Jól emlékeztem. A bowden nálam az ablaktekerő-kontra házán csücsült, amikor kiszereltem. Biztos, hogy én voltam az első, aki eltávolította, fater csak a kárpitot szedte le ragasztás, egyengetés céljából még a '90-es évek végén. A többi cucchoz nem nyúlt tudomásom szerint. És arra is jól emlékeztem, hogy az emelő szerkezet két felső csavarja alatt kúszott el a bowden, ja és belül. Mint itt: https://www.vatera.hu/trabant-ajto-b6-387-2722339865.html
Ezen a képen is látszik egy kis árok, ami a kurbli alatt fut el, de az szerintem csak merevítés céljából lett belehúzva. A szerelési könyvben még csak egy kezdetlegesebb változata látható, főként az emelőszerkezethez közelebbi szakasza.
A gyári szerelési könyv 76. oldalán láthatsz képet, az egyiken annyi látszik, hogy a húzókarnál a vázon belül megy a bowden. Egy másik képen pedig nincs bowden sehol sem. :)
Eszembe jut az is, hogy nálam selejtes ajtónyitó került beépítésre. Van ott 2 szegecselés, alátéttel (+ kicsit arrébb még 1-1), és az egyik helyen nem volt alátét, csak szegecs. :D Aminek önmagában semmi értelme nem volt. Az rémlik, hogy a nyomok arra engedtek következtetni, hogy soha nem is volt. :D Talán mert nem volt kopás a hornyos lemezen, de ebben már nem vagyok biztos. Pucolás, zsírzás, aztán ment vissza. Talán a jobbos volt.
A csomagtérgumi az valóban szar ügy, de egyáltalán nem vészes. A kocsi eredetije egy szakaszon festékködös. Le lehetne pucolni, de kissé ridegebb is már azért a gumi, így cseréltem. Természetesen gyárira, ami jóval puhább, mint a hazai. A leszorító karmokat nem nyomkodtam vissza, meg akartam várni, míg beáll a gumi, ha egyáltalán beáll és csak azt követően - gondoltam. Szóval a gumit befűztem, méretre vágtam (kb. 20 cm-rel a jobb alsó saroktól van a két vég, az eredetin is ott volt). Beállítottam a zsanérokat és a zárütközőt. Lecsuktam a csomagtérfedelet. Az utastérből pedig alányomkodtam a tetőnek a gumit, ahol amúgy nem akart alá menni. Így hagytam egy télre, gondoltam, beáll szépen tavaszra. Tavasszal az egyik kanyarban széthasadt gumi látványa fogadott. Még szerencse, hogy nem nyomkodtam le a bizbaszokat... Kicseréltem egy másik gyári újra, lekopogom, azóta jó. Ja, a sarokmerevítők is bent voltak már a legelejétől fogva. Amúgy, igen, sokat kell szarakodni vele, hogy jól álljon, de azért beáll. Nem áll tökéletesen úgy, mint a '84-ben újonnan beszerelt, de azért nem is mutat szarul.
Ha esetleg érdes a csomagtérfedél belül, ahol találkozik a gumival, akkor dörgöld meg valamilyen ronggyal. Azt azért nem mondom, hogy csiszolópapírral. A lényeg, hogy kicsit finomabbá váljon a felület. A gumit érdemes évente 2x megkenni szilikonolajjal, majd a felesleget letörölni. A csomagtérzsanér összes súrlódó felületéhez üregelő spray-t szoktam nyomni. Szárazon nem érdemes használni, mert hamar elkopik a zsanér, és nem fog megállni kenés nélkül sem. Az új, kenéssel, örökéletű lesz. És vajpuha. Kisujjal lehet nyitni-zárni a csomagtérfedelemet, és rendesen meg is áll nyitott állapotban, nem kell taszigálni a zsanérokat. A gumit rögzítő karmok most sincsenek lenyomkodva. Igazából annyira nem is lettek kinyitva, így nem is feltűnő, illetve a gumi is stabilan áll a helyén. Van még 1-2 gyárinak mondott példányom. Az eredetihez eléggé hasonlítanak. Illetve van egy, ami kilóg a sorból, az keményebb is. Igazából egy boltból megvettem az összes maradékot, amikor elhasadt az első, aztán ezt is hozzácsapták a többihez, lehet, hogy gratis, már nem emlékszem.
Érdekesség: nekem fehér sarokmerevítők voltak, amik porladósra öregedtek. Ilyet keresek, mivel most gyári új, de átlátszó pár van bent. :D Talán még feketém is van / láttam.