Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1507 Biacsics Gábor 2009-11-09 21:37:50  Előzmény:Velikán Attila: 62426

Köszi!Nekem a vebfordítás sem bírt vele (vagy én voltam béna),de hülyeségeket írt.Ez a március még akár valós is lehet,ugyanis 1963 árilis 19.-i forgalombahelyezésû.

1506 Velikán Attila 2009-11-09 21:09:06  Előzmény:Bíró Norbert: 62435

Pontosan ezt csináltam én is. Alufelirat,dísztárcsa,stb le van szedve és csak alkalomra rakom vissza.

Az, hogy roncsolással lehet csak leszedni a felcsavarozott feliratot, hát.... nem nyugodtam meg. Még az kéne, hogy aláfeszítsen egy csavarhúzóval és oda a hátfal is. Szerintem már csak azért is lepiszkálná a félkegyelmûje. Neeem, nem adok lehetõséget rá. Ezért vadászok még egy másik szárnyas emblémára, meg index párra. Legyen tarcsiba.

1505 jocking . 2009-11-09 20:50:48  Előzmény:Bíró Norbert: 62435

Én az alufeliratot simán felraktam több okból is. Az egyik, hogy belülrõl van csavarral rögzítve, így nem lehetne a felirat roncsolódása nélkül lebuherálni, a másik meg, hogy van mááásik.:D:evil::)

1504 Bíró Norbert 2009-11-09 20:27:50  Előzmény:Ackermann Balázs: 62434

Hát igen, épp ezért van hogy én is csak felpróbáltam a kocsira a narancs lámpákat, meg a sárga ködlámpákat, de még az alu feliratot is...
De sztem veszélyben vannak ezek a cuccok 10 év múlva is, szerintem egy ilyen retrógyerek lekopasztana egy T-modellt is...

1503 Ackermann Balázs 2009-11-09 20:11:27  Előzmény: : 62428

Ez lenne a normális hozzáállás. Sajnos vannak ilyenek, akiknek ez a tisztességes megoldás, hogy összeszedik a cuccot enyves kézzel. Néha úgy érzem nem is kell veterán Trabant mert inkább mindent lekapnék róla ha megállok valahol minthogy más tegye meg... Sajnos amíg dívik ez a retrosítás dolog minden régi cumó potenciális célpont. 10 év múlva ha már tényleg csak veterános õrületbõl tartunk Trabantot, a megszállottak talán egymás iránti tiszteletbõl sem csinálnak majd ilyesmit.

1502 Velikán Attila 2009-11-09 19:15:09  Előzmény:Muczán Gábor: 62432

igen, szoktam arra járni, én is láttam. sajnálom, mert jó kis bolt volt. Igazából a telefonszám miatt irtam be az oldalt

1501 Muczán Gábor 2009-11-09 19:10:06  Előzmény:Velikán Attila: 62431

FEC351!

Én is felléptem közben oldalukra, írtam is nekik, de a gáz az, hogy a cím az a régi Víztorony melleti. Az a ház meg konkrétan egy pár éve egy szellemház, kitört ablakokkal, csövesek ürülékével stb.

MG

1500 Velikán Attila 2009-11-09 19:01:10  Előzmény:Muczán Gábor: 62429

[url]http://www.procolorkft.hu/[/url]
[i](Módosította FEC351 2009.11.09. 20:02-kor)[/i]

1499 Lizák Péter 2009-11-09 19:00:35  Előzmény: : 62428

Hali!

Adok linket, itt megírtam, legalább is amit én találtam errõl anno...
Oldalcím a megszólalás aljánál.
Egyébként [url=http://trabantegyegy.uw.hu/Models.html]Itt! :)[/url] a Trabant DeLuxe-okról néhány szó. Meg Képek is.
A spricni szerintem ugyanott, ahol az 1.1es kombikon is.

1498 Muczán Gábor 2009-11-09 18:58:07  Előzmény:Kalmár Dániel: 62424

D303!

Az újpesti víztorony mellett volt ez a festékbolt, de megszûnt. Neve Pro-Color Kft volt. Lehet hogy csak elköltöztek, és gúgliban megvannak. Rápróbálok.

MG
Engem azért elszomorítanak ezek a történetek. Ez olyan velünk pusztuló történelem effektus. Én is nézegetek alkalmakként egy 2T Trabantot az egyik bolt parkolójában, mikor épp vásárolni megy vele a tulaj, de nem kapom le a krómkarikákat róla. Majd összefutok az idõs tulajjal véletlenül és felajánlok egy cserét. Hátha összejön. De ha nem akkor sem lopom le.

Más:

Valaki tud arról, hogy létezett-e valaha kombi De Luxéba hátsó ablakmosó és ha igen hol volt a spriccnije? Estleges képeknek örülnék.

1496 Ackermann Balázs 2009-11-09 17:39:08  Előzmény: : 62422

Egy része visszakerült, a tükör pl amint látszik nem...

1495 Velikán Attila 2009-11-09 17:06:02  Előzmény:Biacsics Gábor: 62419

bøezen – kvìten 1963 = valószínûleg 1963 márciusában

1494 Csády Szabolcs 2009-11-09 15:17:39  Előzmény:Kalmár Dániel: 62424

[imgw]http://totalcar.index.hu/images/hteszt/trabant60166/galeriaorig/trabant60166_048.jpg[/imgw]

1493 Kalmár Dániel 2009-11-09 14:25:04

Sziasztok.

Tudnátok betenni nekem képet 601-es motortér világításról?
Az érdekelne hogy hol helyezkedik el, merre vezet a kábel hozzá stb.

Más: Valaki említett néhány hónappal ezelõtt hogy tud egy boltot ahol megvan még az eredeti Trabi színkódoknak egy része, csak már nem emlékszem arra hogy ki mondta, és hogy hol van az a bolt, és a hsz-t sem találom. Valaki nem emlékszik esetleg rá?
Egyébként letettem a Neptunblauról, mert vaktában nem szeretnék színt kevertetni.Inkább Pastelblau lesz, ahhoz talán könnyebb színkódot találni.

Elõre is köszi.

1492 Lizák Péter 2009-11-09 09:28:46  Előzmény:Bíró Norbert: 62418

Na megekerestem a kombim cuccait. Annak a vázszáma alapján valóban papírusz kombit jelenít meg, mert eredetileg tényleg az volt. De 601-et ír, pedig 610S valójában.
Az évjárat stimmel, valamit június júliusi gyártásúnak azonosította be a trabit, ami azért érdekes, mert tudtommal 88 áprilisi forgalombahelyezésû.
P65-ös motor 28H1-1 karbival.

Most olvastam végig az eredetiségvizsga lapját
Figyeljetek! Szállítható személyek száma: 5 (!)


Megnéztem szülök régi (néhai) kék trabiját is. Ez pedig egy limo, és
79-es gyártású a trabi. 79 november decemberre tippelve.
ugyanúgy P65-ös motor, de 28 HB 2-9 E karbival.

1491   2009-11-09 08:47:11  Előzmény:Bíró Norbert: 62379

Jut eszembe ez az alkatrészlopásos ügy: nem adta vissza az embernek a kertvégi Trabiról lelopkodott alkatrészeket a Retró koma?

1490 Bíró Norbert 2009-11-08 21:36:13  Előzmény:Biacsics Gábor: 62419

hónapot [url]http://www.webforditas.hu[/url] fordította.:)

1489  Spityu 2009-11-08 21:22:29  Előzmény:Biacsics Gábor: 62419

Lehetséges, hogy helyenként hibádzik az adatbázisuk és a régebbi karbitípusokat keveri... egyedül a januárt tudtam "lefordítani", viszonylag sok betû megegyezik a cseh és a magyar januárban. :)

1488 Biacsics Gábor 2009-11-08 21:18:30

Nekem a 63-ashoz HB2-2 karbit hoz.Nekem HB2-3 van hozzá,van valami jelentõs különbség a kettõ között,egyáltalán mi lehet a különbség,fúvókaméret?A hónapot hogy sikerült lefordítani?Nekem bøezen – kvìten 1963 ezt írta gondolom ez lehet a hónap.

1487 Bíró Norbert 2009-11-08 21:12:02  Előzmény:Bíró Norbert: 62417

a szín nem változik de a 75-ösnél a rajzon csúcsos lökös, dísztárcsa, a 88-asnál szögletes lökös, érdekes módon ezen is dísztárcsa.

1486 Bíró Norbert 2009-11-08 21:10:25  Előzmény:Bíró Norbert: 62415

A grafika tényleg változik a kocsi korának megfelelõen, megnéztem az ex autómat is:

EUY-735, forgalomba helyezés 1988.11.08

alvázszám: 4147736
motorszám: 5B-2057734 (a motorszámnak még a formátuma is más lett 88-ra?)

gyártás 88-október-december
a motor is 88-as (úgy tudom ennek is sajátja volt benne)

karburátor 28h1-1 (stimmt)
keverési arány 1:50

1485 Jósvay István 2009-11-08 21:08:47

A szín fehér marad nálam is, szerintem csak véletlen volt az egybeesés.
Négyütemûvel nekem sem mûködik.

1484 Bíró Norbert 2009-11-08 20:56:48

1284555 1969 május július, a motorszámát nem tudom, ez a bizonyos pirostetõs 69-es...

1483  Spityu 2009-11-08 20:53:38  Előzmény:Bíró Norbert: 62413

A keverési arány rendben, hiszen 74 áprilisában lett tûgörgõs a fõtengely. A karburátor elméletileg 2-7-es gyárilag, 75 áprilisától 2-8-as. A forgalomba helyezés és a gyártás között tipikusan 2 hónap telik el.

1482 Bíró Norbert 2009-11-08 20:47:38  Előzmény: Spityu: 62411

Most megnéztem az én kocsimat

alvázszám 2191090
motorszám P65-078426

74 november-decemberi gyártású szerinte a kocsi ami tök igaz lehet, mert 75.01.10 a forgalombahelyezés.

Motorszám alapján a motor szintén 74-es, 28 HB2-7 karburátor (HB2-9 van most rajta, az különbözik valamiben?), keverési arány 1:50

1481 Bíró Norbert 2009-11-08 20:37:34  Előzmény: Spityu: 62411

A szín eddig nekem mindig fehér volt.

1480  Spityu 2009-11-08 20:30:39  Előzmény:Lizák Péter: 62410

Alvázszámból: típus, karosszéria változat, gyártási év, becsült gyártási hónap
Motorszámból: típus, gyártási év, karburátor típusa, keverési arány

Illetve megjelenik egy kép(rajz) is, ami pont olyan színû, mint a bevitt kocsié. Nem tudom, hogy ez is változik-e, de a karosszéria kivitel ha jól emlékszek igen. A szín lehet, hogy csak véletlen egybeesés.

1479 Lizák Péter 2009-11-08 20:10:35  Előzmény: Spityu: 62405

mit kéne neki kiadni? mert az én autómra minden adat ki volt húzva. Vagy 4Tre nem mûködik?

1478 Kacsándi Szabolcs 2009-11-08 17:52:54  Előzmény:jocking .: 62408

Mindenképp érdemes elhozni,nehogy beolvasszák.Ha nincs ilyen irányú elhivatottságod,hogy gyûjts pár motort vagy alkatrészt hozzá akkor tovább kell passzolni.Viszont ha pont egy ilyet szeretnél érdemes eltenni alkatrésznek egy esetleges papíros felújításához,vagy rendberakásához.Még akkor is jó ha csak egy papíros váz és blokk van,arra fel lehet építeni a dolgait.De ha csak szeretnél egy ilyet megmenteni az utókornak,még ha nincs is forgalomban,az is egy megoldás.Nekem is van már jónéhány magyar motorom,de ezekbõl csak egy vagy kettõ lesz forgalomba helyezve egyszer.Lényeg hogy sikerült megmenteni néhányat a megsemmisüléstõl.

1477 jocking . 2009-11-08 17:43:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62406

Értem, tehát nem épp egyszerû a cucc. Számomra nemigazán ér meg ennyi nyüglõdést. Egyébként a motort ingyen megkapnánk, csak ugye papír nélkül kissé megdobná a kiadásokat a cucc, ami nem biztos, hogy megéri, fõleg hogy a motor állapota még nem teljesen ismert. Ha nem lesz meg a papír, max. annyit tudunk csinálni, hogy elhozzuk, aztán ha valakinek kell belõle alkatrész, akkor majd lehet üzletelni.

1476 Őry Gábor 2009-11-08 17:39:55  Előzmény: Spityu: 62405

Ez tök jó!

1475 Kacsándi Szabolcs 2009-11-08 16:52:10  Előzmény:jocking .: 62398

Jelen állás szerint esélytelennek látszik.Sajnos voltak akik visszaéltek vele és hamisítottak papírokat a forgalombahelyezéshez.Mivel megbuktak egyenlõre beszüntették a papír nélküli veteránok forgalombahelyezését.Elõtte mûködött a golog,de akkor sem volt egyszerû.Amúgy dolgoznak a problémán,mivel általában egy fellelt motor vagy autó papírjai már nem igen találhatók meg sok esetben.Kis szerencsével lehet találni valami tulaji igazolólapot vagy feljegyzést ami alapján ,ha lehetne ,akkor forgalomba helyezhetõ.
Esetedben kellenek a papírok,ha az meg van,kell egy póthagyatékit kezdeményezni,aminek útján rokon örökli a motort és vele írható adásvételi.Az alapján már el lehet indulni.Elég rögös az út.Én is érdeklõdtem már ilyen ügyben.A Mavamsz-nál kapsz megfelelõ felvilágosítást,érdemes rákérdezni náluk.

1474  Spityu 2009-11-08 15:41:55  Előzmény:tóth furdzsenxia: 62404

[url]http://www.trabant.cz/cisla-karoserie-motoru/[/url]

A felsõ szövegmezõbe írd az alvázszámot, az alsóba a motorszámot, majd kattints az alattuk lévõ gombra! Elég egy azonosítót is megadni!

1473 tóth furdzsenxia 2009-11-08 15:36:28  Előzmény:Ék Roland: 62401

esetleg alvázszámban is tudsz segíteni mert nekünk is van egy õskövület és az alvázszámhoz viszonyítva kiderülne hogy kb mennyi idõs.az alvázszám jöhet privátban is. kösz

1472 Lizák Péter 2009-11-08 15:05:31  Előzmény:Bíró Norbert: 62379

No mi van? nemkell retro gyereknek a trabi?
Mondjuk még mindig jobb, mintha szétszedte volna

1471 Ék Roland 2009-11-08 14:01:28  Előzmény:Huszta Tibor: 62377

hy
szerintem még itthon is, én is feldobom az enyimet :) potom 15 ezer euroért.
ami kint nem is sok mert amiket árulnak mindbe lenne kivetni való.

1470 Ék Roland 2009-11-08 13:53:47  Előzmény:tóth furdzsenxia: 62373

hy
az enyém csak 1964 es sajnos

1469 Huszta Tibor 2009-11-08 10:15:38  Előzmény:jocking .: 62398

a veteránszövetségnél érdeklõdj, nekik voltak eredményeik a hasonló ügyekben.

T.

1468  Spityu 2009-11-08 09:52:42  Előzmény:jocking .: 62398

Hát...azt a motort elméletileg valaki megörökölte, vagy ha nem vették bele a hagyatékba, késõbb lehet ezen módosítani. De majd Szabi vagy valaki más megmondja a biztosat, õ eléggé tapasztalt az ilyenekben, konkrétan motoroknál is.
Szerintem meg lehet oldani!

1467 jocking . 2009-11-08 09:33:35

Egy alighanem idevágó kérdés:
Legyen adott mondjuk egy 125-ös MZ Trophy. Tulaj 5 éve meghalt és a moci 5 éve áll a muterja padlásán. Papírok (remélhetõleg egyelõre) nincsenek meg. Van esély a lepapírozásra, vagy felejtõs a dolog?

1466 Madocsai Gergely 2009-11-08 08:23:35

Múlt héten szúrtam ki egy gyönyörû, Warburg 353 tourist-ot: krómos indexek elöl, krómos burák hátul, króm lökõsök, gyönyörû, króm dísztárcsák+díszkarikák! "K" plakett az elsõ sárwédõk alján. Sajna nem tudom mikori lehet, de én eddig ilyen régi 353 tourist-ot még nem láttam. Gyönyörû állapotú, fehér és ott áll. Sztem aki ilyenen gondolkozik az most nézze meg!

(helyszínt az esetlegesen ezt olwasó nepperek/wérszíwók miatt nem írok!)

1465 Madocsai Gergely 2009-11-08 08:10:33  Előzmény:Bíró Norbert: 62379

Tiszta déjà vu! Mintha láttam wolna már ezt a kocsit... Ööö, azaz nem is, mert amelyikre én gondolok, az nem látott garázst, de telet annál inkább, pedig esküdni mertem wolna...:rolleyes:

A tükör pedig konkrétan tudom honnan hiányzik...:mad:

Rem jó kezekbe kerül.
[i](Módosította madogery 2009.11.08. 09:14-kor)[/i]

1464 Dávid Márk 2009-11-08 00:34:01  Előzmény:Bíró Norbert: 62394

Hát én a Dudás Zoltánnal is beszoptam rendesen :S :D

1463 Bíró Norbert 2009-11-08 00:09:08  Előzmény:Bíró Norbert: 62393

Mindegy, nem is érdemes már beszélni róla.

Csak jusson normális kezekbe az a kocsi.

Retrógyerek meg nálam egy kategória lett a Dudás Zoltánnal. (õk ketten alkotják ezt a kategóriát)

1462 Bíró Norbert 2009-11-08 00:07:51  Előzmény:Dávid Márk: 62391

Emlegetett valami kocsit ahonnan fehér kormányt akart lopni (és ez nem azonos azzal amit végül lerabolt), de akkor lehet hogy végül vett.

1461 Támba Csaba 2009-11-08 00:02:44  Előzmény:Támba Csaba: 62389

Ha van gyári érzékelõrõl közeli képed akkor tedd fel, vagy küld el emailben.

Én ebbõl a példányból indultam ki:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091108/P1010129_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1460 Dávid Márk 2009-11-08 00:01:03  Előzmény:Bíró Norbert: 62379

A kormányt lopta?! Sztem vmi kamu van a dologban, mivel anno fehérkormány tõlem vette meg.

1459 Bíró Norbert 2009-11-07 23:54:35  Előzmény:Dávid Márk: 62388

Sajnos ennek a kocsinak amúgy sincsenek rendben a papírjai. Nagyon nem.

1458 Támba Csaba 2009-11-07 23:51:36  Előzmény:Huszta Tibor: 62384

Végülis szinte ugyanaz, mint a gyári cucc.

A különbség a következõ:

A gyári érzékelõ egy bimetall által volt vezérelve direkt kapcsolással. Nos, ilyen bimetallt kapni (60-96 Celsius fok tartományban) nem sûrûn lehet manapság.
A megoldás termisztorok alkalmazása párban. Ezek viszont nem képesek jelerõsítés nélkül direktben kapcsolni a visszajelzõ sárga és piros izzókat. Így az érzékelõ dobozban csak a 2 termisztor lesz, innen mennek a vezetékek egy, a mûszerfal alá rejtett dobozkába ahol a jelerõsítõ lesz és relén keresztül lesznek kapcsolva az izzók.

Az egyetlen eredeti érzékelõ amit láttam egy az egyben az IFA Kombinat jármûveiben elõforduló kicsi kerek üzemanyag-, vízhõfok-, stb. mérõóra dobozának mérete, még a peremezés is ugyanaz. Az üveg helyett egy bakelit lapka van benne, ezen van rögzítve a 3 kivezetés. Az egész házikó M10x1-es menettel csatlakozik a felsõ vízcsõ mérõcsonkjába.

Tehát a gyáritól való eltérés a kis dobozka mindössze ami amúgy sem fog látszani :)

Most (is) eléggé el vagyok havazva szabadidõ szinte semmi, de ha összejön egy mûködõképes darab akkor szólok. És persze kapsz te is egyet :)