Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7367 jocking . 2019-10-23 21:50:43  Előzmény: Spityu: 81166

A tárcsa annyira nem gáz, több is van itthon, tudom cserélgetni. A gond inkább a hozzáférhetőséggel van. -.-

7366  Spityu 2019-10-23 21:24:44  Előzmény:jocking .: 81165

Nem akarlak mindenféle alkatrész ész nélküli megvételére buzdítani, de ha tárcsát akarnál cserélni, esetleg érdeklődj itt: https://auto.jofogas.hu/budapest/Trabant_601_ujj_alkatreszek_96614397.htm
A múltkor még megvolt, amikor egy 260-as Isolatort vettem tőle.

Ja, ez nem jó, régi típusú. Úgy emlékeztem, új típusú volt. :(

7365 jocking . 2019-10-23 20:44:58  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81163

Új a tárcsa is. Eléggé behúzza beszerelt állapotban a szerkezetet, talán 1-2 centit tudok még benyomni rajta, hogy aztán már kiemeljen. Lendkerék szabályozásnál nem hiszem, hogy változna bármi, mert akkor azt a felületet is szabályozni kell, amire fel van csavarozva a szerkezet. De ha azt a részt nem is szednék le, akkor is, itt nem századokat kéne leszedni a felületből, hanem sokkal-sokkal többet.
A bovdent is úgy állítottuk be, hogy éppen hogy kiemeljen, hogy maximális legyen a nyomóerő, de ez sem használt. Az az érdekes, hogy korábban ezzel a lendkerékkel és kuplunggal hibátlanul működött az autó 9 évvel ezelőtt. Nem tudom, mi változott azóta, az új kuplungtárcsán kívül. Ami egyébként ehhez a szerkezethez való, ahogy Spityu korábban írta, széles rugós szerkezethez rugózott tárcsa.

7364 Kacsándi Szabolcs 2019-10-23 20:30:38

Egyébként sosem láttam még trabinál hogy azért csúszott volna a kuplung mert ráfolyt valami.Akármilyen retkes is volt a kuplungház vagy szivárgott a váltóolaj akkor sem folyt rá igazán,mert a centrifugális erő kiszórta.Vagy leszakadt vagy ferde volt a felület,vagy szegecsig kopott.Amúgy akármilyen fényes a felület attól még lehet ferde.Biztosra akarsz menni szabályoztasd le a lendkereket.Akármilyen régi a szerkezet annak az ereje bőven elég ehhez a teljesítményhez,nem igazán szokott gyengülni,csak törni a rugó.Ha csúszik annak hibás szerelés vagy hibás felület az oka.

7363 Kacsándi Szabolcs 2019-10-23 20:16:51

Ha jól értelmezem új tárcsa került bele?Mértél vastagságot,Sajnos a tárcsák vastagsága változó,és nem mindegy melyik szerkezethez milyen típus kerül be.Megkell nézni hogy összerakott állapotban mennyire húzódik be a szerkezet közepe.Ha vastag a tárcsa a szerkezetet behúzza és már olyan mintha félig kiemelt volna a kuplung.Lendkerék utánszabályzással ez orvosolható.

7362 jocking . 2019-10-23 19:22:42  Előzmény: Spityu: 81161

Igen, a szerkezetre gondoltam, elb@szarintottam a kommentet.
Megfogod két kézzel, mintha egy kis kormány lenne úgy, hogy feléd néznek a rugók, aztán a két hüvelykujjad oda rakod, ahol megnyomja a kinyomószén és megnyomod. Mindhárom benyomható így. Az új és az eddig beszerelt szar egyformán ilyen, a másik itthon lévő is benyomható így, de ahhoz kb. 20-30%-kal nagyobb erő kell, az már kicsit fájdalmas "ujjilag".
A terv az, hogy ezt visszaviszem (a boltos mondta, hogy visszaveszi ha nem jó), aztán körbenézek a közeli bontóban meg rákérdezek a közeli alkatrészforrásomnál. Ha a közelben nincs, nézünk messzebb. A győri börzén is nézhettem volna, de oda meg pont amiatt nem jutottam el, mert helyette a motort raktam vissza...

7361  Spityu 2019-10-23 19:13:41  Előzmény:jocking .: 81160

"Egyébként az új tárcsa is pont ugyanolyan erejű, mint az itthoni kettő, két kézzel megfogva két hüvelykujjal simán benyomhatóak. "

Mármint a szerkezet? Ha igen, ott lesz a gond. Ami eddig a kezemben volt, ráadásul régi típusú, azokat k*rva élet, hogy nem nyomogatnád így. :D Nem tudom, ez mennyire típushiba ennél a kivitelnél, mert nincs vele közvetlen tapasztalatom. Esetleg próbálj meg beszerezni gyárit. Vagy gyári használt régi típusút.

7360 jocking . 2019-10-23 17:50:13

Hát b+...
Levettük a lendkereket, valóban volt alatta szivárgás, de remélhetőleg már megszűnt. Nem láttunk rá magyarázatot, hogy mitől szivároghatna, minden patent.
A lendkereket megsmirgliztem, féktisztítóztam, parafadugóztam. A tárcsát szintén megpucoltam. A szerkezetet is. Összeraktuk, visszatettük a motort, próbakör... És PONTOSAN UGYANOLYAN szar, mint eddig volt. Én már nem tudom, hogy mi egyebet tudnék még csinálni vele. Kivenni még ki tudom a szart, de mit rakjak be helyette, ha az újjal is szar? :(
Egyébként az új tárcsa is pont ugyanolyan erejű, mint az itthoni kettő, két kézzel megfogva két hüvelykujjal simán benyomhatóak.

7359 jocking . 2019-10-22 18:48:02

Megvan az új szerkezet, holnap berakom. Furcsamód egyáltalán nem erősebb, mint a már meglévő másik 2. A különbség az érintkező felület minőségében van, az új se nem fényes se nem bordás. Remélem, hogy nem a szerkezet erejével volt a gond, mert akkor vehetem majd ki újra a motort...

7358 jocking . 2019-10-19 20:13:08  Előzmény: Spityu: 81157

Akkor egyértelműen az újabb fajta mindkettő.
Érdekes lehet a régi szerkezettel a kuplung, amikor az újabb fajtával is harmatgyenge. :) Akkor ezekkel a pálcika rugókkal elég csak a pedálra nézni, hogy benyomja az ember. :D

7357  Spityu 2019-10-19 19:52:03  Előzmény:jocking .: 81156

Régi: https://shop.strato.de/epages/61260628.mobile/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61260628/Products/%22Lager1Regal%20Q4.3.1%22
Új: http://www.ostfahrzeug-shop.de/Trabant/Trabant-601/Kupplung-Teile/Sparset-Kupplung-gefedert-Originalteil-Regenerierung-fuer-Trabant-601.html

A váltás 1985 áprilisában volt.

7356 jocking . 2019-10-19 19:12:19  Előzmény: Spityu: 81155

A másik szerkezet bár erősebb, de nincs jó állapotban. A felülete rozsdás, és mély barázdákat ettek bele egy szerintem korábban túlkopott tárcsa szegecsei. Valószínűleg beszerzek egy újat és azt fogom berakni. Már ha az erősebb, mint a mostani, de azt majd elviszem a boltba kipróbálni.
Egyébként ebben is rugós tárcsa van, a két itthoni szerkezetem meg egyforma. Hogy széles vagy nem széles a rugója, azt nem tudom, nem láttam még másmilyent.

7355  Spityu 2019-10-19 12:49:50  Előzmény:jocking .: 81153

Igazából a fényesség önmagában nem gond. Amúgy is ki fog fényesedni. Inkább csak a rossz geometria, az össze nem kopottság. Valószínűleg egyenetlen lehet a felület, emiatt csúszott meg. A csúszás következtében meg helyenként túlhevült, azért vannak a futtatási színek. Lehet, hogy összekopott volna, de lehet, hogy nem. Mindenesetre az erősebb szerkezettel volna jó összerakni, azt gondolom. Tényleg, a szerkezet és a tárcsa összeillik? Nem rég tudtam meg, hogy a széles rugójú szerkezethez (új típusú) csak a rugós tárcsa (új típusú) jó.
Ez alapján akkor nem olaj okozza a csúszást, egyértelmű. A dugózás ettől még jól jöhet szerintem is.

7354 jocking . 2019-10-19 12:29:27

Kis update. A lendkereket még nem vettem le, de látszik alatta egy minimális folyásnyom, ami viszont már fel volt száradva, csak a szélei látszottak a "pataknak". El tudom képzelni, hogy kezdetben szivárgott a labirint, aztán "bejáródott" és abba maradt. Mindenesetre annyira nem szivárgott, hogy a kuplungra is jutott volna, ahogy írtam, azon nincs nyoma olajnak.

7353 jocking . 2019-10-19 11:41:47

Kint a motor.
Olajszivárgásnak nem látom nyomát sem a váltó sem a motor felől. A kuplung érintkező felületein fekete, koromszerű, száraz port találtunk, ez valószínűleg a tárcsa bekopása miatt került oda. (csak megtörölve látszik a rongyon, szabad szemmel nem, nem koromfeketék az alkatrészek) A szerkezet és a lendkerék is fényes, a szerkezeten lilás elszíneződés látszik foltokban.
Van itthon még egy rozsdás szerkezet, annak az erejét összehasonlítottam a kiszerelt szerkezettel. Az egyiket leraktam a földre a rugós-kúpos részével felfelé, a másikat meg ráraktam pont fordítva, hogy a két kúpos-rugós rész egymást nyomja. Rátehénkedtem, és akár alul, akár felül volt a kiszerelt szerkezet, mindig az nyomódott be előbb, tehát az a gyengébb.
Szerintem itt most a sok kicsi sokra megy érvényesült, a lendkerék is fényes kicsit, a szerkezet is gyenge kicsit és ezek összeadódtak. Kell egy másik szerkezet, meg a lendkerékkel is kezdeni kell valamit.
Ja, és a lendkerékben nincs dugó, de akkor majd rakok bele.

7352  Spityu 2019-10-18 21:25:30  Előzmény:jocking .: 81151

Hát, a durván szar szerkezet kiszűrésére jó lehet. Ha ugyanez a lendkerék + tárcsa + szerkezet volt, akkor szinte biztos, hogy valami kenőanyag okozza a csúszást. Esetleg amit mondtam, a rossz bowden beállítás, de ezt már - gondolom - kizártad.

7351 jocking . 2019-10-18 20:47:07  Előzmény: Spityu: 81150

Az a gond, hogy ez nem egy egzakt módszer. Rátehénkedéssel be lehetett nyomni a kiszerelt szerkezetet, csak kérdéses, hogy mekkora erejű rátehénkedés számít még jónak. :)
Maga a lendkerék és a kuplung felülete fényes volt valamire, de ezt azért nem látom lehetséges oknak, mert leállítás előtt évekig ezekkel az alkatrészekkel üzemelt az autó probléma nélkül. Nem hinném, hogy az állás alatt tovább fényesedett a lendkerék és ezzel romlott a tapadása. :D
De mindegy is, a jövő szerdai rövid-hosszúhétvégén kihajítom a motort és majd jelentem mit találtunk.

7350  Spityu 2019-10-18 20:32:10  Előzmény:jocking .: 81149

A rózsakeréknél, úgy rémlik, felér a szint a szimeringekig, de a nyelestengelynél egészen biztosan nem. A nívó csavar bőven a nyelestengely alatt helyezkedik el. (Ezt hátra vetítve a rózsakerékhez a hátsók esetében is megtudhatjuk, vajon ellepi-e vagy sem.)
Ha azóta sem szivárgott, akkor viszont lehet, hogy mégis inkább a labirinttól jön az olaj. A váltóból szerintem folyamatosan jönne, ha üzemel. Bár a motornál sem valószínű, hogy lenne valami, ami eltömítené egy idő után. Egyébként a labirint szintén tud szivárogni.
Viszont akkor nem tudom, mi okozhatja a megcsúszást. Egyszerű rátehénkedéssel meg kell vizsgálni, hogy elég erős-e a rugó a szerkezetben. A nyomólapot és a lendkerék felületét is felérdesítettem, ami inkább csak amolyan mattításnak nevezhető, de a tükrös felületnél az is jobb. Nyilván, ez sem tart örökké.
Ha vájatosak a felületek, akkor kellhet némi idő, amíg hozzájuk kopik a tárcsa, de ez sem ok arra, hogy ennyire durván megcsússzon. Amatőr kérdés, de a bowdenen megpróbáltál esetleg lazítani? Már nagyon kis nyomás is csúszást eredményezhet.
Nem tudok méreteket fejből, de az is fontos, ha a lendkereket felszabályozzák, a szerkezetet fogadó felületet se hagyják ki ebből, különben megnő a távolság, amitől a nyomólap beljebb megy, a szén által nyomott rész pedig kijjebb.

7349 jocking . 2019-10-18 19:27:59  Előzmény: Spityu: 81148

Igazából nem tűnt fel, mert nem volt eddig felváltogatva, lehet, hogy korábban is megvolt már, nem tudom. Az olaj ami alul kijött inkább arra hasonlít, ami a hengerfejtömítésnél is volt (feketés), de nehezen hiszem el, hogy az új labirintgyűrű szivárogjon. Lehetett akár váltóolaj is, ami összeszedett egy kis "kuplunganyagot" kifelé jövet, és attól sötétedett be. Bár szivárogni azóta sem szivárog, letöröltem és azóta semmi, pedig azóta már két tesztkör is volt.
Hogy a lendkerékben van-e dugó - jó kérdés, szerintem nincs, de nem merem biztosra állítani.

Meg azért az is fura, hogy a váltónál a szivárgás már az autón kívül előjött, azért is cseréltem vitonra a difi szimeringjeit. De az is lehet, hogy az álló váltóban nem ér fel addig az olaj, hogy a nyelestengelynél szivárogjon.

7348  Spityu 2019-10-18 19:16:59  Előzmény:jocking .: 81147

Elképzelhetőnek tartom, hogy valóban a váltóból szivárog az olaj, bár ezt lehet, hogy konkrétan állítottad is. A szagán, színén egyértelműen látszik, ha az. Ebben az esetben lehetséges, hogy odafolyt a nyelestengely közvetítésével az olaj a tárcsára, amit szépen szétkentél rajta, így az most csúszik.
A lendkerékben a két M14-es menetben ott van még a gyári fém zárókupak? Ami bent van nálam, azon nem volt már, parafadugóval pótoltam mindkettőt. Így legalább a motor felől nem kaphat (olyan könnyen) olajat a tárcsa. Szétszedéskor a lendkereket, a szerkezetet és a tárcsát bő benzinnel mosd el. Ha ez okozta a megcsúszást. De úgy rémlik, ez az elején nem volt, tehát nem valamiféle mechanikai probléma okozza a hibát, hanem az időközben odakerült olaj.

7347 jocking . 2019-10-18 19:09:38  Előzmény:jocking .: 81146

folyt.
A tünet először az volt, hogy 2-esből 3-asba váltás után a fordulat magas maradt, de az autó nem gyorsult, várni kellett, hogy visszaessen a fordulatszám. Aztán az tűnt fel, hogy bármelyik sebességben nagyobb gázra felpörög a motor, de érdemben nem gyorsul az autó.
Aztán csináltam egy tesztet, hogy alapjáratnál magasabb fordulaton behúzott kéziféknél mit csinál, ha teljesen felengedem a kuplungot. Ugyanúgy járt tovább, nem fulladt le és a kerék sem kezdett el "kaparni". Ezután a teszt után a helyzet rosszabb lett, pedig a tárcsa ennyi idő alatt nem éghetett meg és szaga sem volt.

7346 jocking . 2019-10-18 19:01:53

A hengerfej szivárgás úgy néz ki, megszűnt.
Cserébe most a kuplung megcsúszás lett rosszabb. Valószínűleg a kuplungszerkezet nem elég erős, mást nagyon nem tudok elképzelni, a tárcsa új, a lendkerék meg nem volt szar állapotban. Akárhogy is van, a motornak ki kell jönni, hogy lássuk, mi a helyzet. :/

7345  Spityu 2019-10-17 21:47:57  Előzmény:jocking .: 81144

Jah, az ilyen jellegű tömítéseknél általában lehet utánhúzni járatást és / vagy állást követően.

7344 jocking . 2019-10-17 21:37:03  Előzmény: Spityu: 81143

Nem, az már kétszer nem vált be, ez már a híres über-tömítés. :)

7343  Spityu 2019-10-17 20:54:01  Előzmény:jocking .: 81142

Sima aluval raktad össze? Egy próbát még megér... de ha nem válik be, akkor az 1 mm-esnek tutira jónak kell lennie.

7342 jocking . 2019-10-17 19:58:13  Előzmény: Spityu: 81141

A kopás megakadályozására biztos jó, de én azért inkább a megállást preferálom. :D

Egyébként a tömítésnél rohadtul meglepett, hogy bemelegedés után mennyit rá lehet még húzni. Szerintem még egy negyed fordulatot ment rajta az anya a hidegen meghúzással azonos erő mellett. Csodálom, hogy a gyári útmutató nem írja elő a bemelegedés utáni plusz meghúzást.

7341  Spityu 2019-10-17 19:16:48  Előzmény:jocking .: 81140

Meg kell zsírozni... :D Motorfelújító ismerősöm mondta, hogy van egy krapek, aki a Suzukiján rendszeresen zsírozza a fékbetéteket elöl, hogy ne kopjanak annyira. :D Az autó nem éppen mai, de még a gyári betétek vannak benne, amik alig koptak valamit. :D

7340 jocking . 2019-10-17 19:11:50

Na, bement az új hengerfejtömítés. Remélem ezzel már nem lesz gond. A régieknél mindkettő kifújt hátul, a váltó felőli henger pedig hátul plusz a jobb oldalán is. A leömlőnél minden száraz, ez biztos a hengerfejtől jött.
Már csak a nyiszogással kéne csinálni valamit és mehet műszakira.

7339  Spityu 2019-10-13 22:25:43  Előzmény:jocking .: 81138

Nekem ilyen van bent, vagyis csak lenne, de mindig elfelejtem berakni: https://hu.museum-digital.org/portal/index.php?t=objekt&oges=87276 :D

Ahogy a két hátsó doblemez tetején lévő kis kitámasztók közé sincs beakasztva egy gumipók, ami a pót ékszíjat tartaná. Meg a guriga is azon volt régen. :D

7338 jocking . 2019-10-13 20:33:33  Előzmény: Spityu: 81137

Amúgy azt kell, hogy mondjam, hogy még a surrogás ellenére is soha egy Trabantot sem vezettem, amiben ilyen egyenletes és erős lett volna a fék. Szerintem még a 4T-n is xarabb a fékhatás így érzetre. Mind fog mint a barom és egyszerre is fognak, nem csúszik meg semerre. :)

Egyébként elkészült az autó egyik legfontosabb alkotóeleme is:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/71687917_2447827365338885_4515025146615955456_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQl0lG5Msksq6_ab22A31kMxCF36INN6mRDJUEYFoXjGNcyCM0_a-aqzv3kD9dgGwA4&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=fd7b571d05fbb61b824f32c6b7e6a82d&oe=5E2AEBC1

:D

7337  Spityu 2019-10-13 19:49:33  Előzmény:jocking .: 81136

Nem fogod csereberélni... ahogy mindennaposan használni sem. :) Ezen gondolkoztam én is, de rájöttem, hogy én nem akarom nézegetni radiál papucsokkal.
Amúgy, igen a hengerfejtömítés és a fék tipikusan olyan elemei a kocsinak, amik gyakran igényelnek korrigálást (mármint sok összerakás esetében), mielőtt forgalomra alkalmassá nyilvánítanánk a kocsit.

7336 jocking . 2019-10-13 19:03:09  Előzmény:Piret Endre: 81135

Vagy az, vagy csak szimplán ezek a szokásos elszaródásra hajlamos pontok így összerakás után. :)
A hengerfejtömítésre ma már nem volt erőm, de legalább véglegesre felraktam a tetőre a díszlécet. Még megpucolok egy tükröt, felteszem a lós*arpofozókat hátra és a külseje azzal kész is.
Aztán még eljátszogatok hátul a fékkel, megcsinálom a hengerfejtömítést meg állítok kicsit a kuplungon, mert az én megszokásomhoz képest nagyon fent fog. Talán van esély az idei műszakira, ha október vége, november eleje száraz lesz.

Új rekordunk is van, 2010 óta most először ment önerőből 60-nal a gép. :) Kipróbáltam a szabadonfutót, az is jó. Viszont ez a diagonál gumi valami félelmetesen fosch, 40-nél is megúszik olyan kanyarban, ahol a 4T 70 körül simán elmegy... :D
Gondolkozok rajta, hogy szerzek még 4 felnit, azokra meg veszek valami olcsó radiált, hogy a "mindennapos" járatások során ne legyen halálfélelem. :) A találkozókra és egyebekre meg ott lesz a diagonál.

7335 Piret Endre 2019-10-13 08:53:20  Előzmény:jocking .: 81133

Itt valami gyanús nekem. Kifújásról panaszkodsz a hengerfejnél, erre én nemsokára találok erre utaló olajnyomokat az enyémen. Nálad surrogó fék, nálam: forró és büdös hátulsó, féloldalasan.
Ezek valahogy összebeszélnek vagy én nem tudom :-)

7334  Spityu 2019-10-12 23:14:03  Előzmény:jocking .: 81133

A fékpofák vasait nézd át jól, nem azok érnek-e bele valahol az agyba. Elképzelhetőnek tartom, ha a rugók úgy vannak beakasztva, akkor kifelé próbálnak dőlni a pofák. Elvileg megvan határozva, hogyan kell lenniük a rugóknak. Piszkáld meg kézzel a vasakat, hogy mennyire könnyen lehet őket kifelé billenteni.

7333 jocking . 2019-10-12 22:11:07  Előzmény: Spityu: 81132

Kellene, hogy legyen elég hely, mert összerakás folyamán többször volt tologatva a bódé felszerelt dobokkal, amiket később még leszedtünk, és egyszer sem volt nyoma érintkezésnek (nem volt leszedve a festék a féklemezről). Elöl volt ilyen gond, de ott maga a féklemez volt görbe, kiegyenesítés után már azt sem éri el a dob.

7332  Spityu 2019-10-12 17:55:40  Előzmény:jocking .: 81131

Ja, igen, rémlik, mintha említetted volna, hogy új dobokat vettél rá. Érdemes az adott kerékre rápróbálni a felszabályozottakból. Illetve felcsereberélni a dobokat a kerekek között, megpróbálni megtalálni a tényleges okot. Ha vándorol a hang, akkor a dobbal van valami. Arra figyelj, hogy ha már jónak ítéled meg, elöl mindenképpen sliccelt dob legyen. Szóval elsősorban az adott tengelyen csereberéld a dobokat. Ha nem vándorol a hiba, akkor esetleg a fékpofákat is. Ha úgy sem, akkor a kerékagyakat is variáld. A fékdob pereme és a féklemez között van elég hely, ugye?

7331 jocking . 2019-10-12 17:39:50  Előzmény: Spityu: 81130

A dob nem billeg azon a lemezen, amiből kiállnak a tőcsavarok, azzal nincs gond.
Viszont ezek nem szabályozott dobok, hanem újak - vagyis utángyártottak... Lehet rápróbálom a szabályozott dobjaimat, hogy azokkal van-e hang.

7330  Spityu 2019-10-12 16:47:53  Előzmény:jocking .: 81129

Elképzelhetőnek tartom, hogy majd "bekopik" és eltűnik a nyugalmi helyzetben való surrogás. Okozhatja ezt a dob ovalitása is. Ami ugye szabályozva van, úgyhogy inkább a dob 8-asban járása. Szabályozáskor valószínűleg a kerékagyra illeszkedő felületből is lekaptak egy kicsit. Viszont maga a kerékagy is tud 8-asban futni. Pontosabban előfordulhat, hogy ha túlzúzták a csavarokat valahol, pl. légkulccsal, akkor az agyat is megvetemíthette az adott csavar(ok)nál. Ha ráteszed a dobot az agyra és billeg, az erre utal.

7329 jocking . 2019-10-12 15:57:18

Na. A kopogás valóban a hátsó teleszkópok miatt van. Az utángyártott majdnem 3 centivel rövidebb teljesen kihúzva, mint a gyári. Azt hiszem, ide majd vadászok jó állapotú vagy felújított eredetit, mert a franc se akarja a kopácsolást hallgatni.

A súrlódó hang már érdekesebb. Hang alapján én fékkel kapcsolatos dologra tippelnék. A csapágyak nem lógnak sehol, megemelve-megforgatva nincs abnormális hang, csak hátul hallani, hogy néha kicsit elérik a pofák a dobot.
Maga a hang előállítása is érdekes. Egyenesen haladva, vagy balra kanyarodva nem hallani, csak akkor, ha a jobbra kanyarodok, de olyankor akkor is, ha közben fékezek. Egyébként fura, mert én a kocsiból úgy hallom, mintha jobb elölről jönne, kívülről hallgatva viszont hátulról hallatszik.

7328  Spityu 2019-10-11 16:51:44  Előzmény:Piret Endre: 81127

Akkor a születésnapjára meglepheted további gumiharangokkal is. ;) https://auto.jofogas.hu/veszprem/Trabant_601_feltengely_gumiharangok_eladok___97151913.htm

Mintha a jobb alsó feliratos lenne. A többire rá kell kérdezni.

7327 Piret Endre 2019-10-10 17:21:39

Ma 45 éve lett először forgalomba helyezve :-)

7326  Spityu 2019-10-09 18:29:09  Előzmény:jocking .: 81124

Jah, órákig nem ment az oldal sem. Gondolom, valami keresztbe állt és ennyi ideje nem volt mentés. Passz.

7325 jocking . 2019-10-09 18:04:37

Egy picikét mintha eltűnt volna 2 hétnyi hozzászólás... :/

7324  Spityu 2019-09-29 20:32:08  Előzmény:jocking .: 81122

Igen, ez alapján egyértelműen hengerfej. Viszont eszembe jutott, hogy igazából a ventilátor is tudhat rajta annyit fújni, hogy elvigye a tűzfalig. Igazából amikor a kipufogónál szivárgott nekem, akkor az is hátra szivárgott és a lemezre is ráfröccsent. Azt biztos, hogy a hűtőlevegő vitte oda.

7323 jocking . 2019-09-29 19:35:30  Előzmény: Spityu: 81121

A hátsó burkolat nincs fent, pont emiatt. Korábban sokkal rosszabb volt, és úgy voltam vele, hogy addig nem rakom fel, amíg nem biztos a végeredmény. Az első hengerfejjel elég jól bepermetezte még a tűzfalat, és az is látszott, hogy időnként füst is pufog ott ki. Most már csak 3-4 kis pötty van egy 500 m-es kör után.
(Biztos nem gumiharang, mert a pötty alakján látszana, ha lentről jönne, meg az is érződik, hogy ez benzines cucc, nem zsír vagy váltóolaj. Plusz tócsa sincs alatta, így a váltóból biztos nem jöhet semmi. )

7322  Spityu 2019-09-29 19:30:17  Előzmény:jocking .: 81120

A hátsó motorburkolat fent van? Ha a tűzfalig elfröccsen, az régen rossz. Úgy értem, akkor nem csak könnyezik, hanem rendesen tud akkorát fújni, ami elviszi odáig. Nem lehet, hogy valahogy az ékszíjról fröcsög oda valami? Esetleg a gumiharangokról. Na mindegy, tükör segítségével könnyen meg tudod nézni, mi a helyzet a hengerfejeknél. A vastag tömítés állítólag nagyon bírja, az biztosan megszünteti, ha ott van a fröcskölés forrása.

A gyári huzattal is nehéz volt behúznom a könyöklőket. A ráncot én pont a saroknál vettem ki, ott összpontosult. A műbőrös furnér pont eltakarja még.

7321 jocking . 2019-09-29 18:04:07

Na, bent van az utastér. :)
Bár a szövettel volt egy kis izmozás a könyöklőkön, mivel erős anyag, nem igen lehet rányújtani a sarkokon, így 1-1 ránc maradt felül 2 oldalon. Szerencsére annyira nem feltűnő. A csíkok vízszintesen futnak rajta, nehéz lett volna elcseszni a régi alapján. :) A kalaptartó is elkészült, az is bement a helyére. Tartottam tőle, hogy nagyon el fog ütni a többi cucctól, de szerencsére nem feltűnő (nem sikerült pont olyan árnyalatot találni a boltokban, ami 100%-ban tökéletes lett volna). A kis "léces zsebet" is ráhenköltem. :)

Így már csak a tetődíszléc tömítőzés, összetartás kb-ra beállítás, még egy féklégtelenítés (biztos ami biztos alapon, jobban beállított tüskével) és a csavarok visszalazítása és újrahúzása a futóműben van vissza. Meg lehet, hogy berakom azt a spéci vastagabb hengerfej tömítést, mert még mindig látok kifújás nyomokat a tűzfalon, bár már jóval kevesebbet.

7320  Spityu 2019-09-28 00:07:50  Előzmény:jocking .: 81118

Gondolom, neked is a visszahajtás környékén van a repedés a hátsó kárpitnál. Sajnos az enyém esetében annyira előrehaladott volt, hogy cserélni kellett. A repedés megállítására, ha nincs annyira elfajulva, van egy módszerem. Egyszerűen fogj meg megy megfelelő méretű anyagot, pl. ugyanolyan műbőrt és ragaszd rá a repedés egyik felére belülről pillanatragasztóval. Utána kend meg a foltot a repedés másik "partja" felől is és szépen nyomkodd rá az eredeti szövetet. Tehát gyakorlatilag belülről megtámasztod az egészet. Alig fog látszódni valami.

A könyöklőknél lehetőleg ne kövesd el a szarvashibát: a csíkok vízszintesen futnak.

7319 jocking . 2019-09-27 23:55:36  Előzmény: Spityu: 81117

Nem is azt mondtam, hogy olyan, mint egy bőrfotel, de a katalógusképeken úgy néz ki, hogy voltak benne kis párhuzamos "domb csíkok" a belevarrt fekete cérnák mentén (ill. azok segítségével). :)
Én nem pótoltam semmit, a kárpitosok csinálták. A szövet lett cserélve, a műbőr részek maradtak az eredetiek, plusz a kédereket cserélték még újra. Így próbáltam megoldani azt, hogy megmaradjon a belesütött minta a háttámla "berakásban" és hogy ne kelljen varrással "úgy csinálni, mintha". A hátsó ülés háttámláján felül sajnos van egy repedés, azzal majd kezdenem kell valamit, hogy legalább ne terjedjen tovább.

Minden bizonnyal fog maradni az anyagból, van még pár csík meg egy nagyobb darab, de az a könyöklőkre megy majd. Majd csinálok képet a két anyaggal egymás mellett. Színre kb. ugyanaz, amennyit én észrevettem különbségként az az, hogy az újban a fekete cikkcakkok kontrasztosabbak és talán vastagabbak is picit. De ha minden része ebből van a belsőnek, szerintem nagyon nehezen mondaná meg valaki, hogy nem eredeti.

7318  Spityu 2019-09-27 23:43:43  Előzmény:jocking .: 81116

Hát, nem tudom. A Trabant esetében én nem nagyon láttam hurkásságot. Ahhoz szerintem kb. 1 centis szivacs lett volna szükséges. A "fodorhájat" is pótoltad, ha már ennyire belementél? :D Ha esetleg maradt egy tenyérnyi (vagy egy-két periódusnyi) darabka a szövetből, és kidobásra ítéltetett, félre tennéd nekem? Megnézném egymás mellett a gyárit és a jófogásost - gondolom, abból dolgoztál. A hirdetésben nagyon jónak tűnik a mintázat és a szín is. Ha 100%-ban abból lenne a kocsim, elfogadnám. Igazából arra vagyok kíváncsi, hogy a gyári mellett elüt-e, elsősorban a minta. A trabantweltes borzalmas, nem csak relatíve, abszolútértékben is. Ha ügyes vagy, még latyak előtt be tudod járatni a masinát. ;)