A felsoroltak közül nagyon sokat csinálhatsz nyugodtan télen. A képeken amúgy láttam a garázst, azt egy fürdőszobai 2kW-s ventilátor simán befűti kényelmesre.
Kábelezés: Nekem csak a kürtnél kellett saruzni, mert apám betett egy Wartburg kürtöt is még, így volt egy leágazás. Amúgy fogtam egy jó nagy asztalt, arra kiterítettem, amennyire lehetett, a köteget és szálanként nitrós ronggyal eltörölgettem a vezetékeket. Illetve azon is bandázsoltam meg, ahol gyárilag is megvolt. Az A oszlop tetejébe való behúzás kicsit nehézkes volt, de a szokásos módon azért ment: egy kerítés vezérdrótot előre küldtem a csomagtérből (C oszlop, tetőperem, A oszlop le) és arra rászigszalagoztam a hátra menő vezetékeket. Az utastérvilágítás leágazását csak magához a korbácshoz. Először az utastérig húztam át, majd eligazgattam a biztosítéktábla környékét, ügyelve arra, nehogy meg legyen csavarodva vagy ilyesmi. De szerencsére azért az évtizedek alatt beállt a rend, és szinte teljesen a fényképek szerinti pozícióban állt minden. Ami nem, azt a fényképek alapján megigazítottam. Ja, a vonóhorog leágazását újragyártottam. Szereztem innen-onnan gyári vezetékeket, és azokra cseréltem a teljesen más színűeket, amik valószínűleg a vonóhorog gyárija volt.
Kárpitozás: ez kiadható. Van kétféle utángyártott barna kárpit, az egyik viszonylag szép mintájú is. De barnából lehet találni mindenhova jó állapotú huzatot, nincs kibúvó. :) Még talán szőnyeget is. A szivacsot én nem cseréltem, de totál szétbontottam az üléseket a váz fényezése és a döntő kar újrahorganyzása (fehér és vörös rozsda is volt rajtuk) céljából. A szivacs nálam is piszlik, de nem érdekel, meg amúgy is ott van alatta a gumiszőnyeg. Amúgy szerintem ha alulról meg lenne hintve némi lakkal, lehet, hogy megállítaná a porladást. De ez az ötlet csak később merült fel bennem.
Motor: azt is szétkaphatod, elpucolhatod, elkezdheted az alkatrészek beszerzését, ha jót akarsz, nem pedig azonnal elérhetőt. Ha a lendkerék nem vájatos, csak kifényesedett, nem érdemes szabályoztatni. Fogsz egy csiszolópapírt és körkörös mozdulatokkal haladva mattra, karcosra csiszolod a felszínt. Én így jártam el, semmi gond nincs vele. A fogaskoszorút érdemes cserélni, de csak gyárira. Meg is fordíthatod. Utángyártottat ne tegyél rá, bili anyagból van, hamar elkopik. Leszerelni könnyű, csak le kell kocogtatni a feltámasztott lendkerékről. Felszerelni szintén nem nagy történet, fel kell melegíteni sütőben vagy hőlégfúvóval, és pont ráesik.
Kipufogó rendszer: gyári vagy a klub által forgalmazott rendszer legyen. A többi hangja botrányos. Gyárit nagyon nehéz szerezni újan. Az első dobot én csak akkor hagynám meg, ha az említett jó minőségű magyar utángyártott. Már jó ideje gyártják amúgy, lehet, hogy olyanod van. Könnyű felismerni: a gyári tökéletes másolata, egyedül az IFA és az évjárat beütés hiányzik róla.
Tisztítani dolgokat a lakásban is lehet. :D
Fékbetétet venni? Még fékpofát se. Vidd el felszabályoztatni a dobokat, megmarad a kocsi sajátja legalább. És ahhoz gyártanak szépen tökéletesen passzoló pofákat. Én ezután festettem le (CAR SYSTEM hőálló matt fekete), majd pár óra száradás után a leírásnak megfelelően kettesével a grillrácson sütőben megsütöttem. Ajánlott hideg sütőbe tenni, mert ugye öntvény. Sütés közben természetesen van egy kis festékszag, de az egyből kiszellőzik, nem veszi be semmi sem. Eleve illékony, mint a hígító.
Kerekek: a gyári alu szelepeket óvatosan próbáld meg lebontani, némelyik nem enged, azokat jobb nem piszkálni, mert könnyen elszakadnak. 2 ilyen volt nálam, azokat körbemaszkoltam és a homokszórónak is szóltam, hogy ott vigyázzon, inkább maradjon festék, amit kézzel kell eltávolítanom. Ezután spaklival ki lehet turkálni a résekből a retket. Sajnos ide nem hatol be jól a homok, ezért meg kell áztatni rozsdamaróval, amit utána ki kell mosni. Ne hagyd belekocsonyásodni, mosd ki frissen. Szükség esetén ismétlés, kézi csiszolás stb. A legvégén az egészet célszerű ecsettel és nitróval tisztítani. Mehet rá az alapozó, amit utána be kellett nekem kicsit csiszolni. Azután meg a kiválasztott festék. Gumit például már szerezhetsz is be. Nyilván mindenki azt tesz rá, amit akar, de én inkább a diagonált ajánlom, ha már veteránról van szó. Nagyon sokat dob a küllemen. És akkor el lehet gondolkozni, hogy Pneumant vagy Heidenau. Előbbiből néha találni szőröseket 5-20e között, utóbbi viszont friss, de 20e forint. Előbbi gyári, utóbbi nem.