Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7837  Spityu 2020-10-16 12:42:13  Előzmény:jocking .: 82023

A csík színe márványfehér jelen esetben, ami még nem került felhordásra. Engem is meglepett, hogy a világos alapszínen kívül bizony ilyen zöld is volt. És ennél a kocsinál ráadásul gyárilag.

7836 jocking . 2020-10-16 11:53:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82019

Szép ez a szín. :) 600-ológiában annyira nem vagyok otthon, nem tudtam, hogy ezekből volt egyszínű is.
Milyen gumi van rajta? :)

7835 Kacsándi Szabolcs 2020-10-15 20:50:43  Előzmény: Spityu: 82020

Könnyen bement

7834  Spityu 2020-10-15 10:12:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82019

Könnyen befért a motor vagy kellett a zsiráf?

7833 Kacsándi Szabolcs 2020-10-14 20:58:07

Megtörném az eszmecserét ideillő tartalommal.Így áll most a kis 600-as:leért a lába 6 év után.

7832  Spityu 2020-10-12 13:49:31  Előzmény:jocking .: 82017

https://index.hu/belfold/2018/06/10/pucer_szomszed_tuntetett_a_szentendrei_muveszmagaslas_ellen/
https://librarius.hu/2018/06/15/a-pucer-ferfira-ruha-nelkuli-novel-valaszolt-a-ferenczy-muzeum/

De most találtam olyan cikket, hogy mégsem lehet csak úgy meztelenkedni a saját erkélyünkön. :( Azért a disznós story nem rossz. :D

7831 jocking . 2020-10-12 11:56:48  Előzmény: Spityu: 82016

Az utolsó pontban én sem lennék biztos. Talán 1-2 éve volt a sztori, hogy a bácsi próbálta "manuálisan inszeminálni" a malacát, amit a szomszéd felvett az ablakából. Azt hiszem, végül a bácsit marasztalták el. Micsoda világ ez, hogy az ember már a saját disznaját sem b***hatja meg a saját otthona kényelmében. :D :D

7830  Spityu 2020-10-11 21:17:42  Előzmény:jocking .: 82015

Ja, értem. :D Fényképezni, videózni bármit lehet, úgy tudom. Ritka kivételek lehetnek, amikor tilos, pl. külföldön ha egy baleset mellett mész el és nekiállsz videózni a roncsokat, simán megvág érte a rendőr.
De úgy általában véve - itthon - bármint lencsevége kaphatsz a nyílt utcán. De ha be tudsz valahova "kukkolni", elvileg úgy sem tilos megörökíteni. Viszont nagyon megvan szabva pl. az otthoni biztonsági kamerarendszer által felvehető dolgok köre. Közterületi részeket vagy a szomszéd házát pl. nem veheted, asszem. Drónnal nem repülhetsz be más telke fölé, kivéve, ha 30m-nél magasabban van a drón. Viszont ha olyan kedve van valakinek, lakhat apáca zárda és óvoda mellett is, nyugodtan kiállhat az erkélyre és pörgetheti a kolbászát, mert otthon van. Hiába látja a fél világ. :) De ez mind nem biztos, csak így rémlik.

7829 jocking . 2020-10-11 18:57:17  Előzmény: Spityu: 82014

A rendőrautó lefényképezésével kapcsolatban nem arra gondoltam, hogy szabad-e, hanem arra, hogy fényképes bizonyíték van a rendőri jelenlétre, mégsem álltak meg elhajtani a fotóst. :)

7828  Spityu 2020-10-11 17:03:24  Előzmény:jocking .: 82013

Nyilvánvaló, hogy le lehetne vetetni. De eleve nem szabadna, hogy felkerüljön. Ez a bökkenő. Esetleg valami automatizált módon ki lehetne takarni a rendszámokat (feliratokat), mint a google street view-n. Plusz nem volna rossz, ha mondjuk legalább márkánként taggelve lennének a képek. A képek számát elnézve ez irdatlan munka :) Illetve nekem a motorok és a mai autók 90%-a egykaptafa, fel sem ismerem őket. :)
Ha már személyiségi jogok. Van egy újságcikk, amiben szerepel egy autó (üldözött), aminek a rendszámát pár percig nem takarták ki, ami alapján, szimplán rákeresve google-lel, gyakorlatilag meg lehetett találni a tulajdonosát. Pontosabban valakit, aki egy héttel az esemény előtt adott fel hirdetést, amiben árulta. Nem tartom valószínűnek, hogy gazdát is cserélt + az új tulaj menekülni is akart vele mindjárt. :) Na és a lényeg, hogy később kitakarták a rendszámát a cikkben, de a galériában továbbra is látható. :D Egyébként a hatósági járművek azonosítói szerintem nem vetnek fel személyiségi jogi problémákat.
https://www.bama.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/akciofilmbe-illo-autos-uldozes-zajlott-pecsen-2914081/

7827 jocking . 2020-10-11 15:59:14  Előzmény: Spityu: 82012

Igen, kint volt az út szélén az url egy táblán. Szerintem ott jelezni is lehetne, ha nem szeretnéd, hogy szerepeljen az oldalon a képed. A legalitásról nincs információm, de a fényképek között rendőrautó is van, ami azért nagyjából behatárolja a dolgokat (vagy legalábbis azt, hogy mennyire veszik komolyan).
Egyébként megvolt az első "komolyabb" műszaki probléma is. A váltó felőli jobbos gumiharang lecsúszott, és televerte a tűzfalat grafitos zsírral... :D

7826  Spityu 2020-10-11 15:45:05  Előzmény:jocking .: 82011

És ez úgy műxik, hogy az út szélén tábla jelzi, hogy jól le lettél fotózva + webcím? Mert én most hallok erről a dologról először -> nem értesülnék a dologról -> nem nézném meg minden kocsikázás után a honlapot -> elmaradna a fotó vásárlás. Kettő: azért ez nem tudom, mennyire legális. Hasonlóan a platesmania.com-hoz. Szerintem nálunk semennyire.

7825 jocking . 2020-10-11 15:11:42

Teljesen véletlenül futottunk bele tegnap, ma megtaláltam a honlapjukon a képet. :)

7824  Spityu 2020-10-05 14:21:18

Eladó a vízvezetékszerelő motorja. :)
https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Trabant_601_2t_motor_elado_111066153.htm

7823 Kacsándi Szabolcs 2020-09-29 19:40:03  Előzmény:Piret Endre: 81977

Valószínű hogy ott lehetett a váltás,bár lehet eltérő a két váz,mert nem egy helyen készültek.Későbbi évjáratokon szerintem már biztos fent volt.78-79-esen tuti,mert olyanunk volt.

7822 Piret Endre 2020-09-29 19:06:48  Előzmény: Spityu: 81986

Nem látok, de az egyik Prokee barna kombija, meg lehet kérdezni. Ráadásul az is kombi, mint az enyém. Simán el tudom képzelni, hogy a kombi kaszninál máskor volt a váltás.

7821  Spityu 2020-09-29 15:42:56  Előzmény:Piret Endre: 81985

Esetleg látsz alvázszámokat, gyártási hónapokat? Bár így is kb. 2 évnyi SRI-t kell átnézni a pontos információért. Már ez is sokat segít.

7820 Piret Endre 2020-09-29 14:36:40  Előzmény: Spityu: 81983

Jelenleg úgy tűnik, hogy bizony nagyon közel az intervallum elejéhez, mert már a második 75-ös képet látom, amin már fent van.

7819  Spityu 2020-09-28 21:46:42  Előzmény:Piret Endre: 81977

Én még sajnos nem voltam a '80-asom közelében, de majd megnézem. Eddig annyi biztos, hogy valamikor 1974 és 1984 között. :) De szerintem inkább az intervallum kezdeti értékéhez közel. Az egyik német oldalon lévő prospektusok valamelyikében nincs olyan kép, amin látszik? Esetleg a változásjelentésekből nem derül ki? Ez azért elég nagy módosítás, biztos, hogy le volt dokumentálva.

7818 Piret Endre 2020-09-28 14:50:23  Előzmény:Piret Endre: 81962

Most néztem egy 75-ösnek mondott 601S képet, azon már felül megy ki a bowden.

7817 Piret Endre 2020-09-22 08:45:38  Előzmény: Spityu: 81961

Persze,, beszerelés előtt a vadiúj bowdent is megkenem. Lámckenő spray amíg a túlsó végén nem csöpög.
Működik ez így 45 éve, csak tényleg nem túl tartósak a bowdenek, miközben más szerepben lévőket kb sosem kell cserélni.

7816  Spityu 2020-09-21 22:51:33  Előzmény:Piret Endre: 81960

Hát, ez van akkor sajnos. Hülye kérdés, de üregelő vagy ilyesmi van benyomva a bowdenházba? Nagyon sokat segít, ha esetleg száraz lenne.

7815 Piret Endre 2020-09-21 22:25:10  Előzmény: Spityu: 81959

Ha lenne is mihez huzatni, akkor a plusz kerülő miatt még nehezebben érne el a helyéig, de ami a nagyobb gond, hogy a több kurfli miatt jobban súrlódik. Ha hagyom kiegyenesedni, akkor meg beleér a hardyba is. Nem véletlenül helyezték ezt át.

7814  Spityu 2020-09-21 16:17:27  Előzmény:Piret Endre: 81958

Mekkora? Nagy. :D Az a baj, hogy a Trabantnál tényleg sokszor kell a szívatót használni, gyakorlatilag minden használati ciklusban. Nem tudod félrehúzni kötegelővel vagy ilyesmi?

7813 Piret Endre 2020-09-21 15:23:00  Előzmény: Spityu: 81957

Köszi, ha megnézed. Én azon agyalok, hogy mekkora szentségtörés lenne, ha áttenném felülre. 74-es évjárat ugyebár. És annyira elmebeteg a nyomvonal a belső oldalon, mire megtalálja az ábrádon jelzett lukat, hogy így 45 év után elkezdte b*ni a csőröm. Mert ugye törik, akad, továbbá bolyhozza a kormányhardy szélét, mert folyton hozzáér.

7812  Spityu 2020-09-21 11:18:10

Az biztos, hogy 1984-ben már felül volt a szívató bowdenje. Otthon majd megnézem a '80-as bódén, azon hol van. De szerintem már azon is felül van. Sajnos nem tudom, mikor volt a váltás. De a hétvégén egy készülő púposon (P60) megnéztem. 1962-ben a km spirál is lent volt. 1: szívató, 2: km spirál.

7811 Piret Endre 2020-09-07 13:30:51

Nézegetem a neten a motortér képeket, különös tekintettel a szivatóbowden tűzfalon átvezetésének helyére. Két változatot látok: lent a korménytengely mellett-felett, kb mint a kuplung, csak a túlsó oldalon. Ilyen az enyém is. Aztán valamikor átkerült feljebb, a váltórúd és a kilométerspirál közé.
Mikor lehetett a váltás? Ami nálam van, az igazán sosem volt jó, beleér mindig a kormányhardyba, felesleges kanyarokat vet, megszorul, sokkal sűrűbban szakad, mint indokolt lenne. Arról nem is beszélve, hogy az utángyártott nekem határozottan rövid, amit még a régi karbihoz való csatlakozás helye is súlyosbít.

7810 jocking . 2020-08-09 20:15:01  Előzmény: Spityu: 81885

Pont ilyeneket vettem ma ki a 4T-ből. Kettő még használható, kettő helyett utángyártottat kell beraknom, mert nagyon kiszopósodott a lyuk a közepén.

7809  Spityu 2020-08-08 00:05:30

Még a jó múltkor volt szó a Trabant hátsó futóművénél lévő gumipogácsák változatairól. Egy szintén gyáriról készült képet szúrnék be.
Gyári cikkszám, Pneumant embléma, talán TGL szám, 0.95 márka valószínűleg, gyenge minőségű Trabant embléma.

7808  Spityu 2020-07-30 22:35:46

https://youtu.be/QnKn_KA65q0?t=1029

Észrevételek a motor gyártásáról, amik fölött eddig elsiklottam:
- A tartókereten lévő két furat és a kampó (ha jól látom) az átemelés során a kötél beakasztására szolgálnak.
- A feketedoboz ott lafog a turbina mögött! Ha jól sejtem, ez amiatt van, mert eleve szemes saru van, de csak a motor felől, a feketedoboznál nem oldható.
- Van olyan, amelyiknél nincs ott.
- A szalagon éppen generátoros blokkok vannak, a járatásnál viszont éppen egy dinamósat tesztelnek. (A két jelenet között nem tudni, mennyi idő telt el.)
- Amikor ráemelik a kasznit a bölcsőre, nincs feketedoboz a taréjlemezen, később, tankoláskor már ott van. (Ez mondjuk semmit nem bizonyít, akárhonnan is odakerülhetett.)
- A generátoron nincsen védőburkolat. A magyarázat valószínűleg az, hogy felesleges feltenni, hiszen előbb úgyis be kell kötni a szemes sarut.

7807  Spityu 2020-07-09 11:24:33  Előzmény:jocking .: 81867

Igen, az, eléggé sűrű. 2x szoktam kiöblíteni a beskálázott fél literes üdítős palackot, pedig már először is tankolok rá benzint, 2-3 decit. :) A színe a Kevert likőrével azonos (Repsol-flakon sárga).

7806 jocking . 2020-07-09 01:21:46  Előzmény: Spityu: 81866

Nem ez az a nagyon sűrű fajta? Ismerős a neve.

7805  Spityu 2020-07-08 13:58:36  Előzmény:jocking .: 81865

Fuchs Silkolene Scoot Sport 2 - ezt használom egy ideje. (Vigyázni kell, sárgás és kékes címkével is gyártják, mindkettő ugyanaz. Viszont vannak különböző beltartalmú, de hasonló elnevezésű olajai is a gyártónak.) Ez vált be, ami a kokszosodást és a vastagságot illeti. Gyakorlatilag egyesíti a Power 1 Racing 2T és a Sprint 2T előnyös tulajdonságait.

7804 jocking . 2020-07-08 11:50:09  Előzmény: Spityu: 81861

Én most a hosszú nevű Castrol-t használom. A dugattyúpalást hang még megvan, de mintha tompult volna kicsit ahogy járódik be a motor. Tesztként én is gondolkoztam rajta, hogy sűrűbbet rakok bele. Anno miről is beszéltünk, a Sprint 2T megfelelő lenne? Volt még szó valami méz sűrűségű cuccról, azt túlzásnak érzem, de a Castrol-nál 1 fokkal sűrűbbet azért kipróbálnék.

7803 Piret Endre 2020-07-06 19:56:28  Előzmény: Spityu: 81861

Az olajos tesztre én is gondoltam. Mondjuk a keverési arány váltásra nem reagált, legalábbis nem annyira, hogy ne lehessen a melegebb időjárással magyarázni.

7802  Spityu 2020-07-06 19:18:39  Előzmény:Piret Endre: 81856

A kánikulát sem feltétlenül szereti a Trabant, akkor is szétszedheted. Egy hétvége alatt azért megvan. Esetleg próbálj ki másik olajat. Annyira másikat, ami full más. Szóval ha sűrű, akkor vékonyabbat vagy fordítva. Csak a teszt kedvéért, hogy azzal változik-e valamit a hang.

7801 Piret Endre 2020-07-06 10:13:24  Előzmény: Spityu: 81855

Igen, a kivárás a terv. Csak hát nem kicsit idegesít, az önfeledt nyári autózás helyett.

7800  Spityu 2020-07-05 22:11:43  Előzmény:Piret Endre: 81848

Hát, ha nem változik, szerintem használd. Ha súlyosbodna, akkor inkább ne. Aztán majd ősszel, amikor már vizes, de még viszonylag meleg idő lesz, ki lehet kapni a motort egy revízióra. Előtte lecsupaszítottan végighallgatózni újra.

7799 Piret Endre 2020-06-30 21:27:54

Úgy látszik ez a hülye hangok szezonja.
Az enyém továbbra is csinálja melegen. Ment már bő 1000 km-t, ebből 400-at most hétvégén. Annyi változott, hogy ebben az időben hamarabb eléri a szükséges hőmérsékletet, mint kora tavasszal. Amúgy nem javult, nem romlott. Indul, megy, húz, normális a fogyasztása, csak az a hang... Az irányát sem sikerült megnyugtatóan tisztázni.

7798  Spityu 2020-06-19 21:04:54  Előzmény:jocking .: 81841

Tedd be egyesbe is a váltót kinyomott kuplunggal, úgy is hallgasd meg. Úgy már nem szabad forognia véletlenül sem a nyelestengelynek (álló autónál). Ha nem erősödik a hang és nem zavaró, akkor szerintem ne foglalkozz vele. :)

7797 jocking . 2020-06-19 18:47:50

Haladok a bejáratással, kb. 350 km-nél járunk, viszont megint történések vannak.
Most épp egy olyan "gond" jött elő, hogy alapjáraton halk surrogó hang hallatszik, ami a kuplung benyomására megszűnik. Próbáltam behatárolni, honnan jöhet, de bajos, mert a forgattyúsház és a váltóház így összecsavarozva elég jól szórja a hangot. A csavarhúzós-fülelős módszerrel annyi biztos, hogy a surrogás hangosabb, ha a kuplung nem emel ki, vagyis forog a váltóban a nyelestengely. Benyomott kuplungpedálnál is hallani (a csavarhúzós módszerrel, "csak úgy füllel" nem), de az érthető, teljesen hangtalan csapágy nincs és valószínűleg a vezérlőtárcsa sem némán megy körbe-körbe, így nekem egyértelmű, hogy a váltóból jön, a motor surrogása "szabad füllel" nem hallható.
Emelt fordulaton nem hallani a hangot, a motorhang elnyomja, ahogy menet közben sem (négyesben "szabadonfutózva" sem).
Eddig nem tűnt fel a hang, bár lehet, hogy csak nem figyeltem, vagy halkabb lett a motor, nem tudom, tényleg nagyon halk (be kell hajolnom a lábtérbe hogy halljam, de akkor hallom).
A kérdés az, hogy mennyire abnormális ez a jelenség? Én úgy gondolom, hogy valamennyi mechanikai zaj normális ilyen gyorsan forgó alkatrészek esetén, de gondoltam inkább rákérdezek.

7796  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szimán László: 81839

Szia!

https://original-trabant.de/

https://www.trabant.cz/cisla-karoserie-motoru/

7795 Szimán László 2020-06-17 08:02:24

Sziasztok !
Tud valaki abban segíteni, hogy pl. alvázszám vagy év/hó alapján hol találom meg azt hogy eredetileg ez az autó pl. milyen kormánnyal (kétküllös, 4 küllös) vagy pl szögletes vagy kerek sebességmérő órával, krómozott lökhárító stb. lett e gyártva ???
Amit eddig találtam az nem annyira pontos (pl. tipustörténet)
Előre is köszi a segítséget:
Szimán László

7794  Spityu 2020-06-01 10:58:56  Előzmény:Piret Endre: 81821

Igen, pontosan.

7793 Piret Endre 2020-06-01 08:16:11  Előzmény: Spityu: 81820

Olyannyira, hogy több konstrukció része egy fólia is, ami az ajtóváz belső lemezére van ragasztva, és az ajtókárpit hátulját védi az elázástól.

7792  Spityu 2020-05-31 23:24:44  Előzmény:jocking .: 81819

Szerintem kb. egy csomó autónál úgy van tervezve az ajtó és az üveg, hogy majd alul kifolyik. Lehetetlen normálisan letömíteni, még ha jól szabod a páralehúzót, akkor is beszivárog valamennyi. Főleg egy 20 éves gépnél, ahol a bársonyos gumiban is kódorog az üveg, a páralehúzó rugalmassága pedig egy műanyagdarabéval vetekszik. :D

7791 jocking . 2020-05-31 22:26:24  Előzmény: Spityu: 81818

Pedig sajnos ez az apró részlet elkerülte a figyelmünket. :D
De azért joggal feltételezné az ember, hogy ha minden tömítés új, akkor a víz nem jön be. Mondjuk gyanús lehetett volna, hogy még egyszer sem láttam ajtóban vizet állni, még szar tömítés esetén sem. Érdekes volt Günterék gondolkodása, normális vízállóság helyett inkább lyukat fúrnak az ajtó aljára... :D
Most már viszont jó lesz, még kifújtam azt a részt cink spray-vel, ha a dremel szedett volna le a festékből a lukaknál, és holnap megcsinálom ezt a tömítés ívesre húzást is (aminek a kifolyók tudatában már látom értelmét).

7790  Spityu 2020-05-31 00:35:49  Előzmény:jocking .: 81817

Ezt nem mondod komolyan?! Mármint, hogy nem figyeltél rá felragasztáskor. :D Én úgy csináltam egyébként, hogy belül a kis kifolyók között szépen elhúztam a ragasztót, hogy véletlenül se tudjon megállni ott semmi sem.

7789 jocking . 2020-05-30 23:31:04

Ma fény derült egy kisebb bakira.
Mint utóbb kiderült, az ajtók alján azok az U alakú bevágások nem csak dísznek vannak, hanem egy nyílásban folytatódnak az ajtók belseje felé, hogy az esetlegesen bejutó víznek legyen hol távozni, emiatt nem túl jó, ha pl. a duró ragasztójából oda is jut. Ez úgy derült ki, hogy mosás után az ajtó becsukásakor lehetett hallani, ahogy csobban benne a víz... :D
A délutánt azzal töltöttem, hogy kivakartam a lefolyókból a ragasztót, remélhetőleg a jövőben már nem lesz ilyen probléma.

7788 Piret Endre 2020-05-25 16:21:12  Előzmény: Spityu: 81815

A villanyosság ezen területét én is csak elég messziről ugatom.
A gázok átütési szilárdsága biztosan függ a nyomástól. Van egy kitüntetett nyomás, amin ez minimális, ettől távolodva mindkét irányban nő. Mivel a motorban uralkodó nyomásviszonyokat nyilván nem erre konstruálják, innentől kezdve simán lehet, hogy a nyomás növekedésével nő az átütéshez szükséges feszültség.
A szikraugratós módszert láttam én is működni, akár hengerenként is. Elsőre azt mondom, hogy ez meredekebb felfutású (és nagyobb csúcsértékű) impulzust ad a gyertya szempontjából, csakhogy ez pont megnehezíti az átütést, mert az ionizációhoz idő kell. Vagy pont a parazita átvezetések söntölő hatása érvényesül kevésbé ilyenkor? Fene tudja.