_4_db_155135859.html?at=1&ep=1#mifss-anchor

1248 Muczán Gábor 2009-10-18 17:10:09  Előzmény:Huszta Tibor: 62177

Tiberius!

"kéne bimetálos hűtővízmérő-visszajelző-jeladó komplett kipufogórendszer"

Ezek semmiségek! Nincs is szinte áruk! Ezért szinte ingyen beszerezhetőek.

Viszont bármikor tudok P-70-hez benzint, illatosítót, üléshuzatot szerezni.
Ezek ugyan pénzbe kerülnek, de gyorsan szállítom!

MG

1247 Muczán Gábor 2009-10-18 17:05:52  Előzmény:Zwick Gábor: 62176

csucsunova!

Érdekel, érdekel, érdekeeel! :-))

Ne priviben hanem az iroda kukac trabantklub pont húúúún inkább.

Köszi


MG

1246 Huszta Tibor 2009-10-18 13:04:42  Előzmény:Mogyorós Ákos: 62175

Valaki segítsen P70-est veteránítok kéne bimetálos hűtővízmérő-visszajelző-jeladó komplett kipufogórendszer, hibátlan csomagtér-duroplast, nem drágán, de lehetőleg ingyen...

1245 Zwick Gábor 2009-10-18 12:21:46  Előzmény:Muczán Gábor: 62174

Szia!

Igen tudok rá fényezőt mert Édesapám már közel 40 éve űzi az ipart és 1-2 szép dolog kerűlt már ki a keze közül. Amennyiben érdekelne küldök majd képet a felniről csak még nem fotóztam le. És a többit akkor privibe megoldjuk;)

1244 Mogyorós Ákos 2009-10-18 12:14:51

Valaki segítsen nekem veteránitok egy trabi 500-ast kéne bordáskormány mek km ora lehetőleg ne horror áron

1243 Muczán Gábor 2009-10-18 07:59:51  Előzmény:Zwick Gábor: 62170

csucsunova!

Felni ügyben eljutottam oda én is hogy kiváló a Budaprimer alapozó a homokszórással tisztított felületre. Aztán lefujattam egy fényezővel ezüstre, de nem tetszik sem a színárnyalat, sem a festés minősége. Oda többet nem viszem
Tudsz valami korrekt helyet a fényezésre?

Az eredeti Pneumant diagonálokkal nekem az utóbbi időben nem volt szerencsém.
Csillogó szemekkel gyűjtöttem pár éve össze vadiújakat. Pótkereket meg szűz gumikat vegyesen. Sajna 6-ból 1 gyönyörű, új gumi a felszerelés és felfújás után "puklis" volt. Alaphelyzetben semmi nem látszott, de felfújva a külső köpeny rész és a karkasz közé levegő hatolt be valamiért, és egy dudor keletkezett. A következő gumi már nem mutatta ezt azonnal. Ő meg 2 hónap állás után -nem mentem vele talán csak 20 kilométert- ajándékozott meg ezzel a dudorral. A maradék négy pedig jó lett, azzal a fenntartással hogy kifli hosszúságú súlyt kellett a gumisnak felrakni hogy ne üssenek. A gumissal arra jutottunk hogy a gumik szépek, igazi DDR-es eredetiek, satöbbi, de huszonévesek már, és a gyártáskor is eleve rossz volt a minőségük, ezért olyan egyenetlen, hullámzó az anyagvastagságuk, és ezért lehetetlen szinte kicentrírozni őket. Nem mindegyik ilyen persze, de az esélye nagy annak hogy rossz darabbal találja magát szembe az ember.
Aztán bepipultam, és gyorsan felraktam 4 Heidenaut, ami persze drágább volt, kint 36 Euro, de 4-ből négyet közepes súlyokkal tudott feltenni a gumis. Átlagban ezzel már jobban jártam. Legalábbis én! Aki olcsón tudott szerezni új diagót, az ügyes volt, de most hogy felkapták őket már tízért is kínáltak eredetit. Ez ugyan eredeti, de ennél olcsóbb már az új Heidenau már, és azt lehet koptatni utcán, pótolható, nem sajnálja az ember, mint pl egy szőrös DDR-est, ami inkább kiállítási darabra méltó.

MG
[i](Módosította TWK-001 2009.10.18. 10:09-kor)[/i]

1242 Huszta Tibor 2009-10-17 21:42:09  Előzmény: Spityu: 62167

Felniezüsttel mi a baj?

1241 Holnapy Gergely dr. 2009-10-17 20:55:31  Előzmény:Zwick Gábor: 62170

Ne aggódj Csucsu, újkorában a te autódon sem volt centírozott felni. A szüleim mesélték, hogy még a 60as évekbeli 601seikkel sem nagyom lehetett 80-90 km/h felett menni,-és nem csak az utak minősége miatt-, hanem mert centírozás nélküli gumikon futó autó kormányát megtartani ennél a tempónál...
G