Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6961  Spityu 2019-03-17 19:41:44  Előzmény:jocking .: 80704

Szerintem érdemes, mert azért ahogy szépen pakolászod befelé a dolgokat, simán süllyed még 8-10 centit a karosszéria, ami azért jó pár fok lengőkar elfordulást jelent.

6960 jocking . 2019-03-17 19:26:37  Előzmény: Spityu: 80703

A féltengely a váltóval együtt fog bemenni, pont ennek az elkerülése miatt. A szilenteknél meg lettek húzva a dolgok, de csak amikor már mindennel végeztünk és a kocsi a kerekén állt. De akkor majd ezt visszalazítgatom ha időszerű lesz.

6959  Spityu 2019-03-17 18:45:22  Előzmény:jocking .: 80702

Jöhet az ablaküvegekkel való szopás... :D A bölcsőt érdemes lemaszkolni, hogy a féltengely ne karistolja szét, amíg nincs bent a helyén a váltó. Ha még körömmel nyomható a festék, akkor maszkolószalag inkább ne menjen rá, csak rongy (az már nem ragad bele). A szilenteknél ugye nem húztad meg a csavarokat? Vagy ha igen, még vissza lazíthatod, és végleges terhelésnél meg lehet majd húzni őket. A bölcső szintén úgy legyen meghúzva, hogy kerekeken áll a kocsi, ne a kasztni tartsa a bölcsőt. Ha jól emlékszem, akkor szinte lehet készre szerelni a dolgokat. Május 1-ig még van másfél hónap. :D Nekem innen másfél év volt még hátra. :D

6958 jocking . 2019-03-17 16:29:14

2 év után végre újra saját lábon. :)
https://www.facebook.com/media/set/?set=ms.c.eJxFzEEOACEIQ9EbGSgV6P0vZqLOuH35LTiZgssRpsbAha5WJfWAMxmeH~_AU8Rdh~_6P8wZ4YFx7KFJ0~-.bps.a.1521550617878482&type=1&__xts__[0]=68.ARD1rZ9x34TGkc9VtrUI6Ovls4QtMqxteN9n5M7BBbsqlo2lvz1igViv6a2fhfnmiHoL-6fpr1Ip734AXxrHy0PRkXkEwBCAXYaklrTz43OoEmpeE9Yi3Sd3w7EBNQMg-2WywKktxtsBR3u-X_6BwctRIyJXoi4lgoBqAuf2d3WwK7dpgl-nmy3rEUNtee0DaKy9evQdNSXT9TVaR9yCPKGLRNb7-7DhSIUt-6Zudutxuf06RetdE_LZf2qf5yMfakOr8-TyimzZlPkULUiiMKsj3a9U-vPM0K2iKNzv2VYrRkRoODNwo9LuQWhNlr28AP3HlRmqAM1czsww5c9nwE6qJgs3PVSE7e0PccBLetMeZyz2MR-0zomfFsx_qDXGsigmhow9w4tAZsupjED-mJ65M6cZr1KuLSqgAuFWcfHNqBM7QAIyAOQ73ro3zbwstQH-yWdDldYP01c&__tn__=HH-R

(Az igen, szép link... :D)

6957  Spityu 2019-03-15 11:43:21  Előzmény:jocking .: 80700

Igen, nekem is vannak elméleteim. A megszaladt számjegyekre én is gondoltam. :D

6956 jocking . 2019-03-15 10:45:39  Előzmény: Spityu: 80699

Látva a származási helyet erős a gyanúm, hogy az eladó látott pár szép, drágának kinéző Trabit a találkozókon, és azt gondolta, hogy akkor az alkatrészt is lehet drágán adni hozzá.
A másik elméletem a szokásos, valamelyik hülye rokontól hallotta (aki meg hallotta mástól), hogy "100 ezer a 'főtengej' a trabantho' ", és úgy gondolja, hogy még engedménnyel is adja, mert ez nem csak főtengely, hanem komplett motor. Csak azt a részét felejtette ki a számításból, hogy nem a használt szar ér ennyit, hanem a gyári új nem használt.

De az is lehet, hogy rossz helyre rakta az oldal a tizedesvesszőt és valójában 9499. :D

6955  Spityu 2019-03-14 15:32:54  Előzmény:jocking .: 80698

Igen, pontosan. Sőt, Lorinser kivitel! Extra tömítőmasszával (két színben!) a hengertalpaknál és a blokkfeleknél, továbbá bronz, akarom mondani, aranyperselyes gyertyamenetekkel!
Amúgy, 1987-esnek tűnik.

6954 jocking . 2019-03-14 15:03:20  Előzmény: Spityu: 80697

Lehet, hogy gyári nullkilométeres, csak koszos lett tárolás közben. :D

6953  Spityu 2019-03-14 13:16:01

Nagy az Isten állatkertje, de kicsi a kerítés. https://auto.jofogas.hu/fejer/Trabant_601_motor_90160606.htm

6952 jocking . 2019-03-12 18:25:45  Előzmény: Spityu: 80695

Látszik, mégis sikerült elsz@rni. :D

6951  Spityu 2019-03-12 14:47:33  Előzmény:jocking .: 80694

A rugónál az összenyomott állapotban mért hossz számít igazából, nem is a menetszám (főleg, ha eltérő az anyagvastagság). A csillogós bowden ütköző mondjuk azért a képen is látszik.

6950 jocking . 2019-03-12 14:29:48

Megérkeztek a gumipogik Csapiéktól. Eddig ez a legjobb, 5-6 fok körül is simán összenyomható. A kézifékkötélből a rövidebb egyértelműen gyári, a rugók összehasonlításánál arra jutottam, hogy a hosszúnak 3 mennettel van több a rugóján, viszont a rugók hossza megegyezik. Ami viszont vételkor elkerülte a figyelmem az az, hogy a gyári kötélen kadmiumozottak a cuccok, a másik viszont krómszínűek, ami elég hülyén nézne ki beépítve.

6949 jocking . 2019-03-11 22:00:41  Előzmény: Spityu: 80692

Meglátjuk. Igazából lehet, hogy az fog visszamenni, ami kijött, csak még nem mértem fel az állapotát. Ezt meg azért (is) vettem meg, mert nem volt drága, és nem árt, ha van belőle másik. :)

6948  Spityu 2019-03-11 20:49:25  Előzmény:jocking .: 80691

Megnéztem a képeket. Hááát... nem vagyok benne biztos, hogy túl jó ötlet azt az utángyártott felet beépíteni. Messziről látszik, hogy sokkal több menetből áll a rugó, mint a másik oldalon. Emiatt előfordulhat, hogy azon az oldalon nem fog majd a rögzítőfék, mivel nem tudja eléggé meghúzni a kulcsot. Nekem a 4T-ben volt h.u.gy, amíg nem műtöttem meg, semmit sem ért. Ki kellett csípni a rugóból jó pár menetet, utána már jobb volt. Mondjuk úgy, hogy úgy már fogott a hátsó fék. Üzemi fék mondjuk továbbra sem volt pár évig, de az egy másik kérdés. :D
http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3767

6947 jocking . 2019-03-11 20:10:21  Előzmény: Spityu: 80690

Még nem jöttek meg, így csak kép alapján tudok tájékozódni. Elvileg a rövidebb még eredeti ddr, a hosszabb meg utángyártott/felújított.

6946  Spityu 2019-03-11 15:44:59  Előzmény:jocking .: 80689

A régieknél valami rugalmas anyagú szalag volt ott, gondolom, műanyag. http://trabkat.prokee.hu/kezifek.html
A váltás nem tudom, mikor lehetett, talán a '70-es években. Élőben én nem láttam a korábbi kivitelt sosem. Azután valóban valamilyen szivacs került oda, ami szépen el is porladt. Az ebben található képet nem nevezném hiteles képnek, szerintem nagyon is preparált: http://www.trabant-original.de/wp-content/uploads/Kaufberatung-Trabant-6012.pdf Jól látszik, hogy az alváz, a rugók, a kipufogó és a futómű is ugyanabban a tónusban tündököl, tehát ugyanaz a bevonat. Ez pedig teljességgel kizárt, hogy így lett volna, tehát a kép kedvéért valamilyen egységes színre lefújták ezeket utólag. Ezt az elméletet erősíti az is, hogy a fehér és a fekete szín élesen elkülönül egymástól. Valójában az alvázvédőre került festék köd, átmenetes volt a rétegváltás. Azonban a kötélnél látható az a kis szivacs(?), ami erre a célra szolgált, szerintem eredeti lehet.
A 426 km-es Wartburg alatt viszont egy szövet darabot találtam, hátoldalán szétporladt szivaccsal. Tuti, hogy gyárilag ragasztották fel, trehány mozdulatokkal, csak az idők során a szivacs elöregedett és leesett az egész az első kézifékhúzás alkalmával. Ismerős volt a szövet, mintha már láttam volna. Hát persze, az ülések ugyanilyen anyaggal vannak bevonva. Azt nem tudom, hogy a Trabantnál mi lehetett, én egy sötétzöld, öntapadó bitumen szalagból vágtam oda 1-1 darabkát. Igazából leginkább csak a csavar feje karistol. https://www.temporary-url.com/28AA
A szürke burkolaton látsz barnás-feketés elszíneződést? Ha igen, akkor minden bizonnyal gyárit sikerült venned. Szerencsére sokszor találni még. A csavar meghúzásakor legyen enyhén feszes a bowden.

6945 jocking . 2019-03-11 15:17:23

Más.
Úgy néz ki, sikerült szereznem normális kézifék bovdent is (zsírzógombos, a külső burkolata szürke, nem fekete). Ugyebár ez két darabból van, az illesztés (csavar+anya) az egyik oldalra esik a hátsó lábtér süllyesztése alá.
Jól emlékszem, hogy az illesztésnél a padlólemezre volt ragasztva valami szivacsféleség, hogy a csavar ne dörzsölje ki az alvázvédőt?

6944 jocking . 2019-03-10 19:26:15  Előzmény: Spityu: 80687

Biztos ami biztos alapon berendeltem még egy adagot, ezúttal Csapitól (több más, még hiányzó cucc mellett). Képek alapján az övéké másmilyen. Így a háromféléből már össze fogok tudni válogatni egy jó garnitúrát. Meg még a német oldalnak is írtam egy levelet, hogy mi ezen az "original IFA".
Ha meg tartalék van az sosem árt, ha másra nem is, akkor eladni vagy cserealapnak még jó lehet. :)

6943  Spityu 2019-03-10 19:17:25  Előzmény:jocking .: 80686

A gyári jellegzetessége a Pneumant jel vagy felirat (valamelyiket biztos, hogy láttam az enyéimen). Továbbá talán az említett gyári cikkszám is rajtuk volt. A múltkor mutatott német példányokon meg csak a cikkszám szerepel. Olyanok vannak bent nálam. Azokat bátran ajánlom. Forró vízbe kell áztatni, akkor biztosan könnyebben lehet szerelni őket. De jogos az észrevétel, hogy hidegebb időben még keményebbek lesznek. Problémát szerintem nem okoznának különösebben, de én biztosan nem építenék be nagyon rideget. Az utángyártottakból többfélével találkoztam, bár mind keményebb volt a gyárinál. Az a baj, nekem is van több garnitúra, tartalékba vettem őket, de az biztos, hogy nem fogom őket beépíteni sosem. Olyan, mint amikor az egyszeri ember elmegy a piacra krovakészletért, és vesz egyet 2000-ért. Amikor hazaér, annyi változás lesz csak, hogy elköltött 2000 forintot, de krovakészlete továbbra sincsen...

6942 jocking . 2019-03-10 14:24:34

Természetesen megint megcsúsztak a tervek, jövő hétre marad a futómű beszerelés, de legalább addig is összeválogattam hozzá minden szükséges alkatrészt.
Viszont ezekkel az új gumipogácsákkal nem vagyok kibékülve. Most, hogy kint vannak a 10 fokos garázsban, a 8-ból 4 szinte ugyanolyan betonkemény lett, mint a 200 forintos itthoni utángyártott. Kézzel nem lehet alakváltozásra bírni és csak gumikalapáccsal lehet felverni a csöcsre, mert annyira rideg, hogy kézzel nyomva nem tágul akkorát, mint kéne. Az látszik, hogy a gyártója nem ugyanaz, a peremük kicsit más, és az itthonin pengével végzett sorjázás nyomai is láthatóak. Viszont ezeket az "original-IFA" cuccokat az autóból kiszereltekkel összehasonlítva az is látszik, hogy a kiszereltekbe be van sütve egy (talán Pneumant) embléma és egy számsor, ami ezekről hiányzik.

Készítettek ezekből olyat, amin nincs semmi jelölés? Mennyire normális ezeknél a cuccoknál, hogy hidegebb időben ennyire megkeményednek? Kicsit aggasztó, mert ha 8-10 fokban ennyire kemények, mi lesz -5-ben? Nem szeretném, hogy egy téli átmozgatás során a pogácsa, vagy valami a futóműben eltörjön.

6941 jocking . 2019-03-06 21:21:48

Na, a múltkor megjött a viton szimering, beraktam, 3 nap alatt eddig még egy csepp olaj sem jelent meg sehol (kopp-kopp).
A héten remélhetőleg megjönnek a gumipogácsák is, és akkor a hétvégén elvileg mehet vissza a futómű a helyére. :)

6940  Spityu 2019-03-01 10:34:41

Nem biztos, hogy ez az, de mintha ez lenne, amit a múltkor említettem (valaki vett egy gyári újnak véltet, amit nem tud eladni). De legalábbis emlékeim szerint nagyon hasonlít hozzá.
https://auto.jofogas.hu/bacs_kiskun/Trabant_601_es_fotengely_89667967.htm

- A hajtókarokban alul osztatlanok a görgők.
- A külső sonkák felemásak. Ékszíj oldalon mintha régi típusú lenne, lendkeréknél viszont új típusú, perselyezett 6009-essel. Megjegyzés: a főtengely maga régi típusú középrésszel és szimmeringgel rendelkezik.
- Az egyik képen a lendkerék felőli hajtókar alsó szeménél látszik, mintha perselyezett volna. De lehet, hogy csak felköszörülték és maga a kosár látszik. Egy biztos, én még nem láttam olyan gyári főtengelyt, amelyiknél bármi is látszott volna ott, szóval gyanús.

Ami biztos: nem gyári összeállítás. A vezérlőtárcsák stiftjein nem nagyon látszik kopás, úgyhogy lehet, hogy ez még nem volt használva (felújítás után, persze).

6939 Kacsándi Szabolcs 2019-02-28 18:54:31  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80682

Közben megtaláltam.Motip üregvédő,és olyan okkersárga kupakja van.Viasz de teljesen más kinézetű mint ez a világos viasz.Sokkal ragacsosabb.Na ehhez szoktam keverni alvázvédőt és olajat.Nekem ez bevált.

6938 Kacsándi Szabolcs 2019-02-28 18:48:25

Létezik egy másik fajta üregvédő,most hirtelen nem tudom mi a neve,de sárga a kupakja.Pisztolyos flakonról van szó.Na az ilyen sötétbarna folyadék,nem ez a fehéres viasz.Drágább de sokkal jobb.De én többnyire keveréket használok,az jobban bevált.Sajnos nagyon büdös,átveszi sokáig a kocsi belső része,mivel nem is igazán szárad meg.Viszont cserébe sokáig véd.

6937  Spityu 2019-02-25 14:37:29  Előzmény:jocking .: 80680

Ott a pont! :D Nekem is megfordult a fejemben, csak aztán elfelejtettem, ahogy most is. A kerékcsapágy felőli végénél levelesre volt rohadva, de még nem lyukadt át. Azt ki kellett igazítani + be lett foltozva kb. 3x4-es trapéz alakú darabkákkal, akkor láttam, hogy a belseje szerencsére jó állapotban megmaradt. Kocsimosásnál oda kellene figyelni rá, hogy ne álljon meg ott a víz, de mindig elfelejtem. Igazából az átrohadástól annyira nem félek, inkább csak a gumisapka gyenge tömítő képességében. De ugye azt meg szilikonnal volna célszerű felragasztani pont emiatt. Nem gyári eljárás, de kétségkívül ez egy hasznos kiegészítő művelet.

6936 jocking . 2019-02-25 14:31:12  Előzmény: Spityu: 80677

Én a zárt lengőkarba is raktam 1-1 decit, a lengéscsillapító tartóvas csavarjának a lyukán keresztül. :)

6935  Spityu 2019-02-24 22:18:30  Előzmény:jocking .: 80678

Ahogy utánaolvastam, az is viaszos. Viasz és viasz között is lehet különbség, de pont emiatt lutri valamelyest. Vagy sokáig rugalmasat fog ki az ember vagy nem.
A trafóolaj e szempontból kiszámítható. Azzal vitatkoznék, hogy a viasz alapúakat nehezebb felhordani. A (trafó)olaj kifejezetten macerás, de megéri a vesződség, szerintem. Miután kifújtad az üregeket vele, órákig szivárog utána. Sőt, napokig. Sőt, évtizedekig. :D Ha most a alánéznék a kocsinak, a küszöbök alján lévő furatok pereménél most is csillogó olajat látnék. Pedig valamikor a '90-es évek végén lett kifújva a kocsi.
Fontos, hogy a padlólemezen lévő furatok is jól le legyenek ragasztva, mindig csak az éppen használt legyen felnyitva. Sőt, a ragasztószalagokra még rongyokat is dobálnék, ha esetleg a nyomás lenyomná a ragasztót, akkor se fröcsköljön szanaszét mindent a szakanyag.
A hátsó kerékdobok körül lévő dobozolás első sarkánál, ahol rá van hajtogatva a taposólemez mélyedésére nálunk szivárgott befelé az olaj, de csak az elején. Emiatt, ha kifújnám, mindenképpen napokig emelném több irányból a kocsit, hogy ami ki akar jönni, az kijöjjön (kocsi alá rongyok + nézni, hogy merre akarja összekenni az alvázat, bár ezt simán le lehet később majd mosni. Ezt követően megnézném, hogy szivárog-e valahol az utastérbe. Ha igen, oda vékony rongyot + fóliát tennék, mielőtt ráteríteném a filcet. Ez csak az elején okozott valós gondot, egy idő után azért "beszáradt". Más kritikus pont szerintem nincsen. Esetleg ha a műszerfal sarkánál is befújsz az A oszlop aljába, akkor még elképzelhető, hogy egy kevéske szivárog a taposóra, de ott alapvetően van egy lefolyó, ami a hattyúnyakba vezet, szóval nem tud megállni az olaj. Amit érdemes fújni: alsó, felső küszöbök, hattyúnyak, laprugó doboz, hátsó csomagtér merevítés, küszöbök és hattyúnyaknál lévő kereszt és hosszmerevítő. Homloklemez alatt ill. a lökhárítótartókat is. Opcionálisan a kerékdobok körüli dobozt és az A oszlop alját. De van, aki a bölcsőt is kifújja, esetleg annak is lehet adni. Illetve ha nyitott rendszerű a hátsó lengőkarod, annak is. Az enyém full zárt, nem volt rajta sem rés, sem furat, így nem kapott.
Amúgy, emlékszem, a hátsó futómű első bekötési pontjainál, a könyöklők tövében, a pohárkában évekig állt az olaj. :D

6934 jocking . 2019-02-24 21:41:07  Előzmény: Spityu: 80677

Így már világos. :)
Viaszos cuccal semmiképp nem terveztem csinálni, bár nem a repedezés miatt, hanem a nehézkesebb felhordás miatt. Amit viszont nézegettem, az pl. a Dinitrol 1000, ami szerintem nem viasz alapú. De akár a trafóolaj is simán maradhat, van még belőle vagy 9 liter. :)

6933  Spityu 2019-02-24 18:50:10  Előzmény:jocking .: 80672

A fotelfizikus beszélgetésből kimaradt az a tényező, hogy az olaj bizony jobban fog ragaszkodni az adott tárgyhoz, mint a víz. :D Kend össze a kezedet valamilyen olajjal vagy zsírral, aztán tartsd folyó víz alá. Dörgölheted is, annyi fog történni, hogy a másik kezed is csúszni fog. Áztathatod is egy darabig, akkor sem fog feljönni a víz tetejére az olaj. Nyilvánvaló, hogy nem tart örökké a a karosszériához való tapadása az olajnak, de életszerű körülmények között nem igazán fog beékelődni csak úgy a víz közéjük.
A víznek eléggé nagy a felületi feszültsége, emiatt nem túl jó a nedvesítő képessége. A detergensek olyan vegyületek, amiknek a molekulái egyik végükön a vízhez, a másik végükön pl. az olajhoz igyekeznek kapcsolódni. Így gyakorlatilag körbekerítik az olajcseppeket, csökkentik a víz felületi feszültségét, ami így kvázi lefeszíti a felületről a szennyeződést.
https://www.youtube.com/watch?v=4-TK1gSzEmQ
A viasz alapúaknál az lehet a probléma hosszú távon, hogy a felvitt réteg teljesen rideggé válik, majd a karosszéria tekeredéstől és a hőmérséklet ingadozásoktól elválik / leválik a felületről. Ha ilyenkor vizet kap az adott üreg, az inkább veszélyes, mivel eléggé nehezen fog kiszáradni, ha egyáltalán ki tud. Szerintem a viasz alapú akkor jó, ha időnként frissítve van. Persze, lehet, hogy van olyan, amelyik időtálló, de én nem akartam nekiállni kísérletezni, mivel talán mostanra derült volna csak ki, hogy mennyire öregszik az idő függvényében.
A hétköznapi autómnál az előző tulaj mindig fáradtolajjal fújta ki a küszöböket, váznyúlványokat és az ajtók alját, nincs is rohadás sehol sem. Egyedül a két hátsó ív rohadt el, ahova macerás lett volna befújni, na meg amúgy is típusbetegség (F Astra). Az a nyáron kapott lakatolást követően egy üregvédő - hidraulika olaj koktélt, tapad is és megkötni sem fog. (Az autó még 7 évre van tervezve, annyit simán kibír a kasztnija.) A fáradtolajat ettől függetlenül nem ajánlom, mert a vegyi összetétele, kémhatása eléggé kiszámíthatatlan. További érv a viasz ellen és az olaj mellett, ha az adott üregben már van némi szmötyi, por, netalán megszáradt sár, akkor az olaj átissza és beleivódik, míg a viasz csak megköt rajta. Szóval én tényleg csak zsír új autóba fújnék, pár évente frissítve.

6932 jocking . 2019-02-23 15:17:47

Ha már olaj, kicsit más. Nem vagyok vegyész, (sem fizikus :p), de egy múlt heti beszélgetésemen egy ismerősömmel azóta is gondolkozok.
Volt már itt szó arról, hogy üregvédelemre trafóolaj használható. Nem állítom, hogy nincs így, hisz több élő példa is van itt szerintem, akiknek emiatt nem rohad az autójuk.

Viszont a beszélgetésben az hangzott el, hogy az olaj fajsúlya kisebb, mint a vízé. Ezért ha az olajos üregbe víz jut, annak felmegy a tetejére az olaj, így a víz kvázi "bemászik" alá. Szerintem ez a fentebb leírtak miatt hülyeség, de ennek mi a magyarázata? A "az olaj fajsúlya kisebb mint a vízé" rész azért elgondolkodtatja az embert, még ha a többi nem is megalapozott.

Egyébként ettől függetlenül gondolkodtam azon is, hogy miután a hátsó doblemez körül lévő "dobozon" kívül minden üreg cserélve lett, ezért trafóolajat csak abban használnék, ha esetleg dzsuvás lenne a belseje, amire más üregvédő nem tapadna jól. A többi részbe meg valami spécibb cuccot raknék biztos ami biztos alapon. Mennyire lenne fölösleges egy trafóolaj és egy direkt ilyen célra készült üregvédő összehasonlításában? :)

6931  Spityu 2019-02-22 16:09:19  Előzmény:jocking .: 80670

Az alapvető probléma az, hogy szerintem azoknak a spirális sugaraknak nem szabadna teljesen ráfutniuk a tömítő ajakra. Illetve ahogy kopik a gumi, úgy azzal egyidejűleg van ideje lekopni a recéknek is, emiatt nem okoz a későbbiekben problémát. Arra gondoltam, hogy pl. ha 1000-es papírt tekernénk a rózsakerékre, majd ráhúznánk a szimmeringet, azzal le lehetne járatni a kitüremkedő végeit a recéknek.

6930 jocking . 2019-02-22 15:55:30  Előzmény: Spityu: 80669

Én is attól tartok, hogy "recés" az él a bordák miatt. A múltkor berendelt kettő is ilyen. Úgyhogy inkább fogtam magam és berendeltem a múltkor tárgyalt viton cuccból is kettőt.

6929  Spityu 2019-02-21 11:41:28  Előzmény:jocking .: 80668

Nálam teljesen jó volt, kb. 3 évig pihent, mire az első kilométereket megtette. Azt megnézheted majd mondjuk,miután kiszedted a bent lévőket, hogy a kis bordák ráfutnak-e a tömítő ajak élére. A pót szimmeringek között van olyan, amelyiknél igen. Lehet, hogy azzal nekem is szivárogna.

6928 jocking . 2019-02-21 09:17:36

Megvolt a teszt szimeringileg. Átbillentettem a váltót a másik kihajtás felé, néhány nap után már azon is szivárgott az olaj. Van egy olyan érzésem, hogy ez a "bordázott forgásirányos" szimering csak akkor tartja bent az olajat, ha tényleg forog a kihajtás.

6927 Kacsándi Szabolcs 2019-02-14 21:28:56  Előzmény: Spityu: 80651

Hiba az eladó agyában van.Ha már itt magyar honban senkit nem tud átverni,akkor megpróbálja egy szerencsétlen németnek elsütni.

6926 jocking . 2019-02-14 07:59:17  Előzmény: Spityu: 80664

Baszki, most nézem, hogy a faszbúkos és az ebayes egy és ugyanaz... :D

6925  Spityu 2019-02-13 22:41:40  Előzmény:jocking .: 80662

Az e-bayes tutira nem gyári új. Sőt, több darabból van összeválogatva, amolyan szpesöl edisön, ha úgy tetszik. :D
Lássuk sorban:
- lendkerék felőli tengelyvég: új típusú (Hycomat egyébként, de ez most lényegtelen). Rajta csücsül egy hazai (MGM RADAX / DAEWOO) 014010-es csapágy, ami gyakorlatilag egy vastag belső gyűrűs 6009 NC3,
- a belső sonkák használtak, felújítottak, a csapok perselyezettek. (A kis süllyesztés a csapokon ugyan nagyobb átmérőjű, mint általában, de bizony volt ilyen.)
- a középcsapágyak talán gyári méretűek. Gyári vagy MGM, jó ég tudja,
- hajtókarok: nem látszanak rendesen. Felújított és gyári tartalék is lehet (érdekes, mert ez utóbbiakon nem volt a gyári újakra jellemző elszíneződés a szemek között a száron).
- ékszíj felőli tengelyvég: ez is használt, régi típusú. A csapágy teligörgős, de nincs szimmeringes toldalék rajta. Vagy egy kosaras lett kibelezve, felköszörülve, majd telibe görgőzve vagy pedig egy régi típusúból lett leszúrva a szimmering része, így tudja fogadni a labirintot. Hiányzik a gyújtáshoz szükséges stift.
- drót + zsírpapír sem a gyári újra, sem az NDK-s felújítottra nem volt jellemző.

Nem látszik, hogy a hajtókarcsapágyaknál milyen görgők vannak (osztott, vagy 1 soros), az is árulkodna. De igazából mindegy, mert a perselyezett hajtókarcsapok időzített bombaként működnek.

Amúgy, nem feltétlenül sunnyogás egy-egy ilyen hirdetés. Sokaknak nincs típusismerete (mondjuk pont azok adják el akként, amiként vették, miután rájöttek, hogy átqrták magukat), illetve sokan vannak olyanok is, akik pl. örökölnek, és ugyanilyen típusismeret hiány miatt, jóhiszeműen tesznek fel gyári újnak vélt alkatrészeket.

6924  Spityu 2019-02-13 22:22:35  Előzmény:jocking .: 80662

Az önkéntes száműzetésben élők kedvéért készítenél egy screenshotot? :D

6923 jocking . 2019-02-13 21:57:32  Előzmény: Spityu: 80652

Biztos, hogy az sunnyogás? Pont ma hirdetnek orcakönyvön 100-ért egy "gyári új főtengelyt", aminél ugyanígy néz ki a hajtókar csap.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10218769927938355&set=pcb.1400964056705643&type=3&__tn__=HH-R&eid=ARCYiINtVyqxRx1xruHHZsnlJTV1FMn9rp9Cx4lICXmxbFU1UzBpTI08G1GFNjZ1zWQxWNfXp12du4qC

6922 Piret Endre 2019-02-13 20:41:01  Előzmény: Spityu: 80660

Igen. Másképp megfogalmazva: az a mérete a guminak, ami az üveg széle és az ablaknyílás (nem a perem!) közti hézag meghatározója. Emiatt kellett nekem körben kb 2 mm-rel kisebb üveget gyártatnom.

6921  Spityu 2019-02-13 16:56:27  Előzmény:Piret Endre: 80659

A vastagságot hogyan kell érteni? A gumi profil legaljától, ami még felfekszik a kasztnira, az üveget tartó rész legaljáig mért távolság az?

6920 Piret Endre 2019-02-13 11:02:46  Előzmény: Spityu: 80653

Értem én, hogy a gyakorlatban azután tettek mindenbe mindent, ami csak volt kéznél. Az enyémben például olyan tűzfal van, aminél egészen hülye helyen jön át a szivatóbowden.
Most csak megvilágosodtam, hogy valószínűleg azért volt összerakhatatlan a vastagabb gumival, mert eredetileg a kombiba a vékonyabb volt szánva.

6919  Spityu 2019-02-10 21:14:12  Előzmény: Spityu: 80650

Íme még egy példa, hogy a Limot is szerelték a nem szögletes hornyú kéderekkel az oldalablakoknál: https://youtu.be/_BuqG-R6yVs?t=98
Az autó '80.03. és '80.04. közötti (már szögletes lökhárítók, még alu kilincsek).
Érdekesség: amikor már majdnem megáll a kamera előtt, egy jellegzetes, a hengergörgős főtengelyekre jellemző zörgő hangot is hallani, ami a hideg motornál jön elő. Ez nálam is előfordul, főleg ősztől tavaszig. A hengergörgők egymáshoz koccanása okozza.

6918  Spityu 2019-02-10 21:08:14  Előzmény: Spityu: 80651

Senki többet? :D Gyári új főtengely, agyonperselyezett hajtókar csapokkal.

6917  Spityu 2019-02-08 22:56:07

Hol a hiba?
https://www.ebay.de/itm/Neu-Trabant-Kurbelwelle-Original-DDR/323678708148?hash=item4b5cc121b4:g:KwsAAOSwqoxcVstL:rk:1:pf:1&frcectupt=true

6916  Spityu 2019-02-06 01:36:54  Előzmény:Piret Endre: 80649

Én emlékszem tisztán. Azt nem tudom, hogy az Universalnál volt-e variálás, de az biztos, hogy a Limonál igen. Mégpedig ez a kettő volt fellelhető. Utóbbit téglalapkivágásosnak szoktam hívni. A jobb oldalán lévő kis árok egy téglalapra emlékeztet. (Bár nem egészen szabályos a függőleges oldallap a kivágásnál.) Nálam ilyen van. Pár éve eladtam, volt 2 db első típusú, fekete, kombiba való méretben. De láttam Limoban is olyan profilút. Évjáratra nem emlékszem, de halványan az rémlik, hogy össze-vissza váltogatta egymást a két típus. De nem biztos egyáltalán, csak hogy mindkettő volt.
Esetleg érdemes lehet beszerezni, aztán az eredeti üvegekkel egyszer elszórakozni. Nehogy az legyen, hogy már nem lesz utángyártott sem és szidod magadat, amiért nem rendeltél be belőle. Annyira nem is vészes az ára.

6915 Piret Endre 2019-02-05 22:51:29

Talán emlékeztek páran, hogy mit szoptam úgy másfél éve a kombi oldalablakokkal meg a túl vastag kéderekkel. Mert akkor még nem láttam meg ezt:
https://otto-schinke.de/Fassungsprofil-S-4000-Trabant-K-30-P-70
És igen, a kombié más, a limóhoz ugyanis ezt írja:
https://otto-schinke.de/Gummiprofil-Seitenscheiben-Barkas-Trabant

Hát, most már így marad, az újonnan kisebbre gyártott üvegekkel, a vastagabb gumival meg a potyára méterben megvett valami "egyéb" profillal a padláson...

6914  Spityu 2019-02-03 22:51:39  Előzmény:jocking .: 80647

Szerintem a hátramenettel nem foglalkoznak a szimmeringet illetően, egy autó 99.99%-ban előre megy az élete folyamán. Kivéve a Németországból behozott, 3-4 éves, idős, orvos tulajdonostól származó, csak napsütésben, hétvégén használt prémium autók. Azok 60-80%-ot futnak hátramenetben. :D
Amúgy igen, a főtengely és a nyelestengely forgásiránya konstans. Érdekes, a régi típusú főtengelynél egyik szimmering sem forgásirányos. Talán a nyelestengely az volt nálam és talán azt is tettem bele felújításkor (elvileg meg van régi, meg fényképek is vannak). Lehetséges, hogy mivel viszonylag kis mennyiségű olaj van egyszerre a motorban és amúgy is nyomás alatt van a karter, tehát kifelé igyekezne az olaj, nem tettek forgásirányos szimmeringet a főtengely két végére.

6913 jocking . 2019-02-03 22:33:41  Előzmény: Spityu: 80646

Ezt eddig is tudtam, már ha a szimering ajkán lévő ferde bevágásokról van szó. :) Bár így utólag belegondolva fura, hogy itt az "olajterelgetés" ürügyén nem mindegy a szimering beszerelési oldala. Motorokon még van értelme, mert ott a forgásirány fix. Viszont egy váltónál oké, hogy forgásirányban befelé terelgetik a recék az olajat, de mi a helyzet hátramenetben? :D

6912  Spityu 2019-02-03 21:23:43  Előzmény: Spityu: 80645

Utánaolvasva az jön le, hogy az olaj terelése a célja. A spirál segítségével a megfelelő irányba forgó tengely az ajak alól a karter irányába kényszeríti az olajat. Ismét kezembe vettem a 4 példányt, az egyiknél a spirál "sugarai" kissé ráfutnak az ajakra. Így ha végighúzom a körmömet rajta, akkor érezni, hogy meg-meg akad. Lehet, hogy nálad is ilyen a szivárgó példány, és a ráfutó kis sugarak gyakorlatilag kitámasztanak kissé, és mint egy aranykapun, szivárog ki az olaj. A spirált illetően két féle hosszúságúak nálam. Mindkettőből van jobbos, balos.