Az enyémen és nagyon sok másik Trabanton biztosan, az alábbiak szerint van / volt:
- hernyócsavaros bilincs a fűtődobon lévő rövid gumicsövön, a dob felől. A csövet a fűtődobon kiképzett peremig kell tolni, tehát nem túl azon. A bilincs is efölé megy, kb. 1 centivel a gumi szélétől felfelé. Úgy emlékszem, NORMA márkájú, ilyesmi kialakítású (de lapos csavarhúzós és hatlap nélküli): https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Dichtprofile-und-Gummiteile/Schlauchschelle-fuer-Luftschlauch-80-mm-Trabant-601::1126.html
- ugyanilyen bilincs fogja a közepes gumicsövet (banán és keverődoboz között) a banánhoz. Itt a gumit értelemszerűen ütközésig kell feltolni, a bilincset pedig a banánon lévő peremen túlra kell tenni (úgy emlékszem, van), közelítve a banán házát.
- A ventilátornál, a kipufogókönyök kabátjánál lévő csövön nem volt bilincs.
- A karburátor és a légszűrő, a homlokfal és a keverődoboz közötti csöveken nem volt bilincs.
- A két fém-papír flexibilis cső szintén bilincs nélküli. Szépen meg kell őket hajlítani a megfelelő módon, hogy ne érjenek bele semmibe. Ha gyáriak, szépen fognak állni.
https://www.youtube.com/channel/UC2X59WNP1mbsI2XZ6TCsyAQ/videos
Továbbá... láttam olyan Trabantokat, ahol a banán és a keverődoboz közötti közepes cső mindkét végén volt bilincs. Ezek felújított Trabantok voltak, és szerintem túlrestaurálták őket. De nem zárom ki, hogy létezett gyárilag is ilyen szerelés - én még nem találkoztam vele. És mintha láttam volna SK vagy ahhoz hasonló rögzítésűt is (nálam ugye hernyócsavaros volt csak). Továbbá mintha a régi évjáratoknál valami másfajta bilincs lett volna, rendes csavarral. Olyasmi, mint ami a keverődobozt a tűzfalra fogja. A katalógus képeken látszik.
A féltengelyeknél a régi típusúnál nem volt semmi, csak a külső gumiharangok nagy átmérőjénél (illetve a belső nagy átmérőjénél rugóból készült gyűrű, az újnál is.). Az új típusú féltengelynél, amilyen neked is van, az alábbiak szerint volt (eszerint legalábbis...): https://www.ebay.de/itm/2-Innere-Gelenkwelle-Antriebswelle-rechts-links-vollstaendig-Trabant-601-Ifa-Ddr-/183283456345
Tehát 3-3 SK bilincs (2 kicsi, 1 nagy oldalanként). Viszont itt nekem eszembe jut egy régi siófoki börzés vételem (2010.08.20.). Megláttam egy ilyen új fajta féltengelypárt (vagy csak egyet a párból?). Nézegettem. Mondom az eladónak (Bodó Béla, idén újra elkezdett árulni ezt-azt), engem csak a gumiharang érdekelne. Erre levette a bilincset és oda adta külön. És szerintem gyári új volt az egész, nem felújított, látszódott az egészen. A gumiharangon egyébként Pneumant felirat és jel, azért tetszett meg. A lényeg, hogy nem SK bilincs fogta, hanem ez a fajta: https://www.youtube.com/watch?v=nK9-1BDKVxw Lehet, hogy már valami kései gyártású alkatrész volt (van rá esély), majd megnézem Imre Trabantját legközelebb, addig legyen SK. :D Illetve a 4T-knél már szerintem ez a spéci volt csak. Keress rá: trabant gelenkwelle, rengeteg képet találsz.
Nagy SK-ból tudok gyárit, kicsiből egyelőre nem. De lehet kapni jelenkori gyártmányút, igaz, az fényes általában, míg a gyári mattabb volt.
Itt látszik, a fűtődobnál hogyan volt:
https://youtu.be/emoF0EFxjjA?t=1913
Itt a banánnál:
https://youtu.be/GNM1opZXNFg?t=82
Itt pedig mindkettő megfigyelhető:
https://youtu.be/R8JzzE26_No?t=2985
Ja, a kormánymű harmonikánál is az egyik végén rugóból készült gyűrű megy a horonyba gyárilag. Talán az anya felőli végénél, de fejből nem emlékszem.